1. Θεσπίζεται Δράση με τον τίτλο «Δημιουργία χώρων φύλαξης βρεφών εντός επιχειρήσεων» («Δράση»). Φορέας υλοποίησης της Δράσης είναι η Γενική Γραμματεία Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με χρηματοδότηση που προέρχεται από ενωσιακούς πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
2. Σκοπός της Δράσης είναι η εναρμόνιση της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής και η ενδυνάμωση της συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας μέσω: α) της παροχής συμπληρωματικών υπηρεσιών φροντίδας βρεφών και της δημιουργίας φιλικότερων εργασιακών χώρων για τους νέους γονείς και, ιδίως, για τις γυναίκες και β) της δημιουργίας νέων θέσεων απασχόλησης στον τομέα φροντίδας βρεφών.
3. Αντικείμενο της Δράσης είναι η χρηματοδότηση εκατόν είκοσι (120) επιχειρήσεων για τη δημιουργία και τον εξοπλισμό χώρου φύλαξης παιδιών των εργαζομένων, ηλικίας από έξι (6) μηνών έως δύο (2) ετών και έξι (6) μηνών, εντός της εγκατάστασης στην οποία ασκούν την δραστηριότητά τους, καθώς και για τη στελέχωση του χώρου με έως δύο (2) βρεφονηπιοκόμους/βοηθούς βρεφονηπιοκόμων ή επαγγελματίες συναφών ειδικοτήτων, για χρονικό διάστημα είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, με την υποχρέωση διατήρησης του χώρου και των θέσεων του προσωπικού για άλλους είκοσι τέσσερις (24) μήνες, μετά από τη λήξη της περιόδου χρηματοδότησης.
1. Ο τίτλος της δράσης θα πρέπει να διορθωθεί γιατί στα βρέφη και στα μικρά παιδιά η επιστημονική κοινότητα μιλάει για αγωγή και όχι για φύλαξη. Φύλαξη κάνουμε σε κάποιον χώρο όχι σε ανθρώπινες οντότητες. Η αγωγή προέρχεται από την λέξη άγω δηλ. οδηγώ και εμπεριέχει τόσο την έννοια της παιδαγωγικής όσο και της φροντίδας. Βασική επιδίωξη της Πρώιμης αγωγής είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών στους χώρους υποδοχής τους και όχι η φύλαξη τους.
2. Στην αγωγή βρεφών και μικρών παιδιών (πρώιμη παιδική ηλικία) εργάζονται αποκλειστικά επαγγελματίες των Βρεφονηπιοκόμων ΤΕΙ, ΑΕΙ στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία , των Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων των ΕΠΑΛ, ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, ΙΕΚ και ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα γιατί είναι αυτοί που έχουν τα κατάλληλα προσόντα, γνώσεις και εκπαίδευση για να μπορούν να συμβάλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών. Θα πρέπει να διαγραφούν οι “λοιπές ειδικότητες” ‘η «συναφείς ειδικότητες» από την προσχέδιο νόμου γιατί δεν έχουν και δεν καλύπτουν το επιστημονικό επίπεδο που σχετίζεται με τα βρέφη και τα μικρά παιδιά
1. Ο τίτλος της δράσης θα πρέπει να διορθωθεί γιατί στα βρέφη και στα μικρά παιδιά η επιστημονική κοινότητα μιλάει για αγωγή και όχι για φύλαξη. Φύλαξη κάνουμε σε κάποιον χώρο όχι σε ανθρώπινες οντότητες. Η αγωγή προέρχεται από την λέξη άγω δηλ. οδηγώ και εμπεριέχει τόσο την έννοια της παιδαγωγικής όσο και της φροντίδας. Βασική επιδίωξη της Πρώιμης αγωγής είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών στους χώρους υποδοχής τους και όχι η φύλαξη τους.
2. Στην αγωγή βρεφών και μικρών παιδιών (πρώιμη παιδική ηλικία) εργάζονται αποκλειστικά επαγγελματίες των Βρεφονηπιοκόμων ΤΕΙ, ΑΕΙ στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία , των Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων των ΕΠΑΛ, ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, ΙΕΚ και ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα γιατί είναι αυτοί που έχουν τα κατάλληλα προσόντα, γνώσεις και εκπαίδευση για να μπορούν να συμβάλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών. Θα πρέπει να διαγραφούν οι “λοιπές ειδικότητες” ‘η «συναφείς ειδικότητες» από την προσχέδιο νόμου γιατί δεν έχουν και δεν καλύπτουν το επιστημονικό επίπεδο που σχετίζεται με τα βρέφη και τα μικρά παιδιά
Άρθρο 45
1. Ο τίτλος της δράσης θα πρέπει να διορθωθεί γιατί στα βρέφη και στα μικρά παιδιά η επιστημονική κοινότητα μιλάει για αγωγή και όχι για φύλαξη. Φύλαξη κάνουμε σε κάποιον χώρο όχι σε ανθρώπινες οντότητες. Η αγωγή προέρχεται από την λέξη άγω δηλ. οδηγώ και εμπεριέχει τόσο την έννοια της παιδαγωγικής όσο και της φροντίδας. Βασική επιδίωξη της Πρώιμης αγωγής είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών στους χώρους υποδοχής τους και όχι η φύλαξη τους.
2. Στην αγωγή βρεφών και μικρών παιδιών (πρώιμη παιδική ηλικία) εργάζονται αποκλειστικά επαγγελματίες των Βρεφονηπιοκόμων ΤΕΙ, ΑΕΙ στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία , των Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων των ΕΠΑΛ, ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, ΙΕΚ και ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα γιατί είναι αυτοί που έχουν τα κατάλληλα προσόντα, γνώσεις και εκπαίδευση για να μπορούν να συμβάλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών. Θα πρέπει να διαγραφούν οι “λοιπές ειδικότητες” ‘η «συναφείς ειδικότητες» από την προσχέδιο νόμου γιατί δεν έχουν και δεν καλύπτουν το επιστημονικό επίπεδο που σχετίζεται με τα βρέφη και τα μικρά παιδιά.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που εντοπίζεται στις επίμαχες διατάξεις, είναι το πνεύμα τους, ότι αποτελεί επαρκή κρατική πρόνοια η δημιουργία «χώρων φύλαξης βρεφών» που θα παρέχουν «βασική φροντίδα», και οι οποίοι θα λειτουργούν υποτυπωδώς από άποψη παροχών και ασφάλειας, ως πάρεργο του κυρίου αντικειμένου των ίδιων των ωφελούμενων επιχειρήσεων. Ο νομοθέτης, ενώ δεν επαναλαμβάνει το σφάλμα του ν. 4837/2021 (Πρόγραμμα «Κυψέλη») και προβλέπει την άσκηση πλήρους εποπτείας στους χώρους φύλαξης από τους ίδιους φορείς που εποπτεύουν τις μονάδες ΦΠΑΔ, εν τούτοις παραβλέπει και πάλι τη σημασία της οργανωμένης προσχολικής αγωγής, και αγνοεί τον κατεξοχήν θεσμό της, δηλαδή τις επίσημα αδειοδοτημένες από την πολιτεία και ήδη λειτουργούσες μονάδες ΦΠΑΔ. Αντ’ αυτού, επιλέγει ουσιαστικά να ανακαλύψει εκ νέου τον τροχό, με τη λειτουργία «δομών φύλαξης» εντός επιχειρήσεων, ενώ ο σκοπός της δράσης θα μπορούσε πολύ πιο αποτελεσματικά να υπηρετηθεί μέσω επιδότησης των δικαιούχων γονέων, ώστε να επιλέξουν τη δομή προσχολικής αγωγής της επιλογής τους.
Σε κάθε περίπτωση κρίσιμο είναι να μη συνεχισθεί η υποβάθμιση του προνοιακού χαρακτήρα των δομών προσχολικής αγωγής με την προσφορά υπηρεσιών «βασικής» φροντίδας και αμφίβολης ποιότητας σε ανεπίσημους – μη αδειοδοδτημένους χώρους, όπως λαμβάνει χώρα ήδη με το θεσμό των «νταντάδων της γειτονιάς» του ν. 4837/2021. Ως εκ τούτου, οι διατάξεις του σχεδίου νόμου «περί χώρων φύλαξης βρεφών εντός επιχειρήσεων», τότε μόνο θα θεωρείται ότι συνάδει με τους σκοπούς της προσχολικής αγωγής και θα αποτελεί θετική εξέλιξη, εάν εξασφαλιστεί ότι θα ισχύουν οι ίδιες προδιαγραφές λειτουργίας, δυναμικότητας, στελέχωσης, εποπτείας και αδειοδοτήσεων που ισχύον που ισχύουν για τις ιδιωτικές μονάδες ΦΠΑΔ του ν. 2345/1995, και θα υπάγονται σε κοινό θεσμικό με αυτές.
Άρθρο 45
1. Ο τίτλος της δράσης θα πρέπει να διορθωθεί γιατί στα βρέφη και στα μικρά παιδιά η επιστημονική κοινότητα μιλάει για αγωγή και όχι για φύλαξη. Φύλαξη κάνουμε σε κάποιον χώρο όχι σε ανθρώπινες οντότητες. Η αγωγή προέρχεται από την λέξη άγω δηλ. οδηγώ και εμπεριέχει τόσο την έννοια της παιδαγωγικής όσο και της φροντίδας. Βασική επιδίωξη της Πρώιμης αγωγής είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών στους χώρους υποδοχής τους και όχι η φύλαξη τους.
2. Στην αγωγή βρεφών και μικρών παιδιών (πρώιμη παιδική ηλικία) εργάζονται αποκλειστικά επαγγελματίες των Βρεφονηπιοκόμων ΤΕΙ, ΑΕΙ στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία , των Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων των ΕΠΑΛ, ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, ΙΕΚ και ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα γιατί είναι αυτοί που έχουν τα κατάλληλα προσόντα, γνώσεις και εκπαίδευση για να μπορούν να συμβάλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών. Θα πρέπει να διαγραφούν οι “λοιπές ειδικότητες” ‘η «συναφείς ειδικότητες» από την προσχέδιο νόμου γιατί δεν έχουν και δεν καλύπτουν το επιστημονικό επίπεδο που σχετίζεται με τα βρέφη και τα μικρά παιδιά.
Άρθρο 47 Οργάνωση και Λειτουργία
1. Η αγωγή στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία εδώ και τουλάχιστον τριάντα χρόνια έχει εκσυγχρονιστεί από τις αναχρονιστικές απόψεις για φύλαξη, διατροφή και απασχόληση με τις υποδείξεις του γονέα στα πλαίσια αγωγής βρεφών και μικρών παιδιών. Οι σύγχρονοι παιδαγωγοί πρώιμης παιδικής ηλικίας με τις διεπιστημονικές τους γνώσεις συμβάλουν σημαντικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών και χαίρουν εκτιμήσεως των γονέων τόσο για την υψηλή επιπέδου αγωγή που προσφέρουν σε βρέφη και μικρά παιδιά όσο και για τις επιστημονικές συμβουλές και την συνεργασία με τους γονείς . Στους φορείς υποδοχής βρεφών και μικρών παιδιών οι παιδαγωγοί οργανώνουν και συμμετέχουν στην καθημερινότητα του φορέα με βάση τις επιστημονικές γνώσεις που διαθέτουν βασισμένοι πάντα στην ποιοτική αγωγή των βρεφών και μικρών παιδιών και όχι σε εντολές και οδηγίες από τρίτους. Επιστημονικά είναι κοινά αποδεκτό ότι δυο είναι οι άξονες που καθορίζουν ποιοτική αγωγή στην πρώιμη παιδική ηλικία α) η Ποιότητα της δομής που περιέχει την αναλογία παιδαγωγού- παιδιών, τον αριθμό των παιδιών σε κάθε ομάδα, την εκπαίδευση και την επαγγελματική εμπειρία του προσωπικού , την οργάνωση του χώρου και β) η Ποιότητα της διαδικασίας που παραπέμπει τόσο στη σύσταση του προγράμματος δραστηριοτήτων όσο και στις καθημερινές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των παιδιών, του παιδαγωγικού προσωπικού, των γονέων.
Θα πρέπει να γίνει διόρθωση στο προσχέδιο νόμου του άρθρου 47 παράγραφος 1 λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω.
Άρθρο 45
1. Ο τίτλος της δράσης θα πρέπει να διορθωθεί γιατί στα βρέφη και στα μικρά παιδιά η επιστημονική κοινότητα μιλάει για αγωγή και όχι για φύλαξη. Φύλαξη κάνουμε σε κάποιον χώρο όχι σε ανθρώπινες οντότητες. Η αγωγή προέρχεται από την λέξη άγω δηλ. οδηγώ και εμπεριέχει τόσο την έννοια της παιδαγωγικής όσο και της φροντίδας. Βασική επιδίωξη της Πρώιμης αγωγής είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών στους χώρους υποδοχής τους και όχι η φύλαξη τους.
2. Στην αγωγή βρεφών και μικρών παιδιών (πρώιμη παιδική ηλικία) εργάζονται αποκλειστικά επαγγελματίες των Βρεφονηπιοκόμων ΤΕΙ, ΑΕΙ στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία , των Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων των ΕΠΑΛ, ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, ΙΕΚ και ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα γιατί είναι αυτοί που έχουν τα κατάλληλα προσόντα, γνώσεις και εκπαίδευση για να μπορούν να συμβάλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών. Θα πρέπει να διαγραφούν οι “λοιπές ειδικότητες” ‘η «συναφείς ειδικότητες» από την προσχέδιο νόμου γιατί δεν έχουν και δεν καλύπτουν το επιστημονικό επίπεδο που σχετίζεται με τα βρέφη και τα μικρά παιδιά.
Άρθρο 47 Οργάνωση και Λειτουργία
1. Η αγωγή στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία εδώ και τουλάχιστον τριάντα χρόνια έχει εκσυγχρονιστεί από τις αναχρονιστικές απόψεις για φύλαξη, διατροφή και απασχόληση με τις υποδείξεις του γονέα στα πλαίσια αγωγής βρεφών και μικρών παιδιών. Οι σύγχρονοι παιδαγωγοί πρώιμης παιδικής ηλικίας με τις διεπιστημονικές τους γνώσεις συμβάλουν σημαντικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη των βρεφών και των μικρών παιδιών και χαίρουν εκτιμήσεως των γονέων τόσο για την υψηλή επιπέδου αγωγή που προσφέρουν σε βρέφη και μικρά παιδιά όσο και για τις επιστημονικές συμβουλές και την συνεργασία με τους γονείς . Στους φορείς υποδοχής βρεφών και μικρών παιδιών οι παιδαγωγοί οργανώνουν και συμμετέχουν στην καθημερινότητα του φορέα με βάση τις επιστημονικές γνώσεις που διαθέτουν βασισμένοι πάντα στην ποιοτική αγωγή των βρεφών και μικρών παιδιών και όχι σε εντολές και οδηγίες από τρίτους. Επιστημονικά είναι κοινά αποδεκτό ότι δυο είναι οι άξονες που καθορίζουν ποιοτική αγωγή στην πρώιμη παιδική ηλικία α) η Ποιότητα της δομής που περιέχει την αναλογία παιδαγωγού- παιδιών, τον αριθμό των παιδιών σε κάθε ομάδα, την εκπαίδευση και την επαγγελματική εμπειρία του προσωπικού , την οργάνωση του χώρου και β) η Ποιότητα της διαδικασίας που παραπέμπει τόσο στη σύσταση του προγράμματος δραστηριοτήτων όσο και στις καθημερινές αλληλεπιδράσεις μεταξύ των παιδιών, του παιδαγωγικού προσωπικού, των γονέων.
Θα πρέπει να γίνει διόρθωση στο προσχέδιο νόμου του άρθρου 47 παράγραφος 1 λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω.
ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ
1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
2. ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΘΕΜΑ: ΙΔΡΥΣΗ ΧΩΡΩΝ ΦΥΛΑΞΗΣ ΒΡΕΦΩΝ ΕΝΤΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Στις 15/02/2022 αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα http://www.opengov.gr/minlab/?p=5611 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις», όπου στο Μέρος Γ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ και συγκεκριμένα στα άρθρα 45, 46 και 47 γίνεται αναφορά στη μελλοντική Δημιουργία χώρων φύλαξης βρεφών εντός επιχειρήσεων.
Στα άρθρα αυτά προτείνεται:
1. Η Δημιουργία χώρων φύλαξης βρεφών εντός επιχειρήσεων.
Θεωρούμε ότι ο τίτλος χώρος φύλαξης βρεφών του άρθρου θα πρέπει να αλλάξει γιατί τα παιδιά 6 μηνών έως 2,5 ετών δεν χρειάζονται μόνο φύλαξη αλλά αγωγή και εκπαίδευση. Τα πρώτα χρόνια της ζωής των παιδιών είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την ολόπλευρη σωματική νοητική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη τους και τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους.
Ένας χώρος που προορίζεται για να φιλοξενήσει παιδιά σε καμία περίπτωση δεν είναι χώρος αποθήκευσης παιδιών που έχουν ανάγκη μόνο να τα προσέχουν και να φροντίζουν τις οργανικές τους ανάγκες. Οι ανάγκες των βρεφών ηλικίας από 6 μηνών έως 2,5 ετών δεν είναι μόνο η φύλαξη, η φροντίδα και η διατροφή. Τα παιδιά αυτής της ηλικίας έχουν ανάγκη από αγωγή και εκπαίδευση, η οποία δίδεται μέσα από την ανάπτυξη καθημερινών παιδαγωγικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων καθώς και από ποικίλα ερεθίσματα για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους. Τα παιδιά που δεν λαμβάνουν την κατάλληλη αγωγή και εκπαίδευση κατά την προσχολική ηλικία είναι πιθανόν να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερες ακαδημαϊκές και επαγγελματικές δυσκολίες.
Προτείνουμε τη διαγραφή του συγκεκριμένου τίτλου και την αντικατάστασή του με τον τίτλο: Δημιουργία Βρεφικών Σταθμών εντός επιχειρήσεων.
2. Στελέχωση των χώρων αυτών.
Στην παράγραφο 3 του άρθρου 45 αλλά και στην παράγραφο 3 του άρθρου 47 αναφέρεται ότι η στελέχωση των χώρων αυτών θα γίνει από Βρεφονηπιοκόμους ή Βοηθούς Βρεφονηπιοκόμους ή επαγγελματίες συναφών ειδικοτήτων.
Η αγωγή και η φροντίδα στην πρώιμη παιδική ηλικία 0 – 4 ετών, είναι έργο αποκλειστικά των Βρεφονηπιοκόμων ΤΕΙ και Πανεπιστημίων με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα (αριθ. 523 ΦΕΚ Α΄ 203/24-12-91), όπως προβλέπουν οι διατάξεις του Ν. 1404/1983, άρθρο 25, παρ. 2 εδ. (γ) (ΦΕΚ Α΄ 173/24-11-1983) και των Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων των ΕΠΑΛ, ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ, ΙΕΚ και ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ επίσης με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα (Υ.Α. τροποποίηση Γ2β/οικ.1570/99 (ΦΕΚ Β΄ 749/19-05-1999) και Π2β/οικ. 2808/97 (ΦΕΚ Β΄ 645/31-07-1997) γιατί είναι αυτοί που έχουν τα κατάλληλα προσόντα, γνώσεις και εκπαίδευση για να μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξή τους.
Προτείνουμε να σβηστεί παντελώς η φράση «ή επαγγελματίες συναφών ειδικοτήτων» διότι θεωρούμε ότι δεν υπάρχουν συναφείς ειδικότητες και κατά συνέπεια είναι επικίνδυνο να ασκείται η φροντίδα, αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών ηλικίας 6 μηνών έως 2,5 ετών από μη σχετικές ειδικότητες που δεν γνωρίζουν το αντικείμενο επειδή κάποιοι τις θεωρούν αυθαίρετα σχετικές.
3. Οργάνωση και Λειτουργία.
Στα άρθρα 46 και 47 όσον αφορά την οργάνωση και λειτουργία των χώρων αυτών δεν αναφέρονται πουθενά αναλυτικά οι προϋποθέσεις λειτουργίας τους και οι απαραίτητες προδιαγραφές για την φιλοξενία βρεφών που ισχύουν κατά την ίδρυση ιδιωτικών και δημοτικών παιδικών σταθμών που είναι σημαντικές για την προστασία, υγεία, και ασφάλεια παιδιών και εργαζομένων καθώς και ο κανονισμός λειτουργίας τους στο διάστημα παραμονής των βρεφών.
Καθορισμός προϋποθέσεων για άδεια ίδρυσης και λειτουργίας Μονάδων Φροντίδας, Προσχολικής Αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (Βρεφικών – Παιδικών – Βρεφονηπιακών Σταθμών, Μονάδων Απασχόλησης βρεφών και νηπίων) από φορείς Ιδιωτικού Δικαίου, κερδοσκοπικού και μη χαρακτήρα. Υ.Α. Δ22/οικ. 11828/293/04-04-2017 (ΦΕΚ Β΄ 1157/4-4-2017).
Καθορισμός προϋποθέσεων αδειοδότησης και λειτουργίας των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών που λειτουργούν εντός νομικών προσώπων των δήμων ή υπηρεσίας των δήμων. Π.Δ. 99/2017 (ΦΕΚ Α΄ 141/28-09-2017).
Η μοναδική θετική ρύθμιση του παρόντος σ/ν, αν και προφανώς με πολλές προϋποθέσεις. Επίσης, οι 120 επιχειρήσεις θα είναι με βεβαιότητα μεγάλες επιχειρήσεις, που θα μπορέσουν και να αποσπάσουν τα σχετικά κονδύλια για την δημιουργία αυτών των χώρων, αλλά και να τους λειτουργήσουν, στην συνέχεια. Επαναλαμβάνω πως, κατά την γνώμη μου, αποτελεί καλή πρακτική και θετικό παράδειγμα, ωστόσο θα γιγαντώσει τις ήδη τεράστιες ανισότητες μεταξύ των διαφόρων ανά την επικράτεια χώρων εργασίας, που φυσικά είναι πολύ περισσότεροι από 120.