Αρχική Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξειςΆρθρο 9 Υπολογισμός και καταβολή ασφαλιστικών εισφορών ξεναγών μέσω Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης – Αντικατάσταση άρθρων 6 και 7 ν. 710/1977Σχόλιο του χρήστη Κώστας Χαλκιάς | 19 Οκτωβρίου 2022, 19:40
Παρακαλώ όπως ληφθούν υπόψη τα παρακάτω σχόλια και παρατηρήσεις: Άρθρο 1: "Ο σχετικός χρόνος ασφάλισης θεωρείται ότι έχει διανυθεί στην ασφάλιση του πρώην Ι.Κ.Α.–Ε.Τ.Α.Μ" Με ποιόν τρόπο θα προκύψει το παραπάνω την στιγμή που δεν είναι τίποτα ψηφιοποιημένο και το βάρος της καταμέτρησης των ενσήμων εκατοντάδων ξεναγών φέρει μόνο μια υπάλληλος στο ΙΚΑ Συντάγματος; Άρθρο 3: "[...]για την εφαρμογή της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (Α.Π.Δ.) και υπέχει τις αντίστοιχες υποχρεώσεις" Αν με τις αντίστοιχες υποχρεώσεις νοείται η κατάθεση των ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένου και εργοδότη από τον ξεναγό (Απόδειξη τύπου Β) σε συγκεκριμένο λογαριασμό της Εθνικής Τράπεζας επ ονόματι του ΙΚΑ-Διεύθυνσης Εισφορών, καλά θα κάνει το υπουργείο να επιληφθεί του ζητήματος και ειδικότερα της δυνατότητας μεταφοράς/κατάθεσης του εν λόγω ποσού ηλεκτρονικά καθότι αυτό είναι ΑΔΥΝΑΤΟ !!! Άρθρο 6: "[...] και τα άρθρα 15 έως 36 του Κανονισμού Διαδικασιών Ασφάλισης για την εφαρμογή της Α.Π.Δ." Η απεικόνιση της ασφάλισης στον συγκεκριμένο κλάδο μόνο θυμηδία προκαλεί εν ετει 2022 καθώς αυτή απεικονίζεται σε Δελτίο Ασφαλιστικής Ταυτότητας και Εισφορών το οποίο οφείλει ο ενδιαφερόμενος να κρατά σε καλή κατάσταση. Προφανώς οι συντάξαντες το παρόν δεν έχουν λάβει υπόψη ότι λόγω της μη ψηφιοποίησης των ενσήμων και του χειρισμού της όλης υπόθεσης από ένα ΜΟΝΟ άτομο η πραγματική αποτύπωση των ενσήμων είναι το λιγότερο ΕΠΙΣΦΑΛΗΣ με αποτέλεσμα να καταστρατηγούνται οι διατάξεις του αρθ.10 του ν.2972. Συμπερασματικά αναπάντητο μένει το ερώτημα πως θα αποτυπωθεί μέσω της Α.Π.Δ η μέχρι ΤΟΥΔΕ ή ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ασφαλιστική ικανότητα των ξεναγών δεδομένου ότι: Σε κάθε περίπτωση όμως η μέχρι τούδε αποτύπωση των ενσήμων από το επάγγελμα του ξεναγού είναι ανύπαρκτη τόσο στην εφαρμογή του ΕΦΚΑ όσο και στην εφαρμογή ATLAS αποδεικνύοντας την αποτυχία της διαλειτουργικότητας των συστημάτων του ελληνικού δημοσίου, για την οποία φυσικά σπαταλήθηκαν χρήματα χωρίς αντίκρισμα. Δεδομένης ΙΣΩΣ της «πλασματικότητας» των ενσήμων η ασφαλιστική διοίκηση αποτυπώνει τα ένσημα για τα οποία έχουν καταβληθεί οι εισφορές τόσο από τους εργοδότες όσο και από τους ξεναγούς κανονικότατα σε καρτέλες Δ.Α.Τ.Ε , με την παρότρυνση να μην χαθούν ή φθαρούν καθ’ οποιονδήποτε τρόπο. Πέρα από το γελοίο του όλου θέματος εν έτει 2022 ο κόπος ενός εργαζόμενου και του εργοδοτικού κόστους να αποτυπώνεται καθ’ αυτόν τον τρόπο, ο εν λόγω τρόπος αποτύπωσης των προαναφερθέντων δεν δικαιολογεί επ’ουδενί την μη ηλεκτρονική καταγραφή των ενσήμων στις εφαρμογές της διοίκησης που σχετίζονται με την καταγραφή της ασφαλιστικής ιστορίας ενός εκάστου. Επίσης, η ανυπαρξία βούλησης της διοίκησης να ολοκληρώσει την διαδικασία ηλεκτρονικής καταχώρησης των ενσήμων αποτυπώνεται στην απάντηση του αρμόδιου υφυπουργού εργασίας προς τους για αυτό το ζήτημα ερωτώντες βουλευτές του ΚΙΝΑΛ (σχετική με αρ.πρωτ.4423/22.2.2021 ερώτηση και απάντηση του αρμόδιου υφυπουργού) : https://www.hellenicparliament.gr/Koinovouleftikos-Elenchos/Mesa-Koinovouleutikou-Elegxou?pcm_id=e94378a3-6d5c-4263-87a0-acd70104898a Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το κράτος δια του κου υφυπουργού, παραδέχεται εμμέσως πλην σαφώς ότι ΑΔΥΝΑΤΕΙ να ψηφιοποιήσει τα ένσημα ενός συγκεκριμένου κλάδου εργαζομένων, παρόλα τα κονδύλια που έχουν διατεθεί εδώ και 2 σχεδόν δεκαετίες προς τούτο (https://www.kathimerini.gr/ECONOMY/LOCAL/167282/H-MICHANORGANOSI-TOY-IKA/ και Το τέλος της ταλαιπωρίας - Ειδήσεις - νέα - Το Βήμα Online (tovima.gr) Λόγω της μη ψηφιοποίησης των ενσήμων μερικά από τα θέματα που έχουν ανακύψει ή θα ανακύψουν είναι τα εξής: Μη καταμέτρηση της προϋπηρεσίας για προκηρύξεις ΑΣΕΠ, λόγω ανυπαρξίας των ενσήμων στα πληροφοριακά συστήματα και ενδεχόμενη βλάβη στην κατοχύρωση/θεμελίωση συντάξιμου χρόνου/σύνταξης την στιγμή που έχουν πληρωθεί οι νόμιμες εισφορές. Σχετικά με το παραπάνω αξίζει να τονιστεί ότι απουσία ασφαλιστικής ικανότητας μπορεί κανείς να επισκεφθεί δημόσιο νοσοκομείο με τον κίνδυνο να μην λάβει την σχετική φροντίδα ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΑ, καθώς παρά την συμπερίληψή μας στις ευπαθείς ομάδες στο πλαίσιο του άρθρου 33 του νόμου 4368/2016 η μη εμφάνιση της ασφαλιστικής μας ικανότητας στο σύστημα των νοσοκομείων ενέχει τον κίνδυνο της μη εξυπηρέτησης και της δημιουργίας δυσάρεστων καταστάσεων μεταξύ πολίτη και εργαζόμενου σε αυτό, μέχρις ότου ο ενδιαφερόμενος εξηγήσει στον υπάλληλο την ιδιότητα του, συνοδευόμενη από τα σχετικά έγγραφα. Το τελευταίο μεγεθύνεται στην περίπτωση κατά την οποία συναδέλφισσες είναι εγκυμονούσες. Σ’αυτό το πλαίσιο αλγεινότερη εντύπωση προκαλούν οι διατάξεις του άρθρου 6 του νόμου 4892 ΦΕΚ 28/Α/22-2-2022περί ανάθεσης έργων, προμηθειών και υπηρεσιών, καθώς δεδομένης της μέχρι τώρα κωλυσιεργίας και παρά τα όσα χρήματα έχουν δοθεί αναφορικά με την ψηφιακή αποτύπωση των ενσήμων και του κλάδου των ξεναγών , κανείς δεν προοικονομεί ότι το ζήτημα της ψηφιοποίησης των ενσήμων του κλάδου μας θα λυθεί με τον βέλτιστο δυνατό και χρηστά οικονομικό προς το συμφέρον του φορολογούμενου πολίτη τρόπο.