1. Καταρτίζεται Στρατηγική για την Αναβάθμιση των Δεξιοτήτων του Εργατικού Δυναμικού και τη Διασύνδεση με την Αγορά Εργασίας (Στρατηγική Δεξιοτήτων Εργατικού Δυναμικού). Σκοπός της Στρατηγικής Δεξιοτήτων Εργατικού Δυναμικού είναι, ιδίως, η διαμόρφωση ενός συνεκτικού πλαισίου για τη διάγνωση των αναγκών της αγοράς εργασίας σε δεξιότητες, την πρόβλεψη των αναγκών αυτών στο εγγύς και μεσοπρόθεσμο μέλλον και την αξιοποίηση και προσαρμογή των δράσεων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, προκειμένου το εργατικό δυναμικό να αποκτά ή να αναβαθμίζει δεξιότητες, ώστε να είναι δυνατή η άμεση και επιτυχής διασύνδεσή του με την αγορά εργασίας.
2. Ειδικότεροι στόχοι της Στρατηγικής Δεξιοτήτων Εργατικού Δυναμικού είναι ιδίως:
α) η αποτελεσματική αντιστοίχιση της προσφοράς και της ζήτησης της αγοράς εργασίας, σε όρους απαιτούμενων δεξιοτήτων,
β) η παρακολούθηση και ο εντοπισμός των σύγχρονων επαγγελματικών τάσεων και των δεξιοτήτων που πληρούν τις απαιτήσεις της εθνικής αγοράς εργασίας με έμφαση στην ψηφιακή και πράσινη ανάπτυξη,
γ) η ενίσχυση της πρόσβασης όλων των ενδιαφερομένων στα προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και επανακατάρτισης,
δ) η προώθηση της ενεργού συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των προγραμμάτων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης,
ε) η συστηματική μέτρηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, καθώς και η διασφάλιση του ποιοτικού ελέγχου των παρόχων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και των προσφερόμενων προγραμμάτων, με σκοπό τη βελτίωση της απασχολησιμότητας των ωφελούμενων και την καλύτερη διασύνδεσή τους με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας σε δεξιότητες,
στ) η αξιολόγηση και βελτίωση των μοντέλων χρηματοδότησης της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης διαμέσου της σύνδεσης των αμοιβών των παρόχων επαγγελματικής κατάρτισης με τις επιδόσεις τους σε όρους απασχολησιμότητας των ωφελούμενων, με σκοπό τη βελτιστοποίηση της αποτελεσματικής διαχείρισης των πόρων, την επίτευξη διαφάνειας και την απλούστευση των διαδικασιών,
ζ) η αξιολόγηση του μοντέλου διακυβέρνησης της Στρατηγικής Δεξιοτήτων Εργατικού Δυναμικού και η αναβάθμισή του με την απλούστευσή του και τον βελτιωμένο συντονισμό και τη συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
3. Η Στρατηγική Δεξιοτήτων Εργατικού Δυναμικού εγκρίνεται από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αφού τεθεί σε δημόσια διαβούλευση για τουλάχιστον τριάντα (30) ημέρες. Αξιολογείται και αναθεωρείται, εάν αυτό κριθεί αναγκαίο και πάντως τουλάχιστον ανά πενταετία.
11. Άρθρο 26-Στρατηγική για την Αναβάθμιση των Δεξιοτήτων του Εργατικού Δυναμικού και τη Διασύνδεση με την Αγορά Εργασίας
Στην παρ. 2, οι περιπτώσεις γ) και δ) να συμπληρωθούν ως ακολούθως:
«[..] γ) η ενίσχυση της πρόσβασης όλων των ενδιαφερομένων, δίχως διακρίσεις και αποκλεισμούς, στα προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης και επανακατάρτισης,
δ) η προώθηση της ενεργού συμμετοχής των κοινωνικών εταίρων, συμπεριλαμβανομένης της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία, στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των προγραμμάτων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης,[…]».
Η πρότασή μας βασίζεται στις συστάσεις της Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, και δη στην ανάγκη ένταξης της διάστασης της αναπηρίας στα προγράμματα του Οργανισμού, καθώς μόνο μέσω της συμμετοχής της Ε.Σ.Α.μεΑ. στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των προγραμμάτων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης μπορεί αφενός να επιτευχθεί η διάχυση της διάστασης της αναπηρίας σε αυτά λόγω της γνώσης και πολύχρονης εμπειρίας που διαθέτει στα ζητήματα αναπηρίας, αφετέρου να διασφαλιστεί η υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων για τα άτομα με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις.
Χρειάζεται περισσότερη εξειδίκευση για την «…αξιολόγηση και βελτίωση των μοντέλων χρηματοδότησης της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης διαμέσου της σύνδεσης των αμοιβών των παρόχων επαγγελματικής κατάρτισης με τις επιδόσεις τους σε όρους απασχολησιμότητας των ωφελούμενων, με σκοπό τη βελτιστοποίηση της αποτελεσματικής διαχείρισης των πόρων, την επίτευξη διαφάνειας και την απλούστευση των διαδικασιών…»
Η μεταφορά της αρμοδιότητας των υπηρεσιών του κράτους όπως του ΟΑΕΔ για εύρεση εργασίας στους ανέργους στα ΚΔΒΜ είναι από μόνο του μία σημαντική μεταρρύθμιση. Η υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος χρειάζεται ένα σταθερό και καλά επεξεργασμένο θεσμικό πλαίσιο που θα προβλέπει όλες τις επιμέρους διαδικασίες συμπεριλαμβανομένης εκείνης της αμοιβής των ΚΔΒΜ. Τα ΚΔΒΜ καλούνται να αναπτύξουν νέες υπηρεσίες προς τους ανέργους για τις οποίες πρέπει να αμείβονται. Μόνο έτσι έχει νόημα και η αξιολόγηση των ΚΔΒΜ για τις αποδόσεις τους στην απασχολισιμότητα των ανέργων και ανέργων καταρτιζομένων
ο Συρίγος δια στόματος Κεραμέως δεν θέλει ο ΟΑΕΔ να ιδρύσει τριτοβαθμια ιδρύματα αλλα για τα ΙΕΚ δεν εχει κανένα πρόβλημα.
Και πως να εχει βέβαια όταν τα χαρτιά των ΙΕΚ είναι σκουπίδια στην αγορά εργασίας.
Ενας διπλωματουχος ΙΕΚ δαπανα 3,5 χρόνια με την πιστοποίηση σε αδίδακτη ύλη για να πάρει το δίπλωμα
Ακόμα και μετα την περίφημη αναβαθμιση των ΙΕΚ απο την κεραμεως τα ΙΕΚ παραμενουν λυκειο με 3,5 χρόνια ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ.
η Κυβέρνηση και οι υπουργοί της μας «δουλευουν»
Στην Ελλάδα μονοετες σχολη ΙΕΚ απο την Γαλλία παίρνει επίπεδο 6 του ΕΠΠ και στην Ελλάδα εγχώριο ΙΕΚ 3,5 ετων ειναι λυκειο
Κε Υπουργέ δεν μας πείθεtαι με τις δήθεν διαφωνίες σας..