1. Καταργείται κάθε διάκριση μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών αναφορικά με την προθεσμία προμήνυσης και την καταγγελία των συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας.
2. Ο ν. 2112/1920 (Α’ 67), ο ν. 3198/1955 (Α’ 98) και κάθε άλλη διάταξη που διέπει την καταγγελία της σύμβασης ή σχέσης εργασίας των υπαλλήλων, εφαρμόζονται και επί των εργατοτεχνιτών.
3. Για την εφαρμογή του παρόντος, ως μηνιαίος μισθός του εργατοτεχνίτη λογίζονται τα είκοσι δύο (22) ημερομίσθια.
Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίαςΆρθρο 63 Κατάργηση διάκρισης μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών
Άρθρο 63 Κατάργηση διάκρισης μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ I: ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ 190 ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» Άρθρο 1 Κύρωση διεθνούς σύμβασης
- 41 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙΙ: ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ Άρθρο 2 Σκοπός
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 3 Πεδίο εφαρμογής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 4 Απαγόρευση βίας και παρενόχλησης στην εργασία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Υποχρεώσεις εργοδότη για πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και της παρενόχλησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υποχρεώσεις εργοδότη για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση – Τροποποίηση του άρθρου 47 του ν. 3850/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Πρόγραμμα προληπτικής δράσης – Τροποποίηση του άρθρου 42 του ν. 3850/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 Συμβουλευτικές αρμοδιότητες του ιατρού εργασίας και επίβλεψη της υγείας – Τροποποίηση των άρθρων 17 και 18 του ν. 3850/2010
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 9 Πολιτικές εντός επιχείρησης για την καταπολέμηση της βίας και παρενόχλησης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Πολιτικές εντός επιχείρησης για τη διαχείριση εσωτερικών καταγγελιών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11 Περιεχόμενο Κανονισμών Εργασίας και Επιχειρησιακών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12 Δικαιώματα θιγομένων – Αποτελέσματα επί παραβίασης της απαγόρευσης βίας και παρενόχλησης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 13 Απαγόρευση αντιποίνων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Προσφυγή από νομικά πρόσωπα και ενώσεις προσώπων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 15 Αντιστροφή του βάρους απόδειξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 Σύσταση Αυτοτελούς Τμήματος για την παρακολούθηση της βίας και παρενόχλησης στην εργασία στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αρμοδιότητα Επιθεώρησης Εργασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Επίλυση διαφορών λόγω βίας ή παρενόχλησης ενώπιον της Επιθεώρησης Εργασίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Επιβολή διοικητικών κυρώσεων από την Επιθεώρηση Εργασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Εθνικό Συμβούλιο Ισότητας των Φύλων – Τροποποίηση του άρθρου 9 του ν. 4604/2019
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Σήμα Ισότητας – Τροποποίηση του άρθρου 21 του ν. 4604/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 22 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙII: Ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 σχετικά με την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής για τους γονείς και τους φροντιστές, την κατάργηση της Οδηγίας 2010/18/ΕΕ του Συμβουλίου και Ρυθμίσεις για τις Άδεις που σχετίζονται με την προστασία της οικογένειας ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/1158 Άρθρο 24 Σκοπός (άρθρο 1 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Πεδίο εφαρμογής (άρθρο 2 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ορισμοί (άρθρο 3 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 27 Άδεια πατρότητας (άρθρα 4 και 8 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 28 Γονική άδεια (άρθρα 5 και 8 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29 Άδεια φροντιστή (άρθρο 6 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 30 Απουσία από την εργασία για λόγους ανωτέρας βίας (άρθρο 7 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 31 Ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας (άρθρο 9 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 Φορείς ισότητας για τα περί διακρίσεων ζητήματα που εμπίπτουν στο παρόν Μέρος (Άρθρο 15 της Οδηγίας (EE) 2019/1158 )
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ B΄ Άδειες σχετικές με την προστασία της οικογένειας Άρθρο 33 Πεδίο εφαρμογής
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 34 Άδεια μητρότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Άδεια για υποβολή σε μεθόδους ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 36 Ειδική παροχή προστασίας μητρότητας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37 Άδεια φροντίδας τέκνου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 38 Άδεια παρακολούθησης σχολικής επίδοσης τέκνου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Άδεια γάμουΆρθρο 39 Άδεια γάμου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Άδεια προγεννητικών εξετάσεωνΆρθρο 40 Άδεια προγεννητικών εξετάσεων
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 41 Μειωμένο ωράριο γονέων παιδιών με αναπηρία
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 42 Άδεια λόγω ασθένειας παιδιού ή άλλου εξαρτώμενου μέλους
- 8 Σχόλια Άρθρο 43 Άδεια λόγω σοβαρών νοσημάτων των παιδιών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 44 Άδεια λόγω νοσηλείας των παιδιών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 45 Άδεια για μονογονεϊκές οικογένειες
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΚΟΙΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΑΔΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Α ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Β Άρθρο 46 Εργασιακά δικαιώματα (άρθρα 10 και 16 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Απαγόρευση διακρίσεων (άρθρα 11 και 14 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 48 Προστασία από την απόλυση και βάρος απόδειξης (άρθρο 12 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 Έννομη προστασία (Άρθρο 16 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 Διάδοση πληροφοριών (άρθρο 17 της Οδηγίας (EE) 2019/1158 )
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Μεταβατικές – Καταργούμενες διατάξεις
- 16 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙV: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Άρθρο 54 Καθιέρωση χρονικών ορίων εργασίας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 55 Ανάπαυση εργαζομένων – Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 4 του π.δ. 88/1999
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 56 Παροχή πρόσθετης εργασίας από εργαζομένους μερικής απασχόλησης – Τροποποίηση της παρ. 11 του άρθρου 38 του ν. 1892/1990
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 57 Αμοιβή υπέρβασης χρονικών ορίων εργασίας – Προσθήκη τίτλου, τροποποίηση των παρ. 3 και 5 και προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 4 του ν. 2874/2000
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 58 Συμφωνία περί διευθέτησης του χρόνου εργασίας – Τροποποίηση της παρ. 6 και προσθήκη παρ. 12 στο άρθρο 41 του ν. 1892/1990
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 59 Αργία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 60 Χρονικό όριο εξάντλησης ετήσιας άδειας αναψυχής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 61 Άδεια άνευ αποδοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 62 Εξαιρέσεις από την υποχρεωτική ανάπαυση κατά την Κυριακή και τις ημέρες αργίας – Τροποποίηση των περ. α, ι, ιε και ιστ, προσθήκη περ. ιζ έως και κβ στην παρ. 1 και προσθήκη περ. η έως και ια στην παρ. 3 του άρθρου 9 του β.δ. 748/1966
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 63 Κατάργηση διάκρισης μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 64 Απαλλαγή από την υποχρέωση παροχής εργασίας μετά την προμήνυση καταγγελίας
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 65 Προστασία από τις απολύσεις
- 33 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Άρθρο 66 Τηλεργασία – Αντικατάσταση του άρθρου 5 του ν. 3846/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 67 Συνεργατικές ψηφιακές πλατφόρμες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 Συμβατική σχέση συνεργατικών ψηφιακών πλατφορμών με παρόχους υπηρεσιώνΆρθρο 68 Συμβατική σχέση συνεργατικών ψηφιακών πλατφορμών με παρόχους υπηρεσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 69 Συνδικαλιστικά δικαιώματα παρόχων υπηρεσιών – φυσικών προσώπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Υγιεινή και ασφάλεια παρόχων υπηρεσιώνΆρθρο 70 Υγιεινή και ασφάλεια παρόχων υπηρεσιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Υποχρέωση ενημέρωσης παρόχων υπηρεσιών για τα δικαιώματά τουςΆρθρο 71 Υποχρέωση ενημέρωσης παρόχων υπηρεσιών για τα δικαιώματά τους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Εξουσιοδοτική διάταξηΆρθρο 72 Εξουσιοδοτική διάταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» Άρθρο 73 Σκοπός και λειτουργίαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» Άρθρο 73 Σκοπός και λειτουργία
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 74 Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 75 Ηλεκτρονική Υποβολή Εντύπων στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ εκπρόθεσμα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 76 Ενιαίοι κωδικοί και μητρώα μεταξύ Επιθεώρησης Εργασίας-e-ΕΦΚΑ-ΟΑΕΔ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 Διαλειτουργικότητα πληροφοριακών συστημάτωνΆρθρο 77 Διαλειτουργικότητα πληροφοριακών συστημάτων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 78 Καταχώρηση αλλαγής ωραρίου και υπερωριών στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ – Τροποποίηση των περ. α και β του άρθρου 80 του ν. 4144/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 79 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Μεταβατικές – Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίων Α, Β και Γ
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Άρθρο 81 Είδη συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 1 του ν. 1264/1982
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 82 Καταχώριση συνδικαλιστικών οργανώσεων – Αντικατάσταση άρθρου 2 του ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Βιβλία συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 1264/1982
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 84 Πόροι συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 1264/1982
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 85 Γενική Συνέλευση μελών συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 1264/1982
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 86 Ψηφοφορία – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 1264/1982
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 87 Προστασία συνδικαλιστικής δράσης – Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 88 Δημοκρατία στους τόπους εργασίας – Τροποποίηση του άρθρου 16 ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 89 Συνδικαλιστικές άδειες – Τροποποίηση του άρθρου 17 ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 90 Γνωστοποίηση απεργίας και στάσεων εργασίας – Τροποποίηση του άρθρου 19 του ν. 1264/1982
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 91 Επιχειρήσεις δημόσιου χαρακτήρα ή κοινής ωφέλειας, η λειτουργία των οποίων έχει ζωτική σημασία για την εξυπηρέτηση βασικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου – Τροποποίηση του άρθρου 19 του ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 92 Προστασία δικαιώματος στην εργασία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 93 Δημόσιος διάλογος – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 2224/1994
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 94 Προσωπικό Ασφαλείας και Προσωπικό Ελάχιστης Εγγυημένης Υπηρεσίας – Τροποποίηση του άρθρου 21 ν. 1264/1982
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 95 Ικανότητα για σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας – Νομιμοποίηση εκπροσώπων – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 1876/1990
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 96 Πεδίο εφαρμογής συλλογικών συμβάσεων εργασίας – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 1876/1990
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Συμφιλίωση – Αντικατάσταση άρθρου 13 του ν. 1876/1990
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 98 Δικαστικός έλεγχος των διαιτητικών αποφάσεων – Προσθήκη στο άρθρο 16Β του ν. 1876/1990
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 99 Μεταβατικές – Καταργούμενες Διατάξεις Κεφαλαίου Δ
- 12 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ V: ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ «ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» Άρθρο 100 Σύσταση
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 101 Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102 Λειτουργική ανεξαρτησίαΆρθρο 102 Λειτουργική ανεξαρτησία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103 Σχέση με τη Βουλή και διοικητικές αρχέςΆρθρο 103 Σχέση με τη Βουλή και διοικητικές αρχές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104 Σχέσεις με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών ΥποθέσεωνΆρθρο 104 Σχέσεις με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105 Όργανα Διοίκησης της Επιθεώρησης ΕργασίαςΆρθρο 105 Όργανα Διοίκησης της Επιθεώρησης Εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106 Συμβούλιο ΔιοίκησηςΆρθρο 106 Συμβούλιο Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 Αρμοδιότητες Συμβουλίου ΔιοίκησηςΆρθρο 107 Αρμοδιότητες Συμβουλίου Διοίκησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 108 Διαδικασία επιλογής και διορισμού Συμβουλίου Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση μελών του Συμβουλίου ΔιοίκησηςΆρθρο 109 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση μελών του Συμβουλίου Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110 Συνεδριάσεις του Συμβουλίου Διοίκησης, εκλογή Προέδρου και λήψη αποφάσεωνΆρθρο 110 Συνεδριάσεις του Συμβουλίου Διοίκησης, εκλογή Προέδρου και λήψη αποφάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111 ΔιοικητήςΆρθρο 111 Διοικητής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112 Αρμοδιότητες ΔιοικητήΆρθρο 112 Αρμοδιότητες Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113 Διαδικασία επιλογής και διορισμός ΔιοικητήΆρθρο 113 Διαδικασία επιλογής και διορισμός Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 114 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση ΔιοικητήΆρθρο 114 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση Διοικητή
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 115 Οργανικές θέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116 Μισθολογικό καθεστώς και επιπλέον αμοιβήΆρθρο 116 Μισθολογικό καθεστώς και επιπλέον αμοιβή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 Προϋπολογισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118 Οικονομική διαχείρισηΆρθρο 118 Οικονομική διαχείριση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119 Οργανισμός και Εσωτερικός Κανονισμός της Επιθεώρησης ΕργασίαςΆρθρο 119 Οργανισμός και Εσωτερικός Κανονισμός της Επιθεώρησης Εργασίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 120 Επιτάχυνση επίλυσης διαφορών στην Επιθεώρηση Εργασίας – Τροποποίηση άρθρου 3 Β ν. 3996/2011
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 121 Ταχεία διαδικασία επιβολής προστίμων – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 3996/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 122 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 122 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 Μεταβατικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ VI: ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ 187 ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ Άρθρο 124 Κύρωση διεθνούς σύμβασης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 125 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Μαΐου 2021, 00:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Μαΐου 2021, 23:59
Σχετικό Υλικό
Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΗ 1 ΚΑΙ 2Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ ΙΙΙΑνάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ ΙVΑνάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ VΑνάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ VIσχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 843 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11658 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Η μερική κατάργηση των διακρίσεων μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών είναι προς την σωστή κατεύθυνση αλλά δεν είναι αρκετή. Η εξομοίωση μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών πρέπει να επεκταθεί και στους όρους αμοιβής.
Το υφιστάμενο καθεστώς διάκρισης της αμοιβής μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών δημιουργεί γραφειοκρατία, σύγχυση στην εφαρμογή και σύγκρουση στις εργασιακές σχέσεις.
Για το λόγο αυτό, η πρώτη και τρίτη παράγραφος του άρθρου 63 πρέπει να αναδιατυπωθούν ως εξής:
«1. Καταργείται κάθε διάκριση μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών αναφορικά με την προθεσμία προμήνυσης , την καταγγελία των συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας και τους όρους αμοιβής».
«3. Για την αναγωγή του μηνιαίου μισθού σε ημερομίσθιο διαιρείται ο μισθός δια εικοσιπέντε (25) .».
Η εν λόγω διάταξη δημιουργεί μία τεράστια αύξηση στις δυνητικές υποχρεώσεις των εταιρειών που έχουν στις τάξεις τους πολλούς εργατοτεχνίτες και επιφέρει μεγάλη επιβάρυνση στην αναλογιστική μελέτη, απειλώντας τη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων, ειδικά εκείνων που επλήγησαν ιδιαίτερα από την μακρά κρίση της πανδημίας COVID.
Προτείνουμε την αναβολή της εν λόγω διάταξης για 2 έτη ή την πληρωμή από το κράτος της διαφοράς που προκύπτει στην αποζημίωση απόλυσης (μέσω επιδότησης στον εργοδότη) για ένα μεταβατικό διάστημα 2 ετών.
Θα πρέπει να προβλεφθεί διαφορετική μεταβατική διάταξη ως προς την κατάργηση της διάκρισης μεταξύ των εργατοτεχνιτών και των υπαλλήλων, για την οφειλόμενη αποζημίωση απολύσεως.
Π.χ. να εφαρμοσθεί αρχικά για τους νεοπροσληφθέντες εργαζόμενους ενώ για τους σήμερα απασχολούμενους να ληφθεί υπόψιν για τον υπολογισμό της αποζημίωσης, ως προϋπηρεσία ένας αριθμός ετών.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ
4.Η παρούσα διάταξη δεν εφαρμόζεται και δεν επηρεάζει αναδρομικά τις ήδη υφιστάμενες συμβάσεις των εργατοτεχνιτών.
Ως προς την κατάργηση της διάκρισης μεταξύ των εργατοτεχνιτών και των υπαλλήλων χωρίς μεταβατική περίοδο εφαρμογής του μέτρου επισημαίνουμε τα εξής:
Με την άμεση εφαρμογή – χωρίς μεταβατική διάταξη- της ως άνω νομοθετικής διάταξης, όλοι οι εργοδότες θα πρέπει(σύμφωνα με τα Δ.Λ.Π. που εφαρμόζουν) να υπολογίσουν και να προβλέψουν τα κονδύλια για έναντι του συνόλου των αποζημιώσεων απολύσεων που θα κληθούν να καταβάλλουν στο μέλλον, για το σύνολο του εργατοτεχνικού τους προσωπικού. Η επιβάρυνση αυτή αντιστοιχεί στο διπλάσιο ή και τριπλάσιο κόστος αποζημιώσεων απολύσεως. Μία τέτοια επιβάρυνση θα έχει επιπτώσεις σε όλες τις επιχειρήσεις, αφού η εγγραφή των ζημιών αυτών στα λογιστικά βιβλία θα επιφέρει σοβαρές συνέπειες στην πιστοληπτική τους ικανότητα και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα ρευστότητας, που με τη σειρά τους, θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια, στην απώλεια περαιτέρω θέσεων εργασίας.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΕΞΙΣΩΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΣ ΕΦ’ ΕΞΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ
Το Β.Ε.Α. συμφωνεί με την κατάργηση της διάκρισης μεταξύ των εργατοτεχνιτών και των υπαλλήλων, αλλά, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν, προτείνει την τροποποίηση της διάταξης, ζητώντας να εφαρμοστεί για τις νέες προσλήψεις εργατοτεχνιτών, ή ο υπολογισμός της αποζημίωσης να μην έχει αναδρομική ισχύ για τα έτη που έχει ήδη απασχοληθεί η συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων, αλλά μόνο για το διάστημα μετά την ψήφιση του νέου νόμου.
Η εξίσωση της αποζημίωσης απόλυσης, θα εκτινάξει το κόστος για δεκάδες μικρομεσαίους επιχειρηματίες, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος έκρηξης του αριθμού των απολύσεων εργατοτεχνιτών με πολλά έτη εμπειρίας λίγες ημέρες πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου.
Προτείνουμε να προστεθεί:
4.Η παρούσα διάταξη δεν εφαρμόζεται και δεν επηρεάζει τις ήδη υφιστάμενες συμβάσεις των εργατοτεχνιτών.
Θα πρέπει να προβλεφθεί διαφορετική μεταβατική διάταξη ως προς την κατάργηση της διάκρισης μεταξύ των εργατοτεχνιτών και των υπαλλήλων, για την οφειλόμενη αποζημίωση απολύσεως.
Π.χ. να εφαρμοσθεί αρχικά για τους νεοπροσληφθέντες εργαζόμενους ενώ για τους σήμερα απασχολούμενους να ληφθεί υπόψιν για τον υπολογισμό της αποζημίωσης, ως προϋπηρεσία ένας αριθμός ετών.
Η κατάργηση της διάκρισης μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών όσον αφορά στην καταγγελία της σύμβασης εργασίας και ο καθορισμός ως μηνιαίου μισθού για τον υπολογισμό της αποζημίωσης απόλυσης στα 22 ημερομίσθια αναμένεται να αυξήσει το κόστος για τις επιχειρήσεις, που απασχολούν μεγάλο αριθμό εργατοτεχνιτών και έχουν ήδη προϋπολογίσει το πιθανό κόστος λύσης των συμβάσεων εργασίας τους. Προτείνεται να ενταχθεί μια μεταβατική ρύθμιση, διάρκειας τουλάχιστον 5 ετών, που θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να κατανείμουν με πιο εύλογο τρόπο το πρόσθετο κόστος που θα προκύψει, για να μην επηρεασθούν οι εκκρεμείς εργασιακές σχέσεις.
VΙ. Άρθρο 63 – Κατάργηση διάκρισης μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών
Παρατήρηση – Πρόταση
Στην παράγραφο 3 του άρθρου 63 του Σ.Ν. προβλέπεται ότι, προκειμένου να υπολογισθεί η αποζημίωση ενός εργατοτεχνίτη όπως ενός υπαλλήλου, ως μηνιαίος μισθός του εργατοτεχνίτη λογίζονται τα είκοσι δύο (22) ημερομίσθια. Όμως, υπάρχουν εργαζόμενοι με την ιδιότητα του εργατοτεχνίτη, οι οποίοι αμείβονται με μισθό και όχι με ημερομίσθιο. Κατά συνέπεια, έχουμε τη γνώμη ότι θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη και για την περίπτωση αυτήν. Εάν δεν υπάρξει η συγκεκριμένη πρόβλεψη, ελλοχεύει ο κίνδυνος να πρέπει να υπολογισθεί η αποζημίωση των εργατοτεχνιτών που ήδη αμείβονται με συγκεκριμένο μηνιαίο μισθό, βάσει ενός άλλου ποσού (αυτού που θα προκύψει από τον πολλαπλασιασμό ενός ημερομισθίου Χ 22), το οποίο ενδέχεται να διαφέρει από τις συμφωνηθείσες μηνιαίες αποδοχές τους.
Κατά συνέπεια, το προτεινόμενο άρθρο 63§3 θα μπορούσε να επαναδιατυπωθεί εξής:
«3. Για την εφαρμογή του παρόντος, εφόσον ο εργατοτεχνίτης δεν αμείβεται με μηνιαίο μισθό, ως μηνιαίος μισθός του λογίζονται τα είκοσι δύο (22) ημερομίσθια».
Ίσως εδώ θα παρέθετα ένα σχόλιο, που αφορά στην μετατροπή των 14 μισθοδοσιών σε 12, προσαυξάνοντας την κάθε μηνιαία μισθοδοσία ισομερώς με την διαφορά των 2 και κατι, μηνών. Έτσι ο εργαζόμενος δεν θα έχανε, η χώρα θα αποκτούσε μια συγκρισιμότητα πολύ χρήσιμη, με την υπόλοιπη Ευρώπη, θα μείωνε πάρα πολύ εσωτερικά κόστη διαχείρισης μισθοδοσίας και θα είχε την ευκαιρία να θεσμοθετήσει και προαιρετικό μπόνους για το προσωπικό (με η χωρίς φορολογικές διευκολύνσεις) αυξάνοντας την παραγωγικότητα .
Η συγκεκριμένη διάταξη θα δημιουργήσει εκρηκτική αύξηση των αποζημιώσεων απόλυσης των εργατοτεχνιτών – που σε κάποιες περιπτώσεις θα φτάσει και το 300%.
Η εξίσωση των αποζημιώσεων απόλυσης των εργατοτεχνιτών με αυτές των υπαλλήλων αποτελούσε ένα πάγια – διατυπωμένο – αίτημα των συνδικαλιστικών οργανώσεων, αλλά και των περισσοτέρων πολιτικών κομμάτων και θα έπρεπε να γίνει σταδιακά και όχι αυτή τη χρονική στιγμή που οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν πληγεί από την πανδημία και έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας μέχρι να επανέλθουμε στους κανονικούς μας ρυθμούς.
Επίσης το οικονομικό κόστος για τις επιχειρήσεις δεν είναι μόνο η καταβολή των αυξημένων αποζημιώσεων σε εργατοτεχνίτες σε περίπτωση απόλυσης, αλλά η υποχρέωση αυτή την μεγάλη αύξηση να την εγγράψουν στις οικονομικές τους καταστάσεις ως πρόβλεψη (ΙΑS19).
Επίσης ο υπολογισμός του ημερομισθίου επί 22 ημέρες για να υπολογισθεί ο μηνιαίος μισθός, θα υπολογισθεί στο ημερομίσθιο που αντιστοιχεί στις 6,667 ώρες ή στο ημερομίσθιο το πραγματικό που αντιστοιχεί σε 8 ώρες, άρα ο μηνιαίος μισθός θα είναι 26 ημερομίσθια, όπως υπολογίζεται και σήμερα αν κάποιος εργαζόμενος αμείβεται με ημερομίσθιο αλλά αποζημιώνεται λόγω ιδιότητας ως υπάλληλος υπολογίζεται ο μισθός του με βάση το καταβαλλόμενο ημερομίσθιο Χ 26 ημέρες.
Να συμπεριληφθεί και η θεσμοθέτηση ενιαίας αντιμετώπισης της χορήγησης του ανθυγιεινού επιδόματος , όχι με βάση την ειδικότητα , αλλά με βάση την πραγματική απασχόληση (σε ανθυγιεινές , επικίνδυνες και βαριές εργασίες ) , τις οποίες θα καταρτίσει η αρμόδια ήδη συσταθείσα Επιτροπή.
Στους μικρούς Δήμους (με υποστελεχωμένα εξωτερικά συνεργεία ) ενιαία χορήγηση καθώς δεν υπάρχει ουσιαστική δυνατότητα διαχωρισμού των ανθυγιεινών -επικίνδυνων και βαριών εργασιών, αφού όλοι εμπλέκονται κατά κόρον καθημερινά σε αυτές τις εργασίες.