Αρχική «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»ΜΕΡΟΣ Β΄ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΣΤΕΓΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ» Άρθρο 3 Αντικείμενο, σκοπός και δικαιούχοι του προγράμματοςΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Λιβέρης | 7 Δεκεμβρίου 2022, 21:53
Μετά από 11 ολόκληρα χρόνια που το Κράτος δεν έχει υλοποιήσει νέα στεγαστικά προγράμματα δεδομένου ότι ο ΟΕΚ καταργήθηκε το 2012 αλλά το 2011 δεν είχε εκπονηθεί στην ουσία κανένα στεγαστικό πρόγραμμα, οι διατάξεις που εισάγονται με το πολυδιαφημισμένο νομοσχέδιο ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ δυστυχώς δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες στήριξης των ανέργων, των εργαζομένων . Οι εισαγόμενες διατάξεις αποκλείουν το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού αφού περιορίζει την παροχή δανείου μόνο στις ηλικίες 25-39 εφόσον καλύπτουν τα οικονομικά κριτήρια και είναι και παντρεμένοι. Ιδιαίτερα απογοητευτικό είναι το γεγονός ότι ενώ τα ¾ του δανείου προέρχεται από τις ανταποδοτικές εισφορές όσων εργαζομένων συνεισέφεραν μέσω της παρακράτησης της εισφοράς υπέρ ΟΕΚ δυστυχώς η συντριπτική τους πλειοψηφία αποκλείεται λόγω ηλικίας. Εξόχως απαράδεκτο είναι το γεγονός ότι δεν έχει προνοήσει το Κράτος να συμπεριλάβουν διατάξεις για τους εργαζόμενους Δημοσίους υπαλλήλους ορισμένου και αορίστου χρόνου οι οποίοι συνεχίζουν μέχρι και σήμερα να πληρώνουν τις εισφορές υπέρ του ΟΕΚ αλλά αποκλείονται λόγω των ηλικιακών/οικονομικών περιορισμών. Η κατάργηση της ανταποδοτικότητας των εισφορών θα πρέπει να εξεταστεί από τα αρμόδια δικαστήρια. Επί της ουσίας το Κράτος για το δανειοδοτικό πρόγραμμα δεν εισφέρει στο παραμικρό. Ενώ δηλαδή το Κράτος δεν εισφέρει καθόλου, διαχειρίζεται τα κεφάλαια των εργαζομένων αποκλείοντας ένα μεγάλο ποσοστό αυτών ενώ εντάσσει στους δικαιούχους και όσους δεν1 έχουν εισφέρει στο ελάχιστο μέσω των εισφορών τους. Επί παραδείγματι μια/ένας υπαλληλος αορίστου χρόνου στο Δημόσιο ετών 40 παρότι πλήρωνε και θα συνεχίσει να πληρώνει εισφορές για τη στέγαση δεν θα είναι δικαιούχος. Αλλά ακόμα και εάν είναι εντός των ηλικιακών κριτηρίων το πιο πιθανόν είναι να μην είναι δικαιούχος λόγω εισοδήματος αφού το οικογενειακό εισόδημα θα ξεπερνάει το εισοδηματικό πλαφόν . Η τελευταία παράγραφος αποτελεί μια γενική διατύπωση που θα πρέπει να τροποποιηθεί όσον αφορά τι εννοείται με τη λέξη κατάλληλος έτσι ώστε να μην επιδέχεται ερμηνειών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την χορήγηση των δανείων σε «γνωστούς». Νομοθετείται μια απροσδιόριστη και ευρεία έννοια η οποία όμως είναι και το καθοριστικό κριτήριο για την έγκριση του δανείου ενώ για την εξειδίκευση της καταλληλότητας εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Εργασίας. Για την δανειοδότηση όμως με κονδύλια εισφορών εργαζομένων θα πρέπει να καθιερωθεί και ο ενδελεχής έλεγχος περί περιουσιακών και οικονομικών στοιχείων των αιτούντων. Δηλαδή εάν κάποιος π.χ όντως δεν έχει στην ιδιοκτησία του κανένα σπίτι αλλά έχει καταθέσεις στις Τράπεζες μεγάλου ύψους τότε γιατί να τον δανειοδοτήσει η ΔΥΠΑ από εισφορές εργαζομένων μάλιστα ? Αλήθεια ένα ζευγαρι 23-24 ετών που δουλεύει και έχει και το ελάχιστο αναγκαίο σύμφωνα με τις υπό ψήφιση διατάξεις εισόδημα γιατι να μην εχει το δικαιωμα να δανειοδοτηθεί ;. δεν αποτελεί άραγε νεο ζευγαρι για να δανειοδοτηθει? Κωνσταντίνος Λιβέρης για την ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΦΩΝΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΟΑΕΔ