Η περ. δ’ της παρ.5 του άρθρου 27 του ν.1902/1990 αντικαθίσταται ως εξής: Ο ασφαλισμένος θεωρείται ανάπηρος ή μερικά ανάπηρος κατά την έννοια των προηγούμενων εδαφίων, έστω και εάν η πάθηση ή βλάβη ή εξασθένηση σωματική ή πνευματική είναι προγενέστερη της υπαγωγής του στην ασφάλιση, εφ` όσον όμως η μεταγενέστερη της ασφάλισης αναπηρία φθάνει τουλάχιστον το 40% της κατά περίπτωση αναπηρίας. Το άρθρο 9 του ν.3863/2010 (ΦΕΚ 115, Α΄) καταργείται αφ’ ης ίσχυσε.
Άρθρο 10: Tροποποίηση του άρθρου 27 του ν.1902/1990
- 63 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ένταξη στα προνοιακά προγράμματα οικονομικής ενίσχυσης Ατόμων με Αναπηρία
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 02: Τροποποίηση παρ.1 του άρθρου 6 του ν.3863/2010
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03: Τροποποίηση παρ.5β του Άρθρου 6ν.3863/2010 – Κατάργηση παραβόλου ΚΕΠΑ για ανασφάλιστους και αιτούντες προνοιακών επιδομάτων αναπηρίας
- 63 ΣχόλιαΆρθρο 04: Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν.3863/2010 – Συγκρότηση της Ειδικής Επιστημονικής Επιτροπής – Ενιαίος Πίνακας Προσδιορισμού Ποσοστών Αναπηρίας (Ε.Π.Π.Π.Α.)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 05:Εξαίρεση των ιατρών του Ειδικού Σώματος Υγειονομικών Επιτροπών ΚΕ.Π.Α. από τις διατάξεις που διέπουν την επιλογή προσωπικού με σύμβαση έργου κατ’αναλογική εφαρμογή του Άρθρου 21 ν. 2190/1994Άρθρο 05:Εξαίρεση των ιατρών του Ειδικού Σώματος Υγειονομικών Επιτροπών ΚΕ.Π.Α. από τις διατάξεις που διέπουν την επιλογή προσωπικού με σύμβαση έργου κατ’αναλογική εφαρμογή του Άρθρου 21 ν. 2190/1994
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06: Εκπροσώπηση Ε.Σ.Α.με.Α. και Α.Γ.Σ.Σ.Ε. στο Δ.Σ. του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 07: Κατάργηση αναστολής καταβολής εξωιδρυματικού επιδόματος παραπληγίας-τετραπληγίας κατά τη νοσηλεία των δικαιούχων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 08: Αντικατάσταση του όρου «τυφλότητα» με τον ειδικότερο όρο «αναπηρία όρασης» στην ΚΥΑ Δ29α/Φ.32/Γ.Π.οικ.10806/529
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 09: Παράταση χορήγησης αναπηρικής σύνταξης
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 10: Tροποποίηση του άρθρου 27 του ν.1902/1990
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 11: Οριστικοποίηση συντάξεων αναπηρίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12:Παροχή δυνατότητας στους συνταξιούχους ΟΓΑ δικαιούχους του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας τυφλούς, παραπληγικούς και απόλυτα αναπήρους που δεν έχουν μέλη οικογένειας δικαιούχους του Λ.Α.Ε. να έχουν συνοδό όταν συμμετέχουν στα προγράμματα του Κοινωνικού Τουρισμού και Εκδρομών.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13: Συγκρότηση Ειδικών κλιμακίων ελέγχου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14: Παράταση ανώτατου ορίου παραμονής υπαλλήλωνΆρθρο 14: Παράταση ανώτατου ορίου παραμονής υπαλλήλων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15: Θέματα Διεύθυνσης της Ε.ΥΠ.Ε.Α. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ της Περιφέρειας ΑττικήςΆρθρο 15: Θέματα Διεύθυνσης της Ε.ΥΠ.Ε.Α. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ της Περιφέρειας Αττικής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16: Αναλογική εφαρμογή στους ΦΚΑ των διατάξεων για κατασχέσεις κινητών κατά τις νυχτερινές ώρες και κατά τις εξαιρετέες μέρες σε βάρος επιχειρήσεων που οφείλουν μεγάλα ποσάΆρθρο 16: Αναλογική εφαρμογή στους ΦΚΑ των διατάξεων για κατασχέσεις κινητών κατά τις νυχτερινές ώρες και κατά τις εξαιρετέες μέρες σε βάρος επιχειρήσεων που οφείλουν μεγάλα ποσά
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17: Δικαιώματα ΦΚΑ μετά την υπαγωγή οφειλετών σε ρύθμιση και συμμόρφωση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18: Υποχρέωση παροχής στοιχειών στα ταμεία υποχρεωτικής επικουρικής ασφάλισης του άρθρου 36 του Ν.4052/2013Άρθρο 18: Υποχρέωση παροχής στοιχειών στα ταμεία υποχρεωτικής επικουρικής ασφάλισης του άρθρου 36 του Ν.4052/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19:Ρύθμιση για μη δέσμευση οφειλομένων εισφορών προς ΦΚΑΆρθρο 19:Ρύθμιση για μη δέσμευση οφειλομένων εισφορών προς ΦΚΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20: Ασφάλιση δημοσιογράφων απασχολούμενων σε γραφεία τύπου αθλητικών ομοσπονδιών στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21: Θέματα ασφάλισης υπαγομένων στον Τομέα Ασφάλισης Τεχνιτών Τύπου Αθηνών (τ. ΤΑΤΤΑ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22: Προθεσμία ενός έτους για εξαγορά χρόνου ασφάλισης επαναπροσληφθέντων με το ν. 2190/1994Άρθρο 22: Προθεσμία ενός έτους για εξαγορά χρόνου ασφάλισης επαναπροσληφθέντων με το ν. 2190/1994
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23: Θέματα ασφάλισης του π. Ταμείου Συντάξεων Προσωπικού ΗΣΑΠΆρθρο 23: Θέματα ασφάλισης του π. Ταμείου Συντάξεων Προσωπικού ΗΣΑΠ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24: Ασφάλιση συμμετεχόντων σε προγράμματα του ΚΕΘΕΑ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25: Αναγνώριση χρόνου θητείας αντιρρησιών συνείδησης ασφαλισμένων σε φορείς αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26: Εφαρμογή συστήματος απλής αναλογικής στις οργανώσεις των συνταξιούχων
- 134 ΣχόλιαΆρθρο 27: Περιέλευση στο ΕΤΕΑ της περιουσίας του ΕΛΕΜ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: Ασφάλιση πωλητών λαϊκού λαχείουΆρθρο 28: Ασφάλιση πωλητών λαϊκού λαχείου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29: Ασφάλιση πολιτών τρίτης χώρας στον ΟΓΑ για εποχική εργασία ή ως αλιεργάτεςΆρθρο 29: Ασφάλιση πολιτών τρίτης χώρας στον ΟΓΑ για εποχική εργασία ή ως αλιεργάτες
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 30: Επαναχορήγηση σύνταξης ανασφάλιστων υπερηλίκων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31: Κατάργηση του π. δ/τος 674/1979 (196 Α΄) περί υπαγωγής των υπαλλήλων του ΟΠΑΔ, ασφαλισμένων στον Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΠΔΥ, στο καθεστώς του ν. 103/75 (167 Α’) για λήψη συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματοςΆρθρο 31: Κατάργηση του π. δ/τος 674/1979 (196 Α΄) περί υπαγωγής των υπαλλήλων του ΟΠΑΔ, ασφαλισμένων στον Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του ΤΠΔΥ, στο καθεστώς του ν. 103/75 (167 Α’) για λήψη συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32:Κατάργηση της αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας στον Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΠΔΚΥ) του ΤΠΔΥ.Άρθρο 32:Κατάργηση της αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας στον Τομέα Πρόνοιας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΠΔΚΥ) του ΤΠΔΥ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33: Σύνθεση Τοπικών Διοικητικών Επιτροπών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34: Εναρμόνιση περιόδων αναπροσαρμογής εισφορών Λογαριασμού Αγροτικής ΕστίαςΆρθρο 34: Εναρμόνιση περιόδων αναπροσαρμογής εισφορών Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35: Ένταξη των υπαλλήλων και των συνταξιούχων πρώην υπαλλήλων του ΟΓΑ, στις παροχές του Λογαριασμού Αγροτικής Εστίας με καταβολή ατομικής εισφοράς και χωρίς κρατική επιχορήγηση
- 101 ΣχόλιαΆρθρο 36: Κατάργηση ποινών για οφειλέτες ατομικής εισφοράς στον ΟΑΕΕ και το ΕΤΑΑ
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 37: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Ιουνίου 2015, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
9 Ιουνίου 2015, 12:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 490 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Το άρθρο 9 του ν. 3863/2010 καταργείται διότι , σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, δεν κατέστη δυνατό να εφαρμοστεί στην πράξη. Συγκεκριμένα αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση ως γενικός και αόριστος ο όρος «ουσιώδης επιδείνωση» της προϋπάρχουσας αναπηρίας.
Η βασική καινοτομία όμως του εν λόγω άρθρου 9 του ν. 3863/2010, το οποίο καταργείται, είναι ότι το δικαίωμα της συνταξιοδότησης των ατόμων που υπάγονται στην εργασία με προϋπάρχουσα την αναπηρία επεκτείνεται από το ΙΚΑ (όπου ίσχυε με το άρθρο 27 του ν. 1902/1990) σε όλους τους ασφαλιστικούς οργανισμούς. Σαφές βέβαια είναι ότι το άρθρο αυτό δεν μπόρεσε να εφαρμοστεί για τους λόγους που αναφέρονται ορθώς στην αιτιολογική έκθεση.
Με το παρόν επίσης άρθρο 10 τροποποιείται η παρ. 5 δ του άρθρου 27 του ν. 1902/1990 ως προς τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης του ατόμου με προϋπάρχουσα αναπηρία αφού προβλέπει ότι η μεταγενέστερη της ασφάλισης αναπηρία φτάνει στο 40%.
Βάσει των ανωτέρω προτείνουμε το άρθρο 10 να διατυπωθεί ως εξής:
«Η περ. δ’ της παρ.5 του άρθρου 27 του ν.1902/1990 αντικαθίσταται ως εξής :
Ο ασφαλισμένος θεωρείται ανάπηρος ή μερικά ανάπηρος κατά την έννοια των προηγούμενων εδαφίων, έστω και εάν η πάθηση ή βλάβη ή εξασθένηση σωματική ή πνευματική είναι προγενέστερη της υπαγωγής του στην ασφάλιση, εφ` όσον όμως η μεταγενέστερη της ασφάλισης αναπηρία φθάνει τουλάχιστον το 40% της κατά περίπτωση αναπηρίας.
Από τις ρυθμίσεις του ως άνω εδαφίου εξαιρούνται οι ασφαλισμένοι που η προϋπάρχουσα αναπηρία τους αξιολογείται με ποσοστό αναπηρίας 80%. Οι ασφαλισμένοι που η αναπηρίας τους προϋπάρχει της υπαγωγής τους στην ασφάλιση και αξιολογείται με ποσοστό τουλάχιστον 80% δικαιούνται σύνταξη αναπηρίας εφόσον πληρούν τα υπόλοιπα κριτήρια που θέτει ο Κανονισμός του ασφαλιστικού τους ταμείου, ανεξαρτήτως της επιδείνωσης ή όχι της προϋπάρχουσας αναπηρίας τους.
Η παρούσα ρύθμιση έχει ισχύ για τους ασφαλισμένους των ασφαλιστικών ταμείων αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και τους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς του Δημοσίου. Το άρθρο 9 του ν.3863/2010 (ΦΕΚ 115, Α΄) καταργείται αφ’ ης ίσχυσε».
Εξήγηση στο άρθρο. Δε μιλάει για επιδείνωση κατά 40 % στην ήδη υπάρχουσα. Μιλάει για νέα επιβάρυνση, άλλου είδους αναπηρίας, που ίσως και να είναι λόγω της προϋπάρχουσας. Η νέα αναπηρία πρέπει να είναι τουλάχιστον 40 %. Εγώ, έτσι το καταλαβαίνω.
Εμεις με βαριες αναπηριες (80% και ανω) δεν μπορουμε να περιμενουμε 15 χρονια για συνταξιοδότηση διοτι οι παθησεις μας π.χ. η αιμορροφιλια μας επιβαρυνει συνεχως την υγεια μας (π.χ.νεα αιματωματα στις ηδη υπαρχουσε αλλοιωμενες αρθρωσεις) και δυστυχως και η λοιμωξη του hiv και η θεραπεια της δεν μας αφηνουν περιθωρια για καθημερινη ενασχοληση λογω των παρενεργειων και το πιο σημαντικο λογω του ρατσισμου που υπαρχει στους χωρους εργασιας για μολυσματικες ασθενειες! Εγω προσωπικα εχω δουλεψει με νυχια και με δοντια (πηγαινα στην εργασια μου με αιματωματα στα ποδια και με αφορητους πονους) και ηδη εχω συμπληρωσει 10+ χρονια εργασιας. Οταν πηγα να ρωτησω για συνταξη αναπηριας μου ειπαν ναι δικαιουστε αλλα πρεπει να συμπληρωσετε αλλα επιπλεον 5 χρονια full εργασιας και τωρα δεν δικαιουμε λογω του μεγαλου ποσοστου προυπαρχουσας αναπηριας δηλ. μας τιμωρουν επειδη γεννηθηκαμε αναπηροι!
Απο τι στιγμη που υπαρχει επιδεινωση εστω και απο το 67% στο 80%(το οποιο θεωρειται βαρια! αναπηρια) θα επρεπε να δικαιουμαστε συνταξη και να μην μασ παιζουν με τα νουμερα!
κ. Ψυχάρη, το ποσοστό 25% που το βρήκατε; Διαβάζω τον προγενέστερο νόμο και δεν λέει κάποιο νούμερο, μόνο για «ουσιώδη επιδείνωση» λέει.
Το ποσοστό 25% στις νέες παθήσεις ή στην επιδείνωση της προϋπάρχουσας πάθησης(προ της ασφάλισης), πρέπει να ισχύσει, όπως σήμερα.
Επανέρχομαι στο προηγούμενο σχόλιο για να πω ότι, ακόμα κι αν δεν κατάλαβα καλά πριν (γιατί δεν είναι σαφής η διάταξη) και το 40% επιδείνωση αφορά το 40% επί της ήδη υπάρχουσας πάθησης, τότε και πάλι κάποιος που έχει 67% αναπηρία, θα πρέπει να αποδείξει ότι η κατάστασή του επιδεινώθηκε κατά 67 επί 40 διά 100 = 26.8%. Δηλαδή να αποκτήσει ποσοστό αναπηρίας 93,8% προκειμένου να βγει σε αναπηρική σύνταξη. Το νούμερο αυξάνεται όσο αυξάνεται και το ποσοστό , δηλ. κάποιος με προυπάρχουσα αναπηρία 70 θα πρέπει να δείξει επιδείνωση κατά 70 επί 40 διά 100 = 28%, δηλ να αποκτήσει ποσοστό αναπηρίας 98% κ.ο.κ.
Σε κάθε περίπτωση, όπως και να το υπολογίσουμε, η κατάσταση μοιάζει εξωφρενική για όσους έχουν μια βαριά αναπηρία προγενέστερη όπως ο κ. Φωτίου.
Γι αυτό εμμένω στο προηγούμενο σχόλιό μου: Πιστεύω πως πρέπει να προστεθεί η διάταξη:
«Οι έχοντες ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω μπορούν να βγουν σε αναπηρική σύνταξη οποτεδήποτε, εφόσον έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό ενσήμων, ακόμα και εάν η πάθησή τους ήταν προγενέστερη της ασφάλισης»
Διάβασα προσεκτικά τη διατύπωση του νόμου και πιστεύω ότι θα δημιουργήσει προβλήματα ασυμβίβαστου. Και εξηγούμαι.
Με αυτή τη διατύπωση, κάποιος που γεννήθηκε ή απέκτησε πολύ μικρός μια αναπηρία 67% (όσο ήταν ανήλικος δηλαδή), και εν συνεχεία κατάφερε να βρει μια εργασία, δεν θα μπορέσει ποτέ να ζητήσει αναπηρική σύνταξη αφού το 67% δεν θα μπορεί ποτέ να γίνει…107% (67+40) ώστε να βγει σε αναπηρική σύνταξη. Θα πρέπει δηλαδή να εργάζεται μέχρι τα βαθιά του γεράματα για να βγει σε σύνταξη γήρατος.
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν προστατευτικές διατάξεις, και ειδικά για κάποιες παθήσεις αρκούν 15 χρόνια εργασίας για να βγουν οι ΑμεΑ με 67% και άνω σε αναπηρική σύνταξη. Πως θα συμβιβαστούν αυτά τα δυο αντίθετα μεταξύ τους δεδομένα;
Πιστεύω πως πρέπει να προστεθεί μια διάταξη που να λέει: «Οι έχοντες ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω μπορούν να βγουν σε αναπηρική σύνταξη οποτεδήποτε, εφόσον έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό ενσήμων, ακόμα και εάν η πάθησή τους ήταν προγενέστερη της ασφάλισης».
Είναι ο μόνος τρόπος για να συμβιβαστούν τα ασυμβίβαστα και για να μην αναμένουμε ότι θα εργάζονται κανονικά μέχρι το γήρας όσοι έχουν 67% και άνω αναπηρία (πως θα μπορέσουν, άλλωστε; κι αν απολυθούν; κι αν καταρρεύσουν και δεν αποδίδουν στην εργασία τους; )
Συμφωνώ και με τον κ. Φωτίου που θίγει το ίδιο θέμα στην ουσία. Εχει κάποιος 67% αναπηρία, χειροτερεύει και γίνεται 80% και δεν θα μπορεί να βγει σε σύνταξη επειδή δεν πήγε σε 107% αναπηρία; Αυτή η διάταξη θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι προσπαθεί να λύσει.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗΣ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΟΡΙΑ ΕΝΣΗΜΩΝ Η ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΒΙΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ 67% ΝΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΑ 62 ΕΤΗ ΑΛΛΑ ΑΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΕΝΣΗΜΑ ΠΧ 4500 Η 5500 ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ Η ΜΗ, ΜΙΑΣ ΚΑΙ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΒΑΘΜΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Ειμαι βαρια αιμορροφιλικος και με ΗΙV και HCV λογω μολυνσης απο παράγωγα αιματος. Πριν το ενιαιο πινακα προσδιορισμου αναπηριας του 2012 ειχα αναπηρια 67%. Μετα λογω και του hiv και hcv, εχω 80% και πάνω. Ομως με το 40% δεν δικαιουμαι συνταξη αναπηριας λογω του υψηλου ποσοστου (67%) προγενεστερης αναπηριας. Ειναι πολυ αδικο ειδικα για την δικη μας περιπτωση οπου η μολυνση προκληθηκε λογω υπαιτιοτητας του δημοσιου νοσοκομειου και μονο!
Τουλαχιστον οσοι εχουμε απομεινει να δικαιουμαστε συνταξη αναπηριας απο τη στιγμη που εχουμε συμπληρωσει καποια χρονια εργασιας (5 ετη και πανω). Ειναι πολυ αδικο η αναπηρια μας να πηγαινει απο το 67 στο 80% και πανω και να μην δικαιουμαστε συνταξη. Ειδικα για την κατηγορια μας να γινει καποια ειδικη προβλεψη. Δεν ζηταμε πολλα, παραμονο να δικαιωθουμε οσο μπορουμε απο την στιγμη που δεν ηταν δικη μας υπαιτιοτητα η μολυνση!
Και για οσους πιστευουν οτι ειναι ευκολη η εργασια με ολες αυτες τις παθησεις, να δοκιμασει να παρει τα φαρμακα με τις τοσες παρενεργειες που προκαλουν και να παει να πει στον εργοδοτη του απο τι πασχει και αν τον κρατησει να μας το πει!
ειδικα οι μολυσματικες ασθενεις οπως ο HIV και η ηπατιτιδα, πρεπει να εχουν τελειως διαφορετικη αντιμετωπιση!!! Ο κοσμος φοβαταν παντα και θα φοβαται να ερχεται σε επαφη με εμας και κανεις δεν μπορει να τον κατηγορισει αδικαιολογητα!