Αρχική «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 23 Ισολογισμοί Ναυτικού Απομαχικού ΤαμείουΣχόλιο του χρήστη ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | 30 Νοεμβρίου 2022, 02:08
1) Με τη ευκαιρία της δημόσιας διαβούλευσης του παρόντος νομοσχεδίου ζητούμε να αρθεί επιτέλους η τεράστια αδικία που αφορά τους συναδέλφους που κατατάχτηκαν στις Ένοπλες Δυνάμεις από την 1/7/1990 ως την 31/12/1992. Η συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων, αν κι από το νόμο είναι παλαιοί ασφαλισμένοι, το κράτος παράτυπα και καταχρηστικά τους έθεσε, όσον αφορά τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, στις διατάξεις και τα χρονικά όρια που διέπουν τους νέους ασφαλισμένους. Συνέπεια αυτού είναι ότι εργαζόμενοι οι οποίοι ήταν ελάχιστο χρονικό διάστημα πριν τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος να επωμισθούν σε μία νύχτα ως και 15 χρόνια πρόσθετης υπηρεσίας. Ζητούμε λοιπόν να τροποποιηθεί ο ν.3865/2010 ανάλογα ώστε να περιλαμβάνει κι αυτή την κατηγορία αδικημένων ασφαλισμένων ώστε να υπάρξει και για αυτούς ισοτιμία και δικαιοσύνη. Συγκεκριμένα ο νόμος 3865/2010 προβλέπει για όσους συμπληρώνουν 24,5 έτη πραγματικής υπηρεσίας τους παρακάτω πρόσθετους χρόνους συντάξιμης υπηρεσίας για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος α) μέχρι το 2010 απαιτούνται 24,5 έτη συντάξιμης υπηρεσίας β) μέχρι το 2011 απαιτούνται 26 έτη συντάξιμης υπηρεσίας γ) μέχρι το 2012 απαιτούνται 27,5 έτη συντάξιμης υπηρεσίας δ) μέχρι το 2013 απαιτούνται 29 έτη συντάξιμης υπηρεσίας ε) μέχρι το 2014 απαιτούνται 30,5 έτη συντάξιμης υπηρεσίας Ζητούμε την τροποποίηση των διατάξεων του νόμου και την επέκταση του ως εξής στ) μέχρι το 2015 απαιτούνται 32 έτη συντάξιμης υπηρεσίας ζ) μέχρι το 2016 απαιτούνται 33,5 έτη συντάξιμης υπηρεσίας η) μέχρι το 2017 απαιτούνται 35 έτη συντάξιμης υπηρεσίας Να έχουν το δικαίωμα οι ανωτέρω στις παραγράφους στ,ζ,η, κατά την κρίση τους, να κάνουν χρήση των 3 ετών μπόνους που προβλέπονται από τον ν3865/2010 για όσους κατατάχθηκαν μέχρι 31/12/1995 είτε για θεμελίωση ή για προσαύξηση της σύνταξης χωρίς να χρειάζονται 37 τουλάχιστον έτη για να συμπληρωθούν τα 40 έτη όπως προβλέπει σήμερα η νομοθεσία. Έτσι έστω και πολύ αργά σχεδόν 10-12 χρόνια θα αποκατασταθούν αυτοί οι αδικημένου καθόλα ασφαλισμένοι. 2) Να επιστραφούν στους νόμιμους δικαιούχους πρώην ΟΠΥ-ΕΠΥ σημερινούς ΕΜΘ οι εισφορές που είχαν πληρώσει στο ΙΚΑ/ΕΤΑΜ ( το οποίο πράττοντας τα νόμιμα τα κατέβαλε στα Μ.Τ. για να διανεμηθούν στους δικαιούχους) και τις οποίες παρακρατούν παράνομα και καταχρηστικά τα Μετοχικά Ταμεία και των τριών όπλων και τις οποίες ονόμασαν κοινωνικούς πόρους (!!!) χωρίς βέβαια την συγκατάθεση των δικαιούχων δηλαδή αυτών οι οποίοι τις πλήρωσαν. 3) Να σταματήσει η ληστρική κράτηση από το εφάπαξ των ΕΜΘ του 2% υπέρ ΕΛΟΑΣ/Ν/Α την οποία επέβαλαν παράτυπα τα ΜΤ με σκοπό την αύξηση των πόρων τους σε βάρος των ασφαλισμένων ΕΜΘ. Έτσι η συγκεκριμένη κράτηση πληρώνεται εις διπλούν από τους ασφαλισμένους ΕΜΘ κι αν δεν τους επιστραφούν οι εισφορές ΙΚΑ/ΕΤΑΜ εις τριπλούν. 4)Να σταματήσουν όλοι οι ασφαλισμένοι να πληρώνουν εισφορές για να αναγνωρίσουν τη θητεία τους ως χρόνο ασφάλισης. Είναι θεμιτό ο νέος ο οποίος εκπληρώνει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις υπηρετώντας την πατρίδα μακροπρόθεσμα να έχει ένα μικρό όφελος από αυτήν κι αν λάβουμε υπόπσιν ότι η θητεία είναι ιερή υποχρέωση αλλά και υποχρεωτική για όλους τους Έλληνες ας μην τα ισοπεδώνουμε πια όλα για χάρη των αριθμών. 5) Οι Επαγγελματίες Οπλίτες των Ε.Δ. να έχουν το δικαίωμα κατά την κρίση τους, φτάνοντας το προβλεπόμενο από το νόμο όριο ηλικίας για αποστρατεία στον καταληκτικό τους βαθμό, αν θα αποστρατευτούν αυτεπάγγελτα ή αν θέλουν να παραμείνουν εν ενεργεία μέχρι να συμπληρώσουν 40 έτη υπηρεσίας ή το 60ο έτος της ηλικίας τους. Δημοσιονομικό κόστος για όλα τα παραπάνω δεν υπάρχει καθώς οι ασφαλισμένοι της περίπτωσης 1 θα έπρεπε να έχουν συνταξιοδοτηθεί ούτως η άλλως και δεν έχουν μεγάλο ασφαλιστικό βίο μπροστά τους. Για τις περιπτώσεις 2 και 3 τα Μ.Τ. δεν ανήκουν στον κρατικό προυπολογισμό αλλά αποτελούν αυτοτελή ταμεία με δικούς τους πόρους (δικούς τους κι όχι παρακρατημένους με παράνομο τρόπο όπως στις περιπτώσεις που προανάφερα) και Διοικ. Συμβούλια που αποφασίζουν για την αξιοποίησή τους. Η ασφαλισμένοι της περίπτωσης 5 μελλοντικά είναι θέμα δίκαιης αντιμετώπισης για τους ΕΠΟΠ ενώ η περίπτωση 4 αποτελεί αναγνώριση από το κράτος της προσφοράς των Ελλήνων για την πατρίδα τους. Οι αδικίες σε βάρος ασφαλισμένων επιτέλους πρέπει να αποκατασταθούν και το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για δικαιοσύνη και ισονομία.