Άρθρο 03 Ειδική προϋπόθεση για την απασχόληση προσωπικού σε Φορείς Παιδικής Προστασίας

1. Απαγορεύεται η απασχόληση σε Φορείς Παιδικής Προστασίας, δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, προσωπικού που έχει καταδικασθεί, με οριστική δικαστική απόφαση, για τα εγκλήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας και οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, καθώς και για εγκλήματα κατά της οικογένειας, του ν. 3500/2006 (Α’ 232) για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας, για εμπορία ανθρώπων σύμφωνα με το άρθρο 323Α του Ποινικού Κώδικα και τον ν. 4251/2014 (Α’ 80) ή για εμπορία ναρκωτικών σύμφωνα με τον ν. 4139/2013 (Α’ 74), με την επιφύλαξη αυστηρότερων προϋποθέσεων που ήδη ισχύουν στην κείμενη νομοθεσία.

2. Η απαγόρευση της παρ. 1 καταλαμβάνει και

α) συμβάσεις έργου, παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, καθώς και συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας δανειζόμενου προσωπικού ή προσωπικού που συμβάλλεται με εργολάβο, ή

β) πρόσωπα που παρέχουν υπηρεσίες εθελοντικά.

3. Προϋπόθεση για την πρόσληψη προσωπικού ή την έναρξη απασχόλησης με σχέση εργασίας ή σύμβαση έργου ή παροχής υπηρεσιών σε Φορείς Παιδικής Προστασίας είναι η προσκόμιση αντιγράφου ποινικού μητρώου δικαστικής ή γενικής χρήσης σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 572 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (ν. 4620/2019, Α΄ 96), από το οποίο να προκύπτει ότι ο προσλαμβανόμενος δεν έχει καταδικαστεί οριστικά για τα αδικήματα της παρ. 1. Το αντίγραφο ποινικού μητρώου προσκομίζεται από τον προσλαμβανόμενο στους Φορείς Παιδικής Προστασίας ιδιωτικού δικαίου και αναζητείται αυτεπάγγελτα από τους Φορείς Παιδικής Προστασίας δημοσίου δικαίου.

Το αντίγραφο ποινικού μητρώου τηρείται με επαρκείς εγγυήσεις για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, που περιλαμβάνουν τουλάχιστον:

α) το δικαίωμα του προσληφθέντος να ζητήσει τη διαγραφή των δεδομένων όταν δεν είναι πλέον απαραίτητα σε σχέση με τους σκοπούς για τους οποίους συλλέχθηκαν ή υποβλήθηκαν κατ’ άλλο τρόπο σε επεξεργασία,

β) την περιορισμένη χρονική διάρκεια διατήρησης των δεδομένων, η οποία προσδιορίζεται για τους ήδη εργαζομένους στα πέντε (5) έτη από τη λήξη της εργασιακής σχέσης, ενώ για τους υποψήφιους προς εργασία στους έξι (6) μήνες από την ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης, και

γ) την περιορισμένη πρόσβαση στα εν λόγω δεδομένα σε πρόσωπα που υποχρεούνται στην τήρηση του απορρήτου.

4. Η υποχρέωση της παρ. 3 ισχύει και για το προσωπικό που απασχολείται με καθημερινή φυσική παρουσία στους Φορείς Παιδικής Προστασίας κατά τη δημοσίευση του παρόντος. Το πρώτο εδάφιο εφαρμόζεται και σε συμβάσεις έργου, συμβάσεις παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας δανειζόμενου προσωπικού ή προσωπικού που συμβάλλεται με εργολάβο, καθώς και σε πρόσωπα που παρέχουν υπηρεσίες εθελοντικά. Στην περίπτωση αυτή, η προσκόμιση αντιγράφου ποινικού μητρώου στους Φορείς Παιδικής Προστασίας ιδιωτικού δικαίου ή η αυτεπάγγελτη αναζήτησή του από τους Φορείς Παιδικής Προστασίας δημοσίου δικαίου γίνεται εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος.

5. Αν η προθεσμία της παρ. 4 παρέλθει άπρακτη, το πρόσωπο για το οποίο δεν έχει ληφθεί το αντίγραφο ποινικού μητρώου της παρ. 3, δεν επιτρέπεται να παρέχει υπηρεσίες ή να εκτελεί έργο με φυσική παρουσία εντός της μονάδας του Φορέα Παιδικής Προστασίας. Στην περίπτωση αυτή, ο Φορέας Παιδικής Προστασίας ενημερώνει άμεσα την αδειοδοτούσα αρχή. Από την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας της παρ. 4 μέχρι τη λήψη του αντιγράφου ποινικού μητρώου της παρ. 3, ο Φορέας Παιδικής Προστασίας υποχρεούται να μην κάνει δεκτή την παροχή της εργασίας του εργαζομένου ή την εκτέλεση του έργου που του είχε ανατεθεί, ή την παροχή της υπηρεσίας του εθελοντή και απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών ή αμοιβής.

6. Αν από τον έλεγχο του αντιγράφου ποινικού μητρώου που γίνεται κατά τις παρ. 3 και 4 προκύπτει ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις της παρ. 1, παύει υποχρεωτικά η παροχή εργασίας εντός της μονάδας του Φορέα Παιδικής Προστασίας ή η εκτέλεση του έργου ή η παροχή της υπηρεσίας που ανατέθηκε στα πρόσωπα των παρ. 1 και 2. Στην περίπτωση αυτή, ο Φορέας Παιδικής Προστασίας ενημερώνει άμεσα την αδειοδοτούσα αρχή. Αν η υπηρεσία, η παροχή της οποίας παύει υποχρεωτικά, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο, προϋποθέτει τη φυσική παρουσία των προσώπων αυτών εντός της μονάδας του Φορέα Παιδικής Προστασίας και η σχέση εργασίας τους με τον Φορέα Παιδικής Προστασίας διέπεται από τον ν. 3528/2007 (Α΄ 26), τον ν. 3584/2007 (Α΄ 143) ή το π.δ. 410/1988 (A΄ 191), επέρχεται υποχρεωτικά μεταβολή της υπηρεσιακής τους κατάστασης, οι δε όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία της μεταβολής αυτής, καθώς και κάθε ειδικότερο, τεχνικό ή λεπτομερειακό θέμα ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 18:05 | ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΑΡΑΜΠΟΥΚΑ

    AΡΘΡΟ 16 ββ: «Οι λόγοι που δε φοιτούν», σε τι ακριβώς αναφέρεται όταν μιλάμε για βρέφη και προνήπια;

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 18:22 | ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΤΑΡΑΜΠΟΥΚΑ

    ΑΡΘΡΟ 13: Υποχρεωτική τακτική παρακολούθηση μία φορά το χρόνο για ανίχνευση προβλημάτων, πως θα υλοποιηθεί; Χρειάζεται πολύ καλό σχεδιασμό με γνώση και του δικτύου υπηρεσιών για παραπομπή…

  • Παράγραφος 3 του άρθρου 3:
    Η προϋπόθεση που τίθεται (να προκύπτει από το αντίγραφο ποινικού μητρώου ότι το άτομο που θα παρέχει εργασία/έργο/εθελοντική υπηρεσία δεν έχει καταδικαστεί οριστικά για τα αδικήματα της παρ. 1) δεν είναι επαρκής καθώς για την έκδοση οριστικής απόφασης απαιτούνται αρκετά έτη (έως και 5 στις μεγάλες Περιφέρειες).
    Επιπλέον, δεν επαρκεί η αρχική διαπίστωση ότι τη χρονική στιγμή της πρόσληψης/σύναψης σύμβασης έργου ή εθελοντικής παροχής υπηρεσιών το άτομο δεν έχει οριστική καταδίκη: ενδέχεται να κατηγορείται ήδη για ένα από τα εγκλήματα της παρ.1 ή να κατηγορηθεί στο μέλλον. Απαιτείται επομένως πρόβλεψη προκειμένου να είναι δυνατός ο έλεγχος ανά τακτά χρονικά διαστήματα ότι δεν έχει ασκηθεί δίωξη. Και αυτό θα πρέπει να ισχύει για όλες τις κατηγορίες εργαζόμενων/απασχολούμενων και εθελοντών/-ριών και όσων άλλων ατόμων έρχονται σε επαφή με τα παιδιά. Ιδανική συνθήκη θα ήταν η αυτεπάγγελτη ενημέρωση του φορέα παιδικής προστασίας από τη στιγμή που σχηματίζεται δικογραφία, προκειμένου να ληφθούν προληπτικά μέτρα προστασίας των παιδιών έως την έκδοση οριστικής απόφασης (π.χ. με τροποποίηση των καθηκόντων του ατόμου ώστε να μην έχει επαφή με παιδιά).

    Ιδιαίτερη μέριμνα χρειάζεται να ληφθεί για τα άτομα που κατηγορούνται για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας (Ν.3500/2006): για τα πλημμελήματα ενδοοικογενειακής βίας, σε περίπτωση έναρξης ποινικής διαμεσολάβησης η υπόθεση τίθεται σε ειδικό αρχείο της Εισαγγελίας. Εφόσον δεν διαπιστωθεί παραβίαση των όρων της ποινικής διαμεσολάβησης για χρονικό διάστημα τριών ετών, η ποινική αξίωση της πολιτείας εξαλείφεται. Η συγκεκριμένη καταχώρηση γίνεται σε ειδική μερίδα στο δελτίο ποινικού μητρώου του δράστη, όμως οι φορείς παιδικής προστασίας, απαιτείται να ενημερωθούν το συντομότερο δυνατόν για τη διάπραξη αδικήματος ενδοοικογενειακής βίας προκειμένου να παύσει «υποχρεωτικά η παροχή εργασίας εντός της μονάδας του Φορέα Παιδικής Προστασίας ή η εκτέλεση του έργου ή η παροχή της υπηρεσίας» που τους είχε ανατεθεί.
    Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι η άμεση ενημέρωση του φορέα για πιθανή διάπραξη ενδοοικογενειακής βίας από εργαζόμενο/απασχολούμενο/εθελοντικά απασχολούμενο άτομο κρίνεται ιδιαιτέρως σημαντική καθώς, σύμφωνα με το Άρ.6, παρ. 5 του Ν.3500/2006, οι διατάξεις των παραγράφων 1-4 του Άρ. 6 «εφαρμόζονται αντίστοιχα και όταν ο δράστης εργάζεται σε φορέα παροχής κοινωνικής μέριμνας, η δε πράξη του στρέφεται σε βάρος προσώπου, το οποίο δέχεται τις υπηρεσίες του φορέα αυτού.»

    Παράγραφος 4 του άρθρου 3:
    να αφαιρεθεί η λέξη «καθημερινή» από την φράση: «4. Η υποχρέωση της παρ. 3 ισχύει και για το προσωπικό που απασχολείται με καθημερινή φυσική παρουσία στους Φορείς Παιδικής Προστασίας κατά τη δημοσίευση του παρόντος.»

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 17:30 | ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ

    ΑΡΘΡΟ 8:

    Κάνετε μια απλή σύσταση για το πώς θα ενισχυθούν οι δεξιότητες του προσωπικού των δομών παιδικής προστασίας, Δεν υπάρχει καμία υποχρεωτικότητα. Αυτή η διάταξη είναι τελείως έωλη και προφανώς ανεφάρμοστη

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 17:49 | ΕΜΜΑΝΟΥΕΛΑ

    ΑΡΘΡΟ 5:

    Δεν περιγράφετε πουθενά τι ακολουθεί μετά την αναφορά του περιστατικού κακοποίησης. Η, αναφορά δεν είναι παρά η αρχή. Πρέπει να ορισθεί σαφώς η μετέπειτα πορεία της, πορεία ποιος επιλαμβάνεται, από ποιον δηλώνεται η κακοποίηση στον εισαγγελέα ανηλίκων και πώς βοηθείται το παιδί-θύμα να ξεπεράσει την τραυματική εμπειρία.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 17:12 | ΣΩΤΗΡΙΟΥ

    ΑΡΤΘΡΟ 11 Στη διαβούλευση για την ουσία του προγράμματος «Κυψέλη» υπήρχαν πολλά σχόλια ότι αγνοεί την Ελληνική πραγματικότητα, ακυρώνει συλλήβδην το έργο που μέχρι σήμερα υλοποιείται στους βρεφονηπιακούς σταθμούς της χώρας, απαξιώνει επιστήμονες, εργαζόμενους δομών και εμπειρογνώμονες και εφαρμόζει συστήματα προβληματικά στη δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου του παιδιού το οποίο θα το ακολουθεί δια βίου. Λάβατε υπόψη αυτά τα σχόλια; Εδώ δεν εμφανίζεται καμία πληροφορία για την ουσία του προγράμματος, οπότε δεν ξέρουμε τι έχετε αποφασίσει να εφαρμόσετε.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 17:43 | ΣΩΤΗΡΙΟΥ

    Δεν περιγράφετε πουθενά τι είναι το πρόγραμμα «Κυψέλη». Είχατε βάλει σε διαβούλευση ένα σχέδιο, αλλά στο παρόν κείμενο δεν αναφέρετε τίποτα για τη διάρθρωσή του και τους βασικούς άξονες εφαρμογής του. Οι κεντρικοί στόχοι και τα ελάχιστα ποιοτικά χαρακτηριστικά που περιγράφετε δεν είναι επαρκές υλικό για διαβούλευση νόμου.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 17:24 | ΜΑΡΙΑ Β.

    ΑΡΘΡΟ 10: Θεσμοθετείται πρόστιμο αν δεν ενεργήσουν έγκαιρα για την αναφορά κακοποίησης. Και καλά αναφέρουμε έγκαιρα το περιστατικό. Αν δε βρίσκουμε υπηρεσία για τη ψυχοθεραπεία του παιδιού, που αυτό είναι το ζητούμενο, ποιος θα δεχθεί πρόστιμο; Γνωρίζετε προφανώς για την ανεπάρκεια των υπηρεσιών.. Αυτοσκοπός δεν είναι να κάνουμε αναφορές και να βγάζουμε στατιστικά.. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο βασικός στόχος είναι τα θεραπευτικά προσιτά και προσβάσιμα μέτρα που χρειάζεται να παρθούν για κάθε ένα κακοποιημένο παιδί, ώστε αυτό να βγει από τον κύκλο της βίας.. Η κάλυψη αυτού του στόχου θα δείξει ποιος έχει σοβαρές γνώσεις και πραγματικό ενδιαφέρον για τα παιδιά και ποιος γράφει εντυπωσιακές εκθέσεις ιδεών, χωρίς δεσμεύσεις.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 17:29 | ΜΑΡΙΑ Β.

    ΑΡΘΡΟ 6:

    Περιγράφεται μια παντοδυναμία για τον υπεύθυνο παιδικής προστασίας και μεγάλη μέριμνα για τη δική του προστασία. Μήπως θα έπρεπε παράλληλα να περιγράφονται και τα προσόντα του; Διότι όλη αυτή η εξουσία που του δίνεται πολύ εύκολα μπορεί να εξελιχθεί σε πρόβλημα, αν δεν υπάρξουν από την αρχή ασφαλιστικές δικλείδες (αναφορά σε ομάδα, ανεξάρτητη λειτουργία, κ.λπ).

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 17:07 | NIKH

    ΑΡΘΡΟ 23, 3: «Ενημέρωση του Εισαγγελέα ανά 6μηνο… και στο ΕΚΚΑ» Γιατί, αν ο εισαγγελέας δεν έχει εμπλακεί ή αν δεν χρειάζονται οι ενέργειές του; Νομίζω πως χρειάζεται προσοχή ώστε η ενημέρωση να αποδεικνύεται ότι γίνεται για το συμφέρον του παιδιού και μόνον και όχι για να συσσωρεύονται (ηλεκτρονικά έστω) έγγραφα στις υπηρεσίες, έγγραφα που κανείς δεν θα προλαβαίνει να διαβάσει. Χρειάζεται προσοχή η διαχείριση των θεμάτων των παιδιών, ώστε τα στοιχεία να έχουν μόνο όσοι έχουν την ευθύνη να ενεργήσουν. Τα υπόλοιπα με κωδικούς και συνοπτικές αναφορές να εμπεριέχονται στις αρμόδιες υπηρεσίες. Όχι «αδιακρίτως», διότι κάποιος πολίτης μπορεί να εγκαλέσει για την άσκοπη διακίνηση των δεδομένων του.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 17:32 | NIKH

    ΑΡΘΡΟ 20: ι «τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία» τα ορίζει ο Υπουργός. Λάθος! Έπρεπε να τα ορίζουν οι ειδικοί επιστήμονες και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ο Συνήγορος του Πολίτη, ενώ χρειάζεται πολύ προσεκτική μελέτη των δικαιωμάτων πριν καταλήξουν. Σήμερα επικρατούν διάφορες στρεβλώσεις επί του θέματος και νομικοί δίνουν διαφορετικές γνωμοδοτήσεις για το ίδιο ερώτημα/ ζήτημα. Διαφωνία π.χ. έχει υπάρξει από δικαστικούς για την καταχώρηση του περιεχομένου της Έκθεσης Κοινωνικού Λειτουργού στο Εθνικό Μητρώο Υιοθεσιών του ΕΚΚΑ (που, κατά την κρίση τους, πρέπει να παραμένει στο ειδικό μητρώο του φορέα, όπου έχει υποβληθεί η αίτηση). Οπωσδήποτε το συγκεκριμένο άρθρο χρειάζεται την προετοιμασία ομάδας επιστημόνων με τη συμβολή των Θεσμών που προαναφέρθηκαν

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 17:52 | ΑΝΝΑ ΚΑΖΗ

    ΑΡΘΡΟ 3:
    Η πρόβλεψη του συγκεκριμένου άρθρου για έλεγχο του ποινικού μητρώου και για εργαζόμενους παρόχους ανεξάρτητων υπηρεσιών ή δανειζόμενου προσωπικού σωστά υπάρχει, με την έννοια ότι όλοι πρέπει να ελέγχονται (και οι εθελοντές). Παράλληλα όμως καθιερώνει και «περνάει στα μαλακά» προσωπικό αυτών των προσωρινών μορφών εργασίας μέσα σε ιδρύματα. Ακριβώς εκεί που χρειάζονται τα σταθερά πρόσωπα για τη δημιουργία δεσμών!! Τόσα χρόνια οι επιστήμονες προσπαθούν να πείσουν για αυτή την ανάγκη των παιδιών, που στη περίπτωση των τραυματισμένων σχέσεων είναι προτεραιότητα!! Κανείς δεν ακούει, κανείς δεν ενδιαφέρεται πραγματικά! Υπεράνω όλων το χρήμα!!

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 17:03 | ΑΝΝΑ ΚΑΖΗ

    ΑΡΘΡΟ 3: Το ποινικό μητρώο το ζητάνε οι πάντες σήμερα, όχι μόνο οι Προνοιακοί Φορείς. Και πράγματι το ζητάνε και για τα διοικητικά συμβούλια. Διότι τα αδικήματα που έχουν βγει στην επιφάνεια, από ευνοούμενους κυβερνήσεων που τους έχουν δοθεί «θέσεις» δεν είναι λίγα. Θα βοηθούσε όταν νομοθετείτε να λαμβάνετε υπόψη τα πραγματικά γεγονότα, όπως: Διοικητές απόφοιτοι λυκείου που δήλωναν απόφοιτοι ΑΕΙ και ΤΕΙ και δικαστικά τους ζητήθηκαν πίσω οι αμοιβές που έλαβαν, διοικητές που καταχράστηκαν χρήματα και διώχθηκαν. Όλοι αυτοί είχαν λευκό ποινικό μητρώο! Όσο για το προσωπικό που ασχολείται άμεσα με τα παιδιά, θα βοηθούσε πολύ αν συγκεντρώνατε ενδεικτικά κάποιες περιπτώσεις εργαζόμενων, που έχουν παραπεμφθεί στο Πειθαρχικό, (ή που έχουν απολυθεί από ΝΠΙΔ) και να έχετε συγκεκριμένα παραδείγματα. Η έκφραση βίας, η ταπεινωτική συμπεριφορά, η παραμέληση και άλλα πολλά ΔΕΝ ανιχνεύονται με το ποινικό μητρώο.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 16:39 | ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

    Σύμφωνα με το άρθρο 569 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και ειδικότερα το άρθρο 2 παρ. β), εγγράφονται στο ποινικό μητρώο οι αμετάκλητες καταδικαστικές αποφάσεις ή βουλεύματα και όχι οι οριστικές ως εκ τούτου χρειάζεται να ζητείται και πιστοποιητικό περί μη άσκησης δίωξης για τα αδικήματα της παραγράφου 1 του άρθρου 3.
    Επίσης είναι σημαντικό να είναι ξεκάθαρο ότι το ποινικό μητρώο και το ως άνω πιστοποιητικό θα πρέπει να κατατίθενται στον φορέα κατά την διαδικασία αξιολόγησης του υποψηφίου προς πρόσληψη προσωπικού.
    Τέλος προτείνεται να οριστεί η διετία ως το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την εκ νέου κατάθεση ποινικού μητρώου και πιστοποιητικού περί μη δίωξης για τους εργαζόμενους σε φορείς παιδικής προστασίας (ανοικτού και κλειστού τύπου).

  • Οι προϋποθέσεις για την απασχόληση προσωπικού σε Φορείς Παιδικής Προστασίας που αναφέρονται στο άρθρο αυτό, πρέπει να ισχύουν και για το προσωπικό του συνόλου των φορέων-δομών παροχής υπηρεσιών σε άτομα με αναπηρία, περιλαμβανομένων των ΚΔΑΠ ΑμεΑ, ΚΔ-ΗΦ ΑμεΑ, ΣΥΔ-ΣΑΔ κ.ο.κ. ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 08:25 | Home-Start Ελλάς

    H απαγόρευση πρέπει να συμπεριλαμβάνει και τα μέλη Δ.Σ. του φορέα.

    Επειδή πολύ συχνά υπάρχει μεγάλο κενό μεταξύ της καταγγελίας και της λήψης τελεσίδικης απόφασης, θα μπορούσαν να υπάρχουν περιπτώσεις που εργαζόμενοι-εθελοντές εξακολουθούν να παρέχουν υπηρεσίες για χρόνια μέχρι να τελεσιδικήσει σε βάρος τους η δικαστική απόφαση. Θα πρέπει να υπάρχουν πρόσθετα μέτρα προστασίας των παιδιών. Ένα απ’αυτά θα μπορούσε να είναι η προσκόμιση υπεύθυνης δήλωσης ότι δεν εκκρεμεί σε βάρος του/ης εργαζόμενου/ης, εθελοντή/τριας κλπ κάποια σχετική καταγγελία.

  • 3 Σεπτεμβρίου 2021, 00:56 | Χαρά Γαλανού

    Θα επαναλάβω την σημασία και σπουδαιότητα του εξωτερικού ελέγχου και της τακτικής επιθεώρησης της λειτουργίας των Φορέων Παιδικής Προστασίας (πρωτόκολλα, διαδικασίες, προσεγγίσεις, μέθοδοι) από ανθρώπους που έχουν αντίστοιχη κατάρτιση.

    Το λευκό ποινικό μητρώο ως προϋπόθεση ακεραιότητας είναι σωστό αλλά δεν αρκεί, ούτε αποτυπώνει κακοποιητικές και απαξιωτικές συμπεριφορές προς τα παιδιά. Η αποφυγή κάθε μορφής κακοποίησης εις βάρος των φιλοξενούμενων παιδιών επιτυγχάνεται με ανοιχτά Ιδρύματα που ελέγχονται διαρκώς.

  • 2 Σεπτεμβρίου 2021, 13:42 | ΒΑΣΩ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

    To λευκο ποινικό μητρώο για αδικήματα που έχουν τελεσιδικήσει δεν αρκεί. Ξέρουμε πόσα χρόνια κάνουν υποθέσεις να ολοκληρωθούν στα δικαστήρια. Εν τω μεταξύ τι γίνεται; Καταλαβαίνω ότι δεν είναι σωστό να καταδικάζεις κάποιον πριν από τη δικαιοσύνη, αλλά εδώ το συμφέρον των παιδιών είναι υπεράνω όλων. Ενώ πολλοί «κύριοι» με λευκό μητρώο κρύβουν μια ζωή παιδόφιλους ή βίαιους χαρακτήρες. Και δεν είναι μόνον οι εργαζόμενοι. Τι γίνεται με τα μέλη των διοικήσεων;
    Πιστεύω ότι μόνον με συνέντευξη, σε εξειδικευμένους επιστήμονες, όλων των υποψήφιων εργαζομένων και των ήδη υπηρετούντων μπορεί να «βγουν λαβράκια». Και όσον αφορά τις διοικήσεις, εκεί, όποιος τις ορίζει, θα πρέπει οπωσδήποτε να διενεργεί δομημένη συνέντευξη βάσει ειδικών ερωτηματολογίων που μπορεί να ανιχνεύσουν στοιχεία νοσηρότητας στην προσωπικότητα.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2021, 20:40 | ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS

    Στην απασχόληση προσωπικού, προτείνουμε να αποκλείονται επίσης όσοι εμπλέκονται σε υποθέσεις που εκκρεμούν οι αποφάσεις, εως ότου οριστικοποιηθεί τελεσιδικήσει .

    Επιπλέον, προτείνουμε να συμπεριλαμβάνονται στους περιορισμούς αυτούς και εργαζόμενοι σε όλες τις ανοιχτές δομές που απασχολούν παιδιά και οικογένειες.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2021, 15:39 | ΑΣΠΑΣΙΑ ΚΑΡΦΑΚΗ

    Η έμφαση που δίνεται στο ποινικό μητρώο, ουσιαστικά είναι κενή περιεχομένου. Έτσι ή αλλιώς και σήμερα το δημόσιο δεν προσλαμβάνει άτομα με καταδίκες για τα αναφερόμενα αδικήματα και τα ΝΠΙΔ επίσης προσέχουν και ζητούν ποινικό μητρώο. Όταν επίσης ζητάτε να έχει καταδικαστεί τελεσίδικα ο ενδιαφερόμενος δεν καλύπτετε τα παιδιά. Διότι μπορεί να έχει υποπέσει σε αδικήματα (κακοποίηση παιδιών ή γυναικών, εκμετάλλευση γυναικών κ.λπ.) αλλά να περάσουν και 10 χρόνια μέχρι να τελεσιδικήσει. Συνεπώς πρέπει να ζητάτε και πιστοποιητικό περί μη διώξεως και παράλληλα να διερευνάται και ο χαρακτήρας του κάθε μελλοντικά εργαζόμενου, μέσω άλλων εργαλείων.

    Το πρόβλημα δεν είναι το ποινικό μητρώο, που άμεσα δίνει μια εικόνα για το ποιόν του ανθρώπου που θέλει να εργασθεί με παιδιά. Το ποινικό μητρώο δεν αρκεί σε καμία περίπτωση. Και ο Συνήγορος του Παιδιού παλαιότερα επέμενε στη διαδικασία της συνέντευξης μέσω της οποίας να ελέγχεται το άτομο για τα κίνητρα, τις δεξιότητες στην επικοινωνία και κυρίως στην επίλυση συγκρούσεων, την ύπαρξη προκαταλήψεων και στερεοτύπων και πολλά άλλα, που βγαίνουν στην επιφάνεια όταν ένα άτομο φροντίζει ανθρώπους σε αδυναμία, παιδιά ή ενήλικες.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2021, 10:59 | Γεωργία Βασιλακοπούλου

    Θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο άρθρο 1 και ως μορφή παιδικής κακοποίησης και ανηλίκου και η διάρρηξη των σχέσεων μεταξύ γονέα και τέκνου ή αλλιώς ΓΟΝΙΚΗ ΑΠΟΞΈΝΩΣΗ. Οπότε το άρθρο θα πρέπει να γραφτεί όπως παρακάτω

    Για τους σκοπούς του παρόντος νοούνται ως:

    α) «Κακοποίηση ανηλίκου»: όλες οι μορφές σωματικής ή συναισθηματικής κακής μεταχείρισης, ΓΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟΞΈΝΩΣΗΣ, σεξουαλικής κακοποίησης, παραμέλησης, αμελούς θεραπευτικής αντιμετώπισης ή εκμετάλλευσης για εμπορικούς ή άλλους σκοπούς, οι οποίες καταλήγουν σε πραγματική ή δυνητική βλάβη της υγείας, της ζωής, της ανάπτυξης ή της αξιοπρέπειας του ανηλίκου, στο πλαίσιο μιας σχέσης ευθύνης, εμπιστοσύνης ή εξουσίας.

  • 29 Αυγούστου 2021, 18:44 | ΜΑΡΙΑ ΦΡΑΓΚΙΟΥΔΑΚΗ

    Και οι εθελοντές πρέπει να τηρούν τις προυποθέσεις υγείας και των δικαστικών δικαιολογητικών σε συνδυασμό με κοινωνική έρευνα συνθηκών διαβίωσης

  • 27 Αυγούστου 2021, 15:25 | Ελένη Γεώργαρου ΔΙΚΤΥΟ ΑΝΑΔΟΧΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ «ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΝΕΙΑ»

    Θα πρέπει να προστεθεί οπωσδήποτε «απαγορεύεται η απασχόληση και η συνεργασία καθ΄οιονδήποτε τρόπο και η συμμετοχή σε διοικητικά και εποπτικά όργανα υπό οποιαδήποτε ιδιότητα των Φορέων Παιδικής Προστασίας …. » Πολλές φορές έχει προκύψει κακοποίηση ή απόπειρα κακοποίηση από μέλη διοικήσεων ειδικά ιδρυμάτων παιδικής προστασίας, τα οποία δεν ελέγχονται ούτε για την ψυχική τους υγεία, ούτε για τις γνώσεις και την εμπειρία του να ασκούν το ρόλο του υπεύθυνου παιδικής προστασίας με τη συμμετοχή στη διοίκηση, κάτι που πρέπει οπωσδήποτε να καλυφθεί, με το ίδιο ή άλλο νομοθέτημα. ΄Εχει συμβεί πολλές φορές στην πράξη μέλη των Δ.Σ. να φιλοξενούν παιδιά ιδρυμάτων στο σπίτι τους, με την οικογένειά τους με το «κύρος» της ιδιότητάς τους χωρίς να υπόκεινται σε έρευνα καταλληλότητας για το ρόλο αυτό, χωρίς να γνωρίζει ο κοινωνικός λειτουργός το περιβάλλον όπου διαβιώνει έστω προσωρινά το παιδί και χωρίς να υπάρχει κανενός είδους εποπτεία. Είναι οι πιο επικίνδυνες περιπτώσεις για πιθανή κακοποίηση παιδιών διότι υπάρχει το στοιχείο της ανεξέλεκτης εξουσίας και της εξάρτησης που γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνη για παιδιά με αναπηρία ιδίως νοητική.
    Λείπουν από τη διάταξη πολύ σοβαρά αδικήματα του ποινικού κώδικα και πρέπει οπωσδήποτε να προστεθούν μια σειρά εγκλημάτων πολύ σημαντικών για την ασφάλεια και ποιότητα ζωής των παιδιών όπως:
    1.Εγκλήματα κατά της ζωής και προσβολές του εμβρύου καθώς και εγκλήματα διακινδύνευσης της ζωής (άρθρα 299 – 307 Π.Κ.)
    2.Εγκλήματα κατά της σωματικής ακεραιότητας (άρθρα 308-315 ΠΚ)
    3. Εγκλήματα κατά της προσωπικής ελευθερίας (άρθρα 322 -334) στα οποία περιλαμβάνεται η αρπαγή και αρπαγή ανηλίκων, η παράνομη βία,η απειλή, η διατάραξη οικιακής ειρήνης.
    4. Εγκλήματα κατά της σωματικής ακεραιότητας άρθρα 308 παρ. 1, 309-313 ΠΚ
    5. Κοινώς επικίνδυνα εγκήματα όπως εμπρησμός, πλημμύρα, έκρηξη,κατασκευή και κατοχή εκρηκτικών υλών, δηλητηρίασης πραγμάτων προορισμένων για κοινή χρήση, παραβίαση μέτρων για την πρόληψη ασθενειών (264, 268,270,272,273,275, 279,285
    6. Κλοπή 372 ΠΚ, Υπεξαίρεση 375, φθορά ξένης ιδιοκτησίας 378, απάτη 386 ΠΚ, απάτη με υπολογιστή 386Α, απάτη σχετικά με την επιχορήγηση 386Β.

  • Οχι μόνον των εργαζομένων αλλά και των διοικούντων ή ιδρυτών των δομών που έχουν άμεση σχέση με τα ανήλικα και των εθελοντών που απασχολούν τα ανήλικα. Θεωρώ ότι εκτός του Ποινικού μητρώοθ και η Ψυχιατρική εξέταση και εποπτεία είναι απαραίτητη.