Αρχική «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ Άρθρο 8 Πρόγραμμα «Κάλυψη»Σχόλιο του χρήστη ΑΡΣΙΣ Κ.Ο.Υ.Ν | 7 Δεκεμβρίου 2022, 14:54
Εκτιμούμε ότι δεν είναι σαφές ο τρόπος με τον οποίο θα αξιοποιηθούν οι συγκεκριμένες κατοικίες. Η Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αναφέρεται ότι είναι υπεύθυνη για την καταβολή των μισθωμάτων και των φθορών που θα έχουν τα διαμερίσματα κατά την ένταξη τους στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Άρα οι μισθώσεις θα γίνονται με την Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων; Η Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων θα αναλάβει τις επισκευές με ό,τι αυτό συνεπάγεται (καταγραφή φθορών, επισκευές, πληρωμές τεχνικών κτλ); Επιπλέον, γίνεται αναφορά σε Κοινωνικές Κατοικίες, δεν υπάρχει όμως πουθενά κάποια ξεκάθαρη αναφορά στην δημιουργία φορέα Κοινωνικής Μίσθωσης, κάτι που σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα τουλάχιστον, έχει ξεκινήσει να υλοποιείται. Τέλος, δεν προσδιορίζεται, ποια είναι τα επιπλέον κριτήρια των εν δυνάμει ωφελούμενων του συγκεκριμένου προγράμματος, πέραν του ηλικιακού φάσματος και του να είναι ωφελούμενοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος. Εκτιμούμε ότι η δυνατότητα επέκτασης του ηλικιακού φάσματος τουλάχιστον μέχρι την ηλικία των 45 ετών θα ήταν χρήσιμη καθώς επίσης και η θέσπιση επιμέρους κριτηρίων καθώς οι ωφελούμενοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος μπορεί να ξεπερνούν τις θέσεις που θα δημιουργηθούν. Επίσης, με την νέα οικονομική συνθήκη, όπως έχει δημιουργηθεί τους τελευταίους μήνες με την ραγδαία αύξηση των τιμών σε είδη βασικής ανάγκης και όλες τις δαπάνες που αφορούν τη διαβίωση (θέρμανση, διατροφή κτλ) παρατηρούμε ότι υπάρχουν μεμονωμένα άτομα ή οικογένειες που φιλοξενούνται από ανάγκη ή ζουν σε συνθήκες παράτυπες (χωρίς ενεργά μισθωτήρια, με πολλά χρέη σε ιδιοκτήτες κτλ) που δεν είναι δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος. Ειδική κατηγορία θεωρούμε τους νέους 18-25 ετών, με ειδική αναφορά στους νέους/νέες που ολοκληρώνουν την διαμονή τους σε ιδρύματα παιδικής προστασίας. Τη μη πρόβλεψη για ένταξη τους στη συγκεκριμένη παροχή την κατανοούμε μόνο αναγνωρίζοντας την ανάγκη για εξειδικευμένη υποστήριξη και άρα μόνο εάν πρόκειται να ληφθεί κάποια ειδική μέριμνα για τη συγκεκριμένη ομάδα. Επιπλέον, είναι κατανοητό ότι υπάρχει η πρόβλεψη για την διατήρηση των διαμερισμάτων του “ESTIA II” και “ΕSTIA 2021” , δεν φαίνεται να υπάρχει όμως πρόβλεψη για όλους τους ανθρώπους που φιλοξενούνταν σε αυτά καθώς η μόνη επιλογή για αυτούς μοιάζει να είναι η επιστροφή σε camp εάν πρόκειται για αιτούντες άσυλο (άρα και συνθήκη αστεγίας, σύμφωνα με τη FEANTSA, μέλος της οποίας είναι και η χώρα μας) ή εάν πρόκειται για άτομα με άδεια διαμονής, το πρόγραμμα HELIOS του οποίου όμως οι πρακτικές δυσκολίες είναι γνωστές.