1. Καταργείται το νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού» που συστάθηκε με το άρθρο 88 του ν. 3996/2011 (Α’ 170). Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθίσταται καθολικός διάδοχος του καταργούμενου νομικού προσώπου και υποκαθίσταται σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις αυτού, πλην αυτών που σχετίζονται με τη διαχείριση προγραμμάτων του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους (ΤΕΒΑ). Οι οργανικές και προσωποπαγείς θέσεις του καταργούμενου νομικού προσώπου μεταφέρονται στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων το μεταφερόμενο προσωπικό μπορεί να διατίθεται στη Μονάδα Εμπειρογνωμόνων της παρ. 1 του άρθρου 29, τη Γενική Γραμματεία Ενίσχυσης της Απασχόλησης ή στον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ), βάσει των προσόντων και των καθηκόντων που ασκούσε, καθώς και των αναγκών των παραπάνω μονάδων ή φορέων.
2. Η περ. 3 της παρ. Α του άρθρου 45 του ν. 4314/2014 (Α’ 265) περί των καθηκόντων της Διαχειριστικής Αρχής του άρθρου 32 του Κανονισμού ΕΕ 223/2014 L 72/1 τροποποιείται ως προς τον Οργανισμό που αναλαμβάνει τα εν λόγω καθήκοντα και διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Τα καθήκοντα της Διαχειριστικής Αρχής του άρθρου 32 του Κανονισμού, καθώς και εκείνων που περιλαμβάνονται σε άλλα άρθρα αυτού ή/και του Συμπληρωματικού, αναλαμβάνει ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ), ο οποίος εποπτεύεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.».
3. Ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) καθίσταται καθολικός διάδοχος του νομικού προσώπου που καταργείται με την παρ. 1 ως προς όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του που σχετίζονται με την άσκηση καθηκόντων διαχειριστικής αρχής του ΤΕΒΑ και υποκαθίσταται σε κάθε αντίστοιχη συμβατική σχέση.
1.Οι ανακτήσεις του έργου της Διαρθρωτικής Προσαρμογής των επιχειρήσεων(1-49 άτομα) σήμερα αφορούν 1.141 επιχειρήσεις (ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Β & Γ) με συνολικό ποσό ανάκτησης 6.277.793,54 ευρώ. Έως σήμερα από την εν λόγω διαδικασία έχουν ανακτηθεί 978.355,37 Ευρώ. Η εν λόγω διαδικασία συνεχίζεται και αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον μία πενταετία καθώς:
• Πολλοί δικαιούχοι έχουν προσφύγει στα διοικητικά Πρωτοδικεία, τα οποία, ως αναρμόδια, παραπέμπουν τις υποθέσεις στο Συμβούλιο της Επικρατείας,
• Στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπου έχουν προσφύγει αρκετοί δικαιούχοι, ο χρόνος αναμονής από της καταθέσεως του ενδίκου μέσου έως τη συζήτησή του ανέρχεται περίπου σε μία 5ετία.
• Οι λοιποί δικαιούχοι, οι οποίοι έχουν προσφύγει ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ασκώντας αίτηση αναστολής ή και Έφεση, ενώ ενδέχεται να ασκήσουν και αναίρεση
• Προσβαλλόμενες πράξεις στις ανωτέρω δικαστικές υποθέσεις είναι είτε πράξεις της διαχειριστικής προδικασίας είτε αποφάσεις Δημοσιονομικής Διόρθωσης και, τέλος, αποφάσεις Ανάκτησης που εκδίδονται μεν κατά νόμο από το Υπουργείο, πλην προετοιμάζονται από το διοικητικό προσωπικού του ΕΙΕΑΔ (σημειώνεται ότι εκδίδονται και νέες πράξεις ή/και τροποποιητικές)
• Εκκρεμεί η διαδικασία κατάρτισης των χρηματικών καταλόγων.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στη διαφύλαξη και διατήρηση του αρχείου των ως άνω Προσκλήσεων, καθώς από αυτό αντλούνται όλα τα στοιχεία για την αποστολή των διοικητικών φακέλων και την κατάρτιση των απόψεων που απαιτείται να αποστέλλονται από τη διοίκηση στα Δικαστήρια.
Το ΕΙΕΑΔ έχει ήδη πολλές εκκρεμείς δίκες (άνω των 70) για τη διαδικασία ανάκτησης πόρων για το εν λόγω πρόγραμμα και θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τη συνέχισή τους, τη μεταφορά των αρχείων και την ομαλή διαδοχή για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος. Ως εκ τούτου θα πρέπει να υπάρξει ρητή αναφορά για τη συνέχιση των εν λόγω δικών από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
2.Το ΕΙΕΑΔ διαθέτει ακίνητη περιουσία. Ως εκ τούτου θα πρέπει να υπάρχει ρητή αναφορά στη σχετική διάταξη για να μπορεί να γίνει η μεταγραφή χωρίς προβλήματα.