Σκοπός του παρόντος είναι:
Α. H ενίσχυση της εργασίας και η αύξηση της απασχόλησης, με διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας.
Β. H απλοποίηση των διοικητικών διαδικασιών με στόχο την αύξηση της απασχόλησης και των βιώσιμων και δίκαια αμειβόμενων θέσεων εργασίας, η θέσπιση νέων προστατευτικών κανόνων για τους εργαζόμενους, η καταπολέμηση της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας και η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.
Αρχική Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή ΈνωσηΜΕΡΟΣ Α’ – Σκοπός – Αντικείμενο Άρθρο 1 – Σκοπός
ΜΕΡΟΣ Α’ – Σκοπός – Αντικείμενο Άρθρο 1 – Σκοπός
- 53 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ – Σκοπός – Αντικείμενο Άρθρο 1 – Σκοπός
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Αντικείμενο
- 13 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση – Άρθρο 3 Σκοπός – Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής – Απαγόρευση υποβάθμισης της προστασίας που παρέχεται στους εργαζόμενους– Αντικατάσταση άρθρου 69 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρα 1, 2 και 20 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Δοκιμαστική περίοδος – Δόκιμος εργαζόμενος – Προσθήκη άρθρου 1Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 8 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Παροχή πληροφοριών – Χρονοδιάγραμμα και μέσα ενημέρωσης – Αντικατάσταση άρθρου 71 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρα 3 και 5 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Υποχρέωση παροχής ενημέρωσης – Αντικατάσταση άρθρου 70 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 4 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 – Μεταβολή των στοιχείων της σύμβασης ή της σχέσης εργασίας και πληροφορίες για την εργασία στην αλλοδαπή – Αντικατάσταση άρθρου 73 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 6 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Πληροφορίες για την εργασία στην αλλοδαπή – Αντικατάσταση άρθρου 72 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 7 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 53 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Παράλληλη απασχόληση – Αντικατάσταση άρθρου 189 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρο 9 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Ελάχιστη προβλεψιμότητα της εργασίας – Προστατευτικά μέτρα – Προσθήκη άρθρου 182Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου – (Άρθρα 10 και 11 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Μετάβαση σε άλλη μορφή απασχόλησης – Προσθήκη άρθρου 69Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 12 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Υποχρεωτική κατάρτιση – Προσθήκη άρθρου 70Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 13 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Συλλογικές συμβάσεις εργασίας – Προσθήκη άρθρου 69Β στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 14 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Συνέπειες παράλειψης του εργοδότη ως προς τη χορήγηση αναγκαίων εγγράφων – Αντικατάσταση άρθρου 74 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 15 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Δικαίωμα επανόρθωσης – Προσθήκη άρθρου 74Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 16 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)Άρθρο 15 – Δικαίωμα επανόρθωσης – Προσθήκη άρθρου 74Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 16 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Προστασία από δυσμενή μεταχείριση ή συνέπειες – Προσθήκη άρθρου 74Β στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 17 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Προστασία από την απόλυση και βάρος της απόδειξης – Τροποποίηση άρθρου 339 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 18 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – Κυρώσεις – Προσθήκη άρθρου 74Γ στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 19 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)Άρθρο 18 – Κυρώσεις – Προσθήκη άρθρου 74Γ στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου (Άρθρο 19 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152)
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ – ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ – Άρθρο 19 – Καταγγελία σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου χωρίς προειδοποίηση και χωρίς αποζημίωση απόλυσης – Προσθήκη άρθρου 325Α στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 7 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ – ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΚΑΙ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ», ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΚΑΡΤΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – Άρθρο 20 – Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας REBRAIN GREECE για τη διασύνδεση επιστημόνων – εργαζομένων υψηλών δεξιοτήτων που διαμένουν εντός και εκτός Ελλάδος με την εγχώρια αγορά εργασίας
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Ανάρτηση βασικών όρων εργασίας και ατομικής σύμβασης εργασίας στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» – Ηλεκτρονική υπογραφή – Πρότυπο Βασικών Όρων Εργασίας και Ατομικής Σύμβασης Εργασίας
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Καταχώριση αλλαγής ωραρίου και υπερωριών στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» από επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που έχουν ενταχθεί στην ψηφιακή κάρτα εργασίας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 80 ν. 4144/2013
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Διαδικασία υποβολής στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» των περιπτώσεων οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού – Τροποποίηση άρθρου 320 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – Άρθρο 24 – Επιχειρησιακός συντονισμός με την Επιθεώρηση Εργασίας για την προστασία της εργασίας– Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 103 ν. 4808/2021
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Ρυθμίσεις για την απασχόληση την έκτη ημέρα σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις συνεχούς λειτουργίας – Προσθήκη άρθρου 182Γ στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Ρυθμίσεις για την απασχόληση την έκτη ημέρα σε επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις που δεν είναι εκ φύσεως συνεχούς λειτουργίας – Προσθήκη άρθρου 182Β στον Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Δυνατότητα απασχόλησης εργαζομένων σε εκπαιδευτικά κέντρα πιλότων και τεχνικών αεροσκαφών κατά την ημέρα Κυριακή και κατά τις ημέρες αργίας – Προσθήκη περ. κε) στην παρ. 1 του άρθρου 200 του Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Δυνατότητα συμφωνίας περί διευθέτησης του χρόνου εργασίας μεταξύ του εργοδότη και του εργαζόμενου – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 192 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Καταβολή ειδικού εποχιακού βοηθήματος στους εργαζόμενους που έχουν παραχωρηθεί από επιχειρήσεις προσωρινής απασχόλησης σε επιχειρήσεις του τουριστικού και επισιτιστικού κλάδου – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 22 ν. 1836/1989
- 72 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων άσκησης καθηκόντων ιατρών εργασίας – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 16 του ν. 3850/2010 – Εξουσιοδοτική διάταξη
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Προστασία δικαιώματος στην εργασία – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 93 του ν. 4808/2021
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Προστασία εργαζομένων σε περιπτώσεις φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών και έκτακτων καιρικών φαινομένων
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Ε’ – ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 33 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Καταργούμενες διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΣΤ’ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 35 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Αυγούστου 2023, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Σεπτεμβρίου 2023, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
53 Σχόλια 603 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Τοποθέτηση του Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων του Υπουργείου Εργασίας
Νέο εργατικό νομοσχέδιο: Κυβερνητικοί μύθοι και εργασιακή πραγματικότητα
‘Ένα ακόμη νομοσχέδιο προστίθεται στις αντεργατικές παρεμβάσεις στο πεδίο των εργασιακών σχέσεων, που συντελούνται εδώ και δεκαετίες στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση της ΝΔ, με αφορμή την ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας «για τους διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση», συνεχίζει την πολιτική στην εργασιακή απορρύθμιση. Πρόκειται για κοινοτική οδηγία που εντάσσεται στη νεφελώδη πολιτική του flexicurity (ευέλικτες μορφές εργασίας και υποτυπώδης ασφάλεια) και έχει στόχο την ενίσχυση της ευελιξίας και την εντατικοποίηση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.
Η κυβέρνηση με πρόσχημα την ενσωμάτωση της οδηγίας, θεσμοθετεί:
• Τις συμβάσεις μηδενικών ωρών/κατά παραγγελία για να αντιμετωπιστούν οι έκτακτες ανάγκες εργασίας που δεν μπορούν να προγραμματιστούν. Πρόκειται για συμβάσεις εργασίας , με τις οποίες ο εργοδότης αναθέτει εργασίες στον/ην εργαζόμενο/η , κατά βούληση και κατά την κρίση του. Μοναδική «προστασία» των εργαζομένων η γνωστοποίηση της επιθυμίας του εργοδότη λίγες ώρες πριν, με sms ή με μήνυμα στον υπολογιστή. Οι συμβάσεις αυτές δεν περιέχουν κανένα ουσιώδη όρο εργασίας και θέτουν τις ζωές των εργαζομένων σε διαρκή ετοιμότητα. Μάλιστα, η ρύθμιση αυτή προωθείται παρά τη ρητή αναφορά στο προοίμιο της Οδηγίας ότι αυτή «δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται ως βάση για την καθιέρωση συμβάσεων μηδενικών ωρών εργασίας ή άλλων παρόμοιων συμβάσεων εργασίας».
• Την επαναφορά της 6ήμερη εργασία στις βιομηχανίες/ επιχειρήσεις με εναλλασσόμενες βάρδιες. Πρόκειται για διάταξη που ουσιαστικά καταργεί το 40ωρο Σύμφωνα μάλιστα με τον Υπουργό Εργασίας, η διάταξη αυτή βάζει τάξη στην καταπάτηση της 5μερης εργασίας, από τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες!! !Τα εξαντλητικά ωράρια και η επέκταση του εβδομαδιαίου εργάσιμου βίου δεν αποτελεί μέτρο καταπολέμησης της αδήλωτης ή ημιδηλωμένης εργασίας!!. Είναι η απάντηση της κυβέρνησης στις επιθυμίες των επιχειρήσεων.
• Τη δυνατότητα πολλαπλής απασχόλησης. Ο εργαζόμενος θα επιτρέπεται να δουλεύει σε έναν εργοδότη με πλήρη απασχόληση και σε δεύτερο με μερική απασχόληση. Μοναδικό κριτήριο η 11ωρη ανάπαυση και η μη υπέρβαση των σαράντα οκτώ(48) ωρών εργασίας, εβδομαδιαίως ,ανά τετράμηνο. Ουσιαστικά αυξάνεται το σύνολο των εργάσιμων ωρών έως 13 ώρες. Αυτή είναι η απάντηση του Υπουργού Εργασίας και της κυβέρνησης της ΝΔ στους χαμηλούς μισθούς των εργαζομένων. Αυτή η πολιτική εντατικοποίησης και υποτίμησης της εργασίας επικοινωνείται από τον Υπουργό Εργασίας ως η επιθυμία του εργαζόμενου.
• Τον δόκιμο εργαζόμενο, με διάρκεια δοκιμασίας έξι μηνών. Στην περίπτωση που κριθεί αδόκιμος απολύεται χωρίς αποζημίωσης. Στην περίπτωση που η σύμβασή του μετατραπεί σε αορίστου χρόνου, ο εργοδότης μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση εργασίας, στο δωδεκάμηνο, χωρίς αποζημίωση. Άλλη μια διάταξη που χτυπάει την προστασία των εργαζομένων από την απόλυση και μειώνει το εργασιακό κόστος.
• Την ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης. Σύμφωνα με τη νέα διάταξη του νομοσχεδίου, που συμπληρώνει τη επίθεση του ν. Χατζηδάκη στα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων, όποιος/ α καταλαμβάνει τις εισόδους ή χώρους της επιχείρησης, εμποδίζει ή ασκεί ψυχολογική βία(!!!) σε εργαζόμενους/ες που παραβιάζουν την συλλογική απόφαση των συλλόγων και σωματείων τους για απεργία ,τιμωρείται με 6μηνη φυλάκιση και πρόστιμο 5.000 ευρώ.
Συνολικά τα μέτρα αφορούν στην ενίσχυση των ευέλικτων μορφών εργασίας σε βάρος της πλήρους απασχόλησης, στην ελαστικοποίηση του χρόνου εργασίας, στη μείωση της προστασίας από τις απολύσεις των εργαζομένων, αύξηση των εργατικών ατυχημάτων, στην επίθεση στα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων. Με υποβαθμισμένο και υπό-στελεχωμένο τον ελεγκτικό μηχανισμό, την Επιθεώρηση Εργασίας, το πολυδιαφημισμένο υψηλό πρόστιμο των 10.500 για την ημιδηλωμένη εργασία είναι απλά παραμύθια της Χαλιμάς
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι απέναντι σε αυτή την νέα επίθεση στον κόσμο της εργασίας, καλούμαστε να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα μας. Δεν είναι κανονικότητα τα μηδενικά εργασιακά δικαιώματα. Δεν είναι κανονικότητα η νομοθέτηση των μηδενικών ορών στην προσωπική, οικογενειακή και κοινωνική ζωή των εργαζομένων. Τα συνδικαλιστικά δικαιώματα είναι κεκτημένα και αναπαλλοτρίωτα.
Ο Σύλλογος υπαλλήλων του Υπουργείου Εργασίας καλεί τα συνδικάτα των εργαζομένων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα να οργανώσουν άμεσα και συντονισμένα τον αγώνα για την αποτροπή ψήφισης και εφαρμογής του συγκεκριμένου αντεργατικού νομοσχεδίου.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων του Υπουργείου Εργασίας
Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ν.Λάρισας θεωρεί πως το νομοσχέδιο που κατέθεσε το Υπουργείο στην διαβούλευση δεν έχει καμία σχέση με την βελτίωση της θέσης των εργαζομένων. Η νομιμοποίηση της υφιστάμενης κατάστασης που επικαλείται το Υπουργείο δεν είναι διεύρυνση των εργασιακών δικαιωμάτων αλλά νομική κατοχύρωση των άθλιων όρων με τους οποίους εργάζονται σήμερα οι εργαζόμενοι.
Η κυβέρνηση πάνω στα συντρίμμια της εργατικής νομοθεσίας που δημιούργησαν όλες οι προηγούμενες χτίζει το πλαίσιο προστασίας της εργοδοτικής ασυδοσίας και της βαθιάς εκμετάλλευσης σε βάρος των εργαζομένων. Για λογαριασμό τους η κυβέρνηση επιδιώκει να νομιμοποιήσει έτσι την εργασιακή ζούγκλα που ήδη ευδοκιμεί με την μαύρη και την υποδηλωμένη εργασία, τις ατέλειωτες μόνιμες υπερωρίες, την εντατικοποίηση.
Ο τίτλος «διαφανείς και προβλέψιμοι όροι εργασίας» παραπέμπει απευθείας στην επιδίωξη που έχει να εξασφαλίσει ενιαίο πλαίσιο, «υγιούς ανταγωνισμού» των εργοδοτών στην ποιο στυγνή εκμετάλλευση των εργαζομένων. Να μπορούν τους ξεζουμίζουν επί ίσοις όροις.
Η εργοδοσία θα έχει τελικά μια ακόμη πιο ευρεία φαρέτρα επιλογών ( αναλόγως πως την βολεύει) για το πως θα εκμεταλλεύεται μέχρι θανάτου τον εργαζόμενο, σε έναν εργασιακό βίο που δεν θα έχει τελειωμό.
• Δεν είναι «δυνατότητα» η 13 ώρες δουλειά την ημέρα-78 ώρες την εβδομάδα αλλά επιστροφή σε ένα εργασιακό μεσαίωνα
• Δεν είναι «βελτίωση της θέσης των εργαζομένων» η εισαγωγή και νέων άθλιων ελαστικών μορφών απασχόλησης όπως τα συμβόλαια μηδενικών ωρών και κατά παραγγελία αλλά καταδίκη στον σύγχρονο σκλαβιά.
• Δεν είναι «πάταξη της γραφειοκρατείας» η κατάργηση της υποχρέωσης προδήλωσης των μεταβολών στο ωράριο αλλά πλήρης απελευθέρωση της εργοδοτικής αυθαιρεσίας .
• Δεν είναι προστασία της εργασίας τα πρόστιμα και οι ποινές σε απεργούς που περιφρουρούν τον αγώνα τους αλλά ωμή τρομοκρατία και καταστολή απέναντι σε κάθε διεκδίκηση.
Είναι απύθμενο το θράσος της κυβέρνησης να παρουσιάζει όλα αυτό σαν επιλογή, για τον εργαζόμενο που ζει μέσα στην καθημερινή αθλιότητα της ακρίβειας , της φτώχειας, των άθλιων μισθών που τον έχουν καταδικάσει. Όταν ήδη τον εξαναγκάζουν να δουλεύει πολλά 8ωρα παραπάνω για «να τα βγάλει πέρα». Είναι ένας άθλιος εκβιασμός όταν επί της ουσίας βάζουν το δίλημμα ή θα δουλεύουμε όσο αντέχουμε ή θα πεινάμε. Αντί για αξιοπρεπείς μισθούς, συνθήκες εργασίας, ΣΣΕ φέρνουν την σύγχρονη σκλαβιά.
Δεν αποδεχόμαστε ως κανονικότητα να ζούμε για να δουλεύουμε και να πεθαίνουμε δουλεύοντας . Είναι γελασμένοι όλοι τους αν νομίζουν έτσι στα μουλωχτά πως θα μας φέρουν έναν εργασιακό μεσαίωνα. Εμείς επιλέγουμε τις ζωές μας και όχι τα κέρδη τους.
Απαιτούμε :
• Την απόσυρση του νομοσχεδίου εκτρώματος εδώ και τώρα ! Να μην τολμήσει η κυβέρνηση να το φέρει στην Βουλή!
Σε ένα περιβάλλον όπου η εστίαση αναδεικνύεται ως σημαντικός κοινωνικός και οικονομικός παράγοντας, επισημαίνουμε την αναγκαιότητα ενός συνεκτικού πλαισίου για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που ανακύπτουν. Μέσω της διαβούλευσης και του διαλόγου μεταξύ όλων των εμπλεκομένων παραγόντων, από τους εργαζομένους έως τους επιχειρηματίες και τις κυβερνητικές αρχές, προσδιορίζουμε τις βασικές ανάγκες και αναζητούμε λύσεις που θα είναι επωφελείς για όλους.
Η δημιουργία ενός περιβάλλοντος που προάγει την επαγγελματική ανάπτυξη και την ευημερία των εργαζομένων αποτελεί κεντρικό σημείο της προτεινόμενης προσέγγισης. Μέσω της βελτίωσης των εργασιακών συνθηκών, της προσφοράς ευέλικτων επιλογών εργασίας και της ενθάρρυνσης της συνεχούς εκπαίδευσης, προάγουμε ταυτόχρονα την ικανοποίηση των εργαζομένων και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.
Ο Σύλλογος μας θέτει τρεις προτάσεις στο πλαίσιο της διαβούλευσης που θα αντιμετωπίζουν τα καθημερινά προβλήματα των επιχειρήσεων της εστίασης.
• Μεγάλο πρόβλημα στην εστίαση αποτελεί η καταβολή δώρου Χριστουγέννων ή Πάσχα καθώς και του επιδόματος αδείας στους εργαζόμενους. Αυτό γίνεται γιατί η εργασία στην εστίαση έχει ως επί το πλείστων ευκαιριακό χαρακτήρα ή εποχιακό ακόμη και εκπαιδευτικό. Είναι δύσκολο για έναν επιχειρηματία που απασχολεί προσωπικό το μήνα Αύγουστο και τον πληρώνει ότι έχει συμφωνήσει να πρέπει να καταβάλει εισφορές για δώρα το Γενάρη.
Πρόταση μας είναι στην εστίαση και προπάντων στις εποχιακές επιχειρήσεις να ενσωματωθεί η καταβολή του 13ου και 14ου μισθού (των δώρων) στο μισθό. Αυτό θα επιφέρει μία ονομαστική αύξηση στις αποδοχές των εργαζομένων περίπου 16,6%. Επίσης θα αποφέρει στο κράτος επιπλέον φορολόγηση και άμεσο αντίκτυπο στην αγορά καθώς η ονομαστική αύξηση θα πέσει στην αγορά.
• Δεύτερο μεγάλο θέμα αποτελεί η αύξηση των μη μισθολογικών εισφορών. Η εστίαση είναι κλάδος με ένταση εργασίας. Σημαίνει ότι δουλεύει αργίες, νυχτερινά, Κυριακές. Επίσης έχει εύρος ωραρίου που σημαίνει ξεκινά από το πρωί και πολλές φορές καταλήγει αργά το βράδυ.
Πρόταση μας είναι οι μισθολογικές εισφορές να μην προσαυξάνονται με τρόπο που αλλάζει η σχέση κλάσματος καθαρού μισθού προς σύνολο εισφορών. Άλλο ένα κόστος για τον επιχειρηματία είναι η παρακράτηση του φόρου από τον εργαζόμενο και η υποχρέωση καταβολής της από τον ίδιο. Εμείς θέλουμε να καταβάλουμε στον εργαζόμενο το φόρο ως αμοιβή του και ο εργαζόμενος να πληρώνει στη δήλωση του όπως όλοι μας τον φόρο που θα αντιστοιχεί. Αυτό θα δώσει επιπλέον ρευστότητα στην αγορά και ικανοποίηση στον εργαζόμενο για τις αμοιβές που πραγματικά δίνει ο εργοδότης. Αυτό θα φέρει πιο κοντά το πραγματικό μισθό με το δηλωμένο. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα για να αντιληφθείτε το μέγεθος της αδικίας που συντελείτε και αναγκάζει το κλάδο μας να παρανομεί.
Μάγειρας με συμφωνημένο μισθό 2.500 πληρωτέο δηλώνεται με το βασικό που σημαίνει 804,52 πληρωτέο. Μιλάμε με πληρωτέα ποσά και όχι μικτούς μισθούς γιατί η αγορά δουλεύει με αυτό τον τρόπο.
Στις 2500. Έχουμε εισφορές 1729,23 και φόρο 923,67 Συνολικό κόστος 5.152,90
Στα 804,52 Έχουμε εισφορές 424,89 και φόρο 36,72 Συνολικό κόστος 1.266,13 + 1.233,87 στο χέρι. Κέρδος άμεσο στην επιχείρηση 2,652.90
Αν η παρακράτηση φόρου γινόταν μισθός θα είχαμε 923,67+804,52=1.728,19 πληρωτέο και άρα φορολογητέο.
Επίσης Αν δούμε το ποσοστό πληρωτέου με εισφορές μας βγαίνει στα 2500 ευρώ ποσοστό 69,17% Ενώ στα 804,52 έχουμε ποσοστό 47,19%.
Στην αναλογία αυτή πρέπει να υπάρξει πλαφόν ύψους μέχρι το 55% του πληρωτέου. Αυτό θα επιφέρει άλλο ένα 10% μέσο όφελος άμεσα πληρωτέο στον εργαζόμενο. Είμαστε ένα βήμα πριν την πραγματική αποτύπωση της αγοράς. Με αυτό τον τρόπο ο εργοδότης δεν θα αναγκαστεί να κλέψει και ο εργαζόμενος θα δει πραγματικά τι πληρώνει ο εργοδότης γι αυτόν. Επίσης ο εργαζόμενος θα φορολογηθεί για τα πραγματικά εισοδήματα του και δεν θα είναι δικαιούχος όλων των προνοιακών επιδομάτων.
• Τρίτη και τελευταία πρόταση περιλαμβάνει την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας στην εστίαση. Η εφαρμογή της πρέπει να συνοδευτεί με κίνητρα οικονομικά και κίνητρα ουσιαστικά.
Η εφαρμογή των δύο προτάσεων που έκανε ο Σύλλογος μας πιο πάνω είναι πραγματικά κίνητρα, ουσιαστικά και οικονομικά για μία επιχείρηση που θέλει να είναι νόμιμη.
Είναι πρόδηλο πως η εστίαση είναι υπέρ της καταγραφής της εργασίας καθώς και της πληρωμής αυτής. Το απαρχαιωμένο πλαίσιο εργασιακών σχέσεων λειτουργεί εις βάρος εργαζομένων, επιχειρήσεων και δημοσίων εσόδων επιμένοντας ότι οι εργασιακές σχέσεις στην εστίαση είναι εξαιρετικά πολύπλοκες και διαφοροποιούνται από οποιονδήποτε άλλο κλάδο
Είμαστε στη διάθεση σας για να σας δώσουμε και άλλα παραδείγματα με εικονικές αποτυπώσεις της καθημερινότητας στον κλάδο της εστίασης.