ΜΕΡΟΣ ΙII: Ενσωμάτωση Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 σχετικά με την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής για τους γονείς και τους φροντιστές, την κατάργηση της Οδηγίας 2010/18/ΕΕ του Συμβουλίου και Ρυθμίσεις για τις Άδεις που σχετίζονται με την προστασία της οικογένειας ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/1158 Άρθρο 24 Σκοπός (άρθρο 1 της Οδηγίας (EE) 2019/1158)

1. Σκοπός του παρόντος Κεφαλαίου είναι η προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 «σχετικά με την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής για τους γονείς και τους φροντιστές και την κατάργηση της οδηγίας 2010/18/ΕΕ του Συμβουλίου» (L 188).
2. Το παρόν Κεφάλαιο ορίζει τις ελάχιστες απαιτήσεις, προκειμένου να επιτευχθεί ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών όσον αφορά στις ευκαιρίες στην αγορά εργασίας και στη μεταχείριση στον χώρο εργασίας, μέσα από τη διευκόλυνση του συνδυασμού επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής για τους εργαζόμενους γονείς ή φροντιστές.
3. Με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου θεσπίζονται ατομικά δικαιώματα για την άδεια πατρότητας, τη γονική άδεια, την άδεια φροντιστή, την άδεια ανωτέρας βίας και τις ευέλικτες ρυθμίσεις εργασίας για τους γονείς και φροντιστές.

  • 26 Μαΐου 2021, 19:37 | Σύλλογος Εργαζομένων Ι.Τ.Ε.

    Tα άρθρα 24-45 (ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2019/1158) τα επικροτούμε με τις παρακάτω εξαιρέσεις

  • Κοινή παρατήρηση για τα άρθρα 24-53, πλην του Άρθρου 28:

    Στα άρθρα από 24 έως 53, τα οποία ρυθμίζουν θέματα ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, πρέπει να ληφθεί μέριμνα ούτως ώστε οι άδειες μικράς διαρκείας αθροιζόμενες να μην υπερβαίνουν μια οροφή ευλόγου χρονικού διαστήματος. Αυτός ο καθορισμός της οροφής θα πρέπει να αναφερθεί σε ξεχωριστό νέο άρθρο.

  • 25 Μαΐου 2021, 13:30 | λογιστης

    Το Νομοσχέδιο του Κου Τσιάρα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την ανωτέρω οδηγία. Πως γίνεται να υπαρχει ισότητα αλλα η κυβέρνηση σας να μην έχει ΑΚΟΜΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΕΙ ΙΣΟΤΗΤΑ ΓΟΕΝΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ. Το 1/3 μαχητό και ο γονέας με την επίμελεια που μετατράπηκε σε γονέας που συνήθως διαμένει το τεκνο ΔΕΝ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ.
    50/50 εναλλασσομενη κατοικια ισότητα βαρών μετα την λύση του Γάμου

  • 18 Μαΐου 2021, 18:50 | Πιτ

    Αντί οι δημόσιοι υπάλληλοι ,δάσκαλοι και καθηγητές να κάθονται το καλοκαίρι, τα Χριστούγεννα και το Πάσχα όπου και πληρώνονται κανονικότατα .Καλό θα είναι να τους απασχολείται σε δημόσιες υπηρεσίες προσφέροντας τις υπηρεσίες τους ανάλογα με τα προσόντα τους.π.χ σε Εφορια,ΚΕΠ, διάφορα υπουργεία,ΟΤΑ.κτλ ή να δημιουργήσετε δομές απασχόλησης δημιουργικής για τα παιδιά κυριως για οικογενειάρχες που εργάζονται τα καλοκαίρια και οι δύο γονείς ,Αποδεδειγμένα. Δεν είναι δίκαιο οι δημόσιοι υπάλληλοι να κάθονται το καλοκαίρι και να πληρώνονται και να μην προσφέρουν υπηρεσίες, είναι καταπάτηση των ανθρωπίνων εργασιακών δικαιωμάτων μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Να υπάρχει αξιολόγηση και άρση μονιμότητας στους δημοσίους υπαλλήλους να μην έχουν δεμένο το γάιδαρο τους, για να είναι πιο παραγωγική και πιο λειτουργική.

  • 15 Μαΐου 2021, 12:59 | ΝΚ

    Πρόταση για τη δημιουργία υποδομών για τη δημιουργική απασχόληση τέκνων νηπιαγωγείου-δημοτικού κατά τις περιόδους διακοπών των σχολείων των οποίων οι γονείς εργάζονται και οι δύο

    Με το παρόν μήνυμά μου θα ήθελα να σας αναδείξω το μεγάλο πρόβλημα το οποίο δημιουργείται σε γονείς που εργάζονται και οι δύο, όσον αφορά την πρωινή απασχόληση των παιδιών τους, στις περιόδους κατά τις οποίες τα σχολεία είναι κλειστά (Καλοκαίρι, Χριστούγεννα, Πάσχα).

    Πρότασή μου είναι η δημιουργία υποδομών δημιουργικής απασχόλησης παιδιών, για τη φιλοξενία και δημιουργική απασχόληση παιδιών νηπιαγωγείου-δημοτικού κατά την περίοδο διακοπών καλοκαιριού, Χριστουγέννων, Πάσχα, με προτεραιότητα μοριοδότησης σε παιδιά οικογενειών που εργάζονται και οι 2 γονείς.

    Σύμφωνα με το άρθρο 2 του ΠΔ 79/2017,
    «1. Σχολικό έτος είναι η περίοδος που αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου του επόμενου έτους.
    2. Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 21η Ιουνίου του επόμενου έτους.
    3. Η διδασκαλία των μαθημάτων αρχίζει στις 11 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους.»

    Τέκνα των οποίων και οι δύο γονείς εργάζονται, και φοιτούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (15η Ιουνίου) και μέχρι την έναρξη της διδασκαλίας των μαθημάτων του καινούργιου διδακτικού έτους (11η Σεπτεμβρίου) υπάρχει το πολύ σοβαρό θέμα που θα απασχολούνται τα πρωινά που και οι δύο γονείς τους εργάζονται, αν λάβουμε υπόψιν ότι λόγω της μικρής τους ηλικίας δεν μπορούν να μείνουν μόνα τους στο σπίτι, έως ότου σχολάσουν από την εργασία τους οι γονείς τους, πράγμα το οποίο πιθανότατα μπορεί να πραγματοποιηθεί σε τέκνα μεγαλύτερης ηλικίας.

    Προτείνεται
    η προσθήκη άρθρου για τη δημιουργία υποδομών δημιουργικής απασχόλησης παιδιών ανά πόλη, για τη φιλοξενία και δημιουργική απασχόληση κατά τις πρωινές εργάσιμες ώρες των παιδιών που θα εγγραφούν στις υπόψιν υποδομές, ηλικίας από την ηλικία που ξεκινούν να φοιτούν σε νηπιαγωγείο (από 4 ετών πλέον https://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/paideia/204596/se-184-dimous-ypoxreotika-sto-nipiagogeio-apo-4-eton) μέχρι και 14 ετών, με προτεραιότητα μοριοδότησης παιδιών των οποίων οι γονείς εργάζονται και οι δύο.
    Οι προτεινόμενες υπό δημιουργία υποδομές δημιουργικής απασχόλησης τέκνων, προτείνεται να λειτουργούν κατά τις περιόδους κατά τις οποίες τα σχολεία που φοιτούν τα παιδιά είναι κλειστά (διακοπές καλοκαιριού, Χριστουγέννων, Πάσχα).
    και ότι άλλο κρίνετε εσείς σκόπιμο.

    Τέλος θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι αντίστοιχο περίπου της πρότασής μου λειτουργεί ήδη στην Κύπρο με μεγάλη επιτυχία http://www.moec.gov.cy/dde/programs/therino_scholeio/index.html

    Σας ευχαριστώ πολύ και ευελπιστώ στην υλοποίηση της πρότασής μου, διότι θα ανακουφίσει και θα βγάλει από το αδιέξοδο χιλιάδες οικογένειες με τέκνα που φοιτούν σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, που εργάζονται και οι δύο γονείς.

  • 15 Μαΐου 2021, 12:44 | ΝΚ

    Για την προστασία της οικογένειας, πρέπει, μεταξύ άλλων, να θεσπιστούν και μέτρα για να βοηθηθούν οι οικογένειες που εργάζονται και οι δύο γονείς, με τη δημιουργία υποδομών για τη δημιουργική απασχόληση τέκνων νηπιαγωγείου-δημοτικού κατά τις περιόδους διακοπών των σχολείων των οποίων, οι γονείς εργάζονται και οι δύο.