Αρχική Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξειςΆρθρο 59 Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ | 19 Οκτωβρίου 2022, 13:51
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της λειτουργικότητάς του και για την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του (Google Analytics).ΣυμφωνώΑποκλεισμός cookies τρίτωνΠολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies
|
Θέμα : Συνταξιούχοι που απασχολούνται ως εκπαιδευτές ενηλίκων. Nα ενσωματωθεί η ακόλουθη τροποποίηση: «Σε συνταξιούχους που εργάζονται ουδεμία περικοπή επιβάλλεται στις συντάξιμες αποδοχές τους, εφόσον απασχολούνται, ως ωρομίσθιοι εκπαιδευτές ενηλίκων, με σχέση εξαρτημένης εργασίας σε ιδιωτικές ή δημόσιες εκπαιδευτικές δομές, έως 35 ώρες εβδομαδιαίως ή έως 140 ώρες συνολικά μηνιαίως, εφόσον οι αμοιβές δεν υπερβαίνουν συνολικά το ονομαστικό ποσό των 10.000,00 ευρώ ετησίως. Υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις, δεν είναι υποχρεωτική η δήλωση της εργασίας στον οικείο φορέα/οργανισμό συνταξιοδότησης. Σε περίπτωση της ανωτέρω ωριαίας υπέρβασης ή της ανωτέρω αμοιβής ο συνταξιούχος που απασχολείται ως εκπαιδευτής ενηλίκων υποχρεούται για την αναδρομική δήλωση της εργασίας στον οικείο φορέα/οργανισμό συνταξιοδότησης για την περικοπή των αναλογούντων συντάξιμων αποδοχών». Η παραπάνω προτεινόμενη διάταξη δεν δημιουργεί δυσχέρειες στην αγορά εργασίας, καθώς στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων η ζήτηση εκπαιδευτών με επιζητούμενη την εργασιακή και εκπαιδευτική εμπειρία υπερτερεί σαφώς της προσφοράς. Επιπλέον, τίθεται ανώτατο (εβδομαδιαίο ή μηνιαίο) όριο ωρών προς εξασφάλιση αποφυγής φαινομένων κατάχρησης/αποκλεισμού. Το όριο αυτό δεν υπερβαίνει το όριο του νόμιμου ωραρίου εβδομαδιαίας και ημερήσιας πενθήμερης εργασίας. Επιπροσθέτως, η μη υποχρέωση της δήλωσης της εργασίας καθίσταται επιβεβλημένη και συνεισφέρει στην μείωση του διοικητικού κόστους του οικείου φορέα/οργανισμού συνταξιοδότησης, δεδομένου ότι οι εκπαιδευτές ενηλίκων ενδεχομένως απασχολούνται σε περισσότερους από έναν εκπαιδευτικούς φορείς και σε αλληλεπικαλυπτόμενα μεταξύ τους χρονικά διαστήματα με αντίστοιχα αλληλεπικαλυπτόμενες συμβάσεις παροχής εκπαιδευτικού έργου, γεγονός που θα δημιουργήσει λειτουργικά προβλήματα στη διαχείριση εκάστης υπόθεσης από τον εν λόγω φορέα/οργανισμό. Πέραν αυτών, η συγκεκριμένη τροποποίηση απαλείφει και διάφορες στρεβλώσεις. Για παράδειγμα, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ιδίως των συγχρηματοδοτούμενων, οι αμοιβές των εκπαιδευτών ενηλίκων και κατ’ επέκταση οι ασφαλιστικές κρατήσεις υπέρ των ασφαλιστικών ταμείων (π.χ. EΦΚΑ), καταβάλλονται / αποδίδονται μετά την παρέλευση πολλών μηνών ή και πέραν του οικονομικού έτους από εκείνο που παρέχεται η εκπαιδευτική υπηρεσία. Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις έχει παρατηρηθεί ότι οι συμβατικές υποχρεώσεις, εκ μέρους των εργοδοτών, δεν τηρούνται. Συνεπώς, τίθεται το εύλογο ερώτημα: πως είναι δυνατόν να περικόπτονται συντάξεις χωρίς να έχουν καταβληθεί αμοιβές (πιθανόν ουδέποτε να καταβληθούν) και επομένως χωρίς να έχουν αποδοθεί ή ουδέποτε να αποδοθούν ασφαλιστικές εισφορές;