Άρθρο 17
Τροποποίηση διατάξεων για την εκπροσώπηση των ενώσεων καταναλωτών
1. Η περίπτωση στ της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Ν. 2251/1994, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«στ) εκπροσώπους από κάθε πιστοποιημένη ένωση καταναλωτών σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 12α του άρθρου 10.
2. Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Ν. 2251/1994, όπως ισχύει, προστίθεται το ακόλουθο εδάφιο:
«λδ) Έναν Εκπρόσωπο της Ομοσπονδίας Σωματείων Ατόμων με Αναπηρίες»
3. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 12 Ν. 2251/1994, όπως ισχύει, η φράση «Τα υπό στοιχεία στ έως και λα μέλη» αντικαθίσταται από τη φράση «Τα υπό στοιχεία στ έως λα και λδ μέλη».
4. Το τρίτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 12 Ν. 2251/1994, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«Σε περίπτωση που ένωση καταναλωτών δεν προτείνει τον εκπρόσωπό της εντός της προθεσμίας του προηγούμενου εδαφίου δεν ορίζεται εκπρόσωπό της».
5. Το τέταρτο και πέμπτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 12 του Ν. 2251/1994, όπως ισχύει, καταργούνται.
6. Το πρώτο και το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 12 του Ν. 2251/1994, όπως ισχύει, αντικαθίστανται ως ακολούθως:
«Στο Ε.Σ.Κ.Α. συνιστάται Εκτελεστική Επιτροπή που αποτελείται α) από έναν εκπρόσωπο από κάθε πανελλαδική ένωση καταναλωτών, β) τρεις εκπροσώπους από διαφορετικές περιφερειακές ενώσεις καταναλωτών που εκλέγονται από αυτές, γ) δύο εκπροσώπους από τις λοιπές ενώσεις καταναλωτών που εκλέγονται από αυτές και δ) τρεις εκπροσώπους που εκλέγονται από τα λοιπά μέλη του Ε.Σ.Κ.Α. Σε περίπτωση που δεν καλύπτονται οι θέσεις των εκπροσώπων των περιφερειακών ενώσεων καταναλωτών, αναπληρώνονται αυτές από εκπροσώπους της περίπτωσης γ του προηγούμενου εδαφίου. Τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής εκλέγουν τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο αυτής.»
7. Με τη δημοσίευση του παρόντος νόμου λήγει η θητεία του υφιστάμενου Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή και Αγοράς.
Άρθρο 17
Στην παρ. 6 πρέπει να προστεθεί δύο τελευταία εδάφια που έχουν ως εξής: «Η Εκτελεστική Επιτροπή λαμβάνει εξουσιοδότηση από το ΕΣΚΑ να γνωμοδοτεί σε θέματα αρμοδιοτήτων του, να συντονίζει τις εργασίες του και για οτιδήποτε άλλο της ανατεθεί. Συνεδριάζει τουλάχιστον τέσσερις φορές το έτος και λογοδοτεί στο ΕΣΚΑ.»
Αιτιολόγηση
Θεωρούμε ότι μια ευέλικτη, αναβαθμισμένη και αντιπροσωπευτική Εκτελεστική Επιτροπή μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά στην δυναμική έκφραση γνώμης για σοβαρά θέματα που απασχολούν το καταναλωτικό κίνημα, σε αντίθεση με τη σημερινή εξάρτησή της από τον εκάστοτε αρμόδιο Υπουργό.
7. Άρθρο 17 «Τροποποίηση διατάξεων για την εκπροσώπηση των ενώσεων καταναλωτών»
Ορθά προτείνεται στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του Ν. 2251/1994 να προστεθεί το ακόλουθο εδάφιο:«λδ) Έναν Εκπρόσωπο της Ομοσπονδίας Σωματείων Ατόμων με Αναπηρίες». Ωστόσο επειδή ο τίτλος της Ομοσπονδίας που αναφέρεται δεν είναι ορθός, εφόσον τέτοια Ομοσπονδία δεν υφίσταται, να αντικατασταθεί από τον ορθό τίτλο της Συνομοσπονδίας που είναι ο εξής: Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.).
· Στο άρθρο 17, παράγραφος 1, εδάφιο στ, ισχύουν όσα αναφέρουμε για τη νέα παράγραφο 12α.
· Στο ίδιο άρθρο, στην παράγραφο 6, στη σύνθεση της Εκτελεστικής Επιτροπής, πρέπει να ληφθεί, ως βασικό κριτήριο, η δημοκρατική αντιπροσώπευση.
Νικόλαος Τσεμπερλίδης, Πρόεδρος ΚΕ.Π.ΚΑ., Μέλος Ο.Κ.Ε.
Ευαγγελία Κεκελέκη, Γεν. Γραμματέας ΚΕ.Π.ΚΑ., Αντιπρόεδρος Παρατηρητηρίου Εσωτερικής Αγοράς, Μέλος Ε.Ο.Κ.Ε. και Μέλος Ε.Σ.Ο.Κ.
Τετάρτη 20.07.11
Αθήνα 20.7.2011
Υπ. Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, Κ. ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΣΠΥΡΑΚΟ
κε Υπουργέ
Για την ακρίβεια για την φτώχεια για την αφαίμαξη του μισθού και της σύνταξης, για την κακοδιοίκηση, για τον γενικό μαρασμό στην πατρίδα μας, για τις σχεδόν καθημερινές αυτοκτονίες, για το 25% απαντούν οι δημόσιες υπηρεσίας στα 600 δοκιμαστικά τηλεφωνήματα, για το ότι δεν απαντά η Υπ. Προστίμων του Υπ. Εσωτερικών για την μη απάντηση στο έγγραφο του πολίτη, δεν φταίνε οι οργανώσεις καταναλωτών, άλλα δυστυχώς οι έως τώρα πολιτικές των κυβερνήσεων, όπως λέει και ο αξιότιμος κος Πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου.
Προς τι λοιπόν οι νέες πάλι επί νέων και παλαιοτέρων, επιθυμίες σας, για αλλαγές και πάλι του 2251/94 και του 3587/2007 νόμων περί λειτουργίας των εθελοντικών οργανώσεών μας ;
Η άποψή σας, όπως και κάθε λειτουργού που τοποθετείται σε μία θέση για ορισμένη πάντα περίοδο, ότι πρέπει και ότι μπορεί να τα αλλάζει όλα όσα βρίσκει, καλώς η κακώς κείμενα, περιέχει επιδεικτικά την αυτοκρατορικότητα της εξουσίας με τον μοναδικό Ελληνικό τρόπο.
Δεν μας έχετε γνωρίσει, αν έχετε καταγγελίες η τεκμηριωμένα συμπεράσματα, πως δεν λειτουργεί το υπάρχον νομικό δέντρο των Ενώσεων Καταναλωτών και ότι με ένα άλλο σχέδιο – νομικό δέντρο, ανάλογο του Καλλικράτη π.χ. οι αστοχίες του υπάρχοντος δέντρου θα αποκατασταθούν και θα λυθούν εγκλωβισμένα προβλήματα στην προϋπάρχουσα δομή.
Η συμπεριφορά όλων των γραμματέων και των Κυβερνήσεων προς τις Ενώσεις Καταναλωτών, στην υποστήριξη και την επικούρηση, είναι αλλοπρόσαλλη και ασύμβατη με την πραγματικότητα των αναγκών μας, καθώς και με το μέσο Ευρωπαϊκό νομικό και κοινωνικό στάτους.
Μας χρησιμοποιείτε σαν υποκατάστατό σας, για τα προβλήματα που ενώ είστε υπεύθυνοι για την εξαφάνισή τους, αμελείτε διαχρονικά και συστηματικά, εν αντιθέσει με εμάς, που ως άμισθοι εθελοντές προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε όλους τους Έλληνες πολίτες, ασχέτως αν είναι μέλη μας η όχι.
Η συνεχής μεταβλητικότητα των νόμων και των αποφάσεων της διοίκησης, απορυθμίζει και αποσυντονίζει το παραγόμενο πολύ και μεγάλο έργο των Ενώσεων Καταναλωτών, ενώ στην Αγγλία οι πολίτες ζητούν, ‘‘μπορεί να είναι λάθος αυτός ο νόμος, αλλά να μην τολμήσετε να τον αλλάξετε γιατί έχουμε μάθει να τον χειριζόμαστε και να τα βγάζουμε πέρα, η αλλαγή θα επιφέρει κατάρρευση των εμπλεκομένων’’.
Νεογενείς απόψεις, για το πόσο θα είναι η συνδρομή του μέλλους και πόσο σύνολο εισπράξεων από συνδρομές θα πρέπει να έχει μια οργάνωση για να κριθεί στην νέα βάση, μας αφήνει κατάπληκτους. Εμείς στο ΙΝΚΑ, χιλιάδες παράπονα και καταγγελίες έχουμε επιλύσει χωρίς να υποχρεώσουμε σε εγγραφή και συνδρομή τον επισκέπτη καταγγέλοντα πολίτη. Τι έχετε κατά νού δεν γνωρίζουμε. Σήμερα που ψάχνει το 20λεπτο του ευρώ ο πολίτης, ενθέτετε νέα προϋπόθεση για δαπάνες του, που επιφέρουν την παραίτηση και την αίσθηση της ματαιότητας.
Υπάρχει μια περίεργη πολιτικοφιλλολογία, πως αν κουράσεις, ξοδέψεις και δυσκολέψεις τον καταγγέλλοντα, αυτός θα παραιτηθεί, αυτό είναι πρόταση κόλασης όμως.
Πληροφορηθείτε για το χάος που έχει επιφέρει ο Καλλικράτης, αλλά και για την γενική καθίζηση της τοπικής αυτοδιοίκησης που θα κρατήσει χρόνια μέχρι να τον αλλάξετε πάλι σε έναν επόμενο επώνυμο αρχαίο μας.
Η άποψή σας, νέου νομικού δέντρου, για τις Ενώσεις Καταναλωτών, σωματεία – ενώσεις του Α.Κ., αντί του συνήθους 1ου και 2ου η και 3ου βαθμού όπως παντού σήμερα, σε πανελλαδικές και Καλλικρατικού τύπου περιφερειακές και τοπικές, μας βρίσκει κάθετα αντίθετους, αφού αυτό το σχήμα διαλύει την ήδη σύμφωνη με τον Α.Κ. αναπτυγμένη υπάρχουσα υποδομή, των πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων οργανώσεών μας.
Όπως σας είχε αναφέρει και ο Πρόεδρος μας κατά την συνάντηση σας, δεν είναι εφικτό λειτουργικά αποδοτικό, ένα τέτοιο σχέδιο λειτουργίας των Οργανώσεων Καταναλωτών.
Ίσως βέβαια, η απορρύθμιση αυτή, η αντιστροφή όπως και αν είναι η σύλληψη, με την σκεπτόμενή σας πρόταση, με την κατάργηση, την μη λειτουργία δηλαδή 1ο βάθμιων και 2ο βάθμιων οργανώσεων όπως η δική μας το ΙΝΚΑ, να στοχεύει να δώσει προτίμηση με ανασχεδιαζόμενη κατανομή εδρών στο ΕΣΚΑ σε άλλες Οργανώσεις που δεν κατάφεραν ποτέ να συγκροτηθούν σε κλίμακα όπως έχει ορίσει ο Νόμος 2254/91 και του 3587/07.
Αλλά προς τι ο κλαυθμός περί των εδρών στο ΕΣΚΑ, τι έχει προσφέρει το ΕΣΚΑ στις Ενώσεις Καταναλωτών, τι στους Καταναλωτές, τι στην Αγορά, τι στην Οικονομία. Ένα όργανο συνεύρεσης, διαλογισμών και λήξης χωρίς συνέχειες η αποτέλεσμα.
Οι Ενώσεις Καταναλωτών, θέλουν την υποστήριξη που έχουν στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, να το ψάξετε και να το ανακοινώσετε, να απαντούν οι δημόσιες αρχές και η Γραμματεία σας και να μην φέρονται σαν άλλοι προς άλλους ξένους στην γη αυτή, να μην γεμίσουμε σελίδες επί σελίδων για την διάσπαρτη δυσλειτουργία.
Η υπάρχουσα ρύθμιση, δεν εμποδίζει καθόλου κάποιες άλλες οργανώσεις, να λειτουργήσουν με τα άλλα οργανωτικά δεδομένα, αφού τους είναι αδύνατη η συγκρότηση κοινής συνισταμένης και πορείας, όπως είναι η προσαρμοσμένη στον Νόμο, δομή του, ΙΝΚΑ/ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ, ως δευτεροβάθμιο Σωματείο Ομοσπονδία με το δέντρο των πρωτοβάθμιων Ενώσεών της.
Θεωρούμε πώς επειδή δεν μπορούν άλλοι να δημιουργήσουν Ομοσπονδία δεν είναι επιλογή ορθότητας η κατάργηση του Νόμου χάριν αδυναμίας των άλλων, η φίλων η ημετέρων.
Αυτό γίνεται χαριστικά από την εξουσία και είναι γνωστό, αλλά για τις στρεβλώσεις που ακολουθούν η εξουσία τότε δεν είναι εκεί για να τις χειριστεί, αλλά τα έχει φορτώσει στην επόμενη. Αυτό το βιολί κάνετε και εσείς τώρα και δεν αναλογίζεστε τα δεινά που μας φορτώνετε καθένας σας πριν φύγει μαζί με το αρχείο και τους υπολογιστές της Γραμματείας σας παραμάσχαλα για το σπίτι του, όπως έκανε ο προηγούμενος γραμματέας που ήταν στην θέση σας.
Δεν θα πρέπει να υπάρξει αυτού του μορφώματος αλλαγή αλλά θα πρέπει οι οργανώσεις με την υπάρχουσα του Νόμου δομή και την ονομασία της κάθε μια η σε ομάδες, να συνεχίσουν την λειτουργία τους και αν θέλουν και μπορούν να δημιουργήσουν δευτεροβάθμιες οργανώσεις.
Το δέντρο, να μπορεί να υπάρχει, η αλλιώς να μην εμποδίζεται, σε κάθε μεγάλη η μικρότερη κοινωνική γωνιά, η ίδρυση μιας Ένωσης Καταναλωτών, ακόλουθα δε αν το αποφασίζουν να φτιάχνουν μεγαλύτερη Ένωση – Ομοσπονδία μεταξύ τους, είναι ότι καλύτερο και χρησιμότερο στις κοινωνίες και στην οικονομία. Η κάθε Κοινωνική γωνιά έχει τα δικά της κουσούρια και ανάγκες, ενιαιοποίηση συμπεριφορών και αναγκών δεν έγινε ούτε θα μπορέσει ποτέ να γίνει, επειδή οι διαφορές είναι ο γενετικός χαραχτήρας της ζωής .Εδώ δεν μπορούν να τα βρούν πόλεις με πόλεις όπως Αγρίνιο -Μεσολόγγι ,Λάρισα- Βόλος, Ηράκλειο -Χανιά, θα τα βρούν τέως Νομοί με Νομούς ?
Με Τιμή
Ο Πρόεδρος του ΙΝΚΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΕΧΟΥΡΙΤΗΣ