1. Οι ασφαλισμένοι κύριας ασφάλισης του κεφαλαίου αυτού, οι οποίοι θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, δικαιούνται ανταποδοτικό μέρος σύνταξης, που προκύπτει με βάση τις συντάξιμες αποδοχές όπως ορίζονται στο άρθρο αυτό, το χρόνο ασφάλισης, όπως ορίζεται στο άρθρο 34 του παρόντος, και τα κατ’ έτος ποσοστά αναπλήρωσης υπολογιζόμενα επί των συντάξιμων αποδοχών του πίνακα της παραγράφου 4 του άρθρου 8 του παρόντος, σύμφωνα με τις ειδικότερες ρυθμίσεις των επόμενων παραγράφων.
2. Ως συντάξιμες αποδοχές για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους σύνταξης κύριας ασφάλισης λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου λαμβάνονται υπόψη:
α. για τους μισθωτούς, ο μέσος όρος μηνιαίων αποδοχών του ασφαλισμένου καθ’ όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού του βίου. Ο μέσος αυτός όρος υπολογίζεται ως το πηλίκο της διαίρεσης του συνόλου των μηνιαίων αποδοχών δια του συνολικού χρόνου ασφάλισής του. Ως σύνολο μηνιαίων αποδοχών που έλαβε ο ασφαλισμένος νοείται το άθροισμα των μηνιαίων αποδοχών που υπόκεινται σε εισφορές, καθ’ όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού του βίου. Για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνονται υπόψη οι αποδοχές του ασφαλισμένου για κάθε ημερολογιακό έτος, προσαυξαυνόμενες κατά την ετήσια μεταβολή μισθών, όπως προσδιορίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή.
β. για τους αυτοαπασχολούμενους, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους ασφαλισμένους του άρθρου 40 του παρόντος, το εισόδημα, το οποίο υπόκειται σε εισφορές σύμφωνα με τα άρθρα 39 και 40 του παρόντος, καθ’ όλη τη διάρκεια του ασφαλιστικού βίου. Για το διάστημα μέχρι την θέση σε ισχύ του νόμου αυτού εισόδημα νοείται το ποσό που θα αποτελούσε το ασφαλιστέο μηνιαίο εισόδημα αν εκλαμβανόταν ως μηνιαία εισφορά το ποσό που πράγματι καταβλήθηκε για έκαστο μήνα ασφάλισης, συνυπολογιζομένων, με αναγωγή κατά κεφαλήν, τυχόν υφισταμένων κατά το διάστημα αυτό κοινωνικών πόρων υπέρ των αντίστοιχων ταμείων. Στο ποσό της ασφαλιστικής εισφοράς που πράγματι καταβλήθηκε για έκαστο ασφαλισμένο συνυπολογίζεται, όπου υπήρχε, και η ασφαλιστική εισφορά που έχει καταβληθεί από τον εργοδότη. Για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνεται υπόψη το εισόδημα του ασφαλισμένου για κάθε ημερολογιακό έτος προσαυξαυνόμενες κατά την ετήσια μεταβολή μισθών, όπως προσδιορίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή.
γ. για τους ασφαλισμένους για τους οποίους, από την 1.1.2017 σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 38 του παρόντος, καταβάλλεται ασφαλιστική εισφορά εργοδότη και ασφαλισμένου, αλλά έως την έναρξη ισχύος του παρόντος κατέβαλλαν ασφαλιστική εισφορά με ασφαλιστικές κατηγορίες, ως συντάξιμες αποδοχές για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης ορίζεται το ποσό που αντιστοιχεί στο ασφαλιστέο μηνιαίο εισόδημα, αν εκλαμβανόταν ως μηνιαία εισφορά το ποσό που πράγματι καταβλήθηκε για έκαστο μήνα ασφάλισης.
δ. για το χρόνο ασφάλισης που αναγνωρίζεται πλασματικά, κατόπιν καταβολής του προβλεπόμενου ποσού εξαγοράς ως συντάξιμες αποδοχές ορίζεται το ποσό που θα αποτελούσε τον ασφαλιστέο μηνιαίο μισθό-εισόδημα αν εκλαμβανόταν ως μηνιαία εισφορά το ποσό που καταβλήθηκε για την εξαγορά έκαστου μήνα ασφάλισης. Οι πλασματικοί χρόνοι που αναγνωρίστηκαν χωρίς εξαγορά δεν συνυπολογίζονται για τον υπολογισμό του ποσού της ανταποδοτικής σύνταξης.
3. Για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους των αιτήσεων συνταξιοδότησης που θα κατατεθούν μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και εντός του έτους 2016 ως συντάξιμες αποδοχές λαμβάνονται υπόψη ο μέσος μηνιαίος μισθός – εισόδημα κατά τις ειδικότερες λοιπές προβλέψεις του παρόντος άρθρου που προκύπτει από το ασφαλιστικό έτος 2002 και έως την υποβολή της αίτησης. Εφεξής ετησίως η περίοδος αυτή αναφοράς αυξάνεται κατά ένα έτος.
4. Καταργούνται εφεξής και δεν εφαρμόζονται επί των αιτήσεων συνταξιοδότησης που υποβάλλονται μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, οι διατάξεις: αρ. 29 παρ. 14 α.ν. 1846/1951 (ΦΕΚ 179 Α’), όπως προστέθηκε με το αρ. 5 παρ. 6 ν. 825/1978 και αντικαταστάθηκε με το αρ. 29 παρ. 3 ν. 1902/1990 (ΦΕΚ 138 Α’), αρ. 29 παρ. 3 ν. 2084/1992 (ΦΕΚ 165 Α’), αρ. 64 ν. 2676/1999 (ΦΕΚ 1 Α’), αρ. 31 παρ. 2 ν. 2084/1992 (ΦΕΚ 165 Α’), αρ. 5 παρ. 11 α.ν. 1846/1951 (ΦΕΚ 179 Α’), αρ. 23 εδάφιο πέμπτο π.δ. 913/1978 (ΦΕΚ 220 Α’), αρ. 44 παρ. 4 π.δ. 284/1974 (ΦΕΚ 101 Α’), αρ. 5 παρ. 4 Υ.Α. Β2/54/3/236/76/οικ.695/1977 (ΦΕΚ 329 Β’), αρ. 46 παρ. 8α Β.Δ. 29/5/25.6.58 (ΦΕΚ 96 Α’), αρ. 17 παρ. 2 π.δ. 419/1983 (ΦΕΚ 154 Α’), αρ. 17 π.δ. 419/1980 (ΦΕΚ 11 Α’), αρ. 20 Υ.Α. 17481/1933 Α.Υ.Ε.Ο. (ΦΕΚ 77/1933), αρ. 18 παρ. 1 περ. ε’ Υ.Α. 31720/Σ.503/10.12.62 (ΦΕΚ 503 Β’), Υ.Α. Φ.43/οικ.1135/1988 (ΦΕΚ 404 Β’), αρ. 1 π.δ. 460/1989 σε συνδυασμό με το αρ. 7 παρ. 1 ν. 982/1979 (ΦΕΚ 239 Α’), Υ.Α. Φ.41/241/1996 (ΦΕΚ 228 Β’), αρ. 16 παρ. 2 ν. 3232/2004 (ΦΕΚ 48 Α’) σε συνδυασμό με το αρ. 3 παρ. 4 ν. 3029/2002 (ΦΕΚ 160 Α’), αρ. 24 παρ. 2 π.δ. 258/2005 (ΦΕΚ 316 Α’), αρ. 9 π.δ. 116/1988 (ΦΕΚ 48 Α’), αρ. 6 π.δ. 5/1955, άρθρα 97 και 110 π.δ. 668/1981 (ΦΕΚ 167 Α’), αρ. 1 π.δ. 418/1985 (ΦΕΚ 169 Α’), αρ. 14 Υ.Α. Φ.29/1455/1977 (ΦΕΚ 1028 Β’), αρ. 3 παρ. 3 ν. 3863/2010 (ΦΕΚ 115 Α’).
5. Κάθε διάταξη αντίθετη διάταξη καταργείται.
Οσοι εχουν ΘΕΜΕΛΙΩΣΕΙ απο το 2015 γιατι να πανε με το νεο τροπο υπολογισμου και οχι με οτι ισχυει εως 31-12-14?Αδικια.Απαραιτητο να υπαρξει ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ για τα ΘΕΜΕΛΙΩΜΕΝΑ δικαιωματα .Ο νεος τροπος υπολογισμου να ισχυει απο 1-1-2018 και μεταβατικο σταδιο για ασφαλισμενους προ του 1983.
Εκτός και εάν ισχύει το αρθρθο 34 παρ. 1β: «Ο λογιζόμενος χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας των πολιτικών και στρατιωτικών υπαλλήλων, σύμφωνα με τις διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου, όπως αυτές ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού.»
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση που αναφέρεται στο άρθρο 28, για το χρόνο ασφάλισης που αναγνωρίζεται πλασματικά, κατόπιν καταβολής του προβλεπόμενου ποσού εξαγοράς ως συντάξιμες αποδοχές ορίζεται το ποσό που θα αποτελούσε τον ασφαλιστέο μηνιαίο μισθό-εισόδημα αν εκλαμβανόταν ως μηνιαία εισφορά το ποσό που καταβλήθηκε για την εξαγορά έκαστου μήνα ασφάλισης. Οι πλασματικοί χρόνοι που αναγνωρίστηκαν χωρίς εξαγορά δεν συνυπολογίζονται για τον υπολογισμό του ποσού της ανταποδοτικής σύνταξης.
Ως προς το στοιχείο αυτό θα πρέπει να γίνει ειδική μνεία στους αστυνομικούς. Δεν πρόκειται για πλασματικό χρόνο αναγνώρισης, αλλά για αναγνώριση της έκτης ημέρας εργασίας των αστυνομικών που είναι υποχρεωτική.Συνακόλουθα ως προς το ζήτημα αυτό εντοπίζεται βέβαιη αδικία, για την οποία πρέπει να καταβληθεί άμεσα προσπάθεια άρσης της.
ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΗΣ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΗΣ 100 ΦΕΚ
ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΣ ΣΕΜΗΝΑΡΙΟ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΛΑΒΗΣ
ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΕΙΟΝΩΝΤΕ ΟΙ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ???
Στην παράγραφο 3 η πρόταση «Εφεξής ετησίως η περίοδος αυτή αναφοράς αυξάνεται κατά ένα έτος.» είναι περιττή και μπορεί να προκαλέσει παρανοήσεις.
Με βάση τη φράση «που προκύπτει από το ασφαλιστικό έτος 2002 και έως την υποβολή της αίτησης.» είναι προφανές ότι το έτος 2002 είναι σταθερή ημερομηνία και η διάρκεια της περιόδου θα αυξάνεται κάθε χρόνο.
Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να αναφέρεται: «Εφεξής το αρχικό έτος θα μετατίθεται κατά ένα χρόνο ώστε η διάρκεια της περιόδου αναφοράς να παραμένει σταθερή σε 14 έτη»
Είχα πάνω από 10.500 ένσημα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ το 2010. Είχα πανω από 11.100 ένσημα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (χωρίς στρατό, πλασματικά κλπ) το 2012, ολα στον ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ και από το 2013 είμαι άνεργος. Ο ασφαλιστικός νόμος 3368/2010 δεν έδωσε κανένα ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ στην 37ετια του ιδιωτικού τομέα παρά του ότι ο Συνήγορος του Πολίτη γνωμοδότησε για την διόρθωση της αδικίας, κανείς δεν ενδιαφέρθηκε.
Ο ασφαλιστικός νόμος 4093/2012 σεβάστηκε το κατοχυρωμένο δικαίωμα, τουλάχιστον, της 35ετιας με όριο ηλικίας το 58ο.
Ο νόμος 4336/2015 δεν σεβάστηκε κανένα όριο ηλικίας σε ανθρώπους που εργάστηκαν και πλήρωσαν ασφαλιστικές εισφορές από την εφηβεία (πριν από το 1975) και κατάργησε τελείως τις ελάχιστες μεταβατικότητες.
Τώρα με το παρόν νομοσχέδιο, αλλάζετε τον τρόπο υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης, τον τρόπο υπολογισμού του συντάξιμου μισθού αλλά και τα ποσοστά αναπλήρωσης, ΠΑΛΙ χωρίς κανένα ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ και μας μεταχειρίζεστε σαν να ξεκινήσαμε την ασφάλιση χθες, καταπατώντας κάθε έννοια νομιμότητας αφού δεν λαμβάνετε υπ’οψιν ούτε το Σύνταγμα ούτε την Νομολογία και εξακολουθείτε τα λάθη και τις παραλείψεις των προηγούμενων.
Τι θέλετε λοιπόν να σχολιάσω για το παρόν νομοσχέδιο? να σας πω μπράβο? ΟΧΙ κύριοι το μόνο που μπορώ να πω είναι ΝΤΡΟΠΗ ΝΤΡΟΠΗ ΝΤΡΟΠΗ……….