α) θα γίνει λογιστικός διαχωρισμός προνοιακών παροχών (σύνταξη, γενικές παροχές) και κατά κυριολεξία συντάξεων.
β) Καθορισμός μίας, κοινής για όλους τους Φ.Κ.Α., βασικής σύνταξης, η οποία θα είναι σύνταξη γήρατος, με τις ευνόητες βέβαια εξαιρέσεις (π.χ. βαρέα και ανθυγιεινά) και θα καταβάλλεται με εισοδηματικά κριτήρια, ανεξαρτήτως αν ο δικαιούχος έχει θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, ή αν θα έχει έστω και ένα ένσημο. Η βασική σύνταξη θα έχει προνοιακό χαρακτήρα και θα καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Το ύψος της βασικής σύνταξης εξαρτάται από τη σχετική πολιτική απόφαση εκάστης κυβέρνησης και, προφανώς, από τον αριθμό των δικαιούχων. Ο κανόνας της τριμερούς χρηματοδότησης του Ασφαλιστικού, παραμένει καταστατική αρχή της πολιτικής μας.
γ) Ανταποδοτική σύνταξη. Πρόκειται για την κατά κυριολεξία σύνταξη, η οποία αναλογεί στο χρόνο εργασίας και τις καταβληθείσες εισφορές. Ο επαναπροσδιορισμός του ύψους της δεν θα αποτελεί θέμα εισοδηματικής πολιτικής, όπως είναι σήμερα, αλλά θα καθορίζεται, δίχως η κυβέρνηση να διαθέτει διακριτική ευχέρεια, με όρους τιμαριθμικούς και με συνυπολογισμό των οικονομικών δυνατοτήτων των Φ.Κ.Α. Ούτε ένα ένσημο δεν θα πηγαίνει χαμένο, ο δε εργαζόμενος, με βάση το σύστημα αυτό, θα καθίσταται ¨φύλακας¨ και συνδιαμορφωτής του επιπέδου της σύνταξής του.
δ) Βάση (χρόνος) υπολογισμού. Η δεκαετία ή δεκαπενταετία κατά την έναρξη εφαρμογής, το 2018, και το σύνολο του εργατικού βίου, προς τα τέλη της επόμενης δεκαετίας.
ε) Συντελεστές υπολογισμού ανταπόδοσης. Κλιμακούμενοι συντελεστές, από τα 15 έως τα 40 χρόνια. Ο νομοθετικός προσδιορισμός των συντελεστών, έχει μεν πολιτικό χαρακτήρα, ωστόσο δεν μπορεί να αγνοεί την οικονομική κατάσταση των Φ.Κ.Α. και το γεγονός ότι το σύστημα πρέπει να είναι βιώσιμο και να μην εξαντλεί τις δυνατότητες της εθνικής οικονομίας. Στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης γίνονται ήδη ποσοτικοποιήσεις με βάση δεκάδες εκδοχές, ούτως ώστε να αποφασίσουμε με πολύ συγκεκριμένους όρους.
Το 2018 είναι πολύ μακριά. Όλες οι αλλαγές από το 2013. Δεν είναι δυνατόν μια ολόκληρη γενιά να μείνει ανέπαφη και την προσαρμογή να την πληρώσει η γενιά των 700 ευρώ και γενικότερα οι νέοι και οι μεσήλικες εργαζόμενοι.
ΠΕΡΑΣΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΙΚΑ ΚΑΙ
ΜΑΣ ΓΥΡΙΖΕΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΠΙΣΩ.
«Εγγυήσεις για την εργασιακή ασφάλεια και άλλες διατάξεις»
Άρθρο 17 Ρυθμίσεις ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
«Η υποβολή ΑΠΔ επόμενων, μετά τη βεβαίωση οφειλής, μισθολογικών περιόδων, δεν γίνεται δεκτή μέσω διαδικτύου, εφόσον ο εργοδότης εξακολουθεί να μην καταβάλλει τις αντίστοιχες εισφορές και δεν έχει υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης. Στην περίπτωση αυτή, ο εργοδότης υποχρεούται να προσκομίσει την ΑΠΔ με ψηφιακό-μαγνητικό μέσο στο αρμόδιο υποκατάστημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Η ΑΠΔ που υποβάλλεται με τον τρόπο αυτό, παραλαμβάνεται από το αρμόδιο υποκατάστημα, μόνο αν ο εργοδότης συνυποβάλλει το αναλυτικό-καθολικό ισοζύγιο κινούμενων λογαριασμών του προηγούμενου μήνα, καθώς και την ανάλυση πελατών του ίδιου μήνα. Επιπλέον, ο εργοδότης καλείται να καταθέσει εγγυητική επιστολή τράπεζας με διάρκεια ισχύος ενός έτους από την έκδοση της, ισόποση με το σύνολο των εισφορών των υποβληθεισών ΑΠΔ, για τις οποίες δεν έχουν καταβληθεί εισφορές.»
ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΟΙΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΣΤΟ ΙΚΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ Α.Π.Δ … ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥΣ ΑΦΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ.
ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΘΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ & ΧΩΡΙΣ ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΑΦΟΥ Η Α.Π.Δ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ, ΜΕ ΔΙΑΚΙΟΛΟΓΙΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΔΟΤΗ.
ΓΥΡΝΑΜΕ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ‘70 ΟΠΟΥ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΕΠΕΦΤΕ ΣΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ, ΚΥΝΗΓΟΝΤΑΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΟΝ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΚΟΛΛΗΣΕΙ ΕΝΣΗΜΑ.
ΝΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΤΟ ΙΚΑ, ΓΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ. ΑΠΛΑ ΑΙΣΧΟΣ.
Άν κατάλαβα καλά στον υπολογισμό της σύνταξης δεν θα λαμβάνεται υπόψη το προσδόκιμο του βίου!!!. Πολύ άδικο, που ακυρώνει τον ανταποδοτικό χαρακτήρα της σύνταξης. Δηλαδή δυο υπάλληλοι με τις ίδιες συντάξιμες αποδοχές στο δημόσιο και πχ. 25 πραγματικά χρόνια εργάσιμου βίου, ο πρώτος (πχ.αξιωματικός) βγαίνοντας στη σύνταξη στα στα 47 του θα παίρνει στο υπόλοιπο του βίου του την ίδια σύνταξη με τον δεύτερο που θα βγει στη σύνταξη στα 67 του και προσδοκά βεβαίως να ζήσει πολύ λιγοτερο. Απίστευτο. Και μάλιστα αν θα λαμβάνονται για τον πρώτο υπόψη και τα πλασματικά χρόνια υπηρεσίας που θα είναι καμιά δεκαριά τότε κατά το κοινώς λεγόμενο ¨την κάτσαμε τη βάρκα¨
Τι σημαίνει «Καθορισμός μίας, κοινής για όλους τους Φ.Κ.Α., βασικής σύνταξης, η οποία θα είναι σύνταξη γήρατος… και θα καταβάλλεται με εισοδηματικά κριτήρια, ανεξαρτήτως …αν θα έχει έστω και ένα ένσημο»; Αφού μόνο στον ΟΓΑ γίνονται αυτά! Δεν έχω δει άλλο ταμείο που να παίρνεις σύνταξη χωρίς ένσημα και χωρίς να έχεις δουλέψει. Πάλι εμείς θα πληρώσουμε τον ΟΓΑ;
Κ.υπουργέ
Θα ήταν άδικο αν κάποιος εργαζόταν σαν ελεύθερος επαγγελματίας, ασφαλισμένος στο Τ.Ε.Β.Ε., και κατόπιν εργαζόμενος, ασφαλιζόμενος στο ΙΚΑ, συνεχίζοντας στο ίδιο αντικείμενο εργασίας να μη μετράει συνολικά στον εργασιακό του βίο το ίδιο.
Είναι δίκαιο και στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα να ισχύει ο ίδιος εργασιακός και συνταξιοδοτικός νόμος.
30 χρόνια εργασία σύνταξη στα 65 έτη.
35 χρόνια » » στα 60 »
37 χρόνια εργασία ανεξάρτητη ηλικία για συνταξιοδότηση. Αυτό να ισχύει για άντρες και γυναίκες.
MAΘΑΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΚΑΝΔΑΛΩΣΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΙΚΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ (ΧΩΡΙΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ) ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ?
ΑΝ ΨΗΦΙΤΕΙ & ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΣΤΟ ΙΚΑ ΘΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ, ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ Α.Π.Δ (ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΔΟΚΗ ΔΗΛΩΣΗ) ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ…ΚΑΙ ΘΑ ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΚ/ΤΑ…ΑΦΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ.
ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΘΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ ΑΦΟΥ Η Α.Π.Δ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ.
ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΥΤΗ ΜΕΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ‘70 ΟΠΟΥ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΥΝΗΓΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΟΛΛΗΣΟΥΝ ΤΑ ΕΝΣΗΜΑ.
ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΙΚΑ ΝΑ «ΠΡΙΜΟΔΟΤΕΙ» ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΩΣΤΕ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΝ Α.Π.Δ. ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΘΕΙ Η ΑΔΗΛΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟΘΑΡΥΝΕΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ‘Η ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΙ ΠΛΕΟΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΦΟΥ ΤΟ ΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥΣ.
Από το νέο νομοσχέδιο που αφορά στο εργασιακό:
Άρθρο 17 Ρυθμίσεις ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
1. Στο τέλος της περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 2972/2001 (Α’291), όπως ισχύει, προστίθενται εδάφια, ως ακολούθως: «Οι ΑΠΔ, οι οποίες υποβάλλονται για διαστήματα μισθολογικών περιόδων, για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί οι οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές, θεωρούνται ως μη υποβληθείσες και επιβάλλεται η πρόσθετη επιβάρυνση που προβλέπεται από τη διάταξη της περίπτωσης α’ της παραγράφου αυτής.
Η υποβολή ΑΠΔ επόμενων, μετά τη βεβαίωση οφειλής, μισθολογικών περιόδων, δεν γίνεται δεκτή μέσω διαδικτύου, εφόσον ο εργοδότης εξακολουθεί να μην καταβάλλει τις αντίστοιχες εισφορές και δεν έχει υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης. Στην περίπτωση αυτή, ο εργοδότης υποχρεούται να προσκομίσει την ΑΠΔ με ψηφιακό-μαγνητικό μέσο στο αρμόδιο υποκατάστημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Η ΑΠΔ που υποβάλλεται με τον τρόπο αυτό, παραλαμβάνεται από το αρμόδιο υποκατάστημα, μόνο αν ο εργοδότης συνυποβάλλει το αναλυτικό-καθολικό ισοζύγιο κινούμενων λογαριασμών του προηγούμενου μήνα, καθώς και την ανάλυση πελατών του ίδιου μήνα. Επιπλέον, ο εργοδότης καλείται να καταθέσει εγγυητική επιστολή τράπεζας με διάρκεια ισχύος ενός έτους από την έκδοση της, ισόποση με το σύνολο των εισφορών των υποβληθεισών ΑΠΔ, για τις οποίες δεν έχουν καταβληθεί εισφορές.
Η ΑΠΔ που υποβάλλεται στο υποκατάστημα θεωρείται εμπρόθεσμη αν υποβληθεί έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της επόμενης κατά περίπτωση ΑΠΔ.
Μετά την ως άνω ημερομηνία επιβάλλονται οι κυρώσεις της περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 7 του Ν.2972/2001, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 9 του Ν.3232/2004.»
Από την αιτιολογική έκθεση του ίδιου νομοσχεδίου:
Αρθρο 17 Ρυθμίσεις ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
1. Κατά το άρθρο 15α του Κανονισμού Διαδικασιών Ασφάλισης, για την εφαρμογή της ΑΠΔ, όπως ισχύει μετά την τελευταία τροποποίηση του με την παρ.1 της Φ11321/12352/10/1 (ΦΕΚ 1277 Β729-6-2009) απόφασης Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας (ήδη Εργασίας και Κοινωνικής
Ασφάλισης), η υποβολή ΑΠΔ μέσω διαδικτύου είναι υποχρεωτική για το μεγαλύτερο μέρος των εργοδοτών. Με τη ρύθμιση αυτή, επιτυγχάνεται η απλοποίηση και τυποποίηση της διαδικασίας υποβολής ΑΠΔ, ο περιορισμός της γραφειοκρατίας, η ταχύτερη επεξεργασία των ασφαλιστικών στοιχείων που περιέχονται στις ΑΠΔ και η ταχύτερη ενημέρωση της ασφαλιστικής ιστορίας των ασφαλισμένων. Τα τελευταία χρόνια, όμως, έχουν αυξηθεί οι περιπτώσεις ασυνεπών εργοδοτών που υποβάλλουν μεν εμπρόθεσμα μέσω διαδικτύου τις ΑΠΔ, αλλά δεν καταβάλλουν τις αντίστοιχες εισφορές, με αποτέλεσμα να δημιουργούν υπέρογκες οφειλές τις οποίες δεν προσέρχονται να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν. Αντίθετα, οι ΑΠΔ επιφέρουν όλα τα αποτελέσματα τους, ως προς την ασφάλιση των δηλούμενων προσώπων, τα οποία κάνουν χρήση των παροχών του Ιδρύματος, ανεξάρτητα από την καταβολή ή μη των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών εκ μέρους των εργοδοτών, γεγονός που οδηγεί σε σημαντική οικονομική επιβάρυνση του Ιδρύματος.
Με την παρ. 1, επιχειρείται η συγκράτηση της απώλειας των εσόδων του Ιδρύματος, χωρίς να απολεσθούν τα ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων. Για το λόγο αυτό, προτείνεται, στις περιπτώσεις, κατά τις οποίες διαπιστώνεται η μη καταβολή των οφειλομένων εισφορών να θεωρείται η ΑΠΔ η οποία αφορά τη συγκεκριμένη μισθολογική περίοδο ως μη υποβληθείσα και να επιβάλλεται το πρόστιμο που ισχύει για τις μη υποβαλλόμενες ΑΠΔ και το οποίο ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί του ποσού των εισφορών που αναλογούν στην αντίστοιχη ΑΠΔ. Επίσης, προτείνεται η μη αποδοχή, μέσω διαδικτύου, των ΑΠΔ που αφορούν επόμενες, μετά τη βεβαίωση οφειλής, μισθολογικές περιόδους, εφόσον ο εργοδότης εξακολουθεί να μην καταβάλλει εισφορές. Στις περιπτώσεις αυτές, οι εργοδότες υποχρεούνται να προσέλθουν στο Υποκατάστημα και να προσκομίσουν την ΑΠΔ με μαγνητικό μέσο, η οποία δεν γίνεται δεκτή, αν δεν συνυποβληθούν οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης τους (αναλυτικό-καθολικό ισοζύγιο κινούμενων λογαριασμών του προηγούμενου μήνα και ανάλυση πελατών του ίδιου μήνα).
Αλλαγές – Προσθήκη στο Σχέδιο Νόμου (ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ)
Συνταξιούχοι Μηχανικοί του ΤΣΜΕΔΕ με 35 και πλέον συντάξιμα έτη που είχαν πρόωρα συνταξιοδοτηθεί από το δημόσιο, αλλά που έχουν διανύσει, μετά από την συνταξιοδότησή τους στο δημόσιο, πλέον της εικοσαετίας ως ελεύθεροι επαγγελματίες Μηχανικοί δεν τους επιτρέπεται να καταβάλουν τις ανάλογες πλέον της εικοσαετίας εισφορές τους στον πρώην ΕΛΠΠ, ώστε να λαμβάνουν σήμερα την πλήρη κυρία σύνταξη (ΚΣ + ΕΛΠΠ) που εκ των πραγμάτων νομίμως δικαιούνται, όπως άλλοι
Παρακαλώ η περίπτωση αυτή να ληφθεί υπόψη στο νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο και στο σχετικό άρθρο για την διαδοχική ασφάλιση.
15/4/2010
Στυλιανός Σφακιανάκης
Κύριε υπουργέ,
Παρόλο που συμπληρώνω 10 χρονια συνταξη,πρέπει να ομολογήσω,πως από Σας έμαθα ότι η σύνταξή μας αποτελείται απο δύο μέρη. Το ένα που το ονομάσατε βασική σύνταξη (β.σ.) καταβάλλεται απο τον κρατικό προϋπολογισμό και το δεύτερο κομάτι προέρχεται απο τις εισφορές του εργαζόμενου και του εργοδότη.Εξ αυτού του λόγου πρέπει να ομολογηθεί η μεγάλη αδικία που διεπράχθη εις βάρος των μη εργαζομένων γυναικών.Και ποιά είναι αυτή,πόρος που συγκροτείται από τη φορολογία ολων των Ελλήνων,λεηλατείται, κυριολεκτικά από ορισμένες ομάδες καταφερτζήδων και εκβιαστων, με τη συνδρομή ή ανοχή οργάνων της πολιτείας. Αδικία που καλείστε ν’αποκαταστήσεται. Δεν αντιλαμβάνομαι τους λόγους που σας οδήγησαν να μεταθέσεται την υλοποίηση της διάταξης αυτής στην 1/1/2018. Ενώ ειναι απλούστατη η εφαρμογή της.Και δεν απαιτείται πρόσθετο κρατικό κονδύλι. Εκτελούμε την αριθμιτική πράξη, Χρηματικό ποσό που διατίθεται για τις συντάξεις/του πλήθους των συνταξιούχων.Το πηλίκον θα μας δώσειτην κοινή για όλους β.σ. Μεταθέτοντάς την εφαρμογή της,ευνοείται τους προνομιούχους.Και μη μου πήτε οτι οι εργαζόμενοι δεν ειναι, στην προκειμένη περίπτωση οι ευνοημένοι του συστήματος Το οικογενειακό και όχι το ατομικό εισόδημα πρέπει να λαμβάνεται υπ’όψιν για την καταβολή της β.σ. Διαιωνίζεται μια αδικία εις βάρος μιας ανυπεράσπιστης κοινωνικής ομάδος, που αξίζει την αγάπη και την φρντίδα όλων μας.
Και προσοχή αν κάποια μέρα βρεθεί κάποια καπάτσα,και τις οργανώσει θα το μετανοιώσουμε.Ποιός θα μας γλιτώσει από τα τηγάνια τους ή τις κουτάλες τους. Σκεφθείτε το.-
Άλλος ένας νόμος χωρίς ισονομία. Άλλος ένας νόμος που διαχωρίζει την μητρότητα σε δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και σε άλλους κλάδους και φορείς.
2013 για το δημόσιο
2013 για άλλους κλάδους και φορείς
2011 για ιδιωτικό τομέα (εγκ. 18/12.2.10)
Διατηρείται τον 3655 και το άρθρο 144 ενώ θα τον καταργούσατε ή θα τον βλέπατε συνολικά.
Κ.Υπουργέ δώστε στα ώριμα και όχι θεμελειωμένα δικαιώματα την δυνατότητα στην πρόωρη συνταξιοδότηση. Τιμωρείται μια γενιά που δουλεύει από 20 χρονών στον ιδιωτικό τομέα
και σπούδαζε ταυτόχρονα -επειδή δεν είχε μπάρμπα στην Κορώνη-
Μητέρα με 30 χρόνια δουλειας 49 ετών το 2010, με ανήλικο πόσα χρόνια ακόμη; Σταδιακή κατάργηση με το νόμο Πετραλιά δεν υπάρχει και το ξέρετε. Γιατί δεν διορθώνεται την αδικία;
Εγκυμοσύνη, τοκετός, μεγάλωμα παιδιών δεν διαχωρίζονται σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Μόνο στην Ελλάδα έχουμε δύο και τριών ειδών μητρότητες. Πληρώνω 30 χρόνια Ι.Κ.Α., είμαι
49 χρονών, γιατί με τιμωρείται; Επειδή δουλεύω από 19 χρονών; Θα μου τα δώσετε πίσω σε μορφή σύνταξης για τα επόμενα 30 χρόνια εάν και εφ’όσον ζώ;
Εφ’όσον είναι αναγκαίο να κοπούν οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις κάντε το τουλάχιστον για όλους και όλες με το ίδιο έτος βάσης.
Στα πεντέμιση χρόνια Ν.Δ. ακούγαμε μεταρυθμίσεις και τρέμαμε. Τώρα λέγονται διαρθρωτικές αλλαγές.
ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
5. Αλλαγές που θα ισχύσουν από την 1/1/2018
α) θα γίνει λογιστικός διαχωρισμός προνοιακών παροχών (σύνταξη, γενικές παροχές) και κατά κυριολεξία συντάξεων.
β) Καθορισμός μίας, κοινής για όλους τους Φ.Κ.Α., βασικής σύνταξης, η οποία θα είναι σύνταξη γήρατος, με τις ευνόητες βέβαια εξαιρέσεις (π.χ. βαρέα και ανθυγιεινά) και θα καταβάλλεται με εισοδηματικά κριτήρια, ανεξαρτήτως αν ο δικαιούχος […]
• Συμφωνώ με την προνοιακού χαρακτήρα βασική σύνταξη , αρκεί να μην γίνει το προκάλυμμα για σημαντικό περιορισμό των αποδοχών.
• Αν τελικά χρειαστεί να μειωθούν οι παρεχόμενες συντάξεις και το εφάπαξ – θα πρέπει να είναι κυριολεκτικά η έσχατη λύση-, θα πρέπει να γίνει μείωση συνολικά σε όλες τις παροχές –και αυτές που χορηγούνται εδώ και χρόνια–, ώστε να μην έχουμε δύο ταχυτήτων συνταξιούχους από τον ίδιο φορέα ασφάλισης.
ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ……. ΑΛΛΑ ΜΑΣ ΛΕΓΑΤΕ ΚΕ. ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗ.
«Η υποβολή ΑΠΔ επόμενων, μετά τη βεβαίωση οφειλής, μισθολογικών περιόδων, δεν γίνεται δεκτή μέσω διαδικτύου, εφόσον ο εργοδότης εξακολουθεί να μην καταβάλλει τις αντίστοιχες εισφορές και δεν έχει υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης. Στην περίπτωση αυτή, ο εργοδότης υποχρεούται να προσκομίσει την ΑΠΔ με ψηφιακό-μαγνητικό μέσο στο αρμόδιο υποκατάστημα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Η ΑΠΔ που υποβάλλεται με τον τρόπο αυτό, παραλαμβάνεται από το αρμόδιο υποκατάστημα, μόνο αν ο εργοδότης συνυποβάλλει το αναλυτικό-καθολικό ισοζύγιο κινούμενων λογαριασμών του προηγούμενου μήνα, καθώς και την ανάλυση πελατών του ίδιου μήνα. Επιπλέον, ο εργοδότης καλείται να καταθέσει εγγυητική επιστολή τράπεζας με διάρκεια ισχύος ενός έτους από την έκδοση της, ισόποση με το σύνολο των εισφορών των υποβληθεισών ΑΠΔ, για τις οποίες δεν έχουν καταβληθεί εισφορές.»
ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΕΝΑ 35-40% ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΣΤΟ ΙΚΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ Α.Π.Δ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ….ΚΑΙ ΘΑ ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΕΠΙΤΟΠΟΥ ΣΤΑ ΥΠΟΚ/ΤΑ…ΑΦΟΥ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΟΥΝ ΕΓΓΥΗΤΙΚΗ.
ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΘΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ ΑΦΟΥ Η ΑΠΔ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ.
ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΥΤΗ ΜΕΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ.
Κατ’ αρχήν θεωρώ πως το σχέδιο νόμου κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν κατανοώ το λόγο της μεγάλης καθυστέρησης στην εφαρμογή του. Μήπως η συγκεκριμένη καθυστέρηση θα δημιουργήσει πρόβλημα στη βιωσιμότητα του συστήματος?
Θεωρώ πως ο νέος ασφαλιστικό νόμος θα πρέπει να είναι δίκαιος τόσο προς τους μεγαλύτερους σε ηλικία όσο και προς τους νεοεισερχόμενους στο χώρο εργασίας. Προς αυτή την κατεύθυνση δεν θα πρέπει να αναβάλλονται δίκαιες πολιτικές, όπως ο υπολογισμός της σύνταξης με βάση το σύνολο του εργασιακού βίου. Θα μπορούσε μεταβατικά να ισχύσει η επιλογή από τον ασφαλισμένο μεταξύ της καλύτερης 15ετίας ή του συνολικού εργασιακού βίου.
Όσον αφορά τους συντελεστές υπολογισμού ανταπόδοσης θεωρώ πως οι ασφαλιστικές εισφορές είναι δίκαιο να μετράνε στο 100% της αξίας τους ανεξάρτητα από τα χρόνια εργασίας. Από εκεί και πέρα ας αποφασίσει ο ασφαλισμένος πόσα χρόνια θα δουλέψει. Εφόσον ο ασφαλισμένος παραμείνει στην εργασία πέρα από το ελάχιστο όριο ηλικίας, το ποσό που θα συγκεντρώσει, θα επιμερισθεί σε μικρότερη περίοδο (διαφορά μεταξύ ηλικίας συνταξιούχου και ίσως προσδόκιμου ζωής)και κατά συνέπεια θα αυξήσει το ποσό της σύνταξης του. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει ανώτατο ποσοστιαίο όριο αύξηση της σύνταξης εν σχέση με αυτήν που θα έπαιρνε εάν έβγαινε κανονικά στη σύνταξη.
Εάν ισχύσουν τα 40 χρόνια για τον καθορισμό των συντελεστών ανταπόδοσης, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και η περίοδος της στρατιωτικής θητείας. Σε διαφορετική περίπτωση αδικείται ο πληθυσμός που υπηρέτησε την πατρίδα και ως εκ τούτου καθυστέρησε να μπεί στο χώρο εργασίας.
Καλημέρα σας
Εφόσον είμαστε υποχρεωμένοι να ασφαλιζόμαστε σε δυο (οι περισσότερα ταμεία) (ΙΚΑ και ΤΕΒΕ ή Δημοσίου) για παράλληλες δραστηριότητες, πρέπει να όλες οι εισφορές να μετράνε στη σύνταξη χωρίς να έχει σχέση από πότε έχουμε πρώτα ασφαλισθεί, πριν η μετά το 1983, μετά το 1992 κτλ.
1. Το κοινωνικό κομμάτι της σύνταξης θα πρέπει να χρηματοδοτείται από όλους και να απευθύνεται σε όλους οι οποίοι πληρούν κάποιες βασικές προυποθέσεις ήτοι να έχουν συμπληρώσει κάποιο ελάχιστο χρόνο εργασίας (πχ 180 μήνες ή 15 έτη) και φυσικά να έχουν συμπληρώσει κάποια ηλικία (65ο έτος)για να έχει νόημα μια σύνταξη γήρατος. Για τους λόγους αυτούς, προτείνω:
α. Οι γνωστές σήμερα ως εργοδοτικές εισφορές να αφορούν ΜΟΝΟ το κοινωνικό τμήμα της σύνταξης , να αποσυνδεθούν από τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολεί ένας εργοδότης και να συνδεθούν με το τζίρο της επιχείρησης ανεξάρτητα με το πόσους εργαζομένους απασχολεί (μπορεί να μην απασχολεί και κανένα, αν πρόκειται για ατομική επιχείρηση) πχ 3% επί του τζίρου. Με τον τρόπο αυτό:
(1) Διευρύνεται η ασφαλιστική βάση
(2) Ξεπερνιούνται εμπόδια διπλής ασφάλισης (πχ Ιδιωτικός υπάλληλος ο οποίος έχει και δελτίο παροχής υπηρεσιών και όντας ασφαλισμένος στο ΙΚΑ δεν ασφαλίζεται στο ΤΕΒΕ ή αν είναι παλιός ασφαλισμένος του ΙΚΑ δεν μπορεί να έχει και επιχείρηση στο όνομά του οπότε δουλεύει τελείως μαύρα)
(3) Ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα εκείνων των επιχειρήσεων οι οποίες πραγματικά προσφέρουν στην Εθνική Οικονομία και γενικότερα στην Κοινωνία και οι οποίες σε μια χώρα η οποία δεν είναι τεχνολογικά ανεπτυγμένη, αναγκαστικά είναι επιχειρήσεις εντάσεως εργασίας. Για παράδειγμα είναι άδικο κάποιος με ένα τηλέφωνο να κλείνει δουλειές χιλιάδων ευρώ (πχ ένας μεσίτης) να μην απασχολεί ούτε ένα εργαζόμενο, και να πληρώνει μόνο για το ΤΕΒΕ του και από την άλλη ένας βιοτέχνης ο ποίος για να βγάλει τα ίδια λεφτά έχει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από το εξωτερικό, δεσμεύει κεφάλαιο σε εγκαταστάσεις και πρώτες ύλες, απασχολεί 5-10 άτομα και πρέπει να καταβάλλει και τις εργοδοτικές εισφορές που τον γονατίζουν
(4) Επιδοτείται ουσιαστικά η καταπολέμηση της ανεργίας αφού οι εργοδοτικές εισφορές συναρτώνται με την παραγωγικότητα και έτσι δεν διστάζει ο εργοδότης να προσλάβει προσωπικό αφού θα πληρώσει παραπάνω εισφορές μόνο αν αυξηθεί ο τζίρος του
(5) Απλοποιείται η διαδικασία καταβολής των εισφορών αφού αυτές είναι δυνατόν να υπολογίζονται επί κάθε τιμολογίου ή απόδειξης που εκδίδει η επιχείρηση και να καταβάλλονται περιοδικά όπως ο ΦΠΑ ή μαζί με αυτόν.
(6) Καταπολεμείται η αδήλωτη εργασία αφού η συνεισφορά του εργαζομένου αντικατοπτρίζεται στον τζίρο της επιχείρησης βάση του οποίου υπολογίζονται οι εργοδοτικές εισφορές. Μάλιστα επειδή η απονομή της κοινωνικής σύνταξης θα εξαρτάται από το ανταποδοτικό τμήμα της σύνταξης (θα πρέπει να έχεις πληρώσει έστω και το ελάχιστο κλιμάκιο ανταποδοτικής σύνταξης για τον ελάχιστο χρόνο προκειμένου να λάβεις την κοινωνική) θα υπάρξουν περιπτώσεις όπου, κυρίως αλλοδαποί, παρόλο που θα έχουν συνεισφέρει στις εισφορές για την κοινωνική ασφάλιση μέσω της κατανάλωσης ή της εργασίας τους ,δεν θα λαμβάνουν κοινωνική σύνταξη είτε διότι θα επιλέξουν να μην ασφαλιστούν για ανταποδοτική σύνταξη ή γιατί δεν θα συμπληρώσουν τα χρόνια εφόσον φύγουν σε άλλη χώρα.
(7) Τελευταίο, αλλά κατά τη γνώμη μου όχι έλασσον, αποκτάται σταδιακά παιδεία από το ευρύ κοινό να ΑΠΑΙΤΕΙ απόδειξη κατά τις συναλλαγές του αφού μέσω αυτών θα εξασφαλίζεται το κομμάτι της κοινωνικής του σύνταξης
β. Επιβολή εισφοράς πχ 3% υπέρ κοινωνικής ασφάλισης σε κάθε χρηματική συναλλαγή πέραν των αναφερομένων στην προηγούμενη παράγραφο(πχ μισθοδοσία υπαλλήλων)
γ. Απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση καταβολής κράτησης υπέρ κοινωνικής ασφάλισης και αντί αυτού ανάληψη της υποχρέωσης παροχής δημόσιας δωρεάν και υψηλού κατά το δυνατόν επιπέδου ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης κατά βάση όμως στα δημόσια θεραπευτήρια. Εξαιρέσεις να γίνονται μόνο αν τίθεται θέμα για τη ζωή του ασθενούς και το ΕΣΥ αδυνατεί να τον εξυπηρετήσει. Όποιος επιθυμεί κάτι περισσότερο να απευθύνεται σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.
δ. Δικαιούχοι της κοινωνικής σύνταξης να είναι όλοι οι εργαζόμενοι, Έλληνες και αλλοδαποί ενώ της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης όλοι οι φορολογούμενοι (Έλληνες και αλλοδαποί) μετά των οικογενειών τους
2. Όσο αφορά την ανταποδοτική σύνταξη αυτή να περιλαμβάνει αρκετά κλιμάκια από μια ελάχιστη καταβολή πχ 50 ευρώ το μήνα που θα οδηγεί σε μια σύνταξη πχ 300 ευρώ μετά από 420 μήνες (35 χρόνια). Ο εργαζόμενος θα μπορεί κάθε μήνα να καταβάλλει όποιο ποσό δύναται προκειμένου να λάβει τη μέγιστη δυνατή ανταποδοτική σύνταξη όχι όμως λιγότερα από την ελάχιστη καταβολή. Στους ανέργους να καταβάλει το κράτος την ελάχιστη καταβολή για κάποιο χρονικό διάστημα πχ 1 χρόνο. Στόχος θα πρέπει να είναι ένας εργαζόμενος μετά από 35 χρόνια εργασίας και αφού συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας του να λαμβάνει ελάχιστη σύνταξη της τάξης των 700 ευρώ (κοινωνική και ανταποδοτική ή αν θέλει νωρίτερα μόνο την όποια ανταποδοτική έχει συγκεντρώσει ) καταβάλλοντας κάθε μήνα πχ το 3% των αποδοχών του για κοινωνική ασφάλιση και άλλα πχ 50 ευρώ για ανταποδοτική. Για τα βαρέα και ανθυγιεινά δεν θα πρέπει να ληφθεί καμία ιδιαίτερη μέριμνα αφού τα πραγματικά βαρέα και ανθυγιεινά αμείβονται καλύτερα και άρα ο εργαζόμενος σε αυτά μπορεί να πληρώσει περισσότερα χρήματα για την ανταποδοτική ασφάλισή του ώστε να πάρει υψηλότερη σύνταξη ή να συνταξιοδοτηθεί νωρίτερα.
3. Ιδιαίτερη μελέτη απαιτείται για το μεταβατικό στάδιο από το σημερινό σύστημα στο μελλοντικό και για την προσαρμογή των σημερινών συντάξεων στις νέες διότι είναι φυσικά αδιανόητο εργαζόμενοι στον ίδιο τομέα να είναι συνταξιούχοι δυο ταχυτήτων με μόνο κριτήριο το πότε συνταξιοδοτήθηκε ο καθένας.
Ευχαριστώ για την υπομονή σας
Κύριε Πρωθυπουργέ, κύριε Υπουργέ
Από το τεράστιο κεφάλαιο που λέγεται Ασφαλιστικό, τον εξορθολογισμό και εξυγείανση του οποίου έχετε αναλάβει θα μείνω ΜΟΝΟ σε ένα σημείο, ΑΠΛΟ-ΒΑΣΙΚΟ-ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΣ, που οφείλετε να έχετε κατα νου: το ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ (για να είναι αυτή πλήρης).
Επισημαίνω με κάθε έμφαση ότι, ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΗΛΙΚΙΑ-ΣΤΟΧΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ! Σωστό, ενδεχομένως, το να μη μπορεί κανείς να στοιχειοθετήσει πλήρη σύνταξη, πριν τα 65 ή 67 (αν κριθεί αναγκαία αυτή η αύξηση), ΑΡΚΕΙ ΤΑ ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 35. Αν τα 35 έτη συμπληρώνονται νωρίτερα, π.χ. στα 55, μπορεί να τίθεται ένα ελάχιστο όριο ηλικίας τα 60 για πλήρη συνταξιοδότηση (δηλ. στην εν λόγω περίπτωση με 40 έτη υπηρεσίας), όχι όμως τα 65 (δηλ. στην εν λόγω περίπτωση με 45 έτη υπηρεσίας!).
Προσωπικά θα πρότεινα για την ηλικία πλήρους συνταξιοδότησης (ενιαία πάντα για άντρες-γυναίκες) :
Α. Ηλικία 65, για έως 35 έτη ασφάλισης,
Β. Ηλικία 60 τουλάχιστον (και έως 65, αναλόγως,), αν συμπληρώνονται 37 έτη ασφάλισης και
Γ. Τα 40 έτη ασφάλισης, χωρίς όριο ηλικίας.
Εν ολίγοις, ηλικία και έτη ασφάλισης να συνυπολογίζονται και όχι απλά να τίθενται όρια ηλικίας, αγνοώντας την εργασιακή ιστορία του κάθε πολίτη.
Ευχαριστώ για τον χρόνο και την προσοχή σας.-
Είμαι συνταξιούχος του ΤΣΜΕΔΕ με 37 χρόνια προυπηρεσία.Κατά τον υπολογισμό της σύνταξης μου μου έκοψαν από τον ειδικό λογαριασμό περίπου μία εξαετία,με την δικαιολογία οτι για μία περίοδο περίπου 6 ετών,ήμουν παράλληλα ασφαλισμένος και στο ΤΕΒΕ(χωρίς βέβαια να το επιθυμώ,απλώς υποχρεώθηκα)απ όπου όμως δέν δικαιούμαι σύνταξη.Ετσι λοιπόν βρέθηκα να παίρνω μειωμένη σύνταξη ενώ πλήρωνα και ενα ταμείο παραπάνω(ΤΕΒΕ)σε σχέση με άλλους συναδέλφους μου πού δέν πλήρωναν επί πλέον ταμείο όπως εγώ και παίρνουν μεγαλύτερη σύνταξη.Σε ένσταση που έκανα μου απάντησαν οτι με βάση τόν νόμο περί παράλληλης ασφάλισης(τον οποίο αγνοούσα και τώρα που τον έμαθα δεν κατάλαβα την σκοπιμότητά του)η περικοπή της σύνταξής μου είναι σύννομη και οτι το θέμα πιθανόν να ρυθμιστεί νομοθετικά εν καιρώ,ομως ακομη δεν εχει γίνει τίποτα.Μήπως θα μπορούσε με το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο να ρυθμιστεί αυτή η κατάφωρη αδικία που απ ότι γνωρίζω αφορά μεγάλο πλήθος ασφαλισμένων;
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Σ.Δελένδας
Κύριε υπουργέ,
Σας ευχαριστώ πολύ που μας δινεται τη δυνατότητα να εκφράσομε την άποψή μας για το ασφαλιστικό Ν/Σ
Οι αλλαγές της πα.5 θα μπορούσαν να εφαρμοστούν άμμεσα δηλ. απο την επομένη της ψήφισης του Ν/Σ.Εισάγεται τη σύνταξη της νοικοκυράς.Την ονομάζεται βασική σύνταξη.Σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες ,όπως στην Ιταλία , εφαρμόζεται πολλά χρονια.Αλλά μεταθέτεται το χρόνο εκτέλεσης την 1/1/2018. Γιατί? Λεφτά υπάρχουν, κατα την Πρωθυπουργική ρήση.Θα τα βρήτε στις διπλές συντάξεις,κλρονομικές συντάξεις, στο ΕΚΑΣ στο επίδομα αλληλεγγύης ή στο επίδομα θέρμανσης κλπ.Άλλη πηγή χρηματοδότησης θαμπορούσε να υπάρξει από την περικοπή μέρους της β.σ.των πιράνχας,όπως αποκαλέσατε κάποιους συνταξιούχους με υψηλές συντάξεις
Παρακαλώ προσέξτε ένα από τα πολλά παράδοξα που συμβαίνουν για πολλά χρόνια. Χρηματοδοτώ,μέσω της εφορίας, τη βασική σύνταξή και το ΕΚΑΣ της γυναίκας του συναδέλφου μου.Η οποία βγήκε στη σύνταξη με 15ετία και το ποσό αυτό το στερώ από την οικογένειά μου. Ο συνάδελφος έχει υψηλότερες οικογενειακές αποδοχές απο μένα.
Ευνόητο είναι ότι οι ανασφάλιστοι σ’αυτούς περιλαμβάνω και τις γυναίκες που δεν είχαν το π ρ ο ν ό μ ι ο της απασχολησης δεν έχουν φωνή. Διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα αν πίσω απο αυτούς ήταν η ΑΔΕΔΥ,Η ΓΕΣΕ κ.α. Είδατε για πόσο διάστημα συζητάμε, για τα πόσα,επι πλέον χρόνια, θα δουλέψουν οι εργαζόμενες (οι φουκαριάρες) στο Δημόσιο? Μέλημα όλων θα πρέπει να είναι η προάσπιση των συμφερόντων των αδυναμων κοινωνικά ατόμων.
Κύριε Υπουργέ,η οικονομική κρίση σας δίνει την ευκαιρία. Μην την αφήσετε να πάει χαμένη. Θ’ναι μεγάλο κριμα.-
ΜΕ ΗΜΙΜΕΤΡΑ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΖΟΥΜΕ ΚΑΜΜΙΑ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΡΚΩΣ ΔΙΟΓΚΟΝΟΝΤΕ….ΓΙΑ ΤΟ 2018….Κ.Λ.Π. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΟΤΑΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΕ ΑΜΕΣΑ ΛΥΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΑΜΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΟΙ ΣΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΜΕΣΟΒΕΖΙΚΕΣ. ΕΛΕΟΣ!!! ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ ΟΤΙ Η ΘΗΛΙΑ ΜΑΣ ΣΦΙΓΓΕΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ!!!
Η ΑΝΑΛΟΓΟΥΣΑ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ+ΒΑΣΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΝΕΤΕ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ 1ΕΤΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ. ΟΧΙ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΠΡΤΟΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΡΡΟΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΣΤΑ Μ.Μ.Ε.
Ειναι αδικο αν καποιος εχει εργαστει εστω ενα μικρο χρονικο διαστημα π.χ. 3 χρονια και να τα «χανει». Θα πρεπει στην βασικη συνταξη να προστεθουν οσα και αν ειναι τα χρονια απασχολησης αναλογικα, ασχετα αν το ποσο ειναι μικρο π.χ. 1 ευρω επιπλεον στη βασικη.
Η ανταποδοτικη πρεπει να αρχιζει απο το πρωτο ετος. Αυτο ειναι ΔΙΚΑΙΟ.
αρκετα δημοσιευματα σημερα αναφέρουν οτι απο 1/1/2018 οι συντελεστές αναπληρωσης/υπολογισμού της αναλογικης/ανταποδοτικής σύνταξης αναμένεται να κυμαίνονται από 0,9% για όσους έχουν 15ετή ασφάλιση έως 1,6%-1,7% για όσους συμπληρώνουν 40ετία.
Ξεσηκωθείτε όλοι διότι εδω μιλάμε για ολική ανατροπή.
Οι μήνες της στρατιωτικής θητείας να προσμετράτε για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Εμείς όταν η πατρίδα μας κάλεσε, δεν επικαλεστήκαμε ψυχολογικά προβλήματα και την τιμήσαμε, είναι ηθικό να αναγνωρίσετε ότι ενώ θα δουλεύαμε 2 χρόνια προτιμήσαμε να «δουλέψουμε» για την πατρίδα. Τίμησε με στα εξήντακάτι για την προσφορά μου και μην με τιμωρείς.
1) ΝΑΙ ΣΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΥΣ
2) ΟΧΙ ΣΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ 15ΕΤΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
3) ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΟΥΣΑΣ ΑΝΑΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗΣ ΜΕ ΕΣΤΩ 1ΕΤΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Συμφωνώ για την βασική σύνταξη γήρατος,και την καταβολή της με εισοδηματικά κριτήρια,η οποία όμως θα πρέπει να δίνεται στην 35ετία και όχι όταν ο άλλος θα είναι ???? 65 ή 67 χρονών
Η Ανταποδοτική σύνταξη ΠΡΈΠΕΙ να εφαρμοσθεί άμεσα για όλους και μάλιστα και για τους ήδη συνταξιούχους και να αναλογεί στο χρόνο εργασίας και τις καταβληθείσες εισφορές,και ο προσδιορισμός του ύψους της να καθορίζεται με όρους μόνο τιμαριθμικούς
Οι Συντελεστές υπολογισμού ανταπόδοσης να είναι κλιμακούμενοι.
ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ ΤΩΝ ΠΑΣΧΟΝΤΩΝ ΑΠΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΑΝΑΙΜΙΑ ΚΑΙ ΔΡΕΠΑΝΟΚΥΤΤΑΡΙΚΗ ΝΟΣΟ
Σύμφωνα με τον Νόμο 2227/94 καθορίστηκε το συνταξιοδοτικό καθεστώς των πασχόντων από Μεσογειακή Αναιμία και Δρεπανοκυτταρική Νόσο.
Οι βασικές ερωτήσεις που απασχολούν τους ασφαλισμένους αυτής της κατηγορίας είναι:
Με την εφαρμογή του νέου Ασφαλιστικού Νόμου
α)θα εξακολουθήσεουν να ισχύουν τα προβλεπόμενα από τον Νόμο 2227/94 ως προς την συνταξιοδότηση των πασχόντων από Μεσογειακή Αναιμία και Δρεπανοκυτταρική Νόσο.
β)αν ναι, ποιό θα είναι το ποσοστό αναπλήρωσης για τον καθορισμό του ποσού της σύνταξης.
Το αίτημα των ατόμων με αναπηρία αυτής της κατηγορίας είναι:
Να εξακολουθήσει η ισχύς του Νόμου 2227/94 και ο υπολογισμός της σύνταξης να γίνεται με βάση την καλύτερη τελευταία πενταετία, ότι δηλαδή ισχύει σήμερα.
Οι αλλαγες θα αφορουν επι παραδειγματι και τους εργαζομενους σε στοες,σε ορυχεια κτλ που σημερα εχουν «ευνοικό» ασφαλιστικο?Διοτι εάν με το νομο πρεπει να παρει καποιος μεταλλωρυχος σε ηλικια 65 ετων συνταξη τοτε δε νομιζω οτι αυτο ειναι σωφρων..Ειναι μια πολυ δυσκολη δουλεια που καλως εχει ευνοικοτερη μεταχειριση..Δεν νομιζω ν θεωρει καποιος πως το να δουλευει καποιος σε ορυχειο ειναι μια δουλεια που γινεται και απο καποιον 60αρη..Διοτι καλες οι θεωριες απο ατομα που δουλευουν ως καθηγητες,λογιστες,διευθυντες,τραπεζικοι,ασφαλιστες και αλλες,αλλα δεν μπορουν να εξισωθουν σε σωματικη δυσκολια με τον μεταλλωρυχο ή με καποιον αμμοβολιστη που δουλευει στον «πατο» ενος πλοιου..Επισης,οι συνταξεις των αστυνομικων,πυροσβεστων,λιμενικων θεωρω πως ειναι επιζημιο για τους πολιτες και για το κρατος να αυξηθουν κατακορυφα..Εαν δηλαδη καποιος απο τα σωματα ασφαλειας παιρνει συνταξη στα 60 του σιγουρα δεν θα μπορει να αποδοσει..ουτε καν στο γραφειο ως αρχειοθετης ή γραμματεας ή αξιωματικος υπηρεσίας..σιγουρα υπαρχουν πολλοι αστυνομικοι,πυροσβεστες,λιμενικοι που δουλευουν και προσφερουν…Δεν μπορει να ευσταθει σε ενα λογικο ατομο η θεωρια οτι δεν δουλευουν αρα να δουλεψουν μεχρι 65..με την ιδια θεωρια οι γιατροι παιρνουν φακελακια αρα να μην βγαινουν στη συνταξη ποτε!Μια ηλικια της ταξης των 55 ετων ειναι αρκετα βασιμη και βιωσιμη…και επιπροσθετως οποιος θελει να μπορει να καθεται μεχρι 57 εθελουσιως.Αυτο μεχρι το βαθμο του ανθυπαστυνομου,ανθυποπυραγου,ανθυπασπιστη διοτι πανω απο εκει ειναι οι αξιωματικοι που μπορουν να καθονται και παραπανω!(απο αστυνομι Α και μετα)Αυτο προυποθετει,να εισαγονται στην αστυνομια και στο λιμενικο και στην πυροσβεστικη νεοι ανθρωποι μεχρι 25 ετων το πολυ και μεσω πανελληνιων ωστε το μεγαλυτερο μερος των νεοπροσλαμβανομενων να ειναι απο 18 εως 21 και να σταματησουν οι ρουσφετολογικες προσληψεις ειδικων φρουρων και συνοριακων που οι ανθρωποι μπηκαν σε ηλικαι απο 24 και ανω οι περισσοιτεροι..Ενα ενιαιο συστημα λοιπον!Και προσεξετε παρακαλω την διαδοχικη ασφαλιση!Οι κυβερνησεις ενθαρρυνουν(παντα βεβαια ομως με την προσωπικη πρωτοβουλια καποιου)να γινουν για παραδειγμα ελευθεροι επαγγελματιες απο εργατες..αυτο προυποθετει και ΟΑΕΕ απο ΙΚΑ,αρα διαδιχικη,γιατι λοιπον α καθυστερουν να παρουν συνταξη?Το ιδιο και για την επικουρικη διαδιχικη την οποια ελπιζω να μην καταργησετε!
Με εκτιμηση, Τιμολέων Κ.
Εκτιμώ ότι ο νέος νόμος θα ξεκινήσει από τη πρόβλεψη ότι οι βουλευτικές, και όχι μόνο, συντάξεις που προνομιακά, γιατί έτσι μας αρέσει, έχουν καθορισθεί θα περιορισθούν στις προνιακές και μόνο αμοιβές που κάθε Έλληνας δικαιούται.
Έχω την άποψη ότι το κείμενο είναι πολύ γενικόλογο και αόριστο, μοιάζει δε αρκετά με έκθεση ιδεών. Αν δεν αναφερθούν ποσοστά και ποσά, κανείς δεν μπορεί να πάρει θετική ή αρνητική θέση. Θα θέσω εν τούτοις ορισμένους προβληματισμούς, ελπίζοντας να ληφθούν υπόψη και να μην επικρατήσει μιά λαϊκίστικη αντίληψη του τύπου «εισοδηματικά κριτήρια στη σύνταξη».
– Πρέπει να αποφευχθεί πάσει θυσία ο συνδυασμός συνταξιοδοτικών παροχών με εισοδηματικά κριτήρια επειδή θα οδηγήσει σε καταβολή μεγαλύτερου ύψους συντάξεων σε άτομα που έχουν μικρότερη συμμετοχή στο ασφαλιστικό σύστημα. Π.χ. κάποιος με 1 ή 2 διαμερίσματα και 37 χρόνια ασφάλισης θα παίρνει μικρότερη σύνταξη από έναν με 25 χρόνια που θα έχει μεταβιβάσει την περιουσία του στα παιδιά του και θα εμφανίζεται «φτωχός».
– Ο ετήσιος συντελεστής υπολογισμού της σύνταξης πρέπει να έχει σχέση με τα έτη ασφάλισης και όχι με την ηλικία του ασφαλισμένου, γιατί αυτό θα οδηγήσει τους νέους σε αποφυγή ασφάλισης λέγοντας «άσε να πληρώνουμε ασφάλιστρα από τα 50 και μετά». Μια εύκολη προσέγγιση θα ήταν να υπολογίζονται τα πρώτα 15 χρόνια με 1/70 έκαστο, τα υπόλοιπα 15 με 2/70 και τα λοιπά χρόνια με 2,5/70. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα ένας με 17 χρόνια ασφάλισης να έχει αναπλήρωση 19/70 (δηλαδή 27%, που σε καμιά περίπτωση δεν θα τον συμφέρει να συνταξιοδοτηθεί), ένας με 28 χρόνια 41/70 (δηλ. 59%), ένας με 35 χρόνια 70/70 (δηλ. 100%) και ένας με 40 χρόνια 82,5/70 (δηλ. 118%). Το ποσοστό που θα προκύπτει θα πολλαπλασιάζεται με 70 ή 80% των αποδοχών της 5ετίας, 10ετίας ή ακόμα του συνολικού ασφαλιστικού βίου, ανάλογα με το τι θα επιλεγεί τελικά.
Ποιός θα γεννήσει παιδιά όταν δεν έχει κάποιον να τα κρατήσει όσο η μητέρα δουλεύει. Οι κρατικοί παιδικοί σταθμοί έχουν κατακλυστεί από παιδιά των αλοδαπών γιατί εκείνοι είναι δεδομένο ότι καταφέρνουν να δηλώνουν εισόδημα κάτω από 10.000 ευρώ, ενώ οι έλληνες έχουν κάτι λίγο παραπάνω. Μήπως πρέπει να γίνουν και κρατικοί παιδικοί σταθμοί για έλληνες; Το ασφαλιστικό που περιλαμβάνει και την πρόνοια μήπως πρέπει να βρει μια λύση; Μήπως μια επιδότηση π.χ. για παιδικό σταθμό με αντίστοιχη κατάθεση των αποδείξεων πληρωμών των ιδιωτικών παιδικών σταθμών (προς αποφυγήν παρενεργειών);
κ.ΥΠΟΥΡΓΕ πειτε την αληθεια οτι ειναι μυθος η σταδιακη αυξηση κατα ενα χρονο του οριου ηλικιας συνταξιοδοτησης μητερων ανηλικων στο ΙΚΑ απο το 2011.Γιατι η εργαζομενη γυναικα που υποχρεουται να ειναι 51 χρονων το 2011 για να δικαιουται συνταξη ΗΤΑΝ 50 χρονων το 2010 και ΑΡΑ βγηκε σε συνταξη αν το επιθυμουσε.
Νομιζω οτι επιλεξατε να εφαρμοστει αυτη η ρυθμιση στις εργαζομενες μητερες του ΙΚΑ γιατι ειναι οι πλεον ανυπερασπιστες.Τι γνωμη εχει γι αυτη τη ρυθμιση η ΓΣΕΕ? Ποιος στηριζει αυτη τη κατηγορια εργαζομενων?
Γιατι δεν εφαρμοζεται η ιδια ρυθμιση σε ΔΕΗ-ΟΤΕ-Ταμεια Τυπου κλπ το 2011 και τους εδωσε ο Ν.ΠΕΤΡΑΛΙΑ/2008 την πενταετια δηλ. το 2013 για να εφαρμοστει?
Μηπως γιατι εκει υπαρχουν υποστηρικτες για τους εργαζομενους τους?
ΖΑΤΑΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ……
Μεχρι πριν 12 χρονια ειχα ενα αξιοπρεπη μισθο και καλα ενσημα.Τοτε απολυθηκα και βιωσα τις δυσκολιες ενος 50αρη για να βρει δουλεια..περιοδοι ανεργιας,ημιαπασχολησης και τελικα πληρους απασχολησης σε διαφορετικο αντικειμενο, πιο κουραστικη και με χαμηλοτερες απολαβες και φυσικα χαμηλοτερα ενσημα.Φετος βγαινω στη συνταξη.Δεν ειναι κριμα το υψος της συνταξης μου να μην υπολογισθει βασει του συνολου των αποδοχων και καταβολων μου αλλα πανω στην τελευταια 10ετια της «δοκιμασιας» μου?…..
Συμφωνώ με τον ΓΙΩΡΓΟ για τις άγαμες θυγατέρες, που τις πληρώνουμε για να κάθονται και να κοροιδεύουν τα κορόιδα, εισπράτοντας και ενοίκια που τους άφησε ο μπαμπάς. Γιατί να παντερυτούν, χαζές είναι; Συζούν με τον αγαπημένο τους και εισπράτουν τη σύνταξη που δουλεύω εγώ για να τους την παρέχω.
Έλεος. Σε ποια χώρα του κόσμου ισχύει κάτι τέτοιο να πληρώνουμε θυγατέρες ανύπανδρες 40, 50 και 100 χρόνια, αν υπολογίσεις και τη σύνταξη που έλαβε ο μπαμπάς, η μαμά κλπ. Τι να πρωτογράψει κανείς και πως να ξεμπερδέψει αυτό τον γόρδιο δεσμό που με την ανοχή όλων των πολιτικών μας έδεσε όλους χειροπόδαρα.
Κύριε Υπουργέ,
οι τίμιοι εργαζόμενοι αισθάνονται ηλίθιοι και είναι ηλίθιοι, αφού δουλεύουν για να περνάνε κάποιοι άλλοι καλά. Σε ποια χώρα του κόσμου υπάρχει τέτοια ΑΔΙΚΙΑ. Σε καμμιά δυστυχώς.
Περιμένουμε να δούμε τι θα κάνετε. Από αυτά που ακούω και βλέπω πάλι οι τίμιοι θα πληρώσουν το μάρμαρο. Ωστόσο η υπομονή τους τέλειωσε. Μην ωθείτε τα πράγματα στα άκρα. Αποδώστε ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ – ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ – ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.
Aν πειραχθουν -μειωση συνταξεων- οι ασφαλισμένοι με πολλά ένσημα (28-30έτη+) απο 01/01/2018 με τους συντελεστές που καταρτίζετε για τον νεο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων, θα σας γυρίσουν την πλάτη και οι φανατικότεροι υποστηρικτές σας.
αναφέρομαι κατά βάση για το ΙΚΑ , όπου οι συντάξεις είναι ήδη χαμηλές και στο 70% του συντάξιμου μισθού.