Άρθρο 1

Το  άρθρο 14 του Ν.1876/1990 (ΦΕΚ Α/ 27/ 8.3.1990), «για τις ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις και άλλες διατάξεις»  αντικαθίσταται ως εξής:

« ΆΡΘΡΟ 14 Μεσολάβηση – Διαιτησία

1. Αν οι διαπραγματεύσεις αποτύχουν τα ενδιαφερόμενα μέρη έχουν δικαίωμα να ζητήσουν τις υπηρεσίες μεσολάβησης ή να προσφύγουν στην διαιτησία.

2. Οι όροι της προσφυγής στη μεσολάβηση και διαιτησία  και η όλη διαδικασία καθορίζονται με τη συνομολόγηση σχετικών ρητρών στις συλλογικές συμβάσεις ή σε περίπτωση που δεν συνομολογήθηκαν τέτοιες ρήτρες, με κοινή συμφωνία των μερών που διαπραγματεύονται.

3. Οι υπηρεσίες μεσολάβησης και διαιτησίας, που παρέχονται από τους μεσολαβητές και διαιτητές του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας (Ο.ΜΕ.Δ.)  βασίζονται στις αρχές της ορθής κρίσης, της αντικειμενικότητας και της αμεροληψίας» .

  • 5 Δεκεμβρίου 2010, 16:11 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΧΟΔΗΜΟΣ

    ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ‘ΕΥΚΟΛΗ ΛΥΣΗ’,ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΒ(ΒΡΗΚΑΜΕ ΠΑΠΑ ΝΑ ΘΑΨΟΥΜΕ 5-6)ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΘΑ ΠΟΥΛΑΝΕ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ 30% ΚΑΙ ΒΑΛΕ?ΞΕΧΑΣΑ..ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΛΙ ΘΑ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ 40% ΠΑΝΩ(ΠΑΕΙΜΠΙΠΤΟΝΤΩΣ..ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΤΑΙΖΟΥΝ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ SUERMARKET ΚΑΙ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΑ ΑΦΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥΝ..ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΙΟΝ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΥΛΑΝΕ 100% ΕΠΑΝΩ),ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ’ΦΑΛΙΡΗΣΕ’?-ΜΕΙΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ Ή ΜΕΙΩΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-κ.ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ-ΣΤΟ’ΜΑΓΑΖΙ’ΤΟΥ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ?ΠΟΣΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΟΥ?ΒΓΑΙΝΕΙ?Π.Χ ΕΡΤ,ΑΝ ΕΙΤΑΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΘΑ ΕΙΧΕ ΑΠΟΛΥΘΕΙ?ΑΛΗΘΕΙΑ’ΠΕΡΑΙΩΣΗ’ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΝΑΝΕ ΠΑΡΤΥ ΓΙΑ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ?ΕΓΩ ΟΥΤΕ ΑΜΑΞΙ-ΣΠΙΤΙ-ΕΞΟΧΙΚΟ ΠΗΡΑ,ΠΕΡΑΙΩΣΗ ΠΛΗΡΩΣΑ..ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΠΟΥ ΤΑ ΦΑΓΑΤΕ ΜΑΖΙ?(ΔΕΚΟ,ΕΦΟΡΙΑΚΑΙ,ΤΕΛΩΝΙΑΚΟΙ,ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ,ΠΟΥ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΩ?)-κ.ΠΑΓΚΑΛΟΣ-ΜΟΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΠΟΥ ΠΑΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΠΟΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΑΖΕΙ ΣΤΟ ΓΥΨΟ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΙ-ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ’ΜΗ-ΘΕΛΤΙΚΟ’ΚΑΙ Ο ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ’ΕΥΚΑΙΡΙΑ’ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΚΑΝΕΤΕ..ΑΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ Σ’ΕΝΑ ΝΕΟ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ Ή ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ,ΤΙ ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙ?ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΚΟΥΜΕ ΓΙΑ’ΜΕΤΑΡΥΘΜΙΣΕΙΣ’-ΟΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ-π.χ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ-ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΒΙΩΣΙΜΟΙ..ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΜΑΓΑΖΙ ΜΠΗΚΕ ΜΕΣΑ,ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΑΣΥΡΕΤΕ ΚΑΙ ΕΜΑΣ ΓΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΗΤΕΙ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΜΑΣ..ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΑΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΑ ΜΙΑΣ ‘ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΑΣ ΤΑΞΕΩΣ’ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΑΠΛΩΜΕΝΑ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΑΤΙΜΩΡΙΣΙΑ..ΑΠΟΛΥΘΗΚΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΓΙΑ ΛΑΔΩΜΑ?ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΛΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ?ΖΗΤΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΠΙΣΩ?ΕΧΕΤΕ 800000 ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΥΣ ΠΟΥ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ ΑΔΡΑ..ΠΟΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ’ΒΓΑΙΝΕΙ’?ΙΔΟΥ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ..ΘΕΛΕΙ ΕΡΓΑ..ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΚΑΛΩΣ..ΑΝ ΟΧΙ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΜΗΝ ΜΑΣ ΠΑΡΕΤΕ ΣΤΟ ‘ΒΥΘΟ’ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ ΟΙ ΚΟΛΛΗΤΟΙ ΣΑΣ.ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΛΛΑΞΑΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ(ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΟ)……

  • 5 Δεκεμβρίου 2010, 14:37 | panagiotis

    καμία από τις δύο ή παραπάνω πλευρές δεν καλύπτεται όταν δεν υπάρχει καταννόηση των ευθυνών όλων κατά την λειτουργία αυτού του συμφωνητικού και επιπλέον να θεσπιστεί και να κατοχυρωθεί αυστηρό χρονοδιάγραμμα παύσης αυτού του Εθνικού συμβιβασμού.Στο χρονικό διάστημα που θα μεσολαβήσει εως τη λήξη του εξαναγκαστικού συμφωνητικού θα γίνουν έργα με αξιοποίηση και του τελευταίου έλληνα πολίτη ή οπλίτη με σκοπό την αξιοποίηση και φροντίδα του πολιτισμού που έχουμε δημιουργήσει, και των θεσμών που έχουμε κληρονομήσει. Αξιοποίηση και του τελευταίου τετραγωνικού μέτρου της γης που κατέχουμε και του θαλασσίου χώρου.
    Να μπει παράγραφος που θα αναφέρει τη λήξη τησ συναλλαγής μεταξύ των ενδιαφερομένων όταν διαπιστωθεί ότι το εφικτό δεν είναι προς την ευημερία του κοινωνιού συνόλου. Εφικτό δεν θα είναι η υποχώρηση μόνο από τη μία πλευρά. Εφικτό θα θεωρείται και θα είναι η συνύπαρξη όλων κάτω από αυτά τα μέτρα της εθνικής συμφωνίας.

  • 5 Δεκεμβρίου 2010, 10:41 | Ελευθερία

    Πιστεύω ότι η διασφάλιση της εργασιακής ειρήνης θα επιτευχθεί μόνο όταν υπάρξει συγκεκριμένο, αντικειμενικό πλαίσιο που αυτόματα θα είναι σε ισχύ όταν συντρέχουν οι λόγοι της διαδικασίας. Παράδειγμα όταν η εταιρεία έχει ζημιά ή 0 κέρδος ή κέρδος 5 ή 10%.
    Στη παραπάνω προτεινόμενη ρύθμιση να υπάρχει το δικαιώμα των εργαζομένων να προσφεύγουν στη Μεσολάβηση και Διαιτησία, εφόσον πιστεύουν ότι τα στοιχεία που παραθέτει ο εργοδότης είναι πλασματικά και να συγκαλείται τότε έλεγχος της εταιρείας.

  • 4 Δεκεμβρίου 2010, 21:15 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΠΡΟΣΠΑΘΗΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΩΜΕΝΩΝ ΚΕΡΔΙΖΩΝΤΑΣ ΤΙ??
    ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΠΑΛΙ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΟΤΑΝ ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ 50 ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΚΑΤΟΣΤΑΡΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΠΛΟ ΛΑΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΛΕΟΝ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΠΙΣΘΕΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ!!! ΑΙΣΧΟΣ

  • 4 Δεκεμβρίου 2010, 20:09 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΝΟΥΤΣΙΑΣ

    Συμφωνώ με τον σχολιασμό του Κώστα στις 3 Δεκεμβρίου 2010, 11:28 απλά πιστεύω ότι η πηγή του κακού σε αυτήν την χώρα ειναι ο δημόσιος τομέας και κυριώς η διαφθορά που υπάρχει εκεί.
    Ελέγξτε Νοσοκομεία,Πολεοδομίες,Μηχανολογικά και Εφορίες που γίνονται πράγματα και θαύματα και θα βρείτε πολά περισσότερα λεφτά από αυτα που νομίζετε….

    1. Καμία απόλυση από καμία εργασία στον Ιδιωτικό τομέα.

    2. Δημόσιο 5 θα φεύγουν σε σύνταξη και δεν θα επιστρέφει κανένας.
    Επίσης να γίνει αν χρειάζεται αλλαγή στο Σύνταγμα και να επιτρέπονται οι απολύσεις Δημόσιων Υπαλλήλων.

    3. Να μην γίνει καμία αύξηση στους μισθούς και να γίνει περικοπές σε όλους αυτούς που έχουν καθαρό μισθό πάνω από τις 2000 ευρώ.

    4. Να γίνουν διακόσιοι (200) οι βουλευτές δεν χρειάζεται παραπάνω.

    5. Και να φορολογηθούν με έξτρα φόρο οι όλες οι τράπεζες της χώρας τη στιγμή που έχουν κερδοφορία.

  • 4 Δεκεμβρίου 2010, 19:50 | ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΞΕΝΑΓΩΝ ΚΡΗΤΗΣ ΚΑΙ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ

    Γενικό σχόλιο επί του νομοσχεδίου:
    Ο Ν.1876/1990 λειτούργησε με εξαιρετική επιτυχία και έδωσε ουσιαστική υπόσταση στις συλλογικές διαπραγματεύσεις, ενώ η μεσολάβηση και η διαιτησία συνέβαλαν στη δραματική μείωση των διαιτητικών αποφάσεων, οι οποίες, έως το 1991, ήταν αποτέλεσμα κρατικής παρέμβασης.
    Από τον «Απολογισμό Έργου ετών 1992-2010» του Ο.ΜΕ.Δ., βλέπε http://www.omed.gr, αποδεικνύεται ότι στην περίοδο 1961-1991, τα ποσοστά των διαιτητικών αποφάσεων κυμάνθηκαν από 23,3%, έως 56,3%, ενώ, στην περίοδο 1992-2010, μόνον το έτος 2003 ήταν 18,9%, με κατώτατο ποσοστό το 1993 9,7%, και γενικώς κυμαίνονται σε ποσοστό περίπου 13%.
    Μέχρι σήμερα, δεν υπήρξε καμία δημοσιευμένη αξιολόγηση για το έργο του Ο.ΜΕ.Δ. που να δικαιολογεί την ανάγκη τροποποίησης της νομοθεσίας.
    Το μόνο θέμα που συζητείτο, αφορούσε τον περιορισμό του δικαιώματος των εργοδοτών να έχουν δικαίωμα μονομερούς προσφυγής στη διαιτησία, για τις κλαδικές και ομοιοεπαγγελματικές συμβάσεις, όπως και οι εργαζόμενοι. Ανεξάρτητα από όσα προβλέπει το μνημόνιο του Μαΐου 2010, Ν.3845/2010, αυτό το θέμα έπρεπε ήδη να είχε ρυθμιστεί. Εξ άλλου, η αντικειμενικότητα και αμεροληψία των υπηρεσιών μεσολάβησης και Διαιτησίας του Ο.ΜΕ.Δ. ήταν ήδη ρυθμισμένη με τον κανονισμό μεσολαβητών-διαιτητών, και αποτελεσματική. Με δυο λόγια, το παρόν νομοσχέδιο, δυστυχώς, δεν περιορίζεται στο να ρυθμίσει την ισότητα δικαιωμάτων για προσφυγή στη διαιτησία για τους εργοδότες και εργαζόμενους, αλλά μειώνει την αποτελεσματικότητα της μεσολάβησης και περιορίζει το περιεχόμενο των ομοιοεπαγγελματικών και επιχειρησιακών διαιτητικών αποφάσεων, με αποτέλεσμα την απαράδεκτη ενίσχυση της διαπραγματευτικής δύναμης της εργοδοσίας.

    Συμφωνούμε με το άρθρο 1 που διατηρεί το άρθρο 14 του Ν.1876/1990, στο οποίο όμως πρέπει να προστεθεί και η φράση που υπήρχε στον προηγούμενο νόμο « Αν λείπουν σχετικές συμφωνίες θα εφαρμόζεται ο νόμος αυτός».
    Η εμπειρία μας από τον ΟΜΕΔ, στα 18 χρόνια της λειτουργίας του, έδειξε ότι η μεσολάβηση και η διαιτησία, στις περιπτώσεις που χρειάστηκε, λειτούργησε με αντικειμενικότατα και αμεροληψία.

  • 4 Δεκεμβρίου 2010, 14:37 | KOSTAS

    ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΛΥ ΨΗΦΗΣΩ ΠΑΣΟΚ ΑΠΟ ΤΟ 1981 ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΙΝΔΥΝΕΥΩ ΝΑ ΑΠΟΛΥΘΩ.ΕΡΓΑΣΟΜΑΙ ΣΕ ΠΡΩΙΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΤΕ ΚΑΙ ΕΧΕΤΕ ΔΩΣΕΙ ΤΟ 80% ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΧΕΙ ΤΟ 30%.ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΠΕΙ ΤΕΛΙΚΑ ΕΓΩ ΠΟΥ ΕΡΓΑΣΟΜΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΩ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΠΩΣ ΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΟΥ:ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Ο ΜΙΣΘΟ ΜΟΥ ΟΤΑΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΔΟΣΕΙΣ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΠΩΣ ΘΑ ΤΑ ΑΠΟΠΛΗΡΩΣΩ ΕΓΩ ΤΟΤΕ:ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΛΕΨΑΝ ΚΑΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ ΘΑ ΠΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΦΥΛΑΚΗ. ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ

  • 4 Δεκεμβρίου 2010, 14:56 | Πολίτης

    Οι «αρχές» της ορθής κρίσης, αντικειμενικότητας και αμεροληψίας, είναι ασαφείς και ακαθόριστες. Να προστεθεί η επεξήγηση «»… όπως προσδιορίζονται από τα ακολουθούντα άρθρα»».

  • 4 Δεκεμβρίου 2010, 13:41 | θανασης Καλαβρου

    Αν καταργηθουν ΟΜΕΔ ,κατωτατοι μισθοι,κλαδικες και συλλογικες συμβασεις τοτε ερχεται μεσαιωνας.ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΑΙ ΟΛΟΙ.Δεν στηριξαμε ΠΑΣΟΚ για να μας στειλει στον ταφΟ,ΕΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΑΜΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ.

  • 4 Δεκεμβρίου 2010, 08:13 | Χρήστος Σ.

    Η αντιμνημονιακή ρητορία δεν έχει καμμιά οικονομική και αναπτυξιακή βάση παρά μόνον θωπεύει τους βολεψιματίες, που έχουν συντελέσει «τα μάλλα» στην σημερινή ζοφερή κατάσταση και επί δικαίων. Κατά κανόνα όσοι προσφεύγουν σε όργανα δεν χαρακτηρίζονται και από την ακεραιότητα στα καθήκοντα τους και διαπραγματευτική διάθεση. Οι μεσολαβητές θα πρέπει να επιλέγονται με κριτήρια αγοράς και όχι αγοραίου συμβιβασμού.

  • 4 Δεκεμβρίου 2010, 01:50 | Αποστόλης Χρυσόπουλος

    Καλά πλάκα μας κάνετε; Νόμοι υπάρχουν. Τηρήστε τους. Τι κρίση και χαζομάρες. Κόψτε από τον εαυτό σας κύριοι πολιτικοί, ναι εσείς που τώρα διαβάζετε αυτές τις σειρές. Κόψτε από τον εαυτό σας και θα ακολουθήσουμε πρόθυμα όλοι. Κόψτε 100 θέσεις βολευτών. Κόψτε το μισθό σας στο μισό. Τότε θα πούμε: «αμάν ρε συ αλήθεια λένε» . Τώρα δε σας πιστεύει κανείς. Τερτίπια ολονών σας προκειμένου να περισέψει και η τελευταία οικονομική ικμάδα του Έλληνα για να την κατασπαράξετε και αυτήν, μετά να έρθει η αναρχία και η χούντα και σεις ως άλλοι εθνοπατέρες, άλλοι στη Γαλλία και άλλοι στην Αμερική θα έρθετε μετά να φέρετε τη δημοκρατία που θα σας βοηθήσει να κάνετε τα ίδια από την αρχή.
    Λέω κάτι λάθος; Κοιτάξτε λίγο την ιστορία.

  • Η πολιτεία θα πρέπει να λάβει υπόψη της ότι σε αυτή ανήκει η μέριμνα της τύχης των ασθενέστερων δήλαδή των εργαζομένων και το πνεύμα της μεταρρύθμισης πρέπει να είναι η προστασία της εργασίας που είναι προίον του ανθρώπινου μόχθου και όχι μέτρα που οδηγούν σε στερήσεις στην αβεβαιότητα αλλά και στον εξευτελισμό του μεροκαματιάρη ανθρώπου.Η οποιαδήποτε νέα ρύθμιση θα πρέπει να εξασφαλίζει το δικαίωμα όλων των εργαζομένων σε μια αξιοπρεπή ζωή με οικονομική ασφάλεια.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 18:47 | ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΛΥΓΕΡΟΥ

    ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΊΝΩ ΤΙΠΟΤΑ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΩ ΣΤΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ; Ο ΑΠΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΠΩΣ ΘΑ ΠΕΙ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ;
    ΜΕ ΑΠΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΠΟΙΟΝ ΝΟΜΟ ΑΛΛΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΤΙ ΤΟΝ ΚΑΝΕΤΕ. ΑΛΛΙΩΣ ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΣΑΣ, ΚΑΝΤΕ ΤΟ «για την ενημέρωση των ολίγων, που είναι ήδη μέσα στα πράγματα, για να έχουμε την συμμετοχή ΜΟΝΟ όσων θα συντηρήσουν το τωρινό σύστημα».

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 18:54 | Κυριακος Π. Μπερμπερακης

    Αγαπητοι,σιγουρα τα πραγματα δεν ειναι καθολου ευχαριστα.Η διαπραγματευτικη ισχυ του εργαζομενου σε τετοιες συνθηκες απειλης κλεισηματος-απολυσης φυσικα και ειναι περιορισμενες μεχρι και ανυπαρκτες.Ετσι στρωσαμε,ετσι θα κοιμηθουμε!Δεν το ξεραμε?τουλαχιστον θα μαθουμε? Πολυ αμφιβαλω !Εχουμε (κακο η καλο)μαθει οτι οποιος φωναζει ποιο πολυ και απειλει πυχαινει και τους στοχους του!Ειναι δυνατον αυτη να ειναι μια παραγωγικη τακτικη?Εκ του αποτελεσματος κρινομενο,οχι φυσικα.
    Μονο ο εργαζομενος που εχει προσοντα και προσφερει με προστιθεμενη αξια μπορει να διαπραγματευτει…καπως.Αυτοι στατιστικα δεν ξεπερνουν το 20% του συνολου των εργαζομενων σε καθε επιχειρηση οσο μικρη η μεγαλη ειναι.
    ασφαλως και οταν υπαρχουν ασυμφωνιες πρπει να παμε σε καποια διαιτησια…αλλα μην περιμενουμε και παρα πολλα.Πρεπεινα αυξηθει η παραγωγικοτητα…παει και τελειωσε.Ολη αυτη την αυξηση δεν μπορουν να την παραγματοποιησουν οι εργαζομενοι οσο και να θελουν.Θα πρεπει καθε επιχειρηματιας να επενδυσει στην αναδιοργανωση του μαγαζιου του με στοχο την αυξηση της παραγογικοτητας.Αυτη επιτυγχανεται μονο με την οριακη μειωση(δραστικη)του κοστους παραγωγης.Δυστυχως το συγκρητικο μετρο ολον αυτων μεχρι προτεινος ηταν αλλο.Ηταν η Αμερικη η Γερμανια η Ιαπωνια,αυτους επρεπε να προλαβουμε.Τωρα ολοι αυτοι και μεις μαζι θα πρεπει να προλαβουμε την Κινα !!Εδω σε θελω !!Αυριο ολοι αυτοι και μεις μαζι θα πρεπει να προλαβουμε και να συναγωνιστουμε την παραγωγικοτητα της Αφρικης,γιατι εκει θα γινει το επομενο παιχνιδι…Αρα τα προβληματα μας ειναι υπαρκτα,ειναι προβληματα που αντιμετωπιζουν ολες οικονομιες κοσμου,και φυσικα με διαφορα φασεως και εμεις.
    Εμεις ομως σαν (πραγματικα)εξυπνος λαος δεν πρεπει να πεφτουμε σε τετοιες λουμπες οπως αυτη που τωρα βιωνουμε.Δεν μας χρειαζοτανε.Θα πρεπει να σκεφτομασταν αρκετα πρωτου πραξουμε ολες αυτες τις σαχλαμαρες που πραξαμε επι τριανταπεντε συναπτα χρονια.
    Ασφαλως η αναπτυξη θα λυσει πολλα μεχρι και ολα τα προβληματα.Γι’αυτο θα χρειαστουν επενδυσεις …ποιος θα τις κανει και γιατι ?Μηπως πρεπει να ανατρεξουμε στο προσφατο παρελθον μεταξυ 1981 και 1985 οπου εφυγαν σχεδον ολες οι παραγωγικες ξενες επενδυσεις απο την χωρα μας και πηγαν στην Τουρκια (η πλειονοτητα)?Αυτοι οι λογοι σημερα εχουν εκλειωει? φυσικα οχι.Αρα ποιοα ξενη επενδυση αναμενουμε εαν προηγουμενος δεν τακτοποιηθουν αυτοι οι λογοι?Τα εργασιακα θεματα ηταν στην κορυφη αυτης της λιστας για να μην πω και η μοναδικη αιτια.Τελειως ανελαστικες εργασιακες σχεσεις,που αυξανουν το κοστος και δεν επιτρεπουν στους εργοδοτες με ευεληξια να προσαρμοζονται.Και γιατι να επενδυσουν οι ξενοι σε μια χωρα στην οποια δεν επενδυουν οι επιχειρηματιες της?Κοροιδα ειναι?Και γιατι δεν επενδυουν οι ντοπιοι επιχειρηματιες?Γιατι δεν εχουμε επιχειρηματιες τετοιους….και αυτοι εξειδικευτικανε στο να παιρνουν μονο δημοσια εργα(αραγε με τι τροπο?)..αρα κρατικοδιαιτοι.Σημερα το κρατος εχει τα χαλια του αρα δεν υπαρχουν και δουλιες.Ουτε και αυτοι εκαναν τον κοπο να προετοιμαστουν για να αντιμετωπισουν τον διεθνη ανταγωνισμο.Μα ουτε και συνδικαλιστες εχουμε…και αυτοι κρατικοδιαιτοι και προ πολλων ετων ξεπερασμενοι.Για συγκρινετε τους με τους συνδικαλιστες των Εργατων Μεταλλου της Γερμανιας.Που απο μονοι τους ξερουν να ελεγχουν την εργοδοσια και να ζητουν παγωμα η μειωση μισθων για να μην γινονται απολυσεις?Λετε ναναι πουλημενοι?Μου μπηκαν κατι υποψιες τωρα ! Αυτοι ξερουν καλυτερα οικονομικα απο τον Αλογοσκουφη,τον Παπαθανασιου και τον Παπαωσταντινου.
    Δυστυχως για πολλα ακομα χρονια θα την βγαλουμε με τις διαιτησιες,τις καλες τις κακες και θα βραζουμε στο ζουμι μας.Ας ευχηθω να διαψευστω.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 13:27 | Διονύσης

    Aνάπτυξη…θέσεις εργασίας…και εφαρμογή του «πόθεν έσχες» με κατάσχεση του 50% των κτηθεντων αδικαιολογήτως…

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 13:08 | Αντώνιος Βάγιας

    ΜΟΝΟ ΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

    Βελτιωμένη διατύπωση της παραγράφου 1 προσαρμοσμένη φραστικά στην παράγραφο 2:
    1. Αν οι διαπραγματεύσεις για σύναψη συλλογικής σύμβασης εργασίας αποτύχουν, τα ενδιαφερόμενα μέρη έχουν δικαίωμα να προσφύγουν σε μεσολάβηση ή σε διαιτησία.

    Στην παράγραφο 2 να προστεθούν οι λέξεις που επισημαίνονται με εισαγωγικά.
    2. Οι όροι της προσφυγής στη μεσολάβηση «και» στη διαιτησία και η όλη διαδικασία καθορίζονται με τη συνομολόγηση σχετικών ρητρών στις συλλογικές συμβάσεις «εργασίας» ή, σε περίπτωση που δεν συνομολογήθηκαν τέτοιες ρήτρες, με κοινή συμφωνία των μερών που διαπραγματεύονται.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 12:36 | Π.Δ.ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ

    οι ομαλες εργασιακες σχεσεις ειναι ο στοχος.
    οτι αλλο ειναι εκ του πονηρου.
    ευχαριστω.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 12:04 | Χ. Κονταξάκης

    Φίλε Μιχάλη, από τη στιγμή που η Χώρα βρίσκεται σε τέτοια οικονομική κατάσταση, κινδυνεύοντας να πάει για χρεοκοπία και στάση πληρωμών, η Κυβέρνηση δεν είχε άλλες επιλογές, από το να δεχτεί τους όρους του Μνημονίου, για να δώσει περιθώρια χρόνου στην διάσωση της Χώρας.
    Όσο για την νομιμοποίηση του λαού που λες, ο λαός την έχει δώσει, όταν εξέλεξε το ΠΑΣΟΚ για να κυβερνήσει και να βγάλει τη Χώρα από το αδιέξοδο.
    Τα μέτρα είναι πολύ σκληρά, αλλά όταν υπάρχουν έκτακτες περιστάσεις, τότε χρειάζονται και έκτακτα και σκληρά μέτρα για να βγούμε από την κρίση.
    Η προτεραιότητα δηλαδή είναι, να μείνει η χώρα ζωντανή και στη συνέχεια να διορθώσει τις παθογένειες που μας έφεραν ως εδώ.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 11:28 | Κώστας

    Εξανεμίστηκαν τόσα χρήματα από αδέξιους χειρισμούς από ανάξιους πολιτικούς της χώρας όλων των χρωμάτων και έρχεστε τώρα εσείς να μας πείτε ότι σε τρία χρόνια η σε 11 θα πρέπει να τα γυρίσει πίσω ο κόσμος του μόχθου και της εργατιάς .Είναι ντροπή το όλο σύστημα είναι σάπιο είτε ΟΜΕΔ ΛΕΓΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΤΕ ΓΣΕ .
    Ζητάτε από εμάς να σας πούμε τη άποψη μας θα σας την πούμε αλλά κάντε την πράξη
    1. καμία απόλυση από καμία εργασία
    2. Δημόσιο 5 θα φεύγουν σε σύνταξη και δεν θα επιστρέφει κανένας όχι ένας που ακούγεται κανένας απλά θα γίνεται μετάθεση από τον ένα οργανισμό στον άλλο για να καλυφτεί η θέση εάν χρειάζεται . έως ότου πλησιάσουμε τον επιθυμητό αριθμό των δημοσίων Υπαλλήλων
    3. Να μην γίνει καμία αύξηση στους μισθούς και να γίνει περικοπές σε όλους αυτούς που έχουν καθαρό μισθό πάνω από τις 2000 ευρώ .
    4. Να γίνουν διακόσιοι οι βουλευτές δεν χρειάζεται παραπάνω.
    5. Και να φορολογηθούν με έξτρα φόρο οι όλες οι τράπεζες της χώρας τη στιγμή που έχουν κερδοφορία .
    6. Αυτά θα βοηθούσαν πολύ πιο πολύ από όλα αυτά τα μετρά που πάτε να πάρετε κάτω από της υπόδειξης της τρόικας .
    Όλα τα παραπάνω από ένα πτωχεύσαν .

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 11:32 | ΙΩΝ

    Οταν όλοι οι νόμοι διέπονται από το μνημόνιο που έχει υπογραφεί μήπως
    πριν από οποιαδήποτε διαβούλευση θα ήταν προτιμότερο να γνωρίζουμε τι
    προβλέπεται από το μνημόνιο?
    Θα ήταν δώρο άδωρο να συζητάμε όταν υπάρχουν ειλιμμένες αποφάσεις.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 11:42 | δημήτρης Αραβανόπουλος

    Αγαπητοί κύριοι
    ΝΑΙ στον καθορισμό (και υψηλού μάλιστα) κατώτατου ωρομισθίου
    {όπως Γερμανία)και
    ΟΧΙ κατώτατου μισθού.

    Κάθε εργαζόμενος θα πρέπει να αμείβεται καλά ΜΟΝΟΝ για τις ώρες που τον χρειάζονται στην κάθε επιχείρηση να προσφέρει..και μάλιστα μπορεί να μοιράζει τον χρόνο του.

    Είναι δίκαιο μειώνει την ανεργία και συμβάλει άμεσα στην ανάπτυξη.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 11:23 | Niko AB

    Αντί να γίνει η διαδικασία απλή,μεταμορφώνεται σε στατιστική πολυπλοκότητα…..

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 11:42 | ΑΝΘΗ ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ

    Πρότιστα πρέπει να διασφαλιστεί το δικαίωμα της εργασίας, της νόμιμης εργασίας και όχι της «μαύρης». Μόνο η ανάπτυξη θα φέρει νέες θέσεις εργασίας και εκεί θα πρέπει να στραφούμε.
    Κάτω απο τις σημερινές καταστάσεις του μνημονίου και της κρίσης, αν κρίνουμε ότι είναι «απαραίτητοι» οι νόμοι αυτοί, θα πρέπει να διασφαλιστεί η διαφάνεια σε οποιαδήποτε περίπτωση υπογραφής συλλογικής σύμβασης με ή χωρίς διαδικασία μεσολάβησης ή διαιτησίας. Προτάσεις είναι σχεδόν αδύνατον να προταθούν, το κεφάλαιο δεσπόζει και φέρνει τις καταστάσεις στα μέτρα του.

  • 3 Δεκεμβρίου 2010, 02:25 | αλεξανδρος

    Αξιοτιμοι κ/κε

    Αυτο που αντιλαμβανομαι οτι σας προβληματιζει ειναι βεβαιως το ποιος θα φυλαει τους φυλακες-διαιτητες.
    Κατα πασα πιθανοτητα στη διαδικασια ληψης αποφασεων υπαρχει παντα αβεβαιοτητα.Η συνισταμενη ομως καθοριζεται απο την εκθεση διαφανειας προς το ευρυ καταναλωτικο κοινο. Η αμεση προβολη μιας εταιρειας η ενος οργανισμου με θετικο αντικτυπο στο περιβαλλον την οικονομια και την κοινωνια σε τοπικο επιπεδο καθοριζεται απο την εκθεση βωσιμοτητας που διενεργει ο φορεας και που αφορα την εταιρικη της ευθυνη. Αν δεν υπαρχει υπευθυνος επιστημων υπαρχει λογος να οδηγηθουν οι εταιρειες στο δρομο της βιωσιμοτητας.
    Παντως στη θεωρια των παιγνίων ειναι αποδεδειγμενο οτι ορθες ατομικες επιλογες οδηγουν σε συχνα ανορθολογικα συνολικα αποτελεσματα λογω της ελλειψης διατησιας-φυλαξης των κοινων πορων.
    Λυση στο προβλημα αυτο ειναι η συνεργασια η συμμετοχη η αλλιως η εξωτερικη επιβλεψη απο ενα συνεργατη ο οποιος και δε παρουσιαζει προσωπικο συμφερον στη διανομη και κατανομη των πορων.

  • 2 Δεκεμβρίου 2010, 17:52 | Τάσος

    Πως διασφαλίζεται ότι τα άτομα που θα συμμετέχουν στην ειδική λίστα των διαμεσολαβητών, θα είναι αντικειμενικοί όταν κληθούν να πάρουν μια τελική απόφαση;
    Είναι γνωστό ότι το κεφάλαιο μπορεί εύκολα να «επηρεάσει» αποφάσεις και μεταξύ εργοδότη/εργαζόμενου είναι γνωστό ποιος έχει το κεφάλαιο. Πως καταρτίζονται αυτές οι ειδικές λίστες, ποιος θα συμμετέχει σε αυτές και πως μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι οι διαιτητές αυτοί δεν είναι προσκείμενοι ή υποχείρια εργοδοτών, δεδομένης της δύναμης που διαθέτουν;

  • Από το άρθρο 1 του σχεδίου νόμου που αφορά την τροποποίηση του άρθρου 14 του Ν.1876/1990 έχει παραλειφθεί η φράση «Αν λείπουν παρόμοιες συμφωνίες εφαρμόζονται οι διατάξεις του νόμου αυτού», με αποτέλεσμα να προκύπτει πως οι όροι της προσφυγής στη μεσολάβηση και στη διαιτησία καθορίζονται μόνο με τη διαδικασία της παραγράφου 2 του προτεινόμενου άρθρου (με κοινή συμφωνία των μερών κ.λ.π.).

  • 29 Νοεμβρίου 2010, 13:49 | Π.Νούσιος

    Ενδεχομένως να βοηθούσε αν υπήρχε πρόβλεψη για την έκδοση των πρακτικών των συνεδριάσεων της Επιτροπής Διαιτησίας κατόπιν
    φυσικά παρελεύσεως ενός χρονικού διαστήματος (ενδεχομένως όχι
    μεγαλύτερου του εξάμηνου). Αυτό όχι μόνο για λόγους διαφάνειας
    και λογοδοσίας, αλλά και για λόγους καλύτερης κατανόησης της
    απόφασης και των παράμετρων της από όλους τους ενδιαφερόμενους και
    το ευρύ κοινό.

  • Εδώ θα πρέπει να διατυπωθεί σαφέστερα ότι και για τα άλλα συμμετέχοντα-ενδιαφερόμενα μέρη, θα υπάρχει η υποχρέωση ενημέρωσής τους επί ποινή ακυρότητας και για τις διαδικασίες αλλά και για τις θέσεις των μερών και κατά την μεσολάβηση και κατά την διαιτησία και τα οποία είναι και οι άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων της ίδιας επιχείρησης, κλάδου ή επαγγέλματος που σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 5 του ν.1876 δικαιούνται να παρέμβουν.
    Επίσης ότι το δικαίωμα πρόσβασης σ’ όλα τα έγγραφα αλλά και τα τηρούμενα πρακτικά είναι απαραίτητο για την πιο τεκμηριωμένη άσκηση των δικαιωμάτων των ανωτέρω οργανώσεων.
    Επισης ειναι προφανές οτι θα πρέπει να διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή διαφάνεια πριν την υπογραφή οποιασδήποτε συλλογικής σύμβασης ακόμη και αν δεν ακολουθηθεί η επίσημη διαδικασία μεσολάβησης ή διαιτησίας που προβλέπεται απο τον νομο.

  • 26 Νοεμβρίου 2010, 18:23 | Νίκος

    Ζούμε σε μία εποχή που η ανεργία καλπάζει.
    Οι νέοι άνθρωποι δεν βρίσκουν δουλειά και οι πολύ μεγαλύτεροι απολύονται.
    Ο ΟΜΕΔ απέδειξε όλα αυτά τα χρόνια ότι ενδιαφέρεται μόνον για αυξήσεις και όχι για διατήρηση θέσεων εργασίας, πόσο μάλλον για την αύξηση των θέσεων εργασίας.
    Ο νέος νόμος, εκτός από ορισμένα σημεία,τυπικά δεν διαφέρει σε τίποτα
    από τον προηγούμενο.
    Χρειαζόμασταν συνεπώς αυτή την εποχή ένα τέτοιο εργαλείο;
    Η κανονική απεργία θα ήταν πολύ καλύτερη και για τους εργαζομένους και για τους εργοδότες, από τον ΟΜΕΔ, όπως ήταν, είναι και θα είναι με το νέο νομοθέτημα.
    Πρέπει να το αλλάξετε δεν λειτούργησε σωστά όλα αυτά τα χρόνια. Θέλουμε πρώτα δουλειά και μετά αυξήσεις.

  • 26 Νοεμβρίου 2010, 15:09 | Vasilis

    «Αγωνιζόμαστε για μια Ελλάδα, όπου οι αποφάσεις θα παίρνονται από τον ίδιο το Λαό της χωρίς ξένες εξαρτήσεις, επιρροές και επεμβάσεις για μια κοινωνία δίκαιη, όπου θα σταματήσει η εκμετάλλευση του ανθρώπου από άνθρωπο και η αποξένωσή του από το προϊόν του μόχθου του· για έναν άνθρωπο, που θα ολοκληρώνεται πνευματικά και πολιτιστικά και θα αναπτύσσει δημιουργικά τις πρωτοβουλίες του σε μια πραγματικά ελεύθερη κοινωνία δίχως άγχος, χωρίς καταπίεση. Το όραμα αυτό αλλά και η πορεία για την εκπλήρωσή του προσδιορίζουν την ιδεολογία και τη φυσιογνωμία του ΠA.ΣO.K.» (1981: Συμβόλαιο με το Λαό)

    http://www.pasok.gr/portal/resource/section/orama

  • 26 Νοεμβρίου 2010, 10:51 | Σπυρίδων Tsamaidis

    Κάπου πρέπει να γίνεται μνεία οτι πρέπει να λαμβάνονται υπ΄΄οψιν οι πραγματικές συνθήκες της αγοράς εργασίας, δηλαδή, η «μαύρη» αγορά εργασίας.

    – Διότι,
    – άν εξαναγκασθούν τα Συμβαλλόμενα μέρη να αυξήσουν υπερβολικά μισθούς και εισφορές,
    η «μαύρη» εργασία θα είναι η μόνη διέξοδος των μεν Εργοδοτών για να αποφύγουν υπέρογκα κόστη ,
    των δε εργαζομένων για δεύτερη, «μαύρη» εργασία.

  • 26 Νοεμβρίου 2010, 10:39 | ΟΥΜ ΟΣΜ

    Ποιός είναι ο λόγος ύπαρξης ενός μηχανισμού παραγωγής και συντήρησης δυνητικών μεσολαβητών και διαιτητών, ενώ τα μέρη θα έπρεπε να είναι σε θέση να επιλέξουν έναν οποιονδήποτε επιστήμονα που κρίνουν ότι είναι προς το αμοιβαία συμφέρον τους να χρησιμοποιήσουν;

    Δεν είναι σαφές ότι η σχέση του υποψηφίου για τις λίστες μεσολαβητών και διαιτητών με τις διοικήσεις των συνδικαλιστικών φορέων είναι τόσο σημαντική για την υποψηφιότητά του, που η μακροχρόνια αναπτυξιακή προοπτική των εταιριών και η εξασφάλιση της εργασιακής βιωσιμότητας τίθεται σε χαμηλότερη προτεραιότητα;

  • 25 Νοεμβρίου 2010, 23:50 | Μιχάλης

    Κανένα νομοσχέδιο που έχει την υπογραφή της τρόικας ή του μνημονίου δεν μπορεί να έχει τη νομιμοποίηση του λαού γιατί το μνημόνιο δεν στηρίχθηκε από κανένα λαϊκό παράγοντα… Συνεπώς δεν μπορώ να διατυπώσω καμιά πρόταση για το πως θα μειωθούν οι μισθοί των εργαζομένων και το πως θα γίνει περετέρω περιστολή των δικαιωμάτων του και περεταίρω υποβάθμιση του βιοτικού τους επιπέδου. Μόνο μια πρόταση έχω να κάνω για το νομοσχέδιο αυτό… Να πάει στα σκουπίδια μαζί με το μνημόνιο!!!