1. Ο Συνεταιρισμός Εργαζομένων δύναται να προσλαμβάνει εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας, χωρίς αυτοί να καθίστανται μέλη του. Ο Συνεταιρισμός Εργαζομένων υποχρεούται να αποδίδει τις ασφαλιστικές εισφορές κάθε εργαζομένου στο οικείο ταμείο υπαγωγής του. Οι εργαζόμενοι μη μέλη δύνανται να αιτούνται την είσοδό τους σε αυτόν ως νέα μέλη, υπό τις προϋποθέσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 17.
2. Ο αριθμός των εργαζόμενων μη μελών δεν μπορεί να υπερβαίνει σε ποσοστό το 25% του αριθμού των μελών.
Αρχική Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»Άρθρο 18. Σχέσεις Συνεταιρισμού Εργαζομένων με εργαζόμενους μη μέλη
Άρθρο 18. Σχέσεις Συνεταιρισμού Εργαζομένων με εργαζόμενους μη μέλη
- 36 ΣχόλιαΚεφάλαιο Α’ Προοίμιο – Άρθρο 1. Σκοπός
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 2. Ορισμοί
- 33 ΣχόλιαΚεφάλαιο Β’ Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας – Άρθρο 3 Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας
- 22 ΣχόλιαΚεφάλαιο Γ’ – Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις και Συνεταιρισμοί Εργαζομένων – Άρθρο 4. Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 5. Σύσταση της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 6. Λειτουργία της Κοιν.Σ.Επ.
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 7. Σχέσεις μεταξύ μελών και της Κoιν.Σ.Επ.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 8. Σχέσεις Κοιν.Σ.Επ. με εργαζόμενους μη μέλη
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 9.Γενική Συνέλευση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 10. Διοικούσα Επιτροπή
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 11. Αποθεματικά – διανομή κερδών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 12. Λύση και εκκαθάριση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13. Αναβίωση της Κοιν.Σ.Επ.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14. Συνεταιρισμοί Εργαζομένων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 15. Σύσταση Συνεταιρισμού Εργαζομένων
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 16. Λειτουργία Συνεταιρισμού Εργαζομένων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17. Σχέσεις μελών με το Συνεταιρισμό Εργαζομένων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18. Σχέσεις Συνεταιρισμού Εργαζομένων με εργαζόμενους μη μέλη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19.Γενική Συνέλευση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20. Διοικητικό Συμβούλιο
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21. Αποθεματικά – διανομή κερδών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22. Λύση και εκκαθάρισηΆρθρο 22. Λύση και εκκαθάριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23. Αναβίωση Συνεταιρισμού Εργαζομένων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 24. Πόροι και οικονομικά κίνητρα για τις Κοιν.Σ.Επ. και τους Συνεταιρισμούς Εργαζομένων
- 9 ΣχόλιαΚεφάλαιο Γ’. Προώθηση των Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας – Άρθρο 25. Ενώσεις Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 26. Υποστηρικτικά μέτρα για τους Φορείς Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 27. Ταμείο Κοινωνικής Οικονομίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 28. Έλεγχος και κυρώσεις των Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29. Εθνική Επιτροπή για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 30. Κυβερνητική Επιτροπή για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ Λοιπές Ρυθμίσεις, μεταβατικές Διατάξεις – Άρθρο 31. Λοιπές ρυθμίσεις και εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 32. Αντικατάσταση και συμπλήρωση διατάξεων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 33. Μεταβατικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
14 Ιουλίου 2016, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Ιουλίου 2016, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 380 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Μια ΚοινΣΕπ σε μια δεδομένη στιγμή μπορεί να έχει ανάγκη από επιπλέον προσωπικό για την εκτέλεση ενός έργου και στερείται λογικής ο περιορισμός εργαζομένων μελών ως προς εργαζόμενα μη μέλη
Εκτός αυτού όσες ΚοινΣΕπ επιδοτηθούν από το ΕΣΠΑ περί Νεοφυούς Επιχειρηματικοτητας ΔΕΝ μπορούν για 2+3 χρόνια να προσλάβουν με σχέση μισθωτής εργασίας τα μέλη τους και εκ του νόμου υποχρεούνται στην πρόσληψη με αναλογία 0-10 ως προς τα μη μέλη τους
Καταλαβαινετε ότι αυτό ΔΕΝ είναι εφαρμόσιμο και λογικό και θα πρέπει να απαλειφθεί
Υπάρχουν ΚοινΣΕπ που δεν έχουν κανένα μέλος τους εργαζόμενο ενώ έχουν δημιουργησει αρκετές θεάσεις εργασίας μη μελών
Η παράγραφος 2 αλλοιώνει το χαρακτήρα των συνεταιριστικών επιχειρήσεων. Το πρόβλημα αυτό λόγο της φύσης των συνεταιριστικών επιχειρήσεων (που κατά κύριο λόγο είναι επιχειρήσεις εργαζομένων σε ειδικούς τομείς που αυτοδιαχειρίζονται την εργασία τους)μπορεί να λυθεί με τον εξής τρόπο:
ας δίδεται ένα χρονικό περιθώριο: έξι μήνες, εννιά μήνες, ένας χρόνος το περισσότερο, μετά το οποίο θα πρέπει α) ο/η εργαζόμενος/η να αποφασίζει αν επιθυμεί να γίνει μέλος του συνεταιρισμού (αν τουτης ταιριάζει στον τρόπο ζωής αυτού του είσδους η εργασία) και ταυτόχρονα η ΓΣ του συνεταιρισμού να αποφασίζει αν αυτό το ατομο μπορεί να γίνει μέλος, αν ταιριάζει με τα υπόλοιπα μέλη της επιχείρησης.
Ειδάλλως ελλοχεύει ο κίνδυνος οι συνεταιρισμοί να αρχίσουν να υποκρύπτουν διαφορετική σχέση εργασίας, να απωλέσουν δηλαδή εκείνα τα χαρακτηριστικά που τους διαφοροποιούν από μια οποιαδήποτε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο ίδιο αντικείμενο.
Στο άρθρο 18 το «Ο αριθμός των εργαζόμενων μη μελών δεν μπορεί να υπερβαίνει σε ποσοστό το 25% του αριθμού των μελών»
Εκτιμώ ότι θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα γιατί η ΚοινΣΕπ δεν θα μπορεί να αναλάβει έργο που θα απαιτεί περισσότερα άτομα. Ένα τέτοιο έργο μπορεί να αναληφθεί περιστασιακά, αν είναι σε τακτική βάση μπορεί να αντιμετωπιστεί.
Για παράδειγμα έρχεται στη σκέψη μου η ΚοινΣΕπ «Ρόμβος» στην Καρδίτσα που ανάλαβε την ανέγερση του πρώτου εργοστασίου στέβια. Είναι αντιληπτό ότι με πρόσληψη-ανάθεση 1 μόνο εργαζομένου (5 μέλη) δεν θα ήταν εφικτή η υλοποίηση του έργου.
Προτείνω την απαλοιφή ή την τροποποίηση ως εξής:
«Ο αριθμός των εργαζόμενων μη μελών δεν μπορεί να υπερβαίνει σε ποσοστό το συνολικό αριθμό των μελών»