1. Ασφαλισμένοι, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην ασφάλιση, για τους οποίους προκύπτει βάσει γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υποχρεωτική ασφάλιση σε δύο ή περισσότερους φορείς ή τομείς ασφάλισης που εντάσσονται στον ΕΦΚΑ, καταβάλλουν για κάθε αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές, όπως αυτές καθορίζονται από τον παρόντα νόμο. Στην περίπτωση αυτή, για τη δεύτερη αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα δεν εφαρμόζεται η υποχρέωση καταβολής ελάχιστης μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς.
2. Ασφαλισμένοι, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, για τους οποίους προέκυπτε, βάσει των γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων κάθε φορέα από τους εντασσόμενους στον ΕΦΚΑ, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, υποχρεωτική υπαγωγή λόγω ιδιότητας σε δύο ή περισσότερους φορείς για την ίδια απασχόληση, καταβάλλουν τις προβλεπόμενες στο άρθρο 5 παράγραφο 1 του παρόντος ασφαλιστικές εισφορές.
3. Όσα από τα πρόσωπα της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, παλαιοί ασφαλισμένοι, για τους οποίους υπολογίζονταν και καταβάλλονταν εισφορές σε δύο ή περισσότερους φορείς έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, εξακολουθούν να καταβάλλουν προαιρετικά, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης, διπλές εισφορές επί των αποδοχών τους και μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, ώστε να συμπληρώσουν το χρόνο που απαιτείται για τη θεμελίωση δικαιώματος και δεύτερης σύνταξης. Στην περίπτωση αυτή καταβάλλουν το συνολικό ποσοστό εισφοράς εργοδότη και εργαζομένου.
4. Για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης των προσώπων του παρόντος άρθρου εφαρμόζεται το άρθρο 8 και η επιπλέον παροχή, για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά, θα υπολογίζεται με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075% για κάθε μία ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς. Ο συντάξιμος μισθός σε αυτή την περίπτωση θα προκύπτει λαμβάνοντας υπόψη τη βάση υπολογισμού της επιπλέον εισφοράς. Οι διατάξεις του άρθρου 14 εφαρμόζονται αναλόγως.
5. Οι διατάξεις του παρόντος, έχουν εφαρμογή από την 1.1.2017.
6. Το άρθρο 39 του Ν. 2084/1992 καθώς και κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα του παρόντος καταργείται.
Αρχική Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίωνΆρθρο 17 – Παράλληλη ασφάλιση
Άρθρο 17 – Παράλληλη ασφάλιση
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Θεμελιώδεις αρχές του Ενιαίου Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 02 – Εννοιολογικοί προσδιορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03 – Εθνικό Συμβούλιο Κοινωνικής ΑσφάλειαςΆρθρο 03 – Εθνικό Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλειας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Υπαγωγή στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης των υπαλλήλων – λειτουργών του Δημοσίου καθώς και των στρατιωτικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 05 – Ενιαίοι κανόνες ασφάλισης – παροχών υπαλλήλων ΔημοσίουΆρθρο 05 – Ενιαίοι κανόνες ασφάλισης – παροχών υπαλλήλων Δημοσίου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Ειδικές – Μεταβατικές συνταξιοδοτικές διατάξεις του Δημοσίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Εθνική Σύνταξη
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Ανταποδοτική σύνταξη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Προσωρινή σύνταξη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Οικογενειακή παροχή – επιδόματα τέκνων – προσαύξηση σύνταξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Σύνταξη αναπηρίας
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Σύνταξη λόγω θανάτου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ανώτατο όριο καταβολής σύνταξης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Αναπροσαρμογή συντάξεων-προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Χρόνος ασφάλισηςΆρθρο 15 – Χρόνος ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Δικαιώματα αντισυμβαλλομένου συμφώνου συμβίωσηςΆρθρο 16 – Δικαιώματα αντισυμβαλλομένου συμφώνου συμβίωσης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Παράλληλη ασφάλιση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Διατάξεις περί διαδοχικής ασφάλισης
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Απασχόληση συνταξιούχων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Αναλογική Εφαρμογή διατάξεων – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 21 – Αναλογική Εφαρμογή διατάξεων – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Τροποποίηση διατάξεων του π.δ. 169/2007
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – Ρυθμίσεις διαφόρων συνταξιοδοτικών θεμάτωνΆρθρο 23 – Ρυθμίσεις διαφόρων συνταξιοδοτικών θεμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Ρυθμίσεις συνταξιοδοτικών θεμάτων υπαλλήλων του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ιονίων – Ο.Δ.Α.Ζ.Άρθρο 24 – Ρυθμίσεις συνταξιοδοτικών θεμάτων υπαλλήλων του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ιονίων – Ο.Δ.Α.Ζ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 – Ρυθμίσεις συνταξιοδοτικών θεμάτων υπαλλήλων του Ταμείου Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΑΔΚΥ)Άρθρο 25 – Ρυθμίσεις συνταξιοδοτικών θεμάτων υπαλλήλων του Ταμείου Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΑΔΚΥ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Έκταση ΕφαρμογήςΆρθρο 26 – Έκταση Εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 – Εφαρμογή κοινών κανόνων ασφαλισμένων στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Ανταποδοτική σύνταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Προσωρινή σύνταξηΆρθρο 29 – Προσωρινή σύνταξη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Προσαύξηση σύνταξης όσων κατέβαλλαν αυξημένες εισφορές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Ασφαλιστικές παροχές λόγω εργατικού ατυχήματος ή ατυχήματος εκτός εργασίαςΆρθρο 31 – Ασφαλιστικές παροχές λόγω εργατικού ατυχήματος ή ατυχήματος εκτός εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – Παροχές σε είδος και σε χρήμαΆρθρο 32 – Παροχές σε είδος και σε χρήμα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 – Αναπροσαρμογή συντάξεων – προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 – Χρόνος ασφάλισηςΆρθρο 34 – Χρόνος ασφάλισης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Εφάπαξ παροχή
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Παράλληλη ασφάλιση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισηςΆρθρο 37 – Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Εισφορές Μισθωτών και Εργοδοτών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Εισφορές αυτοπασχολουμένων και ελεύθερων επαγγελματιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Εισφορές ασφαλισμένων στον ΟΓΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 – Ασφαλιστικές εισφορές υγειονομικής περίθαλψης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 – Ειδικό παράβολο ασφαλιστικής κάλυψης αγρεργατών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Προθεσμία Καταβολής ασφαλιστικών εισφορών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 – Εισφορές υγειονομικής περίθαλψης συνταξιούχων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 – Κοινό Μητρώο Εισφορών και Φόρου ΕισοδήματοςΆρθρο 45 – Κοινό Μητρώο Εισφορών και Φόρου Εισοδήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 – Αντικειμενικό σύστημα τεκμαρτού υπολογισμού εισφορώνΆρθρο 46 – Αντικειμενικό σύστημα τεκμαρτού υπολογισμού εισφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Ανώνυμη Εταιρία Διαχείρισης της Ακίνητης Περιουσίας Ασφαλιστικών ΟργανισμώνΆρθρο 47 – Ανώνυμη Εταιρία Διαχείρισης της Ακίνητης Περιουσίας Ασφαλιστικών Οργανισμών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Σύσταση Εταιρείας Διαχείρισης Αμοιβαίων Κεφαλαίων Διευρυμένου Σκοπού Ασφαλιστικών Οργανισμών (ΑΕΔΑΚ Α.Ο.) και συγχώνευσης σε αυτήν εταιριών ΕΔΕΚΤ ΕΠΕΥ & ΑΕΔΑΚ ΑΟ Α.Ε.Άρθρο 48 – Σύσταση Εταιρείας Διαχείρισης Αμοιβαίων Κεφαλαίων Διευρυμένου Σκοπού Ασφαλιστικών Οργανισμών (ΑΕΔΑΚ Α.Ο.) και συγχώνευσης σε αυτήν εταιριών ΕΔΕΚΤ ΕΠΕΥ & ΑΕΔΑΚ ΑΟ Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 – Συγχώνευση εταιρειώνΆρθρο 49 – Συγχώνευση εταιρειών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Μετοχικά Ταμεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 – Διατάξεις ΜΤΠΥ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 – Πρόσθετοι πόροι Ασφαλιστικού ΣυστήματοςΆρθρο 52 – Πρόσθετοι πόροι Ασφαλιστικού Συστήματος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Ευθύνη διοικούντων προσώπων νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς ασφαλιστικούς φορείς και εργαζομένους/ Αλληλέγγυα ευθύνη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 – Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης – Σύσταση – ΣκοπόςΆρθρο 54 – Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης – Σύσταση – Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 – Οργανισμός του Ε.Φ.Κ.Α.Άρθρο 55 – Οργανισμός του Ε.Φ.Κ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 – Ένταξη φορέων, κλάδων, τομέων και λογαριασμών στον Ε.Φ.Κ.Α.Άρθρο 56 – Ένταξη φορέων, κλάδων, τομέων και λογαριασμών στον Ε.Φ.Κ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 – ΚΕΑΟΆρθρο 57 – ΚΕΑΟ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 – Ασφαλιστέα πρόσωπαΆρθρο 58 – Ασφαλιστέα πρόσωπα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – ΠόροιΆρθρο 59 – Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 – Διοίκηση του Ε.Φ.Κ.Α.Άρθρο 60 – Διοίκηση του Ε.Φ.Κ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Συμβουλευτικές ΕπιτροπέςΆρθρο 61 – Συμβουλευτικές Επιτροπές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 – Αρμοδιότητες ΔιοικητήΆρθρο 62 – Αρμοδιότητες Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 – Αρμοδιότητες Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 63 – Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 – Προσωπικό γραφείων Διοικητή και ΥποδιοικητώνΆρθρο 64 – Προσωπικό γραφείων Διοικητή και Υποδιοικητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 – Διοικητική ΟργάνωσηΆρθρο 65 – Διοικητική Οργάνωση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 – Τμήμα Γραμματείας ΔιοικητήΆρθρο 66 – Τμήμα Γραμματείας Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 – Τμήμα Γραμματείας ΥποδιοικητώνΆρθρο 67 – Τμήμα Γραμματείας Υποδιοικητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 – Διεύθυνση Ειδικού ΠρογράμματοςΆρθρο 68 – Διεύθυνση Ειδικού Προγράμματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου και Ελέγχου Εσωτερικών ΥποθέσεωνΆρθρο 69 – Διεύθυνση Εσωτερικού Ελέγχου και Ελέγχου Εσωτερικών Υποθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 – Γενικές ΔιευθύνσειςΆρθρο 70 – Γενικές Διευθύνσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών και Διοικητικής Υποστήριξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 – Τμήματα Διοικητικής ΜέριμναςΆρθρο 72 – Τμήματα Διοικητικής Μέριμνας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 – Περιουσία, λογιστική και οικονομική λειτουργίαΆρθρο 73 – Περιουσία, λογιστική και οικονομική λειτουργία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 – Θέματα ΠροσωπικούΆρθρο 74 – Θέματα Προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 – Θέματα προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Χορήγησης Συντάξεων Δημοσίου Τομέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής ΠολιτικήςΆρθρο 75 – Θέματα προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Χορήγησης Συντάξεων Δημοσίου Τομέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 – Διατάξεις Ν.Α.Τ. και Ο.Γ.Α.Άρθρο 76 – Διατάξεις Ν.Α.Τ. και Ο.Γ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 – Μετονομασία Ε.Τ.Ε.Α. σε «Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών» («Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.».)Άρθρο 77 – Μετονομασία Ε.Τ.Ε.Α. σε «Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών» («Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.».)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 78 – Ένταξη Ταμείων Πρόνοιας στον Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79 – Ασφαλιστέα πρόσωπα στο Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.Άρθρο 79 – Ασφαλιστέα πρόσωπα στο Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80 – Πόροι του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.Άρθρο 80 – Πόροι του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 – Οικονομικό Σύστημα Λειτουργίας του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.Άρθρο 81 – Οικονομικό Σύστημα Λειτουργίας του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 82 – Χρόνος ασφάλισης στο Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.Άρθρο 82 – Χρόνος ασφάλισης στο Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 83 – Διοίκηση του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 84 – Θέματα οργάνωσης Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.Άρθρο 84 – Θέματα οργάνωσης Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85 – Θέματα οικονομικής λειτουργίας Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.Άρθρο 85 – Θέματα οικονομικής λειτουργίας Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86 – Θέματα προσωπικού εντασσομένων νομικών προσώπωνΆρθρο 86 – Θέματα προσωπικού εντασσομένων νομικών προσώπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 – Ενιαίος Κανονισμός Ασφάλισης και Παροχών Ε.Τ.Ε.Α.Ε.ΠΆρθρο 87 – Ενιαίος Κανονισμός Ασφάλισης και Παροχών Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 88 – Ειδικά Οικονομικά Θέματα Ε.Τ.Ε.Α.Ε.ΠΆρθρο 88 – Ειδικά Οικονομικά Θέματα Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89 – Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.Άρθρο 89 – Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 90 – Διοίκηση Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.Άρθρο 90 – Διοίκηση Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 91 – Πόροι και Περιουσία Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.Άρθρο 91 – Πόροι και Περιουσία Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 92 – Θέματα Προσωπικού Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.Άρθρο 92 – Θέματα Προσωπικού Τ.Μ.Ε.Δ.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 93 – Έναρξη ισχύος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94 – Προνοιακά Επιδόματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης ηλικιωμένων και υπερηλίκωνΆρθρο 94 – Προνοιακά Επιδόματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης ηλικιωμένων και υπερηλίκων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 – Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΚΑΣ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφάλιστων Υπερήλικων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Ειδικές διατάξεις για θέματα παροχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 – Παραγραφή αξιώσεων ΕΦΚΑ – Αναλογική Εφαρμογή διατάξεων- Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 98 – Παραγραφή αξιώσεων ΕΦΚΑ – Αναλογική Εφαρμογή διατάξεων- Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 99 – Παροχές ΕΤΕΑΕΠ – Αναπροσαρμογή καταβαλλόμενων συντάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 – Εισφορές επικουρικής ασφάλισηςΆρθρο 100 – Εισφορές επικουρικής ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101 – Μεταβατική ρύθμιση – εισφορές αυταπασχολούμενων προερχόμενων από το ΕΤΑΑΆρθρο 101 – Μεταβατική ρύθμιση – εισφορές αυταπασχολούμενων προερχόμενων από το ΕΤΑΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102 – Μεταβατική διάταξη για συνταξιοδοτικές παροχές ασφαλιζομένων στον ΟΓΑΆρθρο 102 – Μεταβατική διάταξη για συνταξιοδοτικές παροχές ασφαλιζομένων στον ΟΓΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103 – Γενικές Μεταβατικές Διατάξεις Ε.Φ.Κ.Α.Άρθρο 103 – Γενικές Μεταβατικές Διατάξεις Ε.Φ.Κ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104 – Μεταβατικές διατάξεις για θέματα προσωπικού Ε.Φ.Κ.Α.Άρθρο 104 – Μεταβατικές διατάξεις για θέματα προσωπικού Ε.Φ.Κ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105 – Εισφορά υπέρ συλλογικών οργάνων συνταξιούχωνΆρθρο 105 – Εισφορά υπέρ συλλογικών οργάνων συνταξιούχων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106 – Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχώνΆρθρο 106 – Επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 – Επιστροφή αχρεωστήτως εισπραχθεισών εισφορώνΆρθρο 107 – Επιστροφή αχρεωστήτως εισπραχθεισών εισφορών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 108 – Ασφαλιστική ενημερότητα κοινωφελών επιχειρήσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 – Θωράκιση ελεγκτικών μηχανισμών αγοράς εργασίαςΆρθρο 109 – Θωράκιση ελεγκτικών μηχανισμών αγοράς εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110 – Πρόσβαση ΚΕΑΟ στο Σύστημα Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου ΟικονομικώνΆρθρο 110 – Πρόσβαση ΚΕΑΟ στο Σύστημα Μητρώων Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111 – Διάκριση ασφαλιστικών οφειλών σε εισπράξιμες και ανεπίδεκτες είσπραξηςΆρθρο 111 – Διάκριση ασφαλιστικών οφειλών σε εισπράξιμες και ανεπίδεκτες είσπραξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112 – Διαγραφή οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής ΑσφάλισηςΆρθρο 112 – Διαγραφή οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113 – Τροποποίηση αρ. 4 του Π.Δ. 370/1987Άρθρο 113 – Τροποποίηση αρ. 4 του Π.Δ. 370/1987
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 114Άρθρο 114
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 115Άρθρο 115
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116Άρθρο 116
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 117Άρθρο 117
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118Άρθρο 118
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119Άρθρο 119
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120Άρθρο 120
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 121Άρθρο 121
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 122 – Κατοχύρωση εμπράγματων δικαιωμάτων ΟΑΕΔ στο Εθνικό ΚτηματολόγιοΆρθρο 122 – Κατοχύρωση εμπράγματων δικαιωμάτων ΟΑΕΔ στο Εθνικό Κτηματολόγιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 123Άρθρο 123
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 124Άρθρο 124
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125Άρθρο 125
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126Άρθρο 126
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 127Άρθρο 127
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 128Άρθρο 128
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 129Άρθρο 129
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 130Άρθρο 130
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 131Άρθρο 131
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 132Άρθρο 132
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 133 – Τροποποίηση Οργανισμού Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής ΑλληλεγγύηςΆρθρο 133 – Τροποποίηση Οργανισμού Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 134Άρθρο 134
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 135 – ΣΚΛΕΆρθρο 135 – ΣΚΛΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 136 – ΟΚΕΆρθρο 136 – ΟΚΕ
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 137 – Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 138 – Ρυθμίσεις επί των τυχερών παιγνίωνΆρθρο 138 – Ρυθμίσεις επί των τυχερών παιγνίων
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
19 Απριλίου 2016, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Απριλίου 2016, 08:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
14 Σχόλια 199 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Τουλάχιστον, πρέπει και στην περίπτωση της παράλληλης ασφάλισης να οριστεί ως ανώτατο όριο των ασφαλιστέων αποδοχών το δεκαπλάσιο του κατώτατου μισθού, και να προστίθενται στις αποδοχές της μισθωτής εργασίας και οι αποδοχές του ασφαλισμένου ως αυτοαπασχολούμενος. Δεν νοείται να υπάρχει μια εθνική σύνταξη, ένας ενιαίος ασφαλιστικός φορέας και αντίστοιχα ένας ασφαλισμένος να αντιμετωπίζεται ως δύο ξεχωριστοί ασφαλισμένοι στην περίπτωση των εισφορών και ως ένας μεμονωμένος στη περίπτωση της απόδοσης σύνταξης. Αποφασίστε, ή πρόκειται για έναν ασφαλιστικό φορέα όπου το όριο των ασφαλιστικών αποδοχών είναι ένα, όπως στην περίπτωση της πολλαπλής μισθωτής εργασίας , όπου το πλαφόν της σύνταξης είναι ένα και η εθνική σύνταξη είναι μία ή πρόκειται για δύο ξεχωριστούς ασφαλιστικούς φορείς στη συσκευασία του ενός από τον οποίο όμως θα πρέπει να δικαιούται ο παράλληλα απασχολούμενος δύο εθνικές συντάξεις και δύο φορές το πλαφόν της ανώτατης καταβαλλόμενης των 2304€. Δημεύετε ουσιαστικά τις εισφορές της δεύτερης απασχόλησης χωρίς καμία απολύτως ανταποδοτικότητα, κατά το ποσό που αυτές ξεπερνούν το δεκαπλάσιο του κατώτατου μισθού. Έτσι εννοείτε εσείς τους ίδιους κανόνες ασφάλισης, ίδιες εισφορές και ίδιες συντάξιμες αποδοχές για όλους; Είναι δυνατόν να αντιμετωπίζετε ευνοϊκότερα και να πληρώνει μισές εισφορές κάποιος που έχει εισόδημα από αυτοαπασχόληση σε σχέση με κάποιον που έχει το ίδιο εισόδημα προερχόμενο κατά το ήμισι και από μισθωτή εργασία; Υπολογίσατε το ποσοστό της ανταποδοτικότητας στην δεύτερη σύνταξη λαμβανομένου υπόψη το πλαφόν των 2304€; Το ποσοστό της ανταποδοτικότητας σε περίπτωση διπλής υπέρβασης του ανώτατου ορίου για το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης μόλις και μετά βίας ξεπερνά το 10%.
Επιπλέον, ο όρος οικονομικό έτος δεν υφίσταται πλέον και έχει αντικατασταθεί με το φορολογικό έτος. Δεν νοείται σε ορισμένα άρθρα του νομοσχεδίου να χρησιμοποιείτε την έκφραση «προηγούμενο οικονομικό έτος» όπως στο άρθρο 39 όπου προφανώς εννοείτε το προ-προηγούμενο φορολογικό έτος, ενώ στο άρθρο 95 να χρησιμοποιείτε τον όρο «προηγούμενο φορολογικό έτος». Παρακαλούμε να το ξεκαθαρίσετε επαναδιατυπώνοντας τα συγκεκριμένα άρθρα.
Τέλος θα πρέπει να ξεκαθαρίσετε, γιατί δεν είναι απολύτως ξεκάθαρο από τη διατύπωση της του άρθρου 17, ότι με δεδομένο ότι η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού αρχίζει από 1/1/2017, συνεπάγεται ότι ο ν.2084/92 καταργείται από 1/1/2017 και ως εκ τούτου η παράλληλη ασφάλιση ισχύει μέχρι 31/12/2016.
Επί της παρ. 1. «Ασφαλισμένοι, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην ασφάλιση, για τους οποίους προκύπτει βάσει γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υποχρεωτική ασφάλιση σε δύο ή περισσότερους φορείς ή τομείς ασφάλισης που εντάσσονται στον ΕΦΚΑ, καταβάλλουν για κάθε αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές, όπως αυτές καθορίζονται από τον παρόντα νόμο. Στην περίπτωση αυτή, για τη δεύτερη αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα δεν εφαρμόζεται η υποχρέωση καταβολής ελάχιστης μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς».
Τι σημαίνει «καταβάλλουν για κάθε αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές… Στην παρίπτωση αυτή, για τη δεύτερη αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα δεν εφαρμόζεται η υποχρέωση καταβολής ελάχιστης μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς» ?? Ποια είμαι η «δεύτερη αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα»?? Η αναληφθείσα δεύτερη χρονικά??
Δηλαδή ένας μηχανικός, που είχε κάνει έναρξη επαγγέλματος πριν από 5-6 χρόνια και σήμερα, λόγω της πλήρους ανυπαρξίας ευκαιριών απασχόλησης στον κλάδο του, έχει μηδενικά (0) ή ελάχιστα εισοδήματα από την άσκηση του επαγγέλματος του μηχανικού και για λόγους επιβίωσης αναγκάστηκε να κάνει επέκταση δραστηριότητας στη Δ.Ο.Υ. και να ασχοληθεί με μια άσχετη με το επάγγελμα του μηχανικού εμπορική δραστηριότητα (δεύτερη αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα), για την οποία μέχρι τώρα απαλλάσσονταν από τις ασφαλιστικές εισφορές (Ο.Α.Ε.Ε.), θα πρέπει να πληρώσει την κατώτερη εισφορά που αντιστοιχεί στην – ανύπαρκτη – δραστηριότητα του μηχανικού, για την οποία ήταν υποχρεωτικά – λόγω της ιδιότητας του ως μέλους του Τ.Ε.Ε.- ασφαλισμένος μέχρι σήμερα στο ΤΣΜΕΔΕ (πρώτη αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα), παρόλο που δεν έχει κανένα εισόδημα από αυτή,καθώς και την εισφορά που αναλογεί στη δεύτερη – και μόνη υπαρκτή – επαγγελματική του δραστηριότητα (εμπορική)??.
Τι θα πεί 1η και 2η αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα?? Ή υπάρχει ΕΦΚΑ και ο καθένας πληρώνει ανάλογα με τα συνολικά εισοδήματά του από όλες τις επαγγελματικές του δραστηριότητες (με υποχρεωτική την εκάστοτε ισχύουσα κατώτατη εισφορά) ή δεν υπάρχει !!!
Δεν μπορεί να λέμε ότι φτιάχνουμε ΕΦΚΑ, αλλά – κουτοπόνηρα – προσδιορίζουμε τις εισφορές με βάση τους προϊσχύσαντες φορείς, τομείς, κλάδους κ.λ.π., σε ανύπαρκτα εισοδήματα.
Στην αντίθετη περίπτωση, δηλαδή αν οι ασφαλιστικές εισφορές δεν υπολογίζονται με βάση τα συνολικά εισοδήματα από όλες τις επαγγελματικές δραστηριότητες, αλλά για κάθε δραστηριότητα χωριστά, ο παραπάνω μηχανικός ή θα πρέπει να ζητήσει τη διαγραφή του από το Τ.Ε.Ε. – αφού δεν υπάρχει νομικά δυνατότητα αναστολής -, με αποτέλεσμα να απεμπολήσει κάθε ελπίδα να ασκήσει το επάγγελμα που σπούδασε μελλοντικά, ή/και να μεταναστεύσει και αυτός, ακολουθώντας τους 100άδες χιλιάδες άλλους νέους, παρόλο πού μέχρι σήμερα προσπάθησε να το αποφύγει.
Να διευκρινιστεί ποιους αφορά το άρθρο. Διότι αν αφορά μόνο τους υπαγόμενους στο ΕΦΚΑ, δηλ. στο Δημόσιο (βλ. άρ. 4), κακώς καταργείται το γενικότερης ισχύος άρθρο 39 του Ν. 2084/1992 (θα έπρεπε στην περίπτωση αυτή να καταργειθεί μόνο ως προς τους υπαγόμενους στο εύρος της διάταξης).
Σημειώστε ότι κατάργηση του άρ. 39 του Ν. 2084/1992 θίγει κυρίως τους νεότερους, οι οποίοι δεν δύνανται να καλύψουν τα έξοδα του δεύτερου ταμείου. Άλλωστε, ο εργοδότης (δηλ. αυτός της μισθωτής απασχόλησης) δεν έχει υποχρέωση και ούτε πρόκειται να καλύψει έστω τμήμα των εξόδων για το δεύτερο ταμείο (αυτό που αφορά τον ελεύθερο επαγγελματία). Κι αυτά παρόλο που οι δύο δραστηριότητες τις περισσότερες φορές σχετίζονται, ανήκουν δηλαδή στον ίδιο επιστημονικό χώρο και γι’ αυτό είναι παράλογο να ασφαλίζονται δύο φορές (γι’αυτό και θεσπίστηκε το άρ. 39 του Ν. 2084/1992).
Είναι απαράδεκτο, κοινωνικά άδικο και εντελώς αντιδημοκρατικό το να ζητάτε διπλές εισφορές για τους παράλληλα απασχολούμενους. Πόσο μάλιστα όταν είναι πιθανόν να μην πάρει σύνταξη ποτέ του. Πρέπει άμεσα να αποσυρθεί η εν λόγω διάταξη γιατί το μονο σίγουρο είναι ότι θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη εισφοροδιαφυγή. Θα φύγουν που θα φύγουν από την χώρα χιλιάδε επιχειρήσεις με αυτά που κατεβάζεται προς ψήφιση, μην οδηγείτε τους υπόλοιπους που εργάζονται στην εξαθλίωση. Εκτός και εάν αυτός είναι ο σκοπός σας…
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 39 ΤΟΥ Ν.2084/1992.ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 17 ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΠΡΟΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.
Σήμερα αδυνατούμε να πληρώσουμε το ένα ταμείο. Πως και γιατί να πληρώσουμε δύο ταμεία ενώ θα πάρουμε μία σύνταξη; Η δεύτερη εργασία είναι γιατί δεν φτάνουν τα χρήματα από την πρώτη εργασία ή γιατί η μία από τις δύο εργασίες είναι εποχική. Τι θα γίνει θα εργαζόμαστε από το πρωί ως το βράδυ για να πληρώνουμε 2 ταμεία; Πρέπει να αποσυρθεί άμεσα το άρθρο.
Το ότι καταργώντας το άρθρο 39 δημιουργείτε διπλές εισφορές σε μια περίοδο που δεν είμαστε σίγουροι ότι θα μπορέσουμε να πάρουμε ποτέ, ούτε μία σύνταξη, ειδικά εμείς οι νέοι ασφαλισμένοι, το σκεφτήκατε; Το λιγότερο άδικο μέτρο που θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερες οφειλές.Ποιος επαγγελματίας, που προσπαθεί να τονώσει το εισόδημα του (μιας και η υπερβολική φορολογία στα έσοδα απο επιχειρηματική δραστηριότητα τον «έπνιξαν») θα μπορεί να πληρώνει και ΟΑΕΕ και ΙΚΑ; Έχετε αναλογιστεί το σύνολο των φόρων, των τελών, των εισφορών που καλείται να καλύπτει ετησίως ένας επαγγελματίας; Και στην προσπάθειά του να επιβιώσει του δίνετε τη χαριστική βολή! Αυτού που προσπαθεί να επιβιώσει αφήνοντας πίσω εαυτόν και οικογένεια και δουλεύοντας κοντά 20 ώρες ημερησίως για να πληρώνει τελικά φόρους. Ξανασκεφτείτε γιατί αλλιώς θα οδηγήσετε ακόμα περισσότερες επιχειρήσεις στο λουκέτο και ακόμα μεγαλύτερη ανεργία! Σας εκλιπαρώ να το ξανασκεφτείτε!
Η παράγραφος 3 του άρθρου 17 προτείνω να τροποποιηθεί ως εξής:
Όσα από τα πρόσωπα της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, παλαιοί ασφαλισμένοι, για τους οποίους υπολογίζονταν και καταβάλλονταν εισφορές σε δύο ή περισσότερους φορείς έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, εξακολουθούν να καταβάλλουν προαιρετικά, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης, διπλές εισφορές επί των αποδοχών τους —ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΜΠΟΡΟΎΝ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΎΝ ΑΠΌ ΟΦΕΙΛΕΣ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΕΦΑΠΑΞ ΤΟΥ ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ — και μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, ώστε να συμπληρώσουν το χρόνο που απαιτείται για τη θεμελίωση δικαιώματος και δεύτερης σύνταξης — ΚΑΙ ΕΦΑΠΑΞ.
Η παράγραφος 3 του άρθρου 17 ορθώς μεριμνεί ώστε «παλαιοί ασφαλισμένοι, για τους οποίους υπολογίζονταν και καταβάλλονταν εισφορές σε δύο ή περισσότερους φορείς έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, εξακολουθούν να καταβάλλουν προαιρετικά, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης, διπλές εισφορές επί των αποδοχών τους και μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, ώστε να συμπληρώσουν το χρόνο που απαιτείται για τη θεμελίωση δικαιώματος και δεύτερης σύνταξης».
Από τη ρύθμιση αυτή εξαιρούνται, υποθέτω εκ παραδρομής, παλαιοί ασφαλισμένοι οι οποίοι εξακολουθούν να εργάζονται ή είναι συνταξιούχοι και οι οποίοι στο παρελθόν είχαν υποχρεωτικά ασφαλιστεί, παραλλήλως, και σε δεύτερο ταμείο. Στις περιπτώσεις αυτές τυπικό παράδειγμα είναι εν ενεργεία παλαιοί ασφαλισμένοι ή συνταξιούχοι του ΙΚΑ οι οποίοι παράλληλα ασκούσαν επάγγελμα υποχρεωτικά ασφαλιστέο στον ΟΑΕΕ. Τα άτομα αυτά διέκοψαν την ασφάλισή τους στον ΟΑΕΕ έχοντας υπόψη ότι μπορούν να επανεγγραφούν, εφόσον πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, ώστε να θεμελιώσουν τη λήψη πλήρους ή μειωμένης κατά 50% δεύτερης σύνταξης (εικοσαετία ή δεκαεξαετία αντίστοιχα). Θα παρακαλούσα για την τροποποίηση του άρθρου ώστε να περιλαμβάνει και τα εν λόγω άτομα τα οποία έχουν καταβάλει, αποκλειστικά τα ίδια, για πολλά χρόνια σημαντικές εισφορές και κινδυνεύουν να μην έχουν την παραμικρή ανταποδοτικότητα. Άλλωστε με τον συνδυασμό των παλαιών ρυθμίσεων (μείωση κατά 50% της σύνταξης που αφορά τουλάχιστον δεκαεξαετία) και των νέων ρυθμίσεων (χαμηλοί συντελεστές αναπλήρωσης και λήψη μόνο μιας εθνικής σύνταξης) τα άτομα αυτά θα λάβουν ιδιαίτερα χαμηλά ποσά, συμβολικού χαρακτήρα, ως δεύτερη σύνταξη.
Επιπλέον, για λόγους ισονομίας, πρέπει να εξισωθούν με τους εν ενεργεία ασφαλισμένους σε δύο ταμεία για τους οποίους ορθώς μεριμνεί το σχέδιο νόμου.
Είναι απαράδεκτο αν εχω καταλάβει καλά, ένας άνεργος μηχανικός ο οποίος είναι υποχρεωτικά ασφαλισμένος λόγω ιδιότητας (και με κλειστά βιβλία!!), να πρέπει ανοίγοντας βιβλία για να ασχοληθεί με μια, άσχετη προς την ιδιότητα, εμπορική δραστηριότητα να μην απαλλάσεται από τις ασφαλιστικές εισφορές που προκύπτουν αφού ήδη θέλει δε θέλει πληρώνει τις εισφορές του ως μηχανικός.
Εννοείται βέβαια ότι (στο πνεύμα του νόμου) θα μπορούσε να αναγκαστεί να καταβάλλει προοδευτικά επιπλέον εισφορές με κάποιο τρόπο αν η άσχετη εμπορική δραστηριότητα του απέφερε προοδευτικά μεγαλύτερα εισοδήματα από αυτά που «καλύπτουν» οι υποχρεωτικές του εισφορές ως μηχανικός.
Χρήση των διατάξεων του άρθρο 39 του Ν. 2084/1992, έκαναν χιλιάδες νέοι ασφαλισμένοι, αποκλειστικά επειδή απαλλάσσονταν από ένα πάγιο μηνιαίο έξοδο. Οι ασφαλισμένοι αυτοί, είναι κατά κύριο λόγο άτομα, τα οποία θέλοντας να στηρίξουν το εισόδημά τους, επέλεγαν να ασκήσουν μία παράλληλη δραστηριότητα, η οποία εκτός από την φορολογική επιβάρυνση, που είναι δεδομένη για όλους τους πολίτες, δεν θα τους επιβάρυνε με άλλα κόστη (στη προκειμένη περίπτωση ασφαλιστικές εισφορές), δίνοντας μία τόνωση στην παράλληλη αυτή δραστηριότητα. Μεγαλοεπιχειρηματίες, με υψηλά εισοδήματα, δεν έμπαιναν στην διαδικασία της επιλογής ασφαλιστικού φορέα.
Η έμμεση αυτή οικονομική στήριξη των νέων ασφαλισμένων που υπάγονται στο άρθρο 39 του Ν. 2084/1992 , αν καταργηθεί, θα οδηγήσει σε δύο πιθανά σενάρια: 1. άσκηση παράλληλης δραστηριότητας με φοροδιαφυγή, μη δηλώνοντας την 2η δραστηριότητα ώστε να μην επιβαρυνθεί ο ασφαλισμένος με επιπλέον εισφορές από εκεί που δεν υπήρχαν ή 2. την παύση της παράλληλης δραστηριότητας, που αφορούσε και ελεύθερους επαγγελματίες, κάτι το οποίο θα έχει αντίκτυπο στην αύξηση των λουκέτων πολλών μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Στην ουσία, αυτό το μέτρο, δεν θα βοηθήσει να εισπραχθούν περισσότερα χρήματα, θα μειώσει τα έσοδα του κράτους αν κλείσουν μικρομεσαίες επιχειρήσεις που στηριζόταν ΚΑΙ στην απαλλαγή εισφορών του ΟΑΕΕ (μηνιαία πάγια έξοδα άνω των 300 ευρώ) και ταυτόχρονα θα αυξηθεί η διακίνηση μαύρου χρήματος.
το αρθρο αυτο που υποχρεωνει καταβολη διπλων εισφορων ειναι αντιπαραγωγηκο και αντιαναπτυξιακο, εναντια στη οποια λογικη για βελτιωση της επιχειρηματικοτητας στη χωρα μας. Τιμωρητε η προσπαθεια οσων κανουν διαφορετικες δουλειες για να βελτιωσουν τη ζωη τους.Θα πρεπει να καταργηθει αμεσως. Διπλη συνταξη δεν θα δοθει αρα ειναι μονο τροχοπεδη και βαρος για τον
επαγγελματια.
να καταργηθεί κάθε δικαίωμα λήψης δεύτερης και πλέον σύνταξης σε βάθος 5ετίας για τους ήδη εισπράττοντες, ενώ για τους διακαιούχους που θα συνταξιοδοτηθούν μετά την ισχύ του νόμου να μην προβλέπεται καμία δυνατότητα λήψης δεύτερης και πλέον σύνταξης ούτε κατά η περίπτωση καταβολής εισφορών σε έτερο ταμείο