1. α. Από 1.1.2017, το ποσοστό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς για τον κλάδο κύριας σύνταξης, που καταβάλλουν τα πρόσωπα, παλαιοί και νέοι ασφαλισμένοι κατά τη διάκριση του ν. 2084/1992, τα οποία υπάγονται ή θα υπάγονταν σύμφωνα με τις γενικές ή ειδικές ή καταστατικές διατάξεις, όπως ίσχυαν ως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, στην ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε, ανέρχεται μηνιαίως σε ποσοστό 20%.
β. Ειδικά για τα πρόσωπα, παλαιούς και νέους ασφαλισμένους κατά τη διάκριση του ν. 2084/1992, τα οποία υπάγονται ή θα υπάγονταν σύμφωνα με τις γενικές ή ειδικές ή καταστατικές διατάξεις, όπως ίσχυαν ως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, στην ασφάλιση του Ε.Τ.Α.Α., καθώς και για τους οικονομολόγους ασφαλισμένους στον Ο.Α.Ε.Ε., και εγγεγραμμένους στο Οικονομικό Επιμελητήριο, το ποσοστό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς για τον κλάδο κύριας σύνταξης ανέρχεται μηνιαίως σε ποσοστό 14% για τα πρώτα δύο (2) έτη από την πρώτη τους υπαγωγή στην ασφάλιση, σε ποσοστό 17% για τα επόμενα τρία (3) έτη και σε ποσοστό 20% για το διάστημα μετά το 5ο έτος της υπαγωγής τους στην ασφάλιση.
2. Τα ως άνω ποσοστά υπολογίζονται επί του μηνιαίου εισοδήματος, όπως αυτό καθορίζεται με βάση το καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα, από την ασκούμενη δραστηριότητά τους κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος. Ως ετήσιο εισόδημα των προσώπων που είναι μέλη προσωπικών εταιρειών νοείται, για την εφαρμογή του παρόντος, το πηλίκο της διαίρεσης του συνολικού μερίσματος της εταιρίας δια του ποσοστού συμμετοχής εκάστοτε μέλους σε αυτή. Σε περίπτωση ζημιών ή μηδενικού μερίσματος τα μέλη των προσωπικών εταιριών καταβάλλουν εισφορές σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3 του παρόντος. Στην περίπτωση των ασφαλισμένων της περίπτωσης β της παραγράφου 1 του παρόντος, το συνολικό ποσό που υπολείπεται του ποσοστού 20% μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς κατά τα πέντε πρώτα έτη ασφάλισης αποτελεί ασφαλιστική οφειλή η οποία πρέπει να εξοφληθεί έως και το έτος συνταξιοδότησης του ασφαλισμένου, υπολογιζόμενη επί του μηνιαίου εισοδήματος σύμφωνα με την παρούσα παράγραφο, προσαυξημένου κατά την ετήσια μεταβολή μισθών, όπως αυτή καθορίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης εξειδικεύονται τα ειδικότερα θέματα όσον αφορά στους κανόνες προσδιορισμού της βάσης υπολογισμού εισφορών ανά επαγγελματική δραστηριότητα καθώς και τον τρόπο είσπραξης.
3. Η μηνιαία ελάχιστη βάση υπολογισμού επί της οποίας υπολογίζεται το εκάστοτε προβλεπόμενο ποσοστό εισφοράς καθορίζεται με βάση το ποσό που αντιστοιχεί στον κατώτατο βασικό μισθό άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών. Ειδικά στην περίπτωση εφαρμογής της περίπτωσης β της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου η ως άνω ελάχιστη μηνιαία βάση υπολογισμού αντιστοιχεί στο 70% επί του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών.
Ως προς το ανώτατο όριο ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση η διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 38.
4. Κατά τα λοιπά, διατάξεις νόμου που προβλέπουν την καταβολή μειωμένων ασφαλιστικών εισφορών για τους ασφαλισμένους προερχόμενους από το ΕΤΑΑ, κατά την πρώτη πενταετία υπαγωγής στην ασφάλιση, καταργούνται από 1.1.2017.
5. Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και για τους υγειονομικούς που αμείβονται κατά πράξη και περίπτωση, καθώς και για τους δικηγόρους που βρίσκονται σε αναστολή άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον Κώδικα Δικηγόρων. Οι δικηγόροι αυτοί καταβάλλουν την εισφορά του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 3.
6. Από 1.1.2017 οι ασφαλισμένοι για τους οποίους, βάσει των γενικών ή ειδικών ή καταστατικών διατάξεων που ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, προέκυπτε υποχρέωση υπαγωγής στον Τομέα Ασφάλισης Ναυτικών Πρακτόρων και Υπαλλήλων του ΟΑΕΕ και ασκούν ελεύθερο επάγγελμα, καταβάλλουν, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, τις προβλεπόμενες στις παραγράφους 1, 2 και 3 ασφαλιστικές εισφορές.
7. Υποχρέωση εισφοράς κατά τα οριζόμενα στο παρόν άρθρο σχετικά με τις εισφορές αυτοπασχολουμένων και ελεύθερων επαγγελματιών έχουν, πέραν των προσώπων της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού και οι εξής:
α. Τα μέλη ή μέτοχοι Οργανισμών, Κοινοπραξιών ή κάθε μορφής Εταιρειών, πλην των Ανωνύμων και των Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών, των οποίων ο σκοπός συνιστά δραστηριότητα, για την οποία τα ασκούντα αυτή πρόσωπα υπάγονταν στην ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. (επαγγελματική, βιοτεχνική ή εμπορική δραστηριότητα)
β. Τα μέλη του Δ.Σ. των Α.Ε. με αντικείμενο επιχειρήσεως επαγγελματική, βιοτεχνική ή εμπορική δραστηριότητα σε όλη την Επικράτεια, εφόσον αυτά είναι μέτοχοι κατά ποσοστό 3% τουλάχιστον
γ. Οι μέτοχοι των Ανωνύμων Εταιρειών, των οποίων ο σκοπός είναι η μεταφορά προσώπων ή πραγμάτων επί κομίστρω με αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης, εφόσον είναι κάτοχοι ονομαστικών μετοχών
δ. Οι διαχειριστές Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής Εταιρείας που ορίστηκαν με το καταστατικό ή με απόφαση των εταίρων
ε. Ο μοναδικός εταίρος Μονοπρόσωπης Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής Εταιρείας
8. Τυχόν υψηλότερα ή χαμηλότερα των οριζομένων στην παράγραφο 1 ποσοστά ασφαλιστικών εισφορών Κλάδου Σύνταξης ασφαλισμένου και εργοδότη που προβλέπονταν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος αναπροσαρμόζονται ισόποσα και σταδιακά ετησίως από 1.1.2017 και εφεξής, ούτως ώστε από 1.1.2020 να διαμορφωθούν στο αντίστοιχο ύψος που ορίζεται στην ανωτέρω παράγραφο.
9. Στους ασφαλισμένους της παρ. 1 του παρόντος άρθρου, οι οποίοι αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών και για τους οποίους προκύπτει ότι το εισόδημά τους προέρχεται από την απασχόλησή τους σε ένα ή και δύο πρόσωπα (φυσικά και νομικά) εφαρμόζονται αναλογικά ως προς το ύψος, τον τρόπο υπολογισμού και τον υπόχρεο καταβολής της εισφοράς, οι διατάξεις του άρθρου 38 του παρόντος.
10. Από 1-7-2016 τα ένσημα υπέρ της κοινωνικής ασφάλισης για τους δικηγόρους, συμβολαιογράφους, δικαστικούς επιμελητές και υποθηκοφύλακες καταργούνται. Ομοίως καταργούνται οι πάσης φύσεως αναλογικές εισφορές υπέρ των Τομέων Ασφάλισης, Πρόνοιας και Υγείας Συμβολαιογράφων του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (ΕΤΑΑ) επί των αναλογικών δικαιωμάτων από τη σύνταξη συμβολαίων που αναγράφονται στα άρθρα 115, 117 και 118 του Ν. 2830/2000. Τα καταργούμενα ποσοστά επί των αναλογικών δικαιωμάτων των Συμβολαιογράφων στα κρατικά – τραπεζικά συμβόλαια προσαυξάνουν αντιστοίχως τα ποσοστά υπέρ του οικείου Συμβολαιογραφικού Συλλόγου, προς τον οποίο αποδίδονται, προκειμένου να διανεμηθούν σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 120 του Κώδικα Συμβολαιογράφων.
11. α. Ειδικά για τους δικηγόρους, υπέρ του ΕΦΚΑ καταβάλλεται ποσοστό 20% επί της ελάχιστης αμοιβής ανά δικηγορική πράξη ή παράσταση, για την οποία προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία έκδοση γραμματίου προείσπραξης. Ο οικείος Δικηγορικός Σύλλογος αποστέλλει στον ΕΦΚΑ τη σχετική συγκεντρωτική κατάσταση ανά δικηγόρο. Για τους δικηγόρους που απασχολούνται με έμμισθη εντολή, τα ποσά που έχουν καταβληθεί μέσω ενσήμων ή της ανωτέρω διαδικασίας που τα αντικαθιστά, αφαιρούνται από την εισφορά του ασφαλισμένου
β. Σε περίπτωση που τα ποσά που καταβάλλονται βάσει των ανωτέρω ρυθμίσεων υπολείπονται της εισφοράς, ο ασφαλισμένος καταβάλλει την προκύπτουσα διαφορά σε χρήμα, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 2042/1992
γ. Σε περίπτωση που τα ποσά που καταβλήθηκαν υπερβαίνουν την προβλεπόμενη μηνιαία εισφορά, δεν επιστρέφονται, αλλά συμψηφίζονται με την ετήσια ασφαλιστική οφειλή του αντίστοιχου έτους.
12. Από 1.1.2017 ο ΕΦΚΑ συνεισπράττει με τις ασφαλιστικές εισφορές και την προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 44 παρ. 2 του ν. 3986/2011 εισφορά, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 50 του ν. 4144/2013, υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξάρτητα Απασχολούμενων – Κλάδος ασφαλισμένων ΟΑΕΕ και ΕΤΑΠ – ΜΜΕ καθώς και υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξάρτητα Απασχολούμενων – Κλάδος ασφαλισμένων ΕΤΑΑ, την οποία και αποδίδει στον ΟΑΕΔ. Επί εμμίσθων ασφαλισμένων που εκ της ιδιότητάς τους ασκούν και ελευθέριο επάγγελμα οι ως άνω εισφορές επιβάλλονται μόνον επί των μηνιαίων αποδοχών τους.
13. Όσοι ασφαλισμένοι συμπληρώνουν 40 χρόνια ασφάλισης, με αίτησή τους μπορούν να καταβάλλουν, μειωμένη κατά το 50%, ασφαλιστική εισφορά, παραιτούμενοι από την προσαύξηση της σύνταξής τους ως προς τα επόμενα έτη ασφάλισης.
14. Το ύψος της ασφαλιστικής εισφοράς καθώς και οι ασφαλιστικές κατηγορίες ή κλάσεις ή αποδοχές, βάσει των οποίων υπολογίζεται η μηνιαία εισφορά των ασφαλισμένων για τους οποίους, βάσει των γενικών ή ειδικών ή καταστατικών διατάξεων που ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, προέκυπτε υποχρέωση υπαγωγής στον ΟΑΕΕ, συμπεριλαμβανομένων και των ασφαλισμένων που υπάγονταν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος στον Τομέα Ασφάλισης Ναυτικών και Τουριστικών Πρακτόρων, όπως έχουν διαμορφωθεί μέχρι 31.12.2015 παραμένουν αμετάβλητες μέχρι 31.12.2016.
15. Η σταθερή μηνιαία εισφορά, το ύψος της ασφαλιστικής εισφοράς καθώς και οι ασφαλιστικές κατηγορίες ή αποδοχές, βάσει των οποίων υπολογίζεται η μηνιαία εισφορά των ασφαλισμένων για τους οποίους, βάσει των γενικών ή ειδικών ή καταστατικών διατάξεων όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, προέκυπτε υποχρέωση υπαγωγής στους Τομείς του κλάδου κύριας ασφάλισης του ΕΤΑΑ (Τομέας Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων, Τομέας Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών, Τομέας Ασφάλισης Νομικών), όπως έχουν διαμορφωθεί μέχρι 31.12.2015 παραμένουν αμετάβλητες μέχρι 31.12.2016, εξαιρουμένης της εισφοράς που καταβαλλόταν για την ειδική προσαύξηση ΤΣΜΕΔΕ καθώς και του κλάδου μονοσυνταξιούχων του ΤΣΑΥ τα οποία καταργούνται από την 1.1.2016.
16. Μέχρι την 31.12.2016 οι ασφαλιστικές εισφορές του παρόντος άρθρου εξακολουθούν να εισπράττονται από τους υφιστάμενους κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος ασφαλιστικούς φορείς.
17. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μετά από γνώμη του ΔΣ του ΕΦΚΑ, εξειδικεύονται οι κατηγορίες αυτοαπασχολούμενων και ελεύθερων επαγγελματιών, καθώς και ο τρόπος υπολογισμού των εισφορών των κατηγοριών αυτών, οι οποίοι μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος υπάγονταν στην ασφάλιση άλλων Φορέων Κύριας Ασφάλισης, πλην ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ. Μέχρι την έκδοση της Απόφασης αυτής η ασφάλιση και η καταβολή των εισφορών συνεχίζει με το καθεστώς που ίσχυε έως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
παρ 12 Οπως αναφέρεται σχετικά στην παρ. 10 του άρθρου 39 και οι ασφαλισμένοι ΕΤΑΑ που είναι μισθωτοί Δημοσίου είναι δίκαιο να μην υφίστανται αυτές τις κρατήσεις.
Για τους ελεύθερυς επαγγελματίες μηχανικούς Είναι αδύνατον να πληρωθούν οι εισφορές στο Τσμεδε ,όταν υπάρχει τόσο μεγάλη κρίση στο επάγγελμα για πολλά χρόνια!
Να αφαιρούνται αυτές οι εισφορές από τα έσοδα.
<>.
Ερωτήματα:
– Ποιό φορολογητέο εισόδημα; Το κατά δήλωση ή το μετά από έλεγχο;
– Στην Ελλάδα με το μεγαλύτερο ποσοστό αυτοαπασχολουμένων στην Ευρώπη και την ευρείας κλίμακας μεγαλο ή μικροφοροδιαφυγή, ποια δικαιοσύνη θα έχει ο υπολογισμός των ασφαλίστρων με βάση το φορολογητέο εισόδημα.
– Πως δικαιολογείται το επιχείρημα του κ. Υπουργού ότι θα τα πάρει από αυτούς που βγάζουν περισσότερα χρήματα, όταν ολόκληροι κλάδοι, όπως της εστίασης, διασκέδασης, κλπ, που έχουν τη δυνατότητα να φοροδιαφεύγουν, δεν θα πληρώνουν αυτό που τους αναλογεί. Με ποιο μηχανισμό και πότε θα ελεγχθεί η ορθή απόδοση των εισφορών τους;
– Αν κάποιος βγεί στη σύνταξη και μετά από κάποια χρόνια διαπιστωθεί ότι φοροδιέφευγε, θα του ζητηθεί αναδρομικά να πληρώσει; Θα μπορεί να πληρώσει ή θα του κοπεί η σύνταξη;
Δυστυχώς για άλλη μια φορά ο νόμιμος ή αυτός που δεν έχει τη δυνατότητα να φοροαποφύγει-φοροδιαφύγει θα συνεχίσει να είναι το θύμα;
1. Σταματήστε τώρα ακόμη και στα πλαίσια ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ την αδικία σε βάρος των μηχανικών όχι μονο σε σχέση με το σύνολο των ελ. επαγ/τιων αλλά ακόμη και σε σχέση με τους γιατρους/δικηγόρους!
Όταν έχει κλειστά βιβλία να ΜΗΝ ειναι υπόχρεος σε εισφορές όπως όλοι οι υπόλοιποι. Η υποχρέωση να ασφαλίζεται η ιδιότητα ειναι παρωχημένη και δεν εξυπηρετεί ούτε την πολιτεία ούτε τον μηχανικό.
2. Οι εργαζόμενοι με «μπλοκάκι» είναι μια παρανομια του εργατικού δικαίου η οποία τόσα χρόνια αντί να τελειώνει, γιγαντώνεται. Είναι άνθρωποι μισθωτοι του ιδιωτικού τομέα οι οποίοι φαίνονται ως ελ. επαγ/τιες και οι οποίοι ΔΕΝ δικαιούνται ΔΩΡΑ, ΚΑΝΟΝ. ΑΔΕΙΕΣ, ΑΠΟΖ. ΑΠΟΛΥΣΗΣ, ΑΝΑΡΡΩΤ. ΑΔΕΙΕΣ, ΥΠΑΓΩΓΗ ΣΕ ΣΣΕ κλπ κλπ. Είναι υπαλληλάκια για τους εργοδότες και ελευθεροι επαγγελματίες για το κράτος!!!!!
Αποτέλεσμα αυτού, είναι φορολογικά τα τελευταια χρόνια αυτοί οι ανθρωποι να έχουν κάποιες ελαφρύνσεις όπως οι μισθωτοι. Ενώ λοιπόν αυτοί διαφοροποιούνται φορολογικά ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΑΡΘΡΟ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΕΙ ΟΥΤΕ ΚΑΤ’ ΕΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ!. Στον ίδιο χώρο ο ένας συναδελφος θα έχει 6,67% κρ. κύριας συντ. και ο άτυχος (μπλοκάκι) 20%!
Νομίζω πρέπει να το δείτε αυτό!!
Στο άρθρο 15 καταργείται η ειδική προσαύξηση του ΤΣΜΕΔΕ αναδρομικά από 1/1/2016. Η ισχύς του άρθρου επεκτείνεται για τους μισθοτούς ή θα πρέπει να υπάρχει επιπλέον πρόβλεψη στο Άρθρο 38;
Μιλατε για ελευθερους επαγγελματιες – αυτοαπασχολουμενους και αναφερεστε μεταξυ των άλλων και σε ουσιαστικά μισθωτούς του δημοσιου τομεα που αμοίβονται με «μπλοκάκι». Τους βαφτιζετε κι εσεις και οι προηγουμενες κυβερνησεις σε ελευθερους επαγγελματιες προφανως για να παρακαμφθει το ΑΣΕΠ και το ενιαιο μισθολογιο.
Αν πραγματικα θελατε την τακτοποιηση του ασφαλιστικού – φορολογικου συστηματος θα ξεκινουσατε με την παραδοχή οτι αυτη η κατηγορία εργαζομενων ειναι μισθωτοι και θα ρυθμιζατε το συνολο των θεματων τους (απο προσληψη μεχρι αμοιβη – φορολογηση και ασφαλιση) αναλογα.
Να μπορει καποιος ασφαλισμενος στον ΟΑΕΕ να πληρωνει μεγαλυτερη κλαση απο αυτη που οριζει ο νεος νομος δηλαδη να πληρωνει αν θελει παραπανω απο το 20% του εισοδηματος του αν αυτο τυχαινει να ειναι μικρο εκεινη την χρονια.
Επί του Άρθρου 39 – Εισφορές αυτοπασχολουμένων και ελεύθερων επαγγελματιών:
7. Υποχρέωση εισφοράς κατά τα οριζόμενα στο παρόν άρθρο σχετικά με τις εισφορές αυτοπασχολουμένων και ελεύθερων επαγγελματιών έχουν, πέραν των προσώπων της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού και οι εξής:
α. Τα μέλη ή μέτοχοι Οργανισμών, Κοινοπραξιών ή κάθε μορφής Εταιρειών, πλην των Ανωνύμων και των Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών, των οποίων ο σκοπός συνιστά δραστηριότητα, για την οποία τα ασκούντα αυτή πρόσωπα υπάγονταν στην ασφάλιση του Ο.Α.Ε.Ε. (επαγγελματική, βιοτεχνική ή εμπορική δραστηριότητα):
Δεν γίνεται καμία ξεχωριστή αναφορά στις Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, τις οποίες προφανώς συμπεριλάβατε στη φράση «ή κάθε μορφής Εταιρειών». Με βάση το προσχέδιο νόμου, ένα μέλος Κοιν.Σε.Π. υποχρεούται σε ασφαλιστικές εισφορές αν ο σκοπός της επιχείρησης αυτής συμπίπτει με την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας για την οποία υποχρεούτω σε ασφαλιστικές εισφορές ως επαγγελματίας του ΟΑΕΕ.
Επίσης, το κείμενο στο συγκεκριμένο σημείο είναι Ασαφές και προβληματικό, διότι ένα μέλος Κοιν.Σε.Π. δεν είναι υποχρεωτικά και εργαζόμενος/η σε αυτήν. Επιπλέον, με βάση το κείμενο, το κράτος αντιμετωπίζει το μέλος Κοιν.Σε.Π. ως επιχειρηματία που έχει σχέση έμμισθης εργασίας από την εταιρεία του ή που λαμβάνει χρηματική ανταμοιβή από τα κέρδη της εταιρείας ή από μερίσματα. Σύμφωνα με τον νόμο Κοινωνικής Οικονομίας, η διανομή των κερδών μιας Κοιν.Σε.Π. γίνεται ως εξής: » -το 35% του θετικού οικονομικού αποτελέσματος διανέμεται στους εργαζομένους ως κίνητρο παραγωγικότητας
– το 5% διατίθεται για το σχηματισμό αποθεματικού και τέλος
– το 60% επανεπενδύεται για τις δραστηριότητες της επιχείρησης και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.»
Με ποια λογική εξαναγκάζετε σε ασφαλιστικές εισφορές έναν επαγγελματία που αποφασίζει να συμμετάσχει ΩΣ ΜΕΛΟΣ σε μία Κοιν.Σε.Π. η οποία έχει ως σκοπό το επαγγελματικό του αντικείμενο; Το ελληνικό κράτος προτιμά να έχει Κοιν.Σε.Π. που θα απαρτίζεται από μέλη άσχετα με τους σκοπούς της;;;
Στις Κυκλάδες, υπάρχουν 5.080 τουριστικά καταλύματα ενοικιαζομένων δωματίων.
Μερικές δεκάδες μόνο από αυτά λειτουργούν όλο το χρόνο. Ολα τα υπόλοιπα λειτουργούν κατά μέσο όρο 3 μήνες το χρόνο. Οι επαγγελματίες που τα έχουν, εργάζονται 3 μηνες το χρόνο, αλλα καλούνται να πληρώνουν ασφάλιστρα για 12 μήνες.Το προφανές που θα γίνει, ειναι να κλείσουν ως επιχειρήσεις τα καταλύματα αυτά και να ενοικιάζονται υπο μορφή «αστικής μίσθωσης», νομιμότατα και χωρίς την ατελείωτη σειρά φόρων και υποχρεώσεων που τώρα έχουν!!!
Τα ποσοστά εισφορών για τους ελεύθερους επαγγελματίες είναι πολύ υψηλά σε σχέση με τους μισθωτοές αφού συμμετέχουν και ως εργοδότες σε αντίθεση με τους μισθωτούς. Επιπρόσθετα με την φορολόγηση μιλάμε για συνολικό ποσοστό φόρων-εισφορών άνω του 70% το ελάχιστο. Αυτό πραγματικά δεν είναι βιώσιμο.
Το συνολικό ποσοστό εισφορών θα πρέπει να είναι κάτω απο 30% και όχι στο 38,5%.
Για το κομμάτι των μηχανικών και όχι μόνο (γενικά στο ΕΤΑΑ) πρέπει να τερματίσει το θέμα της υποχρεωτικής ασφάλισης. Δεν αναγνωρίζεται ανεργία και είσαι υποχρεωμένος να πληρώνεις εισφορές άσχετα την εργασιακή κατάσταση που βρίσκεσαι. Αυτό δημιουργεί ΑΔΙΚΑ χρέη τα οποία δεν είναι δυνατόν να αποπληρωθούν.
Επί του άρθρου 39:
Παράγραφος 7: Δεν γίνεται καμία αναφορά σε ΕΠΕ και Μονωπρόσωπες ΕΠΕ. Τι θα ισχύσει για αυτές; Κατ’ αναλογίαν όσα και για τις ΙΚΕ; Οι ΕΠΕ και ΜΕΠΕ περιλαμβάνονται στις εξαιρέσεις της υποπαραγράφου α, μαζί με τις ΑΕ και ΙΚΕ;
Επίσης οι ασφαλιστικές εισφορές θα αφαιρούνται από τα κέρδη της χρήσης κατά την οποία καταβάλλονται (και για τις εταιρείες και για τα αυτοαπασχολούμενα φυσικά πρόσωπα);