- Καθιερώνεται το πρόγραμμα του Προσωπικού Βοηθού για τα άτομα με αναπηρία, ως μέσο βελτίωσης της ποιότητας ζωής τους.
- Προσωπικός Βοηθός είναι το φυσικό πρόσωπο το οποίο υποστηρίζει τα άτομα με αναπηρία, στη βάση των εξατομικευμένων αναγκών τους και σύμφωνα με τις επιλογές και τα ενδιαφέροντά τους, για τη διευκόλυνση ιδίως των καθημερινών δραστηριοτήτων τους, για την ενίσχυση της ανεξάρτητης διαβίωσής τους, την ισότιμη συμμετοχή τους στην κοινωνία και την πρόληψη της περιθωριοποίησης και ιδρυματοποίησής τους.
- Αποδέκτες των υπηρεσιών του Προσωπικού Βοηθού είναι τα άτομα με αναπηρία, ανεξαρτήτως κατηγορίας αναπηρίας και τόπου διαβίωσης.
Αρχική «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»ΜΕΡΟΣ Δ’ – Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία – Άρθρο 27 Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία
ΜΕΡΟΣ Δ’ – Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία – Άρθρο 27 Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία
- 16 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ – Διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων – Άρθρο 01 Ορισμοί
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 02 Υποχρέωση αναφοράς περιστατικών κακοποίησης ανηλίκων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 03 Ειδική προϋπόθεση για την απασχόληση προσωπικού σε Φορείς Παιδικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 04 Ειδική προϋπόθεση επί χορήγησης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας μονάδων Φορέων Παιδικής Προστασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 05 Ορισμός Υπεύθυνου Προστασίας Ανηλίκων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 Έννομη προστασία Υπεύθυνου Προστασίας Ανηλίκων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 Υποβολή δεδομένων στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ε.Κ.Κ.Α.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 08 Ενίσχυση δεξιοτήτων προσωπικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 Προϋπόθεση για την πιστοποίηση των Φορέων Παιδικής Προστασίας στο Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Φροντίδας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Εποπτεία και κυρώσεις
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ – Διατάξεις για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς – Πρόγραμμα «Κυψέλη» – Άρθρο 11 Πρόγραμμα βρεφικών, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών «Κυψέλη»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Περιεχόμενο του προγράμματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Υποχρεωτική τακτική παρακολούθηση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Εθνικό Συμβούλιο Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Σύνθεση Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Αρμοδιότητες του Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και ΔιαπαιδαγώγησηςΆρθρο 16 Αρμοδιότητες του Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Λειτουργία Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Υποστήριξη εφαρμογής προγράμματος «Κυψέλη»
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ – Διατάξεις για την προώθηση των θεσμών της αναδοχής και της υιοθεσίας – Άρθρο 19 Σύνθεση Εθνικού Συμβουλίου Αναδοχής – Υιοθεσίας – Τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 4538/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 Εθνικό Μητρώο Εγκεκριμένων Αναδοχών Ανηλίκων και Ειδικά Μητρώα Εγκεκριμένων Αναδοχών Ανηλίκων – Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4538/2018
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 21 Ηλικιακά όρια αναδοχής – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 4538/2018
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 22 Ανήλικοι δυνάμενοι να τοποθετηθούν σε ανάδοχο γονέα με σύμβαση – Τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 4538/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εποπτεία της αναδοχής – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4538/2018
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 24 Προγράμματα επιμόρφωσης υποψηφίων αναδόχων γονέων – Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 4538/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Προγράμματα επιμόρφωσης υποψηφίων θετών γονέων – Τροποποίηση του άρθρου 24 του ν. 4538/2018Άρθρο 25 Προγράμματα επιμόρφωσης υποψηφίων θετών γονέων – Τροποποίηση του άρθρου 24 του ν. 4538/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 26 Εποπτεία των φορέων κοινωνικής πρόνοιας – Ενίσχυση ρόλου Κοινωνικού Συμβούλου –Αντικατάσταση της παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 2345/1995
- 165 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ – Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία – Άρθρο 27 Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 28 Αρμοδιότητα Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης – Τροποποίηση του άρθρου 4 ν. 4520/2018
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 29 Υλοποίηση προγράμματος Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 30 Πιλοτική εφαρμογή προγράμματος Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 31 Καθολική εφαρμογή του προγράμματος Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία
- 7 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ – Άλλες διατάξεις – Άρθρο 32 Ημιαυτόνομη Διαβίωση σε Διαμερίσματα των ανηλίκων δεκαπέντε ετών και άνω που διαβιούν σε Μονάδες Παιδικής Προστασίας και Φροντίδας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 33 Εθνικός Συντονιστής της Ευρωπαϊκής Εγγύησης για τα Παιδιά
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 Υποχρεώσεις φορέων κοινωνικής πρόνοιας οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες σε ενήλικα άτομα με αναπηρία, ηλικιωμένους και χρονίως πάσχοντες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Δυνατότητα οργάνωσης εκλογών για την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ) με αμιγώς ηλεκτρονικά μέσα – Τροποποίηση του άρθρου 102 του ν. 4488/2017Άρθρο 35 Δυνατότητα οργάνωσης εκλογών για την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ) με αμιγώς ηλεκτρονικά μέσα – Τροποποίηση του άρθρου 102 του ν. 4488/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 36 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 37 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 38 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
20 Αυγούστου 2021, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
3 Σεπτεμβρίου 2021, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
165 Σχόλια 391 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
ο προσωπικός βοηθός ΑμεΑ είναι απαραίτητο να δοθεί στα άτομα που είναι στο φάσμα του Αυτισμού
Ο προσωπικός βοηθός ΑμεΑ είναι απαραίτητο να δοθεί στα άτομα που είναι στο φάσμα του Αυτισμού.
Κάποιοι από τους ηλικιωμένους και τους υπερήλικες δεν αυτοεξυπηρετουνται και χρήζουν βοήθεια δεύτερου προσώπου για να συνεχίζουν να ζουν…
Ο πατέρας μου 99 χρόνων με καρδιακή ανεπάρκεια τετάρτου βαθμού και άλλα συνοδά θέματα δεν μπορεί να κινηθεί λόγω των θεμάτων της καρδιάς του και χρειάζεται βοηθό για να συνεχίσει να ζει….
Τα ΚΕΠΑ δίνουν επίδομα βοηθού μόνο σε τετραπληγικούς και μη βλέποντες….όμως υπάρχουν πολλοί άλλοι λόγοι υγείας που κάποιος μπορεί να μην κινείται και να μην μπορεί να αυτοεξυπηρετηθει….. υπάρχει κενό και πρέπει να λυθεί…
Δε θέλω να σας περιγράψω τις δυσκολίες που έχω αντιμετωπίσει για να τον βοηθήσω να ζει….είναι σκληρό.
Είναι δικαιο οι ηλικιωμένοι που έχουν προσφέρει τόσα στη ζωή και στην πολιτεία να έχουν αξιοπρέπεια στο τελευταίο διάστημα της ζωής τους….
!
Κι επειδή δεν ολοκληρώθηκε το προηγούμενο σχόλιο…
ΑΣ ΔΕΙ ΕΠΙΤΈΛΟΥΣ ΤΟ ΚΡΆΤΟΣ ΟΤΙ ΤΑ ΑΤΟΜΑ -ΕΝΗΛΙΚΑ&ΑΝΗΛΙΚΑ- ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΣΤΈΡΗΣΗ &ΤΟ ΦΆΣΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΑΥΞΆΝΟΝΤΑΙ ΔΙΑΡΚΩΣ …
ΑΣ ΚΙΝΗΘΕΟ Κ ΣΤΑΘΕΊ ΣΕ ΑΥΤΆ,ΟΠΩΣ ΠΡΈΠΕΙ Κ ΩΣ ΟΦΕΊΛΕΙ ,ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ Κ ΜΙΜΟΥΜΕΝΟ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΌ!
Οσα διάβασα ως προς τον Προσωπικό Βοηθό,και στα 4αρθρα είν’ γενικά και νομίζω ότι δείχνουν μια διάθεση…καλή&καταρχήν θετική!!
Αυτό όμως που θέλω να ρωτήσω κ σημειωσω είν’ ότι στα άτομα με αυτισμό (που είν’ πάμπολλα) κ στα άτομα με νοητική στέρηση, καθυστέρηση οι όροι και οι προϋποθέσεις πρέπει να είν’ πιο εξειδικευμένα!!
Όπως άλλωστε κ σε κάθε περίπτωση..Απλά με έκανε εντύπωση ότι δεν αναφέρεται κάπου ως περίπτωσεις!!
Κ ΣΊΓΟΥΡΑ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ…ΑΛΛΑ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΈΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ/ΣΥΝΑΙΝΕΣΕΙΣ ΜΕ ΑΠΟΤΈΛΕΣΜΑ Κ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ «ΑΠΟΤΎΠΩΜΑ..
Το πρόγραμμα του προσωπικού βοηθού, τόσο για τα ανάπηρα άτομα όσο και για τις οικογένειές τους, κρίνοντας από τα τέσσερα μόνο άρθρα πού αναρτήθηκαν για δημόσια διαβούλευση , προβληματίζει ως προς την μάλλον επιφανειακή αντιμετώπιση του, την έλλειψη σοβαρής αντιμετώπισής και την ποιότητα διαχείρισής του. Ο προσωπικός βοηθός ενώ αποτελεί μέρος της ανεξάρτητης διαβίωσης( δηλαδή τις πολιτικές που στοχεύουν στη βελτίωση των αναπήρων ατόμων με σκοπό την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μας και περιλαμβάνει παρέμβαση στο δομημένο περιβάλλον στην επικοινωνία στην εργασία στην εκπαίδευση, τις μετακινήσεις κλπ) παρουσιάζεται ως το Μάννα εξ ουρανού. Απουσιάζει ορισμός του προσωπικού βοηθού έτσι ώστε να γίνει κατανοητό στο τι αυτό συμπεριλαμβάνει. Ακόμη και στο πιλοτικό πρόγραμμα απουσιάζει οποιαδήποτε μορφή Μελέτης ώστε να ορίζονται οι δείκτες ποιότητας του προγράμματος προκειμένου να αξιολογηθούν και να τεθούν οι σωστές βάσεις για τη συνέχιση του. Οι δείκτες αυτοί σαφώς θα πρέπει να είναι διαφορετικοί εάν πρόκειται για την αποϊδρυματοποίηση, αν πρόκειται για παιδιά ή ενήλικες- κάτι που δεν διευκρινίζεται στην διαβούλευση. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι όσον αφορά τους δείκτες ποιότητας για τα παιδιά μπορεί να είναι δείκτες σχετικοί με την εκπαίδευση, τις οικογενειακές σχέσεις, τις σχέσεις μεταξύ αδελφών, συμμετοχή σε εξωσχολικές δραστηριότητες κλπ. Πέραν της απουσίας στήριξης και εποπτείας των προσωπικών βοηθών απουσιάζει η εμπλοκή των ανάπηρων ατόμων σε κάθε φάση του προγράμματος. Προτείνουμε να συσταθεί μία διακομματική επιτροπή –κι όχι μόνο η ΕΣΑΜΕΑ- από ανάπηρα άτομα του κάθε κόμματος , ελπίζοντας ότι έτσι θα διασφαλιστεί –και η οικονομική- διαφάνεια, δεν θα εργαλειοποιηθούν πολιτικά τ ανάπηρα άτομα και θα εφαρμοστεί επιτέλους στην πράξη το τίποτα για εμάς χωρίς εμάς.
Το πρόγραμμα του προσωπικού βοηθού, τόσο για τα ανάπηρα άτομα όσο και για τις οικογένειές τους, κρίνοντας από τα τέσσερα μόνο άρθρα πού αναρτήθηκαν για δημόσια διαβούλευση , προβληματίζει ως προς την μάλλον επιφανειακή αντιμετώπιση του, την διάθεση σοβαρής αντιμετώπισής και την ποιότητα διαχείρισής του. Ο προσωπικός βοηθός ενώ αποτελεί μέρος της ανεξάρτητης διαβίωσης( δηλαδή τις πολιτικές που στοχεύουν στη βελτίωση των αναπήρων ατόμων με σκοπό την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μας και περιλαμβάνει παρέμβαση στο δομημένο περιβάλλον στην επικοινωνία στην εργασία στην εκπαίδευση, τις μετακινήσεις κλπ) παρουσιάζεται ως το Μάννα εξ ουρανού. Απουσιάζει ορισμός του προσωπικού βοηθού έτσι ώστε να γίνει κατανοητό στο τι αυτό συμπεριλαμβάνει. Ακόμη και στο πιλοτικό πρόγραμμα απουσιάζει οποιαδήποτε μορφή Μελέτης ώστε να ορίζονται οι δείκτες ποιότητας του προγράμματος προκειμένου να αξιολογηθούν και να τεθούν οι σωστές βάσεις για τη συνέχιση του. Οι δείκτες αυτοί σαφώς θα πρέπει να είναι διαφορετικοί εάν πρόκειται για την αποϊδρυματοποίηση, αν πρόκειται για παιδιά ή ενήλικες- κάτι που δεν διευκρινίζεται στην διαβούλευση. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι όσον αφορά τους δείκτες ποιότητας για τα παιδιά μπορεί να είναι δείκτες σχετικοί με την εκπαίδευση, τις οικογενειακές σχέσεις, τις σχέσεις μεταξύ αδελφών, συμμετοχή σε εξωσχολικές δραστηριότητες κλπ. Πέραν της απουσίας στήριξης και εποπτείας των προσωπικών βοηθών απουσιάζει η εμπλοκή των ανάπηρων ατόμων σε κάθε φάση του προγράμματος. Προτείνουμε να συσταθεί μία διακομματική επιτροπή –κι όχι μόνο η ΕΣΑΜΕΑ- από ανάπηρα άτομα του κάθε κόμματος , ελπίζοντας ότι έτσι θα διασφαλιστεί –και η οικονομική- διαφάνεια, δεν θα εργαλειοποιηθούν πολιτικά τ ανάπηρα άτομα και θα εφαρμοστεί επιτέλους στην πράξη το τίποτα για εμάς χωρίς εμάς.
Οι ανάπηρες εγκυμονούσες βιώνουν εις διπλούν (τόσο οι ίδιες όσο και το έμβρυο)την καταπίεση της αναπηρίας , στην καθημερινή ζωή, μιας και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την οικονομική, ιατρική, κοινωνική στήριξη τους. Μετά τη γέννηση του βρέφους ο /η ανάπηρη/ος γονέας συνεχίζει να μην έχει καμία υποστήριξη τόσο στην φροντίδα του βρέφους όσο και στην παροχή υλικής βοήθειας πχ προσάρτημα στο αμαξίδιο για την μεταφορά βρέφους/μωρού. Λόγω της έλλειψης προσβασιμότητας πχ σε παιδιάτρους, βρεφικούς/παιδικούς σταθμούς καθιστούν απαραίτητη τόσο την προτεραιοποίηση μας στην παροχή προσωπικού βοηθού όσο και την ενσωμάτωση σε σχετικές νομοθεσίες.
ΝΝΑ ΜΗΝ ΜΕΤΑΡΑΠΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΝΕΟ <> ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ… ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΟ ΤΟΥ ΣΤΕΝΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ . ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΝΑΓΚΗ
Δεν είναι δυνατόν να συζητάμε το αυτονόητο. Εννοείται πως θα πρέπει να συμπεριληφθούν και τα άτομα με αυτισμό και νοητική υστέρηση.
ΝΑ ΜΗ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΕΝΑ <> ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ … ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΟ ΤΟΥ ΣΤΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ . ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΟΥΝ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ,ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ.
1. Ένα γενικόλογο και ασαφές νομοθέτημα
2. Δεν δινεται καν ο ορισμός της «ανεξάρτητης διαβίωσης»
3. Σοβαρά ζητήματα διαφάνειας ναρκοθετούν εξ αρχής στην πράξη το μέλλον του θεσμού του προσωπικόύ βοηθού
4. Αποδεικύεται τελικά ό,τι η πρότερη διαβούλευση με το αναπηρικό κίνημα αγνωήθηκε παντελώς
Οι ασθενείς με ΠΝΕΥΜΟΝΙΚΗ ΥΠΈΡΤΑΣΗ ζούμε μια πάρα πολύ σκληρή καθημερινότητα καθώς δεν μπορούμε να κάνουμε τα πιο απλά καθημερινά πράγματα που σε άλλους είναι αυτονόητα. Μπάνιο, δουλειές στο σπίτι, μεγάλωμα και φροντίδα παιδιών και τόσα άλλα. Δυστυχώς δεν υπήρξε ούτε υπάρχει κάποια κρατική μέριμνα για ένα σπάνιο και απειλητικό για την ζωή νόσημα τουλάχιστον δώστε μας τον βοηθό ΑΜΕΑ που τόσο πολύ χρειάζομαστε. Ζούμε με συντάξεις των 300 και 450 ευρώ και πρέπει να μεγαλώσουμε παιδιά να πληρώσουμε ενοίκια και δεν υπάρχει η δυνατότητα να πληρώνουμε κάποιον για βοηθό. Στην Ελλάδα πρέπει το κράτος να σταθεί πραγματικά δίπλα στα ΑΜΕΑ.
Αποτελεί ΑΜΕΣΗ και ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ανάγκη για προσωπικό βοηθό ΑΜΕΑ σε όλα τα άτομα με αυτισμο και νοητική υστέρηση ! Θελουμε ένα κρατος ΔΙΠΛΑ στα παιδιά μας!
Σαν γονέας παιδιού με βαρύ αυτισμό και νοητική υστέρηση θέλω να δηλώσω την απελπισία και την απόλυτη κούραση που βιώνω. Το κράτος, μας τοποθετεί στο περιθώριο και εμάς και τα παιδιά μας. Φυσικά μόνο ο ένας γονιός μπορεί να δουλέψει ενώ οι απαιτήσεις είναι τεράστιες … Και ναι βέβαια θα πείτε «αφού παίρνετε το επίδομα». Δυστυχώς το επίδομα αυτό δεν φτάνει όταν τα έξοδα ενός παιδιού ΑΜΕΑ είναι διπλάσια απ’ ότι ενός φυσιολογικού παιδιού. Έχω δύο παιδιά και το γνωρίζω καλά. Χρόνος ξεκούρασης για τους γονείς;; Εννοείται δεν υπάρχει. Κοινωνικές υποχρεώσεις;;; Ούτε κατά διάνοια. Εξωτερικές δουλειές τράπεζα,σούπερ μάρκετ; Πρέπει να βρω συγγενικό πρόσωπο να τον αφήσω και με την ψυχή στα πόδια μην αργήσω. Αλλά φυσικά τι λέω; Πρέπει κάποιος να το βιώσει για να καταλάβει . Ο προσωπικός βοηθός Θα είναι μια ανάσα για εμάς τους γονείς και όχι μόνο. Εννοώ και για τα αδέρφια των ΑΜΕΑ που υπάρχουν. Επειδή τα παιδιά με βαρύ αυτισμό έχουν την δική τους ρουτίνα δεν είναι αναγκασμένα τα αδέρφια τους να στερούνται πράγματα που κάνουν οι φίλοι τους. Ανάπηροι δεν είναι μόνο τα άτομα που δεν μπορούν να κινηθούν αλλά και αυτά τα άτομα που κινητικά είναι άριστα όμως στερούνται στην νόηση καθώς μπορεί να κάνουν κακό στο εαυτό τους και τους γύρω τους. Ελπίζω να συμπεριληφθούν τα άτομα με βαρύ αυτισμό και νοητική υστέρηση στον προσωπικό βοηθό για να αισθανθούμε και εμείς οι γονείς λίγη ανακούφιση…..