1. α. Η παράγραφος 2 του άρθρου 50 του Ν. 3518/06 συμπληρώνεται ως εξής:
«Επίσης συνιστώνται στο γραφείο Διοικητή του ΟΑΕΕ τέσσερις θέσεις ειδικών συνεργατών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου» .
β. Για την υποβοήθηση του έργου του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΗΔΙΚΑ, συνιστώνται δύο (2) θέσεις ειδικών συμβούλων και δύο (2) θέσεις ειδικών συνεργατών με σχέση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.
Οι ανωτέρω πρέπει να έχουν πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής.
Η πρόσληψη γίνεται με απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου, η δε διάρκειά της καθορίζεται στους έξι (6) μήνες, με δυνατότητα διακοπής ή ανανέωσής της με όμοια απόφαση.
Οι εν λόγω Ειδικοί Σύμβουλοι και Ειδικοί Συνεργάτες αποχωρούν αυτοδίκαια χωρίς άλλη διαδικασία και ταυτόχρονα με την αποχώρηση για οποιονδήποτε λόγο του προσώπου που τους προσέλαβε, χωρίς να γεννάται δικαίωμα αποζημίωσης ή οποιοδήποτε άλλο δικαίωμα ή αξίωση.
Η αμοιβή τους καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
2. «Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης μετά από γνώμη του Δ.Σ του ΟΑΕΕ, δύναται να λειτουργούν Γραφεία του ΟΑΕΕ σε περιοχές που δεν εδρεύουν Υπηρεσίες του Οργανισμού, τα οποία θα ανήκουν οργανικά στα Τμήματα του ΟΑΕΕ που έχουν την κατά τόπο αρμοδιότητα των περιοχών που θα λειτουργούν, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.
Με την ίδια Απόφαση θα καθορίζονται οι αρμοδιότητες των Γραφείων αυτών, ο αριθμός των υπηρετούντων υπαλλήλων , οι Υπηρεσίες του Οργανισμού στις οποίες θα ανήκουν οργανικά, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την λειτουργία τους».
3. Από τις Οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού του κλάδου ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας που έχουν κατανεμηθεί στις Περιφερειακές του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ διακόσιες πενήντα (250) κενές μεταφέρονται και προσαυξάνουν τις θέσεις του κλάδου ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού των ανωτέρω υπηρεσιών.
4. Οι διατάξεις των άρθρων 29 και 30 του ν. 3863/10 καταργούνται, πλην της περ. δ της παρ. 2 του άρθρου 30 του νόμου αυτού.
5. Η αναφερόμενη στη διάταξη αυτή Διεύθυνση Αναπηρίας και Ιατρικής της Εργασίας εντάσσεται με την προβλεπόμενη διάρθρωση στην υφιστάμενη Γενική Διεύθυνση Υπηρεσιών Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και στελεχώνεται με το πάσης φύσεως υπηρετούν προσωπικό της Διεύθυνσης Αναπηρίας και Κοινωνικής Εργασίας.
Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Αναπηρίας και Ιατρικής της Εργασίας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ύστερα από γνώμη του Δ.Σ. του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, η οποία εκδίδεται μέσα σε δύο (2) μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος.
Από την έναρξη ισχύος της ανωτέρω απόφασης, η Διεύθυνση Αναπηρίας και Κοινωνικής Εργασίας καταργείται.
6. Μετά την ολοκλήρωση της ένταξης των Περιφερειακών Υπηρεσιών και των Μονάδων Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) η Γενική Διεύθυνση Υπηρεσιών Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ καταργείται και αντίστοιχα η Διεύθυνση Αναπηρίας και Ιατρικής της Εργασίας εντάσσεται στη Γενική Διεύθυνση Ασφαλιστικών Υπηρεσιών του Ιδρύματος.
7. Η ημερομηνία που προβλέπεται στην παρ. 7 του άρθρου 6 του ν. 3863/2010 (Α΄115), παρατείνεται μέχρι την 1/9/2011.
8. Στον Οργανισμό της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης εντάσσεται και το υφιστάμενο σε αυτή Γραφείο Νομικού Συμβούλου. Το Γραφείο αυτό είναι αυτοτελές, έχει δε τις αρμοδιότητες και λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις που διέπουν το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους.
9. Προστίθεται στην παρ. 2 του άρθρου 18 του Τρίτου Κεφαλαίου του Ν. 3607/2007 περίπτωση ια, που έχει ως εξής:
ια) αποφασίζει για την πρόσληψη δύο (2) ειδικών συμβούλων και δύο (2) ειδικών συνεργατών για τις ανάγκες λειτουργίας του γραφείου του με σχέση (εργασίας) ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διαρκείας έξι (6) μηνών, που μπορεί ν΄ανανεώνεται ανά εξάμηνο ή μικρότερο χρονικό διάστημα. Η ως άνω σχέση καταργείται αυτοδικαίως και αζημίως οποτεδήποτε ,για οποιοδήποτε λόγο ή αιτία, ιδίως δε με την αλλαγή του Διευθύνοντος Συμβούλου για οποιοδήποτε λόγο ή αιτία.
10. Ο Οργανισμός Περίθαλψης Ασφαλισμένων Δημοσίου (ΟΠΑΔ) καταβάλλει στους συμβεβλημένους προμηθευτές του, πλην των φαρμακοποιών, ως προκαταβολή το 90% του αιτούμενου ποσού μετά την κατά νόμο αφαίρεση κρατήσεων, μέσα σε σαράντα πέντε (45) ημέρες από την υποβολή του λογαριασμού. Όσον αφορά την πληρωμή των φαρμακοποιών, η οποία μπορεί να πραγματοποιείται μέσω διανεμητικού λογαριασμού ή μέσω φαρμακευτικού συλλόγου όπου υπάρχει δυνατότητα, ο Οργανισμός καταβάλλει ως προκαταβολή το αιτούμενο ποσό, μετά την κατά νόμο αφαίρεση κρατήσεων, εντός της ίδιας ως άνω προθεσμίας από την υποβολή του λογαριασμού.
Εάν κατά τον έλεγχο και την εκκαθάριση των λογαριασμών προκύψει τελικό ποσό μικρότερο του αιτηθέντος και εξοφληθέντος, η διαφορά παρακρατείται από τους επόμενους λογαριασμούς των προμηθευτών. Σε περίπτωση μη υποβολής νεότερου λογαριασμού, η διαφορά αναζητείται από τον ΟΠΑΔ, κατά κείμενες διατάξεις περί αναγκαστικής είσπραξης των καθυστερούμενων εισφορών.
Οι ρυθμίσεις των προηγουμένων παραγράφων έχουν εφαρμογή και για όλους τους εκκρεμείς λογαριασμούς του ΟΠΑΔ.
11. Στην παρ. 23 του αρ. 79 του Νόμου 3918/ 2011 (ΦΕΚ 31/Α) με την οποία προστέθηκε παρ. 6 στο αρ. 19 του Π.Δ. 52/2001 αντικαθίσταται αυτή ως εξής:
Στον Ο.Π.Α.Δ. συνιστώνται δύο (2) θέσεις Ειδικών Συμβούλων ή Ειδικών ή Επιστημονικών Συνεργατών για την κάλυψη των αναγκών του Προέδρου. Οι ανωτέρω πρέπει να έχουν πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμο πτυχίο της αλλοδαπής. Προσλαμβάνονται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου .Με τη λήξη της θητείας του προέδρου ή με τον οποιοδήποτε τρόπο αποχώρησης του, λύεται αυτοδίκαια και αζημίως η σχέση εργασίας με τον ΟΠΑΔ.
Η αμοιβή των ανωτέρω καθορίζεται με Κοινή Υπουργική Απόφαση των αρμοδίων Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Οικονομίας και Οικονομικών.
12. Στο τέλος της παρ. 6 του άρθρου 19 του ΠΔ52/2001, η οποία προστέθηκε με την παρ. 23 του άρθρου 79 του Ν. 3918/2011, προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Η αποζημίωσή των συμβούλων καθορίζεται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις της 2/70403/0022/2006 (ΦΕΚ 142/ΥΟΔΔ) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, όπως εκάστοτε ισχύει».