Στην περίπτωση Δ της παραγράφου 1 του άρθρου 20 του Ν.3863/2010 (Φ.Ε.Κ. Α’ 115), όπως ισχύει προστίθεται υποπερίπτωση δδ ως εξής:
«δδ) Το απασχολούμενο προσωπικό από Π.Α.Ε., Κ.Α.Ε. και λοιπά νομικά πρόσωπα επαγγελματικού και ερασιτεχνικού αθλητισμού κερδοσκοπικά ή μη, αποκλειστικά και μόνο κατά τη διεξαγωγή αθλητικών αγώνων στα γήπεδα παντός είδους αθλητικών αγώνων, αμειβόμενο με την ώρα, την ημέρα, σε τακτά ή μη χρονικά διαστήματα.»
Αρχική Αύξηση προσωρινής σύνταξηςΆρθρο 09. Επέκταση κάλυψης εργοσήμου στους απασχολούμενους αποκλειστικά και μόνο κατά τη διεξαγωγή αθλητικών αγώνων
Άρθρο 09. Επέκταση κάλυψης εργοσήμου στους απασχολούμενους αποκλειστικά και μόνο κατά τη διεξαγωγή αθλητικών αγώνων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 01. Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 02. Βελτίωση όρων συνταξιοδότησης αγροτών
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 03. Ρύθμιση επιδοτούμενων τραπεζικών δανείων πρώην ΟΕΚ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04. Ένταξη στην ΑΠΔ των 12 τομέων του ΤΑΠΙΤ και των τομέων και του κλάδου ασφάλισης προσωπικού ΔΕΗ του ΤΑΥΤΕΚΩΆρθρο 04. Ένταξη στην ΑΠΔ των 12 τομέων του ΤΑΠΙΤ και των τομέων και του κλάδου ασφάλισης προσωπικού ΔΕΗ του ΤΑΥΤΕΚΩ
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 05. Πρόστιμο για την μη καταγραφή στην ΑΠΔ εργαζομένων που έχουν δηλωθεί στην «ΕΡΓΑΝΗ»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06. Ενίσχυση μηχανισμού ελέγχου Δηλωθεισών – Καταβληθεισών Εισφορών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07. Ρύθμιση θεμάτων «διαδοχικής» επικουρικής ασφάλισης σε φορείς Επικουρικής ασφάλισης Δημοσίου και φορείς του άρθρου 2 παρ.4 του ν.2084/1992 και Ταμείων επαγγελματικής ασφάλισης υποχρεωτικής ασφάλισης του ν. 4052/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08. Ενοποίηση των ποσοστών εισφοράς και των ασφαλιστέων αποδοχών στο ΕΤΕΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09. Επέκταση κάλυψης εργοσήμου στους απασχολούμενους αποκλειστικά και μόνο κατά τη διεξαγωγή αθλητικών αγώνων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10. Θέσπιση αφορολογήτου ακατάσχετου και ανεκχώρητου των εκπαιδευτικών επιδομάτων για ανέργους, ωφελούμενους δράσεων ανθρωπίνων πόρων που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό ΤαμείοΆρθρο 10. Θέσπιση αφορολογήτου ακατάσχετου και ανεκχώρητου των εκπαιδευτικών επιδομάτων για ανέργους, ωφελούμενους δράσεων ανθρωπίνων πόρων που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11. Διατάξεις Ταμείου Ασφάλισης Υπαλλήλων Τραπεζών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας (ΤΑΥΤΕΚΩ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12. Διατάξεις Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 13. Λοιπές Διατάξεις Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14. Ηλεκτρονική διασταύρωση προνοιακών επιδομάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15. Απόδοση ΑΜΚΑ από την ΗΔΙΚΑ ΑΕ ταυτόχρονα με την υποβολή της αίτησης για την χορήγηση του πιστοποιητικού γέννησης του νεογέννητου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16. Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
31 Οκτωβρίου 2013, 13:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
7 Νοεμβρίου 2013, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 72 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Ο απλουστευμένος τρόπος λειτουργίας (2 -3 άνθρωποι να τα κάνουν ΟΛΑ, με πενιχρά οικονομικά και αυθόρμητη οργάνωση) των ερασιτεχνικών μη κερδοσκοπικών αθλητικών συλλόγων, δεν επιτρέπει να ασφαλίζουν το προσωπικό που απασχολούν, με το υπάρχων πλαίσιο. Διότι προϋποθέτει πρόσληψη τεχνικού ασφαλείας, κατάθεση του ιδ. συμφκου στην εφορία και στη συνέχεια συμφωνία (βλέπε πληρωμή) με λογιστή για να ασφαλιστεί ο εργαζόμενος. Αυτό σημαίνει αυξημένο κόστος και διαδικασία που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει το μικρό ερασιτεχνικό σωματείο. Άρα θα πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία και να συμπεριλάβει και τις ώρες των προπονήσεων (όχι μόνο τις ώρες των αγώνων, που εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ΠΑΕ, ΚΑΕ κλπ). Το ερασιτεχνικό σωματείο δεν έχει την οργάνωση και την οικονομική δυνατότητα να πληρώσει τεχνικό ασφαλείας και λογιστή. Εαν θέλετε να ασφαλίζονται προπονητές και λοιποί (όσοι δεν προσφέρουν εθελοντικά υπηρεσία – γιατί στον αθλητισμό ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ)τότε επεκτείνετε το εργόσημο και για τις ώρες των προπονήσεων.
Θέμα: Απασχόληση Εργατών με «Εργόσημο» σε Α.Ε. ή Ε.Π.Ε. με έδρα Αθήνα, αλλά έχουσα στους σκοπούς της Αγροτικές Εκμεταλλεύσεις π.χ. «Ελαιοκαλλιέργειες», επί ιδιόκτητων ελαιοκτημάτων στην περιοχή της Μεσσηνίας.
Με την ευκαιρία υποβολής του Ασφαλιστικού – Νομοσχεδίου, με το οποίο γίνονται διάφορες ρυθμίσεις επί ασφαλιστικών θεμάτων και στο οποίο Σχέδιο αναφέρεται ότι το «εργόσημο» επεκτείνεται και στο απασχολούμενο προσωπικό από ΠΑΕ, ΚΑΕ και λοιπά νομικά πρόσωπα, τίθεται το ερώτημα γιατί δεν επεκτείνεται η εφαρμογή του εργοσήμου σε αγρεργάτες σε εταιρείες (ΑΕ ή Ε.Π.Ε.) που ασχολούνται με ελαιοκαλλιέργειες ή άλλες αγροτικές εκμεταλλεύσεις.
Ως γνωστόν, υπάρχουν διατάξεις που απαγορεύουν την απασχόληση εργατών γης, με εργόσημο, από μία Α.Ε., που έχει αντικείμενο Αγροτικές Εκμεταλλεύσεις, αλλά την επιτρέπουν σε Ο.Ε. και Ε.Ε.
Δηλαδή, παρόλο ότι οι Ο.Ε. και Ε.Ε. βάση του Νόμου 4172/2013 έχουν εξισωθεί φορολογικά με τις Α.Ε., ο νόμος εξακολουθεί να παρέχει ευνοϊκή μεταχείριση στα νομικά πρόσωπα Ο.Ε. και Ε.Ε. σε σχέση με την Ε.Π.Ε. και Α.Ε., παρά το γεγονός το ότι έχουν στους σκοπούς τους το ίδιο αντικείμενο εργασιών.
Το καθεστώς αυτό πρέπει να διορθωθεί, διότι πέραν των άλλων θεμάτων δεν βοηθά την απασχόληση, ούτε την αύξηση εσόδων του ΟΓΑ από εισφορές.
Ως γνωστόν, η διαδικασία πρόσληψης από Α.Ε. ενός εργάτη γης και η απασχόλησή του στα χωράφια, όπως την επιβάλλει τώρα ο νόμος, είναι πρακτικώς δύσκολη έως ανεφάρμοστη. Πώς είναι δυνατόν να προγραμματιστεί η πρόσληψη εργατών σε χωράφια, όταν ανά πάσα στιγμή ο καιρός χαλάει και μπορεί τελικά να μην εργαστεί ο εργάτης; αλλά όμως η εργοδότρια (Α.Ε. ή Ε.Π.Ε.) για να είναι συνεπής με το νόμο, θα πρέπει να ακολουθήσει όλη τη χρονοβόρα και γραφειοκρατική διαδικασία ανακοίνωσης της πρόσληψής του εργάτη και εν συνεχεία της διακοπής της εργασίας του, όταν πρακτικά μπορεί από τη μέρα της ανακοίνωσης έως την ημέρα που θα πάει για εργασία στο χωράφι να έχει χαλάσει ο καιρός και να μην μπορεί να εργαστεί. Ο εργάτης, όμως, θεωρείται προσληφθείς και πρέπει να πληρωθεί το μεροκάματο και το ένσημο του!
Πέραν της ανεφάρμοστης πρακτικά διαδικασίας πρόσληψης/απόλυσης, οι σχετικές διατάξεις του ΟΓΑ προβλέπουν καταβολή ολόκληρης της μηνιαίας εισφοράς, ασχέτως αν τελικά ο εργάτης εργάστηκε τελικώς έστω και μία (1) ημέρα! Δεν είναι όλη αυτή η διαδικασία αντικίνητρο απασχόλησης εργατών γης; Ή προτροπή αδήλωτης απασχόλησης;
Προς πληρέστερη ενημέρωση επί του θέματος, είχαν υποβληθεί σχετικά ερωτήματα στο Υπουργείο Εργασίας και στον ΟΓΑ και στο συνήγορο του πολίτη, τα οποία επισυνάπτονται.
Όπως επισημαίνει ο συνήγορος του πολίτη, άνευ αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου, οι Α.Ε. και Ε.Π.Ε. που απασχολούν αγρεργάτες με εργόσημο, είναι καταδικασμένες να τους προσλαμβάνουν σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν. 3232/2004 και μάλιστα για να είναι εντάξει οι εταιρείες οφείλουν, κατά τον ΟΓΑ, να κάνουν έναρξη εργασιών υποκαταστήματος στην ΔΟΥ της περιοχής που είναι το αγρόκτημα παρά το ότι κατά ad-hoc πρόσφατη γνωμάτευση των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών της 10/10/2013 σε σχετικό ερώτημα, δεν θεωρούνται τα αγροτεμάχια υποκαταστήματα! αλλά κατά τον ΟΓΑ για την πρόσληψη αγρεργάτη, τα αγροτεμάχια πρέπει να δηλωθούν ως υποκαταστήματα για να είναι νόμιμη η απασχόληση αγρεργάτη και η δήλωση του στον τοπικό ανταποκριτή του ΟΓΑ.
Η σκοπιμότητα ύπαρξης τέτοιων διατάξεων δεν είναι χρήσιμη σήμερα. Όπως έχει καταγραφεί και αποτιμηθεί, οι αγροτικές καλλιέργειες μικράς κλίμακος, καθώς και οι έντονα επιδοτούμενες μικροκαλλιέργειες, δεν αύξησαν την αγροτική παραγωγή στην χώρα μας.
Αντίθετα, οι μεγάλες και οργανωμένες μονάδες αγροτικών εκμεταλλεύσεων λόγω των πλεονεκτημάτων των οικονομιών κλίμακος, συμβάλλουν αποφασιστικά στην συνολική αγροτική παραγωγή. Είναι αναγκαίο και οι Α.Ε. και οι Ε.Π.Ε. που ασχολούνται με αγροτικές εκμεταλλεύσεις να έχουν την ίδια μεταχείριση με τις άλλες νομικές οντότητες, που απασχολούν αγρεργάτη με εργόσημο, χωρίς διακρίσεις.
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας.