1. Το Κράτος μεριμνά για την κάλυψη της απομείωσης των πόρων του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ από ασφαλιστικές εισφορές, λόγω της εισαγωγής και λειτουργίας του κεφαλαιοποιητικού συστήματος επικουρικής ασφάλισης και διασφαλίζει διαχρονικά την επάρκεια των παροχών των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων του Κλάδου αυτού.
2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ρυθμίζονται ο τρόπος υπολογισμού και η διαδικασία κάλυψης της διαφοράς των πόρων από ασφαλιστικές εισφορές κατά την παρ. 1, καθώς και κάθε άλλο τεχνικό ή λεπτομερειακό ζήτημα για την εφαρμογή του παρόντος.
3. Η παρ. 1 του άρθρου 42 του ν. 4052/2012 (Α΄41) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Το ποσό της καταβαλλόμενης σύνταξης διαμορφώνεται με βάση: α) τα δημογραφικά δεδομένα, τα οποία στηρίζονται σε εγκεκριμένους πίνακες θνησιμότητας και β) το πλασματικό ποσοστό επιστροφής που θα εφαρμόζεται στις συνολικά καταβληθείσες εισφορές και το οποίο θα προκύπτει από την ποσοστιαία μεταβολή του αθροίσματος των συντάξιμων αποδοχών των ασφαλισμένων του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ και των ασφαλισμένων του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (Τ.Ε.Κ.Α.).»
Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...Άρθρο 59 Αναπλήρωση πόρων διανεμητικού συστήματος επικουρικής ασφάλισης και προστασία επάρκειας παροχών
Άρθρο 59 Αναπλήρωση πόρων διανεμητικού συστήματος επικουρικής ασφάλισης και προστασία επάρκειας παροχών
- 77 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Β΄ ΤΑΜΕΙΟ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Κεφάλαιο Α΄ Ίδρυση του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 4 Ίδρυση – Επωνυμία – Έδρα – Εποπτεία – Έναρξη λειτουργίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 6 Ασφαλιστέα πρόσωπα – Τροποποίηση του άρθρου 37 ν. 4052/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 Χρόνος ασφάλισηςΆρθρο 7 Χρόνος ασφάλισης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Κρατήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Κεφάλαιο Β΄ Οργάνωση του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 10 Όργανα διοίκησηςΚεφάλαιο Β΄ Οργάνωση του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 10 Όργανα διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Σύνθεση και θητεία των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 11 Σύνθεση και θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- 1 Σχόλιο Άρθρο 12 Διαδικασία επιλογής και ορισμός των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Κωλύματα διορισμού των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 13 Κωλύματα διορισμού των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Ασυμβίβαστα των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 14 Ασυμβίβαστα των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Σύγκρουση συμφερόντων των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 15 Σύγκρουση συμφερόντων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Υποχρεώσεις των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 16 Υποχρεώσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Κυρώσεις επί των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 17 Κυρώσεις επί των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Παύση των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 18 Παύση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ευθύνη των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Αρμοδιότητες του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 20 Αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Λειτουργία του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 21 Λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 ΠρόεδροςΆρθρο 22 Πρόεδρος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Διευθύνων ΣύμβουλοςΆρθρο 23 Διευθύνων Σύμβουλος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Διαδικασία επιλογής και ορισμός του Διευθύνοντος ΣυμβούλουΆρθρο 24 Διαδικασία επιλογής και ορισμός του Διευθύνοντος Συμβούλου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Αναπλήρωση και προσωρινή άσκηση καθηκόντων του Διευθύνοντος ΣυμβούλουΆρθρο 25 Αναπλήρωση και προσωρινή άσκηση καθηκόντων του Διευθύνοντος Συμβούλου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Αρμοδιότητες του Διευθύνοντος ΣυμβούλουΆρθρο 26 Αρμοδιότητες του Διευθύνοντος Συμβούλου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Σύσταση και στελέχωση του Ιδιαίτερου Γραφείου του Διευθύνοντος ΣυμβούλουΆρθρο 27 Σύσταση και στελέχωση του Ιδιαίτερου Γραφείου του Διευθύνοντος Συμβούλου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Επενδυτική ΕπιτροπήΆρθρο 28 Επενδυτική Επιτροπή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 Γραφείο Νομικού Συμβούλου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους – Τροποποίηση άρθρου 17 ν. 3086/2002
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Δικονομικά και οικονομικά προνόμιαΆρθρο 30 Δικονομικά και οικονομικά προνόμια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Κεφάλαιο Γ΄ Σύστημα Διακυβέρνησης του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 31 Βασικές λειτουργίες του συστήματος διακυβέρνησηςΚεφάλαιο Γ΄ Σύστημα Διακυβέρνησης του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 31 Βασικές λειτουργίες του συστήματος διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Αναλογιστική ΥπηρεσίαΆρθρο 32 Αναλογιστική Υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Μονάδα Διαχείρισης ΚινδύνωνΆρθρο 33 Μονάδα Διαχείρισης Κινδύνων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Μονάδα Εσωτερικού ΕλέγχουΆρθρο 34 Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Χρηματοοικονομικές καταστάσεις και εκθέσειςΆρθρο 35 Χρηματοοικονομικές καταστάσεις και εκθέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Χρηματοοικονομικές καταστάσειςΆρθρο 36 Χρηματοοικονομικές καταστάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Ετήσιες εκθέσειςΆρθρο 37 Ετήσιες εκθέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Έργα, προμήθειες και υποχρεώσεις του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης ως Φορέα της Γενικής ΚυβέρνησηςΆρθρο 38 Έργα, προμήθειες και υποχρεώσεις του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης ως Φορέα της Γενικής Κυβέρνησης
- 1 ΣχόλιοΚεφάλαιο Δ΄ Στελέχωση του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 39 Προσωπικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Υποχρεώσεις εχεμύθειαςΆρθρο 40 Υποχρεώσεις εχεμύθειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Υπηρεσιακά ΣυμβούλιαΆρθρο 41 Υπηρεσιακά Συμβούλια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Πειθαρχική ευθύνη υπαλλήλων – Πειθαρχικό συμβούλιοΆρθρο 42 Πειθαρχική ευθύνη υπαλλήλων – Πειθαρχικό συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Κεφάλαιο Α΄ Εισφορές και επενδυτική λειτουργία Άρθρο 43 ΕισφορέςΜΕΡΟΣ Γ΄ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Κεφάλαιο Α΄ Εισφορές και επενδυτική λειτουργία Άρθρο 43 Εισφορές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Ληξιπρόθεσμες εισφορέςΆρθρο 44 Ληξιπρόθεσμες εισφορές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Ρύθμιση ζητημάτων διαδικασίας είσπραξηςΆρθρο 45 Ρύθμιση ζητημάτων διαδικασίας είσπραξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Ατομικός Λογαριασμός Ασφαλισμένου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Στρατηγική επενδύσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Επενδυτικά Προγράμματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Διαχειριστής ΕπενδύσεωνΆρθρο 49 Διαχειριστής Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 Αρμοδιότητες Διαχειριστή ΕπενδύσεωνΆρθρο 50 Αρμοδιότητες Διαχειριστή Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 ΘεματοφύλακαςΆρθρο 51 Θεματοφύλακας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Κεφάλαιο Β΄ Παροχές Άρθρο 52 Επικουρική σύνταξη γήρατοςΚεφάλαιο Β΄ Παροχές Άρθρο 52 Επικουρική σύνταξη γήρατος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Επιστροφή εισφορώνΆρθρο 53 Επιστροφή εισφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Επικουρική σύνταξη αναπηρίαςΆρθρο 54 Επικουρική σύνταξη αναπηρίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Επικουρική σύνταξη λόγω θανάτου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 56 Συνυπολογισμός χρόνου επικουρικής ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Εισφορές υγειονομικής περίθαλψης συνταξιούχωνΆρθρο 57 Εισφορές υγειονομικής περίθαλψης συνταξιούχων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Έναρξη και λήξη συνταξιοδοτικού δικαιώματος στο ΤαμείοΆρθρο 58 Έναρξη και λήξη συνταξιοδοτικού δικαιώματος στο Ταμείο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 Αναπλήρωση πόρων διανεμητικού συστήματος επικουρικής ασφάλισης και προστασία επάρκειας παροχών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 60 Κρατική εγγύηση
- 2 ΣχόλιαΚεφάλαιο Γ΄ Δικαιώματα και υποχρεώσεις των ασφαλισμένων Άρθρο 61 Ενημέρωση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Επιλογή επενδυτικού προγράμματοςΆρθρο 62 Επιλογή επενδυτικού προγράμματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης Άρθρο 63 Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Αναγνώριση χρόνου ασφάλισηςΆρθρο 64 Αναγνώριση χρόνου ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Ενδικοφανείς προσφυγέςΆρθρο 65 Ενδικοφανείς προσφυγές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Διοικητικές επιτροπές εξέτασης ενδικοφανών προσφυγών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Παραγραφή απαιτήσεων υπέρ και κατά του ΤαμείουΆρθρο 67 Παραγραφή απαιτήσεων υπέρ και κατά του Ταμείου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ΄ Εξουσιοδοτικές και μεταβατικές διατάξεις Άρθρο 68 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΜΕΡΟΣ Δ΄ Εξουσιοδοτικές και μεταβατικές διατάξεις Άρθρο 68 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Προσωρινή Διοικούσα ΕπιτροπήΆρθρο 69 Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Μεταβατική Επενδυτική ΕπιτροπήΆρθρο 70 Μεταβατική Επενδυτική Επιτροπή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Μεταβατικός Διαχειριστής ΕπενδύσεωνΆρθρο 71 Μεταβατικός Διαχειριστής Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Μεταβατική διάταξη για ενδικοφανείς προσφυγέςΆρθρο 72 Μεταβατική διάταξη για ενδικοφανείς προσφυγές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 Μεταβατικός σύμβουλος προσλήψεωνΆρθρο 73 Μεταβατικός σύμβουλος προσλήψεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 74 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 74 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Ιουνίου 2021, 23:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Ιουλίου 2021, 23:00
Σχετικό Υλικό
Αναλογιστική Μελέτη ΕΑΑ ΙΟΒΕ - Μακροοικονομική επίδραση σεναρίων συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισηςΟΔΔΗΧ - Ανάλυση Βιωσιμότητας Χρέους σε εναλλακτικά σενάρια μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού συστήματοςΑνάλυση συνεπειών ρύθμισηςσχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1 Σχόλιο επι του Άρθρου 116 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
OΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ο.Σ.Τ.Ο.Ε)
Μέλος της Ανώτατης Γενικής Συνομοσπονδίας Συνταξιούχων Ελλάδος (Α.Γ.Σ.Σ.Ε)
Μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Συνταξιούχων και Ηλικιωμένων (F.E.R.P.A)
oδός Πανεπιστημίου αρ. 34 ΤΚ 10679 ΑΘΗΝΑ
email : ostoe@otenet.gr Tel +302103617880- +302103613680
Fax +302103617882 site : http://www.ostoe.gr
Κύριε Υπουργέ,
Όπως γνωρίζετε, μέλη της ΟΣΤΟΕ είναι πρωτοβάθμια σωματεία των συνταξιούχων τραπεζικών και η Ομοσπονδία μας εκπροσωπεί τους συνταξιούχους τραπεζοϋπαλλήλους σε πανελλαδικό επίπεδο. Καταστατικό δε σκοπό έχει την προστασία των κοινωνικοασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των μελών της.
Η εμπειρία του παρελθόντος έχει αποδείξει ότι οι νομοθετικές παρεμβάσεις και οι ενοποιήσεις ασφαλιστικών φορέων έχουν επιφέρει σημαντικές μειώσεις ακόμα και καταργήσεις κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των συνταξιούχων τραπεζοϋπαλλήλων, παρά το γεγονός ότι διαχρονικά έχουν καταβάλει αυξημένες εισφορές επί του συνόλου των αποδοχών τους ενώ βάσει οικονομικών μελετών έχουν καταβληθεί και σημαντικά χρηματικά ποσά από τις Τράπεζες προκειμένου να τηρηθούν και οι ουσιαστικές και διαδικαστικές προϋποθέσεις που έθεσε η υπ΄αριθμ. 2299/2010 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας σύμφωνα με την οποία η ένταξη των ασφαλισμένων και συνταξιούχων Τραπεζοϋπαλλήλων στους δημοσίους ασφαλιστικούς φορείς κρίθηκε συνταγματική λόγω της ειδικής νομοθετικής μέριμνας για σεβασμό των κεκτημένων ασφαλιστικών δικαιωμάτων και προσδοκιών των ασφαλισμένων τραπεζοϋπαλλήλων .
Παρά ταύτα , όπως γνωρίζετε , με το ν.4387/2016 οι επικουρικές μας συντάξεις, μετά τις μνημονιακές περικοπές τους, επανυπολογίστηκαν και μειώθηκαν έτι περαιτέρω κατά παράβαση θεμελιωδών συνταγματικών αρχών . Για το λόγο αυτό μετά από σχετική αίτηση ακύρωσης της ΟΣΤΟΕ το ΣτΕ με την υπ΄αριθμ.1890/2019 απόφαση του έκρινε παράνομο και αντισυνταγματικό τον επανυπολογισμό των επικουρικών συντάξεων λόγω παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας και την αρχής της ανταποδοτικότητας . Σε συμμόρφωση με την ως άνω απόφαση με το αρ. 44 του Ν. 4670/2020 απαλείφθηκαν οι ρυθμίσεις επανυπολογισμού των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων αντί όμως να αποκατασταθούν πλήρως προβλέφθηκε ότι θα ανέρχονται στο ύψος που ανέρχονταν στις 31.12.2014 ήτοι με τις αντισυνταγματικές μνημονιακές περικοπές, γεγονός που εξακολουθεί να παραβιάζει την αρχή της ανταποδοτικότητας και της αναλογικότητας.
Ακόμη , με το άρθρο 20 του Ν. 4670/2020 προβλέφθηκε ρητά η υποχρέωση σεβασμού στις θεμελιώδεις αρχές του κοινωνικοασφαλιστικού δικαίου ήτοι στην αρχή της ισότητας, της ανταποδοτικότητας ενώ συγχρόνως προβλέφθηκε και η εγγυητική υποχρέωση του Κράτους για το σύνολο των ασφαλιστικών παροχών .
Ωστόσο και ενώ στα πλαίσια του ως άνω νόμου έγιναν ειδικές αναλογιστικές μελέτες οι οποίες αποδείκνυαν την βιωσιμότητα του συστήματος επικουρικής ασφάλισης και την επάρκεια των παροχών μέχρι το 2070, όπως ανέφερε ο τ.Υπουργός Εργασίας, με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο επιχειρείται νέα ασφαλιστική «μεταρρύθμιση » στο χώρο της επικουρικής ασφάλισης ( ένα χρόνο μετά την προηγούμενη) και μετατροπή του συστήματος από διανεμητικό (νοητής κεφαλαιοποίησης που είχε εισάγει το αρ. 96 του Ν. 4387/2016) σε κεφαλαιοποιητικό για όσους εισέρχονται για πρώτη φορά στην αγορά εργασίας από 1.1.2022 και προαιρετικά σε όσους είναι κάτω των 35 ετών .
Με την εφαρμογή του νέου συστήματος οι εισφορές των νέων εργαζόμενων θα αποδίδονται αποκλειστικά στον νέο Ταμείο (ΤΕΚΑ) και θα τοποθετούνται σε ιδιωτικές επενδύσεις με αμφίβολες αποδόσεις ενώ οι καταβαλλόμενες συντάξεις, θα χρηματοδοτούνται από τις εισφορές των «παλαιών» ασφαλισμένων, οι οποίοι σταδιακά θα φθίνουν δημιουργώντας ένα μεγάλο κενό χρηματοδότησης στον e – EΦΚΑ , γεγονός που με την σειρά του θα οδηγήσει μετά βεβαιότητας σε περαιτέρω μείωση των καταβαλλόμενων επικουρικών συντάξεων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις μελέτες που συνοδεύουν το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο η εφαρμογή του νέου συστήματος συνεπάγεται ότι για τα έτη μετά το 2030 θα απαιτηθεί σημαντική επιπρόσθετη χρηματοδότηση στο ισχύον σύστημα. Η Εθνική Αναλογιστική Αρχή εκτιμά την παρούσα αξία της επιπρόσθετης αυτής χρηματοδότησης, που αποτελεί το κόστος μετάβασης, μεταξύ 49 και 78 δισ. ευρώ. Το κόστος αυτό θα καλυφθεί, όπως υποστηρίζεται , από την αύξηση του ΑΕΠ, η οποία όμως είναι μια αμφίβολη πρόβλεψη, για ένα τόσο μακρό χρονικό διάστημα και το μόνο βέβαιο είναι πως θα ασκηθούν πιέσεις στον ΕΦΚΑ και στον κρατικό προϋπολογισμό και τελικά θα κληθούν να καλύψουν το κόστος της μετάβασης οι ήδη συνταξιούχοι αλλά και οι παλαιοί ασφαλισμένοι , όπως έχει συμβεί και στο πρόσφατο παρελθόν .
Εξάλλου όπως έχει επισημανθεί από πολλούς ειδικούς της κοινωνικής ασφάλισης, οι συνθήκες για την εισαγωγή του κεφαλαιοποιητικού συστήματος στην τρέχουσα οικονομική συγκυρία δεν είναι πρόσφορες. Σε μια περίοδο υψηλής ανεργίας, επισφαλούς απασχόλησης, ευέλικτων και διακοπτόμενων μορφών εργασίας, ασταθών ωραρίων και μισθών, το κεφαλαιοποιητικό σύστημα δεν μπορεί να ευδοκιμήσει, οδηγώντας σε ακραίες ανισότητες μεταξύ των ασφαλισμένων και σε ανεπαρκείς συντάξεις.
Σύμφωνα δε με πρόσφατη (2018) εκτεταμένη μελέτη του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας για τις επιπτώσεις της κεφαλαιοποίησης διανεμητικών συστημάτων στις χώρες Λατινικής Αμερικής και της Βαλτικής, αποδείχτηκε ότι οι θετικές επιδράσεις στις κεφαλαιαγορές ήταν πολύ περιορισμένες ενώ οι μόνοι κερδισμένοι από τη μετάβαση στο κεφαλαιοποιητικό σύστημα των ατομικών λογαριασμών αποδείχθηκε ότι ήταν οι μεγάλοι διαχειριστές κεφαλαίων . Αντίθετα για τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους όπως αναφέρεται στην συγκεκριμένη έρευνα του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας η κεφαλαιοποίηση των διανεμητικών συστημάτων προκάλεσε μεταξύ άλλων χαμηλούς συντελεστές αναπλήρωσης, μεγάλη μείωση του μέσου επιπέδου συντάξεων, μεταφορά του δημογραφικού και του χρηματοοικονομικού κινδύνου στους ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους, γεγονός που αντιτίθεται στο άρθρο 22 του Συντάγματος και στις αναφερόμενες υπ΄αριθμ. 2287/2015 και 1890/2019 αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Επισημαίνεται , ότι βασικές αρχές της δημόσιας κοινωνικής ασφάλισης είναι η αρχή της ανταποδοτικότητας, η αρχή της καθολικότητας, η αρχή της υποχρεωτικότητας, η αρχή του δημόσιου χαρακτήρα της υποχρεωτικής ασφάλισης, η αρχή της προστασίας του ασφαλιστικού κεφαλαίου και η αρχή της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας, τόσο με παλαιότερες όσο και με πρόσφατες αποφάσεις του έχει αποφανθεί ότι εν όψει της συνταγματικής υποχρέωσης διασφάλισης στους εργαζόμενους ικανοποιητικού επιπέδου διαβίωσης εγγύς εκείνου που είχαν κατά τον εργασιακό τους βίο δικαιολογείται κατά το άρθρο 22 παρ .5 του Συντάγματος η κατοχύρωση από το νομοθέτη της κοινωνικής ασφαλίσεως ως υποχρεωτικής (με θέσπιση υποχρεώσεως καταβολής ασφαλιστικών εισφορών) και εντεύθεν η παροχή αυτής αποκλειστικά από το Κράτος ή από νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ΑΕΔ 87/1997,ΣτΕ 5024/1987, ΟλΣτΕ 2690/1993, ΟλΣτΕ 3096-3101/2001). Η ανάθεση με την ως άνω συνταγματική διάταξη, της υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης, τόσο της κύριας όσο και της επικουρικής, σε δημόσιους φορείς (κράτος ή νπδδ) έγινε για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ειδικότερα ως εγγύηση προς όσους υποχρεωτικώς ασφαλίζονται ή καταβάλλουν ασφαλιστικές εισφορές έναντι των επιχειρηματικών κινδύνων που συνδέονται με την άσκηση της ασφαλιστικής λειτουργίας από ιδιωτικούς φορείς . (παρ.7 και παρ.11 των υπ΄αριθμ. 2287/2015 και 1889/2019 αντίστοιχα ).
Όπως σημειώνει και σε άρθρο της, στο έγκυρο νομικό περιοδικό Δελτίο Εργατικής Νομοθεσίας (ΔΕΝ), η κα Άρτεμις Αναγνώστου Δεδούλη, Επίτιμη Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Εργασίας και Σύμβουλος του τ. Υπουργού Ι.Βρούτση, το Συμβούλιο της Επικρατείας με τις ως άνω αποφάσεις του έθεσε την επικουρική ασφάλιση υπό την εγγύηση του Κράτους, η ευθύνη του οποίου δεν συμβαδίζει με το ιδιωτικό σύστημα και τις ιδιωτικές επενδύσεις , όπως αυτές προτείνονται με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου (άρθρα 47 επ.).
Κύριε Υπουργέ,
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι η υιοθέτηση του κεφαλαιοποιητικού συστήματος όπως προβλέπεται από το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δεν διασφαλίζει την τήρηση των ως άνω συνταγματικών αρχών που διέπουν την κοινωνική ασφάλιση , πολύ δε περισσότερο στην σημερινή οικονομική, δημογραφική και δημοσιονομική συγκυρία. Η χρηματοδότηση των συντάξεων με βάση το διανεμητικό σύστημα πρέπει να συνεχίσει να αποτελεί τη βάση ενός συνταξιοδοτικού συστήματος που πρέπει να έχει κοινωνικό, δημόσιο χαρακτήρα , στηριζόμενο στη κοινωνική αλληλεγγύη και στην αλληλεγγύη των γενεών. Σε ένα διανεμητικό σύστημα η χρηστή διακυβέρνηση και οργάνωση αποτελεί μονόδρομο για τη διαφανή και αποτελεσματική διαχείριση των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι προεκτεθέντες συνταγματικά επιβεβλημένοι σκοποί της επάρκειας των παροχών προς διασφάλιση ικανοποιητικού επιπέδου διαβίωσης των συνταξιούχων και αποκατάστασης των επικουρικών συντάξεων των Τραπεζοϋπαλλήλων .
ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΣΤΟΕ