1. Τα περιουσιακά στοιχεία του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (Τ.Ε.Κ.Α.) επενδύονται με γνώμονα το βέλτιστο συμφέρον των ασφαλισμένων και των δικαιούχων, την ασφάλεια, την ποιότητα, τη ρευστότητα και την κερδοφορία του χαρτοφυλακίου στο σύνολό του στη βάση της αρχής της συνετής διαχείρισης και της ανάπτυξης της οικονομίας.
2. Το Ταμείο μεριμνά ιδίως για την επαρκή διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου και την επιλογή ποιοτικών επενδύσεων που προσιδιάζουν στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μελλοντικών συνταξιοδοτικών παροχών. Στο πλαίσιο αυτό αποφεύγονται η υπέρμετρη εξάρτηση από συγκεκριμένο στοιχείο ή εκδότη ή όμιλο επιχειρήσεων, καθώς και η υπέρμετρη συσσώρευση κινδύνων στο χαρτοφυλάκιο συνολικά.
3. Τα περιουσιακά στοιχεία επενδύονται πρωτίστως σε ρυθμιζόμενες αγορές και το τμήμα που επενδύεται σε στοιχεία μη εισηγμένα προς διαπραγμάτευση σε ρυθμιζόμενες αγορές πρέπει σε κάθε περίπτωση να παραμένει σε συνετά επίπεδα.
4. Επενδύσεις σε παράγωγα χρηματοπιστωτικά μέσα επιτρέπονται, μόνο εφόσον συμβάλλουν στη μείωση των επενδυτικών κινδύνων ή διευκολύνουν την αποτελεσματική επενδυτική διαχείριση.
5. Το αποθεματικό παροχών του Ταμείου επενδύεται σε προϊόντα χαμηλού επενδυτικού κινδύνου, όπως αυτά προσδιορίζονται με απόφαση του Δ.Σ., ύστερα από γνώμη της Επενδυτικής Επιτροπής και της Μονάδας Διαχείρισης Κινδύνων.
6. Τα περιουσιακά στοιχεία του Ταμείου δεν μπορούν να διατεθούν ή εν γένει να χρησιμοποιηθούν για σκοπούς διάφορους από τους σκοπούς του άρθρου 1.
Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...Άρθρο 47 Στρατηγική επενδύσεων
Άρθρο 47 Στρατηγική επενδύσεων
- 77 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Β΄ ΤΑΜΕΙΟ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Κεφάλαιο Α΄ Ίδρυση του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 4 Ίδρυση – Επωνυμία – Έδρα – Εποπτεία – Έναρξη λειτουργίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 6 Ασφαλιστέα πρόσωπα – Τροποποίηση του άρθρου 37 ν. 4052/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 Χρόνος ασφάλισηςΆρθρο 7 Χρόνος ασφάλισης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Κρατήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Κεφάλαιο Β΄ Οργάνωση του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 10 Όργανα διοίκησηςΚεφάλαιο Β΄ Οργάνωση του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 10 Όργανα διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Σύνθεση και θητεία των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 11 Σύνθεση και θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- 1 Σχόλιο Άρθρο 12 Διαδικασία επιλογής και ορισμός των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Κωλύματα διορισμού των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 13 Κωλύματα διορισμού των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Ασυμβίβαστα των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 14 Ασυμβίβαστα των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Σύγκρουση συμφερόντων των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 15 Σύγκρουση συμφερόντων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Υποχρεώσεις των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 16 Υποχρεώσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Κυρώσεις επί των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 17 Κυρώσεις επί των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Παύση των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 18 Παύση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ευθύνη των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Αρμοδιότητες του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 20 Αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Λειτουργία του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 21 Λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 ΠρόεδροςΆρθρο 22 Πρόεδρος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Διευθύνων ΣύμβουλοςΆρθρο 23 Διευθύνων Σύμβουλος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Διαδικασία επιλογής και ορισμός του Διευθύνοντος ΣυμβούλουΆρθρο 24 Διαδικασία επιλογής και ορισμός του Διευθύνοντος Συμβούλου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Αναπλήρωση και προσωρινή άσκηση καθηκόντων του Διευθύνοντος ΣυμβούλουΆρθρο 25 Αναπλήρωση και προσωρινή άσκηση καθηκόντων του Διευθύνοντος Συμβούλου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Αρμοδιότητες του Διευθύνοντος ΣυμβούλουΆρθρο 26 Αρμοδιότητες του Διευθύνοντος Συμβούλου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Σύσταση και στελέχωση του Ιδιαίτερου Γραφείου του Διευθύνοντος ΣυμβούλουΆρθρο 27 Σύσταση και στελέχωση του Ιδιαίτερου Γραφείου του Διευθύνοντος Συμβούλου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Επενδυτική ΕπιτροπήΆρθρο 28 Επενδυτική Επιτροπή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 Γραφείο Νομικού Συμβούλου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους – Τροποποίηση άρθρου 17 ν. 3086/2002
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Δικονομικά και οικονομικά προνόμιαΆρθρο 30 Δικονομικά και οικονομικά προνόμια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Κεφάλαιο Γ΄ Σύστημα Διακυβέρνησης του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 31 Βασικές λειτουργίες του συστήματος διακυβέρνησηςΚεφάλαιο Γ΄ Σύστημα Διακυβέρνησης του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 31 Βασικές λειτουργίες του συστήματος διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Αναλογιστική ΥπηρεσίαΆρθρο 32 Αναλογιστική Υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Μονάδα Διαχείρισης ΚινδύνωνΆρθρο 33 Μονάδα Διαχείρισης Κινδύνων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Μονάδα Εσωτερικού ΕλέγχουΆρθρο 34 Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Χρηματοοικονομικές καταστάσεις και εκθέσειςΆρθρο 35 Χρηματοοικονομικές καταστάσεις και εκθέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Χρηματοοικονομικές καταστάσειςΆρθρο 36 Χρηματοοικονομικές καταστάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Ετήσιες εκθέσειςΆρθρο 37 Ετήσιες εκθέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Έργα, προμήθειες και υποχρεώσεις του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης ως Φορέα της Γενικής ΚυβέρνησηςΆρθρο 38 Έργα, προμήθειες και υποχρεώσεις του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης ως Φορέα της Γενικής Κυβέρνησης
- 1 ΣχόλιοΚεφάλαιο Δ΄ Στελέχωση του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 39 Προσωπικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Υποχρεώσεις εχεμύθειαςΆρθρο 40 Υποχρεώσεις εχεμύθειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Υπηρεσιακά ΣυμβούλιαΆρθρο 41 Υπηρεσιακά Συμβούλια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Πειθαρχική ευθύνη υπαλλήλων – Πειθαρχικό συμβούλιοΆρθρο 42 Πειθαρχική ευθύνη υπαλλήλων – Πειθαρχικό συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Κεφάλαιο Α΄ Εισφορές και επενδυτική λειτουργία Άρθρο 43 ΕισφορέςΜΕΡΟΣ Γ΄ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Κεφάλαιο Α΄ Εισφορές και επενδυτική λειτουργία Άρθρο 43 Εισφορές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Ληξιπρόθεσμες εισφορέςΆρθρο 44 Ληξιπρόθεσμες εισφορές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Ρύθμιση ζητημάτων διαδικασίας είσπραξηςΆρθρο 45 Ρύθμιση ζητημάτων διαδικασίας είσπραξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Ατομικός Λογαριασμός Ασφαλισμένου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Στρατηγική επενδύσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Επενδυτικά Προγράμματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Διαχειριστής ΕπενδύσεωνΆρθρο 49 Διαχειριστής Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 Αρμοδιότητες Διαχειριστή ΕπενδύσεωνΆρθρο 50 Αρμοδιότητες Διαχειριστή Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 ΘεματοφύλακαςΆρθρο 51 Θεματοφύλακας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Κεφάλαιο Β΄ Παροχές Άρθρο 52 Επικουρική σύνταξη γήρατοςΚεφάλαιο Β΄ Παροχές Άρθρο 52 Επικουρική σύνταξη γήρατος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Επιστροφή εισφορώνΆρθρο 53 Επιστροφή εισφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Επικουρική σύνταξη αναπηρίαςΆρθρο 54 Επικουρική σύνταξη αναπηρίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Επικουρική σύνταξη λόγω θανάτου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 56 Συνυπολογισμός χρόνου επικουρικής ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Εισφορές υγειονομικής περίθαλψης συνταξιούχωνΆρθρο 57 Εισφορές υγειονομικής περίθαλψης συνταξιούχων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Έναρξη και λήξη συνταξιοδοτικού δικαιώματος στο ΤαμείοΆρθρο 58 Έναρξη και λήξη συνταξιοδοτικού δικαιώματος στο Ταμείο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 Αναπλήρωση πόρων διανεμητικού συστήματος επικουρικής ασφάλισης και προστασία επάρκειας παροχών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 60 Κρατική εγγύηση
- 2 ΣχόλιαΚεφάλαιο Γ΄ Δικαιώματα και υποχρεώσεις των ασφαλισμένων Άρθρο 61 Ενημέρωση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Επιλογή επενδυτικού προγράμματοςΆρθρο 62 Επιλογή επενδυτικού προγράμματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης Άρθρο 63 Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Αναγνώριση χρόνου ασφάλισηςΆρθρο 64 Αναγνώριση χρόνου ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Ενδικοφανείς προσφυγέςΆρθρο 65 Ενδικοφανείς προσφυγές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Διοικητικές επιτροπές εξέτασης ενδικοφανών προσφυγών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Παραγραφή απαιτήσεων υπέρ και κατά του ΤαμείουΆρθρο 67 Παραγραφή απαιτήσεων υπέρ και κατά του Ταμείου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ΄ Εξουσιοδοτικές και μεταβατικές διατάξεις Άρθρο 68 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΜΕΡΟΣ Δ΄ Εξουσιοδοτικές και μεταβατικές διατάξεις Άρθρο 68 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Προσωρινή Διοικούσα ΕπιτροπήΆρθρο 69 Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Μεταβατική Επενδυτική ΕπιτροπήΆρθρο 70 Μεταβατική Επενδυτική Επιτροπή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Μεταβατικός Διαχειριστής ΕπενδύσεωνΆρθρο 71 Μεταβατικός Διαχειριστής Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Μεταβατική διάταξη για ενδικοφανείς προσφυγέςΆρθρο 72 Μεταβατική διάταξη για ενδικοφανείς προσφυγές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 Μεταβατικός σύμβουλος προσλήψεωνΆρθρο 73 Μεταβατικός σύμβουλος προσλήψεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 74 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 74 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Ιουνίου 2021, 23:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Ιουλίου 2021, 23:00
Σχετικό Υλικό
Αναλογιστική Μελέτη ΕΑΑ ΙΟΒΕ - Μακροοικονομική επίδραση σεναρίων συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισηςΟΔΔΗΧ - Ανάλυση Βιωσιμότητας Χρέους σε εναλλακτικά σενάρια μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού συστήματοςΑνάλυση συνεπειών ρύθμισηςσχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 116 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Στην παράγραφο 1 υπάρχει ένα απλό ευχολόγιο χωρίς να υπάρχει ιεράρχηση αυτών των στόχων. Αφού το κλειδί όλου του σχεδίου είναι οι επενδύσεις θα έπρεπε να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα και για την προκαθορισμένη επιλογή αλλά και για ύπαρξη ποικιλίας επιλογών από ιδιωτικούς επενδυτικούς οργανισμούς].
Στην παράγραφο 3 πρέπει να οριστούν τα «…συνετά επίπεδα».
Άρθρο 47 Στρατηγική επενδύσεων
Στην παρ. 2, η έννοια της «υπέρμετρης εξάρτησης» είναι ασαφώς ορισμένη και θα πρέπει να ορίζεται ρητά ποιός είναι υπεύθυνος για την ανάλυση (φαντάζομαι η μονάδα διαχείρισης κινδύνου;).
Στην παρ. 3 η έννοια «συνετά» επίπεδα επίσης είναι ασαφώς ορισμένη και απουσιάζει η αναφορά στο ποιός είναι υπεύθυνος για τη σχετική αποτίμηση.
Στην παρ 4., μα τα παράγωγα είναι σχεδιασμένα ακριβώς για το σκοπό αυτό, δηλαδή τη μείωση επενδυτικών κινδύνων και την αποτελεσματική διαχείριση. Είδαμε όμως όλοι το 2008 πως τα παράγωγα χρησιμοποιήθηκαν ως όχημα για την πλήρη κατάρρευση του συστήματος. Θα πρέπει να ορίζεται σαφές όριο του χαρτοφυλακίου που αφορά τα παράγωγα καθώς και το ποιός έχει την ευθύνη της ρύθμισης του ορίου.
Η παρ. 6 είναι αστεία – ξεκάθαρα τα περιουσιακά στοιχεία χρησιμοποιούνται για άλλους σκοπούς, οι οποίοι είναι η στήριξη της οικονομίας μέσω της επένδυσης και συμμετοχής σε μετοχικά σχήματα διαφόρων εταιρειών (βλ και αιτιολογική έκθεση). Θα μπορούσε να πει κανείς κακόβουλα, ότι πρωταρχικός σκοπός είναι αυτός και όχι η παροχή σύνταξης, αφού κανένας δεν θα έχει και ευθύνη για ότι μέλλει γενέσθαι (αρ. 19).
Κοιτάξτε τώρα πως θα γίνει και η «δουλειά»:
– Η Επενδυτική Επιτροπή και η Μονάδα Κινδύνου λαμβάνουν οδηγίες από πρόσωπο επιρροής (δε θα πω ποιός μπορεί να είναι, αλλά μόνο ότι είναι εύκολο να υπάρξει), να εισηγηθεί τη στήριξη με αγορά μετοχών συγκεκριμένου ομίλου (ή και τη δημιουργία προβλημάτων σε όμιλο, με ταχεία πώληση μετοχών του που έχει το ΤΕΚΑ).
– Τα μέλη των επιτροπών αυτών δεν έχουν μισθό που εξαρτάται από την αποδοτικότητα των προτάσεων που θα εκφέρουν, και άρα τα συμφέροντά τους δεν ευθυγραμμίζονται απαραίτητα με αυτά του ταμείου. Ούτε βέβαια ελέγχει κανείς την ορθότητα των προτάσεών τους.
– Τα μέλη του ΔΣ εγκρίνουν, χωρίς να έχουν καμία ευθύνη, αφού η «γνώμη» τους μπορεί να θεωρηθεί αιτιολογημένη αν πουν ότι στηρίζεται στην έκθεση μιας μιλημένης επενδυτικής επιτροπής και μονάδας κινδύνου.
– Το ΤΕΚΑ καταγράφει μεγάλες ζημιές.
– Οι ασφαλισμένοι καλούνται να αναπροσαρμόσουν τις εισφορές τους προς τα άνω ή να πάρουν μικρότερη σύνταξη.
– Κανείς δε διώκεται.
Και κάπως έτσι το ΤΕΚΑ μπορεί να γίνει άνετα ένα εργαλείο εκβιασμού, διαφθοράς και κατασπατάλησης του υστερήματος των εργαζομένων, αφού κανένας δεν έχει έλεγχο, οι εισηγήσεις της Επενδυτικής Επιτροπής ή της Μονάδας Κινδύνου δεν είναι δημόσιες και δεν υπάγονται σε έλεγχο ή κρίση από καμία ανεξάρτητη αρχή, τα μέλη του ΔΣ, ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος έχουν το ακαταδίωτο.
Εν γένει, η στρατηγική επενδύσεων, έτσι όπως περιγράφεται, είναι εντελώς απαράδεκτη και δε διασφαλίζει με κανένα τρόπο τα συμφέροντα των εργαζόμενων – Θα πρέπει να προβλέπεται συνεχής και ανεξάρτητος έλεγχος από πολλαπλούς φορείς (π.χ. ελεγκτικές και επενδυτικές εταιρείες, δημόσιους φορείς, επιτροπές εμπειρογνωμόνων κ.α.) και όχι μόνο να βασίζονται οι αποφάσεις σε εκθέσεις εσωτερικών επιτροπών, και ενός ΔΣ που έχει το ακαταδίωκτο.