1. Η εργαζόμενη μητέρα μετά τη λήξη της άδειας λοχείας και της ισόχρονης προς το μειωμένο ωράριο άδειας του άρθρου 37, εφόσον κάνει χρήση αυτής, ή και της ετήσιας κανονικής της άδειας, δικαιούται να λάβει ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας έξι (6) μηνών. Αν η εργαζόμενη μητέρα, δεν κάνει χρήση της προβλεπόμενης ισόχρονης προς το μειωμένο ωράριο άδειας της παρ. 1 του άρθρου 37, δικαιούται αμέσως μετά τη λήξη της άδειας λοχείας, την ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας και, στη συνέχεια, το μειωμένο ωράριο που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 37.
2. Η ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας δεν επηρεάζει τη λήψη του δικαιώματος της άδειας φροντίδας παιδιού, το οποίο χορηγείται στο ακέραιο στη μητέρα, στον πατέρα ή και στους δύο, εφόσον αποφασίσουν να το μοιραστούν.
3. Κατά τη διάρκεια της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας, ο Ο.Α.Ε.Δ. υποχρεούται να καταβάλλει στην εργαζόμενη μητέρα μηνιαίο επίδομα ίσο με τον ελάχιστο νομοθετημένο μισθό, καθώς και αναλογία δώρων εορτών και επιδόματος αδείας, με βάση το προαναφερόμενο ποσό. Σε περίπτωση απασχόλησης, μέχρι και τέσσερις (4) ώρες ημερησίως ή μέχρι δεκατρείς (13) ημέρες τον μήνα, κατά τη διάρκεια του εξαμήνου που προηγείται της άδειας κυοφορίας, το ποσό που καταβάλλεται από τον Ο.Α.Ε.Δ. ισούται με το ήμισυ του ανωτέρω καθοριζόμενου ποσού.
4. Ο χρόνος της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας λογίζεται ως χρόνος ασφάλισης στον κλάδο ασθένειας και σύνταξης του e-Ε.Φ.Κ.Α., οι δε προβλεπόμενες εισφορές υπολογίζονται επί του- κατά περίπτωση αναφερόμενου- παραπάνω ποσού, από το οποίο ο Ο.Α.Ε.Δ. παρακρατεί την προβλεπόμενη εισφορά ασφαλισμένου και την αποδίδει στον e-Ε.Φ.Κ.Α., μαζί με την προβλεπόμενη εισφορά εργοδότη που βαρύνει τον Ο.Α.ΕΔ..
5. Κατά τη διάρκεια της ειδικής άδειας προστασίας της μητρότητας εφαρμόζονται το άρθρο 1 του ν. 3227/2004 (Α΄ 31) και η υπ’ αρ. 30874/23.4.2004 (Β΄ 1023) κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, όπως εκάστοτε ισχύει.
6. Την ειδική παροχή προστασίας μητρότητας δικαιούνται επίσης η τεκμαιρόμενη μητέρα κατά το άρθρο 1464 του Αστικού Κώδικα που αποκτά τέκνο με τη διαδικασία της παρένθετης μητρότητας, καθώς και η εργαζόμενη που υιοθετεί τέκνο από την ένταξη του παιδιού στην οικογένεια και έως την ηλικία των οκτώ (8) ετών.
Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίαςΆρθρο 36 Ειδική παροχή προστασίας μητρότητας
Άρθρο 36 Ειδική παροχή προστασίας μητρότητας
- 11 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ I: ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ 190 ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ «ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» Άρθρο 1 Κύρωση διεθνούς σύμβασης
- 41 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙΙ: ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ Άρθρο 2 Σκοπός
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 3 Πεδίο εφαρμογής
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 4 Απαγόρευση βίας και παρενόχλησης στην εργασία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Υποχρεώσεις εργοδότη για πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και της παρενόχλησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υποχρεώσεις εργοδότη για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση – Τροποποίηση του άρθρου 47 του ν. 3850/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Πρόγραμμα προληπτικής δράσης – Τροποποίηση του άρθρου 42 του ν. 3850/2010
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 Συμβουλευτικές αρμοδιότητες του ιατρού εργασίας και επίβλεψη της υγείας – Τροποποίηση των άρθρων 17 και 18 του ν. 3850/2010
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 9 Πολιτικές εντός επιχείρησης για την καταπολέμηση της βίας και παρενόχλησης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Πολιτικές εντός επιχείρησης για τη διαχείριση εσωτερικών καταγγελιών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11 Περιεχόμενο Κανονισμών Εργασίας και Επιχειρησιακών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12 Δικαιώματα θιγομένων – Αποτελέσματα επί παραβίασης της απαγόρευσης βίας και παρενόχλησης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 13 Απαγόρευση αντιποίνων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Προσφυγή από νομικά πρόσωπα και ενώσεις προσώπων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 15 Αντιστροφή του βάρους απόδειξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 Σύσταση Αυτοτελούς Τμήματος για την παρακολούθηση της βίας και παρενόχλησης στην εργασία στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αρμοδιότητα Επιθεώρησης Εργασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Επίλυση διαφορών λόγω βίας ή παρενόχλησης ενώπιον της Επιθεώρησης Εργασίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Επιβολή διοικητικών κυρώσεων από την Επιθεώρηση Εργασίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Εθνικό Συμβούλιο Ισότητας των Φύλων – Τροποποίηση του άρθρου 9 του ν. 4604/2019
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Σήμα Ισότητας – Τροποποίηση του άρθρου 21 του ν. 4604/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 22 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙII: Ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 σχετικά με την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής για τους γονείς και τους φροντιστές, την κατάργηση της Οδηγίας 2010/18/ΕΕ του Συμβουλίου και Ρυθμίσεις για τις Άδεις που σχετίζονται με την προστασία της οικογένειας ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/1158 Άρθρο 24 Σκοπός (άρθρο 1 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Πεδίο εφαρμογής (άρθρο 2 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 26 Ορισμοί (άρθρο 3 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 27 Άδεια πατρότητας (άρθρα 4 και 8 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 28 Γονική άδεια (άρθρα 5 και 8 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29 Άδεια φροντιστή (άρθρο 6 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 30 Απουσία από την εργασία για λόγους ανωτέρας βίας (άρθρο 7 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 31 Ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας (άρθρο 9 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 Φορείς ισότητας για τα περί διακρίσεων ζητήματα που εμπίπτουν στο παρόν Μέρος (Άρθρο 15 της Οδηγίας (EE) 2019/1158 )
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ B΄ Άδειες σχετικές με την προστασία της οικογένειας Άρθρο 33 Πεδίο εφαρμογής
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 34 Άδεια μητρότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Άδεια για υποβολή σε μεθόδους ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 36 Ειδική παροχή προστασίας μητρότητας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37 Άδεια φροντίδας τέκνου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 38 Άδεια παρακολούθησης σχολικής επίδοσης τέκνου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Άδεια γάμουΆρθρο 39 Άδεια γάμου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Άδεια προγεννητικών εξετάσεωνΆρθρο 40 Άδεια προγεννητικών εξετάσεων
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 41 Μειωμένο ωράριο γονέων παιδιών με αναπηρία
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 42 Άδεια λόγω ασθένειας παιδιού ή άλλου εξαρτώμενου μέλους
- 8 Σχόλια Άρθρο 43 Άδεια λόγω σοβαρών νοσημάτων των παιδιών
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 44 Άδεια λόγω νοσηλείας των παιδιών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 45 Άδεια για μονογονεϊκές οικογένειες
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΚΟΙΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΑΔΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Α ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Β Άρθρο 46 Εργασιακά δικαιώματα (άρθρα 10 και 16 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Απαγόρευση διακρίσεων (άρθρα 11 και 14 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 48 Προστασία από την απόλυση και βάρος απόδειξης (άρθρο 12 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 Έννομη προστασία (Άρθρο 16 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50 Κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 51 Διάδοση πληροφοριών (άρθρο 17 της Οδηγίας (EE) 2019/1158 )
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 52 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Μεταβατικές – Καταργούμενες διατάξεις
- 16 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ ΙV: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Άρθρο 54 Καθιέρωση χρονικών ορίων εργασίας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 55 Ανάπαυση εργαζομένων – Τροποποίηση της παρ. 1 του άρθρου 4 του π.δ. 88/1999
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 56 Παροχή πρόσθετης εργασίας από εργαζομένους μερικής απασχόλησης – Τροποποίηση της παρ. 11 του άρθρου 38 του ν. 1892/1990
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 57 Αμοιβή υπέρβασης χρονικών ορίων εργασίας – Προσθήκη τίτλου, τροποποίηση των παρ. 3 και 5 και προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 4 του ν. 2874/2000
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 58 Συμφωνία περί διευθέτησης του χρόνου εργασίας – Τροποποίηση της παρ. 6 και προσθήκη παρ. 12 στο άρθρο 41 του ν. 1892/1990
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 59 Αργία
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 60 Χρονικό όριο εξάντλησης ετήσιας άδειας αναψυχής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 61 Άδεια άνευ αποδοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 62 Εξαιρέσεις από την υποχρεωτική ανάπαυση κατά την Κυριακή και τις ημέρες αργίας – Τροποποίηση των περ. α, ι, ιε και ιστ, προσθήκη περ. ιζ έως και κβ στην παρ. 1 και προσθήκη περ. η έως και ια στην παρ. 3 του άρθρου 9 του β.δ. 748/1966
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 63 Κατάργηση διάκρισης μεταξύ υπαλλήλων και εργατοτεχνιτών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 64 Απαλλαγή από την υποχρέωση παροχής εργασίας μετά την προμήνυση καταγγελίας
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 65 Προστασία από τις απολύσεις
- 33 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Άρθρο 66 Τηλεργασία – Αντικατάσταση του άρθρου 5 του ν. 3846/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 67 Συνεργατικές ψηφιακές πλατφόρμες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 Συμβατική σχέση συνεργατικών ψηφιακών πλατφορμών με παρόχους υπηρεσιώνΆρθρο 68 Συμβατική σχέση συνεργατικών ψηφιακών πλατφορμών με παρόχους υπηρεσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 69 Συνδικαλιστικά δικαιώματα παρόχων υπηρεσιών – φυσικών προσώπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Υγιεινή και ασφάλεια παρόχων υπηρεσιώνΆρθρο 70 Υγιεινή και ασφάλεια παρόχων υπηρεσιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Υποχρέωση ενημέρωσης παρόχων υπηρεσιών για τα δικαιώματά τουςΆρθρο 71 Υποχρέωση ενημέρωσης παρόχων υπηρεσιών για τα δικαιώματά τους
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Εξουσιοδοτική διάταξηΆρθρο 72 Εξουσιοδοτική διάταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» Άρθρο 73 Σκοπός και λειτουργίαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» Άρθρο 73 Σκοπός και λειτουργία
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 74 Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 75 Ηλεκτρονική Υποβολή Εντύπων στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ εκπρόθεσμα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 76 Ενιαίοι κωδικοί και μητρώα μεταξύ Επιθεώρησης Εργασίας-e-ΕΦΚΑ-ΟΑΕΔ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 Διαλειτουργικότητα πληροφοριακών συστημάτωνΆρθρο 77 Διαλειτουργικότητα πληροφοριακών συστημάτων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 78 Καταχώρηση αλλαγής ωραρίου και υπερωριών στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ – Τροποποίηση των περ. α και β του άρθρου 80 του ν. 4144/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 79 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 80 Μεταβατικές – Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίων Α, Β και Γ
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Άρθρο 81 Είδη συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 1 του ν. 1264/1982
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 82 Καταχώριση συνδικαλιστικών οργανώσεων – Αντικατάσταση άρθρου 2 του ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 83 Βιβλία συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 1264/1982
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 84 Πόροι συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 1264/1982
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 85 Γενική Συνέλευση μελών συνδικαλιστικών οργανώσεων – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 1264/1982
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 86 Ψηφοφορία – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 1264/1982
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 87 Προστασία συνδικαλιστικής δράσης – Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 88 Δημοκρατία στους τόπους εργασίας – Τροποποίηση του άρθρου 16 ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 89 Συνδικαλιστικές άδειες – Τροποποίηση του άρθρου 17 ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 90 Γνωστοποίηση απεργίας και στάσεων εργασίας – Τροποποίηση του άρθρου 19 του ν. 1264/1982
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 91 Επιχειρήσεις δημόσιου χαρακτήρα ή κοινής ωφέλειας, η λειτουργία των οποίων έχει ζωτική σημασία για την εξυπηρέτηση βασικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου – Τροποποίηση του άρθρου 19 του ν. 1264/1982
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 92 Προστασία δικαιώματος στην εργασία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 93 Δημόσιος διάλογος – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 2224/1994
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 94 Προσωπικό Ασφαλείας και Προσωπικό Ελάχιστης Εγγυημένης Υπηρεσίας – Τροποποίηση του άρθρου 21 ν. 1264/1982
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 95 Ικανότητα για σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας – Νομιμοποίηση εκπροσώπων – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 1876/1990
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 96 Πεδίο εφαρμογής συλλογικών συμβάσεων εργασίας – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 1876/1990
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Συμφιλίωση – Αντικατάσταση άρθρου 13 του ν. 1876/1990
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 98 Δικαστικός έλεγχος των διαιτητικών αποφάσεων – Προσθήκη στο άρθρο 16Β του ν. 1876/1990
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 99 Μεταβατικές – Καταργούμενες Διατάξεις Κεφαλαίου Δ
- 12 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ V: ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ «ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» Άρθρο 100 Σύσταση
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 101 Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 102 Λειτουργική ανεξαρτησίαΆρθρο 102 Λειτουργική ανεξαρτησία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103 Σχέση με τη Βουλή και διοικητικές αρχέςΆρθρο 103 Σχέση με τη Βουλή και διοικητικές αρχές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 104 Σχέσεις με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών ΥποθέσεωνΆρθρο 104 Σχέσεις με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 105 Όργανα Διοίκησης της Επιθεώρησης ΕργασίαςΆρθρο 105 Όργανα Διοίκησης της Επιθεώρησης Εργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106 Συμβούλιο ΔιοίκησηςΆρθρο 106 Συμβούλιο Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 107 Αρμοδιότητες Συμβουλίου ΔιοίκησηςΆρθρο 107 Αρμοδιότητες Συμβουλίου Διοίκησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 108 Διαδικασία επιλογής και διορισμού Συμβουλίου Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση μελών του Συμβουλίου ΔιοίκησηςΆρθρο 109 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση μελών του Συμβουλίου Διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110 Συνεδριάσεις του Συμβουλίου Διοίκησης, εκλογή Προέδρου και λήψη αποφάσεωνΆρθρο 110 Συνεδριάσεις του Συμβουλίου Διοίκησης, εκλογή Προέδρου και λήψη αποφάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 111 ΔιοικητήςΆρθρο 111 Διοικητής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 112 Αρμοδιότητες ΔιοικητήΆρθρο 112 Αρμοδιότητες Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 113 Διαδικασία επιλογής και διορισμός ΔιοικητήΆρθρο 113 Διαδικασία επιλογής και διορισμός Διοικητή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 114 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση ΔιοικητήΆρθρο 114 Παύση, παραίτηση, αναπλήρωση Διοικητή
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 115 Οργανικές θέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 116 Μισθολογικό καθεστώς και επιπλέον αμοιβήΆρθρο 116 Μισθολογικό καθεστώς και επιπλέον αμοιβή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 117 Προϋπολογισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 118 Οικονομική διαχείρισηΆρθρο 118 Οικονομική διαχείριση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 119 Οργανισμός και Εσωτερικός Κανονισμός της Επιθεώρησης ΕργασίαςΆρθρο 119 Οργανισμός και Εσωτερικός Κανονισμός της Επιθεώρησης Εργασίας
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 120 Επιτάχυνση επίλυσης διαφορών στην Επιθεώρηση Εργασίας – Τροποποίηση άρθρου 3 Β ν. 3996/2011
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 121 Ταχεία διαδικασία επιβολής προστίμων – Τροποποίηση άρθρου 24 ν. 3996/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 122 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 122 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 123 Μεταβατικές διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ VI: ΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ 187 ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ Άρθρο 124 Κύρωση διεθνούς σύμβασης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 125 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
13 Μαΐου 2021, 00:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Μαΐου 2021, 23:59
Σχετικό Υλικό
Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΗ 1 ΚΑΙ 2Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ ΙΙΙΑνάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ ΙVΑνάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ VΑνάλυση συνεπειών ρύθμισης ΜΕΡΟΣ VIσχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
49 Σχόλια 843 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11658 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Άμεση νομοθετική ρύθμιση που σχετίζεται με την άδεια προστασίας της μητρότητας για τους συμβασιούχους ορισμένου χρόνου στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ, οι οποίες επιστρέφουν στην εργασία τους σε 63 ημέρες μετά την απόκτηση των τέκνων τους.
ζητώ άμεση νομοθετική ρύθμιση για τις συμβασιούχες εργαζόμενες των ΟΤΑ για το θέμα της άδειας μητρότητας
Στο παρόν νομοσχέδιο να αποδοθεί η ΤΡΙΤΕΚΝΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΙΣΟΒΙΑ.
Ζητάμε από τον Υπουργό Εργασίας, και την Υφυπουργό Δημογραφικής Πολιτικής και Οικογένειας, να προσθέσουν άρθρο στο παρόν νομοσχέδιο, και να αποδώσουν την ΙΣΟΒΙΑ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΡΙΤΕΚΝΟΥ.
ζητώ άμεση νομοθετική ρύθμιση για τις συμβασιούχες εργαζόμενες των ΟΤΑ για το θέμα της άδειας μητρότητας
Ζητώ άμεση νομοθετική ρύθμιση για τις συμβασιούχες εργαζόμενες των ΟΤΑ για το θέμα της άδειας μητρότητας.
Ζητώ άμεση νομοθετική ρύθμιση για τις συμβασιούχες εργαζόμενες των ΟΤΑ για το θέμα της άδειας μητρότητας.
ζητώ άμεση νομοθετική ρύθμιση για τις συμβασιούχες εργαζόμενες των ΟΤΑ για το θέμα της άδειας μητρότητας.
ζητώ άμεση νομοθετική ρύθμιση για τις συμβασιούχες εργαζόμενες των ΟΤΑ για το θέμα της άδειας μητρότητας.
Ως συμβασιούχος υπάλληλος ΙΔΟΧ ζητάμε ίσα δικαιώματα στην άδεια μητρότητας με τους μόνιμους δημόσιους υπαλλήλους .Για αυτό τον λόγο ζητάμε άμεση νομοθετική ρύθμιση .
Πρέπει το συντομότερο δυνατό να αποκατασταθεί η αδικία επί του συγκεκριμένου θέματος ζωτικής σημασίας.
Σταματήστε επιτέλους την θεσμοθέτηση και νομοθέτηση με 2 μέτρα κα ι 2 σταθμά που παραπέμπουν σε άλλες εποχές. Δεν επιτρέπεται εν έτει 2021 να συζητάμε και να απαιτούμε για τα βασικά.
Κοινές νομοθετικές ρυθμίσεις για όλους ανεξαρτήτως αορίστου ή ορισμένου χρόνου.
Πρέπει να ισχύουν οι ίδιοι όροι στις άδειες μητρότητας ανεξάρτητα δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα, καθώς και διάρκειας συμβάσεων (αορίστου ή ορισμένου). Πρέπει να προστατευτούν τα δικαιώματα όλων των εργαζομένων γυναικών.
Όλος αυτός ο διαχωρισμός που γίνεται θεωρώ ότι είναι άδικος. Όλες οι μανούλες είναι το ίδιο είτε είναι ΙΔΟΧ είτε δημοσίου γιατί όλες έχουν την ανάγκη να είναι μαζί με τα μωράκια τους τον πρώτο χρόνο της ζωής τους. Ελπίζω σύντομα σε αυτή την αλλαγή σύντομα!!!
Οι υπάλληλοι ορισμένου χρόνου στο δημόσιο με την σημερινή κατάσταση που επικρατεί δεν μπορούν να λάβουν τις άδειες μητρότητας στην ουσία πρέπει να εγκαταλείψουν το βρέφος όταν γίνει 2 μηνών !!! Θα πρέπει να προβείτε σε άμεση νομοθετική που θα ξεκαθαρίζει που ανήκουν οι υπάλληλοι ορισμένου χρόνου στο δημόσιο διότι υπάρχει νομοθετικό κενό και συμβαίνει μια κατάφορη αδικία προς αυτούς διότι δεν θεωρούνται δημόσιοι υπάλληλοι όποτε δεν μπορούν να λάβουν το εννιάμηνο . Αλλά ούτε και το εξάμηνοπου λαμβάνουν οι ιδιωτικοί υπάλληλοι ! Ειδικά σε προγράμματα όπως βοήθεια στο σπιτι , κέντρα κοινοτητας που οι συμβάσεις είναι πολυετής και διαδέχονται η μια την άλλη !ζουμε στο 2021 και ακόμα επικρατεί διάκριση σε ένα θέμα σοβαρό όπως η μητρότητα !
Ειναι επιτακτική αναγκη η άμεση νομοθετική ρύθμιση ώστε να δικαιούνται, οι εργαζόμενες σε συγχρηματοδοτούμενα προγραμμα ΕΣΠΑ, μητέρες, την ειδική παροχή μητρότητας .
Aδεια προστασίας της μητρότητας για τους συμβασιούχους ορισμένου χρόνου άμεση νομοθετική ρύθμιση.
Οι εργαζόμενες μητέρες που απασχολούνται με συμβάσεις ΙΔΟΧ στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ επιστρέφουν στην
εργασία τους 63 ημέρες μετά την απόκτηση των τέκνων τους,
δηλαδή μετά τη λήξη του χρόνου λοχείας!!
Δεν δικαιούνται ούτε το 6μηνο του ΟΑΕΔ, ούτε το 9μηνο ανατροφής του Δημοσίου.
Αυτός ο διαχωρισμός δημιουργεί εργαζομένους δυο ταχυτήτων και λειτουργεί αποτρεπτικά στη δημιουργία οικογένειας και συνεπώς επιδεινώνει τους δείκτες υπογεννητικότητας της χώρας.
Η πολιτεία οφείλει να διορθώσει αυτές τις παραλείψεις και να συμπεριλάβει και τις εργαζόμενες ΙΔΟΧ στο νομοθετικό πλαίσιο των αδειών μητρότητας/λοχείας.
σχόλιο μου αφορά υπαλλήλους ΙΔΟΧ του Δημόσιου τομέα και συγκεκριμένα αυτούς που απασχολούνται στις κοινωνικές Δομές στους ΟΤΑ μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων, δηλαδή με ετήσιες συμβάσεις που ανανεώνονται με δυνατότητα παράτασης έως την λήξη του προγράμματος.
Η σχέση εργασίας (ΙΔΟΧ),που συνάπτουν με το δημόσιο έχει ως
αποτέλεσμα να μην δικαιούνται την εννιάμηνη άδεια ανατροφής
τέκνου, που ισχύει μόνο για τους μόνιμους υπαλλήλους,
αλλά ούτε το 6μηνο άδεια του ΟΑΕΔ, καθώς ο ΟΑΕΔ σύμφωνα με τις διατάξεις που ακολουθεί θεωρεί ότι οι εργαζόμενοι ΙΔΟΧ των ΟΤΑ δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις που δικαιούνται την εν λόγω παροχή. Επιπλέον αυτή η κατηγορία εργαζομένων δεν δικαιούνται, ούτε και το 9μηνο ανατροφής τέκνου που δίνετε απο το σημόσιο. Συνοπτικά οι εργαζόμενοι γονείς σε αυτές τις δομές για το Δημόσιο αντιμετωπίζονται ως ιδιωτικοί υπάλληλοι και για τον ΟΑΕΔ ως δημόσιοι υπάλληλοι .Καμία μέριμνα, δεν έχει ληφθεί από καμία κυβέρνηση, και ας κάνουμε λόγω σαν χώρα για την καταπολέμηση της υπογεννητικότητας! Οι εργαζόμενοι που απασχολούνται με συμβάσεις ΙΔΟΧ στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ επιστρέφουν στην εργασία τους σε 63 ημέρες μετά την απόκτηση των τέκνων τους, γεγονός που αδιαμφισβήτητα λειτουργεί αποτρεπτικά για μια εργαζόμενη μητέρα.
Η σχέση μητέρας- βρέφους δεν αλλάζει όποιο κι αν είναι το καθεστώς εργασίας της γυναίκας. Είναι απαραίτητο να υπάρξει μέριμνα για κοινή αντιμετώπιση όλων των εργαζομένων μητέρων, ανεξάρτητα από τον τομέα απασχόλησης τους, με στόχο την προστασία της μητρότητας ιδιαίτερα κατά τα πρώιμα στάδια της.
Υπάρχει ανάγκη να ρυθμιστεί το καθεστώς των ιδοχ σχετικά με την άδεια μητρότητας καθώς βιώνουμε μια σοβαρή διάκριση διότι δεν λαμβάνουμε ούτε το 6μηνο του ΟΑΕΔ που λαμβάνουν οι μητέρες που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα ούτε το 9μηνο των ιδαχ κ μονίμων υπαλλήλων του δημοσίου.δεν είναι λογικό ούτε δημοκρατικό να υπάρχει τέτοια διάκριση αναμεσα σ εργαζόμενες μητέρες αποκλειστικά λόγω του καθεστώτος σύμβασης τους
Υπάρχει ανάγκη να ρυθμιστεί το καθεστώς των ιδοχ σχετικά με την άδεια μητρότητας καθώς βιώνουμε μια σοβαρή διάκριση διότι δεν λαμβάνουμε ούτε το 6μηνο του ΟΑΕΔ που λαμβάνουν οι μητέρες που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα ούτε το 9μηνο των ιδαχ κ μονίμων υπαλλήλων του δημοσίου.δεν είναι λογικό ούτε δημοκρατικό να υπάρχει τέτοια διάκριση αναμεσα σ εργαζόμενες μητέρες αποκλειστικά λόγω του καθεστώτος σύμβασης τους.
Απαιτείται άμεση νομοθετική ρύθμιση για την άδεια προστασίας της μητρότητας των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
ζητώ την άμεση νομοθετική ρύθμιση σχετικά με την άδεια προστασίας της μητρότητας για τους συμβασιούχους ορισμένου χρόνου στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ, οι οποίες επιστρέφουν στην εργασία τους σε 63 ημέρες μετά την απόκτηση των τέκνων τους.
Να αλλαχθεί αυτή η άδικη αντιμετώπιση της μητέρας και του παιδιού της και να πάψουν πια να υπάρχουν μητέρες εκατό ταχυτήτων στη χώρα μας. Να υπάρχει δυνατότητα αναδρομικης ισχύος για παιδια μεγαλύτερης ηλικίας που έχουν ανάγκη φροντίδας και ένα πλαίσιο στο οποίο η μητέρα θα είναι ήσυχη ότι η κοινωνία θα τη φροντίσει..
Το σχόλιο μου αφορά τα άρθρα 35 , 36 και 37
Υπάρχει σαφή διάκριση υπαλλήλων στο κομμάτι της μητρότητας. Αν είσαι μόνιμος δημόσιος υπάλληλος και ΙΔΑΧ δικαιούσαι την 9μηνη άδεια ανατροφής τέκνου, αν είσαι σε ιδιωτικο τομέα την 6μηνη μέσω ΟΑΕΔ, ενώ αν είσαι ΙΔΟΧ στον δημόσιο τομέα, άσχετα αν δουλεύεις στον ίδιο φορέα συνεχόμενα έτη, παίρνεις απλά 63 ημέρες. Είναι απαράδεκτο για το ίδιο γεγονός, το κομμάτι μητρότητας, να υπάρχει τόσο έντονη και σαφή διάκριση. Όσες ενεργείες και αν έχουν γίνει, παρότι είναι γνωστό χρόνια και από το Συνήγορο του Πολίτη δεν έχει γίνει καμία ενέργεια, τουλάχιστον να είμαστε κάπου στην μέση. Η το πιο σωστό για όλες οι μητέρες, ανεξάρτητα από το φορέα εργασίας τους να δικαιούνται ακριβώς την ίδια άδεια. Επιπλέον, η διάκριση αυτή υπάρχει και στο κομμάτι της εξωσωματικής γονιμοποίησης, οι μόνιμοι υπάλληλοι και οι ΙΔΑΧ δικαιούνται 7 εργάσιμες ημέρες, ενω οι υπάλληλοι ΙΔΟΧ καμία.
Η παράγραφος 1 να τροποποιηθεί/συμπληρωθεί ως ακολούθως:
«1. Η εργαζόμενη μητέρα μετά τη λήξη της άδειας λοχείας και της ισόχρονης προς το μειωμένο ωράριο άδειας του άρθρου 37, εφόσον κάνει χρήση αυτής, ή και της ετήσιας κανονικής της άδειας, δικαιούται να λάβει ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας έξι (6) μηνών. Σε περίπτωση που η μητέρα έχει αναπηρία, δικαιούται εννέα (9) μήνες. Αν η εργαζόμενη μητέρα, δεν κάνει χρήση της προβλεπόμενης ισόχρονης προς το μειωμένο ωράριο άδειας της παρ. 1 του άρθρου 37, δικαιούται αμέσως μετά τη λήξη της άδειας λοχείας, την ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας και, στη συνέχεια, το μειωμένο ωράριο που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 37».
Αιτιολόγηση: Προτείνεται να αυξηθούν οι ημέρες άδειας σε εργαζόμενες μητέρες που έχουν αναπηρία, λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχουν αυξημένες ανάγκες λόγω αναπηρίας.
Νομίζω ότι είναι επιτακτική ανάγκη να τροποποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο και για εμάς τις εν δυνάμει μητέρες με συμβάσεις ΙΔΟΧ και να εξισώθει με τις υπόλοιπες συμβάσεις. Δε θα έπρεπε να υπάρχουν μητέρες δυο ταχυτήτων.
Ως συμβασιούχοι υπάλληλοι ΙΔΟΧ Ζητάμε ίσα δικαιώματα στην άδεια μητρότητας, με τους μόνιμους υπαλλήλους. Θα πρέπει να γίνει άμεση νομοθετική ρύθμιση. Προσωπικά επέστρεψα στην εργασία μου 63 ημέρες μετά τη γέννηση τρίτου τέκνου, γεγονός που μου προκάλεσε τεράστια εργασιακή και οικογενειακή πίεση. Καμία μητέρα με λιγότερα εργασιακά δικαιώματα.
Για άλλη μια φορά βλέπουμε οι εργαζόμενες ΙΔΟΧ στο δημόσιο να εξαιρούνται από την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας και να είναι αναγκασμένες δύο μήνες μετά την γέννα να επιστρέφουν στην εργασία τους.
Οι ορμόνες του τοκετού φυσικά ακόμα δεν έχουν ηρεμήσει οπότε οι εργαζόμενες δεν μπορούν να είναι αποδοτικές. Ταυτόχρονα, διακυβεύβεται ο θηλασμός, ο οποίος έρευνες έχουν αποδείξει ότι συμβάλει στην μακροχρόνια υγεία βρέφους και μητέρας μειώνοντας τις δαπάνες του δημόσιου συστήματος υγείας. Τέλος, διακρίνουμε μια ανισότητα μεταξύ εργαζομένων αναλόγως του εργασιακού καθεστώτος.
Θα πρέπει άμεσα να ληφθεί μέριμνα συμπερίληψης των εργαζομένων μητέρων ΙΔΟΧ στο δημόσιο στην ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας καθώς είναι ασφαλισμένες στον ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ), όπως ακριβώς και οι εργαζόμενες μητέρες στον ιδιωτικό τομέα και πληρώνουν τις ίδιες εισφορές.
Το σχόλιο μου αφορά σε υπαλλήλους ΙΔΟΧ του Δημόσιου τομέα και συγκεκριμένα σε αυτούς που απασχολούνται στις Κοινωνικές Δομές στους ΟΤΑ μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων, δηλαδή με ετήσιες συμβάσεις που ανανεώνονται με δυνατότητα παράτασης έως την λήξη του προγράμματος.
Η σχέση εργασίας (ΙΔΟΧ),που συνάπτουν με το δημόσιο έχει ως
αποτέλεσμα να μην δικαιούνται την εννιάμηνη άδεια ανατροφής
τέκνου, που ισχύει μόνο για τους μόνιμους υπαλλήλους,
αλλά ούτε το 6μηνο άδεια του ΟΑΕΔ, καθώς ο ΟΑΕΔ σύμφωνα με τις διατάξεις που ακολουθεί θεωρεί ότι οι εργαζόμενοι ΙΔΟΧ των ΟΤΑ δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις που δικαιούνται την εν λόγω παροχή. Επιπλέον αυτή η κατηγορία εργαζομένων δεν δικαιούνται, ούτε και το 9μηνο ανατροφής τέκνου που παρέχεται απο το δημόσιο. Οπότε, οι εργαζόμενοι γονείς σε αυτές τις δομές για το Δημόσιο αντιμετωπίζονται ως ιδιωτικοί υπάλληλοι και για τον ΟΑΕΔ ως δημόσιοι υπάλληλοι .Δεν έχει ληφθεί σχετική μέριμνα από καμία κυβέρνηση, και ας κάνουμε λόγω σαν χώρα για την καταπολέμηση της υπογεννητικότητας! Οι εργαζόμενοι που απασχολούνται με συμβάσεις ΙΔΟΧ στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ επιστρέφουν στην εργασία τους σε 63 ημέρες μετά την απόκτηση των τέκνων τους, γεγονός που αδιαμφισβήτητα λειτουργεί αποτρεπτικά για μια εργαζόμενη μητέρα.
Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο αναφορικά με την ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας σε σχέση με τις εργαζόμενες μητέρες στο δημόσιο ή ευρύτερο δημόσιο τομέα με συμβάσεις ΙΔΟΧ αποτελεί μια προφανή δυσμενή διάκριση.
Οι μητέρες που βρίσκονται σε αυτό το εργασιακό καθεστώς υποχρεούνται να επιστρέψουν στην εργασία τους έπειτα από 63 μέρες, μόλις δηλαδή λήξει η άδεια λοχείας. Δεδομένης λοιπόν της υπάρχουσας συνθήκης οι αρχές της ίσης μεταχείρισης καθώς και της ισότητας στην εργασία καταστρατηγούνται ενώ η διάκριση ανάμεσα στις εργαζόμενες μητέρες είναι καταφανής.
Οι ανάγκες ενός βρέφους και μιας μητέρας είναι κοινές ανεξαρτήτως συμβάσεως, ενώ ο αποχωρισμός τους στις 63 μέρες θεωρείται αδιανόητος και επιφέρει σημαντικές επιπτώσεις στο δικαίωμα του θηλασμού το οποίο παρεμποδίζεται σημαντικά. Κρίνεται λοιπόν αναγκαίο αν θέλουμε να μιλάμε για ίση εργασιακή μεταχείριση, οι εργαζόμενες μητέρες στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα με συμβάσεις ΙΔΟΧ να υπάγονται στις διατάξεις για την ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας.
Πρέπει να συνυπολογίσετε και τις εργαζόμενες μητέρες που απασχολούνται με συμβάσεις ΙΔΟΧ στα συγχρηματοδοτούμενα προγραμμάτα ΕΣΠΑ και επιστρέφουν στην
εργασία τους μόλις 63 ημέρες μετά τη γέννηση των παιδιών τους. Αποκαταστείτε αυτήν την αδικία. Δώστε άμεση νομοθετική λυση στο ζήτημα αυτό με την άδεια μητρότητας των ΙΔΟΧ.
Άμεση νομοθετική ρύθμιση για τους συμβασιούχους ΙΔΟΧ του Δημόσιου ή ευρύτερου Δημόσιου.
Οι εργαζόμενες μητέρες που απασχολούνται με συμβάσεις ΙΔΟΧ στο πλαίσιο
συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ επιστρέφουν στην εργασία τους σε 63 ημέρες μετά την απόκτηση των τέκνων τους, δηλαδή μετά τη λήξη του χρόνου λοχείας, χωρίς δικαίωμα χρήσης άδειας προστασίας της μητρότητας.
Η βιωματική εμπειρία των συναδελφισσών που κλήθηκαν να επιστρέψουν στην εργασία τους στις 63 ημέρες μετά την απόκτηση τέκνου καταδεικνύει τη δυσκολία και τις επιπτώσεις που είχε αυτό το γεγονός στις ίδιες, αλλά και στα βρέφη. Το σώμα και οι ορμόνες δεν έχουν επανέλθει πλήρως. Ο θηλασμός παρεμποδίζεται με
αποτέλεσμα την πρόωρη διακοπή του.
Επίσης, πολλές φορές οι γυναίκες εργάζονται σε ανθυγιεινό περιβάλλον εργασίας και δουλεύουν με κυλιόμενα ωράρια ή σε βάρδιες κτλ γεγονός το οποίο επιβαρύνει τις ίδιες και δεν μπορούν να είναι το ίδιο αποδοτικές σε αυτή την ανασφαλή συνθήκη, αλλά και τα βρέφη τα οποία ακόμα δεν έχουν αποκτήσει ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα. Το γεγονός αυτό δημιουργεί μια ιδιαίτερη δυσαρμονία ανάμεσα στην οικογενειακή και επαγγελματική ζωή. Δείτε επιτελούς αυτό το ζήτημα και εφαρμόστε την ευρωπαική νομοθεσία.
Οι εργαζόμενες μητέρες που απασχολούνται με συμβάσεις ΙΔΟΧ στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ επιστρέφουν στην
εργασία τους σε 63 ημέρες μετά την απόκτηση των τέκνων τους,
δηλαδή μετά τη λήξη του χρόνου λοχείας!!!! Δεν δικαιούνται ούτε το εξάμηνο του ΟΑΕΔ, ούτε το 9μηνο του δημοσίου.
Το σχόλιο μου αφορά υπαλλήλους ΙΔΟΧ του Δημόσιου τομέα και συγκεκριμένα αυτούς που απασχολούνται στις κοινωνικές Δομές στους ΟΤΑ μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων, δηλαδή με ετήσιες συμβάσεις που ανανεώνονται με δυνατότητα παράτασης έως την λήξη του προγράμματος.
Η σχέση εργασίας (ΙΔΟΧ),που συνάπτουν με το δημόσιο έχει ως
αποτέλεσμα να μην δικαιούνται την εννιάμηνη άδεια ανατροφής
τέκνου, που ισχύει μόνο για τους μόνιμους υπαλλήλους,
αλλά ούτε το 6μηνο άδεια του ΟΑΕΔ, καθώς ο ΟΑΕΔ σύμφωνα με τις διατάξεις που ακολουθεί θεωρεί ότι οι εργαζόμενοι ΙΔΟΧ των ΟΤΑ δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις που δικαιούνται την εν λόγω παροχή. Επιπλέον αυτή η κατηγορία εργαζομένων δεν δικαιούνται, ούτε και το 9μηνο ανατροφής τέκνου που δίνετε απο το σημόσιο. Συνοπτικά οι εργαζόμενοι γονείς σε αυτές τις δομές για το Δημόσιο αντιμετωπίζονται ως ιδιωτικοί υπάλληλοι και για τον ΟΑΕΔ ως δημόσιοι υπάλληλοι .Καμία μέριμνα, δεν έχει ληφθεί από καμία κυβέρνηση, και ας κάνουμε λόγω σαν χώρα για την καταπολέμηση της υπογεννητικότητας! Οι εργαζόμενοι που απασχολούνται με συμβάσεις ΙΔΟΧ στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ επιστρέφουν στην εργασία τους σε 63 ημέρες μετά την απόκτηση των τέκνων τους, γεγονός που αδιαμφισβήτητα λειτουργεί αποτρεπτικά για μια εργαζόμενη μητέρα.
Η ΑΔΕΙΑ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ ΣΕ ΜΑΝΟΥΛΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΣΕ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ. ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ. ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ. ΣΑΜΠΟΤΑΡΕΤΑΙ Η ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ
Όσον αφορά στα άρθρα 36 και 37 μήπως πρέπει επιτέλους να συνυπολογίσετε και τις εργαζόμενες μητέρες που απασχολούνται με συμβάσεις ΙΔΟΧ στα συγχρηματοδοτούμενα προγραμμάτα ΕΣΠΑ και επιστρέφουν στην
εργασία τους μόλις 63 ημέρες μετά τη γέννηση των παιδιών τους; Να εφαρμοστεί επιτέλουν πραγματικά ισοτιμία στο εργασιακό περιβάλλον και να μη μιλάμε για εργαζόμενους 2 ταχυτήτων;
Σχετικά με τα άρθρα 36 & 37 θεωρώ το γεγονός να υπάρχουν τέτοιες ανισότητες στις εργασιακές σχέσεις μεταξύ υπαλλήλων μόνο μπροστά δεν μας πάει. Εργάζομαι σε Δήμο με σχέση ΙΔΟΧ σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ με πολυετείς συμβάσεις που ανανεώνονται κάθε έτος αδιάκοπα και η γυναίκα μου επίσης ΙΔΟΧ εδώ και πολλά χρόνια ως αναπληρώτρια σε σχολειά. Αυτό που ισχύει στις δικές μας περιπτώσεις είναι η επιστροφή της μητέρας στην εργασία αμέσως μετά την άδεια λοχείας, μετά από 63 ημέρες.
Δηλαδή θεωρεί ο νομοθέτης αυτό το χρόνο αρκετά ικανό ώστε να μπορεί το βρέφος να αποχωριστεί τη μητέρα φυσιολογικά, χωρίς στο μέλλον αυτό να έχει επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική τους υγεία; Αυτός επίσης είναι και ένας σοβαρός ανασταλτικός παράγοντας τεκνοποίησης στις εν λόγω κατηγορίες εργαζομένων.
Θα πρέπει επιτέλους σε τόσο σοβαρά ζητήματα να μην υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Βοηθητικό το επίδομα γέννησης αλλά χρειάζονται και ένα ουσιαστικό δίχτυ προστασίας σε μεγάλη μερίδα εργαζόμενων μητέρων όπου μακροπρόθεσμα το συνολικό κοινωνικό όφελος θα είναι μεγαλύτερο. Παρακαλούμε να δείτε το θέμα με τη σοβαρότητα που του αρμόζει και σε αυτή την περίπτωση να μην υπάρξουν αδικίες αλλά να δοθούν ίσα δικαιώματα με τους υπαλλήλους του Δημοσίου.
Οι εργαζόμενες των κοινωνικών δομών στους ΟΤΑ με σύμβαση ΙΔΟΧ δυστυχώς ΔΕΝ δικαιούνται την 9μηνη άδεια ανατροφής τέκνου, που ισχύει μόνο για τους μόνιμους υπαλλήλους των Δήμων, αλλά ούτε και της ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας (6μηνο άδειας του ΟΑΕΔ).
Οι εργαζόμενες μητέρες που απασχολούνται με συμβάσεις ΙΔΟΧ στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ επιστρέφουν στην εργασία τους σε 63 ημέρες μετά την απόκτηση των τέκνων τους,δηλαδή μετά τη λήξη του χρόνου λοχείας…
Αυτή η άδικη αντιμετώπιση θα πρέπει επιτέλους να αλλάξει!
Τριτοκοσμικοί διαχωρισμοί.Δεν αντιλαμβάνομαι που έγκειται η διαφοροποίηση των αναγκών ενός βρέφους και μιας μητέρας που εργάζεται ως υπάλληλος ΙΔΟΧ Δημοσίου ωστε να μην ωφελείται των προσηκόντων παροχών για να παρέχει στο παιδί της τον κρίσιμο πρώτο χρόνο αυτά που του πρέπουν.
Είναι αδιανόητο ότι όλες εμείς που δουλευουμε σε ευρωπαϊκά προγραμματα με συμβάσεις ΙΔΟΧ θα πρεπει να επιστρέψουμε στην εργασία μας όταν το μωρό θα είναι 2 μηνών… Δεν είναι δυνατό να μη μας πιανουν ουτε η νομοθεσία των μονίμων υπαλλήλων ουτε των υπαλλήλων ιδιωτικου τομέα… Οι θέσεις μας καλυπτουν πολλα κενά του δημοσίου αλλά σχετικά με το θέμα της μητρότητας μας έχουν εντελώς ξεχασμένους… Τα δικά μας παιδια δε θα θέλουν τη μανα τους μετά από 60 μέρες από τον τοκετό… ‘Η ολοι θα έχουν τη βοήθεια από μαμά ‘η πεθερα? ‘Η μήπως θα πρεπει να πληρωνουμε κοπέλες και να αφήνουμε τόσο μικρα τα παιδιά μας σε ξένα χέρια…. Δε μπορεί οι ΙΔΟΧ όπου θέλουμε είναι δημόσιοι υπάλληλοι όπου θέλουμε ιδιωτικοί και όπου θέλουμε εντελώς ξεκρεμαστοι… Θα πρεπει να δοθεί άμεση λυση στο ζήτημα αυτό με τη μητρότητα..
Η αναφορά μου σχετίζεται με τους υπαλλήλους ΙΔΟΧ του Δημόσιου ή ευρύτερου Δημόσιου και συγκεκριμένα στις κοινωνικές Δομές στους ΟΤΑ μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων (δηλαδή συμβάσεων που ανανεώνονται ανά 12 μήνες με δυνατότητα παράτασης), παραμένοντας σε αυτή τη σχέση εργασίας 4-5 έως και 12 χρόνια.
Η σχέση εργασίας που συνάπτουν με το δημόσιο, ΙΔΟΧ, έχει ως
αποτέλεσμα να μην δικαιούνται την εννιάμηνη άδεια ανατροφής
τέκνου, που ισχύει μόνο για τους μόνιμους υπαλλήλους των Δήμων,
αλλά ούτε και της ειδικής παροχής προστασίας μητρότητας (εξάμηνο
άδειας του ΟΑΕΔ), καθώς ο ΟΑΕΔ παρέχει την άδεια σε εργαζόμενες
μητέρες που είναι ασφαλισμένες του ΕΦΚΑ πρ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και
εργάζονται με συμβάσεις ορισμένου ή αορίστου χρόνου σε
επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις και θεωρεί ότι οι ΟΤΑ δεν εμπίπτουν
σε αυτό το πλαίσιο. Οι εργαζόμενοι των ΟΤΑ με συμβάσεις ΙΔΟΧ είναι επίσης ασφαλισμένοι στον ΕΦΚΑ πρ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Οι εργαζόμενες για το Δημόσιο αντιμετωπίζονται ως ιδιωτικοί υπάλληλοι και για τον ΟΑΕΔ ως δημόσιοι υπάλληλοι . Συνεπώς ΔΕΝ δικαιούνται ούτε το 9 μηνο του Δημοσίου (κι ας υπηρετούν 4-5- εώσ και 12 χρόνια)ούτε και το 6μηνο του ΟΑΕΔ!! Καμία μέριμνα, από καμία κυβέρνηση!
Οι εργαζόμενες μητέρες που απασχολούνται με συμβάσεις ΙΔΟΧ στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ επιστρέφουν στην
εργασία τους σε 63 ημέρες μετά την απόκτηση των τέκνων τους,
δηλαδή μετά τη λήξη του χρόνου λοχείας!!
H αναφορά στην άδεια κυοφορίας αναφέρεται στην άδεια μητρότητας;
Επίσης το επίδομα ΟΑΕΔ είναι το μόνο επίδομα / μισθός που καταβάλλεται κατά το χρονικό αυτό διάστημα; Δεν υποχρούται ο εργοδότης να καλύψει τη διαφορά από το μισθό;
Να διευκρινιστεί ότι εφαρμόζεται και στην έμμισθη εντολή.
ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ. ΑΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΟ ΔΙΜΗΝΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΒΡΕΦΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΝΑ ΣΕ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΟΥΝ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΟΥ ΒΡΕΦΟΥΣ. ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΦΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ Η ΑΟΡΙΣΤΟΥ.
Στην παράγραφο 1 του άρθρου (και του άρθρου 37) αναφέρεστε σε «άδεια λοχείας». Ποια εννοείτε; Την άδεια μητρότητας του άρθρου 34; Πρέπει να χρησιμοποιείτε τους ιδιους όρους για την ίδια έννοια σε κάθε άρθρο, γιατί αλλιώς δεν μπορουμε να βγάλουμε συμπέρασμα.
Σε σωστό δρόμο οι προβλέψεις το νομοσχεδίου, όσον αφορά στην μητρότητα, αλλά δεν αρκούν για να αντιμετωπιστεί η υπογεννητικότητα της Χώρας, ούτε για την ισότητα των φύλων σε ίδιες ευκαιρίες.
Η εξάλειψη των μειονεκτημάτων που προκαλεί η μητρότητα στην γυναίκα, είναι η ποιο ουσιαστική επένδυση για το μέλλον της Χώρας.
Στο πλαίσιο αυτό, πιστεύω ότι οι κάθε μορφής άδειες των άρθρων 27, 28, 34, 35, 36, 37 και οι σχετικές ασφαλιστικές εισφορές, θα πρέπει:
-Να χρημοδοτούνται από το Κράτος (ΕΦΚΑ) χωρίς καμία οικονομική υποχρέωση του εργοδότη, γίνεται αναφορά σε κάποιες περιπτώσεις στον ΟΑΕΔ, άλλα χρήζει ξεκάθαρης αναφοράς.
-Η μηνιαία αποζημίωση να ξεκινά, από το ύψος του ελάχιστου νομοθετημένου μισθού και μέχρι το +50% αυτού, εφόσον ο μέσος αντίστοιχος μισθός της μητέρας, για την τελευταία τριετία, το ξεπερνάει.
-Η ειδική παροχή προστασίας μητρότητας να είναι της τάξης του ενάμιση έτους, έτσι ώστε το παιδί να απογαλακτίζεται από τους γονείς, ποιο φυσιολογικά και χωρίς να τους κουράσει ιδιαίτερα η ανατροφή του, άλλωστε θα δουλεύουν μέχρι τα 67+.
-Οι αναφερόμενες προβλέψεις μητρότητας, να ισχύουν και για τις άνεργες μητέρες, έτσι ώστε να αποτελεί κίνητρο δημιουργίας οικογένειας και μέχρι τα τρία παιδιά, για να μην δημιουργηθεί “βιομηχανία” σε βάρος της ανατροφής των παιδιών.
Όσον αφορά στη χρηματοδότηση, αρκεί να σταματήσουν οι χαριστικές πράξεις προς τους συνταξιούχους, της καταβολή των αρνητικών προσωπικών διαφορών, δεν τις δικαιούνται.
Δώστε τα λεφτά του προϋπολογισμού, σε αυτούς που τους ανήκουν, στο μέλλον της Χώρας.
Αν δεν αρκούν, ως συνταξιούχος και θεωρώ ότι θα συμφωνούσαν αρκετοί σαν και μένα, να μειωθούν οι συντάξεις μας, άλλωστε δεν θα ήταν περισσότερο της τάξης του 2% της συνταξιοδοτικής δαπάνης, αν νοιαζόμαστε για τα εγγόνια μας.
Με εκτίμηση,
Φώτιος Μανδάνας
Η συγκεκριμένη άδεια χορηγείται σε ιδιωτικού δικαίου συμβάσεις με ιδιωτικό φορέα και δεν χορηγείται σε μητέρες που εργάζονται με ιδιωτικού δικαίου συμβάσεις σε δημόσιους φορείς, όπως ως ειδικευόμενοι ή επικουρικοί στα νοσοκομεία. Δε θα έπρεπε να γίνεται πιο ξεκάθαρο ότι αφορά όλους τους εργαζόμενους με συγκεκριμένο καθεστώς;
Οι διατάξεις αυτές θα καλύψουν και τις συλλογικές συμβάσεις που είναι λιγότερο ευνοικές προς τους εργαζομένους πχ ναυτιλία;