Αντικείμενο του παρόντος είναι η οργάνωση της δημόσιας υποχρεωτικής επικουρικής ασφάλισης με βάση το οικονομικό σύστημα κεφαλαιοποιητικού χαρακτήρα προκαθορισμένων εισφορών για το σύνολο των ασφαλιστέων προσώπων που υπάγονται σε αυτή, καθώς και η ίδρυση Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (Τ.Ε.Κ.Α.) υπό τη μορφή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου για τη διαχείριση της λειτουργίας της νέας επικουρικής ασφάλισης.
Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...Άρθρο 2 Αντικείμενο
Άρθρο 2 Αντικείμενο
- 77 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Β΄ ΤΑΜΕΙΟ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Κεφάλαιο Α΄ Ίδρυση του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 4 Ίδρυση – Επωνυμία – Έδρα – Εποπτεία – Έναρξη λειτουργίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 6 Ασφαλιστέα πρόσωπα – Τροποποίηση του άρθρου 37 ν. 4052/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 Χρόνος ασφάλισηςΆρθρο 7 Χρόνος ασφάλισης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Πόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Κρατήσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Κεφάλαιο Β΄ Οργάνωση του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 10 Όργανα διοίκησηςΚεφάλαιο Β΄ Οργάνωση του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 10 Όργανα διοίκησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Σύνθεση και θητεία των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 11 Σύνθεση και θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- 1 Σχόλιο Άρθρο 12 Διαδικασία επιλογής και ορισμός των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 Κωλύματα διορισμού των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 13 Κωλύματα διορισμού των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Ασυμβίβαστα των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 14 Ασυμβίβαστα των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Σύγκρουση συμφερόντων των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 15 Σύγκρουση συμφερόντων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Υποχρεώσεις των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 16 Υποχρεώσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Κυρώσεις επί των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 17 Κυρώσεις επί των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Παύση των μελών του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 18 Παύση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ευθύνη των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Αρμοδιότητες του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 20 Αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Λειτουργία του Διοικητικού ΣυμβουλίουΆρθρο 21 Λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 ΠρόεδροςΆρθρο 22 Πρόεδρος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Διευθύνων ΣύμβουλοςΆρθρο 23 Διευθύνων Σύμβουλος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Διαδικασία επιλογής και ορισμός του Διευθύνοντος ΣυμβούλουΆρθρο 24 Διαδικασία επιλογής και ορισμός του Διευθύνοντος Συμβούλου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Αναπλήρωση και προσωρινή άσκηση καθηκόντων του Διευθύνοντος ΣυμβούλουΆρθρο 25 Αναπλήρωση και προσωρινή άσκηση καθηκόντων του Διευθύνοντος Συμβούλου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Αρμοδιότητες του Διευθύνοντος ΣυμβούλουΆρθρο 26 Αρμοδιότητες του Διευθύνοντος Συμβούλου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Σύσταση και στελέχωση του Ιδιαίτερου Γραφείου του Διευθύνοντος ΣυμβούλουΆρθρο 27 Σύσταση και στελέχωση του Ιδιαίτερου Γραφείου του Διευθύνοντος Συμβούλου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Επενδυτική ΕπιτροπήΆρθρο 28 Επενδυτική Επιτροπή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 Γραφείο Νομικού Συμβούλου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους – Τροποποίηση άρθρου 17 ν. 3086/2002
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Δικονομικά και οικονομικά προνόμιαΆρθρο 30 Δικονομικά και οικονομικά προνόμια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Κεφάλαιο Γ΄ Σύστημα Διακυβέρνησης του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 31 Βασικές λειτουργίες του συστήματος διακυβέρνησηςΚεφάλαιο Γ΄ Σύστημα Διακυβέρνησης του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 31 Βασικές λειτουργίες του συστήματος διακυβέρνησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Αναλογιστική ΥπηρεσίαΆρθρο 32 Αναλογιστική Υπηρεσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Μονάδα Διαχείρισης ΚινδύνωνΆρθρο 33 Μονάδα Διαχείρισης Κινδύνων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Μονάδα Εσωτερικού ΕλέγχουΆρθρο 34 Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Χρηματοοικονομικές καταστάσεις και εκθέσειςΆρθρο 35 Χρηματοοικονομικές καταστάσεις και εκθέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Χρηματοοικονομικές καταστάσειςΆρθρο 36 Χρηματοοικονομικές καταστάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Ετήσιες εκθέσειςΆρθρο 37 Ετήσιες εκθέσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Έργα, προμήθειες και υποχρεώσεις του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης ως Φορέα της Γενικής ΚυβέρνησηςΆρθρο 38 Έργα, προμήθειες και υποχρεώσεις του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης ως Φορέα της Γενικής Κυβέρνησης
- 1 ΣχόλιοΚεφάλαιο Δ΄ Στελέχωση του Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης Άρθρο 39 Προσωπικό
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Υποχρεώσεις εχεμύθειαςΆρθρο 40 Υποχρεώσεις εχεμύθειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Υπηρεσιακά ΣυμβούλιαΆρθρο 41 Υπηρεσιακά Συμβούλια
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Πειθαρχική ευθύνη υπαλλήλων – Πειθαρχικό συμβούλιοΆρθρο 42 Πειθαρχική ευθύνη υπαλλήλων – Πειθαρχικό συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Κεφάλαιο Α΄ Εισφορές και επενδυτική λειτουργία Άρθρο 43 ΕισφορέςΜΕΡΟΣ Γ΄ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Κεφάλαιο Α΄ Εισφορές και επενδυτική λειτουργία Άρθρο 43 Εισφορές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Ληξιπρόθεσμες εισφορέςΆρθρο 44 Ληξιπρόθεσμες εισφορές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Ρύθμιση ζητημάτων διαδικασίας είσπραξηςΆρθρο 45 Ρύθμιση ζητημάτων διαδικασίας είσπραξης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Ατομικός Λογαριασμός Ασφαλισμένου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 47 Στρατηγική επενδύσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Επενδυτικά Προγράμματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Διαχειριστής ΕπενδύσεωνΆρθρο 49 Διαχειριστής Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 Αρμοδιότητες Διαχειριστή ΕπενδύσεωνΆρθρο 50 Αρμοδιότητες Διαχειριστή Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 ΘεματοφύλακαςΆρθρο 51 Θεματοφύλακας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Κεφάλαιο Β΄ Παροχές Άρθρο 52 Επικουρική σύνταξη γήρατοςΚεφάλαιο Β΄ Παροχές Άρθρο 52 Επικουρική σύνταξη γήρατος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Επιστροφή εισφορώνΆρθρο 53 Επιστροφή εισφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Επικουρική σύνταξη αναπηρίαςΆρθρο 54 Επικουρική σύνταξη αναπηρίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Επικουρική σύνταξη λόγω θανάτου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 56 Συνυπολογισμός χρόνου επικουρικής ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Εισφορές υγειονομικής περίθαλψης συνταξιούχωνΆρθρο 57 Εισφορές υγειονομικής περίθαλψης συνταξιούχων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Έναρξη και λήξη συνταξιοδοτικού δικαιώματος στο ΤαμείοΆρθρο 58 Έναρξη και λήξη συνταξιοδοτικού δικαιώματος στο Ταμείο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 Αναπλήρωση πόρων διανεμητικού συστήματος επικουρικής ασφάλισης και προστασία επάρκειας παροχών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 60 Κρατική εγγύηση
- 2 ΣχόλιαΚεφάλαιο Γ΄ Δικαιώματα και υποχρεώσεις των ασφαλισμένων Άρθρο 61 Ενημέρωση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Επιλογή επενδυτικού προγράμματοςΆρθρο 62 Επιλογή επενδυτικού προγράμματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης Άρθρο 63 Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Αναγνώριση χρόνου ασφάλισηςΆρθρο 64 Αναγνώριση χρόνου ασφάλισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Ενδικοφανείς προσφυγέςΆρθρο 65 Ενδικοφανείς προσφυγές
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Διοικητικές επιτροπές εξέτασης ενδικοφανών προσφυγών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Παραγραφή απαιτήσεων υπέρ και κατά του ΤαμείουΆρθρο 67 Παραγραφή απαιτήσεων υπέρ και κατά του Ταμείου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Δ΄ Εξουσιοδοτικές και μεταβατικές διατάξεις Άρθρο 68 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΜΕΡΟΣ Δ΄ Εξουσιοδοτικές και μεταβατικές διατάξεις Άρθρο 68 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Προσωρινή Διοικούσα ΕπιτροπήΆρθρο 69 Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Μεταβατική Επενδυτική ΕπιτροπήΆρθρο 70 Μεταβατική Επενδυτική Επιτροπή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Μεταβατικός Διαχειριστής ΕπενδύσεωνΆρθρο 71 Μεταβατικός Διαχειριστής Επενδύσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Μεταβατική διάταξη για ενδικοφανείς προσφυγέςΆρθρο 72 Μεταβατική διάταξη για ενδικοφανείς προσφυγές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 Μεταβατικός σύμβουλος προσλήψεωνΆρθρο 73 Μεταβατικός σύμβουλος προσλήψεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 74 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 74 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Ιουνίου 2021, 23:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Ιουλίου 2021, 23:00
Σχετικό Υλικό
Αναλογιστική Μελέτη ΕΑΑ ΙΟΒΕ - Μακροοικονομική επίδραση σεναρίων συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισηςΟΔΔΗΧ - Ανάλυση Βιωσιμότητας Χρέους σε εναλλακτικά σενάρια μεταρρύθμισης του ασφαλιστικού συστήματοςΑνάλυση συνεπειών ρύθμισηςσχέδιο νόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 116 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Προς την διαχείριση του Δικτυακού Τόπου.
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειές σας, για την αποκατάσταση των αστοχιών του ηλεκτρονικού συστήματος, φαίνεται ότι ο «δαίμων του τυπογραφείου» επιμένει να μην θέλει να δεχτεί τις διορθωτικές παρεμβάσεις σας. Τα επίμαχα σημεία είναι των παραγράφων 1 και 18, που εξαφανίστηκαν προτάσεις και όροι, γι΄αυτό και σας παρακαλώ, σας τα στέλνω για μια ακόμη φορά με την μορφή που ακολουθεί, επιχειρείστε άλλη μια και τελευταία προσπάθεια. Μπορείτε να τα βάλετε σε συνέχεια της ανάρτησης που ήδη έχετε κάνει. Σας ευχαριστώ και πάλι, να με συμπαθάτε που σας ταλαιπωρώ.
=============================================================================================================================
1) Για λόγους διασφάλισης και προστασίας των Ασφαλισμένων από μελλοντικές κυβερνητικές αλλαγές ή ακόμη και από ενδοκυβερνητικές διαφοροποιήσεις, γιατί δεν τίθεται ρήτρα (διαχρονικής δέσμευσης) ότι: οι εισφορές, συνεισφορές και οι αποδόσεις τους αποτελούν προϊόν της Αμοιβής Εργασίας και θεμελιωμένο και ανεπιφύλακτο Περιουσιακό στοιχείο των Ασφαλισμένων, του οποίου τα δικαιώματα προστατεύονται από το Σύνταγμα (άρθρο 22 παρ. 5), το 1ο άρθρο του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (Ε.Σ.Δ.Α.) καθώς και του Ευρωπαϊκού Δικαίου & Νομολογίας;
2) Δεν αναφέρεται προκαθορισμένα, ο τρόπος υπολογισμού της μηνιαίας Επικουρικής σύνταξης και επί ποίων αποδοχών, με την απροσδιόριστη διατύπωση περί: υπολογισμού βάσει τεχνικών παραμέτρων, καθώς και η διάρκεια καταβολής της, διότι είναι αυτονόητο ότι το Ατομικό Κεφάλαιο εξαντλείται μετά την παρέλευση κάποιων ετών παροχής.
3) Ποιός θα αποφασίζει και με τι κριτήρια την διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου επένδυσης, ενός εκάστου Ατομικού Λογαριασμού συγκέντρωσης εισφορών Ασφαλισμένου;
4)Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά μελλοντικών συνταξιοδοτικών παροχών, όπως γενικά αναγράφεται στο σχετικό άρθρο του σχεδίου νόμου;
– Τι σημαίνει προκαθορισμένο επενδυτικό πρόγραμμα κύκλου ζωής και σε τι συνίσταται και ποιά τα αξιολογικά του κριτήρια;
– Οι αναφορές περί πραγματικής αξίας και πραγματικές τιμές πως νοούνται για να ορίζονται ξεκάθαρα;
Παρακαλώ πολύ, επειδή διαπίστωσα στην ανάρτηση να έχουν χαθεί προτάσεις και λέξεις ουσίας, όπως διαγράψετε την και επαναλάβετε την ανάρτηση του κειμένου, καθότι από δική μου αστοχία στην αρχική αποστολή τα συγκεκριμένα τα είχα με πλάγια στοιχεία, τα οποία και άλλαξα. Ευχαριστώ και συγνώμη.
Προς το Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων
υπόψιν κ.κ. α) Χατζηδάκη (υπουργού) & β) Τσακλόγλου (υφυπουργού)
Σημείωμα για την Δημόσια Ηλεκτρονική Διαβούλευση
Από τα αναφερόμενα στην μελέτη της Αναλογιστικής Αρχής, την Αιτιολογική Έκθεση και το σχέδιο Νόμου που αφορούν την <<Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση, ίδρυση, οργάνωση και λειτουργία Ταμείου Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης και συναφείς διατάξεις», έχω να σας παραθέσω τις κάτωθι επισημάνσεις, παρατηρήσεις και ερωτήματα:
1ον) Για λόγους διασφάλισης και προστασίας των Ασφαλισμένων από μελλοντικές κυβερνητικές αλλαγές ή ακόμη και από ενδοκυβερνητικές διαφοροποιήσεις, γιατί δεν τίθεται ρήτρα (διαχρονικής δέσμευσης) ότι: <>;
2ον) Σε πίνακα της Αναλογιστικής μελέτης εξαγωγής συμπερασμάτων, για την αποτύπωση της διαφοράς με το προτεινόμενο Κεφαλαιοποιητικό σύστημα Ατομικών Λογ/σμών σε σχέση με το ισχύον Διανεμητικό (Επικουρικής Κοινωνικής Ασφάλισης), επιλέγω χάριν παραδείγματος ένα από αυτά: για 35 χρόνια το 2060 και 65 ετών προυπολογίζεται με απόδοση 4% να προκύπτει Επικουρική σύνταξη με το Κεφαλαιοποιητικό 491 ευρώ και με απόδοση 4,5% να προκύπτει 593 ευρώ (διαφορά 0,5% μεταξύ των δύο αποδόσεων: 102 ευρώ), όταν με το ισχύον Διανεμητικό η Επικουρική σύνταξη αντιστοίχως ανέρχεται στα 483 ευρώ (με μηδενική απόδοση-0%). Τότε, κατά το παράδειγμα, δεν υπάρχει ούτε το καταβληθέν κεφάλαιο από εισφορές.
– Tα αναφερόμενα ποσά είναι το προϊόν της υποτιθέμενης κάθε ποσοστιαίας μονάδας απόδοσης κεφαλαίου;
– Τότε, κατά το σχέδιο νόμου, θα πρέπει να καταβληθεί μόνο το κεφάλαιο, που σίγουρα θα είναι το 1/4 του ποσού των 483 ευρώ που καταβάλλεται με το ισχύον σήμερα Διανεμητικό σύστημα, δηλ. έχουμε να κάνουμε με μεθοδολογία για την απόδοση μόνο των εισφορών;
3ον) Δεν αναφέρεται πουθενά, περί τίνος τελικώς σχηματισθέντος κεφαλαίου πρόκειται χωρίς την απόδοση του, για χρήσιμους υπολογισμούς και αναγωγές αλλά και την απαραίτητη σύγκριση τάξης μεγεθών.
4ον) Δεν αναφέρεται προκαθορισμένα, ο τρόπος υπολογισμού της μηνιαίας Επικουρικής σύνταξης και επί ποίων αποδοχών, με την απροσδιόριστη διατύπωση περί <>, καθώς και η διάρκεια καταβολής της, διότι είναι αυτονόητο ότι το Ατομικό Κεφάλαιο εξαντλείται μετά την παρέλευση κάποιων ετών παροχής.
– Γίνεται με γενικόλογο τρόπο αναφορά, περί προσδόκιμου ζωής χωρίς να εμφανίζονται κάποιοι αντίστοιχοι πίνακες ηλικιών [ή όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται ως πίνακες θνησιμότητας!] κι έτσι συνάγεται το συμπέρασμα ότι πρόκειται για συνταξιοδοτική παροχή ορισμένου χρόνου. Με παρεπόμενο ερώτημα: θα καλυφθεί το κόστος της παροχής της σύνταξης, στην περίπτωση «υπέρβασης» των ηλικιακών ορίων του προσδόκιμου ζωής;
5ον) Καθότι το νέο σύστημα δεν θα μπορεί να χρηματοδοτηθεί (πέραν μιας πενταετίας, όπως αναφέρεται) από τον Κρατικό προϋπολογισμό, τα προκύπτοντα και αναπόφευκτα χρηματοδοτικά κενά θα καλύπτονται από τον Α.Κ.Α.ΓΕ. (Αποθεματικό του Διανεμητικού συστήματος) ή θα έχει ως συνέπεια την μείωση των παροχών;
6ον) Δεν αναφέρονται σε κανένα σημείο ποιές οι αποδοχές βάσει των οποίων υπολογίζεται το Ατομικό Ασφαλιστικό Κεφάλαιο, ούτε και εάν υπάρχει η δυνατότητα προεξόφλησης πριν την συμπλήρωση των ηλικιακών προϋποθέσεων. Εάν όπως αναφέρεται: <>. Τότε, τι είδους » Ατομικός κουμπαράς» είναι;
7ον) Δεν αναφέρονται και δεν προσδιορίζονται: το ποσοστό ανεργίας, ο αριθμός των Εργαζομένων και με ποιές αποδοχές.
8ον) Εισάγεται πρωτοφανώς η παρακράτηση 1% επί του ποσού των καταβληθεισών εισφορών (6%) για λειτουργικά έξοδα του νέου Ταμείου.
– Τι συνιστούν αυτά τα λειτουργικά έξοδα, με ποιούς αποδέκτες και αυτό δεν θα προκαλέσει την αντίστοιχη μείωση του Ατομικού κεφαλαίου με την αντίστοιχη μείωση των συντάξεων;
9ον) Η διατύπωση ότι η Πολιτεία θα <> για την κάλυψη των αναγκαίων κεφαλαίων επιχορήγησης που θα προκύπτουν (και θα προκύψουν) για τους σημερινούς & μελλοντικούς συντ/χους του Διανεμητικού συστήματος (στηριζόμενο στην Αλληλεγγύη των Γενεών), πως μεταφράζεται και πως κατοχυρώνεται; όταν ήδη έχει νομοθετηθεί η απαγόρευση της χρηματοδότησης της σημερινής Επικουρικής Ασφάλισης (παρά περι του ακριβώς αντιθέτου που έχει αποφανθεί ήδη το ΣτΕ) και όταν έχει νομοθετηθεί ο «αυτόματος σταθεροποιητής» (γνωστή ως ρήτρα μηδενικού ελλείμματος) για το ισχύον Διανεμητικό σύστημα.
10ον) Δεν αναφέρεται σε κανένα σημείο πως θα υπολογίζεται η σύνταξη λόγω θανάτου (στους δικαιοδόχους) ή λόγω αναπηρίας;
– Γιατί το σχηματισθέν κεφάλαιο δεν αποδίδεται στους κληρονόμους; ενώ υποτίθεται αποτελεί «Ατομικό κουμπαρά» αντίστοιχο μιας συνήθους τραπεζικής κατάθεσης, η οποία έχει περισσότερες πιθανότητες μεγαλύτερης απόδοσης και με τα επακόλουθα ενοχικά δικαιώματα.
11ον) Βάσει, πάλι, του παραδείγματος του Υπουργείου: για 1000 ευρώ μηνιαίο μισθό Χ 6% εισφορές Χ 14 μισθούς ετησίως Χ 40 έτη ασφάλισης, προκύπτει ασφαλιστικό κεφάλαιο από τις καταβληθείσες εισφορές 33.600 ευρώ. Με την συνταξιοδότηση και με προσδόκιμο ζωής τα 20 χρόνια υπολογίζεται: 33.600 : 20 χρόνια : 12 μήνες = 140 ευρώ Επικουρική σύνταξη.
Εάν συνυπολογίσουμε και το 1% παρακράτηση λειτουργικών εξόδων(;) από τις καταβληθείσες εισφορές, τότε για να έχουμε το αριθμητικό αποτέλεσμα (κατά τους υπολογισμούς του Υπουργείου) των 479 ευρώ με το Κεφαλαιοποιητικό σύστημα από τα 140 ευρώ, θα πρέπει να έχουμε απόδοση 400% του κεφαλαίου των 33.600 ευρώ.
12ον) Οι οριζοντιοποιημένες (flat tax) εισφορές υπέρ ΕΟΠΥΥ έχει συνεκτιμηθεί τι αρνητικές συνέπειες θα επιφέρει στα έσοδα του Οργανισμού και εάν ναί, τι πρόνοιες έχουν σχεδιαστεί να ληφθούν;
13ον) Ελήφθη υπόψιν Έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α. που συστήνει την αποφυγή δημιουργίας Χρέους από τις συνέπειες συνέχισης της πληρωμής των Επικουρικών συντάξεων των σημερινών 1,3 εκατ. και των μελλοντικών 3,4 εκατ. συνταξιούχων του Διανεμητικού συστήματος;
– Θα επιβαρυνθεί ο Κρατικός προϋπολογισμός, θα ληφθούν δάνεια, θα έχουμε πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση ή θα έχουμε συνεχείς μειώσεις των σημερινών καταβαλλομένων συντάξεων έως την επέλευση του «ξαφνικού θανάτου» της σημερινής Επικουρικής σύνταξης;
Καταστρατηγώντας έτσι ευθέως, την βασική αρχή του Δικαίου της Κοινωνικής Ασφάλισης που δεν άλλη από την Αρχή της Ανταποδοτικότητας αλλά και την Αρχή προστασίας του Ασφαλιστικού κεφαλαίου.
14ον) Ποιός ο λόγος «αποκόλλησης» του νέου Ταμείου (Τ.Ε.Κ.Α.) από τον κορμό του e-ΕΦΚΑ, εξαιρούμενος από το Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, ωστόσο με μια δυσερμήνευτη -«κατ΄εξαίρεση»- διασύνδεση μόνο ως προς την κατάρτιση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (Μ.Π.Δ.Σ.) κ.λ.π.;
15ον) Η διεθνής εμπειρία που επικαλείστε από τα πραγματικά αποτελέσματα εφαρμογής αναλόγων Κεφαλαιοποιητικών συστημάτων σε άλλες χώρες, σε ποιά πραγματικά συμπεράσματα σας οδήγησαν και έτυχαν πραγματικής μακροοικονομικής αξιολόγησης από μέρους σας;
– Η «προσομοίωση» με το Σουηδικό μοντέλο Ασφάλισης -που επικαλείστε- προϋποθέτει και λειτουργεί βάσει σημαντικών παραμέτρων όπως π.χ. της σταθερής Εργασίας και των υψηλών αμοιβών, πιστεύετε ότι τα δεδομένα και τα ισχύοντα στην Ελληνική Αγορά Εργασίας είναι αντίστοιχα ώστε να προεξοφλείται η επιτυχία και η βιωσιμότητα του εγχειρήματος, καθότι το Εργασιακό έχει οργανική και αμφίδρομη διασύνδεση με το Ασφαλιστικό;
16ον) Έχει ληφθεί υπόψιν απόφαση του ΣτΕ που εξαιρεί και αποκλείει την εμπλοκή (οποιασδήποτε μορφής & σχέσης) Ιδιωτών στο Κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα;
17ον) Το γεγονός ότι η ίδια η Ευρωπαική Επιτροπή επικύρωσε την μελέτη του 4670/2020 (επί υπουργίας Βρούτση), η οποία εγγυάται την βιωσιμότητα του Ασφαλιστικού Συστήματος (εν συνόλω) μέχρι το 2070, δεν αποτελεί την αφορμή και την επιβεβαίωση για την συνέχιση του ισχύοντος Διανεμητικού συστήματος, με διορθωτικές παρεμβάσεις & ρυθμίσεις στα όποια «κακώς κείμενα» του;
18ον) Ποιός θα αποφασίζει και με τι κριτήρια την <> ενός εκάστου Ατομικού Λογαριασμού συγκέντρωσης εισφορών Ασφαλισμένου;
– Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά <>, όπως γενικά αναγράφεται στο σχετικό άρθρο του σχεδίου νόμου;
– Τι σημαίνει <> και σε τι συνίσταται και ποιά τα αξιολογικά του κριτήρια;
– Οι αναφορές περί <> και <> πως νοούνται για να ορίζονται ξεκάθαρα;
19ον) Πως και γιατί επελέγη η ΕΔΕΚΤ ΑΕΠΕΥ για την ανάθεση διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων του νέου Ταμείου (Τ.Ε.Κ.Α.);
– Οι όροι, οι δεσμεύσεις, τα δικαιώματα, οι απολαβές και όποιες άλλες ρήτρες [εποπτείας, ελέγχου, καταλογισμού αστικών και ποινικών ευθυνών
από το Τ.Ε.Κ.Α. για ασκούμενες πρακτικές τους] των συμβάσεων ανάθεσης διαχείρισης στην εν λόγω εταιρεία, ανάθεσης θεματοφυλακής σε τράπεζες καθώς και κάθε άλλη σύμβαση με αντισυμβαλλόμενο Ιδιώτη, θα τεθούν σε δημόσια θέα μέσω της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ, θα τύχουν της υποστήριξης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, καθώς και της έγκρισης και κύρωσης από την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων;
– Επίσης, οι εσωτερικοί -ανά τομέα ευθύνης και εποπτείας- Κανονισμοί, θα τεθούν κι αυτοί σε δημόσια θέα μέσω της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ;
20ον) Σε ότι αφορά το Σύστημα Διακυβέρνησης του Τ.Ε.Κ.Α., γιατί δεν προβλέπεται η αναλογική συμμετοχή εκπροσώπων των Ασφαλισμένων;
– Κατά την διαδικασία της συζήτησης στην Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, θα κληθούν -ως Κοινωνικοί Εταίροι- εκπρόσωποι μεγάλων Συνταξιουχικών Οργανώσεων προκειμένου να εκφέρουν την γνώμη και τις θέσεις τους για το εν λόγω ν/σχ;
21ον) Καθώς η Ασφάλιση αφορά χρονικό ορίζοντα δεκαετιών και με δεδομένο ότι η Οικονομία διατρέχεται και χαρακτηρίζεται από οικονομικές διακυμάνσεις (οικονομικούς κύκλους), οι αποδόσεις των επενδύσεων των Ατομικών Λογαριασμών των Ασφαλισμένων με ποιά συχνότητα
θα κατοχυρώνονται, θα επανεπενδύονται το κεφάλαιο με ή χωρίς τους τόκους, καθώς και, κατά την στιγμή του τέλους του εργασιακού βίου,
η τελική αποτίμηση (ισοζύγιο) των αποδόσεων θα γίνεται κατ΄έτος ή σωρευτικά;
Ή <>;
22ον) Οι αναφορές σε διαφοροποίηση μηχανισμών εγγυοδοσίας του Δημοσίου (για τους «παλαιούς» συντ/χους) και Ανάπτυξης (για τους μελλοντικούς του νέου Ταμείου), κινούνται στο επίπεδο των ευχών και της θεωρίας και δεν θα εγγράφονται ως προβλέψεις στον εκάστοτε Κρατικό/Κοινωνικό Προϋπολογισμό;
– Δεν συνιστά αυτό δυσμενή διάκριση (συντ/χοι δύο ταχυτήτων) παραβιάζοντας την Αρχή της Ίσης μεταχείρισης;
23ον) Σε ότι αφορά, τις αποκλίσεις, σε προβλέψεις και εκτιμήσεις, που εντοπίζονται σε συνοδευτικές του σχεδίου νόμου μελέτες, για το Δημοσιονομικό κόστος της επιδιωκόμενης αλλαγής του χαρακτήρα της Επικουρικής Ασφάλισης, πως αξιολογούνται και εάν αποτελούν «προειδοποίηση» για τις μακροοικονομικές συνέπειες και την εκθετική διόγκωση του Ελλείμματος και του Χρέους της Χώρας;
24ον) Η αναφερόμενη αίτηση του Ασφαλισμένου για την επιλογή του επενδυτικού προγράμματος, δεν θα επέχει θέση (κατά το περιεχόμενο της) ενοχικής σύμβασης με αντισυμβαλλόμενους το Τ.Ε.Κ.Α. και τον διαχειριστή κεφαλαίου, ώστε να μην απεκδύονται την ανάληψη ευθυνών και τις έννομες συνέπειες, που σχετίζονται και απορρέουν από την διαχείριση του Ατομικού του Λογαριασμού (προτάσεις επιλογών, αποτιμήσεις κ.ά.);
– Εκτιμάτε ότι, συντρέχουν οι προϋποθέσεις, για την προστασία του εννόμου συμφέροντος και την ασφάλεια των «επενδυτικών» επιλογών, εκ μέρους και μόνο του Ασφαλισμένου, δεδομένου ότι η γνώση του αντικειμένου και η εκτίμηση κινδύνου απαιτεί ειδικές γνώσεις που για την συντριπτική πλειοψηφία των Ασφαλισμένων είναι και δυσνόητες και απρόσιτες;
– Θα γίνεται στον Ασφαλιζόμενο αναλυτική, περιοδική, εύληπτη και ειλικρινής παρουσίαση των επενδυτικών κινδύνων αλλά και των αποδόσεων;
– Εν τέλει, αυτή η διαδικασία αποτελεί (εμμέσως πλήν σαφώς) την επιβολή της περιβόητης «Ατομικής ευθύνης» καθιστώντας τον Ασφαλισμένο (θέλοντας και μη) «παίκτη», με τις συνέπειες του δόγματος της εταιρικής/χρηματιστηριακής διαχείρισης του: <>;
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Ιούλιος του 2021
Μανόλης Καυκαλάς
συντ/χος Εθνικής τράπεζας της Ελλάδος
Κοινοποίηση
Στους βουλευτές μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.