Οφειλές προς το ΕΤΕΑΕΠ των δικαιούχων επικουρικής σύνταξης ή εφάπαξ παροχής από το ΕΤΕΑΕΠ αποσβένυνται με συμψηφισμό με τις συντάξεις και την εφάπαξ παροχή που δικαιούνται από το ΕΤΕΑΕΠ. Εάν ο οφειλέτης αποβιώσει, οι οφειλές του προς το ΕΤΕΑΕΠ συμψηφίζονται με τυχόν οφειλόμενες σε αυτόν και στους νόμιμους κληρονόμους του αναδρομικές παροχές, προς απομείωση του χρέους, ενώ το υπόλοιπο ποσό αναζητείται από αυτούς κατά την κληρονομική τους μερίδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ. Σε περίπτωση που μεταξύ των κληρονόμων υπάρχουν πρόσωπα, τα οποία έλκουν δικαίωμα σε σύνταξη ή εφάπαξ παροχή από τον οφειλέτη, το ανεξόφλητο ποσό της οφειλής παρακρατείται από το σύνολο των συντάξεων και της εφάπαξ παροχής που τους μεταβιβάζονται ή τους καταβάλλονται, κατά το ποσοστό της σύνταξης ή του εφάπαξ που δικαιούνται από το ΕΤΕΑ.
Αρχική ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)Άρθρο 46 Συμψηφισμός οφειλών προς το ΕΤΕΑΕΠ
Άρθρο 46 Συμψηφισμός οφειλών προς το ΕΤΕΑΕΠ
- 41 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ – Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) – Άρθρο 1 – Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης. Ένταξη του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π στον e-E.Φ.Κ.Α.
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 02 Ένταξη φορέων, κλάδων, τομέων και λογαριασμών στον e-Ε.Φ.Κ.Α.
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 3 Περιουσία-Πόροι-Επενδύσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 4 Διοίκηση e–Ε.Φ.Κ.Α.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 Μεταβατική Διάταξη για τις Αρμοδιότητες της Διοίκησης, του Διοικητικού Συμβουλίου, των Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών του εντασσόμενου στον e-Ε.Φ.Κ.Α. φορέα του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.Άρθρο 5 Μεταβατική Διάταξη για τις Αρμοδιότητες της Διοίκησης, του Διοικητικού Συμβουλίου, των Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών του εντασσόμενου στον e-Ε.Φ.Κ.Α. φορέα του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 6 Περιουσία, Λογιστική και Οικονομική Λειτουργία Κλάδων Επικούρησης και Εφάπαξ Παροχών και του e–Ε.Φ.Κ.Α.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 7 Μεταβατική Διάταξη Για Το Προσωπικό Του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 Μεταβατικές Διατάξεις Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 9 Καταργούμενες Διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ «e-Ε.Φ.Κ.Α.» ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ – Άρθρο 10 – Μητρώο Ασφαλισμένων Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης e- Ε.Φ.Κ.Α.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Χορήγηση Βεβαιώσεων και Πιστοποιητικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (ΑΠΔ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 4075/2012Άρθρο 13 Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 4075/2012
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 14 Ιατρικές Βεβαιώσεις και Γνωματεύσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 Χορήγηση Παροχών σε χρήμα
- 14 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ – Ψηφιακή Διαδικασία Απονομής Σύνταξης – Άρθρο 16 – Πιστοποίηση Ψηφιακά Διαθέσιμου Ασφαλιστικού Χρόνου
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 17 Ψηφιακός Μετασχηματισμός Διαδικασίας Απονομής Σύνταξης ΑΤΛΑΣ
- 2 ΣχόλιαΆρθρo 18 Διαλειτουργικότητα Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- 15 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ- ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ – ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 19
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Γενικές Αρχές-Εγγυητική ευθύνη του Κράτους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Πηγές και φύση κανόνων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 22
- 156 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β` – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ – Άρθρο 23
- 288 ΣχόλιαΆρθρο 24
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 25
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 26
- 300 ΣχόλιαΆρθρο 27
- 128 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ` – ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ – Άρθρο 28
- 77 ΣχόλιαΆρθρο 29
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 30
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 31
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 32
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 33
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 34
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 35
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 36
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 37
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38Άρθρο 38
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 39
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 40
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 41
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 44
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 45
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Συμψηφισμός οφειλών προς το ΕΤΕΑΕΠ
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 47 Συμπληρωματική χρηματοδότηση κοινωνικού προϋπολογισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 48 Μείωση εισφορών εργοδότη-εργαζομένου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Εξουσιοδοτικές ΔιατάξειςΆρθρο 49 Εξουσιοδοτικές Διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ – ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ e-Ε.Φ.Κ.Α. – Άρθρο 50
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51Άρθρο 51
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52Άρθρο 52
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53Άρθρο 53
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55Άρθρο 55
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56Άρθρο 56
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57Άρθρο 57
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58Άρθρο 58
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 59
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 60
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61Άρθρο 61
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62Άρθρο 62
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63Άρθρο 63
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64Άρθρο 64
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65Άρθρο 65
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 67
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 68
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 69
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 70
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 71
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72Άρθρο 72
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73Άρθρο 73
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74Άρθρο 74
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75Άρθρο 75
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76Άρθρο 76
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77Άρθρο 77
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78Άρθρο 78
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79Άρθρο 79
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80Άρθρο 80
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81Άρθρο 81
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 82
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 83Άρθρο 83
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 84Άρθρο 84
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 85
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86Άρθρο 86
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87Άρθρο 87
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 88Άρθρο 88
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 89Άρθρο 89
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 90Άρθρο 90
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 91
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 92
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93Άρθρο 93
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95Άρθρο 95
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 96Άρθρο 96
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 97
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98Άρθρο 98
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 99Άρθρο 99
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 100
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101Άρθρο 101
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 103 – Ειδικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 104 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
24 Ιανουαρίου 2020, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
7 Φεβρουαρίου 2020, 18:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ-ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 1498 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Θέμα: Παρακράτηση του συνόλου των 120 μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης του Ν. 4611/2019 από την μηνιαία σύνταξη.
Προκειμένου να είναι δυνατή η συνταξιοδότησή μας και συγχρόνως να μην απολεσθούν οι καταβλημένες εισφορές μας, να δοθεί λύση με την παρούσα νομοθετική μεταρρύθμιση ώστε να γίνεται ένταξη όλου του υπέρογκου ποσού της οφειλής, πέρα από τις 15.000 € και χωρίς κανένα όριο, στην ρύθμιση των 120 δόσεων, Ν. 4611/2019 | ΕΦΚΑ, με παρακράτηση όλων των ισόποσων μηνιαίων δόσεων, προς το ταμείο ΤΣΜΕΔΕ και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, από την μηνιαία σύνταξη.
Διαφορετικά, η απώλεια της συνταξιοδότησής μας και η απώλεια των ήδη καταβλημένων εισφορών μας, λόγω πραγματικής αδυναμίας εφάπαξ πληρωμής του ποσού άνω των 15.000 €, αποτελούν κατάφωρη, ολοφάνερη, αδικία του ελληνικού κράτους δικαίου.
Παρακαλώ να ξεκαθαρίσετε τις περιπτώσεις όπου το ΕΤΕΑΕΠ οφείλει ποσά στους ασφαλισμένους του ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, όπως είναι η περίπτωσή μου. Πιο συγκεκριμένα:
– Με το άρθρο 94 παρ. 4 του Ν. 4387/12-05-2016 (ΦΕΚ 85 Α)καταργήθηκε από 1.1.2016 η Ειδική Προσαύξηση του Τομέα Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΣΜΕΔΕ) που προβλέφθηκε με το άρθρο 2 του Ν. 3518/2006.
– Με την υπ’ αρίθμ. 1540/18-07-2016 απόφαση της Δ.Ε. του ΤΣΜΕΔΕ αποφασίστηκε ότι, για την διευθέτηση της επιστροφής της ειδικής προσαύξησης για το διάστημα από 01/01/2016 και μετά να γίνει συμψηφισμός της εισφοράς από την υπηρεσία των μισθωτών μηχανικών. Επειδή κατά το διάστημα που μεσολάβησε μέχρι την εφαρμογή της ανωτέρω απόφασης λύθηκε, κατόπιν παραίτησής μου για να εργαστώ εκτός δημοσίου, η υπαλληλική μου σχέση με τη Δημόσια υπηρεσία που εργαζόμουν, δεν ήταν δυνατή η επιστροφή, μέχρι και σήμερα, του ποσού που μου κρατήθηκε υπέρ Ειδικής Προσαύξησης Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. για το χρονικό διάστημα από 01-01-2016 έως και 31-06-2016.
– Μέχρι και σήμερα έχω υποβάλλει αιτήσεις (αρχικά στο ΤΣΜΕΔΕ και στη συνέχεια στο ΕΤΕΑΕΠ), αλλά στις απαντήσεις που έλαβα κανένας από του ανωτέρω φορείς δεν μου έχει απαντήσει σοβαρά και υπεύθυνα.
Πιθανολογώ ότι περιπτώσεις σα τη δική μου μπορεί να είναι ελάχιστες, ωστόσο ο Νομοθέτης οφείλει να μεριμνήσει για ΟΛΟΥΣ!
Κύριε Υπουργέ,
Θα παρακαλούσα να δώσετε νομοθετική λύση ώστε να διορθωθεί και να αρθεί η παρακάτω περιγραφόμενη εμπλοκή-αδικία στην απονομή Κύριας Σύνταξης.
Δεν φτάνει που εγώ, και υποθέτω πολλοί άλλοι όμοιοί μου, καταστραφήκαμε επαγγελματικά και οικονομικά λόγω κρίσης, τώρα δεν μπορούμε και να συνταξιοδοτηθούμε παρ’ όλες τις τυμπανοκρουσίες ότι η ένταξη στην ρύθμιση του Ν.4611/2019 (ρύθμιση σε 120 δόσεις των οφειλών σε Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης) θα έλυνε το θέμα της απονομής Κύριας Σύνταξης.
Η περίπτωσή μου έχει ως εξής:
– Την 30-01-2013 με Αρ. Πρωτ. 2203 έκανα αίτηση θεμελίωσης δικαιώματος με αναγνώριση πλασματικού χρόνου 2 έτη και 3 μήνες.
– Την 20-01-2016 με Αρ. Πρωτ. 1076 έκανα αίτηση (τροποποίησης ως προς τον αιτούμενο χρόνο) της με Αρ. Πρωτ. 2203/30-01-2013 αίτησής μου, με αίτημα την αναγνώριση πλασματικού χρόνου 1 έτους και 3 μηνών στον Κλάδο Κύριας Σύνταξης για κατοχύρωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος έτους 2012 (όπως ακριβώς αναγραφόταν στο έντυπο της αίτησης).
– Με το υπ’ αριθμ. 1657722/22-12-2917 έγγραφο του: «ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ-ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ του ΤΟΜΕΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ-Τμήμα: ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ» μου κοινοποιήθηκε η υπ’ αριθμ. 607/07-12-2917 Απόφαση αναγνώρισης 1 χρόνου, 3 μηνών και 0 ημερών, ως χρόνο ασφάλισης στην ΚΥΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ τον πλασματικό χρόνο σπουδών.
– Υπέβαλα αίτηση συνταξιοδότησης (στο ΕΤΑΑ-Τομέας Μηχανικών, Υποκατάστημα Θεσσαλονίκης) στις 29/12/2016 με Αρ. Πρωτ. 19032, μετά από 37 χρόνια ασφαλιστικού βίου (από 14-03-1979), όλα ως ασφαλισμένος του πρώην ΕΤΑΑ (ΤΣΜΕΔΕ) και σε ηλικία 62 ετών, διακόπτοντας την επαγγελματική μου δραστηριότητα.
– Την 16-09-2019 υπέβαλα αίτηση ρύθμισης των οφειλών μου στον ασφαλιστικό φορέα στις 120 δόσεις του Ν.4611/2019 με αριθμό υποβολής 173588.
Μέχρι σήμερα (Φεβρουάριος 2020) δεν μου έχει απονεμηθεί Κύρια Σύνταξη.
Προ ημερών (11-11-2019) έλαβα πληροφοριακό (ανεπίσημο) mail απάντηση από τον ΕΦΚΑ (Τμήμα οφειλών) όσον αφορά την αίτησή μου για ένταξή στις 120 δόσεις του Ν.4611/2019 και τον προσδιορισμό της οφειλής μου. Με έκπληξη διαπίστωσα ότι μπαίνει (μέχρι τότε δεν το γνώριζα) το θέμα της εφ’ άπαξ εξόφλησης της οφειλής άνω του ορίου των 15.000 Euro για ένταξη στην ρύθμιση των 120 δόσεων.
Αν κατάλαβα καλά, επειδή η οφειλή μου υπερβαίνει τα 15.000 Euro, θα πρέπει να πληρώσω μετρητά το υπερβάλλον ποσό (το οποίο δεν υπάρχει και θα πρέπει να δανειστώ), να ενταχθούν οι 15.000 Euro στην ρύθμιση των 120 δόσεων, να εκδοθεί η οριστική πράξη απονομής Κύριας Σύνταξης (παρακρατώντας από αυτήν το μηνιαίο ποσό της ρύθμισης) και να μου καταβάλουν αναδρομικά τα οφειλόμενα 36 μηνών.
Το θεωρώ παράλογο και άδικο, για κάποιον που επί χρόνια πλήρωνε ανελλιπώς όλες του τις υποχρεώσεις, αναγκάστηκε να δημιουργήσει το χρέος λόγω καταστροφής της επαγγελματικής δραστηριότητας από την οικονομική κρίση και τώρα αδυνατεί να ανταποκριθεί σε βασικές ανάγκες επιβίωσης, να υποχρεώνεται να δανειστεί (από πού;) για να πάρει σύνταξη.
Στον τον Ν.4611/2019 (ρύθμιση σε 120 δόσεις των οφειλών σε Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης), στο Άρθρο 1-Πεδίο Εφαρμογής, Παράγραφος 1, αναφέρεται: «Το σύνολο των οφειλών προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, που δημιουργήθηκαν έως και 31-12-2018, υπάγονται σε ρύθμιση, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου.»
Όμως, στο Άρθρο 9-Δικαίωμα Συνταξιοδότησης, του Ν.4611/2019, Παράγραφος 1, σε αντίθεση με τα παραπάνω, αναφέρεται: «Αν η οφειλή που υπάγεται σε ρύθμιση όπως αυτή προκύπτει μετά τον υπολογισμό της σύμφωνα με τις διατάξεις των Άρθρων 2 έως 6, είναι κάτω από το όριο που ορίζεται από τις διατάξεις της Παραγράφου 2 και της Περίπτωσης α’ της Παραγράφου 4 του Άρθρου 61 του Ν.3863/2010 (Α’ 115) και του πρώτου εδαφίου της Παραγράφου 2, του Άρθρου 68, του Ν.4144/2013 (Α’ 88), ο οφειλέτης δικαιούται απονομής σύνταξης, εφόσον πληρούνται και οι λοιπές συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις.»
Σε πρόσφατη κωδικοποίηση, μετά τις αλλαγές που επήλθαν με τον Ν.4611/2019, η Παράγραφος 2 του Άρθρου 61-Έναρξη καταβολής σύνταξης σε οφειλέτη, του Ν.3863/2010 (Α’ 115) αναφέρει: «Η σύνταξη καταβάλλεται από την ημερομηνία που ορίζουν οι καταστατικές διατάξεις του ασφαλιστικού φορέα, αν το οφειλόμενο ποσό δεν είναι μεγαλύτερο των είκοσι (20) μηνιαίων συντάξεων κατώτατων ορίων, όπως αυτά ισχύουν κάθε φορά για καθέναν ασφαλιστικό οργανισμό.»
Στον Ν.3863/2010 (Α’ 115), Άρθρο 61-Έναρξη καταβολής σύνταξης σε οφειλέτη, δεν υπάρχει Παράγραφος 4, άρα ούτε και Περίπτωση α’ αυτής, όπως φαίνεται στην πρόσφατη κωδικοποίηση, μετά τις αλλαγές που επήλθαν με τον Ν.4611/2019.
Η αρχική Παράγραφος 2 του Άρθρου 61-Έναρξη καταβολής σύνταξης σε οφειλέτη, του Ν.3863/2010 (Α’ 115) αναφέρει: «Η σύνταξη καταβάλλεται από την ημερομηνία που ορίζουν οι καταστατικές διατάξεις του ασφαλιστικού φορέα, αν το οφειλόμενο ποσό προσαυξημένο με τα πρόσθετα τέλη και λοιπές επιβαρύνσεις δεν είναι μεγαλύτερο των τριάντα (30) μηνιαίων συντάξεων κατώτατων ορίων λόγω γήρατος για καθέναν ασφαλιστικό οργανισμό, με ανώτατο όριο το ποσό των 15.000 ευρώ.»
Η αρχική Περίπτωση α’ της Παραγράφου 4 του Άρθρου 61-Έναρξη καταβολής σύνταξης σε οφειλέτη, του Ν.3863/2010 (Α’ 115) αναφέρει: «Ειδικά για τους δικαιούχους του ΟΑΕΕ, το ανώτατο όριο της παραγράφου 2 είναι το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ.»
Σας παρακαλώ Κύριε Υπουργέ,
για να αρθεί αυτή η εμπλοκή-αδικία, να δώσετε νομοθετική λύση στο παραπάνω πρόβλημα με κατάργηση της Παραγράφου 2 του Άρθρου 61 του Ν.4611/2019 όπως κατ’ επέκταση και κατάργηση της Παραγράφου 2 και της Περίπτωσης α’ της Παραγράφου 4 του Άρθρου 61 του Ν.3863/2010 (Α’ 115), ώστε να είναι δυνατή η συνταξιοδότησή μας με κάποια ή με όλες τις παρακάτω προτάσεις, ως εξής:
Α. Με ένταξη όλου του ποσού της οφειλής (χωρίς κανένα όριο) στην ρύθμιση των 120 δόσεων και παρακράτηση των δόσεων από την μηνιαία σύνταξη, όπως αναφέρει η Παράγραφος 1, Άρθρο 1-Πεδίο Εφαρμογής, του Ν.4611/2019 ότι υπάγεται το σύνολο των οφειλών προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.
Β. Με συμψηφισμό του υπερβαίνοντος τις 15.000 Euro ποσού με τα αναδρομικά οφειλόμενα ποσά από την ημερομηνία αίτησης συνταξιοδότησης και οι 15.000 Euro να ενταχθούν στις 120 δόσεις ή
Γ. Με συμψηφισμό του ποσού της συνολικής οφειλής με τα αναδρομικά οφειλόμενα ποσά από την ημερομηνία αίτησης συνταξιοδότησης.
Σας Ευχαριστώ
Βασίλειος Κ. Αλεξάνδρου