Ο Ειδικός Γραμματέας έχει την ευθύνη και τον έλεγχο για τη εύρυθμη, αποτελεσματική και συντονισμένη δράση όλων των υπηρεσιών του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, των οποίων προΐσταται.
Άρθρο 7 Ειδικός Γραμματέας
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σύσταση Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε)
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 2 Έργο και Αρμοδιότητες – Ελεγκτική και Υποστηρικτική Δράση
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 3 Συμφιλιωτική Διαδικασία-Επίλυση Διαφορών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4 Προσόντα του Συμφιλιωτή Συλλογικών και Ατομικών Εργατικών Διαφορών
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 5 Στελέχωση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 6 Εκπαίδευση και Πιστοποίηση του προσωπικού του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 7 Ειδικός Γραμματέας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 8 Γενικοί Επιθεωρητές
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Υπηρεσία Ειδικών Επιθεωρητών Εργασίας
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 10 Υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 11 Αυτοτελές Γραφείο Ενημέρωσης, Υποδοχής, Αξιολόγησης και Διαχείρισης Καταγγελιών
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 12 Ειδική Ομάδα Ετοιμότητας και Άμεσης Επέμβασης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13 Υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 Οικονομική Υποστήριξη της Επιχειρησιακής Αυτοτέλειας και Λειτουργίας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 15 Πρόσθετη Αμοιβή –Λοιπά οικονομικά θέματα
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 16 Τυποποίηση και χρήση δελτίων ελέγχου
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 17 Θέματα Λειτουργίας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και μείωση γραφειοκρατικών διαδικασιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 Συνεργασία Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε) , Γενικής Διεύθυνσης Συνθηκών και Υγιεινής της Εργασίας (Γ.Δ.Σ.Υ.Ε) και Γενικής Διεύθυνσης Εργασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 Δικαστική Εκπροσώπηση Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Κοινωνικός Έλεγχος του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 Έκθεση Αξιολόγησης έργου του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας και Ετήσια Έκθεση Πεπραγμένων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 23 Είδος και Εύρος Κυρώσεων
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 24 Διοικητικές κυρώσεις σε περίπτωση παραβίασης της εργατικής νομοθεσίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 25 Έλεγχος τήρησης της ασφαλιστικής νομοθεσίας για την αποτροπή της αδήλωτης εργασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 26 Θεσμοθέτηση Κάρτας Εργασίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 27 Επίδοση των πράξεων επιβολής προστίμου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 28 Ποινικές κυρώσεις
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 29 Ρυθμίσεις για Ιατρούς Εργασίας και Σύμβουλους Ασφάλειας της Εργασίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 30 Δράσεις ανταλλαγής πληροφοριών Σ.ΕΠ.Ε., ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ΓΓΠΣ μέσω ηλεκτρονικής διακυβέρνησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 31
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 32 Ορολογία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Μεταβατικές – Καταργούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 34 Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Ρυθμίσεις Ασφάλισης Ασθένειας – Κάλυψη Ανέργων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 36 Προστασία από απόλυση λόγω μητρότητας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 37 Συνταξιοδότηση γονέων αναπήρων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 Σύνταξη διαζευγμένων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 39 Επιτάχυνση Διαδικασίας Απονομής Συντάξεων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 40 Πλασματικός χρόνος παιδιών
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 41 Αναγνώριση χρόνων υπηρεσίας
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 42 Αναγνώριση χρόνων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Σύνταξη Επιζώντων για το ΔημόσιοΆρθρο 43 Σύνταξη Επιζώντων για το Δημόσιο
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 44 Απασχόληση Συνταξιούχων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 45 Έναρξη καταβολής Σύνταξης σε Οφειλέτη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Ασφαλιστέα Πρόσωπα του ΕΤΕΑΜ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 47 Χορευτές Λυρικής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Ασφάλιση Απασχολουμένων με Σύμβαση Μίσθωσης Έργου σε ΟΤΑ κλπΆρθρο 48 Ασφάλιση Απασχολουμένων με Σύμβαση Μίσθωσης Έργου σε ΟΤΑ κλπ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 49 Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 Ρυθμίσεις Ασφάλισης ΑσθένειαςΆρθρο 50 Ρυθμίσεις Ασφάλισης Ασθένειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 Αίτηση Συνταξιοδότησης χωρίς διακοπή Επαγγελματικής Δραστηριότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 Προσωρινή Αναπηρική Σύνταξη χωρίς Διακοπή Επαγγελματικής ΔραστηριότηταςΆρθρο 52 Προσωρινή Αναπηρική Σύνταξη χωρίς Διακοπή Επαγγελματικής Δραστηριότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Ασφάλιση Οδηγών ΔΧ αυτοκινήτωνΆρθρο 53 Ασφάλιση Οδηγών ΔΧ αυτοκινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Ανακατάταξη ασφαλισμένων του πρώην ΤΣΑΆρθρο 54 Ανακατάταξη ασφαλισμένων του πρώην ΤΣΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 Ρυθμίσεις ΟΑΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Προϋποθέσεις Συνταξιοδότησης τομέα ΤΑΝΠΥΆρθρο 56 Προϋποθέσεις Συνταξιοδότησης τομέα ΤΑΝΠΥ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Παράλληλη Ασφάλιση – Συνταξιοδότηση ΞενοδόχωνΆρθρο 57 Παράλληλη Ασφάλιση – Συνταξιοδότηση Ξενοδόχων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Ασφάλιση Μελών Αγροτικών ΣυνεταιρισμώνΆρθρο 58 Ασφάλιση Μελών Αγροτικών Συνεταιρισμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 Υποβολή καταστάσεων και εισφορών στο ΤΣΑΥΆρθρο 59 Υποβολή καταστάσεων και εισφορών στο ΤΣΑΥ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 Εγγραφή στο ΤΣΑΥ πριν την Έναρξη ΕπαγγέλματοςΆρθρο 60 Εγγραφή στο ΤΣΑΥ πριν την Έναρξη Επαγγέλματος
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ασφάλιση στους Τομείς Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων του ΕΤΑΑ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 62 Παράλληλη Ασφάλιση ΕΤΑΑ και ΟΑΕΕ
- 131 ΣχόλιαΆρθρο 63 Ρυθμίσεις ΕΤΑΑ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 64 Αναγνώριση χρόνων στο ΕΤΑΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65Άρθρο 65
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Ρυθμίσεις Οφειλών
- 38 ΣχόλιαΆρθρο 67
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68 Υποβολή δήλωσης οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 69 Επιδότηση ασφαλιστικής εισφοράς Ανέργων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 70 Διεύθυνση Συντονισμού ΟΑΕΔ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 71 Μετάταξη προσωπικού ΟΑΕΔ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 72 Επιδότηση Εισφορών από ΛΑΕΚ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 Διαδικασία Υποβολής ΕνστάσεωνΆρθρο 73 Διαδικασία Υποβολής Ενστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Επικοινωνία και Εγγραφή Ανέργων στον ΟΑΕΔΆρθρο 74 Επικοινωνία και Εγγραφή Ανέργων στον ΟΑΕΔ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 75 Επιλογή στελεχών των ΕΠΑ.Σ Μαθητείας του ΟΑΕΔ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 Επιταγή απόκτησης Επαγγελματικών ΠροσόντωνΆρθρο 76 Επιταγή απόκτησης Επαγγελματικών Προσόντων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 Προγράμματα ΟΑΕΔΆρθρο 77 Προγράμματα ΟΑΕΔ
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 78 Ρυθμίσεις Προσωπικού ΦΚΑ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 79 Οργανωτικά Θέματα ΦΚΑ
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 80 Ρυθμίσεις για Συλλογικά Όργανα ΦΚΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Υπηρεσιακά ΣυμβούλιαΆρθρο 81 Υπηρεσιακά Συμβούλια
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 82 Θέματα Αξιοποίησης Κινητής και Ακίνητης Περιουσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 83 ΥΠΕΔΥΦΚΑΆρθρο 83 ΥΠΕΔΥΦΚΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 84 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85 Έκδοση Ληξιαρχικών Πράξεων και Ενημέρωση του Ε.Μ.Α.Ε.Σ.Άρθρο 85 Έκδοση Ληξιαρχικών Πράξεων και Ενημέρωση του Ε.Μ.Α.Ε.Σ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86 Εφάπαξ ΑποζημίωσηΆρθρο 86 Εφάπαξ Αποζημίωση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Διαδικασία Αναγνώρισης χρόνου στον Τομέα υπαλλήλων των ΟΤΑΆρθρο 87 Διαδικασία Αναγνώρισης χρόνου στον Τομέα υπαλλήλων των ΟΤΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 88 Συνταξιοδότηση Μετατασσομένων (ΟΣΕ – ΕΘΕΛ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 89
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Μαρτίου 2011, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
7 Απριλίου 2011, 23:59
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 787 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Το νομοσχέδιο που είχε κυκλοφορήσει πριν κάποιο καιρό με ευθύνη, έλεγχο και εποπτεία του Ειδικού Γραμματέα είχε κάποια σημεία έντονης διαφωνίας με τις προτάσεις μας,κυρίως στη διάρθρωση των τμημάτων και στα ανακριτικά καθήκοντα, αλλά τουλάχιστον είχε ένα μπούσουλα, νομικό και ουσιαστικό και σίγουρα σκόπευε στην αναβάθμιση. Τώρα γιατί μας τα γυρνά; Άλλαξε κάτι στην μετά τρόικα εποχή;
ΤΕΧΝΙΚΗ-ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΣΕΠΕ
ΑΡΘΡΟ 2, παρ. 2ιδ & 2ε
Η δράση του Υπουργείου μας κατά τη γνώμη όλων των ενεργών τεχνικών κ Υγειον/κών επιθεωρητών του ΣΕΠΕ πρέπει να εστιάζεται σε δύο πόλους:
1) Πρόληψη ατυχημάτων
2) Επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες εργοδότες
Όσον αφορά αυτούς τους δύο πόλους η έρευνα ενός ατυχήματος δεν έχει νόημα να γίνεται για ΟΛΑ τα ατυχήματα για τους ακόλουθους λόγους:
Α) Η πρόληψη των ατυχημάτων γίνεται μέσω των ελέγχων που προγραμματίζονται σε κεντρικό επίπεδο και βασίζονται έως σήμερα στην στατιστική ανάλυση ικανού ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ επί του συνόλου των εργατικών ατυχημάτων, τα οποία στο συντριπτικό τους ποσοστό καταγράφονται από τις υπηρεσίες του ΙΚΑ (ΤΟ ΣΕΠΕ καταγράφει πλήρως όλα τα θανατηφόρα & σοβαρά ατυχήματα και μέρος των υπολοίπων, πολύ ελαφρών μικροατυχημάτων, τα οποία δυσχεράνουν σημαντικά έως σήμερα κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, την προγραμματισμένη δράση του ΣΩΜΑΤΟΣ). Η πρόληψη βασίζεται ΟΡΘΑ έως σήμερα σε στοχευόμενους ελέγχους στους κλάδους ΣΤΑΚΟΔ στους οποίους γίνονται τα Θανατηφόρα και τα Σοβαρά ατυχήματα.
1) Θα ρωτήσει τώρα, κάποιος, ελέγχονται ΟΛΑ τα εργατικά ατυχήματα στην Ελλάδα?
ΝΑΙ, διότι μέσω του θεσμού του ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ & ΓΙΑΤΡΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ο εργοδότης οφείλει να καταγράφει, να περιγράφει και να λαμβάνει μέτρα πρόληψης για όλα τα ατυχήματα, που συμβαίνουν στους εργασιακούς χώρους, σύμφωνα με το θεσμικό νόμο του ΣΕΠΕ ν.1568/1985 (κωδικοποιήθηκε με το Ν.3850/2010).
ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ το ΣΕΠΕ δεν πρέπει να ασχοληθεί με την έρευνα και την στατιστική επεξεργασία όλων των ατυχημάτων. Σε όλο τον κόσμο η στατιστική ανάλυση ενός πληθυσμού νοείται ότι γίνεται μέσω αντιπροσωπευτικού δείγματος του πληθυσμού (Βασικά μαθήματα Στατιστικής στα Οικονομικά Πανεπιστήμια και στα Πολυτεχνεία, παγκοσμίως). Επομένως θα πρέπει κατ’ αρχάς η στατιστική επεξεργασία να περιοριστεί σε δείγμα του συνόλου των εργατικών ατυχημάτων από το οποίο θα εξαχθούν μέσω των αρχών της στατιστικής συμπεράσματα για όλα τα ατυχήματα. Η στατιστική επεξεργασία αυτού του δείγματος των ατυχημάτων φυσικά και προκύπτει βάσει παραμέτρων που προκύπτουν από την έρευνα του ατυχήματος , η οποία γίνεται ήδη από τον Τεχνικό και Υγειονομικό επιθεωρητή εργασίας.
Β) Η έκθεση αυτοψίας ενός εργατικού ατυχήματος αποτελεί και μηνυτήρια αναφορά. Ποιος ο λόγος μίας μηνυτήριας αναφοράς για ένα μη σοβαρό ή μη θανατηφόρο εργατικό ατύχημα όταν σε αυτήν την περίπτωση ο εργοδότης είναι σίγουρο ότι θα αθωωθεί καθώς:
1) Ο παθών δεν θα θέλει να κινηθεί ενάντια στον εργοδότη του
2) Ο παθών δεν θα έχει υποστεί σοβαρή βλάβη λόγω του τραυματισμού του
Γίνονται όλα αυτά που περιγράφουμε σήμερα?
ΝΑΙ, όπως θα διαπιστώσετε από τις εξαιρετικές εκθέσεις πεπραγμένων που δημοσιεύονται στο ΙΝΤΕRΝΕΤ κάθε χρόνο από το ΣΕΠΕ, στις οποίες παρουσιάζονται πλήθος στοιχείων από την ανάλυση που γίνεται σε ΔΕΙΓΜΑ επί των εργατικών ατυχημάτων.
Απογραφικός Μηχανισμός του συνόλου των εργατικών ατυχημάτων θα πρέπει να είναι το ΙΚΑ, ο κύριος ασφαλιστικός φορέας των εργαζόμενων, ο οποίος θα πρέπει να κάνει πλήρη καταγραφή όλων τα ατυχημάτων και μάλιστα να δημοσιεύει και τις σχετικές μελέτες για το ΚΟΣΤΟΣ των εργατικών ατυχημάτων στη ΧΩΡΑ μας .
Το ΣΕΠΕ δεν είναι απογραφικός μηχανισμός ατυχημάτων και ούτε πρέπει να γίνει. Με την ελεγκτική του δράση (κατασταλτική κατόπιν των σοβαρών εργατικών ατυχημάτων και προληπτική) μειώνει τα σοβαρά και θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα στη Χώρα μας και συμβάλει στην μείωση του οικονομικού κόστους (καταβολές μισθών, αποζημιώσεις, αναπηρικές συντάξεις κλπ) που αντιστοιχεί σε κάθε ατύχημα, προς όφελος των ελλήνων φορολογουμένων και της κοινωνίας της εργασίας
Υ.Γ
1. Σε ποινική υπόθεση κατόπιν σοβαρού εργατικού ατυχήματος το 2010, επιδικάστηκε εξωδικαστικά σε συγγενείς α- βαθμού του θύματος το ποσό των 200.000€ με βάση έκθεση αυτοψίας-καταπέλτη Τεχνικών Επιθεωρητών Εργασίας. Πολλαπλασιάστε αγαπητοί συντάκτες του Σ/Ν, αυτό το ποσό, με τον αριθμό των αποζημιώσεων κατόπιν , είτε, αποφάσεων πολιτικών δικαστηρίων , είτε με εξωδικαστικό συμβιβασμό εργοδότη-εργαζομένου και θα καταλάβατε το σημαντικό ρόλο που επιτελεί στην χώρα μας, σε βάθος χρόνου, το αξιόμαχο στελεχιακό δυναμικό του ΣΕΠΕ, όταν ασχολείται επιμελώς με την έρευνα αποκλειστικά σοβαρών ατυχημάτων.
2. Άμεση Τροποποίηση του άρθρου 43 παρ. 2α του Ν. 3850/2010, ως εξής :
«Επιπλέον ο εργοδότης οφείλει:
α) Να αναγγέλλει στις αρμόδιες Επιθεωρήσεις Εργα¬σίας, στις πλησιέστερες αστυνομικές αρχές εντός 24 ωρών, όλα τα ΣΟΒΑΡΑ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ εργατικά ατυχήματα και εφόσον πρόκειται περί σο¬βαρού τραυματισμού ή θανάτου, να τηρεί αμετάβλητα όλα τα στοιχεία που δύνανται να χρησιμεύσουν για εξακρίβωση των αιτίων του ατυχήματος»
Σημείωση από τους συντάκτες του σχολίου:
Κριτήρια για το χαρακτηρισμό ενός ατυχήματος ως σοβαρού ιδίως είναι :
Ως σοβαρό θα πρέπει να νοείται οτιδήποτε από τα κατωτέρω εφόσον πραγματοποιείται κατά την εκτέλεση εργασίας και οφείλεται σε έλλειψη μέτρων ασφάλειας και εφόσον ο τραυματισμός ανήκει στα κατωτέρω:
1. Κατάγματα εκτός των καταγμάτων σε δάκτυλα χεριού, τον αντίχειρα, καθώς και τα δάκτυλα των ποδιών
2. Ακρωτηριασμός
3. Απώλεια όρασης (προσωρινή ή μόνιμη)
4. Έγκαυμα στο μάτι από χημικές ουσίες ή από καυτά ρινίσματα μετάλλου ή οποιαδήποτε τραυματισμό από υλικά που διεισδύουν στο μάτι
5. Ηλεκτροπληξία ή ηλεκτρικό έγκαυμα που οδηγεί σε αναισθησία , ή που απαιτεί ανάνηψη των αισθήσεων ή την είσοδο και νοσηλεία στο νοσοκομείο για περισσότερο από 3 ημέρες
6. Οποιοδήποτε άλλο τραυματισμό που οδηγεί σε υποθερμία, θερμοπληξία, αναισθησία ή απαιτεί ανάκτηση των αισθήσεων του παθόντα.
7. Οποιοδήποτε τραυματισμό που απαιτεί νοσηλεία στο νοσοκομείο για περισσότερο από 3 ημέρες.
8. Αναισθησία που προκαλείται από ασφυξία ή έκθεση σε επικίνδυνες ουσίες ή βιολογικούς παράγοντες
9. Απώλεια συνείδησης που προκύπτει από την απορρόφηση οποιασδήποτε ουσίας με εισπνοή, κατάποση ή μέσω του δέρματος
10. Οποιοδήποτε τραυματισμό (π..χ εγκαύματα) από έκρηξη σε εξοπλισμό εργασίας ή σε υλικό παράγοντα στο χώρο εργασίας, ή κατά τη διάρκεια εργασίας σε κλειστό χώρο ή περιορισμένο χώρο.
[Πηγή: α. Αγγλική Επιθεώρηση Εργασίας, http://www.hse.gov.uk/ ,
β. Διαβούλευση ΣΕΠΕ, 2010]
Με εκτίμηση,
Σαπουντζάκης Κων/νος (ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΠΙΘ/ΤΗΣ ΚΕΠΕΚ ΑΘΗΝΩΝ-ΚΡΗΤΗΣ, ΣΕΠΕ)
Κορωναίος Γεώργιος (ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΕΠΕ, ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ)
Ο Ειδικός Γραμματέας συμφωνεί σε αυτό το νομοσχέδιο που αδειάζει τελείως το ΣΕΠΕ και όσα είχαμε πιστέψει ότι θα γίνουν; Και τι νόημα έχουν οι δύο γενικοί επιθεωρητές χωρίς επιθεωρήσεις; Μήπως πάμε για καταστρατήγηση του opengov και αντί να προΐσταται η επιλογή του Πρωθυπουργού και του συστήματος ανοικτής διακυβέρνησης θα εκχωρεί ο κάθε Υπουργός στον διοριστέο από αυτό Γενικό Επιθεωρητή ότι θέλει; Που διασφαλίζετε η ανεξαρτησία και το αυτεξούσιο του ΣΕΠΕ; Πότε το ΣΕΠΕ θα σταματήσει να αποτελεί τη σωσίβια λέμβο του Υπουργείου και θα γίνει η σωσίβια λέμβος της κοινωνίας; Γιατί πρέπει ο επιθεωρητής και η επιθεώρηση να εξαρτάται από τα βράγχια των διοικητικών υπηρεσιών του Υπουργείου και από τις υπογραφές άλλων 45; Γιατί να μην υπάρχει ευθεία υπαγωγή και συνεργασία πολιτικού προιστάμενου ΣΕΠΕ και Υπουργού και να μην ξέρουμε κάθε φορά τίνος είναι το παιδί; Ποιος τελικά θέλει αναβάθμιση και ποιος θέλει κηδεμονία; Επιτέλους, η Επιθεώρηση πρέπει να ενηλικιωθεί και να το καταλάβουν όλοι αυτό. Και επιτέλους το Υπουργείο ας κάνει το επιτελικό του έργο και ας καταφέρει να συντονίσει ότι είναι από κάτω του, είτε είναι Γενικές Γραμματείες, είτε Ιδρύματα, είτε Οργανισμοί, είτε Υπηρεσίες.
Προσοχή:
H διάταξη περί υπογραφής της Πράξης Επιβολής Προστίμου από τον εκάστοτε ειδικό γραμματέα του ΣΕΠΕ παραβιάζει πρόδηλα τα άρθρα 6&18 της 81 ΔΙΕΘΝOYΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΔΣΕ), η οποία κυρώθηκε με το Νόμο 3249/2-6-1955. O ειδικός γραμματέας είναι μετακλητός υπάλληλος, ενώ οι διατάξεις της 81ΔΣΕ, αναφέρουν ότι οι κυρώσεις σε περίπτωση παραβίασης της εργατικής νομοθεσίας ανήκουν στην αρμοδιότητα των Επιθεωρητών Εργασίας και μάλιστα των μονίμων δημοσίων υπαλλήλων. Απαγορεύεται ρητά η επιβολή κυρώσεων από πολιτικά πρόσωπα για ευνόητους λόγους που δεν χρειάζονται περαιτέρω ανάλυση.
Προτείνουμε τη σύσταση Γενικής Γραμματείας η οποία θα περολαμβάνει δύο Γενικές Επιθεωρήσεις, ήτοι Εργασιακών Σχέσεων αφενός και Ασφάλειας και Υγείας της Εργασίας αφετέρου, με τις υποστηρικτικές τους υπηρεσίες. Σε περιφερειακό επίπεδο να διατηρηθεί η υφιστάμενη δομή του Σ.,ΕΠ.Ε, δεδομένου ότι αυτή έχει δοκιμαστεί μέχρι σήμερα και αποδεδειγμένα λειτουργεί ικανοποιητικά. Το Υπουργείο Εργασίας να έψει επιτελικό, γνωμοδοτικό λαο νομοθετικό ρόλο, καθώς και την ευθύνη συντονισμού όλων των οργανισμών και λοιπών νομικών προσώπων που υπάγονται στην εποπτεία του, χαράσσοντας την πολιτική που θ’ ανταποκρίνεται στις εκάστοτε αναφυόμενες συνθήκες και ανάγκες στην αγορά εργασίας, η οποία θα υλοποιείται από το Σ.ΕΠ.Ε.
Η αναβάθμιση του Σ.ΕΠ.Ε σε επίπεδο Γενικής Γραμματείας Επιθεώρησης Εργασίας, υποστηρίζουμε ότι διασφαλίζει τις θεμελιώδεις οργανωτικές αρχές του, σύμφωνα με την 81 Δ.Σ.Ε, που κυρώθηκε με το Ν. 3249/1955 και ενισχύει την αποτελεσματική του λειτουργία για την επίτευξη των στόχων του. Ειδικότερα, είναι πλήρως εναρμονισμένη με:
• Την αρχή της ενότητας που απαιτεί την ύπαρξη ενιαίου συστήματος Επιθεώρησης
• Την αρχή της υπαγωγής σε μια κεντρική αρχή που προϊσταται, ελέγχει και εποπτεύει την Επιθεώρηση Εργασίας
• Την αρχή της διαρκούς πραγματικής συνεργασίας μεταξύ των Επιθεωρήσεων Εργασίας, και
• Την αρχή της ανεξαρτησίας της Επιθεώρησης Εργασίας από κάθε κυβερνητική μεταβολή ή από εξωτερικές πολιτικές ή άλλες επιρροές.
Η προσαρμογή του συστήματος ελέγχου της Εργασίας σε νέα δεδομένα και απαιτήσεις, σύμφωνα με όσα αναφέρουμε εξασφαλίζει και ενισχύει:
• Την οργανωτική και διοικητική αυτονομία και αυτοτέλεια της Επιθεώρησης Εργασίας χωρίς κενά εξουσίας.
• Τη διασύνδεση των Επιθεωρήσεων Εργασίας υπό ενιαία κεντρική διοίκηση.
• Την ενιαία ευθύνη για την εποπτεία των Εργασιακών συνθηκών και την άμεση λήψη μέτρων.
• Τη συνεργασία μεταξύ κεντρικών υπηρεσιών υπουργείου και των υπηρεσιών της Γ.Γ.Ε.Ε. και συνακόλουθα την εξασφάλιση της συνδρομής τους στο επιχειρησιακό και λοιπό έργο και απλούστευση των διαδικασιών που προβλέπονται.
• Την αποτελεσματικότερη λειτουργία των υπηρεσιών και ενδυνάμωση του ελεγκτικού τους ρόλου.
• Την εξυπηρέτηση των αρχών της ισότητας.
• Τη ροή πληροφοριών προς την Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (Δ.Ο.Ε.) και την οργάνωση αξιόπιστου συστήματος στατιστικής απεικόνισης των δράσεων των Επιθεωρητών Εργασίας.
• Τη σύνταξη της ετήσιας Έκθεσης Πεπραγμένων προς την Δ.Ο.Ε.
• Τη λειτουργία των υπηρεσιών κατά τρόπο ανταποκρινόμενο στις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
• Υψηλότερες αποδόσεις των Επιθεωρητών Εργασίας, ποσοτικές και ποιοτικές ανταποκρινόμενες στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες του κοινωνικοοικονομικού γίγνεσθαι.
• Αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του φαινομένου της αδήλωτης Εργασίας και της παράνομης απασχόλησης επιδοτουμένων με επίδομα ανεργίας ανέργων καθώς και παράνομης απασχόλησης συνταξιούχων.
• Των υποδομών που απαιτούνται για την λειτουργία των υπηρεσιών.
Με το προτεινόμενο σχήμα δεν προκαλείται πρόσθετη γραφειοκρατία και επιπλέον οικονομικό κόστος, στο μέτρο που η ανακατανομή του προσωπικού θα διασφαλίσει τη στελέχωση και λειτουργία των νέων υπηρεσιών, οι οποίες, κατά την άποψή μας, σε κεντρικό επίπεδο πρέπει να είναι ολιγομελείς και ευέλικτες, και να δοθεί έμφαση στην ενίσχυση των περιφερειακών τμημάτων, που αποτελούν τη «γραμμή του πυρός».
να μην χάσουμε άλλη ευκαιρία!
Αναβάθμιση του ΣΕΠΕ δεν μπορεί να γίνει όταν :
1)Τηρούνται χειρόγραφα ένα σωρό πρωτόκολλα και έντυπα όπως: Πρωτόκολλο Καταστάσεων Προσωπικού-Πρωτόκολλο Ατομικών Συμβάσεων-Πρωτόκολλο Βιβλίου Δρομολογίων-Πρωτόκολλο Ειδικών Επιχειρησιακών-Πρωτόκολλο Ανηλίκων-Γενικό πρωτόκολλο εισερχομένων & εξερχομένων εγγράφων-Πρωτόκολλο ΔΑ και ΣΣΕ ,δίνονται εγκρίσεις για άδεις Κυριακής Απασχόλησης και Υπερωριών,Τα πρακτικά των Εργατικών διαφορών.Οιδιαδικασίες πρέπει να γίνουν πιό απλές.
2)Γίνεται θεώρηση Καταστάσεων Προσωπικού-Ατομικών Συμβάσεων-Βιβλίων δρομολογίων-Καταστάσεων ρεπό-Τροποποιητικών Καταστάσεων ρεπό-Τροποποιητικών Καταστάσεων Προσωπικού-Βιβλίων οικοδομών κτλ(Οι 20000 σφραγίδες το χρόνο που σχολίασε κάποιος είναι λίγες ανά Επιθεωρητή) και όλα αυτά χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα διασταύρωσης στοιχείων (έχουν θεωρηθεί για τον ίδιο εργαζόμενο 2 και 3 συμβάσεις και 2 και 3 καταστάσεις προσωπικού και ωρών Εργασίας ???).
3)Τηρούνται χειρόγραφα Στατιστικά στοιχεία χωρίς βοήθεια λογισμικού (Χρειάζονται τουλάχιστο 5 μέρες κάθε μήνα να απασχολείται 1 Επιθεωρητής ,αφού δεν υπάρχει γραμματειακή υποστήριξη, για να μετρήσει τα μηνιαία στατιστικά χωρίς τα υπόλοιπα που προκύπτουν στην πορεία όπως πχ ΄΄μετρήσεις επικινδυνότητας΄΄ κτλ
4)Δεν υπάρχει αυτοκίνητο για την μετακίνηση των Επιθεωρητών για τους ελέγχους και όπου υπάρχει δεν υπάρχει βενζίνα.
5)Δεν υπάρχουν πιστώσεις για αγορά βασικών ειδών (μελάνια-χαρτί φωτοτυπικού κτλ),για συντήρηση εξοπλισμού (δεν μιλάμε για αντικατάσταση παλαιών)όπως φωτοτυπικό-fax-Η/Υ,για την καθαριότητα του κτηρίου,για την συντήρηση του ανελκυστήρα,για την πληρωμή δικαστικών επιμελητών για τις επιδόσεις εγγράφων (πρόστιμα αλλά και κοινή αλληλογραφία που δεν παραλλαβάνεται από τους αποδέκτες με το κοινό ταχυδρομείο)
6)Δεν υπάρχει κάλυψη των Επιθεωρητών σε προβλήματα που προκύπτουν κατά τους ελέγχους (βλέπε περίπτωση με Επίθεση σε Τεχνικούς Επιθεωρητές και κατάβρεγμα με πετρέλαιο).
7)Οι Υπηρεσίες είναι εντελώς υποστελεγχωμένες χωρίς γραμματειακή υποστήριξη αλλά και χωρίς επαρκή αριθμό Επιθεωρητών.Μόνο με το φιλότιμό τους στέκονται τα τμήματα.Χρειάζεται άμεσα αν όχινα γίνουν προσλήψεις να γίνουν μετατάξεις (με απλούστευση των διαδικασιών).Αλλά με τι κίνητρα θα κινηθεί το ενδιαφέρον νέων Επιθεωρητών ?
8)Δεν διοργανώνονται σεμινάρια για θέματα καθαρά Εργατικής Νομοθεσίας για όλους τους Επιθεωρητές ανά την Ελλάδα και όχι για άσχετα θέματα και μόνο για ορισμένους ΄΄προνομιούχους΄΄του κέντρου.
9)Δεν υπάρχει ΄΄ομάδα άμεσης επέμβασης΄΄ (ωραίος καινούριος όρος) που να επιλύει απορίες που προκύπτουν κατά την άσκηση των καθηκόντων των Επιθεωρητών.
10)Δεν υπάρχει κωδικοποίηση της Εργατικής Νομοθεσίας (ηλεκτρονική)και δεν συμμετέχουν ΄΄μάχημοι΄΄ Επιθεωρητές Εργασίας στην σύνταξη των νομοσχεδίων που ξέρουν τα προβλήματα από πρώτο χέρι.
11)Δεν κλείνουν ερμητικά τα παραθυράκια της Εργατικής Νομοθεσίας και δεν την εκσυγχρωνίζουν (Δεν είναι δυνατόν να δουλεύουμε ακόμα με Βασιλικά Διατάγματα του καιρού εκείνου).
12)Επιφορτίζουν τους Επιθεωρητές με θέματα άσχετα με το αντοκείμενό τους (βλέπε ΄΄κύλινδρους καπνού΄΄όπως ορίζει το τσιγάρο ο νόμος).
13)Δεν υπάρχει ενημέρωση των πολιτών (εργαζομένων και εργοδοτών )από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας (θέλουμε δεν θέλουμε πρέπει να τα χρησιμοποιήσουμε)για τα Εργατικά τους δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις τους καθώς και για τις κυρώσεις που επιβάλλονται στους παραβάτες.
14) Και τέλος και βασικότερο όταν ολόκληρη η Κοινωνία αμφιβάλει (και δικαίως) για τις προθέσεις των κυβερνούντων και των κρατούντων (γιατί άλλο το ένα και άλλο το άλλο).
Ευχαριστώ.