Αρχική Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 5 Παραγραφή αξιώσεων e-ΕΦΚΑ – Τροποποίηση παρ. 1 και προσθήκη παρ. 2 και 3 στο άρθρο 95 ν. 4387/2016Σχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΗΣΙΜΟΣ | 7 Οκτωβρίου 2022, 18:06
Ασφαλισμένος που εμπίπτει στις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης ζήτησε κατά την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης από τον ΕΦΚΑ, να προσμετρηθεί στο συντάξιμο χρόνο του αναγνωρισμένη προϋπηρεσία 2 ετών και 14 ημερών που διένυσε σε υπουργείο ως έκτακτος υπάλληλος σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 1813/1988 (άρθρο 8 παρ. 6) πριν τη μονιμοποίηση του στο ίδιο υπουργείο, από όπου αργότερα παραιτήθηκε προκειμένου να εργαστεί στον ιδιωτικό τομέα. Απευθύνθηκε στο εν λόγω υπουργείο, το οποίο παρότι του έχει χορηγήσει επίσημες βεβαιώσεις που πιστοποιούν την παραπάνω προϋπηρεσία, δήλωσε ότι δεν μπορεί να βρει στα αρχεία του τα στοιχεία της καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών στο ΙΚΑ για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, τα οποία ζητεί ο ΕΦΚΑ ώστε να το συνυπολογίσει στον συντάξιμο χρόνο του. Σημειωτέον ότι άλλα Ταμεία (ΜΤΠΥ, ΤΑΥΥΠΚΕΞ, ΤΕΑΔΥ) έχουν αναγνωρίσει την επίμαχη χρονική περίοδο ως συντάξιμη προϋπηρεσία βάσει του Ν. 1813/1988 (άρθρο 8 παρ. 6). Ο ασφαλισμένος θα μπορούσε να καταθέσει στον ΕΦΚΑ καταγγελία κατά του υπουργείου για μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, αλλά δεν έχει τη σχετική δυνατότητα διότι ο ισχύων νόμος ορίζει εικοσαετή παραγραφή των απαιτήσεων των ασφαλιστικών ταμείων σε βάρος πολιτών που χρωστούν ασφαλιστικές εισφορές. Αυτό για τον ασφαλισμένο έχει ως συνέπεια να στερηθεί, εντελώς άδικα, την δυνατότητα προσμέτρησης στον συντάξιμο χρόνο του αναγνωρισμένης προϋπηρεσίας 2 ετών και 14 ημερών που του χρειάζεται για τη συμπλήρωση 40ετιας. Τα ερωτήματα που τίθενται είναι εύλογα: - Πότε και πως έπρεπε να κινηθεί ο ενδιαφερόμενος για να προλάβει την παραγραφή; - Στο μέσον του εργασιακού του βίου όταν δεν είχε κανένα λόγο να το κάνει και επιπλέον ήταν ανυποψίαστος αφού είχε στην κατοχή του επίσημα πιστοποιητικά του ίδιου υπουργείου που βεβαίωναν την αναγνώριση ως συντάξιμης της εν λόγω προϋπηρεσίας αλλά και του ΓΛΚ που χαρακτήριζαν ως προσμετρητέο το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα; - Είναι δυνατόν να νοηθεί ότι, όχι ένας οποιοσδήποτε ιδιώτης εργοδότης, αλλά το ίδιο το δημόσιο καταφεύγει σε ανασφάλιστη απασχόληση την οποία ταυτόχρονα αναγνωρίζει επισήμως ως πραγματική και συντάξιμη προϋπηρεσία; ΠΡΟΤΑΣΗ: Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 95 του ν. 4387/2016, να προστεθεί το εξής εδάφιο: Ειδικά στην περίπτωση φορέων του Δημοσίου, οι απαιτήσεις του ΕΦΚΑ από μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές δεν υπόκεινται σε παραγραφή εφ’ όσον η παροχή και η διάρκεια της ασφαλιστέας εργασίας ή υπηρεσίας, αποδεικνύονται από επίσημα έγγραφα των ίδιων φορέων.