Αρχική Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξειςΆρθρο 19 Υπολογισμός χρόνου υπηρεσίας ένστολου προσωπικού του δημοσίου στο διπλάσιο – Αντικατάσταση παρ. 5 άρθρου 40 π.δ. 169/2007 και παρ. 3 άρθρου 22 ν. 3865/2010Σχόλιο του χρήστη ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΚΩΣΤΙΔΗΣ | 7 Οκτωβρίου 2022, 17:05
Στην παράγραφο 5 του άρθρου αναφέρεται πως :Ο παραπάνω διπλασιασμός δεν ισχύει, εφόσον η έξοδος από την υπηρεσία γίνεται με αίτηση του ενδιαφερομένου πριν από τη συμπλήρωση είκοσι πέντε (25) ετών πραγματικής υπηρεσίας, ανεξαρτήτως φύλου. Αυτό αυτολεξεί σημαίνει πως τα δικαιούται και πριν την συμπλήρωση των 25 ετών εφόσον δεν κάνει αίτηση εξόδου από το στράτευμα. Λαμβάνοντας υπόψη και το άρθρο 20 του Ν. 3865/2010 παράγραφος 1 και 2, το οποίο αναφέρει πως όσοι συμπληρώνουν τίς προϋποθέσεις έως και την 31 Δεκ 2014 με τα μεταβατικά χρονικά διαστήματα πρόσθετης υπηρεσίας (στα οποία συμπεριλαμβάνεται η πενταετία) που προβλέπονται μπορούν να κάνουν χρήση της παραπάνω διάταξης σε κάθε περίπτωση μετά την συμπλήρωση των 25 ετών. Αυτό που Ισχύει σήμερα είναι πως για στελέχη με κατάταξη στις ΕΔ το πρώτο εξάμηνο του 1990 και μεταβατική πρόσθετη υπηρεσία (6) ετών σύμφωνα με το άρθρο 20 θεμελίωσαν δικαίωμα με 25 ετη + 6 έτη =31 έτη ,από τα οποία αφαιρείται ο χρόνος των 5 ετών εκστρατείας ,δηλαδή μπορούσαν να υποβάλουν οι επιθυμούντες αίτηση από το 2016 .Στελέχη όμως με κατάταξη το δεύτερο εξάμηνο του 1990 όπως λανθασμένα εφαρμόζεται σύμφωνα με το άρθρο 20 μπορούν να υποβάλουν αίτηση αποστρατείας με την συμπλήρωση 40 ετών Υπηρεσίας στην οποία συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος των (5) ετών. Δηλαδή με υπηρεσία 35 έτη και έτος υποβολής αίτησης το 2025.Εννέα (9) ολόκληρα έτη παραπάνω για στελέχη με ίδιο έτος κατάταξης .Τι δεν καταλαβαίνει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας επι 12 έτη .Είναι μια στρέβλωση χωρίς προηγούμενο. Υπάρχουν δύο λύσεις απλές και κατανοητές προκειμένου να διορθωθεί αυτή η στρέβλωση ,αφού τα παραπάνω στελέχη έχουν ήδη σήμερα (32) και πλέον χρόνια πραγματικής υπηρεσίας + (5) ετη εκστρατείας δηλαδή (37) έτη υπηρεσίας. Δεν υφίσταται δηλαδή το δίλημμα των 25 ετών όπως το 2010 Λύση πρώτη :Να προστεθεί άμεσα ένα μεταβατικό όριο πρόσθετης υπηρεσίας για τα στελέχη με κατάταξη το Β΄ εξάμηνο του 1990 στο άρθρο 20 παράγραφος (2) του Ν.3865/2010 προκειμένου να διορθωθεί αυτός ο διαχωρισμός εντός του ίδιου έτους κατάταξης. Παράδειγμα 7 1/2 έτη και να κλείσει το θέμα . Λύση δεύτερη :Ο χρόνος της παρ.4 του άρθρου 22 του Ν.3865/2010 με το οποίο προβλέπεται η χορήγηση των (3) ετών πλασματικού χρόνου για στελέχη με κατάταξη απο 1990 εως 1995(το οποίο ο νομοθέτης θεωρητικά τα συμπεριέλαβε προκειμένου να αμβλύνει κάπως την παραπάνω διαφορά ) είναι επι της ουσίας χωρίς εφαρμογή για τα στελέχη των Ε.Δ. Το κόστος είναι τεράστιο και η ευθύνη της υπηρεσίας τεράστια αφού το 2016 ,πρώτος χρόνος εφαρμογής της δυνατότητας δήλωσης για εξαγοράς του παραπάνω χρόνου με κρατήσεις 6,67% (μόνο εισφορές εργαζομένου)κανένα εκ των ενδιαφερομένων στελεχών δεν ενημερώθηκε εγγραφως απο την υπηρεσία όπως θα έπρεπε .Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα και πολύ πολύ εύκολα από τα έγγραφα της περιόδου .Αφού λοιπόν το αρμόδιο Υπουργείο δεν φρόντισε να ενημερωθούν τα στελέχη του (δηλαδή η πολιτεία )θα πρέπει η πολιτεία (η οποία έχει συνέχεια και θα πρέπει να επιδεικνύει και συνέπεια ) να δώσει στα στελέχη που επιθυμούν μια δεύτερη ευκαιρία ,αίτησης αναγνώρισης του παραπάνω χρόνου με 6.67% έστω λίγων μηνών. Ένα ευνομούμενο κράτος αναγνωρίζει και διορθώνει τα λάθη του χωρίς φτηνές δικαιολογίες του τύπου πως είναι διατάξεις που αφορούν όλο το δημόσιο και άλλα τέτοια όταν αποδεικνύεται πως η διόρθωση θα πρέπει να αφορά αυτούς που αδικήθηκαν ,δηλαδή ελάχιστους.