Αρχική Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξειςΆρθρο 2 ΑντικείμενοΣχόλιο του χρήστη Μανόλης Καυκαλάς | 12 Οκτωβρίου 2022, 16:29
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ Ν/ΣΧ. - Δράττομαι της ευκαιρίας, επ΄αφορμή της «δημόσιας διαβούλευσης του νομοσχεδίου για τον εξορθολογισμό της ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας», να κοινοποιήσω 3 από τα πλέον σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τους χιλιάδες συνταξιούχους της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος και καλώ την ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων (κ.κ. Χατζηδάκη & Τσακλόγλου) να "αφουγκραστεί" το πρόβλημα και να ευαισθητοποιηθεί [στο όνομα των Αρχών της Ισότητας και της Ίσης μεταχείρισης] για την αποκατάσταση της κατάφωρης αδικίας που υφιστάμεθα. Τα επίδικα ζητήματα έχουν ως εξής: ΕΠΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΥΡΙΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΠΡΙΝ ΤΙΣ 13/5/2016 ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ - Παρά την πρόθεση του νομοθέτη (όπως αναφέρεται στην αντίστοιχη Αιτιολογική Έκθεση), να θεσπίσει όμοιους και ενιαίους κανόνες για "παλαιούς" και "νέους" συντ/χους, στο πλαίσιο μιάς νέας Ασφαλιστικής μεταρρύθμισης, ωστόσο, το αποτέλεσμα της εφαρμογής και διατήρησης των σχετικών διατάξεων, κατ΄αρχάς του ν. 4387/2016 και εν συνεχεία του ν. 4670/2020, προκαλεί και συντηρεί την διακριτική και άνιση μεταχείριση του τρόπου υπολογισμού των Κύριων συντάξεων μεταξύ "παλαιών" και "νέων" συντ/χων, με κριτήριο -απούσης πειστικής αιτιολογίας- το τυχαίο γεγονός της χρονικής στιγμής της δημοσίευσης του αρχικού νόμου στις 12/5/2016. - Η διαφοροποίηση υφίσταται στην βάση υπολογισμού του Ανταποδοτικού τμήματος των Κύριων συντάξεων, καθώς για τους μέχρι της 12ης/5/2016 συντ/χους ελήφθη ως βάση υπολογισμού ο συντάξιμος μισθός [βασικός μισθός/κλιμάκιο, επίδομα πολυετίας, επίδομα βαθμού, επίδομα πτυχίου] από τον οποίο προέκυψε το ύψος της χορηγούμενης σύνταξης, ενώ για τους από της 13ης/5/2016 και εφεξής συντ/χους ως βάση υπολογισμού λαμβάνεται ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών της συνολικής διάρκειας του ασφαλιστικού τους βίου [συνολικές τακτικές και έκτακτες αμοιβές, επί των οποίων παρακρατήθηκαν ασφαλιστικές εισφορές Εργοδότη και Ασφαλισμένου], γεγονός που συνιστά αυταπόδεικτη ευνοϊκότερη ρύθμιση, αφού (και) στους "παλαιούς" παρακρατούντο οι ίδιες εισφορές εφ΄όλων των αποδοχών τους (τακτικών και εκτάκτων). ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ & ΚΑΚΙΣΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ - Δεν εφαρμόζονται πιστά και απαρέγκλιτα οι προβλέψεις των διατάξεων του ν. 4387/2016 άρθρα 28 και 30 και του ν. 4445/2016 άρθρο 25 [στο πλαίσιο της καθιέρωσης της Ανταποδοτικότητας για τις υπερβάλλουσες καταβληθείσες εισφορές], στον υπολογισμό του Ανταποδοτικού τμήματος της Κύριας σύνταξης η συμπερίληψη του πρόσθετου ετήσιου συντελεστή αναπλήρωσης (0,075% για κάθε ποσοστιαία μονάδα 1% επιπλέον εισφοράς), λόγω των αυξημένων ποσοστών των εισφορών μας (εν σχέσει με τα εκάστοτε ποσοστά του ΙΚΑ) από την ημερομηνία της προσλήψεώς μας στην ΕΤΕ και όχι από την 1/1/1993, όπως αναιτιολόγητα εφαρμόζεται στην περίπτωσή μας. ΕΠΙΚΟΥΡΟΥΜΕΝΟΙ "2ας ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ" - Βάσει του άρθρου 24 του ν. 4618/2019 και της εν συνεχεία τροπολογίας του άρθρου 63 του ν. 4680/2020, οι δικαιούχοι Επικουρικής Παροχής καταβλητέα από την ΕΤΕ, εκόντες άκοντες υπήχθησαν στο Δημόσιο Σύστημα Επικουρικής Ασφάλισης (τ.ΕΤΕΑΕΠ) οπότε και απ΄όπου λαμβάνουν υβρίδιο «Επικουρικής σύνταξης». Ο νομοθέτης, παραδόξως και αναιτιολόγητα, προέβλεψε την εφαρμογή διατάξεων κατά παρέκκλιση και εξαίρεση του προισχύοντος νόμου (ν. 4387/16 και 4670/20) για τον υπολογισμό των Επικουρικών συντάξεων, με συνέπεια όχι μόνο την διακριτική μεταχείριση και διαφοροποίησή μας από τους συνταξιούχους άλλων κλάδων αλλά και μεταξύ ημών των ιδίων. - Συγκεκριμένα οι βλαπτικές συνέπειες προκύπτουν από: α) την εξαίρεση εφαρμογής του ν.4387/16 άρθρο 30 παρ. 1 για την προσαύξηση του ποσοστού αναπλήρωσης στο 0,93750% και όχι με το βασικό ποσοστό 0,45% που μας υπολογίζεται, εφόσον οι ασφαλιστικές εισφορές που κατεβλήθησαν υπερέβαιναν το 6% β) τον διαχωρισμό των Επικουρούμενων πριν τις 31.12.2018 και μετά την 1/1/2019, με την διαφορετική βάση υπολογισμού εξαγωγής της Επικουρικής σύνταξης γ) τον αποκλεισμό προσδοκίας αυξήσεων και δ) την περικοπή από 1/1/2025 της «Προσωπικής διαφοράς», διαφορά μεταξύ του 1ου υπολογισμού του άρθρου 24 του ν. 4618/2019 και του 2ου υπολογισμού του άρθρου 63 του ν. 4680/2020, γεγονός που σημαίνει την επιπρόσθετη περικοπή κατά 33% της καταβαλλόμενης σήμερα «Επικουρικής σύνταξης» . - Παρακαλώ, την ομάδα παρακολούθησης και αξιολόγησης των σχολίων στην δημόσια διαβούλευση, να κάνει αποδεκτό το σημείωμα στα σχόλια του «άρθρου 2 Αντικείμενο» του υπό συζήτηση ν/σχ., διότι είναι αδήριτη ανάγκη να λάβουν γνώση οι επικεφαλής του Υπουργείου, των αρνητικών συνεπειών που υφίστανται οι χιλιάδες συνταξιούχοι της ΕΤΕ [με την υποβάθμιση του επιπέδου διαβίωσής τους και την αυξανόμενη δυσκολία εξυπηρέτησης των υποχρεώσεών τους από την μείωση του διαθεσίμου εισοδήματος], από σειρά νομοθετημάτων που χρήζουν της αδιαμφισβήτητης θεραπείας σφάλματος και της άρσης μιας υπαρκτής αδικίας, με τις αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες σύμφωνα με τους κανόνες της χρηστής Διοίκησης (με την απαραίτητη συνδρομή & συνεργασία των θεσμικών οργάνων εκπροσώπησης των συντ/χων), αποκαθιστώντας έτσι και την Συνταγματική τάξη που έχει τρωθεί από αυτά τα νομοθετήματα, αλλά και το περί Δικαίου αίσθημα, σε αυτή την πολυπληθή κοινωνική ομάδα. Αθήνα 12 Οκτωβρίου 2022 Μανόλης Καυκαλάς συνταξιούχος της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Κοινοποίηση Βουλευτές μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων του Ελληνικού Κοινοβουλίου