1. Στο τέλος της παρ.1 του άρθρου 5 του ν.2458/97 (ΦΕΚ 15 Α), όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος 2 ως ακολούθως:
«Σύνταξης γήρατος δικαιούνται και όσοι έχουν συμπληρώσει 40 έτη ασφάλισης με καταβολή ασφαλιστικών εισφορών σε οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα και το 62ο έτος της ηλικίας τους».
2. Η παράγραφος «2» του άρθρου 5 του ν.2458/97, αναριθμείται σε παράγραφο «3».
3. Όταν ο ΟΓΑ είναι τελευταίος ασφαλιστικός φορέας, αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης από τον ΟΓΑ ή αν ο ΟΓΑ δεν είναι αρμόδιος για την κρίση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, η αίτηση συνταξιοδότησης δεν διαβιβάζεται σε προηγούμενο ασφαλιστικό φορέα, πριν τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας.
Άρθρο 02. Βελτίωση όρων συνταξιοδότησης αγροτών
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 01. Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 02. Βελτίωση όρων συνταξιοδότησης αγροτών
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 03. Ρύθμιση επιδοτούμενων τραπεζικών δανείων πρώην ΟΕΚ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04. Ένταξη στην ΑΠΔ των 12 τομέων του ΤΑΠΙΤ και των τομέων και του κλάδου ασφάλισης προσωπικού ΔΕΗ του ΤΑΥΤΕΚΩΆρθρο 04. Ένταξη στην ΑΠΔ των 12 τομέων του ΤΑΠΙΤ και των τομέων και του κλάδου ασφάλισης προσωπικού ΔΕΗ του ΤΑΥΤΕΚΩ
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 05. Πρόστιμο για την μη καταγραφή στην ΑΠΔ εργαζομένων που έχουν δηλωθεί στην «ΕΡΓΑΝΗ»
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06. Ενίσχυση μηχανισμού ελέγχου Δηλωθεισών – Καταβληθεισών Εισφορών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07. Ρύθμιση θεμάτων «διαδοχικής» επικουρικής ασφάλισης σε φορείς Επικουρικής ασφάλισης Δημοσίου και φορείς του άρθρου 2 παρ.4 του ν.2084/1992 και Ταμείων επαγγελματικής ασφάλισης υποχρεωτικής ασφάλισης του ν. 4052/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 08. Ενοποίηση των ποσοστών εισφοράς και των ασφαλιστέων αποδοχών στο ΕΤΕΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09. Επέκταση κάλυψης εργοσήμου στους απασχολούμενους αποκλειστικά και μόνο κατά τη διεξαγωγή αθλητικών αγώνων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10. Θέσπιση αφορολογήτου ακατάσχετου και ανεκχώρητου των εκπαιδευτικών επιδομάτων για ανέργους, ωφελούμενους δράσεων ανθρωπίνων πόρων που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό ΤαμείοΆρθρο 10. Θέσπιση αφορολογήτου ακατάσχετου και ανεκχώρητου των εκπαιδευτικών επιδομάτων για ανέργους, ωφελούμενους δράσεων ανθρωπίνων πόρων που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11. Διατάξεις Ταμείου Ασφάλισης Υπαλλήλων Τραπεζών και Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας (ΤΑΥΤΕΚΩ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12. Διατάξεις Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 13. Λοιπές Διατάξεις Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14. Ηλεκτρονική διασταύρωση προνοιακών επιδομάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15. Απόδοση ΑΜΚΑ από την ΗΔΙΚΑ ΑΕ ταυτόχρονα με την υποβολή της αίτησης για την χορήγηση του πιστοποιητικού γέννησης του νεογέννητου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16. Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
31 Οκτωβρίου 2013, 13:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
7 Νοεμβρίου 2013, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 72 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Ο πιο ήπιος χαρακτηρισμός που θα μπορούσε να αποδοθεί στη σύνταξη των όρων του συγκεκριμένου άρθρου είναι ελλιπής, καθώς δεν λαμβάνεται υπόψην από τους συντάκτες του η περίπτωση των αγροτών που διετελούσαν το συγκεκριμένο επάγγελμα πριν το έτος 1988 (από το οποίο και έπειτα κατέστει υποχρεωτική η απόδοση των ασφαλιστικών εισφορών στον Ο.Γ.Α.).
Συνεπώς, συνίσταται και απαιτείται η δημιουργία τρόπου εξακρίβωσης και, κατ’επέκταση, χορήγησης βεβαίωσης η οποία θα αποδεικνύει τα έτη απασχόλησης στον αγροτικό τομέα πριν την 01/01/1988. Έτσι, θα μπορούν να υπολογιστούν ορθά όλα τα έτη διετέλεσης του συγκεκριμένου επαγγέλματος χωρίς να υπάρχει αδικία εις βάρος εκείνων που το ασκούσαν πριν την παραπάνω ημερομηνία. Προς διευκόλυνση των συντακτών του άρθρου προτείνεται η ανάθεση της διαδικασίας χορήγησης των παραπάνω βεβαιώσεων στον Ανταποκριτή του Ο.Γ.Α. ή την εκάστοτε Αγροτική/Συνεταιριστική Οργάνωση.
Πρέπει οπωσδήποτε να υπάρξει άρση της αδικίας στην οποία υπόκεινται οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες σε σχέση με τους ασφαλισμένους σε αλλά ταμεία, μιας και δεν μπορούν να φανούν τα πραγματικά χρόνια προϋπηρεσίας τους με βάση την ισχύουσα νομοθεσία.
Οι άνθρωποι αυτοί έζησαν όλη τη ζωή τους εργαζόμενοι σκληρά στο πεδίο εργασία τους που απέχει παρασάγγας – λόγω της έκθεσης των προϊόντων τους στις διάφορες καιρικές συνθήκες – από το πεδίο εργασίας άλλων κατηγοριών εργαζομένων.
Πρέπει να μπορούν με κάποιο τρόπο να αποδείξουν την εργασιακή τους ταυτότητα και πριν το έτος 1988, έτος κατά το οποίο ξεκίνησαν οι υποχρεωτικές ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΓΑ.
Απαραίτητος επίσης είναι ο διαχωρισμός των αμιγώς αγροτών από ανθρώπους που εργάστηκαν σε άλλους τομείς δραστηριότητας και που όμως έχουν ασφαλιστεί στον ΟΓΑ λόγω τυχόν μειωμένων εισφορών. Είναι μεγάλη αδικία να μπορεί κάποιος να συνταξιοδοτηθεί από τον ΟΓΑ στο 62ο έτος έχοντας συμπληρώσει 40 έτη ασφάλισης σε διαφορετικά ταμεία, ενώ κάποιος που σε όλη του τη ζωή εργάστηκε σαν αγρότης να μην μπορεί να «ξεκουραστεί» παίρνοντας τη σύνταξή του στα 62 έτη, μιας δεν είχε προβλεφθεί η ασφάλιση των αγροτών πριν το 1988.
Οι εργαζόμενοι με ΟΓΑ με ελάχιστες εισφορές σε σχέση με τους εργαζόμενους με ΤΕΒΕ και με μεγάλο ετήσιο ποσοστό για το υπολογισμό της σύνταξης και με επιπλέον το ποσό της αρχικής, απλής σύνταξης του ΟΓΑ επιβαρύνουν το κράτος δηλαδή παίρνουν συντάξεις πολύ μεγαλύτερες από αυτό που πρέπει σε σχέση με το τι πλήρωσαν άρα τα πληρώνουμε εμείς οι υπόλοιποι με τη φορολογία μας. Τώρα θα παίρνουν και περισσότερα χρήματα από το ΤΕΒΕ και το ΙΚΑ και θα φορτώσουν και αυτά τα ταμεία.
Τι γίνεται όμως με τους αγρότες και τις αγρότισσες που πληρώνουν κανονικά τις εισφορές τους στον ΟΓΑ μέχρι σήμερα (ήτοι απο 1/1/1988)και έχουν κλείσει τα 62 τους χρόνια;
Πώς μπορούν εκείνες/-οι να αποδείξουν (εκτός από τις εισφορές που έχουν ήδη πληρώσει και συνεχίζουν να πληρώνουν) ότι και πριν την 1/1/1988 ασκούσαν αμιγώς το αγροτικό επάγγελμα;
Η βελτίωση του συγκεκριμένου άρθρου κρίνεται ουσιώδη και άκρως απαραίτητη ώστε να συμπεριλαμβάνει και τις αγρότισσες/-ες που σε όλοι τους την ζωή ασκούσαν αμιγώς το αγροτικό επάγγελμα ως εξής:
«Λόγω του ότι οι υποχρεωτικές ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΓΑ ξεκίνησαν την 1-1-1988, τα χρόνια που θα χρειάζονται μέχρι την συμπλήρωση των 40 ετών υποχρεωτικής ασφάλισης θα βεβαιώνονται απο τον ανταποκριτή του ΟΓΑ ή την εκάστωτε Αγροτική/ Συνεταιριστική Οργάνωση με σχετική αναλυτική έκθεση της αγροτικής δραστηριότητας που ασκούσε ο κάθε αγρότης».
Πάρα πολύ σωστό! Υπήρχε τεράστια αδικία γι’αυτούς τους ανθρώπους που δούλεψαν 40 και πλέον χρόνια κι έπρεπε να περιμένουν τα 67 για να ξεκουραστούν.
Με το σχέδιο νόμου το οποίο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση και ειδικότερα με τις διατάξεις του άρθρου 2 το οποίο ορίζει ότι:
» Άρθρο 2
Βελτίωση όρων συνταξιοδότησης αγροτών
1. Στο τέλος της παρ.1 του άρθρου 5 του ν.2458/97 (ΦΕΚ 15 Α), όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος 2 ως ακολούθως:
«Σύνταξης γήρατος δικαιούνται και όσοι έχουν συμπληρώσει 40 έτη ασφάλισης με καταβολή ασφαλιστικών εισφορών σε οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα και το 62ο έτος της ηλικίας τους».
2. Η παράγραφος «2» του άρθρου 5 του ν.2458/97, αναριθμείται σε παράγραφο «3».
3. Όταν ο ΟΓΑ είναι τελευταίος ασφαλιστικός φορέας, αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης από τον ΟΓΑ ή αν ο ΟΓΑ δεν είναι αρμόδιος για την κρίση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, η αίτηση συνταξιοδότησης δεν διαβιβάζεται σε προηγούμενο ασφαλιστικό φορέα, πριν τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας»
διατηρείται δυσμενής διάκριση κατά των προσώπων που ασκούν καθ’ όλον τον εργασιακό τους βίο κατά κύριο επάγγελμα το επάγγελμα του αγρότη -αγρότισσας
α) σε σχέση με την κατηγορία των προσώπων που άσκησαν κυρίως άλλα επαγγέλματα και κατά ένα μόνο μέρος του εργασιακού τους βίου το επάγγελμα του αγρότη. Μεγάλο μέρος εκ των προσώπων αυτών στην πραγματικότητα δεν άσκησε ούτε ασκεί το αγροτικό επάγγελμα, πολλοί διαμένουν μόνιμα σε αστικές περιοχές και ασχολούνται με άλλες δραστηριότητες .Έχουν ασφαλιστεί στον ΟΓΑ λόγω του μειωμένου ασφαλίστρου . Πρόσωπα αυτής της κατηγορίας μπορούν να συνταξιοδοτηθούν άμεσα στο 62ο έτος της ηλικίας τους εφ’ όσον είναι ασφαλισμένοι κατά τα τελευταία 15 έτη ασφάλισης στον ΟΓΑ και τα υπόλοιπα 25 έτη ( συμπεριλαμβανομένης και της στρατιωτικής θητείας) σε οποιονδήποτε άλλο φορέα.
Οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και αγρότισσες που ασκούν καθ’ όλο τον εργασιακό τους βίο ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΜΟΝΟΝ το αγροτικό επάγγελμα δεν έχουν καμία δυνατότητα να συνταξιοδοτηθούν στο 62ο έτος της ηλικίας τους άμεσα.Οι πρώτοι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΓΝΗΣΙΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ που θα ωφεληθούν από τις διατάξεις του άρθρου 2 θα είναι οι αγρότες που γεννήθηκαν το έτος 1967 , ασφαλίστηκαν στην πρόσθετη ασφάλιση του ΟΓΑ ( Ν. 1745/1987) την 01-01-1988 , εν συνεχεία στον Κλάδο κύριας ασφάλισης ΟΓΑ από 01-01-1998 (Ν2459/1997) και συμπληρώνουν 40 έτη ασφάλισης στον ΟΓΑ το έτος 2028 δεδομένου ότι για να είχε τη δυνατότητα ένας νέος αγρότης να ασφαλιστεί στην πρόσθετη ασφάλιση του ΟΓΑ την 01-01-1988 έπρεπε να ήταν 21 ετών.
β) διατηρείται επίσης δυσμενής διάκριση κατά των προσώπων που ασκούσαν καθ’ όλον τον εργασιακό τους βίο το επάγγελμα του αγρότη -αγρότισσας ως κύριο και αποκλειστικό επάγγελμα σε σχέση με τους ασφαλισμένους των λοιπών ασφαλιστικών οργανισμών αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης του και Πρόνοιας. Ειδικότερα στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες απαγορεύεται να αναγνωρίσουν ως ασφαλιστικό χρόνο χρόνο σπουδών , πλασματικό χρόνο παιδιών(1 έτος για το πρώτο παιδί , σε 2 έτη επί πλέον για το δεύτερο παιδί και συνολικά για 5 έτη σε όσους έχουν από 3 και πάνω παιδιά (άρθρο 39 του ν.3996/2011 ). Επίσης απαγορεύεται στα πρόσωπα που ασκούσαν καθ’ όλον τον εργασιακό τους βίο το επάγγελμα του αγρότη – αγρότισσας ως κύρια και αποκλειστική απασχόληση, να αναγνωρίσουν ως χρόνο ασφάλισης το χρονικό διάστημα της επαγγελματικής τους δραστηριότητας ως την 01-01-1988 , ημερομηνία έναρξης της Πρόσθετης Ασφάλισης ΟΓΑ, αρχομένης της δραστηριότητας αυτής από τη συμπλήρωση του 21ου έτους της ηλικίας με την καταβολή ασφαλιστικών εισφορών. Αυτό επί παραδείγματι ισχύει για τους ασφαλισμένους στον ΟΑΕΕ ( αρθρο 41, ν. 3996/2011).
Για τους παραπάνω λόγους και για να επιτευχθεί η ίση
μεταχείριση των ασφαλισμένων του ΟΓΑ με τους ασφαλισμένους των
λοιπών ασφαλιστικών οργανισμών αρμοδιότητας του Υπουργείου
Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ( βλέπε εισηγητική έκθεση του Νομοσχεδίου) προτείνουμε να συμπεριληφθεί στο άρθρο 2 του νόμου αυτού διάταξη σύμφωνα με την οποία :
“ ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ από την 01-01-1988 συνεχώς , δύνανται μετά από σχετική αίτησή τους , να αναγνωρίσουν ως χρόνο ασφάλισης
α)πλασματικό χρόνο για κάθε παιδί, ο οποίος ανέρχεται σε 1 έτος ασφάλισης για το πρώτο παιδί και σε 2 έτη ασφάλισης για κάθε επόμενο παιδί και μέχρι το τρίτο. Ο χρόνος αυτός λαμβάνεται υπόψη τόσο για τη συνταξιοδότηση λόγω γήρατος στο 62 έτος της ηλικίας τους με τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης , όσο και για την προσαύξηση του ποσού της σύνταξης λόγω γήρατος Η εξαγορά του αναγνωριζόμενου πλασματικού χρόνου γίνεται με την καταβολή ασφαλιστικής εισφοράς ίσης με την ασφαλιστική εισφορά του κλάδου σύνταξης της 7ης ασφαλιστικής κατηγορίας του ΟΓΑ , όπως ισχύει κάθε φορά. Το ποσό εξαγοράς καταβάλλεται είτε εφ΄άπαξ είτε σε ισόποσες διμηνιαίες δόσεις που δεν μπορούν να υπερβαίνουν το ήμισυ του αριθμού των αναγνωριζομένων μηνών. Σε κάθε περίπτωση το ποσό της εξαγοράς του πλασματικού χρόνου θα πρέπει να έχει εξοφληθεί κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης.
β) το χρονικό διάστημα άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας αγρότη- αγρότισσας ως την 01-01-1988 , ημερομηνία έναρξης της Πρόσθετης Ασφάλισης ΟΓΑ, υπολογιζόμενου του διαστήματος της δραστηριότητας αυτής από τη συμπλήρωση του 21ου έτους της ηλικίας . Ο χρόνος αυτός δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 7 έτη και λαμβάνεται υπόψη τόσο για τη συνταξιοδότηση λόγω γήρατος στο 62 έτος της ηλικίας τους με τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης , όσο και για την προσαύξηση του ποσού της σύνταξης λόγω γήρατος . Δεν δικαιούνται να αναγνωρίσουν το χρόνο αυτό όσοι ασφαλίστηκαν για το ίδιο διάστημα σε άλλον ασφαλιστικό οργανισμό κύριας ασφάλισης ή το Δημόσιο. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας ,Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας,ύστερα από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΓΑ, καθορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την απόδειξη άσκησης του αγροτικού επαγγέλματος πριν την έναρξη της εφαρμογής του Νόμου 1745/1987 (ΦΕΚ 234), καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
Η εξαγορά του αναγνωριζόμενου χρόνου γίνεται με την καταβολή ασφαλιστικής εισφοράς ίσης με την ασφαλιστική εισφορά του κλάδου σύνταξης της 7ης ασφαλιστικής κατηγορίας του ΟΓΑ , όπως ισχύει κάθε φορά. Το ποσό εξαγοράς καταβάλλεται είτε εφ΄άπαξ είτε σε ισόποσες διμηνιαίες δόσεις που δεν μπορούν να υπερβαίνουν το ήμισυ του αριθμού των αναγνωριζομένων μηνών. Σε κάθε περίπτωση το ποσό της εξαγοράς θα πρέπει να έχει εξοφληθεί κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης.
γ) οι χρόνοι των περιπτώσεων α΄ και β’ αθροιστικά δεν μπορεί να υπερβαίνουν τα 7 έτη και το δικαίωμα αναγνώρισης αυτών ασκείται αποκλειστικά και μόνο στον ΟΓΑ
ΣΤΗΝ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΟΤΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ Η ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΑΝΙΣΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΟΙΠΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ. ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟ ΨΗΦΙΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΕΚΤΟ ΤΟ ΧΡΟΝΙΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΓΙΑ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΟΜΙΚΩΝ. ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΑΡΘΕΙ Η ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΝΟΜΙΚΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΚΑΠΟΙΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΝΕΟΤΕΡΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ. ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΜΗΤΕΡΕΣ ΑΝΗΛΙΚΟΥ ΜΕ 25ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2010 ΚΑΙ ΗΛΙΚΙΑ 50 ΕΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΟΜΙΚΩΝ, ΕΝΩ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΄Η ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ, ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ (ΔΙΟΤΙ Η ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΩΝ 55 ΕΤΩΝ ΑΛΛΑ ΟΧΙ 60), ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΝΟΜΙΚΩΝ,ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΑΝΗΛΙΚΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ(ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΓΙΝΑΝ ΜΗΤΕΡΕΣ ΣΕ ΝΕΟΤΕΡΗ ΗΛΙΚΙΑ..).
ΕΝΕΤΑΞΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΣΕ ΑΡΣΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ.
ΟΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ
Οι αγρότες και αγρότισσες που σε όλοι τους την ζωή ασκούσαν αμιγώς το αγροτικό επάγγελμα δεν έχουν κανένα όφελος άμεσα παρά μόνο μετά το έτος 2028 αφού ως γνωστόν οι υποχρεωτικές ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΓΑ ξεκίνησαν απο 1-1-1988.Με την διάταξη αυτή ευνοούνται μόνο ασφαλισμένοι που ασκούσαν άλλα επαγγέλματα και στην πορεία βρέθηκαν στον ΟΓΑ λόγω χαμηλών ασφαλιστικών εισφορών. Νομίζω θα πρέπει να βελτιωθεί το άρθρο με σκοπό να συμπεριλαμβάνει και τους αγρότες που σε όλοι τους την ζωή ασκούσαν αγροτικά επαγγέλματα ως εξής: Λόγω του οτι οι υποχρεωτικές ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΓΑ ξεκίνησαν την 1-1-1988 τα χρόνια που θα χρειάζονται μέχρι την συμπλήρωση των 40 ετών υποχρεωτικής ασφάλισης θα βεβαιώνονται απο τον ανταποκριτή του ΟΓΑ με σχετική αναλυτική έκθεση της αγροτικής δραστηριότητας που ασκούσε ο κάθε αγρότης.