- Στο σύνολο των δημοτικών, ιδιωτικών και δημόσιων, βρεφικών, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών εφαρμόζεται το πρόγραμμα «Κυψέλη», το οποίο έχει ως στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των σταθμών και την τακτική και έγκαιρη αξιολόγηση της ανάπτυξης και της προόδου των βρεφών και των νηπίων.
- Το πρόγραμμα «Κυψέλη» εισάγει ενιαίες ποιοτικές προδιαγραφές και κατευθύνσεις που συμβάλλουν στην ενίσχυση των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων των βρεφών και των νηπίων και ενδυναμώνει τη σχέση μεταξύ της οικογένειας και του σταθμού.
Αρχική «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»ΜΕΡΟΣ Β’ – Διατάξεις για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς – Πρόγραμμα «Κυψέλη» – Άρθρο 11 Πρόγραμμα βρεφικών, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών «Κυψέλη»
ΜΕΡΟΣ Β’ – Διατάξεις για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς – Πρόγραμμα «Κυψέλη» – Άρθρο 11 Πρόγραμμα βρεφικών, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών «Κυψέλη»
- 16 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ – Διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων – Άρθρο 01 Ορισμοί
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 02 Υποχρέωση αναφοράς περιστατικών κακοποίησης ανηλίκων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 03 Ειδική προϋπόθεση για την απασχόληση προσωπικού σε Φορείς Παιδικής Προστασίας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 04 Ειδική προϋπόθεση επί χορήγησης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας μονάδων Φορέων Παιδικής Προστασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 05 Ορισμός Υπεύθυνου Προστασίας Ανηλίκων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 Έννομη προστασία Υπεύθυνου Προστασίας Ανηλίκων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 07 Υποβολή δεδομένων στο Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ε.Κ.Κ.Α.)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 08 Ενίσχυση δεξιοτήτων προσωπικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 Προϋπόθεση για την πιστοποίηση των Φορέων Παιδικής Προστασίας στο Εθνικό Σύστημα Κοινωνικής Φροντίδας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Εποπτεία και κυρώσεις
- 6 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ – Διατάξεις για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς – Πρόγραμμα «Κυψέλη» – Άρθρο 11 Πρόγραμμα βρεφικών, παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών «Κυψέλη»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Περιεχόμενο του προγράμματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Υποχρεωτική τακτική παρακολούθηση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Εθνικό Συμβούλιο Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Σύνθεση Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Αρμοδιότητες του Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και ΔιαπαιδαγώγησηςΆρθρο 16 Αρμοδιότητες του Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Λειτουργία Εθνικού Συμβουλίου Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Υποστήριξη εφαρμογής προγράμματος «Κυψέλη»
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ’ – Διατάξεις για την προώθηση των θεσμών της αναδοχής και της υιοθεσίας – Άρθρο 19 Σύνθεση Εθνικού Συμβουλίου Αναδοχής – Υιοθεσίας – Τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 4538/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 Εθνικό Μητρώο Εγκεκριμένων Αναδοχών Ανηλίκων και Ειδικά Μητρώα Εγκεκριμένων Αναδοχών Ανηλίκων – Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4538/2018
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 21 Ηλικιακά όρια αναδοχής – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 4538/2018
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 22 Ανήλικοι δυνάμενοι να τοποθετηθούν σε ανάδοχο γονέα με σύμβαση – Τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 4538/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εποπτεία της αναδοχής – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4538/2018
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 24 Προγράμματα επιμόρφωσης υποψηφίων αναδόχων γονέων – Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 4538/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Προγράμματα επιμόρφωσης υποψηφίων θετών γονέων – Τροποποίηση του άρθρου 24 του ν. 4538/2018Άρθρο 25 Προγράμματα επιμόρφωσης υποψηφίων θετών γονέων – Τροποποίηση του άρθρου 24 του ν. 4538/2018
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 26 Εποπτεία των φορέων κοινωνικής πρόνοιας – Ενίσχυση ρόλου Κοινωνικού Συμβούλου –Αντικατάσταση της παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 2345/1995
- 165 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ’ – Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία – Άρθρο 27 Προσωπικός Βοηθός για Άτομα με Αναπηρία
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 28 Αρμοδιότητα Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης – Τροποποίηση του άρθρου 4 ν. 4520/2018
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 29 Υλοποίηση προγράμματος Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 30 Πιλοτική εφαρμογή προγράμματος Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 31 Καθολική εφαρμογή του προγράμματος Προσωπικού Βοηθού για Άτομα με Αναπηρία
- 7 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε’ – Άλλες διατάξεις – Άρθρο 32 Ημιαυτόνομη Διαβίωση σε Διαμερίσματα των ανηλίκων δεκαπέντε ετών και άνω που διαβιούν σε Μονάδες Παιδικής Προστασίας και Φροντίδας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 33 Εθνικός Συντονιστής της Ευρωπαϊκής Εγγύησης για τα Παιδιά
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 Υποχρεώσεις φορέων κοινωνικής πρόνοιας οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες σε ενήλικα άτομα με αναπηρία, ηλικιωμένους και χρονίως πάσχοντες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Δυνατότητα οργάνωσης εκλογών για την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ) με αμιγώς ηλεκτρονικά μέσα – Τροποποίηση του άρθρου 102 του ν. 4488/2017Άρθρο 35 Δυνατότητα οργάνωσης εκλογών για την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ) με αμιγώς ηλεκτρονικά μέσα – Τροποποίηση του άρθρου 102 του ν. 4488/2017
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 36 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 37 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 38 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
20 Αυγούστου 2021, 21:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
3 Σεπτεμβρίου 2021, 21:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 391 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 11659 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1152 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για διαφανείς και προβλέψιμους όρους εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Σπίτι μου - στεγαστική πολιτική για τους νέους, αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας για κοινωνική κατοικία και άλλες διατάξεις»
- Εθνική Στρατηγική και Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά 2021 - 2030
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ισότητα των Φύλων 2021-2025
- ΤΟΜΕΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
- ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-Ε.Φ.Κ.Α.)
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση
- Αναμόρφωση επαγγελματικής ασφάλισης, εξορθολογισμός ασφαλιστικής νομοθεσίας, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις...
- Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις
- ΕΘΝΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
- Σχέδιο κοινής υπουργικής απόφασης περί παροχής εξ αποστάσεως εργασίας με τηλεργασία μετά από αίτηση του εργαζομένου
- Δουλειές Ξανά:Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
- «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων...»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου:"Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση για τη Νέα Γενιά: εισαγωγή κεφαλαιοποιητικού συστήματος προκαθορισμένων εισφορών στην επικουρική ασφάλιση...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για την "Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη και Μείωση της Φτώχειας"
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το νομοσχέδιο για την προστασία της εργασίας
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (EE) 2016/2341 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Δεκεμβρίου 2016
- Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας
- Στρατηγικό Πλαίσιο για τον Ανασχεδιασμό των Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης
- Μέτρα Προώθησης Αναδοχής και Υιοθεσίας
- Σχέδιο Νόμου «Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία και ανάπτυξη των φορέων της»
- Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων
- Αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης
- Αύξηση προσωρινής σύνταξης
- Κύρωση του Αναθεωρημένου Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη του Συμβουλίου της Ευρώπης
- Πλαίσιο Δράσης για αστέγους
- Διαφάνεια στη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς
- Ενημέρωση και διαβούλευση των εργαζομένων σε κοινοτικής κλίμακας επιχειρήσεις και ομίλους επιχειρήσεων
- Κυρώσεις και μέτρα για την παράνομη μετανάστευση
- Αντιμετώπιση της παραβατικότητας
- Περιβαλλοντικοί Ισχυρισμοί σε Πλαστικά Αντικείμενα & Συσκευασίες
- Αναμόρφωση Σώματος Επιθεώρησης
- Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα
- Διαδικασία επίλυσης συλλογικών διαφορών
- «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων»
- ΕΠΙΔΟΜΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
- Μέτρα ανακούφισης για τα ΑΜΕΑ
- Οδηγία Εφαρμογής Ίσης Μεταχείρισης Ανδρών-Γυναικών
Σχετικά με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις και τις σχετικές διατάξεις επισυνάπτεται ο σύνδεσμος της Απόφασης της 17ης Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης (2/9/2021) του Τμήματος Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΤΑΦΠΠΗ) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με θέμα “Διαπιστώσεις και προβληματισμοί σχετικά με «Το νέο πλαίσιο για την προσχολική αγωγή των παιδιών 0-4 στην Ελλάδα» και τις Διατάξεις του Σχέδιου Νόμου για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς – Πρόγραμμα «Κυψέλη»:
https://ecec.uniwa.gr/announcements/apofasi-tis-17is-ektaktis-genikis-syneleysis-2-9-2021-toy-tmimatos-agogis-frontidas-stin-proimi-paidiki-ilikia-tafppi-toy-panepistimioy-dytikis-attikis-me-thema-diapistoseis-kai-provlimati/
https://ecec.uniwa.gr/wp-content/uploads/sites/78/2021/09/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%9D%CE%B5%CE%BF-%CE%A0%CE%BB%CE%B1%CE%AF%CF%83%CE%B9%CE%BF.pdf
Ο Πρόεδρος του ΤΑΦΠΠΗ
Καθηγητής, Κωνσταντίνος Πετρογιάννης
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις αναγνωρίζεται η σημασία της προσχολικής αγωγής για την ανάπτυξη βρεφών και νηπίων με την εισαγωγή στους βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς ενός ολιστικού προγράμματος, τόσο από πλευράς παιδαγωγικής όσο και έγκαιρης διάγνωσης για αναπτυξιακές ή άλλες δυσχέρειες ή αναπηρίες, βλέψεις που, μεταξύ άλλων, προσιδιάζουν ή/και προετοιμάζουν τη μετάβαση σε υπηρεσίες πρώιμης παρέμβασης, εφόσον απαιτείται.
Είναι γνωστό πως η απουσία επαρκούς θεσμικού πλαισίου για τα προγράμματα πρώιμης παρέμβασης και η συνεπαγόμενη αναγκαιότητα αποκατάστασης της έλλειψης αυτής, υπαγόρευσε την πρόβλεψη στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, για τη δημιουργία και εφαρμογή σύγχρονου και αποτελεσματικού θεσμικού πλαισίου για το πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης, με υπεύθυνο φορέα το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και εμπλεκόμενους φορείς: (α) το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (το οποίο συμβάλλει στον τομέα αυτό στην προσχολική εκπαίδευση από την ηλικία των 4 ή 5 ετών) και (β) το Υπουργείο Υγείας (το οποίο στο παρόν αλλά και διαχρονικά καλύπτει συγκεκριμένες κατηγορίες παρεμβάσεων – πράξεων ειδικής αγωγής λ.χ. εργοθεραπεία, λογοθεραπεία κ.λπ, ως τη μοναδική επιλογή των οικογενειών που έχουν στη φροντίδα τους άτομα με αναπηρία, προκειμένου να υποστηριχθούν στα πρώτα χρόνια της ζωής τους).
Εκτιμάται, συνεπώς, ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις θα πρέπει, με σκοπό τη βελτίωση του σχεδιασμού και της εφαρμογής του προγράμματος αλλά και την αποφυγή επικαλύψεων, να διασφαλίσουν τις απαραίτητες συνέργειες μεταξύ των εμπλεκόμενων Υπουργείων (και ενδεχομένως και λοιπών δομών που υλοποιούν προγράμματα πρώιμης παρέμβασης, κυρίως για ηλικίες 0-6 ετών, όπως τα Κ.Δ.-Η.Φ.), πρόθεση που στο περιεχόμενο του νομοθετήματος διακρίνεται περιοριστικά στην πρόβλεψη για τη συμμετοχή εκπροσώπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Εθνικό Συμβούλιο Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (άρθρο 15).
Είναι σημαντικό να τονιστεί η σημασία της συμμετοχής και ενδυνάμωσης των γονιών στην πρώιμη παιδική ηλικία με τη συστηματική συνεργασία του σταθμού με τους γονείς αλλά και ειδικά εστιασμένες δράσεις σε γονείς.
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις το σύστημα θα δώσει άμεσες λύσεις στα σημεία πόνου που αφορούν την παιδεία. Πρέπει να δοθεί λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ειδική αγωγή. Να προσλάβουν δασκάλους ειδικής αγωγής. Να είναι οργανωμένοι ώστε να μην έχουν έλλειψη σε περίπτωση παράλληλης στήριξης. Είναι κρίμα στην Ελλάδα να έρχονται σε δεύτερη μοίρα τα ΑΜΕΑ.
Επισυνάπτεται ο σύνδεσμός της απόφασης της 17ης Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης(2/9/2021)του Τμήματος Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΤΑΦΠΠΗ) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με θέμα «Διαπιστώσεις και προβληματισμοί σχετικά με «Το νέο πλαίσιο για την προσχολική αγωγή των παιδιών 0-4 στην Ελλάδα» και τις Διατάξεις του Σχέδιου Νόμου για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς – Πρόγραμμα «Κυψέλη»»
https://ecec.uniwa.gr/announcements/apofasi-tis-17is-ektaktis-genikis-syneleysis-2-9-2021-toy-tmimatos-agogis-frontidas-stin-proimi-paidiki-ilikia-tafppi-toy-panepistimioy-dytikis-attikis-me-thema-diapistoseis-kai-provlimati/
https://ecec.uniwa.gr/wp-content/uploads/sites/78/2021/09/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%9D%CE%B5%CE%BF-%CE%A0%CE%BB%CE%B1%CE%AF%CF%83%CE%B9%CE%BF.pdf
Ο Πρόεδρος του ΤΑΦΠΠΗ
Καθηγητής Κωνσταντίνος Πετρογιάννης
Μέρος Β: Άρθρα 11-18: Γενικό σχόλιο
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις αναγνωρίζεται η σημασία της προσχολικής αγωγής για την ανάπτυξη βρεφών και νηπίων με την εισαγωγή στους βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς ενός ολιστικού προγράμματος, τόσο από πλευράς παιδαγωγικής όσο και έγκαιρης διάγνωσης για αναπτυξιακές ή άλλες δυσχέρειες ή αναπηρίες, βλέψεις που, μεταξύ άλλων, προσιδιάζουν ή/και προετοιμάζουν τη μετάβαση σε υπηρεσίες πρώιμης παρέμβασης, εφόσον απαιτείται.
Είναι γνωστό πως η απουσία επαρκούς θεσμικού πλαισίου για τα προγράμματα πρώιμης παρέμβασης και η συνεπαγόμενη αναγκαιότητα αποκατάστασης της έλλειψης αυτής, υπαγόρευσε την πρόβλεψη στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, για τη δημιουργία και εφαρμογή σύγχρονου και αποτελεσματικού θεσμικού πλαισίου για το πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης, με υπεύθυνο φορέα το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και εμπλεκόμενους φορείς: (α) το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (το οποίο συμβάλλει στον τομέα αυτό στην προσχολική εκπαίδευση από την ηλικία των 4 ή 5 ετών) και (β) το Υπουργείο Υγείας (το οποίο στο παρόν αλλά και διαχρονικά καλύπτει συγκεκριμένες κατηγορίες παρεμβάσεων – πράξεων ειδικής αγωγής λ.χ. εργοθεραπεία, λογοθεραπεία κ.λπ, ως τη μοναδική επιλογή των οικογενειών που έχουν στη φροντίδα τους άτομα με αναπηρία, προκειμένου να υποστηριχθούν στα πρώτα χρόνια της ζωής τους).
Εκτιμάται, συνεπώς, ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις θα πρέπει, με σκοπό τη βελτίωση του σχεδιασμού και της εφαρμογής του προγράμματος αλλά και την αποφυγή επικαλύψεων, να διασφαλίσουν τις απαραίτητες συνέργειες μεταξύ των εμπλεκόμενων Υπουργείων (και ενδεχομένως και λοιπών δομών που υλοποιούν προγράμματα πρώιμης παρέμβασης, κυρίως για ηλικίες 0-6 ετών, όπως τα Κ.Δ.-Η.Φ.), πρόθεση που στο περιεχόμενο του νομοθετήματος διακρίνεται περιοριστικά στην πρόβλεψη για τη συμμετοχή εκπροσώπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο Εθνικό Συμβούλιο Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (άρθρο 15).