Για τους σκοπούς του παρόντος νοούνται ως:
α) «Κακοποίηση ανηλίκου»: όλες οι μορφές σωματικής ή συναισθηματικής κακής μεταχείρισης, σεξουαλικής κακοποίησης, παραμέλησης, αμελούς θεραπευτικής αντιμετώπισης ή εκμετάλλευσης για εμπορικούς ή άλλους σκοπούς, οι οποίες καταλήγουν σε πραγματική ή δυνητική βλάβη της υγείας, της ζωής, της ανάπτυξης ή της αξιοπρέπειας του ανηλίκου, στο πλαίσιο μιας σχέσης ευθύνης, εμπιστοσύνης ή εξουσίας.
β) «Φορείς Παιδικής Προστασίας»: οι φορείς κοινωνικής πρόνοιας δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, οι οποίοι παρέχουν οργανωμένες υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας σχετικά με την προστασία του παιδιού, συμπεριλαμβανομένου του παιδιού με αναπηρία, κατά την έννοια του άρθρου 9 του ν. 4109/2013 (Α΄ 16), του άρθρου 1 του ν. 2345/1995 (Α’ 213) και των άρθρων 1 και 2 του ν. 4756/2020 (Α’ 235). Ειδικότερα, στους φορείς παιδικής προστασίας συμπεριλαμβάνονται οι φορείς που έχουν την ευθύνη λειτουργίας των Παραρτημάτων Προστασίας Παιδιού των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας των Περιφερειών, των Μονάδων Παιδικής Προστασίας και Φροντίδας με φορείς λειτουργίας ενδεικτικά φιλανθρωπικά σωματεία, ιδρύματα, εκκλησιαστικούς φορείς, των Μονάδων Φροντίδας Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης, ενδεικτικά παιδικοί, βρεφικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί, σταθμοί ολοκληρωμένης φροντίδας, και Μονάδες Απασχόλησης βρεφών και νηπίων, των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Ατόμων με Αναπηρία και των παιδικών κατασκηνώσεων.
γ) «Υπεύθυνος Προστασίας Ανηλίκων»: φυσικό πρόσωπο που ορίζεται σε κάθε μονάδα Φορέα Παιδικής Προστασίας, το οποίο αναλαμβάνει τη συγκέντρωση και καταγραφή των αναφορών περιστατικών κακοποίησης ανηλίκων, τη διαβίβασή τους στον αρμόδιο Εισαγγελέα ή στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή, καθώς και τη χωρίς καθυστέρηση παράλληλη ενημέρωση της Διοίκησης του Φορέα.
δ) «Εθνικό Σύστημα Καταγραφής και Παρακολούθησης Αναφορών»: ο συντονιστικός μηχανισμός, στον οποίο γίνεται καταγραφή, με τη μορφή ανωνυμοποιημένων δεδομένων, όλων των γνωστοποιήσεων περιστατικών κακοποίησης ανηλίκων που υποβάλλονται από τους Φορείς Παιδικής Προστασίας.
Παρ.β: Η φράση «συμπεριλαμβανομένου του παιδιού με αναπηρία» συστήνουμε να συμπληρωθεί με τη φράση «και του παιδιού ανεξαρτήτως του νομικού καθεστώτος αυτού» ώστε να μην αποκλείεται κανένα παιδί, ούτε αυτά που προέρχονται από τρίτες χώρες, παιδιά μεταναστών, ανιθαγενείς, παιδιά δίχως νομιμοποιητικά έγγραφα.
Παρ.δ.: Συστήνεται η αναφορά στην ύπαρξη ενιαίας φόρμας αναφοράς περιστατικών κακοποίησης κατά τα πρότυπα του Μηχανισμού Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας αλλά και του Εθνικού Μηχανισμού Αναφοράς. Η ενιαία φόρμα θα βοηθούσε στον συντονισμό και στην ορθή συλλογή δεδομένων (πλήρες ιστορικό, ενδείξεις κτλ) αλλά ακόμη και στην αναγνώριση περιστατικών κακοποίησης, μέσω της εξοικείωσης με τη φόρμα και των απαιτούμενων από αυτήν στοιχείων.
Συνεισφορά της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών (Ε.Ο.Τ.) στη δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων, Πρόγραμμα “Κυψέλη” για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, διατάξεις για την προώθηση της αναδοχής και της υιοθεσίας, Προσωπικός Βοηθός για τα Άτομα με Αναπηρία και άλλες διατάξεις» και υποβολή προτάσεων επ’ αυτού.
Η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών (Ε.Ο.Τ.), ο επίσημος Κοινωνικός Εταίρος της Πολιτείας για θέματα τυφλότητας και μέλος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), στο πλαίσιο της διαβούλευσης του νομοσχεδίου «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων, Πρόγραμμα “Κυψέλη” για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, διατάξεις για την προώθηση της αναδοχής και της υιοθεσίας, Προσωπικός Βοηθός για τα Άτομα με Αναπηρία και άλλες διατάξεις» καταθέτει τις προτάσεις της επ’ αυτού:
Στο άρθρο 21β, στις προϋποθέσεις καταλληλότητας για αναδοχή να διευκρινιστεί ότι δεν πρέπει να συγχέεται η αναπηρία – αισθητηριακή ή κινητική – με τη σωματική υγεία του υποψηφίου και ως εκ τούτου να μην αποθαρρύνονται οι αρμόδιοι φορείς να επιλέγουν άτομα με αναπηρία ως αναδόχους.
Στο άρθρο 24 οι αρμόδιοι φορείς να ενημερώνουν ιδιαιτέρως τους υποψήφιους αναδόχους για την ανάγκη αναδοχής ατόμων με αναπηρία και προς τούτο επιβάλλεται να παρέχονται επιπρόσθετες και ουσιαστικές διευκολύνσεις σε όσους τελικά αναλαμβάνουν την αναδοχή παιδιών και ατόμων με αναπηρία.
Στη συγκρότηση των επιτροπών του άρθρου 29 να μετέχει ανά συζητούμενη περίπτωση με δικαίωμα ψήφου εκπρόσωπος της αντίστοιχης Ομοσπονδίας π.χ. Τυφλών κ.λ.π.
Στο άρθρο 30 επιβάλλεται στο πιλοτικό πρόγραμμα του Προσωπικού Βοηθού να συμπεριληφθούν κατά προτεραιότητα τυφλοί στην οικογένεια των οποίων υπάρχει και δεύτερο άτομο με οπτική αναπηρία, π.χ. σύζυγος ή τέκνο προκειμένου να διαπιστωθούν και να καταγραφούν σε όλη τους την έκταση οι ανάγκες των ατόμων της κατηγορίας αυτής.
Με εκτίμηση
Για το Γ.Σ. της Ε.Ο.Τ.
Ο Πρόεδρος
Νικόλαος Γιαλλούρης
Η Γενική Γραμματέας
Παρασκευή Τσαβαλιά
Παρόλο που φορείς (κερδοσκοπικοί και μη, ιδιωτικοί ή δημόσιοι), οι οποίοι συνεργάζονται με παιδιά στο σπίτι ή σε άλλο χώρο ή και διαδικτυακά με επαγγελματίες και εθελοντές δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως φορείς παιδικής προστασίας, πολλές από τις προβλέψεις του νομοσχεδίου (π.χ. πιστοποιητικό ποινικού μητρώου, άτομο αναφοράς κλπ) πρέπει να ισχύουν και για τους φορείς αυτούς.
Στη διεθνή πρακτική, διευρύνεται η ανάγκη προστασίας ώστε να περιλαμβάνει όχι μόνο παιδιά αλλά και ευάλωτους ενήλικες δηλαδή άτομα ηλικίας 18 ετών και άνω τα οποία είναι ή μπορεί να χρειαστούν υπηρεσίες κοινωφελούς φροντίδας λόγω προβλημάτων ψυχικής υγείας, δυσκολιών στη διαδικασία μάθησης, σωματικής αναπηρίας, αισθητηριακής βλάβης ή ανικανότητας αυτοπροστασίας λόγω ηλικίας ή ασθένειας και οι οποίοι ενδέχεται να αδυνατούν να φροντίσουν τον εαυτό τους ή να προστατευθούν από σοβαρή βλάβη ή σοβαρή εκμετάλλευση.
Στο υπό στοιχείο (β) του άρθρου 1, θα ήθελα να δω να εντάσσονται και οι Δομές Παιδικής Προστασίας-Φιλοξενίας (;) ανηλίκων Γερμανών που λειτουργούν στην χώρα μας ήδη από το 1988 με εισήγηση και πρωτοβουλία των Γερμανικών Αρχών (!) ώστε και αυτές να αδειοδοτούνται, να λειτουργούν, να επαληθεύεται η καταλληλότητα και η ασφάλεια των χώρων τους, να πιστοποιούνται και να εποπτεύονται υπό τους ίδιους ακριβώς όρους με τα ημεδαπά Πλαίσια Παιδικής Προστασίας.
Στο υπό στοιχείο (γ) του άρθρου 1, η ιδέα της συγκέντρωσης και καταγραφής των αναφορών περιστατικών κακοποίησης ανηλίκων μόνο ως θετική μπορεί να ιδωθεί. Ωστόσο προβληματίζει η εκ των έσω διαδικασία εξυγίανσης ενός Φορέα Παιδικής Προστασίας. Δεν νομίζω ότι είναι εύκολο ένα φυσικό πρόσωπο που ήδη υπηρετεί σε μια δομή να ασκεί έναν ελεγκτικό ρόλο απλούστατα διότι εάν ήταν τόσο εύκολο όλες οι καταγγελίες κακοποίησης ανηλίκων μέσα στη Δομή θα έφταναν στο φώς χωρίς να υπάρχει ανάγκη πρόβλεψης και θέσπισης του ρόλου του Υπευθύνου Προστασίας Ανηλίκων. Επίσης, σε αντίστοιχες ατυχείς περιπτώσεις διάπραξης κακοποιητικών πρακτικών και συμπεριφορών μέσα στα Ιδρύματα, η απροθυμία των Διοικήσεων να δράσουν προς το συμφέρον των παιδιών έχει, στην πλειοψηφία τους, αποδείξει το επιζήμιο της καθυστέρησης για την ψυχική και συναισθηματική υγεία των ανηλίκων.
Ο εποπτικός και καταγγελτικός μηχανισμός θα πρέπει να είναι εξωτερικός και να εγγυάται και να διαφυλάττει το απόρρητο της διαδικασίας είτε οι καταγγελίες είναι ανώνυμες είτε επώνυμες.
Επίσης οι καταγγελίες θα πρέπει να προέρχονται και από τα ίδια τα παιδιά εάν έχουν θεσπισθεί και εισαχθεί εκείνοι οι μηχανισμοί διατύπωσης και υποβολής παραπόνων μέσα στις Δομές Παιδικής Προστασίας που να ενθαρρύνουν και να εγγυώνται τη συμμετοχή και την ακρόαση των παιδιών στις διαδικασίες. Σε αυτήν την προϋπόθεση εμμένει σταθερά στις τελευταίες Εκθέσεις και Συστάσεις του το Συμβούλιο της Ευρώπης.
Συνεισφορά της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών (Ε.Ο.Τ.) στη δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων, Πρόγραμμα “Κυψέλη” για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, διατάξεις για την προώθηση της αναδοχής και της υιοθεσίας, Προσωπικός Βοηθός για τα Άτομα με Αναπηρία και άλλες διατάξεις» και υποβολή προτάσεων επ’ αυτού.
Η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών (Ε.Ο.Τ.), ο επίσημος Κοινωνικός Εταίρος της Πολιτείας για θέματα τυφλότητας και μέλος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), στο πλαίσιο της διαβούλευσης του νομοσχεδίου «Ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας: διατάξεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων, Πρόγραμμα “Κυψέλη” για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε βρεφικούς, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς, διατάξεις για την προώθηση της αναδοχής και της υιοθεσίας, Προσωπικός Βοηθός για τα Άτομα με Αναπηρία και άλλες διατάξεις» καταθέτει τις προτάσεις της επ’ αυτού:
Στο άρθρο 21β, στις προϋποθέσεις καταλληλότητας για αναδοχή να διευκρινιστεί ότι δεν πρέπει να συγχέεται η αναπηρία – αισθητηριακή ή κινητική – με τη σωματική υγεία του υποψηφίου και ως εκ τούτου να μην αποθαρρύνονται οι αρμόδιοι φορείς να επιλέγουν άτομα με αναπηρία ως αναδόχους.
Στο άρθρο 24 οι αρμόδιοι φορείς να ενημερώνουν ιδιαιτέρως τους υποψήφιους αναδόχους για την ανάγκη αναδοχής ατόμων με αναπηρία και προς τούτο επιβάλλεται να παρέχονται επιπρόσθετες και ουσιαστικές διευκολύνσεις σε όσους τελικά αναλαμβάνουν την αναδοχή παιδιών και ατόμων με αναπηρία.
Στη συγκρότηση των επιτροπών του άρθρου 29 να μετέχει ανά συζητούμενη περίπτωση με δικαίωμα ψήφου εκπρόσωπος της αντίστοιχης Ομοσπονδίας π.χ. Τυφλών κ.λ.π.
Στο άρθρο 30 επιβάλλεται στο πιλοτικό πρόγραμμα του Προσωπικού Βοηθού να συμπεριληφθούν κατά προτεραιότητα τυφλοί στην οικογένεια των οποίων υπάρχει και δεύτερο άτομο με οπτική αναπηρία, π.χ. σύζυγος ή τέκνο προκειμένου να διαπιστωθούν και να καταγραφούν σε όλη τους την έκταση οι ανάγκες των ατόμων της κατηγορίας αυτής.
Με εκτίμηση
Για το Γ.Σ. της Ε.Ο.Τ.
Ο Πρόεδρος
Νικόλαος Γιαλλούρης
Η Γενική Γραμματέας
Παρασκευή Τσαβαλιά
Συγχαρητήρια για την Νομοθετική πρωτοβουλία που σκοπό έχει την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών , κύριε υπουργέ να συμπεριλάβετε και την ψυχική κακοποίηση που μπορεί να υπόκεινται τα παιδιά χωρισμένων γονιών που ζουν συνήθως με τον ένας τους γονέα λόγω αποκλειστικής επιμέλειας που ισχύει μέχρι και σήμερα. Με αποτέλεσμα να αποξενώνονται από τον άλλον γονέα παρά την θέληση τους!
Στο άρθρο θα πρέπει να προστεθεί και η γονική αποξένωση ως μία από τις μορφές παιδικής κακοποίησης. Οπότε η παράγραφος α) πρέπει να τροποποιηθεί και να γραφεί όπως παρακάτω. Με κεφαλαία η αλλαγή που προτείνω
α) «Κακοποίηση ανηλίκου»: όλες οι μορφές σωματικής ή συναισθηματικής κακής μεταχείρισης, ΓΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟΞΕΝΩΣΗΣ, σεξουαλικής κακοποίησης, παραμέλησης, αμελούς θεραπευτικής αντιμετώπισης ή εκμετάλλευσης για εμπορικούς ή άλλους σκοπούς, οι οποίες καταλήγουν σε πραγματική ή δυνητική βλάβη της υγείας, της ζωής, της ανάπτυξης ή της αξιοπρέπειας του ανηλίκου, στο πλαίσιο μιας σχέσης ευθύνης, εμπιστοσύνης ή εξουσίας.
Φορείς που εμπλέκονται στα θέματα ΚαΠαΠ είναι κυρίως οι κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων και τα σχολεία ( Υπουργείο Εσωτερικών και Παιδείας), των οποίων ο ρόλος απουσιάζει παντελώς από το σχέδιο νόμου, ακόμα και ως συνεργαζόμενους με φορείς του Υπουργείου Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Η παραδοσιακή αντίληψη για τη Πρόνοια, που φορείς της είναι τα ιδρύματα κυρίως και οι παιδικοί σταθμοί, απέχει πολύ από τη σημερινή αντίληψη , οπου η Πρόνοια απευθύνεται σε όλη τη Κοινότητα με κύριο φορέα τη Τοπική Αυτοδιοίκηση
Θα πρέπει να συμπεριληφθεί και ως μορφή παιδικής κακοποίησης και ανηλίκου και η διάρρηξη των σχέσεων μεταξύ γονέα και τέκνου ή αλλιώς ΓΟΝΙΚΗ ΑΠΟΞΈΝΩΣΗ. Οπότε το άρθρο θα πρέπει να γραφτεί όπως παρακάτω
Για τους σκοπούς του παρόντος νοούνται ως:
α) «Κακοποίηση ανηλίκου»: όλες οι μορφές σωματικής ή συναισθηματικής κακής μεταχείρισης, ΓΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟΞΈΝΩΣΗΣ, σεξουαλικής κακοποίησης, παραμέλησης, αμελούς θεραπευτικής αντιμετώπισης ή εκμετάλλευσης για εμπορικούς ή άλλους σκοπούς, οι οποίες καταλήγουν σε πραγματική ή δυνητική βλάβη της υγείας, της ζωής, της ανάπτυξης ή της αξιοπρέπειας του ανηλίκου, στο πλαίσιο μιας σχέσης ευθύνης, εμπιστοσύνης ή εξουσίας.
ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ 1 ΘΕΩΡΩ υποχρεωση καθε γονεα να στελνει καθε χρονο μια φωτογραφια με το προσωπο του παιδιου του στην αστυνομια πριν μερικα χρονια ο γιος μου σε ηλικια 9χρονων ειχε φυγει με το ποδηλατο απο την πλατεια κ εφυγε στον κεντρικο ειχαμε αγιο ευτυχως που τον βρηκε ενας αστυνομικος κ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΚΤΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΟΝ ΕΒΑΛΕ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΤΟΥ ΣΤΟ ΠΟΡΠΑΓΚΑΖ ΕΙΧΑΜΕ ΔΗΛΩΣΗ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΙΠΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΣΕ 10 ΛΕΠΤΑ ΤΟΝ ΑΦΗΣΕ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ ΣΕ ΓΝΩΣΤΟ ΜΑΓΑΖΙ 21.00ΜΜ ΕΙΧΑΜΕ ΤΡΕΛΑΘΕΙ ΤΟΝ ΕΨΑΧΝΑΝ 4 ΑΤΟΜΑ( 2 ΜΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ Κ 2 ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ) Ο ΑΣΤΝΟΜΙΚΟΣ ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΗΤΑΝ ΤΥΧΕΡΟΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΒΡΗΚΑ ΕΚΑΝΕ ΖΙΚ ΖΑΚ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΟΤΑΝ ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΠΙΤΙ ΗΤΑΝΕ <> εμεις κλαιγαμε ολο το βραδυ δεν ειχαμε συνειτοποιησει ακομη ποσο τυχεροι ημασταν ο συγκεγκιμμενος αστυνομικος πηρε προαγωγη χρηματα δεν δεχτηκε απλα μας ειπε να ειμαστε ποιο προσεχτικοι επιιβαλλεται να μαθουν να κυκλοφορουν στον δρομο να μαθουν τα σηματα οδηγησης, να ανεβαινουν στο λεωφορειο με συνοδο να λενε στον οδηγο που να τους κατεβασει ΜΗΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΣΤΟΡΙΑ.
2 ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 10 ΧΡΟΝΩΝ ΧΤΥΠΗΣΕ ΜΕ ΦΟΡΤΗΓΟ ΣΤΑΜΑΤΗΜΕΝΟ ΣΕ ΠΑΡΚΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΓΕΜΙΣΕ ΜΕ ΑΙΜΑΤΑ ΤΗΝ ΜΠΛΟΥΖΑ ΤΟΥ ΗΡΘΕ ΣΠΙΤΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΤΟΝ ΠΛΗΝΑΜΕ Κ ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΕ ΣΟΥΛΦΑΜΙΔΟΣΚΟΝΗ Κ ΣΠΑΘΟΛΑΔΟ ΔΕΝ ΤΟΝ ΠΛΕΝΑΜΕ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΓΙΑ 2 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΤΟΥ ΚΑΘΑΡΙΖΑΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΓΗ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ Κ ΣΥΝΕΧΙΣΑΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΣΟΥΛΦΑΜΙΔΟΣΚΟΝΗ Κ ΤΟ ΣΠΑΘΟΛΑΔΟ ΓΙΑ 3 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ τωρα του εχει μεινει ενα μικρο σημαδι. ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΟΣΟ ΠΟΙΟ ΣΥΧΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ.ΜΗΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ 15 ΧΡΟΝΩΝ ΑΚΟΜΗ Κ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΝΑ ΕΛΕΝΧΕΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΟΥΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΕΞΙΑ ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΖΕΙ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΕ ΑΚΟΥΣΑΤΕ.
Και αυτή η νομοθετική πρωτοβουλία εξασφαλίζει τα δικαιώματα των παιδιών, ενώ η οριοθέτηση του ορισμού της παιδικής κακοποίησης θέτει τα πλαίσια που πρέπει ώστε να προστατευτούν οι σπουδαιότεροι πολίτες της χώρας.
Προτείνω να συμπεριληφθεί στον ορισμό της παιδικής κακοποίησης «η από οποιονδήποτε γονέα του παιδιού γονική αποξένωση και γενικά κάθε διατάραξη της συναισθηματικής σχέσης με τον άλλο γονέα»
Συγχαρητήρια στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για αυτό το σχέδιο Νόμου.
Οι Ενεργοί Μπαμπάδες για τα δικαιώματα του Παιδιού – ΑΜΚΕ και το σύνολο των χιλιάδων ανθρώπων (γονείς, ανιόντες κλπ) που συντάσσονται με τις απόψεις της εταιρίας μας, συμφωνούμε με την νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, για την ενίσχυση της κοινωνικής προστασίας για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης ανηλίκων και τις λοιπές διατάξεις καθώς και τον ορισμό της παιδικής κακοποίησης από το πρώτο άρθρο.
Λαμβάνοντας υπόψη το Άρθρο 1532ΑΚ παρ. 2 (β) όπου «Η διατάραξη της συναισθηματικής σχέσης του τέκνου με τον άλλο γονέα και την οικογένεια του και η με κάθε τρόπο πρόκληση διάρρηξης σχέσεων του τέκνου με αυτούς» και με γνώμονα την διαφύλαξη της υγείας και αξιοπρέπειας των παιδιών μέσα από την αποτροπή και την έγκαιρη αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης που τραυματίζουν και τον ψυχισμό τους, προτείνουμε να συμπεριληφθεί ως παιδική κακοποίηση και «η από οποιονδήποτε γονέα του παιδιού γονική αποξένωση», όρος που ξεκάθαρα αποτυπώθηκε στην Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Α. Αιτιολογική Έκθεση, Παρ. 1 Κεφάλαιο Β που προκάλεσε τον Νόμο 4800/21.
Να προστεθεί επίσης ως μία μορφή παιδικής κακοποίησης και η γονική αποξένωση ή η διάρρηξη των σχέσεων μεταξύ γονέα και τέκνου. Όταν κάποιος αποξενώνει το παιδί του από τον άλλον γονέα είναι σαν να το τεμαχίζει και να του σκοτώνει το 50% του εαυτού του.
Στο άρθρο θα πρέπει να προστεθεί και η γονική αποξένωση ως μορφή παιδικής κακοποίησης. Με κεφαλαία η αλλαγή
α) «Κακοποίηση ανηλίκου»: όλες οι μορφές σωματικής ή συναισθηματικής κακής μεταχείρισης, ΓΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟΞΕΝΩΣΗΣ, σεξουαλικής κακοποίησης, παραμέλησης, αμελούς θεραπευτικής αντιμετώπισης ή εκμετάλλευσης για εμπορικούς ή άλλους σκοπούς, οι οποίες καταλήγουν σε πραγματική ή δυνητική βλάβη της υγείας, της ζωής, της ανάπτυξης ή της αξιοπρέπειας του ανηλίκου, στο πλαίσιο μιας σχέσης ευθύνης, εμπιστοσύνης ή εξουσίας.
Στο
β: ο ν’αντικατασταθεί το ‘σχετικά με την προστασία του παιδιού, συμπεριλαμβανομένου του παιδιού με αναπηρία’ με το ‘προστασία όλων των ανηλίκων ανεξαρτήτου βλάβης,φύλου,φυλής,κλπ κλπ’
γ και δ στην καταγραφή των περιστατικων κακοποίησης να προσδιορίζονται βλάβη,φύλου,φυλής,κλπ κλπ του θύματος κ του θύτη προκειμένου να υπάρχουν στατιστικά στοιχεία χρήσιμα για περαιτέρω σχεδιασμό προγραμμάτων κοινωνικής πολιτικής κ έρευνας.