Με τις διατάξεις του παρόντος νόμου ενσωματώνονται στην ελληνική νομοθεσία οι διατάξεις της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, για τις δραστηριότητες και την εποπτεία των ιδρυμάτων επαγγελματικών συνταξιοδοτικών παροχών (Ι.Ε.Σ.Π.).
Αρχική Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016ΤΙΤΛΟΣ Ι – ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 1 – Αντικείμενο (Άρθρο 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
ΤΙΤΛΟΣ Ι – ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 1 – Αντικείμενο (Άρθρο 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 3 ΣχόλιαΤΙΤΛΟΣ Ι – ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 1 – Αντικείμενο (Άρθρο 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής (Άρθρο 2 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 3 Εφαρμογή σε Ι.Ε.Σ.Π. που διαχειρίζονται καθεστώτα κοινωνικής ασφάλισης (Άρθρο 3 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 3 Εφαρμογή σε Ι.Ε.Σ.Π. που διαχειρίζονται καθεστώτα κοινωνικής ασφάλισης (Άρθρο 3 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Προαιρετική εφαρμογή σε ιδρύματα που διέπονται από την οδηγία 2009/138/ΕΚ (Άρθρο 4 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 5 Μικρά Ι.Ε.Σ.Π. και καθεστώτα εκ του νόμου (Άρθρο 5 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 6 Ορισμοί (Άρθρο 6 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Δραστηριότητες των Ι.Ε.Σ.Π. – Τ.Ε.Α. (Άρθρο 7 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Νομικός διαχωρισμός μεταξύ χρηματοδοτουσών επιχειρήσεων και Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. (Άρθρο 8 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 8 Νομικός διαχωρισμός μεταξύ χρηματοδοτουσών επιχειρήσεων και Ι.Ε.Σ.Π.-Τ.Ε.Α. (Άρθρο 8 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 9 Έγκριση και καταχώριση (Άρθρο 9 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 9 Έγκριση και καταχώριση (Άρθρο 9 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 Απαιτήσεις για τη λειτουργία (Άρθρο 10 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 10 Απαιτήσεις για τη λειτουργία (Άρθρο 10 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Διασυνοριακές δραστηριότητες και διαδικασίες (Άρθρο 11 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Διασυνοριακές μεταφορές (Άρθρο 12 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 12 Διασυνοριακές μεταφορές (Άρθρο 12 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 2 ΣχόλιαΤΙΤΛΟΣ II – ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ – Άρθρο 13 – Τεχνικές προβλέψεις (Τεχνικά αποθεματικά) (Άρθρο 13 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Χρηματοδότηση των τεχνικών προβλέψεων (τεχνικών αποθεματικών) (Άρθρο 14 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 14 Χρηματοδότηση των τεχνικών προβλέψεων (τεχνικών αποθεματικών) (Άρθρο 14 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Ρυθμιστικά ίδια κεφάλαια (Άρθρο 15 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Διαθέσιμο περιθώριο φερεγγυότητας (Άρθρο 16 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Απαιτούμενο περιθώριο φερεγγυότητας (Άρθρο 17 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Απαιτούμενο περιθώριο φερεγγυότητας για το σκοπό του άρθρου 17 παράγραφος 3 (Άρθρο 18 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 19 Επενδυτικοί κανόνες (Άρθρο 19 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 3 ΣχόλιαΤΙΤΛΟΣ III – ΟΡΟΙ ΠΟΥ ΔΙΕΠΟΥΝ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 – Σύστημα διακυβέρνησης – Τμήμα 1 Ευθύνη του διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου (Άρθρο 20 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341) – Γενικές διατάξεις – Άρθρο 20
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Γενικές απαιτήσεις διακυβέρνησης (Άρθρο 21 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 21 Γενικές απαιτήσεις διακυβέρνησης (Άρθρο 21 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Απαιτήσεις για διαχείριση βάσει ικανοτήτων και ήθους (Άρθρο 22 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 22 Απαιτήσεις για διαχείριση βάσει ικανοτήτων και ήθους (Άρθρο 22 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Πολιτική αποδοχών (Άρθρο 23 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 23 Πολιτική αποδοχών (Άρθρο 23 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΤμήμα 2 – Βασικές λειτουργίες – Άρθρο 24 – Γενικές διατάξεις (Άρθρο 24 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 Διαχείριση κινδύνων (Άρθρο 25 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Λειτουργία εσωτερικού ελέγχου (Άρθρο 26 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 26 Λειτουργία εσωτερικού ελέγχου (Άρθρο 26 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Αναλογιστική λειτουργία (Άρθρο 27 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 27 Αναλογιστική λειτουργία (Άρθρο 27 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Τμήμα 3 – Έγγραφα σχετικά με τη διακυβέρνηση – Άρθρο 28 – Ιδία αξιολόγηση κινδύνων (Άρθρο 28 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Τμήμα 3 – Έγγραφα σχετικά με τη διακυβέρνηση – Άρθρο 28 – Ιδία αξιολόγηση κινδύνων (Άρθρο 28 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 Ετήσιοι λογαριασμοί και ετήσιες εκθέσεις (Άρθρο 29 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Δήλωση των αρχών επενδυτικής πολιτικής (Άρθρο 30 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 30 Δήλωση των αρχών επενδυτικής πολιτικής (Άρθρο 30 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Εξωτερική ανάθεση και διαχείριση επενδύσεων – Άρθρο 31 – Εξωτερική ανάθεση (Άρθρο 31 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Διαχείριση επενδύσεων (Άρθρο 32 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 – Θεματοφύλακας – Άρθρο 33 – Διορισμός θεματοφύλακα (Άρθρο 33 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Φύλαξη στοιχείων ενεργητικού και ευθύνη του θεματοφύλακα (Άρθρο 34 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Καθήκοντα εποπτείας (Άρθρο 35 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 35 Καθήκοντα εποπτείας (Άρθρο 35 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΤΙΤΛΟΣ IV ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΜΕΛΗ, ΜΕΛΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 – Γενικές διατάξεις – Άρθρο 36 – Αρχές (Άρθρο 36 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)ΤΙΤΛΟΣ IV ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΜΕΛΗ, ΜΕΛΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 – Γενικές διατάξεις – Άρθρο 36 – Αρχές (Άρθρο 36 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Γενικές πληροφορίες για το συνταξιοδοτικό καθεστώς (Άρθρο 37 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 37 Γενικές πληροφορίες για το συνταξιοδοτικό καθεστώς (Άρθρο 37 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 – Δήλωση συνταξιοδοτικών παροχών και συμπληρωματικές πληροφορίες – Άρθρο 38 Γενικές διατάξεις (Άρθρο 38 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 – Δήλωση συνταξιοδοτικών παροχών και συμπληρωματικές πληροφορίες – Άρθρο 38 Γενικές διατάξεις (Άρθρο 38 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Δήλωση συνταξιοδοτικών παροχών (Άρθρο 39 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 39 Δήλωση συνταξιοδοτικών παροχών (Άρθρο 39 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Συμπληρωματικές πληροφορίες (Άρθρο 40 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 40 Συμπληρωματικές πληροφορίες (Άρθρο 40 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 – Λοιπές πληροφορίες και έγγραφα που πρέπει να παρέχονται – Άρθρο 41 – Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στα υποψήφια μέλη (Άρθρο 41 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στα μέλη κατά την προσυνταξιοδοτική φάση (Άρθρο 42 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 42 Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στα μέλη κατά την προσυνταξιοδοτική φάση (Άρθρο 42 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στους δικαιούχους κατά τη φάση πληρωμής (Άρθρο 43 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 43 Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στους δικαιούχους κατά τη φάση πληρωμής (Άρθρο 43 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44 Πρόσθετες πληροφορίες που παρέχονται κατόπιν αιτήσεως σε μέλη και δικαιούχους (Άρθρο 44 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΤΙΤΛΟΣ V ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Γενικοί κανόνες περί προληπτικής εποπτείας – Άρθρο 45 – Κύριος σκοπός της προληπτικής εποπτείας (Άρθρο 45 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Πεδίο εφαρμογής της προληπτικής εποπτείας (Άρθρο 46 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Γενικές αρχές προληπτικής εποπτείας (Άρθρο 47 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Εξουσίες παρέμβασης και καθήκοντα των αρμόδιων αρχών (Άρθρο 48 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 48 Εξουσίες παρέμβασης και καθήκοντα των αρμόδιων αρχών (Άρθρο 48 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 49 Διαδικασία εποπτικής εξέτασης (Άρθρο 49 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 50 Πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στην Αρμόδια Αρχή (Άρθρο 50 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Διαφάνεια και λογοδοσία (Άρθρο 51 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 51 Διαφάνεια και λογοδοσία (Άρθρο 51 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Επαγγελματικό απόρρητο και ανταλλαγή πληροφοριών – Άρθρο 52 – Επαγγελματικό απόρρητο (Άρθρο 52 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 Επαγγελματικό απόρρητο και ανταλλαγή πληροφοριών – Άρθρο 52 – Επαγγελματικό απόρρητο (Άρθρο 52 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Χρησιμοποίηση εμπιστευτικών πληροφοριών (Άρθρο 53 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 53 Χρησιμοποίηση εμπιστευτικών πληροφοριών (Άρθρο 53 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Δικαίωμα εξέτασης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (Άρθρο 54 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 54 Δικαίωμα εξέτασης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (Άρθρο 54 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ αρχών (Άρθρο 55 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Διαβίβαση πληροφοριών σε κεντρικές τράπεζες, νομισματικές αρχές, Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Συστημικών Κινδύνων (Άρθρο 56 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 56 Διαβίβαση πληροφοριών σε κεντρικές τράπεζες, νομισματικές αρχές, Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Συστημικών Κινδύνων (Άρθρο 56 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Γνωστοποίηση πληροφοριών σε δημόσιες αρχές υπεύθυνες για τη χρηματοπιστωτική νομοθεσία (Άρθρο 57 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 57 Γνωστοποίηση πληροφοριών σε δημόσιες αρχές υπεύθυνες για τη χρηματοπιστωτική νομοθεσία (Άρθρο 57 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Προϋποθέσεις ανταλλαγής πληροφοριών (Άρθρο 58 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 58 Προϋποθέσεις ανταλλαγής πληροφοριών (Άρθρο 58 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 Εθνικές διατάξεις προληπτικής φύσεως (Άρθρο 59 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 59 Εθνικές διατάξεις προληπτικής φύσεως (Άρθρο 59 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΤΙΤΛΟΣ VI ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ- Άρθρο 60 Συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών, της Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (ΕΑΑΕΣ) (Άρθρο 60 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)ΤΙΤΛΟΣ VI ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ- Άρθρο 60 Συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών, της Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (ΕΑΑΕΣ) (Άρθρο 60 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (Άρθρο 61 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 61 Επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (Άρθρο 61 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Τροποποίηση της οδηγίας 2009/138/ΕΚ (Άρθρο 63 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)Άρθρο 62 Τροποποίηση της οδηγίας 2009/138/ΕΚ (Άρθρο 63 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 63 Καταργούμενες διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 (Άρθρο 64 της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2341) Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
14 Νοεμβρίου 2019, 07:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Νοεμβρίου 2019, 08:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο νόμου Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΧ Ν ΓΙΑ ΤΗΝ Οδηγία 2341-2016Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 57 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Μία γενική παρατήρηση: το μεγαλύτερο τμήμα του κειμένου είναι καταγραφή στην ελληνική γλώσσα των διατάξεων της οδηγίας, χωρίς σύνδεση είτε με υφιστάμενη νομοθεσία των ΤΕΑ είτε με άλλους ελληνικούς νόμους που έχουν ενσωματώσει άλλες ευρωπαϊκές οδηγίες στις οποίες γίνεται αναφορά. Η μετάφραση πολλών όρων είναι προβληματική στην εφαρμογή όπως πχ. ο όρος «ενεργητικό» όταν θα έπρεπε η αναφορά να είναι σε «περιουσιακά στοιχεία».
Υπάρχει ανάγκη επικαιροποίησης της υφιστάμενης νομοθεσίας για ίδρυση / έγκριση ΤΕΑ.
Λείπει πρόβλεψη για λύση και εκκαθάριση ΙΕΣΠ-ΤΕΑ.
Η βασική προσέγγιση που φαίνεται να έχει επιλεχτεί στη σύνταξη του σχεδίου νόμου είναι η υιοθέτηση μιας, σε μεγάλο βαθμό, «πιστής» μετάφρασης της Οδηγίας, με ενσωματωμένες παραπομπές σε μελλοντικές ενδεχόμενες υπουργικές αποφάσεις (χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι γίνεται μνεία σε συνολικά εννέα τέτοιες υπουργικές αποφάσεις εντός του σχεδίου), στο πλαίσιο περαιτέρω διευκρίνισης και ρύθμισης συγκεκριμένων θεμάτων.
Η Ελληνική Ένωση Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης θεωρεί ότι μία τέτοια προσέγγιση φέρει το μειονέκτημα της υπονόμευσης της πιθανότητας μιας άμεσης και οργανικής ενσωμάτωσης της Οδηγίας στην ελληνική πραγματικότητα, καθώς εκ των πραγμάτων και τουλάχιστον έως ένα βαθμό, καθιστά το σχέδιο νόμου αποκομμένο από την ελληνική εμπειρία των υφισταμένων αλλά και μελλοντικών Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΤΕΑ), αδυνατεί να λειτουργήσει ως φυσική συνέχεια του Ν.3029/2002 (με τον οποίο μάλιστα σε κρίσιμα σημεία αντιφάσκει), ενώ ευρύτερα απουσιάζει το ισχυρό σήμα μιας σαφούς κατεύθυνσης εκ του νομοθέτη. Ως εκ τούτου, η οργανική ενσωμάτωση της οδηγίας στην ελληνική νομοθεσία και πραγματικότητα ουσιαστικά παραπέμπεται σε μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις, καθώς το γενικό πλαίσιο της οδηγίας θα χρειαστεί να εξειδικεύεται αποσπασματικά και βαθμηδόν σε βάθος χρόνου, συντηρώντας στο μεταξύ ένα θολό τοπίο υφιστάμενων αλλά και αναμενόμενων πρακτικών.
Κατά τη γνώμη της Ένωσης, η διαδικασία της ενσωμάτωσης της Οδηγίας στην ελληνική νομοθεσία αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για μια εκσυγχρονιστική αναβάθμιση και επικαιροποίηση του ήδη υφισταμένου πλαισίου, όπως κυρίως καθορίστηκε εκ του (επιτυχημένου κατά γενική ομολογία) ιδρυτικού νόμου 3029/2002, σε συνδυασμό με τον μεταγενέστερο Κανονισμό Δεοντολογίας και Καλών Πρακτικών των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (Αριθ. Φ.51010/οικ.1893/15/16-1-2015 (Α΄ 178) Υπουργική Απόφαση), και να καταλήξει στη δημιουργία ενός ενιαίου «νόμου – οδηγού». Μόνο ένας τέτοιος ενιαίος «νόμος – οδηγός», ευχερώς προσβάσιμος και κατανοητός από τους κοινωνικούς εταίρους (εργοδότες & εργαζόμενους), έστω και λεπτομερής (όπως άλλωστε και η ίδια η Οδηγία δεν δίστασε να είναι), πλαισιωμένος από λίγες (το πολύ δύο ή τρεις) αναγκαίες αλλά περιεκτικές Υπουργικές Αποφάσεις που θα ρυθμίζουν συγκεκριμένες τεχνικές λεπτομέρειες, είναι δυνατό να οδηγήσει στο προκείμενο: την αναβάθμιση των υφιστάμενων ΤΕΑ της χώρας, την ενθάρρυνση δημιουργίας νέων και την προσέλκυση ίδρυσης νέων στην Ελλάδα από το εξωτερικό – και να αποτρέψει το απευκταίο, δηλαδή τη μετανάστευση ημεδαπών ΤΕΑ, ειδικότερα μάλιστα εντός ενός πλαισίου, όπως ορίζεται πλέον από την Οδηγία, που καθιστά τη διασυνοριακή δραστηριότητα ευχερέστερη.
Πρέπει να υπάρχει δικαίωμα επιλογής Ασφαλιστικού Φορέα, ώστε αν προκύπτει διπλή υποχρέωση, να μη χρειάζεται διπλή υποχρέωση που θα συνεπάγεται και διπλή συνταξιοδότηση στο μέλλον.
π.χ. Αν κάποιος είναι υπόχρεος και σαν μισθωτός (πρώην ΙΚΑ) και έχει κάποια συμμετοχή σε επιχείρηση που απορρέει υποχρέωση και στον πρώην ΟΑΕΕ, να απαλλάσσεται από την υποχρέωση και φυσικά από το δικαίωμα εισπράξεως διπλής συντάξεως, όταν φθάσει σε ηλικία.