Αρχική Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΠΕΤΟΜ-ΤΕΕ & ΕΣΤΑΜΕΔΕ | 18 Οκτωβρίου 2022, 12:11
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
ΠΕΤΟΜ-ΤΕΕ (Πανελλήνια Ένωση Των Ομότιμων Μελών ΤΕΕ) ΕΣΤΑΜΕΔΕ (Ένωση Συνταξιούχων ΤΣΜΕΔΕ) Με λύπη μας και αγανάκτηση διαπιστώσαμε ότι παρά την πλήρη κατανόηση της υφιστάμενης εις βάρος μας αδικίας, την υπόσχεση για τακτοποίηση και το θερμό κλίμα στην συνάντησή μας στις 15/9/2022 με τον κ. Υπουργό και την κ. Γενική Γραμματέα παρουσία και δύο Μηχανικών Βουλευτών, στο υπό διαβούλευση ασφαλιστικό νομοσχέδιο δεν ενσωματώθηκε διάταξη για το εφάπαξ των αυτοαπασχολούμενων μηχανικών ως και των μισθωτών κύρια αυτοαπασχολούμενων την πενταετία 2009 μέχρι και 2013, ασφαλισμένων στο π. ΤΣΜΕΔΕ, για τους οποίους η αρμόδια υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ υπολογίζει εφάπαξ για 35 περίπου χρόνια εργασίας (!), της περιόδου 1/7/1979-31/12/2013 5.818,80€, στους δε «τυχερούς» που έλαβαν εφάπαξ περί τα 9,800€, με βάση την ανακληθείσα πλέον εγκύκλιο του υφυπουργού της προηγούμενης κυβέρνησης, παρακρατούνται 250€-280€ κάθε μήνα από την κύρια σύνταξή τους, μέχρι πλήρους εξόφλησης του δήθεν αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού εφάπαξ των 4.000€ περίπου. Σημειωτέον ότι η διάταξη του άρθρου 82 Ν. 4826/2021, ψηφισθείσα για να αντιμετωπίσει δήθεν τις έντονες πιέσεις που ασκήσαμε στην ηγεσία του υπουργείου, μηδαμινά ψιχία προσέφερε και γι’ αυτό ανταποκρίθηκαν ελάχιστοι θιγόμενοι συνάδελφοι χωρίς να απεμπολούν δικαιώματά τους περαιτέρω διεκδίκησης, αφενός λόγω των τραγελαφικών απαιτήσεων για την υποβολή τεκμηριωμένης της αίτησης (τεκμηρίωση με πλήρη στοιχεία καταβεβλημένων εισφορών από το 1979(!!!!!) και αφετέρου η μείωση του παρακρατούμενου ποσού των 4.000€, ανέρχεται στο χαμηλό ποσό των 300€-800€. Κατ΄ αρχάς επισημαίνουμε την προχειρότητα και το αλυσιτελές της διάταξης του άρθρου 82 Ν. 4826/2021, συγκρίνοντας τα αποτελέσματα της εφαρμογής της σε σχέση με την βασική διάταξη της παρ. 4.α του άρθρου 35 του Ν. 4387/2016, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ περίπτωσης και για τρεις περιόδους: (2007-2013): 7 έτη κατά τα οποία οι ελ. επαγγελματίες μηχανικοί υπήχθησαν και κατέβαλλαν εισφορές εφάπαξ, για πρώτη φορά σε καθεστώς ασφαλιστικών κατηγοριών (ν. 3518/2006) ενώ οι μισθωτοί συνάδελφοί μας πλήρωναν 4% επί των καταβαλλόμενων αποδοχών τους. (1991-2006): 16 έτη κατά τα οποία Ε.Ε. και μισθωτοί πλήρωναν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ίδιες εισφορές, μηνιαίες και ετήσιες, είχαν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ίδιες ασφαλιστέες αποδοχές, ΑΠΟΛΥΤΩΣ ίδια ποσοστά εισφορών και έχουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ίδια ποσοστά αναπλήρωσης της ΕΑΑ. (1/7/1979-31/12/1990): 11,5 έτη κατά τα οποία (παραβλέποντας τις ποσοστιαίες κρατήσεις επί των αμοιβών των Ε.Ε.) Ε.Ε. και μισθωτοί είχαν μεν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ίδιες ασφαλιστέες αποδοχές αλλά διαφορετικά ποσοστά εισφοράς και έχουν διαφορετικά ποσοστά αναπλήρωσης (ΕΑΑ), 4,5% οι Ε.Ε. και 16,34% οι μισθωτοί Υπολογισμός με το νόμο (ποσοστά αναπλήρωσης Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής): 2007-2013: 62,14%*693,35*7έτη =3.015,93€ 1991-2006: 693,35*(15%*6έτη(1991-1996)+22,5%*5έτη(1997-2001)+30%*5έτη(2002-2006) = 2.444,06€ 1/7/1979-31/12/1990: 4,5%*693,35 *11,5έτη = 358,81€ Υπολογισμός με το άρθρο 82 (πραγματική περίπτωση): 2007-2013: Από τον υπολογισμό της υπηρεσίας = 2.451,82€ ήτοι με ΜΕΙΩΣΗ σε σχέση με το νόμο = 3.015,93 – 2.451,82 = 564,11€ 1991-2006: Από την υπηρεσία = 3.435,76€ ήτοι με αύξηση 3.435,76-2.444,06= 991,70€ 1/7/1979-31/12/1990: Από την υπηρεσία = 316,50€ ήτοι με ΜΕΙΩΣΗ 42,31€. Συμπέρασμα: Το άρθρο 82 ν. 4826/2021, που ως σκοπό είχε δήθεν την αποκατάσταση της εις βάρος μας αδικίας, με το ένα χέρι μας δίνει ψίχουλα και με τ’ άλλο μας τα παίρνει!!! Για μία περίοδο 16 ετών μας δίνει 991,70€ αλλά από την άλλη για μία περίοδο 18,5 ετών μας ΠΑΙΡΝΕΙ 564,11+42,31 = 606,42€ ήτοι καθαρό αποτέλεσμα ΜΟΝΟΝ 385,28€. Μα είναι δυνατόν στην περίοδο 2007-2013, που ο νόμος μας προξενεί την μικρότερη βλάβη, να έρχεται η δήθεν διάταξη αποκατάστασης αδικιών και να αφαιρεί περίπου το 20% του νόμου (564,11€);;;;; Κύριε υπουργέ εμείς απαιτούμε κατ’ ελάχιστον και όλως συμβιβαστικά : 1. Περίοδος 2007-2013: ότι μας δίνει ο νόμος =3.015,93 2. Περίοδος 1991-2006: όσα δίνει ο νόμος στον μισθωτό συνάδελφό μας με τον σίγουρα χαμηλό μ.ο. ασφαλιστέων ΜΕΙΚΤΩΝ αποδοχών, την πενταετία 2009-2015, 2.080€, αρκετά χαμηλότερο από τον μ.ο. και διάμεσο της σχετικής μελέτης του ΤΕΕ, το 2016, ενόψει της ψήφισης του Ν. 4387/2016, δεδομένου ότι είχαμε ΑΠΟΛΥΤΩΣ ίδια όλα τα ασφαλιστικά στοιχεία εισφορών, αποδοχών ποσοστών εισφοράς και αναπλήρωσης = 2.080*(15%*6έτη(1991-1996)+22,5%*5έτη(1997-2001)+30%*5έτη(2002-2006) = 7.332€. 3. Περίοδος 1979-1990: Ποσοστό του εφάπαξ του μισθωτού, ίσο με τον λόγο των ποσοστών αναπλήρωσης (αφού είχαμε απολύτως ίδιες ασφαλιστέες αποδοχές) ήτοι (4,5%/16,34%)*(16,34%*2.080*11,5έτη)= (4,5%/16,34%)*3,908,53€ = 1.076,40€, ήτοι συνολικά = 3.015,93+7.332+1.076,4 = 11.424,33€. Οτιδήποτε λιγότερο από αυτό το ποσόν μας αδικεί κατάφωρα. Αμείλικτα τα νούμερα ειδικά στην περίοδο 1991-2006 με τις ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΙΔΙΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ, διότι δεν γίνεται ο ένας ασφαλισμένος να εισπράττει 5.000€ περίπου παραπάνω από τον άλλο!!!!! Και τα δύο αποτελέσματα ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να είναι νόμιμα και δίκαια, δηλαδή ο ένας 7.332€ και ο άλλος 2.444€ για ίδιες εισφορές. Θα πρέπει να κατανοήσετε επιτέλους ότι δεν τα κάνετε καλά και μας υποχρεώνετε ανεξήγητα να οδηγηθούμε στα δικαστήρια και δη σε μία κρίσιμη περίοδο. Η πρότασή μας για προσθήκη στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο άρθρου στο ΚΕΦ. Γ ή στο ΚΕΦ ΙΑ’ λαμβάνει υπόψη της στοιχεία, αποτελέσματα και διατάξεις που ήδη εφαρμόζονται σε άλλες κατηγορίες ασφαλισμένων, οπότε δεν θα μας είναι κατανοητή και αποδεκτή η τυχόν απόρριψη του παρόντος σχολίου - προσθήκης, προς την υπερψήφιση της οποίας ασφαλώς θα συνταχθούν και άπαντες οι μηχανικοί Βουλευτές και μάλιστα άπαντες οι Αρχηγοί των κομμάτων, πέραν φυσικά των 150.000 Ελλήνων Μηχανικών. Τροποποιείται η παρ. 1 του άρθρου 82 Ν. 4826/2021 και προστίθεται πριν την φράση: «και να τους αποδοθεί τυχόν διαφορά.» η φράση: «και να τους επανυπολογισθεί το τμήμα της εφάπαξ παροχής για ασφάλιση έως 31.12.2013, όπως γίνεται και για τον υπολογισμό του τμήματος της εφάπαξ παροχής των ασφαλισμένων του πρ. Ταμείου Πρόνοιας Αξιωματικών Εμπορικού Ναυτικού (ΤΠΑΕΝ) και του πρ. Ταμείου Πρόνοιας Κατωτέρων Πληρωμάτων Εμπορικού Ναυτικού (ΤΠΚΠΕΝ) για χρόνο ασφάλισης που έχει πραγματοποιηθεί έως και τις 31.12.2013, σύμφωνα με τα τέσσερα τελευταία εδάφια της υποπερ. αβ) της περ. α) της παρ. 4 του άρθρου 35 του Ν. 4387/2016» Επίσης μετά την παρ. 2 του άρθρου 82 προστίθεται παράγραφος 3 που έχει ως εξής: 3. Για διαφορές εφάπαξ παροχών που έχουν απονεμηθεί από 7.9.2021 μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, μετά από επανυπολογισμό σύμφωνα με την προϊσχύουσα από 7.9.2021 διατύπωση της παρ. 1 του άρθρου 82 του Ν. 4826/2021, υποβάλλεται νέα αίτηση της υποπερ. αγ΄ της περ. α΄ της παρ. 4 του άρθρου 35 του ν. 4387/2016 εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος. Τυχόν παρακρατηθέντα ποσά λαμβάνονται υπόψη κατά τον επανυπολογισμό της απονεμητέας διαφοράς εφάπαξ παροχής. Για τα ΔΣ, Κ. Δούκας Πρόεδρος ΠΕΤΟΜ-ΤΕΕ Δ. Ρέντζος Πρόεδρος ΕΣΤΑΜΕΔΕ