1. Η διάγνωση των αναγκών της αγοράς εργασίας σε δεξιότητες, παρούσες και μελλοντικές, και η πρόταση ενεργητικών και παθητικών πολιτικών της αγοράς εργασίας ανατίθεται στη Μονάδα Εμπειρογνωμόνων Απασχόλησης, Κοινωνικής Ασφάλισης, Πρόνοιας και Κοινωνικών Υποθέσεων του άρθρου 80 του ν. 4826/2021 (Α’ 160) (Μονάδα Εμπειρογνωμόνων).
2. Η Μονάδα Εμπειρογνωμόνων συνεργάζεται με τους κοινωνικούς εταίρους σε εθνικό επίπεδο, και σε τομεακό ή τοπικό επίπεδο με σκοπό τη συλλογή στοιχείων και την ανταλλαγή απόψεων.
12. Άρθρο 29-Μηχανισμός Διάγνωσης αναγκών αγοράς εργασίας
Η παρ. 2 να συμπληρωθεί ως ακολούθως:
«2. Η Μονάδα Εμπειρογνωμόνων συνεργάζεται με τους κοινωνικούς εταίρους και την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία σε εθνικό επίπεδο, και σε τομεακό ή τοπικό επίπεδο με σκοπό τη συλλογή στοιχείων και την ανταλλαγή απόψεων».
Η πρότασή μας βασίζεται στις συστάσεις της Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, και δη στην ανάγκη εφαρμογής αποτελεσματικών μέτρων για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Η μη διαβούλευση της Μονάδας Εμπειρογνωμόνων με την Ε.Σ.Α.μεΑ. θα οδηγήσει στη μη συλλογή στοιχείων που θα αφορούν στα άτομα με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις και ως εκ τούτου στη μη εφαρμογή αποτελεσματικών μέτρων και πολιτικών προς όφελός τους.
Η συμμετοχή των ΚΔΒΜ σε τομεακό ή τοπικό επίπεδο με σκοπό τη συλλογή στοιχείων και την ανταλλαγή απόψεων είναι επιβεβλημένη. Σίγουρα η συμβολή των φορέων που υλοποιούν την κατάρτιση και είναι πραγματικά συνδεδεμένοι με την αγορά εργασίας, θα είναι χρήσιμη. Η πλειονότητα των ΚΔΒΜ είναι επιχειρήσεις αποδεκτές από τις κατά τόπους αγορές, με άρρηκτους δεσμούς στην ιδιωτική οικονομία.
To ΥΠΕΠΘ έφερε σε Δημόσια διαβούλευση την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173) την 25 Νοεμβρίου 2020
Σκοπός της Οδηγίας είναι η θέσπιση ενός κοινού πλαισίου κανόνων για τη διενέργεια αξιολογήσεων αναλογικότητας από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης πριν από τη θέσπιση νέων, ή την τροποποίηση υφιστάμενων, ρυθμίσεων για τον περιορισμό της πρόσβασης σε νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα ή της άσκησης των επαγγελμάτων αυτών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ορθή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς.
Τα βασικά μέσα για την επίτευξη του σκοπού της Οδηγίας είναι:
α) ο έλεγχος της αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση κάθε σχετικής ρύθμισης, με αντικειμενικό και ανεξάρτητο τρόπο,
β) η επανεξέταση της αναλογικότητας ύστερα από τη θέσπιση της ρύθμισης, με βάση τα αποτελέσματά της εφαρμογής της και τις μεταγενέστερες εξελίξεις,
γ) η απαγόρευση της εισαγωγής διακρίσεων λόγω ιθαγένειας ή τόπου διαμονής,
δ) η υποχρέωση αιτιολόγησης της ρύθμισης βάσει στόχων δημόσιου συμφέροντος,
ε) η θέσπιση συγκεκριμένων κριτηρίων για την εξέταση της αναλογικότητας,
Η συγκεκριμένη οδηγία νομοθετήθηκε και πέραν αυτού ΚΕΝΟ..ΜΗΔΕΝ. Απλά νομοθετήθηκε.
Τίποτα δεν άλλαξε.
Τα κλειστά επαγγέλματα παραμένουν θεόκλειστα, ουδείς ασχολείται και η ζωή συνεχίζεται.
Η σημερινή κυβέρνηση βέβαια όπως και η Κυβέρνηση Σαμαρά έχει μακρά προιστορία στο να θέτει συνέχεια αγκυλώσεις στους Ελληνες πολίτες για πρόσβαση τους σε επαγγέλματα (ορά Λογιστές).
Το αποτέλεσμα αυτών των αγκυλώσεων ήταν να αποχωρήσει το ΔΝΤ το 2014 για μη συμμόρφωση της χώρας μας με την υποχρέωση της όσον αφορά το ανοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.
Ενα χρόνο μετά
Η Ε.Ε. εγκαλεί την Ελλάδα λόγω μη ορθής εφαρμογής των ενωσιακών κανόνων σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων
Θεωρείτε ότι επιτελείται το καθήκον σας , ιδίως όταν
το ίδιο το πρόγραμμα της σημερινής κυβέρνησης μίλαγε για άρση των αγκυλώσεων σε Ελληνες πολίτες υπέρ του επιχειρείν και εν τοις πράγμασι εφαρμόζεται ακριβώς το αντίθετο.
Εχετε διαβάσει το προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ και θεωρείτε ότι εφαρμόζεται στο ελάχιστο?
Η διάγνωση των αναγκών της αγοράς εργασίας δεν μπορεί να γίνει, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟΝ με την συνδρομή της ανάδρασης/ανατροφοδότησης ιδεών, σκέψεων και εμπειριών από την δεξαμενή των εγγεγραμμένων ανέργων του ΟΑΕΔ, προς τον ίδιο τον ΟΑΕΔ. Εμείς γνωρίζουμε τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, γιατί εμείς είμαστε εξαρτημένοι από αυτήν, και ως εκ τούτου γνώστες της κατάστασης εκ των έσω. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει στην διαδικασία να συμμετάσχουν και οι εργοδότες, όχι όμως μόνον αυτοί, και σίγουρα όχι αποκλειστικά και μόνον μια επιτροπή «εμπειρογνωμόνων», που κατά την κρίση της θα συνεργάζεται με όποιον αυτή θεωρεί χρήσιμο. Το πρόσφατο παράδειγμα της επιτροπής λοιμωξιολόγων είναι αρκετό, για να προδικάσει καταφανώς και δικαίως την αποτυχία μιας τέτοιας επιτροπής-διαδικασίας. Τα κλειστά κοινωνικά συστήματα δεν είναι βιώσιμα.
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΕΣΑΜΕΑ ΚΑΙ ΙΝΕ ΕΣΑΜΕΑ
Πρόγραμμα δεύτερης επιχειρηματικής ευκαιρίας, με έμφαση στην ψηφιακή οικονομία, εμποριο, eshor για ανέργους που έχουν διακόψει την επιχειρηματική δραστηριότητα από 1/1/2010 έως 30/12/2021 (αντί για 1/1/2012-6/8/2018 που ίσχυε)
Πρόγραμμα μετατροπής της επιδότησης ανεργίας σε επιδότηση εργασίας μέσω 9.200 επιταγών επανένταξης στην αγορά εργασίας. Να ενταχθούν οιΕπιχειρήσεις, Φορείς και Οργανισμοί του Δημοσίου τομέα, καθώς και επιχειρήσεις των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης που ασκούν οικονομική δραστηριότητα. Η διάρκεια του προγράμματος είναι 18 μήνες.
Πρόγραμμα απασχόλησης 8.500 ανέργων ηλικίας 55-67 ετών. ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ Άνεργοι ηλικίας 55 έως 67 ετών, εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΆΕΔ, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τέσσερις ( 4 ) μηνών. Η διάρκεια του προγράμματος είναι 18 μήνες, με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 18 μήνες, και το ποσό της μηνιαίας επιχορήγησης μισθού και ασφαλιστικών εισφορών ανέρχεται στο 75% του μισθού και των ασφαλιστικών εισφορών έως τα 750 € μηνιαία.
Πρόγραμμα απασχόλησης ανέργων από Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες. Η δημιουργία 800 νέων θέσεων εργασίας, πλήρους ή μερικής απασχόλησης, για την πρόσληψη ανέργων από Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες. Πρέπει να μπορούν απευθείας ολοι οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί και οι Αναπτυξιακές Εταιρείες να κάνουν προσλήψεις προσωπικού!! Πρέπει στα άτομα που είναι ΑΜΕΑ να βρίσκει ο ΟΑΕΔ εργασία και όχι να ψάχνουν αυτοί να βρουν ποια Επιχείρηση ή Οργανισμος μπορεί να τους προσλάβει! Τα ΑΜΕΑ να εντάσσονται απευθείας και στα προγράμματα κατάρτισης για να βελτιώσουν το βιογραφικο τους. Πολλοί Δήμοι έχουν πρόβλημα με τα ΝΠΙΔ που έχουν γιατί είτε τα έκλεισαν , είτε έχουν χρέη!! Οι Δήμοι που δεν έχουν ΝΠΙΔ δεν μπορούν να προσλάβουν τα ΑΜΕΑ!! Η διάρκεια του προγράμματος είναι 18 μήνες, με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 18 μήνες.
Η διάγνωση των αναγκών για εργασία από τη Νέα δημόσια υπηρεσία απασχόλησης προς τους ανέργους εγγεγραμμένους πρέπει να είναι εξειδικευμένη η κάθε πόλη έχει τις δικές της ανάγκες και θα πρέπει να αξιοποιούνται τα άτομα κατάλληλα από το κρατικό προϋπολογισμό όπως ο καθαρισμός σε διάφορα πάρκα το βάψιμο των δημοσίων κτιρίων η φύλαξη των δημοσίων κτιρίων των σχολείων τις εφορίες και γενικά την καθαριότητα των δημόσιων χώρων. Να αξιοποιούνται όλες οι ειδικότητες οι επαγγελματικές γνώσεις του κάθε ανέργου και οι τεχνικές γνώσεις.
Πρόγραμμα Voucher 29-64 για κατάρτιση 27.000 ανέργων σε 50 ειδικότ ητες.Οι ωφελούμενοι θα λάβουν εκπαιδευτικό επίδομα,που περιλαμβάνει το επίδομα θεωρητικής κατάρτισης και 12 μηνη απασχοληση.Οι ωφελούμενοι θα λάβουν επίδομα κατάρτισης και πρακτικής άσκησης ύψους 5.200 ευρώ (για χρονικό διάστημα έως δωδεκα μηνών).
1.Ποιοι είναι οι Φορείς, Οργανισμοί και Επιχειρήσεις του άρθρου 51 του ν.1892/90 διότι πολλοί από αυτούς δεν γνωρίζουν το πρόγραμμα?
2.Οι Αναπτυξιακοί Οργανισμοί των Δήμων και των Περιφερειών μπορούν να μπουν στο πρόγραμμα με βάση την παράγραφο γ του άρθρου 51 του ν. 1892/90 ή χρειάζεται να γραφτούν στο πρόγραμμα οι νόμοι 4674/20 και 4548/18???
3.Να γίνει αντικατάσταση του όρου ως εξής: να ασκούν και να μην ασκούν Οικονομική Δραστηριότητα. (Π.χ. Έκανα αίτηση στις Κτιριακές Υποδομές που είναι Ανώνυμη Εταιρεία του Υπουργείου Υποδομών και δεν μπορεί να με προσλάβει γιατί δεν ασκεί οικονομική δραστηριότητα επειδή κάνει μελέτες, κατασκευές και τα χρήματα πληρώνοντας απευθείας από το ΠΔΕ).
4.Τα ΝΠΙΔ που ασκούν οικονομική δραστηριότητα αλλά είναι ΔΕΚΟ και υπάγονται στο νόμο 3429/2005 δεν μπορούν να μπουν στο πρόγραμμα.
5.Οι Δήμοι Αιγάλεω, Αγίας Βαρβάρας, Ιλίου ΔΕΝ έχουν Κοινωφελή Επιχείρηση για να προσλάβουν από το πρόγραμμα.
6.Ένταξη των ΦΟΔΣΑ, ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ, Μουσεία, Νοσοκομεία, Ιδρύματα, Μητροπόλεις στο πρόγραμμα.
7.Τα Περιφερειακά Ταμεία Ανάπτυξης των Περιφερειών, Αναπτυξιακές Εταιρείες, Αναπτυξιακοί Οργανισμοί να προσλάβουν υποχρεωτικά από το πρόγραμμα ανέργων των ΕΚΟ.
Πρόγραμμα απασχόλησης 8.500 μακροχρόνια ανέργων ηλικίας 55-67 ετών με δύο αλλαγές. ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ: Άνεργοι ηλικίας 55 έως 67 ετών, εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΆΕΔ, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δώδεκα (4) μηνών. Η διάρκεια του προγράμματος είναι 18 μήνες, με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 18 μήνες, και το ποσό της μηνιαίας επιχορήγησης μισθού και ασφαλιστικών εισφορών ανέρχεται στο 80% του μισθού και των ασφαλιστικών εισφορών έως τα 790 € μηνιαία.
ΜΕΤΑΡΥΘΜΙΣΗ ΟΥΣΙΑΣ Δεν είναι υποχρεωμένος ο ΟΑΕΔ να βρίσκει εργασία στα άτομα που είναι ΑμεΑ και όχι να ψάχνουν οι ίδιοι να βρουν εργασία;
Ο Διοικητής του ΟΑΕΔ και η αρμόδια Διεύθυνση Ατομικών Πολιτικών για άτομα ΑμεΑ του Υπουργείου Εργασίας θα πρέπει να εκδώσουν μια εγκύκλιο που να λέει ότι οι εργασιακοί σύμβουλοι του ΟΑΕΔ είναι υποχρεωμένοι να μιλούν αυτοί με τους φορείς και να βρίσκουν εργασία στα ΑμεΑ με προτεραιότητα σε αυτούς που είναι εφ’ όρου ζωής. Με αυτό τον τρόπο μπορεί το Γραφείο ΕΚΟ του ΟΑΕΔ να επικοινωνήσει με τους παρακάτω και να ζητήσει την πρόσληψη μου για εργασία, ώστε να μην ταλαιπωρούμαι εγώ και να παρακαλάω για το αυτονόητο.
Ο ΑμεΑ θα δηλώνει στο γραφείο ΕΚΟ του ΟΑΕΔ μέχρι 5 φορείς και οι εργασιακοί σύμβουλοι θα ελέγχουν ποιος φορέας μπορεί και θα προχωράει η διαδικασία αυτόματα χωρίς να ταλαιπωρείται ο ΑμεΑ!!
ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΤΩΝ 800 ΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΕΚΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΟΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ.