Αρχική Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξειςΆρθρο 38 Πλαίσιο αξιολόγησης και λογοδοσίας επιλέξιμων παρόχων επιδοτούμενης συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισηςΣχόλιο του χρήστη ΜΥΡΩΝ ΚΑΤΙΚΑΡΙΔΗΣ | 29 Μαρτίου 2022, 17:53
Η εισαγωγή ως κριτήριο των παρόχων κατάρτισης ως προς την εύρεση εργασίας σε τουλάχιστον 50% των καταρτιζομένων και τιμωρώντας τα ΚΔΒΜ, εάν δεν το πετύχουν με διετή αποκλεισμό από την επαγγελματική δραστηριοποίηση, δεν μπορεί να είναι ρόταση φορέων που έχουν την ευθύνη προώθησης στην αγορά εργασίας όπως ο ΟΑΕΔ ή το Υπ.Εργασίας. Σε προκηρυσσόμενα προγράμματα κατάρτισης λοιπόν, μπορεί να προβλεφθεί αμοιβή επιπλέον, πέρα της αμοιβής κατάρτισης, για τα ΚΔΒΜ που μετατρέπουν κάρτες ανεργίας σε εργασίας, όπως ήδη γίνεται με τα προγράμματα voucher. Σε καμία περίπτωση όμως αυτό δεν μπορεί να αποτελεί κριτήριο αξιολόγησής και βιωσιμότητας. Η εύρεση εργασίας όμως ελάχιστα συνδέεται με την Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση. Πρωτίστως σχετίζεται με την κεντρική πολιτική της κυβέρνησης, τα περιφερειακά χαρακτηριστικά της αγοράς εργασίας, το εκπαιδευτικό επίπεδο των συμμετεχόντων. Τα Πανεπιστήμια τιμωρούνται για την πληθώρα ανέργων πτυχιούχων? Τους στερήθηκε το δικαίωμα εκπαίδευσης επειδή οι απόφοιτοί τους δεν βρήκαν εργασία? Δεν μπορεί να αποτελεί οριζόντιο κριτήριο αξιολόγησης η πρόσληψη του 50% των συμμετεχόντων σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας και ανεξαρτήτως εκπαιδευτικού επιπέδου και χρόνου ανεργίας, ιδιαίτερα σε περίοδο που υπάρχει πανδημία. Δεν μπορεί τους συμμετέχοντες σε πρόγραμμα κατάρτισης, να τους επιλέγει η ΔΥΠΑ, να τους υποδεικνύει το πρόγραμμα, το ΚΔΒΜ να έχει την επιτυχή και πιστοποιημένη υλοποίηση του προγράμματος και να αξιολογείται γιατί ένας μακροχρόνια άνεργος (5 έτη άνεργος) σε αγροτική περιοχή, βασικής εκπαίδευσης, δεν μπορεί να βρεί εργασία ως στέλεχος πληροφορικής αφού έχει εκπαιδευθεί για 80 ώρες. Δεν μπορούν να ισχύουν οι ίδιοι όροι απασχόλησης μετά την κατάρτιση για αποφοίτους στη Θράκη ή τη Μακεδονία (χαμηλότατοι δείκτες ανάπτυξης της απασχόλησης) με καταρτιζόμενους πτυχιούχους στην Αττική ή την Θεσσαλονίκη. Δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες κατάρτισης ή στήριξης στην απασχόληση, οι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και οι απόφοιτοι υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Είναι σημαντικό να διασαφηνισθεί ότι οι ίδιοι κανόνες λειτουργίας και βιωσιμότητας θα ισχύουν για τον ιδιωτικό τομέα των ΚΔΒΜ και για τα ΚΔΒΜ των Πανεπιστημίων ή άλλων φορέων και Υπουργείων.