1. α. Στους ανάδοχους με δικαστική απόφαση ή με σύμβαση κατά τα άρ. 10 και 11, γονείς, και για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναδοχή, παρέχεται η προβλεπόμενη από την υπουργική απόφαση του άρ. 9 παρ.5 του ν. 2082/1992, όπως ισχύει, οικονομική ενίσχυση για την κάλυψη των τρεχουσών αναγκών του ανηλίκου.
β. Στο πλαίσιο της παρεχόμενης κατά τα ανωτέρω ενίσχυσης , οι ανάδοχοι γονείς, κατόπιν προηγούμενης αιτιολογημένης απόφασης της διοίκησης του φορέα που έχει την ευθύνη της εποπτείας της συγκεκριμένης αναδοχής, ενισχύονται οικονομικά, προκειμένου να αντεπεξέλθουν σε ειδικές δαπάνες, αναγκαίες για την προσωπική φροντίδα και την ομαλή ανάπτυξη του ανηλίκου, ιδίως σε δαπάνες ορθοδοντικής, λογοθεραπείας, φυσικοθεραπείας ή άλλης εξειδικευμένης θεραπείας. Οι παραπάνω αναφερόμενες ανάγκες πρέπει να αποδεικνύονται από γνωμάτευση ειδικού ιατρού. Τυχόν δαπάνες για επιπρόσθετες εκπαιδευτικές ανάγκες απαραίτητες για την σχολική ένταξη και μορφωτική εξέλιξη του ανηλίκου, αποδεικνύονται από γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ.
2. Η ως άνω οικονομική ενίσχυση εξακολουθεί να παρέχεται σε άτομα που ενηλικιώνονται σε καθεστώς αναδοχής, στις εξής περιπτώσεις:
α. Στους ανάδοχους γονείς, όταν το άτομο που έχουν υπό την φροντίδα τους είναι ΑμεΑ, η ενίσχυση καταβάλλεται καθ΄όλη τη διάρκεια της αναδοχής.
β. Σε περίπτωση σπουδών, μέχρι την ολοκλήρωση αυτών όχι όμως πέραν των έξι ετών, απαραίτητη προϋπόθεση για την χορήγησή της σε αυτή την περίπτωση είναι ο λήπτης της οικονομικής ενίσχυσης να μη δύναται να βρει εργασία λόγω των σπουδών, ενώ σε καμία περίπτωση η οικονομική ενίσχυση σε περίπτωση σπουδών δεν μπορεί να χορηγείται μετά τη συμπλήρωση του 26ου έτους της ηλικίας του ατόμου αυτού και στην περίπτωση του στοιχ. β. την οικονομική ενίσχυση λαμβάνουν τα άτομα που βρίσκονταν πριν την ενηλικίωσή τους σε καθεστώς αναδοχής.
3. Ο ανήλικος, που τοποθετείται σε ανάδοχο γονέα και για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναδοχή, καλύπτεται ιατροφαρμακευτικά από τον ασφαλιστικό φορέα του ανάδοχου γονέα. Σε περίπτωση έλλειψης ασφάλισης αυτού, ο ανήλικος καλύπτεται με την έκδοση βιβλιαρίου υγείας ανασφάλιστου. Φάρμακα, υγειονομικό υλικό και λοιπές παροχές αναγκαίες για την καλή σωματική και ψυχική υγεία του ανηλίκου, που βρίσκεται σε αναδοχή, όπως αυτό αποδεικνύεται από σχετική ιατρική γνωμάτευση δημοσίου νοσοκομείου, οι οποίες δεν καλύπτονται από τον ασφαλιστικό φορέα, παρέχονται από τον φορέα , ο οποίος χορηγεί και την οικονομική ενίσχυση.
Η εγγραφή στο ασφαλιστικό φορέα του ανάδοχου γονέα αρχίζει για την μεν περίπτωση των αναδοχών με δικαστική απόφαση ή με εισαγγελική διάταξη, από την ημέρα έκδοσης αυτής, για δε τις περιπτώσεις αναδοχών με σύναψη σύμβασης, από την ημερομηνία έκδοσης βεβαίωσης του φορέα εποπτείας προς τον ασφαλιστικό φορέα, όπου αναγράφεται η ημερομηνία έναρξης της αναδοχής. Αντιστοίχως, σε περιπτώσεις άρσης της αναδοχής, αυτό ανακοινώνεται αυθημερόν από τον φορέα εποπτείας στον ασφαλιστικό φορέα του πρώην ανάδοχου γονέα.
4. Οι ανήλικοι, που τοποθετούνται σε ανάδοχο γονέα με οποιονδήποτε τρόπο, εγγράφονται κατά προτεραιότητα και φοιτούν δωρεάν στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, αρμοδιότητας των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α. του τόπου κατοικίας των ανάδοχων γονέων. Επίσης, φιλοξενούνται, κατά προτεραιότητα, στις παιδικές εξοχές και τα Κέντρα Οικογενειακών Διακοπών που λειτουργούν στο πλαίσιο του κρατικού προγράμματος. Ανάλογη εφαρμογή έχουν οι ανωτέρω ρυθμίσεις για την κατά προτεραιότητα φιλοξενία των ανηλίκων σε εξοχές και όταν οι ανήλικοι φοιτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σε φοιτητικές εστίες στην περίπτωση σπουδαστών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για τους οποίους το καθεστώς αναδοχής διατηρείται.
5. Η οικονομική ενίσχυση και οι καταβαλλόμενες δαπάνες του παρόντος άρθρου απαλλάσσονται κάθε φόρου ή κράτησης.
Το επίδομα αναδοχής από ενιαίο φορέα με σταθερή οικονομική κλίμακα για τα παιδιά με αναπηρία είναι υποχρεωτικό.
Το επίδομα είναι για τα έξοδα του παιδιού και αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους.Κακώς αναφέρεται ως προϋποόθεση ότι η ανάδοχη οικογένεια πρέπει εξ ιδίων να μπορεί να συντηρεί το παιδί που αναδέχεται.
Να δίνεται ολιγοήμερη άδεια στην εργαζόμενη ανάδοχη μητέρα για την προσαρμογή του παιδιού στην οικογένεια, καθώς και όλες οι απολαβές των βιολογικών γονέων.
Μετά το άρθρο 12 πρέπει να προστεθεί άρθρο 13 που επιγράφεται «Δικαιώματα ανηλίκων σε αναδοχή»
Αρθρο 13
Δικαιώματα ανηλίκων σε αναδοχή
1. Οι ανήλικοι που του αναφέρονται στα άρθρα 10 και 11 του παρόντος έχουν δικαίωμα να αντιμετωπίζονται ως προσωπικότητες σεβαστές σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Διεθνή Σύμβαση και τα Δικαιώματα του Παιδιού.
2. Η τοποθέτησή των ανωτέρω σε ανάδοχη οικογένεια πρέπει να αποσκοπεί στο αποκλειστικό συμφέρον τους, ανεξάρτητα από την καταγωγή τους, την πνευματική ή σωματική κατάσταση, την ηλικία ή το θρήσκευμά τους. Ιδιαίτερα πρέπει να γίνεται σεβαστή η γνώμη του ανάλογα με την ωριμότητά τους τόσο για την επιθυμία τοποθέτησης σε ανάδοχη οικογένεια, τα πρόσωπα των αναδόχων γονέων και για την παραμονή του σε αυτήν καθώς και την επικοινωνία του με τους φυσικούς ή φυσικό του γονέα και συγγενικά του πρόσωπα. Η γνώμη του ανηλίκου που συμπλήρωσε το 12ο έτος της ηλικίας του πρέπει πάντα να εισακούγεται και να αποτελεί μέρος της κοινωνικής έρευνας που διενεργείται. Η γνώμη αυτή δεν δεσμεύει το φορέα εποπτείας εφόσον το συμφέρον του ανηλίκου είναι αντίθετο με τη γνώμη του.
3. Επί ανηλίκων οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα λεκτικής επικοινωνίας και ιδίως ανηλίκων που έχουν υπερβεί το 10 έτος της ηλικίας τους και καθόλο το διάστημα της τοποθέτησης ο φορέας εποπτείας πρέπει να ζητά και να ακούει τη γνώμη τους για θέματα που έχουν σχέση με τη διαβίωσή τους στην ανάδοχη οικογένεια. Η γνώμη αυτή συνεκτιμάται μαζί με άλλα στοιχεία από τον εποπτεύοντα φορέα.
Το εδάφιο β της παρ. 1 ζητάμε να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
«β. Στο πλαίσιο της παρεχόμενης κατά τα ανωτέρω ενίσχυσης, οι ανάδοχοι γονείς, κατόπιν προηγούμενης αιτιολογημένης απόφασης της διοίκησης του φορέα που έχει την ευθύνη της εποπτείας της συγκεκριμένης αναδοχής, ενισχύονται οικονομικά, προκειμένου να αντεπεξέλθουν σε ειδικές δαπάνες, αναγκαίες για την προσωπική φροντίδα και την ομαλή ανάπτυξη του ανηλίκου, ιδίως σε δαπάνες ορθοδοντικής, λογοθεραπείας, φυσικοθεραπείας ή άλλης εξειδικευμένης θεραπείας. Οι παραπάνω αναφερόμενες ανάγκες πρέπει να αποδεικνύονται από γνωμάτευση ειδικού ιατρού. Τυχόν δαπάνες για επιπρόσθετες εκπαιδευτικές ανάγκες απαραίτητες για την σχολική ένταξη και μορφωτική εξέλιξη του ανηλίκου, αποδεικνύονται από γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ. Τυχόν δαπάνες για επιπρόσθετες ανάγκες θεραπευτικής αποκατάστασης, ειδικής αγωγής και αναπηρικών προθεμάτων – συμπληρωμάτων αποδεικνύονται από σχετική γνωμάτευση Κέντρου Ψυχικής Υγιεινής ή Ιατροπαιδαγωγικού Κέντρου ή από σχετική, με την πάθηση του ανήλικου, ειδικότητα ιατρού δημόσιου νοσοκομείου.»
Η παράγραφος 3 ζητάμε να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
3. Ο ανήλικος, που τοποθετείται σε ανάδοχο γονέα και για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναδοχή, καλύπτεται ιατροφαρμακευτικά ή και για προγράμματα θεραπείας, αποκατάστασης, ειδικής αγωγής, καθώς και για αναπηρικά προθέματα – συμπληρώματα από τον ασφαλιστικό φορέα του ανάδοχου γονέα. Σε περίπτωση έλλειψης ασφάλισης αυτού, ο ανήλικος καλύπτεται με την έκδοση βιβλιαρίου υγείας ανασφάλιστου. Φάρμακα, υγειονομικό υλικό και λοιπές παροχές αναγκαίες για την καλή σωματική και ψυχική υγεία του ανηλίκου, που βρίσκεται σε αναδοχή, όπως αυτό αποδεικνύεται από σχετική ιατρική γνωμάτευση δημοσίου νοσοκομείου, οι οποίες δεν καλύπτονται από τον ασφαλιστικό φορέα, παρέχονται από τον φορέα , ο οποίος χορηγεί και την οικονομική ενίσχυση.
Θα έχουμε αυτά τα κίνητρα και εμείς αν υιοθετήσω τα παιδιά του γείτονα μου και αυτός τα δικά μου;;;
Θα έχουν και Ελεύθερη Μετεγγραφή ως φοιτητές, όπως Μουσουλμάνοι, στρατιωτικοί, ΑΜΕΑ κλπ;
Έλεος Θεανώ!…
Προτείνω να μειωθούν αυτά τα κίνητρα αυτά . Οι πιστώσεις τους που θα πλεονάσουν να χρησιμοποιηθούν για δημογραφικά κίνητρα και για πολύτεκνες οικογένειες.
Αυτά τα ευεργετήματα να παρασχεθούν σε όλες τις οικογένειες και μάλιστα στις πολύτεκνες , προκειμένου η πολύτεκνη οικογένεια να γίνει ελκυστική, για να αυξηθούν οι γεννήσεις και να ανακοπεί ο ακάθεκτος δημογραφικός κατήφορος.
Συμφωνώ με την οικονομική ενίσχυση και τις λοιπές παροχές προς τους ανάδοχους γονείς για να μεγαλώσουν τα παιδιά που τους αναθέτουν αλλά…. αν υπήρχαν τέτοια κίνητρα και για τους φυσικούς γονείς δεν θα είχαμε τόσο μεγάλο δημογραφικό πρόβλημα.
Σταματήστε να πολεμάτε τις μεγάλες οικογένειες και να τις φέρνετε σε απόγνωση.
Ασχοληθείτε με τον κανόνα της κοινωνίας που είναι η οικογένεια και την διώκεται καθημερινά!
Θεάρεστη η παροχή κινήτρων σε ανάδοχες οικογένειες. Γιατί όμως να μη δίνονται ανάλογα κίνητρα σε φυσικές και μάλιστα πολύτεκνες οικογένειες; Φτάσαμε στο σημείο να τιμωρούνται οι πολύτεκνοι με επιβολή φόρων πολυτελείας, επειδή το αυτοκίνητό τους για να χωρέσει τα πολλά παιδιά είναι αναγκαστικά μεγάλο. κι όχι μόνο αυτό, αλλά δεν τους παρέχεται ούτε το κοινωνικό μέρισμα, ενώ βάσει του εισοδήματός τους το δικαιούνται με την αιτιολογία «διαβιείτε πολυτελώς». Γιατί τόση εμπάθεια εναντίον των πολυτέκνων από την Κυβέρνηση; Υποσχέθηκε, το ανέγραψαν οι εφημερίδες, ότι στα φετινά τέλη κυκλοφορίας θα υπάρξει μείωση 30% για τους πολύτεκνους. Τελικά δεν πρόλαβαν και άφησαν τα τέλη κυκλοφορίας στα ίδια ύψη. Είναι τόσο ανίκανοι;
Είναι απαράδεκτο με τέτοια δημογραφική ύφεση και γήρανση της Ελλάδας, να μην λαμβάνονται αντίστοιχα μέτρα για τους πολυτέκνους.
Το να δοθούν κίνητρα σε παντρεμένα ανδρόγυνα να γίνουν ανάδοχα, εξυπηρετεί ένα καλό σκοπό μέχρις ενός σημείου.
Όμως δεν είναι υποχρεωμένη η Πολιτεία να κάνει τέτοιες μεγάλες παροχές προς αναδόχους, τη στιγμή απου το Σύνταγμα την υποχρεώνει να δίνει κίνητρα στους πολυτέκνους και αυτή κάνει το αντίθετο.
Επομένως προτείνω να μειωθούν αυτά τα κίνητρα αυτά . Οι πιστώσεις τους που θα πλεονάσουν να χρησιμοποιηθούν για δημογραφικά κίνητρα και για πολύτεκνες οικογένειες.
Στην παράγραφο 1 να δοθεί η δυνατότητα να δηλώνεται το παιδί στην εφορία ως μέλος της ανάδοχης οικογένειας μέσω της φορολογικής δήλωσης που υποβάλλουν οι ανάδοχοι γονείς.
Αρχικά, θα μπορούσε ίσως να αλλάξει ο τίτλος του άρθρου σε «Παροχές προς τα παιδιά σε αναδοχή και τους γονείς», καθώς πχ το επίδομα δίνεται για τα παιδιά, για την ανατροφή τους. Έχει προταθεί από πολλούς φορείς στο παρελθόν η θεσμοθέτηση Ενιαίου Ταμείου Επιδότησης Αναδοχής, ώστε να μην υπάρχουν παιδιά σε αναδοχή δύο ή τριών ταχυτήτων, ανάλογα με το ποιος φορέας υλοποιεί την αναδοχή, κάτι που ισχύει σήμερα, καθώς δεν παρέχεται οικονομική στήριξη στις αναδοχές που υλοποιούνται από τις περιφερειακές ενότητες, με δικαστική συμπαράσταση, από τα ΚΚΠ πλην της Αττικής. Η ένταξη δε των παιδιών στον ασφαλιστικό φορέα των αναδόχων γονέων είναι μείζονος σημασίας ειδικότερα για την κάλυψη εξειδικευμένων θεραπειών.
ΛΥΠΑΜΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΛΙΣΘΗΜΑ ΤΗΣ ΔΙΚΟΜΑΤΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.
ΑΝΤΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΟΥΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΕ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΑ ΔΙΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΘΕΤΟΥΣ Η ΑΝΑΔΟΧΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ. ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΦΥΣΚΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΔΟΧΟΥΣ; ΤΟΥΛΚΑΧΙΣΤΟΝ ΙΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ. ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΟΙΤΑΣΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ; ΦΤΑΝΕΙ ΕΩΣ ΕΔΩ Η ΚΑΤΡΑΚΛΥΛΑ ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ.
Αν αυτά τα κίνητρα είχαν δοθεί και στους φυσικούς γονείς, δεν θα είχε Δημογραφικό πρόβλημα η Ελλάδα!
Που μας πάτε τέλος πάντων;
Βεβαίως να δοθούν κίνητρα, αλλά και για τα παιδιά των φυσικών γονέων και ιδιαίτερα των πολύτεκνων οικογενειών.Να υπάρχει μέριμνα και για τον αριθμό των τέκνων.Όχι όπως το επίδομα πολυτέκνων που οδεύει προς κατάργηση.
Όπως είναι γνωστό με πολύ δυσκολία μπορεί σήμερα να υιοθετήσει κάποιος ένα παιδί τόσο γιατί με δυσκολία ανταποκρίνεται στις αυστηρές προϋποθέσεις που τίθενται, όσο και γιατί δεν υπάρχει ικανός αριθμός προς υιοθεσία παιδιών. Επόμένως ποιο είναι το κίνητρο και ο σκοπός και σε τι αποβλέπει η νομοθέτηση «παροχών και διευλούνσεων σε αναδόχους γονείς» που δεν προβλέπονται για τους φυσικούς γονείς;
Εάν είχαν τέτοια κίνητρα και οι φυσικοί γονείς, τότε δεν θα υπήρχε δημογραφικό πρόβλημα!!!
Αυτό που προσπαθείτε να κάνετε είναι ο ορισμός της υποκρισίας!!! Από τη μία καταργείτε τα προνόμια των τριτέκνων και πολυτέκνων οικογενειών (με φυσικούς γονείς) και από την άλλη θέλετε να ενισχύσετε οικονομικά – προκειμένου να αντεπεξέλθουν σε ειδικές δαπάνες – τους ανάδοχους γονείς! Δηλαδή δύο μέτρα και δύο σταθμά. Ώ της υποκρισίας μέγεθος. «Ταῦτα δὲ ἔδει ποιῆσαι κἀκεῖνα μὴ ἀφιέναι» δηλαδή «και αυτά έπρεπε να τα εφαρμόσετε και εκείνα δεν έπρεπε να τα αφήσετε» (Ματθ. 23,23).
Εσείς όμως, αφού πρώτα καταστρέψατε τις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες (καταργώντας τα προνόμιά τους), τώρα θέλετε να ενισχύσετε τις οικογένειες με ανάδοχους γονείς!!! Δηλαδή: «Να σε κάψω Γιάννη μου, να σε αλείψω λάδι…».
Οι ανάδοχοι γονείς έχουν αποδεδειγμένα τη δυνατότητα να καλύψουν τα βασικά έξοδα διατροφής, μόρφωσης και ιατρικής περίθαλψης του ανάδοχου τέκνου, διαθέτοντας επαρκείς προς τούτο οικονομικούς πόρους και καταβάλλοντας προσωπική φροντίδα.
καλά δουλευόμαστε και μεταξύ μας? τα άρθρα γράφονται απο επιτροπή? ξέρουν τι γράφουν?
Όλα καλά,αυτά τα προνόμια να τα δώσετε και στους φυσικούς γονείς, όχι μόνο στους αναδόχους για να δείτε ότι σε πέντε χρόνια θα λυθεί το δημογραφικό και οι Ελληνες θα γίνουν δέκα πέντε 15 εκατομμύρια. Κατ τα άλλα θα υποχρεώνετε τους Έλληνες να υιοθετούν προσφυγόπουλα και λαθρό για να μπορούν να ζήσουν την υπόλοιπη οικογένεια, αφού πρώτα τους μας ΦΤΩΧΟΠΟΙΉΣΕΤΕ, να ντρέπεστε.
Αν αυτά τα κίνητρα είχαν δοθεί και στους φυσικούς γονείς, δεν θα είχε Δημογραφικό πρόβλημα η Ελλάδα! Μήπως πρέπει να σκεφτόμαστε οι γείτονες, να υιοθετήσουμε ο ένας τα παιδιά του άλλου για να έχουμε και εμείς τέτοια προνόμια;;; Τα παιδιά μου κανένας δημοτικός βρεφονηπιακός ή δημόσιος σταθμός δεν τα παίρνει, γιατί εργαζόμαστε και οι 2 και θεωρούμαστε υψηλόμισθοι!
Που μας πάνε τέλος πάντων;
Βεβαίως να δοθούν κίνητρα, αλλά ότι ισχύει και για τα παιδιά των φυσικών γονέων…
α) ΕΦΟΡΙΑ: να υπάρχει κωδικός ώστε τα ανάδοχα παιδιά να εντάσσονται στην φορολογική δήλωση των αναδόχων γονέων όπως συμβαίνει και με τα φυσικά παιδιά μας.
β) ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: τα ανάδοχα παιδιά να υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες μοριοδοτούμενων υποψηφίων ή να υπάρχει ποσόστωσή τους.
γ) ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΠΑΣΟ: να χορηγείται πάσο για τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες όπως συμβαίνει σε άτομα πολύτεκνων οικογενειών,ειδικών αναγκών κλπ.
δ)ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ : να έχουν ελεύθερη ή μειωμένη είσοδο σε όλους τους πολιτιστικούς χώρους (μουσεία,αρχαιολ.χώρους,θέατρα κλπ).
ε)ΑΔΕΙΕΣ: Να μπορούν οι ανάδοχες οικογένειες να παίρνουν άδεια ανατροφής όπως γίνεται και σε περίπτωση υιοθεσίας του παιδιού. Επειδή όμως συνήθως το ανάδοχο παιδί είναι μεγαλύτερο σε σχέση με το παιδί που υιοθετείται, να υπάρχει η δυνατότητα άδειας και μετά την ηλικία των έξι ετών.
στ)ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ: να προβλέπεται από το νόμο να ισχύσει για όλα τα Κέντρα Προστασίας και όχι όπως συμβαίνει τώρα, που την παίρνουν τα 3 ιδρύματα της Αθήνας σύμφωνα με την ΚΥΑ υπ’ Αριθμ. Π1α/Γ.Π. οικ. 92798/28-8-2006 και του Αγ. Στυλιανού της Θεσ/κης σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 239/2012 Απόφαση. Να βγει, αν χρειάζεται άμεσα η σχετική ΚΥΑ που θα προβλέπεται η χορήγηση για όλα τα Κέντρα Προστασίας.
Παροχή αδείας ανατροφής έξι μηνών με αποδοχές σε έναν από τους δύο εργαζόμενους γονείς (είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα) κατά την έναρξη της αναδοχής- περιόδου προσαρμογής του παιδιού στην οικογένεια, ανεξαρτήτως ηλικίας του παιδιού. Παροχές ανάλογες με τους πολυτέκνους πχ. πάσο, ελεύθερες εισόδους κτλ ΕΦΟΡΙΑ: να δημιουργηθεί κωδικός ώστε τα ανάδοχα παιδιά να συμπεριλαμβάνονται στην φορολογική δήλωση των αναδόχων γονέων όπως συμβαίνει και με τα βιολογικά παιδιά μας. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: τα ανάδοχα παιδιά να υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες μοριοδοτούμενων υποψηφίων
1) ΕΦΟΡΙΑ: να δημιουργηθεί κωδικός ώστε τα ανάδοχα παιδιά να συμπεριλαμβάνονται στην φορολογική δήλωση των αναδόχων γονέων όπως συμβαίνει και με τα φυσικά παιδιά μας
2) ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: τα ανάδοχα παιδιά να υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες μοριοδοτούμενων υποψηφίων
3) ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΠΑΣΟ: να χορηγήται πάσο σε αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες όπως συμβαίνει σε άτομα πολύτεκνων οικογενειών,ειδικών αναγκών κλπ
4)ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ : να έχουν ελεύθερη ή μειωμένη είσοδο σε όλους τους πολιτιστικούς χώρους (μουσεία,αρχαιολ.χώρους,θέατρα κλπ)
5)ΑΔΕΙΕΣ: Να μπορούν οι ανάδοχες οικογένειες να παίρνουν άδεια ανατροφής όπως γίνεται και σε περίπτωση υιοθεσίας του παιδιού. Επειδή όμως συνήθως το ανάδοχο παιδί είναι μεγαλύτερο σε σχέση με το παιδί που υιοθετείται, να υπάρχει η δυνατότητα άδειας και μετά των έξι ετών.
6)ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ: να προβλέπεται από το νόμο να ισχύει για όλα τα Κέντρα Προστασίας και όχι όπως συμβαίνει τώρα, που την παίρνουν τα 3 ιδρύματα της Αθήνας σύμφωνα με την ΚΥΑ υπ’ Αριθμ. Π1α/Γ.Π. οικ. 92798/28-8-2006 και του Αγ. Στυλιανού της Θεσ/κης σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 239/2012 Απόφαση. Να βγει, αν χρειάζεται άμεσα η σχετική ΚΥΑ που θα προβλέπεται η χορήγηση για όλα τα Κέντρα Προστασίας.
1. Θα πρέπει οι άδειες (γονικές κλπ.) που λαμβάνουν οι βιολογικοί καθώς και οι θετοί γονείς να εξομοιωθούν και για τους ανάδοχους γονείς. Επειδή η ηλικία των παιδιών που τοποθετούνται σε ανάδοχες οικογένειες είναι μεγαλύτερη από εκείνη των παιδιών που υιοθετούνται, θα πρέπει να διευρυνθούν τα ηλικιακά όρια για την λήψη γονικής άδειας (πχ. μετά τα 6 έτη που προβλέπεται για την υιοθεσία)
2. Θα πρέπει να ισχύσουν κάποιες φορολογικές απαλλαγές και για τους ανάδοχους γονείς. Να υπάρξει πρόβλεψη αντίστοιχων κωδικών στη φορολογική δήλωση για τα ανάδοχα παιδιά.
1) ΕΦΟΡΙΑ: να δημιουργηθεί κωδικός ώστε τα ανάδοχα παιδιά να συμπεριλαμβάνονται στην φορολογική δήλωση των αναδόχων γονέων όπως συμβαίνει και με τα φυσικά παιδιά μας
2) ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: τα ανάδοχα παιδιά να υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες μοριοδοτούμενων υποψηφίων
3) ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΠΑΣΟ: να χορηγήται πάσο σε αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες όπως συμβαίνει σε άτομα πολύτεκνων οικογενειών,ειδικών αναγκών κλπ
4)ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ : να έχουν ελεύθερη ή μειωμένη είσοδο σε όλους τους πολιτιστικούς χώρους (μουσεία,αρχαιολ.χώρους,θέατρα κλπ)
5)ΑΔΕΙΕΣ: Να μπορούν οι ανάδοχες οικογένειες να παίρνουν άδεια ανατροφής όπως γίνεται και σε περίπτωση υιοθεσίας του παιδιού. Επειδή όμως συνήθως το ανάδοχο παιδί είναι μεγαλύτερο σε σχέση με το παιδί που υιοθετείται, να υπάρχει η δυνατότητα άδειας και μετά των έξι ετών.
6)ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ: να προβλέπεται από το νόμο να ισχύει για όλα τα Κέντρα Προστασίας και όχι όπως συμβαίνει τώρα, που την παίρνουν τα 3 ιδρύματα της Αθήνας σύμφωνα με την ΚΥΑ υπ’ Αριθμ. Π1α/Γ.Π. οικ. 92798/28-8-2006 και του Αγ. Στυλιανού της Θεσ/κης σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 239/2012 Απόφαση. Να βγει, αν χρειάζεται άμεσα η σχετική ΚΥΑ που θα προβλέπεται η χορήγηση για όλα τα Κέντρα Προστασίας.
-Υποχρεωτική χορήγηση του επιδόματος αναδοχής απο τους φορείς εποπτείας της αναδοχής.
-Παροχή δωρεάν ψυχολογικής υποστήριξης τόσο του ανάδοχου παιδιού όσο και των ανάδοχων γονέων.
-Διευκολύνσεις τόσο φορολογικές αλλά και γονική άδεια στους εργαζόμενους ανάδοχους γονείς απο την πρώτη μέρα τοποθέτησης του παιδιού στην οικογένεια.
– Δωρεάν ψυχολογική και υποστήριξη του ανάδοχου παιδιού
– Η οικονομική ενίσχυση να προβλέπεται από το νόμο να ισχύει για όλα τα Κέντρα Προστασίας και όχι όπως συμβαίνει τώρα, που την παίρνουν τα 3 ιδρύματα της Αθήνας σύμφωνα με την ΚΥΑ υπ’ Αριθμ. Π1α/Γ.Π. οικ. 92798/28-8-2006 και του Αγ. Στυλιανού της Θεσ/κης σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 239/2012 Απόφαση. Να βγει, αν χρειάζεται άμεσα η σχετική ΚΥΑ που θα προβλέπεται η χορήγηση για όλα τα Κέντρα Προστασίας.
-Η οικονομική ενίσχυση που προβλέπεται από το νόμο να ισχύει για όλα τα Κέντρα Προστασίας και όχι όπως συμβαίνει τώρα, που την παίρνουν τα 3 ιδρύματα της Αθήνας σύμφωνα με την ΚΥΑ υπ’ Αριθμ. Π1α/Γ.Π. οικ. 92798/28-8-2006 και του Αγ. Στυλιανού της Θεσ/κης σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 239/2012 Απόφαση. Να βγει, αν χρειάζεται άμεσα η σχετική ΚΥΑ που θα προβλέπεται η χορήγηση για όλα τα Κέντρα Προστασίας.
-Δωρεάν ψυχολογική και υποστήριξη του ανάδοχου παιδιού
Παράγραφος 4. Στους πρωτοβάθμιους ΟΤΑ μπορούν να συμπεριλυφθούν και οι Δημοτικές επιχειρήσεις (ή όπως αλλιώς ονομάζονται) ιδιωτικού δικαίου; Επιπλέον, να προβλέπεται και δωρεάν εγγραφή στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης και σε άλλους τύπους Κέντρων που αφορούν σε ΑΜΕΑ.
1α. Να διευκρινιστεί πως θα δίδεται η οικονομική ενίσχυση από τις Περιφέρειες διότι υπάρχουν κωλύματα σχετικά με αυτό.
Στις Πανελλήνιες εξετάσεις τα παιδιά με αναδοχή να μπορούν με ποσοστό να μπαίνουν σε σχολές όπως μπαίνουν με ποσοστό ανεξαρτήτου ηλικίας οι πολίτες με διάφορες είδους αρρώστιες και αναπηρία.
1. Να διευκρινιστεί η υποχρεωτική παροχή του επιδόματος από τους φορείς εποπτείας διότι ο Νόμος του 1992 προκαλεί εμπόδια μετά τον Καλλικρατικό και υπάρχει κώλυμα στις οικονομικές υπηρεσίες των Περιφερειών για την χορήγηση του
2. Διευκολύνσεις είναι προστατευόμενο μέλος στις φορολογικές δηλώσεις , γονική άδεια η μειωμένο ωράριο από την πρώτη ημέρα τοποθέτησης του παιδιού άδεια ανατροφής
3. Δωρεάν ψυχολογική και υποστήριξη του ανάδοχου παιδιού
1) ΕΦΟΡΙΑ: να δημιουργηθεί κωδικός ώστε τα ανάδοχα παιδιά να συμπεριλαμβάνονται στην φορολογική δήλωση των αναδόχων γονέων όπως συμβαίνει και με τα φυσικά παιδιά μας
2) ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: τα ανάδοχα παιδιά να υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες μοριοδοτούμενων υποψηφίων
3) ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΠΑΣΟ: να χορηγήται πάσο σε αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες όπως συμβαίνει σε άτομα πολύτεκνων οικογενειών,ειδικών αναγκών κλπ
4)ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ : να έχουν ελεύθερη ή μειωμένη είσοδο σε όλους τους πολιτιστικούς χώρους (μουσεία,αρχαιολ.χώρους,θέατρα κλπ)
ΠΑΡΟΧΈΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΔΟΧΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ:
Παρ.1,εδ.α: Η οικονομική ενίσχυση να προβλέπεται από το νόμο να ισχύει για όλα τα Κέντρα Προστασίας και όχι όπως συμβαίνει τώρα, που την παίρνουν τα 3 ιδρύματα της Αθήνας σύμφωνα με την ΚΥΑ υπ’ Αριθμ. Π1α/Γ.Π. οικ. 92798/28-8-2006 και του Αγ. Στυλιανού της Θεσ/κης σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 239/2012 Απόφαση.
προταση: ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΙΑΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ. Άρα όλα να μπουν σε ένα νομοσχεδιο η σε μία ΚΥΑ όσο αφορά τα επιδόματα να υπάρχει ΙΣΟΝΟΜΙΑ για όλους.
ΠΑΡΟΧΕΣ:
ΑΡΘΡΟ 12 Περ 1α (ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ) Στους ανάδοχους με δικαστική απόφαση ή με σύμβαση κατά τα άρ. 10 και 11, γονείς, και για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναδοχή, παρέχεται η προβλεπόμενη από την υπουργική απόφαση του άρ. 9 παρ.5 του ν. 2082/1992, όπως ισχύει, οικονομική ενίσχυση για την κάλυψη των τρεχουσών αναγκών του ανηλίκου.
Στο Ν 2082/1992 αρθρο 9 , παρ 6 που αναφέρει η διαβούλευση πιο πάνω δεν υπάρχει το ύψος του επιδόματος αλλά θα ρυθμίζεται με ΚΥΑ.
ΠΡΟΤΑΣΗ: Επειδή ήδη δίνεται το επίδομα σε άλλα ιδρύματα , άρα υπάρχει μία πρώτη γνώση για το ύψος των επιδομάτων αλλά και τις ανάγκες που έχουν τα ανάδοχα παιδιά και οι οικογένειες που τα μεγαλώνουν να προβλεφθεί από το ήδη νομοσχέδιο το ύψος των επιδομάτων και να μην περιμένουμε κάθε φορά μία ΚΥΑ οι οποία καθυστερεί συνήθως. Η τουλάχιστον να υπάρχει η βάση εκκίνησης του επιδόματος και μετά να προστίθεται ανάλογα με τις ανάγκες του παιδιού( αν έχει χαρτί από ΚΕΔΥΥ ή από Κέντρο Ψυχικής Υγείας κλπ) το μόνο σίγουρο είναι ότι τα παιδιά αυτά χρειάζονται παρακολούθηση από ειδικούς για πολύ καιρό ίσως και χρόνια (παιδοψυχιάτρους-παιδοψυχολόγους) γιατί έχουν διαμορφωμένο <> που σημαίνει ότι θα πάρει πολύ χρόνο για να λειανθούν οι αιχμηρές γωνίες της ψυχής αυτών των παιδιών.
Άρθρο 12
Το παιδί ακόμα και πριν την απομάκρυνση από την οικογένεια θα ήταν σωστό να ξεκινήσει κάποιου τύπου θεραπεία που θα διαρκέσει και στη παραμονή του στην εναλλακτική φροντίδα.
Η θεραπεία πρέπει να παρέχεται και ενθαρρύνεται γιατί είναι απαραίτητη για όλα τα παιδιά που βιώνουν την απομάκρυνση από την οικογένειας τους για τον οποιοδήποτε λόγο και αν έγινε αυτή. Ακόμα περισσότερο για παιδιά με ιστορικό κακοποίησης ή/και παραμέλησης (πάντα κατά περίπτωση αλλά θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα στους αναδόχους να προσφέρουν θεραπεία).
Οι ανάδοχες οικογένειες να μπορούν να παίρνουν άδεια ανατροφής, όπως γίνεται και σε περίπτωση υιοθεσίας του παιδιού, για να μπορέσουν να εντάξουν το ανάδοχο παιδί στο νέο περιβάλλον στο οποίο καλείται να ζήσει. Περιβάλλον οικογενειακό, σχολικό, κοινωνικό . Επειδή όμως, συνήθως, το ανάδοχο παιδί είναι μεγαλύτερο σε σχέση με το παιδί που υιοθετείται, να υπάρχει η δυνατότητα άδειας και για παιδιά μεγαλύτερα των έξι ετών. Επίσης να υπάρχει πρόβλεψη και για τα υπόλοιπα είδη αδειών.
Άρθρο 12: Πρέπει να μπορεί η ανάδοχη οικογένεια, ιδίως στην περίπτωση της μακροχρόνιας αναδοχής, να δηλώνει το ανάδοχο παιδί:
1)Να προβλεφθούν κωδικοί στη φορολογική δήλωση που να καλύπτει την περίπτωση αυτή.
2)Να μπορούμε να δηλώσουμε το παιδί και για υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, αποσπάσεις ή κατά περίπτωση και διορισμός) εφόσον προβλέπεται αριθμός παιδιών στη σχετική αίτηση.
Δεν μπορεί κάθε φορά που συμπληρώνουμε μια αίτηση ή υπεύθυνη δήλωση στην υπηρεσία μας ή σε άλλη δημόσια υπηρεσία να ψευδόμαστε ως προς τον αριθμό των προστατευόμενων μελών.
Παρ.1,εδ.α: Η οικονομική ενίσχυση να προβλέπεται από το νόμο να ισχύει για όλα τα Κέντρα Προστασίας και όχι όπως συμβαίνει τώρα, που την παίρνουν τα 3 ιδρύματα της Αθήνας σύμφωνα με την ΚΥΑ υπ’ Αριθμ. Π1α/Γ.Π. οικ. 92798/28-8-2006 και του Αγ. Στυλιανού της Θεσ/κης σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 239/2012 Απόφαση. Να βγει, αν χρειάζεται άμεσα η σχετική ΚΥΑ που θα προβλέπεται η χορήγηση για όλα τα Κέντρα Προστασίας.
1) Να προβλεφθεί σχετικός κωδικός στην φορολογική δήλωση για το ανάδοχο παιδί ώστε να μπορεί η ανάδοχη οικογένεια ή γονέας, να δηλώσει το παιδί ως προστατευόμενο μέλος και να δικαιολογήσουν τα έξοδα των παιδιού καθ΄όλη την διάρκεια της αναδοχής (με μια βεβαίωση αναδοχής από το ίδρυμα να μπορούν οι ανάδοχες οικογένειες να δικαιολογήσουν τα έξοδα).
2) Να έχει δικαίωμα το ανάδοχο παιδί μοριοδότησης (10%) σε περίπτωση Πανελληνίων εξετάσεων και εισαγωγής του σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
3) Καταβολή επιδόματος στην ανάδοχη οικογένεια, πόσο μάλλον όταν είναι μονογονεϊκή και άρα μικρού ετησίου εισοδήματος, κάτι που εφαρμόζεται σε συγκεκριμένα ιδρύματα και όχι σ΄όλα τα ιδρύματα της χώρας, μεταξύ των οποίων και το Κέντρο Προστασίας Παιδιού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (πρώην Παιδόπολις Καβάλας)
4) Το καθεστώς ασφάλισης που υπάρχει στο Ίδρυμα της Καβάλας, υποχρεώνει τους ανάδοχους γονείς να προσφεύγουν στα ιδιωτικά ιατρεία και αγορά φαρμάκων, με αποτέλεσμα να δαπανά η ανάδοχη οικογένεια αρκετά χρήματα, τα οποία όμως δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να δικαιολογήσει.
ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΞΑΝΘΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΕΝΩ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΤΟ 2016 ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΝΑΔΟΧΗ ΤΡΙΩΝ ΟΡΦΑΝΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ, ΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΝΕΘΕΣΑΝ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΙ ΟΥΤΕ
ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΟΥ. ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΓΓΕΝΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΑΝΗΛΙΚΑ. ΤΑ ΕΧΩ ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΕΙΑ ΠΕΡΑΝ ΑΥΤΗΣ ΟΜΩΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΙ ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΕΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ. ΗΔΗ ΕΙΜΑΙ ΜΗΤΕΡΑ 2 ΤΕΚΝΩΝ ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΕΡΓΩΝ ΚΑΙ Η ΜΟΝΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΙΣΘΟΣ ΜΟΥ. ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΩ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΡΟΜΑ. ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2016 ΖΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΟΥ.ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΠΑΝΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΑ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ. ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΕΧΤΕΙ ΚΑΜΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ.ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΞΑΝΘΗΣ ΕΔΩ ΚΑΙ 13 ΧΡΟΝΙΑ.
Μετά την υπουργική απόφαση που αναφέρεται στο άρθρο 1α, εκδόθηκε η 86970/10-9-2003 Υπουργική Απόφαση, η οποία αφορά δυνατότητα χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης στους αναδόχους γονείς ΜΟΝΟ από τα κέντρα ΜΗΤΕΡΑ, ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ και ΑΝΑΡΡΩΤΗΡΙΟ ΠΕΝΤΕΛΗΣ, με αποτέλεσμα τα υπόλοιπα ΚΚΠ να μην μπορούν με τρόπο θεσμοθετημένο να δώσουν επιδόματα. Δεν μπορεί η δυαντότητα οικονομικής ενίσχυσης από όλα τα ΚΚΠ να προσβλεφθεί συγκεκριμένα και ονομαστικά, ώστε να μην υπάρχει κενό νόμου? Και μετά μπορεί να βγει μία υπουργική απόφαση σε εφαρμογή του νόμου, που να προβλέπει απλά το ύψος της ενίσχυσης ανά κατηγορία.
Η οικονομική ενίσχυση θα είναι επιδοματικής φύσεως ή εφ άπαξ επί των ειδικών δαπανών;
– Άρθρο 12, 1β: Το μεγάλωμα ενός παιδιού απαιτεί δαπάνες για έξοδα διατροφής, ένδυσης, ψυχαγωγίας, πρόληψης της υγείας πχ. εμβόλια κτλ. Εδώ η οικονομική ενίσχυση περιορίζεται μόνο σε ειδικές δαπάνες για λόγους υγείας ή εκπαίδευσης. Προτείνω λοιπόν το επίδομα να δίδεται στην ανάδοχη οικογένεια ανεξαρτήτου αν το παιδί έχει ανάγκη για ειδικές δαπάνες για λόγους υγείας ή εκπαίδευσης.
– Άρθρο 12, 2β: Προτείνω την αλλαγή της διατύπωσης: «Σε φοιτητές σε αναδοχή μέχρι την ηλικία συμπλήρωσης του 26ου έτους τους και μέχρι την ολοκλήρωση των σπουδών τους, όχι όμως πέραν των έξι ετών, με την προϋπόθεση ότι δεν συντρέχουν παράλληλοι λόγοι εργασίας τους. Σε περίπτωση εργασίας του φοιτητή η επιδότηση θα διακόπτεται. Στην περίπτωση του στοιχ. β. την οικονομική ενίσχυση λαμβάνουν τα άτομα που βρίσκονταν πριν την ενηλικίωσή τους σε καθεστώς αναδοχής.
– Άρθρο 12, 3: Σε ό,τι αφορά τα «Φάρμακα, υγειονομικό υλικό και λοιπές παροχές ….. παρέχονται από τον φορέα, ο οποίος χορηγεί και την οικονομική ενίσχυση»: Στην περίπτωση αυτή δηλαδή τα Τμήματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης των Περιφερειακών Ενοτήτων θα είναι υπεύθυνα με δαπάνη να καλύψουν για παράδειγμα ένα εμβόλιο που δεν είναι στον Εθνικό Σχεδιασμό Εμβολιασμού όπως πρόσφατα έγινε με αυτό του πνευμονιόκοκκου; Ή σε άλλη περίπτωση να αγοράσουν για παράδειγμα αντικαρκινικά φάρμακα ή εξετάσεις που δεν καλύπτονται από άλλον δημόσιο φορέα; Αυτό βέβαια προϋποθέτει εξασφάλιση κωδικών και χρημάτων από τις Περιφέρειες.
– Άρθρο 12: Παροχή αδείας ανατροφής έξι μηνών με αποδοχές σε έναν από τους δύο εργαζόμενους γονείς (είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού τομέα) κατά την έναρξη της αναδοχής- περιόδου προσαρμογής του παιδιού στην οικογένεια, ανεξαρτήτως ηλικίας του παιδιού.
– Άρθρο 12: παροχές ανάλογες με τους πολυτέκνους πχ. πάσο, ελεύθερες εισόδους κτλ
αρθρο 12. – Ηθική επιβράβευση από το Υπουργείο στους ανάδοχους γονείς που με επιτυχία ολοκλήρωσαν την ανάδοχη φροντίδα του παιδιού που ανέλαβαν.
– Να δικαιούνται το οικογενειακό επίδομα για το ανάδοχο παιδί,ανεξάρτητα αν έχουν την επιμέλεια δικαστικά.(Περιπτώσεις αναδοχής με σύμβαση).
-Η οικονομική ενίσχυση στην αναδοχή να επεκταθεί και σε αναδοχές που πραγματοποιούνται και από άλλους φορείς εκτός εκείνων που αναφέρονται στην υπ’ αρ. 2081/1992 υπουργική απόφαση.
– Απαραίτητη η διευκόλυνση στους εργαζόμενους γονείς και μάλιστα στο δημόσιο, να μπορούν να λείψουν από την εργασία τους χωρίς οικονομική απώλεια διάστημα 1-2 μηνών στο στάδιο προσαρμογής του παιδιού μαζί τους, ανεξάρτητα από την ηλικία του παιδιού.
Δημιουργία κωδικoύ gia να συμπεριλαμβάνονται τα ανάδοχα τέκνα στην φορολογική δήλωση των αναδόχων γονέων ώστε να δικαιολογούνται τα έξοδα του παιδιού
Να υπάρχει μειωμένο πάσο σε αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες
Ελεύθερη είσοδος σε πολιτιστικούς χώρους,διοργανώσεις και εκδηλώσεις
Μοριοδότηση των ανάδοχων τέκνων σε κάθε είδους εξετάσεις στην εκπαίδευσή τους
1) ΕΦΟΡΙΑ: να δημιουργηθεί κωδικός ώστε τα ανάδοχα παιδιά να συμπεριλαμβάνονται στην φορολογική δήλωση των αναδόχων γονέων όπως συμβαίνει και με τα φυσικά παιδιά μας
2) ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: τα ανάδοχα παιδιά να υπάγονται στις ειδικές κατηγορίες μοριοδοτούμενων υποψηφίων
3) ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΠΑΣΟ: να χορηγήται πάσο σε αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες όπως συμβαίνει σε άτομα πολύτεκνων οικογενειών,ειδικών αναγκών κλπ
4)ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ : να έχουν ελεύθερη ή μειωμένη είσοδο σε όλους τους πολιτιστικούς χώρους (μουσεία,αρχαιολ.χώρους,θέατρα κλπ)
εφορία: Να προβλεφθεί σχετικός κωδικός στην φορολογική δήλωση για το ανάδοχο παιδί ώστε να μπορούν να δικαιολογήσουν τα έξοδα των παιδιών αυτών κατά την διάρκεια της αναδοχής (με μια βεβαίωση αναδοχής από το ίδρυμα να μπορούν οι ανάδοχες οικογένειες να δικαιολογήσουν τα έξοδα). γ) υπηρεσιακές μεταβολές: Να μπορούν οι ανάδοχες οικογένειες να έχουν τα θετικά στοιχεία από την απόκτηση ενός παιδιού όπως μόρια σε περίπτωση απόσπασης μετάθεσης και σε περίπτωση διορισμών υπό προϋποθέσεις (κίνητρα αναδοχής για να αδειάσουν τα ιδρύματα), τα οφέλη είναι περισσότερα από το να είναι στα ιδρύματα τα παιδιά.
άδειες: Να μπορούν οι ανάδοχες οικογένειες να παίρνουν άδεια ανατροφής όπως γίνεται και σε περίπτωση υιοθεσίας του παιδιού. Επειδή όμως συνήθως το ανάδοχο παιδί είναι μεγαλύτερο σε σχέση με το παιδί που υιοθετείται, να υπάρχει η δυνατότητα άδειας και μετά των έξι ετών.
Παράγραφο 4 δωρεάν εγγραφή και στα Κέντρα Δημιουργικής απασχόλησης και ολοκληρωτικής φροντίδας
Στην παραγραφο 1 υποπαρ.Β Δαπάνες για ψυχολογική υποστήριξη (μετά από την απομάκρυνση από το οικογενειακό περιβάλλον απαραίτητη η υποστήριξη από Ψυχολογο)