1. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για εγγραφή στο Μητρώο απευθύνεται κατά προτεραιότητα σε επαγγελματίες με την ειδικότητα των κοινωνικών λειτουργών ή ψυχολόγων ή κοινωνιολόγων. Λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τη γεωγραφική κατανομή των επαγγελματιών επιτρόπων ανά εισαγγελία πρωτοδικών, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικότερες ανάγκες ανάλογα με τον αριθμό ασυνόδευτων ανηλίκων στην εκάστοτε περιφέρεια.
2. Τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα που πρέπει να πληρούνται για την επιλογή ενός προσώπου ως επαγγελματία επιτρόπου, όπως ενδεικτικά η επαγγελματική εκπαίδευση και οι γλωσσικές δεξιότητες, τα κωλύματα, ο καθορισμός αριθμού ασυνόδευτων ανηλίκων ανά επαγγελματία επίτροπο, οι τεχνικές λεπτομέρειες εκπαίδευσης, διαρκούς επιμόρφωσής τους καθώς και της τακτικής αξιολόγησής τους, το είδος, οι όροι, το περιεχόμενο της σύμβασης, η αμοιβή τους και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομίας και Ανάπτυξης.
Αρχική Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίαςΆρθρο 28 – Διαδικασία επιλογής επαγγελματιών επιτρόπων
Άρθρο 28 – Διαδικασία επιλογής επαγγελματιών επιτρόπων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Έναρξη και λήξη του δικαιώματος σύνταξης από τον ΕΦΚΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 02 – Έναρξη ασφάλισης στον τ. ΟΓΑ
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Εύλογη αμφιβολία ως προς την υπαγωγή σε δύο ή περισσότερους φορείς έως 31.12.2016
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Βεβαιωμένες ή μη οφειλές ΟΤΑ και εκκλησιαστικών ΝΠΔΔ προς ΦΚΑ
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Διοικητικές κυρώσεις για αδήλωτη εργασία
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Δικαίωμα και προϋποθέσεις έκπτωσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07 – Άπαξ καταβολή προστίμου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 08 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Έναρξη ισχύος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Ευθύνη αναθέτοντος, εργολάβου και υπεργολάβου έναντι των εργαζομένων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Πρακτική άσκηση και μαθητεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένωνΆρθρο 11 – Μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Τροποποίηση του άρθρου 80 του ν. 4144/2013 (Α΄ 88)Άρθρο 12 – Τροποποίηση του άρθρου 80 του ν. 4144/2013 (Α΄ 88)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Πεδίο εφαρμογής – Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Όργανα της επιτροπείας ασυνόδευτων ανηλίκων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Αρμοδιότητες του Εισαγγελέα
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Διορισμός επιτρόπου ασυνόδευτων ανηλίκων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Διορισμός υπό όρους και αντικατάσταση επαγγελματία επιτρόπου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Αρμοδιότητες του επιτρόπου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Σύσταση, σύνθεση και λειτουργία Εποπτικού Συμβουλίου Επιτροπείας Ασυνόδευτων Ανηλίκων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Διαβίωση του ασυνόδευτου ανηλίκου σε τρίτους
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Αξιολόγηση και καθορισμός βέλτιστου συμφέροντος ασυνόδευτου ανηλίκου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Συμπληρωματική εφαρμογή του Αστικού ΚώδικαΆρθρο 22 – Συμπληρωματική εφαρμογή του Αστικού Κώδικα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 – Ευθύνη επαγγελματία επιτρόπου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 – Μητρώο Ασυνόδευτων Ανηλίκων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 – Μητρώο Επαγγελματιών Επιτρόπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 – Μητρώο Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων ΑνηλίκωνΆρθρο 26 – Μητρώο Κέντρων Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Διεύθυνση Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Διαδικασία επιλογής επαγγελματιών επιτρόπων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 – Αναστολή, παύση και λήξη επιτροπείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 – Διαγραφή από το Μητρώο Επαγγελματιών Επιτρόπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 31 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Έναρξη ισχύος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Επίδομα αφερεγγυότητας ΟΑΕΔΆρθρο 33 – Επίδομα αφερεγγυότητας ΟΑΕΔ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 – Επίδομα ανεργίας συμμετεχόντων σε προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισηςΆρθρο 34 – Επίδομα ανεργίας συμμετεχόντων σε προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 – Τροποποίηση του άρθρου 74 του ν. 3746/2009 (Α΄ 27)Άρθρο 35 – Τροποποίηση του άρθρου 74 του ν. 3746/2009 (Α΄ 27)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Παραχώρηση ακινήτων ΟΑΕΔΆρθρο 36 – Παραχώρηση ακινήτων ΟΑΕΔ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Παραχώρηση ακινήτων για πολιτιστικές και λοιπές χρήσειςΆρθρο 37 – Παραχώρηση ακινήτων για πολιτιστικές και λοιπές χρήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – Ελεύθεροι χώροι οικισμών τ. ΟΕΚΆρθρο 38 – Ελεύθεροι χώροι οικισμών τ. ΟΕΚ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – Επιχορήγηση κλάδου ανεργίας – στράτευσης ΟΑΕΔΆρθρο 39 – Επιχορήγηση κλάδου ανεργίας – στράτευσης ΟΑΕΔ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 – Ηλεκτρονική κοινοποίηση εγγράφων και πράξεων του ΣΕΠΕΆρθρο 40 – Ηλεκτρονική κοινοποίηση εγγράφων και πράξεων του ΣΕΠΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 – Αναγνώριση Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος ως ισότιμου κοινωνικού εταίρουΆρθρο 41 – Αναγνώριση Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος ως ισότιμου κοινωνικού εταίρου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Καθορισμός της 26ης Δεκεμβρίου ως ημέρας υποχρεωτικής αργίαςΆρθρο 42 – Καθορισμός της 26ης Δεκεμβρίου ως ημέρας υποχρεωτικής αργίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 – Κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομίαΆρθρο 43 – Κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 – Αξιοποίηση ακινήτων του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για κοινωφελείς και ανθρωπιστικούς σκοπούςΆρθρο 44 – Αξιοποίηση ακινήτων του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για κοινωφελείς και ανθρωπιστικούς σκοπούς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Συμβάσεις με φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 – Κοινωνική προστασία πολιτών τρίτων χωρώνΆρθρο 47 – Κοινωνική προστασία πολιτών τρίτων χωρών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 – Κοινωνικές πολιτικές από τα έσοδα του πρωτοχρονιάτικου λαχείουΆρθρο 48 – Κοινωνικές πολιτικές από τα έσοδα του πρωτοχρονιάτικου λαχείου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49 – Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 – Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής ΑλληλεγγύηςΆρθρο 50 – Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 51 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
1 Ιουνίου 2018, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Ιουνίου 2018, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 155 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Προτείνεται να συμπεριληφθούν και οι ειδικότητες του δικηγόρου και του κοινωνικού επιστήμονα εν γένει, δεδομένων των πολύπλευρων αναγκών του ασυνόδευτου ανηλίκου που καλείται να καλύψει ο επίτροπος.
Για την παράγραφο 2 του άρθρου 18 κατά τη διαδικασία επιλογής, θεωρούμε απαραίτητη τη συμπερίληψη στο κείμενο του Νόμου τον ορισμό ελάχιστου αριθμού ασυνόδευτων ανηλίκων ανά Επίτροπο, ο οποίος δεν μπορεί να ανέρχεται σε μεγαλύτερο αριθμό από 10.
Προτείνουμε, επιπροσθέτως, η επαγγελματική εκπαίδευση να περιλαμβάνει εκπαιδευτικό σεμινάριο, το οποίο να καλύπτει ενότητες που αφορούν την παιδική προστασία, την νομική εκπροσώπηση, τη διαχείριση εκτάκτων περιστατικών και τη φροντίδα ευαίσθητων περιστατικών όπως θυμάτων trafficking, κακοποίησης, ΑΜΕΑ.
Οι λοιπές τεχνικές λεπτομέρειες δύνανται να προσδιορίζονται με κοινή Υπουργική Απόφαση.
Κάθε επαγγελματίας επίτροπος, για να προσφέρει ουσιαστικές υπηρεσίες θα πρέπει να έχει στην ευθύνη του μικρό αριθμό επιτροπευομένων, το πολύ 10. Στον ορισμό του αριθμού να λαμβάνεται υπόψη ατομικά η κάθε περίπτωση ανηλίκου, καθώς η ύπαρξη χρόνιων προβλημάτων υγείας, έντονων ψυχολογικών προβλημάτων, προηγούμενης κακοποίησης, εμπορίας και εκμετάλλευσης, και άλλων περιπτώσεων κάνει αναγκαία τη μεγαλύτερη ενασχόληση και υποστήριξη από τον επίτροπο.
ο νόμος καλό είναι να ορίζει τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα (προφίλ), και μάλιστα με έμφαση στα δεύτερα, και να ανφέρει τρόπους διαπίστωσής τους, ώστε να μην αφήνεται περιθώριο στην ανάληψη αυτού του έργου από ακατάλληλα άτομα.
Κάθε επαγγελματίας επίτροπος, για να μπορεί να προσφέρει ουσιαστικές υπηρεσίες και να αναπτύσσει την απαραίτητη προσωπική σχέση και τη σχέση εμπιστοσύνης, θα πρέπει να έχει στην ευθύνη του μικρό αριθμό επιτροπευομένων (4-7). Επιπλέον θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ατομικά η κάθε περίπτωση ανηλίκου, τόσο στον ορισμό του κατάλληλου επιτρόπου, όσο και κατα τον ορισμό του αριθμού των επιτροπευομένων, πχ η ύπαρξη χρόνιων προβλημάτων υγείας, έντονων ψυχολογικών προβλημάτων, προηγούμενης κακοποίησης, εμπορίας και εκμετάλλευσης και άλλων περιπτώσεων για τις οποίες είναι αναγκαία η μεγαλύτερη ενασχόληση και υποστήριξη από τον επίτροπο.
Είναι επομένως σημαντική η πρόβλεψη και ο ορισμός συγκεκριμένων ουσιαστικών προσόντων στον νόμο και να μην αφήνεται σε ύστερες υπουργικές αποφάσεις
Παρ. 1 : προτείνεται να προστεθούν και επαγγελματίες με την ειδικότητα κοινωνικών επιστημόνων.
Σε ό,τι αφορά στη διαδικασία επιλογής επαγγελματιών επιτρόπων δέον όπως ακολουθηθούν όσα προβλέπονται στο Εγχειρίδιο του Οργανισμού Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (FRA – European Union Agency for Fundamental Rights) με τίτλο : « Επιτροπεία για παιδιά τα οποία στερούνται τη γονική φροντίδα » έκδοση 2015, διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση : https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwin9PbvwbzYAhXoAJoKHQbIC6YQFggnMAA&url=http%3A%2F%2Ffra.europa.eu%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Ffra_uploads%2Ffra-2014-guardianship-children_el.pdf&usg=AOvVaw12vGWn9Sy0IGlOd1YYpnUU, σελίδα 36.
Συγκεκριμένα, με βάση τα παραπάνω, κρίνεται σκόπιμο να προστεθεί στο άρθρο 27 παράγραφος με το περιεχόμενο : ο επίτροπος πρέπει : α) να διαθέτει την απαραίτητη εμπειρογνωμοσύνη και την απαιτούμενη πείρα σε θέματα παιδικής προστασίας, συμπεριλαμβανομένων της παιδικής ανάπτυξης και ανατροφής και της παιδικής ψυχολογίας, β) να κατανοεί και να δέχεται τις πολιτισμικές διαφορές και να έχει γνώση των ζητημάτων που άπτονται των δύο φύλων, γ) να έχει πλήρη γνώση των εθνικών συστημάτων υγειονομικής περίθαλψης και εκπαίδευσης, καθώς και των εθνικών συστημάτων παιδικής προστασίας και δ) να διαθέτει επαρκή γνώση του νομικού πλαισίου και ιδίως των ζητημάτων κράτησης και ασύλου των ασυνόδευτων ανηλίκων αιτούντων διεθνή προστασία. Παράλληλα απαραίτητη κρίνεται και η ύπαρξη προϋπηρεσίας ή πρότερης εργασίας σε φορείς παιδικής προστασίας.
Παρ. 2 : Δε δίνεται η απαιτούμενη βαρύτητα στα ουσιαστικά προσόντα που πρέπει να έχουν οι επίτροποι, στα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους (ψυχική ισορροπία, ψυχραιμία, υπομονή), προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν ορθά στο έργο τους.
Αναφορικά με τον αριθμό των ασυνόδευτων ανηλίκων που θα ανατεθούν ανά επαγγελματία επίτροπο, επισημαίνονται τα ακόλουθα : Για να θεωρηθεί ότι ο κάθε επίτροπος προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες και έχει αναπτύξει σχέση εμπιστοσύνης με τους επιτροπευόμενους έχει φανεί από την πείρα και από την πράξη ότι θα πρέπει να διορίζεται ως επίτροπος σε πέντε (5) έως δέκα (10) ασυνόδευτους ανήλικους, λαμβάνοντας υπόψη πάντοτε τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες της κάθε περίπτωσης. Ο λόγος για τον οποίο δεν μπορεί να οριστεί συγκεκριμένος αριθμός είναι η ευαλωτότητα της κάθε περίπτωσης, καθώς είναι πιθανό ο ίδιος επίτροπος να έχει οριστεί σε ασυνόδευτους ανήλικους, οι οποίοι μπορεί είτε να αντιμετωπίζουν χρόνια και σοβαρά προβλήματα υγείας, είτε να έχουν εκδηλώσει τάσεις αυτοκτονικού ιδεασμού και να έχουν διαγνωστεί με μετατραυματικό στρες (PTSD) είτε να είναι παιδιά με ειδικές ανάγκες, είτε να έχουν κακοποιηθεί σεξουαλικά ή σωματικά, είτε να έχουν υπάρξει στο παρελθόν θύματα βασανιστηρίων στη χώρα τους, είτε να αποτέλεσαν και να αποτελούν ακόμα θύματα εμπορίας και εκμετάλλευσης, είτε λόγω της αστεγίας που διαβιούν ή των καταστάσεων που έχουν βιώσει να έχουν οδηγηθεί στη χρήση ναρκωτικών ουσιών.
Σε όλες τις ως άνω ενδεικτικά αναφερόμενες περιπτώσεις, λαμβανομένης υπόψη της σοβαρότητας της κάθε μίας από αυτές, καθίσταται προφανές ότι ο διορισμός του ίδιου επιτρόπου σε μεγάλο αριθμό ανηλίκων θα καθιστούσε ουσιαστικά τον επίτροπο ανεπαρκή όσον αφορά την εκπλήρωση των καθηκόντων του και το σύστημα της επιτροπείας αναποτελεσματικό στο σύνολό του, καθώς δεν θα επαρκούσε ο χρόνος που θα πρέπει να αφιερώνει ο επίτροπος στον κάθε ανήλικο σε συνάρτηση με την υποχρέωση πολύ συχνής παρουσίας και επαφής μεταξύ επιτρόπου και επιτροπευόμενου προκειμένου να δημιουργηθεί και η απαιτούμενη σχέση εμπιστοσύνης.
Τέλος, θα πρέπει να θεσμοθετηθεί και η αμοιβή και σε περίπτωση υπερωρίας και τα εργασιακά τους δικαιώματα, καθώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ασυνόδευτοι ανήλικοι δεν εμφανίζονται ή επιλύονται εντός συγκεκριμένου εργασιακού ωραρίου και για το λόγο αυτό οι επίτροποι οφείλουν να είναι διαθέσιμοι επί 24ωρου βάσεως σε περίπτωση που παραστεί έκτακτη ανάγκη.