Αρχική Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξειςΆρθρο 2 ΑντικείμενοΣχόλιο του χρήστη ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ | 12 Οκτωβρίου 2022, 20:39
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Επ' ευκαιρία του Νομοσχδίου θα ήθελα να θέσω υπόψιν σας, μια αντισυνταγματική ανισονομία και κατάφορη αδικία που έχει προκύψει από τον Νόμο Κατρούγκαλου ( Ν. 4387/2016) και αφορά μεταξύ άλλων και μια μερίδα συνταξιούχων της ΕΤΕ. Για όσους συνταξιοδοτήθηκαν μετά το μήνα Μάιο του έτους 2016 ως βάση υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξής τους (η εθνική σύνταξη είναι σταθερό ποσό) λαμβάνεται ο μέσος μηνιαίος μισθός, όπως αυτός προκύπτει από το ΣΥΝΟΛΟ των μικτών αποδοχών τους (επί των οποίων καταβάλλονταν ασφαλιστικές εισφορές) από το μήνα Ιανουάριο του έτους 2002 έως και το μήνα αποχώρησής τους από την τράπεζα. Σε όσους συνταξιοδοτηθήκαμε προ του μηνός Μαΐου του έτους 2016, ως βάση υπολογισμού λαμβάνεται ο συντάξιμος μισθός ή οι συντάξιμες αποδοχές (όπως αναγράφονται στην απόφαση σύνταξης), για τον οποίο, όμως, έχει ληφθεί υπ’ όψιν ΜΕΡΟΣ μόνο των μικτών αποδοχών μας (στην καλύτερη περίπτωση το 60 – 65 % αυτών) και βεβαίως χωρίς να συνυπολογίζει τα δώρα και τα επιδόματα αδείας. Καθίσταται αντιληπτό εκ των ανωτέρω ότι οι υπολογιστικές διαφορές είναι μεγάλες με αποτέλεσμα να προκύπτουν και μεγάλες διαφορές στα ποσοστά της ανταποδοτικής σύνταξης, τα οποία εισπράττουμε . Ενδεικτικά σε μία μέση σύνταξη με 35 έτη εργασίας η διαφορά ανέρχεται σε 500 -600 € μηνιαίως και σε υψηλόβαθμους ξεπερνά και τα 1.000 €. Έχουμε δε το τραγελαφικό φαινόμενο κλητήρες και χαμηλόβαθμοι υπάλληλοι που συνταξιοδοτήθηκαν λίγες ημέρες μετά την 12 Μαΐου 2016 να λαμβάνουν σημαντικά υψηλότερη σύνταξη (με τα ίδια χρόνια υπηρεσίας και με το ίδιο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου) από του διευθυντές τους, που είχαν την ατυχία να συνταξιοδοτηθούν πριν την 12 Μαΐου 2016. Σε μια αποτυχημένη προσπάθεια να διορθωθούν κάπως οι αδικίες τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερο με την εγκύκλιο του ΕΦΚΑ Σ93/1/169196 2-2-2018, δίνεται η δυνατότητα σε όσους η απόφαση συνταξιοδότησης εκδόθηκε μετά την ψήφιση του νόμου !!! (ασχέτως αν η αίτηση συνταξιοδότησης είχε υποβληθεί πριν την εφαρμογή του νόμου) να ζητήσουν να υπαχθούν στην ευνοϊκότερη ρύθμιση του νόμου, ενώ όσων οι αποφάσεις έχουν εκδοθεί πριν την ψήφιση του νόμου να τιμωρούνται . Υπήρξε σωρεία διαβεβαιώσεων από τους τότε πολιτικούς προϊσταμένους του Υπουργείου ότι η ανισονομία θα διορθωνόταν στην φάση του επανυπολογισμού αλλά δυστυχώς, ο επανυπολογισμός στους αδικημένους έγινε και πάλι με τον παλαιό «συντάξιμο μισθό» με αποτέλεσμα να διαιωνίζεται η ανισονομία (ενδεχομένως έγινε αντιληπτό ότι με το νέο νόμο οδηγούμασταν σε ασύμμετρα υψηλές συντάξεις για τους νέους συνταξιοδοτούμενους και εγινε προσπάθεια περιορισμού, αφήνοντας απέξω τους παλαιούς συνταξιούχους). Ζητάμε λοιπόν την δραστική παρέμβασή σας προκειμένου να εξαλειφθεί η αντισυνταγματική αυτή ανισονομία και κατάφορη αδικία, ώστε να γλυτώσουμε από τα έξοδα και ψυχική ταλαιπωρία που θα υποστούμε λόγω της ανάγκης να προσφύγουμε δικαστικά αιτούμενοι την συνταγματική ισονομία που δικαιούμεθα.