1. Στους συνταξιούχους λόγω γήρατος του Δημοσίου καθώς και όλων των φορέων, ταμείων, κλάδων ή λογαριασμών που εντάσσονται στον ΕΦΚΑ, οι οποίοι αναλαμβάνουν εργασία ή αποκτούν ιδιότητα ή δραστηριότητα υποχρεωτικώς υπακτέα στην ασφάλιση του ΕΦΚΑ, οι ακαθάριστες συντάξεις κύριες και επικουρικές καταβάλλονται μειωμένες σε ποσοστό 60% για όσο χρόνο απασχολούνται ή διατηρούν την ιδιότητα ή την δραστηριότητα. Για το διάστημα αυτό καταβάλλονται οι ασφαλιστικές εισφορές για τον απασχολούμενο συνταξιούχο, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα στις οικείες διατάξεις του παρόντος νόμου.
2. Ειδικά στην περίπτωση που οι συνταξιούχοι της παρ. 1 αναλαμβάνουν εργασία ή αποκτούν δραστηριότητα σε φορείς της γενικής Κυβέρνησης, η καταβολή της σύνταξής ή των συντάξεών τους, κύριων και επικουρικών αναστέλλεται για όσο χρόνο διαρκεί η παροχή της εργασίας τους ή των υπηρεσιών τους ή η δραστηριότητά τους.
3. Τα ανωτέρω έχουν εφαρμογή και στα πρόσωπα της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 3833/2010.
4. Ο συνταξιούχος που αναλαμβάνει εργασία ή αυταπασχολείται μπορεί να χρησιμοποιήσει το χρόνο της ασφάλισής του κατά το χρονικό διάστημα της κατά τα ανωτέρω απασχόλησής του ή της περικοπής ή αναστολής καταβολής της σύνταξής του, για την προσαύξηση της επικουρικής σύνταξης ή / και του ανταποδοτικού μέρους της κύριας σύνταξης.
5. Οι συνταξιούχοι της παρ. 1 του παρόντος υποχρεούνται πριν αναλάβουν εργασία ή αυταπασχοληθούν να δηλώσουν τούτο στον ΕΦΚΑ καθώς και στο ΕΤΕΑ ή στο φορέα επικουρικής ασφάλισης από τον οποίο συνταξιοδοτούνται. Παράλειψη της δήλωσης συνεπάγεται καταλογισμό σε βάρος του συνταξιούχου του ποσού που έπρεπε να του παρακρατηθεί, συμφώνως με το παρόν άρθρο, κατά το χρονικό διάστημα της εργασίας του ή της αυτοαπασχόλησής του, που επιβαρύνεται με ετήσιο επιτόκιο 4,56%, ο δε ΕΦΚΑ δικαιούται να συμψηφίζει το ποσό με μελλοντικές συντάξεις και μέχρι του ύψους του 1/4 της συντάξεως.
6. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου έχουν εφαρμογή για όσους θα αναλάβουν εργασία ή θα αυτοαπασχοληθούν, γενικά, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και εντεύθεν καθώς και για τα πρόσωπα της παρ. 3. του άρθρου 4.
7. Οι ισχύουσες κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου, που αφορούν την απασχόληση των συνταξιούχων, γενικά, δεν έχουν εφαρμογή για τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου.
Αρχική Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίωνΆρθρο 20 – Απασχόληση συνταξιούχων
Άρθρο 20 – Απασχόληση συνταξιούχων
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Θεμελιώδεις αρχές του Ενιαίου Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 02 – Εννοιολογικοί προσδιορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03 – Εθνικό Συμβούλιο Κοινωνικής ΑσφάλειαςΆρθρο 03 – Εθνικό Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλειας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Υπαγωγή στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης των υπαλλήλων – λειτουργών του Δημοσίου καθώς και των στρατιωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 05 – Ενιαίοι κανόνες ασφάλισης – παροχών υπαλλήλων ΔημοσίουΆρθρο 05 – Ενιαίοι κανόνες ασφάλισης – παροχών υπαλλήλων Δημοσίου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Ειδικές – Μεταβατικές συνταξιοδοτικές διατάξεις του Δημοσίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Εθνική Σύνταξη
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Ανταποδοτική σύνταξη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Προσωρινή σύνταξη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Οικογενειακή παροχή – επιδόματα τέκνων – προσαύξηση σύνταξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Σύνταξη αναπηρίας
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Σύνταξη λόγω θανάτου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ανώτατο όριο καταβολής σύνταξης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αναπροσαρμογή συντάξεων-προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Χρόνος ασφάλισηςΆρθρο 15 – Χρόνος ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Δικαιώματα αντισυμβαλλομένου συμφώνου συμβίωσηςΆρθρο 16 – Δικαιώματα αντισυμβαλλομένου συμφώνου συμβίωσης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Παράλληλη ασφάλιση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Διατάξεις περί διαδοχικής ασφάλισης
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Απασχόληση συνταξιούχων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Αναλογική Εφαρμογή διατάξεων – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 21 – Αναλογική Εφαρμογή διατάξεων – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 169/2007
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Ρυθμίσεις διαφόρων συνταξιοδοτικών θεμάτωνΆρθρο 23 – Ρυθμίσεις διαφόρων συνταξιοδοτικών θεμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Ρυθμίσεις συνταξιοδοτικών θεμάτων υπαλλήλων του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ιονίων – Ο.Δ.Α.Ζ.Άρθρο 24 – Ρυθμίσεις συνταξιοδοτικών θεμάτων υπαλλήλων του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ιονίων – Ο.Δ.Α.Ζ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Ρυθμίσεις συνταξιοδοτικών θεμάτων υπαλλήλων του Ταμείου Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΑΔΚΥ)Άρθρο 25 – Ρυθμίσεις συνταξιοδοτικών θεμάτων υπαλλήλων του Ταμείου Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΑΔΚΥ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Έκταση ΕφαρμογήςΆρθρο 26 – Έκταση Εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 – Εφαρμογή κοινών κανόνων ασφαλισμένων στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Ανταποδοτική σύνταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Προσωρινή σύνταξηΆρθρο 29 – Προσωρινή σύνταξη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Προσαύξηση σύνταξης όσων κατέβαλλαν αυξημένες εισφορές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Ασφαλιστικές παροχές λόγω εργατικού ατυχήματος ή ατυχήματος εκτός εργασίαςΆρθρο 31 – Ασφαλιστικές παροχές λόγω εργατικού ατυχήματος ή ατυχήματος εκτός εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Παροχές σε είδος και σε χρήμαΆρθρο 32 – Παροχές σε είδος και σε χρήμα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 – Αναπροσαρμογή συντάξεων – προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 – Χρόνος ασφάλισηςΆρθρο 34 – Χρόνος ασφάλισης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Εφάπαξ παροχή
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Παράλληλη ασφάλιση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισηςΆρθρο 37 – Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Εισφορές Μισθωτών και Εργοδοτών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εισφορές αυτοπασχολουμένων και ελεύθερων επαγγελματιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Εισφορές ασφαλισμένων στον ΟΓΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 – Ασφαλιστικές εισφορές υγειονομικής περίθαλψης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 – Ειδικό παράβολο ασφαλιστικής κάλυψης αγρεργατών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Προθεσμία Καταβολής ασφαλιστικών εισφορών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 – Εισφορές υγειονομικής περίθαλψης συνταξιούχων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Κοινό Μητρώο Εισφορών και Φόρου ΕισοδήματοςΆρθρο 45 – Κοινό Μητρώο Εισφορών και Φόρου Εισοδήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Αντικειμενικό σύστημα τεκμαρτού υπολογισμού εισφορώνΆρθρο 46 – Αντικειμενικό σύστημα τεκμαρτού υπολογισμού εισφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Ανώνυμη Εταιρία Διαχείρισης της Ακίνητης Περιουσίας Ασφαλιστικών ΟργανισμώνΆρθρο 47 – Ανώνυμη Εταιρία Διαχείρισης της Ακίνητης Περιουσίας Ασφαλιστικών Οργανισμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Σύσταση Εταιρείας Διαχείρισης Αμοιβαίων Κεφαλαίων Διευρυμένου Σκοπού Ασφαλιστικών Οργανισμών (ΑΕΔΑΚ Α.Ο.) και συγχώνευσης σε αυτήν εταιριών ΕΔΕΚΤ ΕΠΕΥ & ΑΕΔΑΚ ΑΟ Α.Ε.Άρθρο 48 – Σύσταση Εταιρείας Διαχείρισης Αμοιβαίων Κεφαλαίων Διευρυμένου Σκοπού Ασφαλιστικών Οργανισμών (ΑΕΔΑΚ Α.Ο.) και συγχώνευσης σε αυτήν εταιριών ΕΔΕΚΤ ΕΠΕΥ & ΑΕΔΑΚ ΑΟ Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Συγχώνευση εταιρειώνΆρθρο 49 – Συγχώνευση εταιρειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Μετοχικά Ταμεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 – Διατάξεις ΜΤΠΥ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Πρόσθετοι πόροι Ασφαλιστικού ΣυστήματοςΆρθρο 52 – Πρόσθετοι πόροι Ασφαλιστικού Συστήματος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Ευθύνη διοικούντων προσώπων νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς ασφαλιστικούς φορείς και εργαζομένους/ Αλληλέγγυα ευθύνη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 – Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης – Σύσταση – ΣκοπόςΆρθρο 54 – Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης – Σύσταση – Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 – Οργανισμός του Ε.Φ.Κ.Α.Άρθρο 55 – Οργανισμός του Ε.Φ.Κ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 – Ένταξη φορέων, κλάδων, τομέων και λογαριασμών στον Ε.Φ.Κ.Α.Άρθρο 56 – Ένταξη φορέων, κλάδων, τομέων και λογαριασμών στον Ε.Φ.Κ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – ΚΕΑΟΆρθρο 57 – ΚΕΑΟ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 – Ασφαλιστέα πρόσωπαΆρθρο 58 – Ασφαλιστέα πρόσωπα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – ΠόροιΆρθρο 59 – Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Διοίκηση του Ε.Φ.Κ.Α.Άρθρο 60 – Διοίκηση του Ε.Φ.Κ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Συμβουλευτικές ΕπιτροπέςΆρθρο 61 – Συμβουλευτικές Επιτροπές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 – Αρμοδιότητες ΔιοικητήΆρθρο 62 – Αρμοδιότητες Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 – Αρμοδιότητες Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 63 – Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 – Προσωπικό γραφείων Διοικητή και ΥποδιοικητώνΆρθρο 64 – Προσωπικό γραφείων Διοικητή και Υποδιοικητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 – Διοικητική ΟργάνωσηΆρθρο 65 – Διοικητική Οργάνωση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 – Τμήμα Γραμματείας ΔιοικητήΆρθρο 66 – Τμήμα Γραμματείας Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 – Τμήμα Γραμματείας ΥποδιοικητώνΆρθρο 67 – Τμήμα Γραμματείας Υποδιοικητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 – Διεύθυνση Ειδικού ΠρογράμματοςΆρθρο 68 – Διεύθυνση Ειδικού Προγράμματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου και Ελέγχου Εσωτερικών ΥποθέσεωνΆρθρο 69 – Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου και Ελέγχου Εσωτερικών Υποθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 – Γενικές ΔιευθύνσειςΆρθρο 70 – Γενικές Διευθύνσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών και Διοικητικής Υποστήριξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 – Τμήματα Διοικητικής ΜέριμναςΆρθρο 72 – Τμήματα Διοικητικής Μέριμνας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Περιουσία, λογιστική και οικονομική λειτουργίαΆρθρο 73 – Περιουσία, λογιστική και οικονομική λειτουργία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 – Θέματα ΠροσωπικούΆρθρο 74 – Θέματα Προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 – Θέματα προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Χορήγησης Συντάξεων Δημοσίου Τομέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής ΠολιτικήςΆρθρο 75 – Θέματα προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Χορήγησης Συντάξεων Δημοσίου Τομέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 – Διατάξεις Ν.Α.Τ. και Ο.Γ.Α.Άρθρο 76 – Διατάξεις Ν.Α.Τ. και Ο.Γ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 – Μετονομασία Ε.Τ.Ε.Α. σε «Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών» («Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.».)Άρθρο 77 – Μετονομασία Ε.Τ.Ε.Α. σε «Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών» («Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.».)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 78 – Ένταξη Ταμείων Πρόνοιας στον Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79 – Ασφαλιστέα πρόσωπα στο Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.Άρθρο 79 – Ασφαλιστέα πρόσωπα στο Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80 – Πόροι του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.Άρθρο 80 – Πόροι του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 – Οικονομικό Σύστημα Λειτουργίας του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.Άρθρο 81 – Οικονομικό Σύστημα Λειτουργίας του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82 – Χρόνος ασφάλισης στο Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.Άρθρο 82 – Χρόνος ασφάλισης στο Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 83 – Διοίκηση του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 84 – Θέματα οργάνωσης Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.Άρθρο 84 – Θέματα οργάνωσης Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85 – Θέματα οικονομικής λειτουργίας Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.Άρθρο 85 – Θέματα οικονομικής λειτουργίας Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86 – Θέματα προσωπικού εντασσομένων νομικών προσώπωνΆρθρο 86 – Θέματα προσωπικού εντασσομένων νομικών προσώπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 – Ενιαίος Κανονισμός Ασφάλισης και Παροχών Ε.Τ.Ε.Α.Ε.ΠΆρθρο 87 – Ενιαίος Κανονισμός Ασφάλισης και Παροχών Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 88 – Ειδικά Οικονομικά Θέματα Ε.Τ.Ε.Α.Ε.ΠΆρθρο 88 – Ειδικά Οικονομικά Θέματα Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89 – Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.Άρθρο 89 – Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 90 – Διοίκηση Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.Άρθρο 90 – Διοίκηση Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 91 – Πόροι και Περιουσία Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.Άρθρο 91 – Πόροι και Περιουσία Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 92 – Θέματα Προσωπικού Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.Άρθρο 92 – Θέματα Προσωπικού Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 93 – Έναρξη ισχύος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94 – Προνοιακά Επιδόματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης ηλικιωμένων και υπερηλίκωνΆρθρο 94 – Προνοιακά Επιδόματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης ηλικιωμένων και υπερηλίκων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 – Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΚΑΣ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφάλιστων Υπερήλικων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Ειδικές διατάξεις για θέματα παροχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 – Παραγραφή αξιώσεων ΕΦΚΑ – Αναλογική Εφαρμογή διατάξεων- Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 98 – Παραγραφή αξιώσεων ΕΦΚΑ – Αναλογική Εφαρμογή διατάξεων- Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 99 – Παροχές ΕΤΕΑΕΠ – Αναπροσαρμογή καταβαλλόμενων συντάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 – Εισφορές επικουρικής ασφάλισηςΆρθρο 100 – Εισφορές επικουρικής ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101 – Μεταβατική ρύθμιση – εισφορές αυταπασχολούμενων προερχόμενων από το ΕΤΑΑΆρθρο 101 – Μεταβατική ρύθμιση – εισφορές αυταπασχολούμενων προερχόμενων από το ΕΤΑΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102 – Μεταβατική διάταξη για συνταξιοδοτικές παροχές ασφαλιζομένων στον ΟΓΑΆρθρο 102 – Μεταβατική διάταξη για συνταξιοδοτικές παροχές ασφαλιζομένων στον ΟΓΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103 – Γενικές Μεταβατικές Διατάξεις Ε.Φ.Κ.Α.Άρθρο 103 – Γενικές Μεταβατικές Διατάξεις Ε.Φ.Κ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104 – Μεταβατικές διατάξεις για θέματα προσωπικού Ε.Φ.Κ.Α.Άρθρο 104 – Μεταβατικές διατάξεις για θέματα προσωπικού Ε.Φ.Κ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105 – Εισφορά υπέρ συλλογικών οργάνων συνταξιούχωνΆρθρο 105 – Εισφορά υπέρ συλλογικών οργάνων συνταξιούχων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106 – Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχώνΆρθρο 106 – Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 – Επιστροφή αχρεωστήτως εισπραχθεισών εισφορώνΆρθρο 107 – Επιστροφή αχρεωστήτως εισπραχθεισών εισφορών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 108 – Ασφαλιστική ενημερότητα κοινωφελών επιχειρήσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 – Θωράκιση ελεγκτικών μηχανισμών αγοράς εργασίαςΆρθρο 109 – Θωράκιση ελεγκτικών μηχανισμών αγοράς εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110 – Πρόσβαση ΚΕΑΟ στο Σύστημα Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου ΟικονομικώνΆρθρο 110 – Πρόσβαση ΚΕΑΟ στο Σύστημα Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111 – Διάκριση ασφαλιστικών οφειλών σε εισπράξιμες και ανεπίδεκτες είσπραξηςΆρθρο 111 – Διάκριση ασφαλιστικών οφειλών σε εισπράξιμες και ανεπίδεκτες είσπραξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112 – Διαγραφή οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής ΑσφάλισηςΆρθρο 112 – Διαγραφή οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113 – Τροποποίηση αρ. 4 του Π.Δ. 370/1987Άρθρο 113 – Τροποποίηση αρ. 4 του Π.Δ. 370/1987
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 114Άρθρο 114
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115Άρθρο 115
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116Άρθρο 116
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117Άρθρο 117
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118Άρθρο 118
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119Άρθρο 119
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120Άρθρο 120
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 121Άρθρο 121
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 122 – Κατοχύρωση εμπράγματων δικαιωμάτων ΟΑΕΔ στο Εθνικό ΚτηματολόγιοΆρθρο 122 – Κατοχύρωση εμπράγματων δικαιωμάτων ΟΑΕΔ στο Εθνικό Κτηματολόγιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 123Άρθρο 123
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 124Άρθρο 124
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125Άρθρο 125
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126Άρθρο 126
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 127Άρθρο 127
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128Άρθρο 128
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 129Άρθρο 129
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 130Άρθρο 130
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 131Άρθρο 131
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 132Άρθρο 132
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 133 – Τροποποίηση Οργανισμού Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής ΑλληλεγγύηςΆρθρο 133 – Τροποποίηση Οργανισμού Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 134Άρθρο 134
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 135 – ΣΚΛΕΆρθρο 135 – ΣΚΛΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 136 – ΟΚΕΆρθρο 136 – ΟΚΕ
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 137 – Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 138 – Ρυθμίσεις επί των τυχερών παιγνίωνΆρθρο 138 – Ρυθμίσεις επί των τυχερών παιγνίων
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
19 Απριλίου 2016, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Απριλίου 2016, 08:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
17 Σχόλια 199 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Ανήκω στην κατηγορία των συνταξιούχων του δημοσίου που πρόσφατα έκανα έναρξη επιτηδεύματος στο επιμελητήριό σας ως ασφαλιστικός πράκτωρ. Γνώριζα ότι είχα κάποια επιβάρυνση στον ΟΑΕΕ και αντίστοιχη στην καταβαλλόμενη σύνταξη. Με το προτεινόμενο όμως νομοσχέδιο ,κατά το οποίο θα μου παρακρατείται το 60% της συνολικής μου σύνταξης συμπεριλαμβανομένων και των ταμείων, απλά θα πρέπει να επανέλθω μόνο ως συνταξιούχος.
Η πολιτεία θα έπρεπε το συνταξιούχο που ασκεί κάποια δραστηριότητα να τον στηρίζει ,γιατί πολλαπλό όφελος θα έχει .Κατά πρώτο και κύριο λόγο έτσι θα καταπολεμήσει τη μαύρη εργασία. Αν δεν πάει καλά θα σταματήσει από μόνος του τη δραστηριότητά του. Αν όμως πετύχει θα προσλάβει εργαζόμενο, θα πληρώνει τους φόρους και τις εισφορές και γενικότερα θα κινεί την οικονομία.
Πιστεύω στην παρέμβασή σας ώστε να εκλογικευτεί η επιβάρυνση και να μπορέσω εγώ και πολλοί άλλοι να συνεχίσουν ως επιτηδευματίες την εργασία τους όντας συνταξιούχοι.
Κρίνεται δίκαιο να μην εμπλακούν οι ήδη εργαζόμενοι συνταξιούχοι στις διατάξεις του παρόντος άρθρου, διότι άσκησαν τα νόμιμα δικαιώματά τους να συνταξιοδοτηθούν και να αναλάβουν εργασία με τους ισχύοντες νόμους των προηγούμενων ετών, ενώ έχουν προγραμματίσει και υλοποιούν ήδη τον οικογενειακό προϋπολογισμό της οικογένειάς τους (π.χ. σπουδές τέκνων). Εξάλλου είναι κοινός τόπος ότι κάθε νόμος με αναδρομική ισχύ είναι άδικος.
Λάθος μέτρο σε λάθος χρόνο.
Η ποινή του 60% θα είχε κάποιο νόημα αν είχαμε λίγους συνταξιούχους και επιδιώκαμε να βάλουμε φραγμό στην έξοδο προς τη σύνταξη.
Τώρα που έχουμε 1,5 εκατ. συνταξιούχους, πολλοί εκ των οποίων έχουν συνταξιοδοτηθεί σε μικρές ηλικίες και επίσης πολλοί λαμβάνουν μικρές συντάξεις, δεν έχει νόημα το μέτρο αυτό. Είναι δεδομένο ότι ένα σημαντικό μέρος από αυτούς θα εργαστεί ή θα αυτοαπασχοληθεί για να συμπληρώσει το εισόδημά του. Είναι λάθος να οδηγηθεί στη μαύρη εργασία από μια άστοχη απόφαση. Εάν εργαστεί νόμιμα θα επιστρέψει στο ασφαλιστικό σύστημα ένα μέρος της σύνταξής του και φόρους στο δημόσιο.
Να παραμείνει ως έχει ο νόμος για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες και ποιο συγκεκριμένα για πολυτέκνους,πολεμικές συντάξεις, σύνταξη παθόντος στην υπηρεσία και εξ αιτίας αυτής και ανίκανα προς εργασία τέκνα:
ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4151/13
Άρθρο 4
Ρύθμιση άλλων συνταξιοδοτικών θεμάτων
…Οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν έχουν εφαρμογή για όσα από τα αναφερόμενα σε αυτές πρόσωπα συνταξιοδοτούνται με βάση τις διατάξεις των νόμων 1897/ 1990 (Α΄ 120) και 1977/1991 (Α΄ 185), καθώς και για
όσα από αυτά λαμβάνουν πολεμική σύνταξη ή σύνταξη παθόντος στην υπηρεσία και εξ αιτίας αυτής.
Επίσης οι ανωτέρω διατάξεις δεν έχουν εφαρμογή
για όσους έχουν τέκνο ανίκανο για την άσκηση κάθε
βιοποριστικού επαγγέλματος κατά ποσοστό 67% και
άνω, καθώς και για τους πολύτεκνους, των οποίων το
ένα τουλάχιστον τέκνο είναι ανήλικο ή σπουδάζει και
υπό τις προϋποθέσεις της περίπτωσης δ΄ της παρ. 1 του
άρθρου 5 του π.δ. 169/2007.
Προστίθεται στο τέλος εδάφιο..
8. Εξαιρούνται του παρόντος οι πολύτεκνοι γονείς.
Το μέτρο της περικοπής του 60% της σύνταξης το μονο που θα καταφερει να βγαλει εκτος της πραγραματικης οικονομίας μερικά ακομα παραγωγικα ατομα που μπορουσαν να προκαλεσουν θετικα οικονομικα πολλαπλασιαστικα αποτελεσματα.Οι δε αχρηστοι και συναταξιουχοι πλεον το μονο που θα κανουν ειναι να καταναλωνουν αγαθα αλλοδαπης προελευσης.
Το μέτρο της περικοπής του 60% της σύνταξης είναι άδικο και αντισυνταγματικό διότι ρυθμίζει ίδιες περιπτώσεις με διαφορετικό τρόπο. Επιπλέον :
α. Αν κάποιος εργάζεται (αυτοαπασχολούμενος) και το δηλώνει συνεχίζει να εισφέρει στο ασφαλιστικό σύστημα.
β. Δίνει εργασία και σε κάποιον τρίτο μειώνοντας την ανεργία και εισφέροντας και αυτός με την σειρά του στα ασφαλιστικά ταμεία.
γ. Δεν δημιουργείται κίνητρο για μαύρη εργασία.
δ. Τέλος δημιουργεί συνείδηση στον πολίτη ότι ζει σε ένα κράτος δικαίου και όχι ένα κράτος της «αρπαχτής» που όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε, μία νοοτροπία που ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την κατάσταση που βρίσκεται η χώρα.
Θεωρώ ότι το μέτρο είναι σωστό για όσους επιζητούν μία θέση στο Δημόσιο.
Ερωτώ πως θα μπορεί να επιβιώσει και να φροντίσει τα παιδιά του (ανήλικα,άνεργα,σπουδάζοντα),ειδικά ένας πολύτεκνος στρατιωτικός που εξαναγκάζεται σε αποστρατεία στην ηλικία των 53 ετών και για τον υπόλοιπο χρόνο της ζωής του (μέσος όρος 30 χρόνια) στερείται το συνταγματικό δικαίωμα της εργασίας, καθότι μετά την περικοπή του 60% του παρόντος άρθρου ή εργασία καθίσταται μη συμφέρουσα(άνευ νοήματος);
Κατόπιν των ανωτέρω, προτείνω όπως συνεχίσει να ισχύει το υφιστάμενο νομικό καθεστώς σχετικά με την απασχόληση των συνταξιούχων, διαφορετικά να δοθεί το δικαίωμα εθελούσιας παραμονής στο στράτευμα όχι μέχρι την ηλικία των 58 ετών που είχε υποσχεθεί ο κ.Υπουργός Αμύνης και δεν έχει νομοθετηθεί ακόμη, αλλά μέχρι των 68 ετών.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι κανείς από τους νέους συνταξιούχους δεν θα θελήσει να χάσει το 60% της σύνταξης για να εργάζεται , να πληρώνει εισφορές και αυτά που θα βγάζει δεν θα φτάνουν το ύψος της περικοπής σε καμία περίπτωση. Το κακό θα είναι ακόμη μεγαλύτερο δεδομένου ότι αν κάποιος ανοίξει κάποια δουλειά θα δώσει εργασία και σε κάποιον άνεργο. Επίσης είναι άδικο για όσους ήδη εργάζονται και οι οποίοι δεν θα χουν καμία περικοπή. Το μέτρο είναι σωστό για όσους θέλουν θέση στο Δημόσιο τότε πρέπει να αναστέλλεται.
Τέλος αν περάσει όπως είναι δημιουργεί την συνείδηση της αρπαχτής και του όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε και δεν δημιουργεί μία συνείδηση δημιουργίας ενός κράτους δικαίου που αντιμετωπίζει δίκαια τους πολίτες του.
Το θέμα της απασχόλησης συνταξιουχων είχε ρυθμιστεί/νομοθετηθεί ορθως με τις διαταξεις των νόμων 3863/10,3865/10 και 4151/13. Τωρα θεωρείται μη κατανοητό το γεγονός της επαναφοράς του καθεστωτος «τιμωρίας» των συνταξιουχων που θα «τολμησουν» να εργαστουν (απο τη στιγμη που θα τους οδηγησει με μαθηματική ακριβεια στην αδήλωτη εργασια και τα ασφαλιστικά ταμεια θα απωλέσουν ασφαλιστικές εισφορες ενω το Δημόσιο ΦΠΑ) και δη ως αυτοαπασχολούμενοι καθώς ουτε θέσεις ανέργων στο Δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα θα καταλάβουν….
Παρομοίως είχε γνωμοδοτήσει και το Ελεγκτικό Σύνέδριο.
Θα ήθελα να επισημάνω ότι δημιουργούνται πολλές αδικίες σε ότι αφορά την εργασία των αποστράτων.
Με τις νέες ρυθμίσεις:
-Είναι φανερό ότι η μείωση της ακαθάριστης κύριας και επικουρικής σύνταξης κατά 60% σημαίνει στην πραγματικότητα αναστολή σύνταξης για εργαζόμενους συνταξιούχους λαμβάνοντας υπόψη και τις λοιπές κρατήσεις.
-Επιδεινώνεται ξανά το περιβάλλον εργασίας των συνταξιούχων και ενώ οι συνέπειες των μνημονιακών πολιτικών έχουν κορυφωθεί μειώνοντας υπερβολικά τα εισοδήματα των συνταξιούχων και παρά την σύμπλευση όλων των κομμάτων πάνω σε αυτό το θέμα όπως είχε φανεί με τις βελτιωτικές τροποποιήσεις του ν. 4151/13.
-Εισάγεται αδικία σε ότι αφορά τους έχοντες δηλώσει εργασία μέχρι την ημερομηνία ψήφισης του νόμου.Παρατηρούμε ότι δεν εφαρμόζονται ενιαίοι κανόνες χωρίς διάκριση για όλους. Ακόμα και για τους ήδη εργαζόμενους, εάν κάποιος χάσει/αλλάξει την εργασία του, η επόμενη εργασία θα είναι με το καινούργιο καθεστώς και κάτω από δυσμενέστερες συνθήκες οδηγώντας τον στην πραγματικότητα εκτός εργασίας. Αυτό σημαίνει απώλεια εσόδων για τα ταμεία.
-Λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση της αγοράς καθώς και των εισφορών, έμμεσων και άμεσων φόρων και λοιπών λειτουργικών εξόδων, συνεπάγεται ότι δεν θα μπορούν οι αυτοαπασχολούμενοι συνταξιούχοι να συμπληρώσουν τις φτωχοποιημένες συντάξεις τους, έχοντας μάλιστα υποστεί και την μείωση 60%. Θα απευθύνεται μόνο σε προνομοιούχους που στην πραγματικότητα δεν έχουν ανάγκη την σύνταξη.
-Με τους υπάρχοντες μισθούς των 400 ευρώ είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχει περίπτωση μισθωτός συνταξιούχος να υπερκαλύπτει την μείωση στην σύνταξή του. Οπότε οδηγείται μαθηματικά στην έξοδο από την εργασία.
-Η προτεινόμενη ρύθμιση σε συνδυασμό με τα επερχόμενα νέα φορολογικά βάρη, νέες μειώσεις συντάξεων, επιδεινώνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση των απόστρατων συνταξιούχων.
-Τα ασφαλιστικά ταμεία θα έχουν απώλειες από την στην πραγματικότητα απαγόρευση εργασίας του συγκεκριμένου συνόλου πληθυσμού.
Παρατηρείται λοιπόν ότι:
-από την δυνατότητα εργασίας συνταξιούχων αποστράτων μέχρι το 2010 ,
-τον ν.3865/10 με τον οποίο τέθηκαν περιορισμοί στην εργασία καθώς προβλεπόταν αναστολή κύριας και επικουρικής μέχρι την ηλικία των 53 ετών και για άνω των 53 περικοπή του ποσού της μηνιαίας ακαθάριστης σύνταξης που υπερβαίνει τα 60 ημερομίσθια ανειδίκευτου εργάτη (30 για μισθωτή εργασία).
-Τον ν.4151/13 οπότε και κάτω από το βάρος των μνημονίων, πολλαπλών μειώσεων συντάξεων, φόρων, κτλ. αποδέχτηκαν στο Ελληνικό Κοινοβούλιο όλα τα κόμματα, την τροποποίηση του ν.3865/10 οπότε και το 53ο έτος έγινε 47ο.
-Φτάσαμε στις ρυθμίσεις του σχετικού σχεδίου με το οποίο περικόπτεται η ακαθάριστη κύρια και επικουρική σε ποσοστό 60% χωρίς να υπάρχει έστω ένα περιθώριο ασφαλείας όπως μέχρι τώρα ήτανε τα 60 και 30 ημερομίσθια. Στην πραγματικότητα μιλάμε για κατάργηση σύνταξης λαμβάνοντας υπόψη και τις άλλες κρατήσεις.
Για τους ανωτέρω λόγους προτείνεται η διατήρηση του ισχύοντος καθεστώτος όπως αυτό περιγράφεται στον ν.4151/13.
Προς αποφυγή παρερμηνείας και προκειμένου να μην εμπλακούν οι ήδη εργαζόμενοι συνταξιούχοι, προτείνω την παρακάτω επαναδιατύπωση της παραγράφου 6 του άρθρου 20
Αρχική:
6. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου έχουν εφαρμογή για όσους θα αναλάβουν εργασία ή θα αυτοαπασχοληθούν, γενικά, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και εντεύθεν καθώς και για τα πρόσωπα της παρ. 3. του άρθρου 4.
Eπαναδιατύπωση:
6. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου θα έχουν εφαρμογή αποκλειστικά και μόνο σε όσους πρόκειται να αναλάβουν εργασία ή να αυτοαπασχοληθούν, γενικά, από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και εντεύθεν καθώς και για τα πρόσωπα της παρ. 3. του άρθρου 4.
Τις μικρές επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων, κατα ένα μεγάλο ποσοστό, τις έχουν συνταξιούχοι που προσπαθούν να συμπληρώσουν το πενιχρό τους εισόδημα. Μέχρι τώρα δεν υποχρεούνται να ασφαλιστούν -χωρις λόγο- στον ΟΑΕΕ, αφου είναι ήδη ασφαλισμένοι ως συνταξιούχοι. Μείωση της σύνταξης τους γίνεται, εφόσον έχουν μεγάλη σύνταξη. Τώρα θα τους κοπεί το 60% της μικρής τους σύνταξης και θα πληρώνουν και ασφάλιστρα χωρίς λόγο. Προφανώς θα κλείσουν τη μικρή επιχείρησή τους, που άλλωστε τη λειτουργούν μόνο 2-3 μήνες το χρόνο και το κράτος θα χάσει έσοδα απο ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος. Η κατηγορία αυτών των συνταξιούχων πρέπει να εξαιρεθεί απο το νέο νόμο.
οι ακαθάριστες συντάξεις κύριες και επικουρικές καταβάλλονται μειωμένες σε ποσοστό 80% για όσο χρόνο απασχολούνται ή διατηρούν την ιδιότητα ή την δραστηριότητα. (με τόση ανεργία!)
Δεν υπάρχει η παλαιότερη πρόβλεψη να μην περικόπτεται η σύνταξη στους συνταξιούχους που είναι ταυτόχρονα προστάτες ΑΜΕΑ και αναγκάζονται να απασχοληθούν
ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ.
ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΕ Ο 2084/1992 ΑΡΘ.39.
ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΠΟΥ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΧΡΟΝΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ 40 ΩΡΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΣ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΙ 40 % ΕΙΣΦΟΡΕΣ (ΕΡΓ/ΝΟΥ + ΕΡΓΟΔΟΤΗ) ΚΑΛΕΙΤΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΩΝ ΩΣ ΑΝΩ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΟΣΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ,ΛΙΓΟΤΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ , ΛΙΓΟΤΕΡΩΝ ΑΠΟΛΑΒΩΝ.
ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΕΛΛΕΙΠΕΙ Η ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ .ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΥΝΑΓΤΟΝ ΤΕΧΝΗΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΚΟΙΝΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ , ΠΕΛΑΤΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ .ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΘΑ ΣΤΡΑΦΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΕΤΑΙΡΙΚΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΜΕ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ.
Ο 2084/1992 ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 39 ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ .ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΟΥ ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΤΑΜΕΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ.
ΑΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΤΟΤΕ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΥΦΕΣΗΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΤΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΠΟΣΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΟΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ.
ΚΩΤΣΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΛΟΓΙΣΤΗΣ Α ΤΑΞΗΣ
Η περικοπή κατά 60% της σύνταξης σε εργαζόμενο ή αυτοαπασχολούμενο συνταξιούχο είναι άδικη και υπερβολική, όταν μάλιστα δεν τίθεται ένα κατώτατο όριο σύνταξης πάνω από το οποίο θα γίνεται η περικοπή. Ένας συνταξιούχος των 600 ευρώ που προσπαθεί, π.χ. με μπλοκάκι ή με ημιαπασχόληση, να βελτιώσει κάπως τη διαβίωσή του κατά 300-400 ευρώ, θα τιμωρηθεί και θα βρεθεί πιθανόν σε χειρότερη θέση απ’ ότι αν δεν δούλευε. Μοιραία ο μικροσυνταξιούχος αυτός οδηγείται στη μαύρη εργασία και τότε γίνεται πιο «ανταγωνιστικός» στον άνεργο ή το νέο εργαζόμενο που η διάταξη αυτή θέλει να προστατέψει. Η νόμιμη και εμφανής εργασία και του συνταξιούχου, επιστρέφει στο ασφαλιστικό σύστημα μέσω των εισφορών ένα μέρος της σύνταξης. Η θέσπιση ενός κατώτατου ορίου πάνω από το οποίο θα γίνεται περικοπή, όπως συμβαίνει σήμερα, είναι δίκαιη και οικονομικά περισσότερο αποτελεσματική για το ασφαλιστικό σύστημα.