Σε περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων των άρθρων 9 έως 14, των άρθρων 19 έως 22, του άρθρου 23 παράγραφοι 1 και 2, και των άρθρων 24 έως 58 της παρούσας οδηγίας στις δραστηριότητες παροχής επαγγελματικών συντάξεων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων του κλάδου ζωής σύμφωνα με το άρθρο 2 παράγραφος 3 στοιχείο α) σημεία i) έως iii) και το άρθρο 2 παράγραφος 3 στοιχείο β) σημεία ii) έως iv) της οδηγίας 2009/138/ΕΚ, ο διαχωρισμός, η διαχείριση και η οργάνωση όλων των στοιχείων του ενεργητικού και παθητικού που αντιστοιχούν στην παροχή επαγγελματικών συντάξεων πραγματοποιούνται χωριστά από τις υπόλοιπες δραστηριότητες των ασφαλιστικών επιχειρήσεων του κλάδου ζωής, χωρίς καμία δυνατότητα μεταφοράς.
Στην περίπτωση που αναφέρεται στο πρώτο εδάφιο του παρόντος άρθρου, και μόνο όσον αφορά τις δραστηριότητες παροχής επαγγελματικών συντάξεων, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις του κλάδου ζωής δεν υπάγονται στα άρθρα 76 έως 86, στο άρθρο 132, στο άρθρο 134 παράγραφος 2, στο άρθρο 173, στο άρθρο 185 παράγραφος 5, στο άρθρο 185 παράγραφοι 7 και 8 και στο άρθρο 209 της οδηγίας 2009/138/ΕΚ.
Στην περίπτωση ενεργοποίησης των ως άνω ασφαλιστικών επιχειρήσεων σε δραστηριότητες παροχής επαγγελματικών συντάξεων η αρμόδια αρχή , για την εποπτεία των ασφαλιστικών επιχειρήσεων του κλάδου ζωής που καλύπτονται από την οδηγία 2009/138/ΕΚ, καθώς και οι συναρμόδιες αρχές της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και η Εθνική Αναλογιστική Αρχή εξετάζουν, στο πλαίσιο του εποπτικού τους έργου και σύμφωνα με την αρμοδιότητά τους, τον αυστηρό διαχωρισμό των σχετικών με την παροχή επαγγελματικών συντάξεων δραστηριοτήτων.
Αρχική Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016Άρθρο 4 Προαιρετική εφαρμογή σε ιδρύματα που διέπονται από την οδηγία 2009/138/ΕΚ (Άρθρο 4 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
Άρθρο 4 Προαιρετική εφαρμογή σε ιδρύματα που διέπονται από την οδηγία 2009/138/ΕΚ (Άρθρο 4 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 3 ΣχόλιαΤΙΤΛΟΣ Ι – ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 1 – Αντικείμενο (Άρθρο 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής (Άρθρο 2 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 3 Εφαρμογή σε Ι.Ε.Σ.Π. που διαχειρίζονται καθεστώτα κοινωνικής ασφάλισης (Άρθρο 3 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 3 Εφαρμογή σε Ι.Ε.Σ.Π. που διαχειρίζονται καθεστώτα κοινωνικής ασφάλισης (Άρθρο 3 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Προαιρετική εφαρμογή σε ιδρύματα που διέπονται από την οδηγία 2009/138/ΕΚ (Άρθρο 4 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 5 Μικρά Ι.Ε.Σ.Π. και καθεστώτα εκ του νόμου (Άρθρο 5 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 6 Ορισμοί (Άρθρο 6 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Δραστηριότητες των Ι.Ε.Σ.Π. – Τ.Ε.Α. (Άρθρο 7 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Νομικός διαχωρισμός μεταξύ χρηματοδοτουσών επιχειρήσεων και Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. (Άρθρο 8 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 8 Νομικός διαχωρισμός μεταξύ χρηματοδοτουσών επιχειρήσεων και Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. (Άρθρο 8 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 9 Έγκριση και καταχώριση (Άρθρο 9 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 9 Έγκριση και καταχώριση (Άρθρο 9 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 Απαιτήσεις για τη λειτουργία (Άρθρο 10 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 10 Απαιτήσεις για τη λειτουργία (Άρθρο 10 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Διασυνοριακές δραστηριότητες και διαδικασίες (Άρθρο 11 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Διασυνοριακές μεταφορές (Άρθρο 12 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 12 Διασυνοριακές μεταφορές (Άρθρο 12 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 2 ΣχόλιαΤΙΤΛΟΣ II – ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ – Άρθρο 13 – Τεχνικές προβλέψεις (Τεχνικά αποθεματικά) (Άρθρο 13 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Χρηματοδότηση των τεχνικών προβλέψεων (τεχνικών αποθεματικών) (Άρθρο 14 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 14 Χρηματοδότηση των τεχνικών προβλέψεων (τεχνικών αποθεματικών) (Άρθρο 14 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Ρυθμιστικά ίδια κεφάλαια (Άρθρο 15 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Διαθέσιμο περιθώριο φερεγγυότητας (Άρθρο 16 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Απαιτούμενο περιθώριο φερεγγυότητας (Άρθρο 17 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Απαιτούμενο περιθώριο φερεγγυότητας για το σκοπό του άρθρου 17 παράγραφος 3 (Άρθρο 18 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 Επενδυτικοί κανόνες (Άρθρο 19 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 3 ΣχόλιαΤΙΤΛΟΣ III – ΟΡΟΙ ΠΟΥ ΔΙΕΠΟΥΝ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 – Σύστημα διακυβέρνησης – Τμήμα 1 Ευθύνη του διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου (Άρθρο 20 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341) – Γενικές διατάξεις – Άρθρο 20
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Γενικές απαιτήσεις διακυβέρνησης (Άρθρο 21 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 21 Γενικές απαιτήσεις διακυβέρνησης (Άρθρο 21 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Απαιτήσεις για διαχείριση βάσει ικανοτήτων και ήθους (Άρθρο 22 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 22 Απαιτήσεις για διαχείριση βάσει ικανοτήτων και ήθους (Άρθρο 22 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Πολιτική αποδοχών (Άρθρο 23 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 23 Πολιτική αποδοχών (Άρθρο 23 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΤμήμα 2 – Βασικές λειτουργίες – Άρθρο 24 – Γενικές διατάξεις (Άρθρο 24 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 Διαχείριση κινδύνων (Άρθρο 25 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Λειτουργία εσωτερικού ελέγχου (Άρθρο 26 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 26 Λειτουργία εσωτερικού ελέγχου (Άρθρο 26 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Αναλογιστική λειτουργία (Άρθρο 27 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 27 Αναλογιστική λειτουργία (Άρθρο 27 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Τμήμα 3 – Έγγραφα σχετικά με τη διακυβέρνηση – Άρθρο 28 – Ιδία αξιολόγηση κινδύνων (Άρθρο 28 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Τμήμα 3 – Έγγραφα σχετικά με τη διακυβέρνηση – Άρθρο 28 – Ιδία αξιολόγηση κινδύνων (Άρθρο 28 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 Ετήσιοι λογαριασμοί και ετήσιες εκθέσεις (Άρθρο 29 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Δήλωση των αρχών επενδυτικής πολιτικής (Άρθρο 30 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 30 Δήλωση των αρχών επενδυτικής πολιτικής (Άρθρο 30 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Εξωτερική ανάθεση και διαχείριση επενδύσεων – Άρθρο 31 – Εξωτερική ανάθεση (Άρθρο 31 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Διαχείριση επενδύσεων (Άρθρο 32 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 – Θεματοφύλακας – Άρθρο 33 – Διορισμός θεματοφύλακα (Άρθρο 33 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Φύλαξη στοιχείων ενεργητικού και ευθύνη του θεματοφύλακα (Άρθρο 34 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Καθήκοντα εποπτείας (Άρθρο 35 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 35 Καθήκοντα εποπτείας (Άρθρο 35 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΤΙΤΛΟΣ IV ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΜΕΛΗ, ΜΕΛΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 – Γενικές διατάξεις – Άρθρο 36 – Αρχές (Άρθρο 36 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)ΤΙΤΛΟΣ IV ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΜΕΛΗ, ΜΕΛΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 – Γενικές διατάξεις – Άρθρο 36 – Αρχές (Άρθρο 36 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Γενικές πληροφορίες για το συνταξιοδοτικό καθεστώς (Άρθρο 37 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 37 Γενικές πληροφορίες για το συνταξιοδοτικό καθεστώς (Άρθρο 37 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 – Δήλωση συνταξιοδοτικών παροχών και συμπληρωματικές πληροφορίες – Άρθρο 38 Γενικές διατάξεις (Άρθρο 38 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 – Δήλωση συνταξιοδοτικών παροχών και συμπληρωματικές πληροφορίες – Άρθρο 38 Γενικές διατάξεις (Άρθρο 38 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Δήλωση συνταξιοδοτικών παροχών (Άρθρο 39 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 39 Δήλωση συνταξιοδοτικών παροχών (Άρθρο 39 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Συμπληρωματικές πληροφορίες (Άρθρο 40 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 40 Συμπληρωματικές πληροφορίες (Άρθρο 40 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 – Λοιπές πληροφορίες και έγγραφα που πρέπει να παρέχονται – Άρθρο 41 – Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στα υποψήφια μέλη (Άρθρο 41 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στα μέλη κατά την προσυνταξιοδοτική φάση (Άρθρο 42 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 42 Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στα μέλη κατά την προσυνταξιοδοτική φάση (Άρθρο 42 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στους δικαιούχους κατά τη φάση πληρωμής (Άρθρο 43 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 43 Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στους δικαιούχους κατά τη φάση πληρωμής (Άρθρο 43 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Πρόσθετες πληροφορίες που παρέχονται κατόπιν αιτήσεως σε μέλη και δικαιούχους (Άρθρο 44 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΤΙΤΛΟΣ V ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Γενικοί κανόνες περί προληπτικής εποπτείας – Άρθρο 45 – Κύριος σκοπός της προληπτικής εποπτείας (Άρθρο 45 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Πεδίο εφαρμογής της προληπτικής εποπτείας (Άρθρο 46 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Γενικές αρχές προληπτικής εποπτείας (Άρθρο 47 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Εξουσίες παρέμβασης και καθήκοντα των αρμόδιων αρχών (Άρθρο 48 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 48 Εξουσίες παρέμβασης και καθήκοντα των αρμόδιων αρχών (Άρθρο 48 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49 Διαδικασία εποπτικής εξέτασης (Άρθρο 49 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στην Αρμόδια Αρχή (Άρθρο 50 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Διαφάνεια και λογοδοσία (Άρθρο 51 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 51 Διαφάνεια και λογοδοσία (Άρθρο 51 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Επαγγελματικό απόρρητο και ανταλλαγή πληροφοριών – Άρθρο 52 – Επαγγελματικό απόρρητο (Άρθρο 52 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Επαγγελματικό απόρρητο και ανταλλαγή πληροφοριών – Άρθρο 52 – Επαγγελματικό απόρρητο (Άρθρο 52 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Χρησιμοποίηση εμπιστευτικών πληροφοριών (Άρθρο 53 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 53 Χρησιμοποίηση εμπιστευτικών πληροφοριών (Άρθρο 53 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Δικαίωμα εξέτασης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (Άρθρο 54 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 54 Δικαίωμα εξέτασης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (Άρθρο 54 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ αρχών (Άρθρο 55 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Διαβίβαση πληροφοριών σε κεντρικές τράπεζες, νομισματικές αρχές, Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Συστημικών Κινδύνων (Άρθρο 56 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 56 Διαβίβαση πληροφοριών σε κεντρικές τράπεζες, νομισματικές αρχές, Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Συστημικών Κινδύνων (Άρθρο 56 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Γνωστοποίηση πληροφοριών σε δημόσιες αρχές υπεύθυνες για τη χρηματοπιστωτική νομοθεσία (Άρθρο 57 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 57 Γνωστοποίηση πληροφοριών σε δημόσιες αρχές υπεύθυνες για τη χρηματοπιστωτική νομοθεσία (Άρθρο 57 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Προϋποθέσεις ανταλλαγής πληροφοριών (Άρθρο 58 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 58 Προϋποθέσεις ανταλλαγής πληροφοριών (Άρθρο 58 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 Εθνικές διατάξεις προληπτικής φύσεως (Άρθρο 59 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 59 Εθνικές διατάξεις προληπτικής φύσεως (Άρθρο 59 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΤΙΤΛΟΣ VI ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ- Άρθρο 60 Συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών, της Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (ΕΑΑΕΣ) (Άρθρο 60 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)ΤΙΤΛΟΣ VI ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ- Άρθρο 60 Συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών, της Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (ΕΑΑΕΣ) (Άρθρο 60 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (Άρθρο 61 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 61 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (Άρθρο 61 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Τροποποίηση της οδηγίας 2009/138/ΕΚ (Άρθρο 63 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 62 Τροποποίηση της οδηγίας 2009/138/ΕΚ (Άρθρο 63 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 63 Καταργούμενες διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 (Άρθρο 64 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341) Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
14 Νοεμβρίου 2019, 07:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Νοεμβρίου 2019, 08:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμου Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΧ Ν ΓΙΑ ΤΗΝ Οδηγία 2341-2016Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 57 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Το άρθρο αυτό, το οποίο επίσης απλά μεταφέρεται από την Οδηγία, δημιουργεί διάφορα προβλήματα:
α. κατ’αρχήν αναφέρει «σε περίπτωση ενεργοποίησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων σε δραστηριότητες επαγγελματικών συντάξεων» και δεν υπεισέρχεται στις προϋποθέσεις που στηρίζουν αυτή την επιλογή. Στην πραγματικότητα αυτό το άρθρο της Οδηγίας είναι έτσι γραμμένο για να μπορεί να περιλάβει όλες τις μορφές του λεγόμενου «δεύτερου πυλώνα» που υπάρχουν σε όλα τα κράτη-μέλη, όπως το να καλύψει τα υφιστάμενα σχήματα στη Γαλλία τα οποία δεν έχουν τη μορφή του δικού μας ΤΕΑ. Συνεπώς δεν μπορεί απλώς να μεταφερθεί σε ελληνικό νόμο αυτολεξεί.
β. τα ελληνικά ΤΕΑ είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και δημιουργούνται μεταξύ κοινωνικών εταίρων. Τι καθεστώς θα διέπει το «όχημα» αυτό που θα δημιουργείται από ασφαλιστική εταιρεία;
γ. πως θα λειτουργήσει η εποπτεία μεταξύ της ΤΤΕ που εποπτεύει τις ασφαλιστικές εταιρείες, της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής που εποπτεύουν τα ΤΕΑ.
Ως Ε.Θ.Ε. θεωρούμε ότι το άρθρο 4, αν πρόκειται να ενσωματωθεί στην ελληνική έννομη τάξη, χρειάζεται εκτεταμένη διαβούλευση και συγκεκριμένη αναδιατύπωση.
3) Το άρθρο 4 περί προαιρετικής εφαρμογής των διατάξεων του νόμου σε ασφαλιστικές εταιρίες, αναφέρει ότι «σε περίπτωση ενεργοποίησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων σε δραστηριότητες επαγγελματικών συντάξεων», χωρίς να διευκρινίζεται αν και πότε είναι εφικτή μία τέτοια ενεργοποίηση και υπό ποιες προϋποθέσεις. Πρόκειται για άρθρο που έχει σαφή εφαρμογή στο πλαίσιο του δεύτερου πυλώνα ασφάλισης σε άλλες χώρες της ΕΕ αλλά είναι εκτός πλαισίου, και ως εκ τούτου, δείχνει αποκομμένο από την ελληνική πραγματικότητα των ΤΕΑ του υφιστάμενου νόμου 3029/2002. Πέρα από τις γενικές διατάξεις που ορίζει το άρθρο περί της εύλογης απαίτησης για διαχωρισμό των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού των επαγγελματικών συντάξεων από τις υπόλοιπες δραστηριότητες των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, διανοίγονται κρίσιμα ζητήματα όπως για παράδειγμα:
α. υπό ποιες προϋποθέσεις δύνανται ασφαλιστικές επιχειρήσεις να δημιουργούν ΤΕΑ;
β. πρόκειται για ένα νέο είδος ΤΕΑ κερδοσκοπικού ή μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα;
γ. η πρωτοβουλία σύστασης και η διακυβέρνηση τέτοιων νέου είδους ΤΕΑ, ανήκει στους κοινωνικούς εταίρους ή στον ασφαλιστικό πάροχο;
δ. ποιο είναι το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Τράπεζας της Ελλάδος (αποκλειστικός μέχρι σήμερα επόπτης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων), της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, στον έλεγχο του διαχωρισμού των επαγγελματικών συντάξεων από τις υπόλοιπες δραστηριότητες των ασφαλιστικών επιχειρήσεων;
Η Ελληνική Ένωση Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης θεωρεί τον μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα της επαγγελματικής ασφάλισης αδιαπραγμάτευτο και sine qua non για την υγιή ανάπτυξη του θεσμού. Οποιαδήποτε ρύθμιση που αφορά το άρθρο 4 απαιτεί μία πολυεπίπεδη (με αρκετούς εμπλεκόμενους) και ιδιαίτερη διαβούλευση, καθώς ενδέχεται να αλλοιώσει τον αρχικό προσανατολισμό του νομοθέτη, όπως διατυπώθηκε στον ιδρυτικό νόμο 3029/2002 στον οποίο άλλωστε κάνει ρητή αναφορά το σχέδιο νόμου.
Μέχρι σήμερα, βάσει του κανονισμού δεοντολογίας των ΤΕΑ, υπήρχε υποχρεωτικώς διαχωρισμός, λόγω σύγκρουσης συμφερόντων (conflict of interest), ανάμεσα σε διάφορες λειτουργίες ενός ΤΕΑ. Για παράδειγμα, δεν επιτρέπεται σε μια εταιρία να έχει το ρόλο και του διαχειριστή επενδύσεων και του διαχειριστή κινδύνου. Αυτό καταργείται για τις ασφαλιστικές; Αν όχι, θα πρέπει να γραφτεί ξεκάθαρα. Αν ναι, πρόκειται για περίπτωση δημιουργίας ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος με νόμο, δηλαδή κάποιος θα μπορεί να προσφέρει σύνολο υπηρεσιών δημιουργώντας οικονομίες κλίμακος και κάποιος όχι.