Άρθρο 20 – Απασχόληση συνταξιούχων

1. Στους συνταξιούχους λόγω γήρατος του Δημοσίου καθώς και όλων των φορέων, ταμείων, κλάδων ή λογαριασμών που εντάσσονται στον ΕΦΚΑ, οι οποίοι αναλαμβάνουν εργασία ή αποκτούν ιδιότητα ή δραστηριότητα υποχρεωτικώς υπακτέα στην ασφάλιση του ΕΦΚΑ, οι ακαθάριστες συντάξεις κύριες και επικουρικές καταβάλλονται μειωμένες σε ποσοστό 60% για όσο χρόνο απασχολούνται ή διατηρούν την ιδιότητα ή την δραστηριότητα. Για το διάστημα αυτό καταβάλλονται οι ασφαλιστικές εισφορές για τον απασχολούμενο συνταξιούχο, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα στις οικείες διατάξεις του παρόντος νόμου.
2. Ειδικά στην περίπτωση που οι συνταξιούχοι της παρ. 1 αναλαμβάνουν εργασία ή αποκτούν δραστηριότητα σε φορείς της γενικής Κυβέρνησης, η καταβολή της σύνταξής ή των συντάξεών τους, κύριων και επικουρικών αναστέλλεται για όσο χρόνο διαρκεί η παροχή της εργασίας τους ή των υπηρεσιών τους ή η δραστηριότητά τους.
3. Τα ανωτέρω έχουν εφαρμογή και στα πρόσωπα της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 3833/2010.
4. Ο συνταξιούχος που αναλαμβάνει εργασία ή αυταπασχολείται μπορεί να χρησιμοποιήσει το χρόνο της ασφάλισής του κατά το χρονικό διάστημα της κατά τα ανωτέρω απασχόλησής του ή της περικοπής ή αναστολής καταβολής της σύνταξής του, για την προσαύξηση της επικουρικής σύνταξης ή / και του ανταποδοτικού μέρους της κύριας σύνταξης.
5. Οι συνταξιούχοι της παρ. 1 του παρόντος υποχρεούνται πριν αναλάβουν εργασία ή αυταπασχοληθούν να δηλώσουν τούτο στον ΕΦΚΑ καθώς και στο ΕΤΕΑ ή στο φορέα επικουρικής ασφάλισης από τον οποίο συνταξιοδοτούνται. Παράλειψη της δήλωσης συνεπάγεται καταλογισμό σε βάρος του συνταξιούχου του ποσού που έπρεπε να του παρακρατηθεί, συμφώνως με το παρόν άρθρο, κατά το χρονικό διάστημα της εργασίας του ή της αυτοαπασχόλησής του, που επιβαρύνεται με ετήσιο επιτόκιο 4,56%, ο δε ΕΦΚΑ δικαιούται να συμψηφίζει το ποσό με μελλοντικές συντάξεις και μέχρι του ύψους του 1/4 της συντάξεως.
6. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου έχουν εφαρμογή για όσους θα αναλάβουν εργασία ή θα αυτοαπασχοληθούν, γενικά, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και εντεύθεν καθώς και για τα πρόσωπα της παρ. 3. του άρθρου 4.
7. Οι ισχύουσες κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου, που αφορούν την απασχόληση των συνταξιούχων, γενικά, δεν έχουν εφαρμογή για τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου.

  • 21 Απριλίου 2016, 07:20 | ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΒΕΡΔΙΛΑΣ

    Ανήκω στην κατηγορία των συνταξιούχων του δημοσίου που πρόσφατα έκανα έναρξη επιτηδεύματος στο επιμελητήριό σας ως ασφαλιστικός πράκτωρ. Γνώριζα ότι είχα κάποια επιβάρυνση στον ΟΑΕΕ και αντίστοιχη στην καταβαλλόμενη σύνταξη. Με το προτεινόμενο όμως νομοσχέδιο ,κατά το οποίο θα μου παρακρατείται το 60% της συνολικής μου σύνταξης συμπεριλαμβανομένων και των ταμείων, απλά θα πρέπει να επανέλθω μόνο ως συνταξιούχος.
    Η πολιτεία θα έπρεπε το συνταξιούχο που ασκεί κάποια δραστηριότητα να τον στηρίζει ,γιατί πολλαπλό όφελος θα έχει .Κατά πρώτο και κύριο λόγο έτσι θα καταπολεμήσει τη μαύρη εργασία. Αν δεν πάει καλά θα σταματήσει από μόνος του τη δραστηριότητά του. Αν όμως πετύχει θα προσλάβει εργαζόμενο, θα πληρώνει τους φόρους και τις εισφορές και γενικότερα θα κινεί την οικονομία.
    Πιστεύω στην παρέμβασή σας ώστε να εκλογικευτεί η επιβάρυνση και να μπορέσω εγώ και πολλοί άλλοι να συνεχίσουν ως επιτηδευματίες την εργασία τους όντας συνταξιούχοι.

  • 21 Απριλίου 2016, 00:12 | Ιωάννης

    Κρίνεται δίκαιο να μην εμπλακούν οι ήδη εργαζόμενοι συνταξιούχοι στις διατάξεις του παρόντος άρθρου, διότι άσκησαν τα νόμιμα δικαιώματά τους να συνταξιοδοτηθούν και να αναλάβουν εργασία με τους ισχύοντες νόμους των προηγούμενων ετών, ενώ έχουν προγραμματίσει και υλοποιούν ήδη τον οικογενειακό προϋπολογισμό της οικογένειάς τους (π.χ. σπουδές τέκνων). Εξάλλου είναι κοινός τόπος ότι κάθε νόμος με αναδρομική ισχύ είναι άδικος.

  • 20 Απριλίου 2016, 22:40 | ΞΕΝΙΑ

    Λάθος μέτρο σε λάθος χρόνο.
    Η ποινή του 60% θα είχε κάποιο νόημα αν είχαμε λίγους συνταξιούχους και επιδιώκαμε να βάλουμε φραγμό στην έξοδο προς τη σύνταξη.
    Τώρα που έχουμε 1,5 εκατ. συνταξιούχους, πολλοί εκ των οποίων έχουν συνταξιοδοτηθεί σε μικρές ηλικίες και επίσης πολλοί λαμβάνουν μικρές συντάξεις, δεν έχει νόημα το μέτρο αυτό. Είναι δεδομένο ότι ένα σημαντικό μέρος από αυτούς θα εργαστεί ή θα αυτοαπασχοληθεί για να συμπληρώσει το εισόδημά του. Είναι λάθος να οδηγηθεί στη μαύρη εργασία από μια άστοχη απόφαση. Εάν εργαστεί νόμιμα θα επιστρέψει στο ασφαλιστικό σύστημα ένα μέρος της σύνταξής του και φόρους στο δημόσιο.

  • 20 Απριλίου 2016, 22:10 | Αθανάσιος

    Να παραμείνει ως έχει ο νόμος για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες και ποιο συγκεκριμένα για πολυτέκνους,πολεμικές συντάξεις, σύνταξη παθόντος στην υπηρεσία και εξ αιτίας αυτής και ανίκανα προς εργασία τέκνα:

    ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4151/13

    Άρθρο 4
    Ρύθμιση άλλων συνταξιοδοτικών θεμάτων

    …Οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν έχουν εφαρμογή για όσα από τα αναφερόμενα σε αυτές πρόσωπα συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις των νόμων 1897/ 1990 (Α΄ 120) και 1977/1991 (Α΄ 185), καθώς και για
    όσα από αυτά λαμβάνουν πολεμική σύνταξη ή σύνταξη παθόντος στην υπηρεσία και εξ αιτίας αυτής.
    Επίσης οι ανωτέρω διατάξεις δεν έχουν εφαρμογή
    για όσους έχουν τέκνο ανίκανο για την άσκηση κάθε
    βιοποριστικού επαγγέλματος κατά ποσοστό 67% και
    άνω, καθώς και για τους πολύτεκνους, των οποίων το
    ένα τουλάχιστον τέκνο είναι ανήλικο ή σπουδάζει και
    υπό τις προϋποθέσεις της περίπτωσης δ΄ της παρ. 1 του
    άρθρου 5 του π.δ. 169/2007.

  • 20 Απριλίου 2016, 22:27 | Αντώνης

    Προστίθεται στο τέλος εδάφιο..
    8. Εξαιρούνται του παρόντος οι πολύτεκνοι γονείς.

  • 20 Απριλίου 2016, 22:54 | N.B

    Το μέτρο της περικοπής του 60% της σύνταξης το μονο που θα καταφερει να βγαλει εκτος της πραγραματικης οικονομίας μερικά ακομα παραγωγικα ατομα που μπορουσαν να προκαλεσουν θετικα οικονομικα πολλαπλασιαστικα αποτελεσματα.Οι δε αχρηστοι και συναταξιουχοι πλεον το μονο που θα κανουν ειναι να καταναλωνουν αγαθα αλλοδαπης προελευσης.

  • 20 Απριλίου 2016, 20:12 | N.G

    Το μέτρο της περικοπής του 60% της σύνταξης είναι άδικο και αντισυνταγματικό διότι ρυθμίζει ίδιες περιπτώσεις με διαφορετικό τρόπο. Επιπλέον :
    α. Αν κάποιος εργάζεται (αυτοαπασχολούμενος) και το δηλώνει συνεχίζει να εισφέρει στο ασφαλιστικό σύστημα.
    β. Δίνει εργασία και σε κάποιον τρίτο μειώνοντας την ανεργία και εισφέροντας και αυτός με την σειρά του στα ασφαλιστικά ταμεία.
    γ. Δεν δημιουργείται κίνητρο για μαύρη εργασία.
    δ. Τέλος δημιουργεί συνείδηση στον πολίτη ότι ζει σε ένα κράτος δικαίου και όχι ένα κράτος της «αρπαχτής» που όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε, μία νοοτροπία που ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την κατάσταση που βρίσκεται η χώρα.
    Θεωρώ ότι το μέτρο είναι σωστό για όσους επιζητούν μία θέση στο Δημόσιο.

  • 20 Απριλίου 2016, 20:11 | ΙΩΑΝΝΗΣ

    Ερωτώ πως θα μπορεί να επιβιώσει και να φροντίσει τα παιδιά του (ανήλικα,άνεργα,σπουδάζοντα),ειδικά ένας πολύτεκνος στρατιωτικός που εξαναγκάζεται σε αποστρατεία στην ηλικία των 53 ετών και για τον υπόλοιπο χρόνο της ζωής του (μέσος όρος 30 χρόνια) στερείται το συνταγματικό δικαίωμα της εργασίας, καθότι μετά την περικοπή του 60% του παρόντος άρθρου ή εργασία καθίσταται μη συμφέρουσα(άνευ νοήματος);
    Κατόπιν των ανωτέρω, προτείνω όπως συνεχίσει να ισχύει το υφιστάμενο νομικό καθεστώς σχετικά με την απασχόληση των συνταξιούχων, διαφορετικά να δοθεί το δικαίωμα εθελούσιας παραμονής στο στράτευμα όχι μέχρι την ηλικία των 58 ετών που είχε υποσχεθεί ο κ.Υπουργός Αμύνης και δεν έχει νομοθετηθεί ακόμη, αλλά μέχρι των 68 ετών.

  • 20 Απριλίου 2016, 20:04 | N.G

    Το μόνο βέβαιο είναι ότι κανείς από τους νέους συνταξιούχους δεν θα θελήσει να χάσει το 60% της σύνταξης για να εργάζεται , να πληρώνει εισφορές και αυτά που θα βγάζει δεν θα φτάνουν το ύψος της περικοπής σε καμία περίπτωση. Το κακό θα είναι ακόμη μεγαλύτερο δεδομένου ότι αν κάποιος ανοίξει κάποια δουλειά θα δώσει εργασία και σε κάποιον άνεργο. Επίσης είναι άδικο για όσους ήδη εργάζονται και οι οποίοι δεν θα χουν καμία περικοπή. Το μέτρο είναι σωστό για όσους θέλουν θέση στο Δημόσιο τότε πρέπει να αναστέλλεται.
    Τέλος αν περάσει όπως είναι δημιουργεί την συνείδηση της αρπαχτής και του όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε και δεν δημιουργεί μία συνείδηση δημιουργίας ενός κράτους δικαίου που αντιμετωπίζει δίκαια τους πολίτες του.

  • Το θέμα της απασχόλησης συνταξιουχων είχε ρυθμιστεί/νομοθετηθεί ορθως με τις διαταξεις των νόμων 3863/10,3865/10 και 4151/13. Τωρα θεωρείται μη κατανοητό το γεγονός της επαναφοράς του καθεστωτος «τιμωρίας» των συνταξιουχων που θα «τολμησουν» να εργαστουν (απο τη στιγμη που θα τους οδηγησει με μαθηματική ακριβεια στην αδήλωτη εργασια και τα ασφαλιστικά ταμεια θα απωλέσουν ασφαλιστικές εισφορες ενω το Δημόσιο ΦΠΑ) και δη ως αυτοαπασχολούμενοι καθώς ουτε θέσεις ανέργων στο Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα θα καταλάβουν….
    Παρομοίως είχε γνωμοδοτήσει και το Ελεγκτικό Σύνέδριο.

  • 20 Απριλίου 2016, 11:11 | Κωνσταντίνος

    Θα ήθελα να επισημάνω ότι δημιουργούνται πολλές αδικίες σε ότι αφορά την εργασία των αποστράτων.

    Με τις νέες ρυθμίσεις:
    -Είναι φανερό ότι η μείωση της ακαθάριστης κύριας και επικουρικής σύνταξης κατά 60% σημαίνει στην πραγματικότητα αναστολή σύνταξης για εργαζόμενους συνταξιούχους λαμβάνοντας υπόψη και τις λοιπές κρατήσεις.
    -Επιδεινώνεται ξανά το περιβάλλον εργασίας των συνταξιούχων και ενώ οι συνέπειες των μνημονιακών πολιτικών έχουν κορυφωθεί μειώνοντας υπερβολικά τα εισοδήματα των συνταξιούχων και παρά την σύμπλευση όλων των κομμάτων πάνω σε αυτό το θέμα όπως είχε φανεί με τις βελτιωτικές τροποποιήσεις του ν. 4151/13.
    -Εισάγεται αδικία σε ότι αφορά τους έχοντες δηλώσει εργασία μέχρι την ημερομηνία ψήφισης του νόμου.Παρατηρούμε ότι δεν εφαρμόζονται ενιαίοι κανόνες χωρίς διάκριση για όλους. Ακόμα και για τους ήδη εργαζόμενους, εάν κάποιος χάσει/αλλάξει την εργασία του, η επόμενη εργασία θα είναι με το καινούργιο καθεστώς και κάτω από δυσμενέστερες συνθήκες οδηγώντας τον στην πραγματικότητα εκτός εργασίας. Αυτό σημαίνει απώλεια εσόδων για τα ταμεία.
    -Λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση της αγοράς καθώς και των εισφορών, έμμεσων και άμεσων φόρων και λοιπών λειτουργικών εξόδων, συνεπάγεται ότι δεν θα μπορούν οι αυτοαπασχολούμενοι συνταξιούχοι να συμπληρώσουν τις φτωχοποιημένες συντάξεις τους, έχοντας μάλιστα υποστεί και την μείωση 60%. Θα απευθύνεται μόνο σε προνομοιούχους που στην πραγματικότητα δεν έχουν ανάγκη την σύνταξη.
    -Με τους υπάρχοντες μισθούς των 400 ευρώ είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχει περίπτωση μισθωτός συνταξιούχος να υπερκαλύπτει την μείωση στην σύνταξή του. Οπότε οδηγείται μαθηματικά στην έξοδο από την εργασία.
    -Η προτεινόμενη ρύθμιση σε συνδυασμό με τα επερχόμενα νέα φορολογικά βάρη, νέες μειώσεις συντάξεων, επιδεινώνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση των απόστρατων συνταξιούχων.
    -Τα ασφαλιστικά ταμεία θα έχουν απώλειες από την στην πραγματικότητα απαγόρευση εργασίας του συγκεκριμένου συνόλου πληθυσμού.
    Παρατηρείται λοιπόν ότι:
    -από την δυνατότητα εργασίας συνταξιούχων αποστράτων μέχρι το 2010 ,
    -τον ν.3865/10 με τον οποίο τέθηκαν περιορισμοί στην εργασία καθώς προβλεπόταν αναστολή κύριας και επικουρικής μέχρι την ηλικία των 53 ετών και για άνω των 53 περικοπή του ποσού της μηνιαίας ακαθάριστης σύνταξης που υπερβαίνει τα 60 ημερομίσθια ανειδίκευτου εργάτη (30 για μισθωτή εργασία).
    -Τον ν.4151/13 οπότε και κάτω από το βάρος των μνημονίων, πολλαπλών μειώσεων συντάξεων, φόρων, κτλ. αποδέχτηκαν στο Ελληνικό Κοινοβούλιο όλα τα κόμματα, την τροποποίηση του ν.3865/10 οπότε και το 53ο έτος έγινε 47ο.
    -Φτάσαμε στις ρυθμίσεις του σχετικού σχεδίου με το οποίο περικόπτεται η ακαθάριστη κύρια και επικουρική σε ποσοστό 60% χωρίς να υπάρχει έστω ένα περιθώριο ασφαλείας όπως μέχρι τώρα ήτανε τα 60 και 30 ημερομίσθια. Στην πραγματικότητα μιλάμε για κατάργηση σύνταξης λαμβάνοντας υπόψη και τις άλλες κρατήσεις.
    Για τους ανωτέρω λόγους προτείνεται η διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος όπως αυτό περιγράφεται στον ν.4151/13.

  • 20 Απριλίου 2016, 11:31 | ΚΟΜΝΗΝΕΛΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Προς αποφυγή παρερμηνείας και προκειμένου να μην εμπλακούν οι ήδη εργαζόμενοι συνταξιούχοι, προτείνω την παρακάτω επαναδιατύπωση της παραγράφου 6 του άρθρου 20
    Αρχική:
    6. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου έχουν εφαρμογή για όσους θα αναλάβουν εργασία ή θα αυτοαπασχοληθούν, γενικά, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και εντεύθεν καθώς και για τα πρόσωπα της παρ. 3. του άρθρου 4.
    Eπαναδιατύπωση:
    6. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου θα έχουν εφαρμογή αποκλειστικά και μόνο σε όσους πρόκειται να αναλάβουν εργασία ή να αυτοαπασχοληθούν, γενικά, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και εντεύθεν καθώς και για τα πρόσωπα της παρ. 3. του άρθρου 4.

  • Τις μικρές επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων, κατα ένα μεγάλο ποσοστό, τις έχουν συνταξιούχοι που προσπαθούν να συμπληρώσουν το πενιχρό τους εισόδημα. Μέχρι τώρα δεν υποχρεούνται να ασφαλιστούν -χωρις λόγο- στον ΟΑΕΕ, αφου είναι ήδη ασφαλισμένοι ως συνταξιούχοι. Μείωση της σύνταξης τους γίνεται, εφόσον έχουν μεγάλη σύνταξη. Τώρα θα τους κοπεί το 60% της μικρής τους σύνταξης και θα πληρώνουν και ασφάλιστρα χωρίς λόγο. Προφανώς θα κλείσουν τη μικρή επιχείρησή τους, που άλλωστε τη λειτουργούν μόνο 2-3 μήνες το χρόνο και το κράτος θα χάσει έσοδα απο ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος. Η κατηγορία αυτών των συνταξιούχων πρέπει να εξαιρεθεί απο το νέο νόμο.

  • 19 Απριλίου 2016, 23:52 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥΧΤΙΔΗ

    οι ακαθάριστες συντάξεις κύριες και επικουρικές καταβάλλονται μειωμένες σε ποσοστό 80% για όσο χρόνο απασχολούνται ή διατηρούν την ιδιότητα ή την δραστηριότητα. (με τόση ανεργία!)

  • 19 Απριλίου 2016, 20:58 | Νικος Παπαδόπουλος

    Δεν υπάρχει η παλαιότερη πρόβλεψη να μην περικόπτεται η σύνταξη στους συνταξιούχους που είναι ταυτόχρονα προστάτες ΑΜΕΑ και αναγκάζονται να απασχοληθούν

  • 19 Απριλίου 2016, 18:41 | ΚΩΤΣΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

    ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ.
    ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΕ Ο 2084/1992 ΑΡΘ.39.
    ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΧΡΟΝΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ 40 ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΙ 40 % ΕΙΣΦΟΡΕΣ (ΕΡΓ/ΝΟΥ + ΕΡΓΟΔΟΤΗ) ΚΑΛΕΙΤΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΩΝ ΩΣ ΑΝΩ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΟΣΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ,ΛΙΓΟΤΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ , ΛΙΓΟΤΕΡΩΝ ΑΠΟΛΑΒΩΝ.
    ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΕΛΛΕΙΠΕΙ Η ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ .ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΥΝΑΓΤΟΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΚΟΙΝΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ , ΠΕΛΑΤΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ .ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΘΑ ΣΤΡΑΦΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΕΤΑΙΡΙΚΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΜΕ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ.
    Ο 2084/1992 ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 39 ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ .ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΤΑΜΕΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ.
    ΑΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΤΟΤΕ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΥΦΕΣΗΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΤΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΠΟΣΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΟΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ.
    ΚΩΤΣΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
    ΛΟΓΙΣΤΗΣ Α ΤΑΞΗΣ

  • 19 Απριλίου 2016, 17:31 | ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

    Η περικοπή κατά 60% της σύνταξης σε εργαζόμενο ή αυτοαπασχολούμενο συνταξιούχο είναι άδικη και υπερβολική, όταν μάλιστα δεν τίθεται ένα κατώτατο όριο σύνταξης πάνω από το οποίο θα γίνεται η περικοπή. Ένας συνταξιούχος των 600 ευρώ που προσπαθεί, π.χ. με μπλοκάκι ή με ημιαπασχόληση, να βελτιώσει κάπως τη διαβίωσή του κατά 300-400 ευρώ, θα τιμωρηθεί και θα βρεθεί πιθανόν σε χειρότερη θέση απ’ ότι αν δεν δούλευε. Μοιραία ο μικροσυνταξιούχος αυτός οδηγείται στη μαύρη εργασία και τότε γίνεται πιο «ανταγωνιστικός» στον άνεργο ή το νέο εργαζόμενο που η διάταξη αυτή θέλει να προστατέψει. Η νόμιμη και εμφανής εργασία και του συνταξιούχου, επιστρέφει στο ασφαλιστικό σύστημα μέσω των εισφορών ένα μέρος της σύνταξης. Η θέσπιση ενός κατώτατου ορίου πάνω από το οποίο θα γίνεται περικοπή, όπως συμβαίνει σήμερα, είναι δίκαιη και οικονομικά περισσότερο αποτελεσματική για το ασφαλιστικό σύστημα.