1. Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) προσφέρει στους αναζητούντες εργασία που είναι εγγεγραμμένοι στο Ψηφιακό Μητρώο Δ.ΥΠ.Α. τις εξής παροχές και υπηρεσίες:
α) καταβολή του επιδόματος ανεργίας των άρθρων 3 έως 10 του ν. 1545/1985 (Α’ 91) και 14 έως 23 του ν.δ. 2961/1954 (Α’ 197), του επιδόματος μακροχρονίως ανέργου της περ. ΙΙΙ της υποπαρ. 1. της παρ. ΙΑ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222) και της ενίσχυσης της παρ. 2 του άρθρου 44 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που προβλέπονται στις αντίστοιχες διατάξεις και στο παρόν κεφάλαιο,
β) αναζήτηση και πρόταση θέσεων εργασίας, καθώς και προγραμμάτων και δράσεων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, με σκοπό την περαιτέρω αναβάθμιση δεξιοτήτων ή την επανειδίκευση του αναζητούντος εργασία, ιδίως αυτών που είναι σύμφωνες με το Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης του,
γ) προώθηση εξατομικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού,
δ) σύμπραξη στη σύνταξη και αναθεώρηση του Ψηφιακού Ατομικού Σχεδίου Δράσης,
ε) ενημέρωση για τα δικαιώματα και τις παροχές που δικαιούνται και συνδέονται με την ιδιότητα του αναζητούντος εργασία ή του ανέργου και τις συνθήκες στην αγορά εργασίας και
στ) καταγραφή των αναζητούντων εργασία στο Ψηφιακό Μητρώο Δ.ΥΠ.Α. και βεβαίωση της εγγραφής και της παραμονής τους σ’ αυτό, καθώς και των προϋποθέσεων της παρ. 4 του άρθρου 19.
2. Η Δ.ΥΠ.Α. δύναται να προσφέρει τις υπηρεσίες των περ. β και γ της παρ. 1 και σε αναζητούντες εργασία της υποπερ. αδ της περ. α της παρ. 1 του άρθρου 17.
Σχετικά με την παρ. 1.γ και 1.δ: Η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης / ΟΑΕΔ παρέχει τις υπηρεσίες αυτές μέσω των εργασιακών συμβούλων. Δεν τις προωθεί, κατά συνέπεια προτείνεται να διορθωθεί το κείμενο των σημείων γ) και δ) ως εξής:
γ) «παροχή εξατομικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού»,
δ) «σύνταξη και αναθεώρηση του Ψηφιακού Ατομικού Σχεδίου Δράσης».
Στην παρεχόμενη από τον ΟΑΕΔ συμβουλευτική προβλέπεται η καθιέρωση συμβουλευτικών υπηρεσιών πέραν μιας τυπικής καταγραφής στοιχείων στο Ατομικό Σχέδιο Δράσης με αποκλειστικό σκοπό την επαγγελματική κατάρτιση και τη σύζευξη κενών θέσεων εργασίας, όπως προβλέπεται στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο (αρ.3,παρ.4.η. και αρ.20,παρ.1.β, 1.δ.). Χαρακτηριστικό είναι δε ότι στη μοναδική παράγραφο που θα μπορούσαν να εννοηθούν ευρύτερες εργασιακές συμβουλευτικές υπηρεσίες αρ. 20 παρ.1γ. ο νομοθέτης αναφέρεται σε «προώθηση» συμβουλευτικών υπηρεσιών (εξατομικευμένων και επαγγελματικού προσανατολισμού) και όχι «παροχή», γεγονός που επιτρέπει την μεταφορά των υπηρεσιών συμβουλευτικής ανέργων σε ιδιωτικά κέντρα συμβουλευτικής.
Ο ρόλος της εργασιακής συμβουλευτικής όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και τους οδηγούς που έχει εκδώσει ο ΟΑΕΔ ανταποκρίνεται στους επιστημονικούς ορισμούς της συμβουλευτικής, σύμφωνα με τους οποίους η εργασιακή συμβουλευτική ως διαδικασία (μέσω πλήθους εξειδικευμένων εργαλείων και τεχνικών) περιλαμβάνει, ενδεικτικά μεταξύ άλλων τη διερεύνηση αναγκών, δεξιοτήτων και προσδοκιών, την καλλιέργεια αυτογνωσίας και εμπιστοσύνης στον εαυτό, ενδυνάμωση, ενίσχυση αυτοπεποίθησης και αυτό-εικόνας, ενεργοποίηση – κινητοποίηση, εκμάθηση τεχνικών για αναζήτηση εργασίας, εκπαίδευση στη διαχείριση της πληροφόρησης για αγορά εργασίας και προετοιμασία για εργασιακή ένταξη.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε:
1. Στο ν. 4837/2021 ορίζεται ως βασικός στόχος του/της Εργασιακού/ής Συμβούλου Αναζητούντων Εργασία η προετοιμασία και η υποστήριξη των ανέργων για την ένταξη ή την επανένταξή τους στην αγορά εργασίας, ενώ ορίζεται πως ο/η σύμβουλος ασκεί τα καθήκοντα:
a. παρακολούθησης της πορείας του ανέργου και του Α.Σ.Δ. του και την τακτική τροποποίηση του τελευταίου, όποτε κρίνεται αναγκαίο,
b. παροχής διαρκούς υποστήριξης στους ανέργους που αναζητούν τρόπους να ενταχθούν στην αγορά εργασίας, μέσω της διαδικασίας της εξατομικευμένης προσέγγισης, η οποία αποτελεί βασική ευθύνη των συμβούλων
2. Στο ν. 4837/2021 ορίζεται πως ο/η Εργασιακός/ή Σύμβουλος Εργοδοτών αποτελεί το βασικό πρόσωπο επαφής και συνεργασίας του ΟΑΕΔ με τις επιχειρήσεις με στόχο την παροχή υπηρεσιών και υποστήριξης για όλα τα θέματα αναζήτησης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού.
3. Στο Π.Δ. 11/2022 αναφέρεται στις παροχές των ΚΠΑ2 «η εξατομικευμένη υποστήριξη των ανέργων και η μέριμνα για την ένταξή τους στις ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης» καθώς και η «παρακολούθηση της εργασιακής πορείας των τοποθετηθέντων ανέργων»
4. Στο ΦΕΚ 34/ΑΣΕΠ/2017 στα καθήκοντα των Εργασιακών συμβούλων αναφέρεται πως ο/η Εργασιακός/η Σύμβουλος Ανέργων μεταξύ άλλων:
a. Υλοποιεί τη συμβουλευτική διαδικασία της εξατομικευμένης προσέγγισης, με ατομική/ές συνέντευξη/εις, ώστε να διερευνήσει το προφίλ του ανέργου, τις ανάγκες του, τα εμπόδια ένταξης του στην αγορά εργασίας και να προσδιορίσει τον επαγγελματικό του στόχο.
b. Υλοποιεί τη συμβουλευτική διαδικασία της εξατομικευμένης προσέγγισης, σε ανέργους ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
c. Παρακολουθεί την πορεία υλοποίησης του ΑΣΔ του ανέργου
5. Στον «Οδηγό ΚΠΑ2» που εκδόθηκε από τον ΟΑΕΔ το Μάιο του 2016 αναφέρεται χαρακτηριστικά στις εξής δράσεις Εργασιακών Συμβούλων Ανέργων:
a. Η αποτελεσματικότερη υποστήριξη των αναζητούντων εργασία από τον Οργανισμό στην προσπάθεια τους για αναζήτηση εργασίας
b. Η παροχή στοχευμένων και αποτελεσματικών συμβουλευτικών υπηρεσιών
Μετά τιμής
ΑΚΡΙΒΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΑΛΕΒΙΖΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
ΑΡΑΒΑΝΗ ΒΕΑΤΡΙΚΗ
ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ ΕΥΤΥΧΙΑ
ΒΑΣΤΑΡΟΥΧΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΒΕΡΒΕΡΟΓΛΟΥ ΣΤΑΜΑΤΙΑ
ΒΡΑΝΙΑ ΧΑΡΑ
ΓΑΒΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΓΕΩΡΓΟΥΛΑ ΙΩΑΝΝΑ
ΓΙΑΖΙΤΖΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΓΙΔΑΡΟΥ ΖΩΗ
ΓΙΟΒΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ
ΓΚΛΑΒΙΝΑ ΘΩΜΑΗ
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ ΜΑΡΙΑ
ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΣΟΦΙΑ
ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ
ΔΕΒΕΤΖΙΔΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ
ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ
ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΔΡΑΚΟΥΛΙΝΑΚΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ-ΓΕΩΡΓΙΑ
ΕΞΑΡΧΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΡΙΔΙΚΗ
ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΖΙΤΤΗ ΕΛΕΝΗ
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΝΝΑ
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
ΚΑΡΑΪΣΑΡΙΔΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ
ΚΑΡΑΤΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΚΑΣΙΜΑΤΗ ΣΤΑΜΑΤΙΝΑ
ΚΑΤΗΡΤΖΙΔΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
ΚΕΡΑΜΑΡΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
ΚΙΟΡΠΕ ΣΟΦΙΑ
ΚΙΡΑΤΖΗ ΑΪΣΕ
ΚΟΪΔΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΚΟΝΔΥΛΑΚΗ ΘΑΛΕΙΑ
ΚΟΝΤΑΚΙΔΟΥ ΕΡΜΙΔΟΥ
ΚΟΝΤΟΥ ΑΓΛΑΪΑ
ΚΟΥΤΡΗ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ
ΚΟΥΦΙΩΤΗ ΙΩΑΝΝΑ
ΚΡΑΣΑΔΑΚΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
ΚΩΣΤΑΚΗ ΣΟΦΙΑ
ΛΕΚΑΤΗ ΑΝΘΗ
ΛΕΜΠΙΔΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ
ΛΙΑΚΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΜΑΚΡΙΔΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ
ΜΑΛΤΕΖΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
ΜΑΡΙΟΛΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΠΙΣ
ΜΕΛΑ ΖΑΦΕΙΡΙΑ
ΜΟΥΖΑΚΙΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΜΟΥΣΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
ΜΟΥΧΑΛΗΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ
ΜΠΑΛΩΜΕΝΟΥ ΟΛΓΑ
ΜΠΑΣΑΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΜΠΑΤΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΜΠΟΖΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΜΠΟΧΩΡΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΜΥΣΤΑΚΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΜΩΥΣΙΔΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΝΟΥΝΟΥ ΑΝΝΑ
ΝΤΕΚΕΛΕ ΕΥΓΕΝΙΑ
ΝΤΕΡΜΑΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΞΕΝΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΠΑΛΜΟΥ-ΤΣΑΓΚΑΝΕΛΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
ΠΑΥΓΕΛΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΠΛΑΡΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΕΡΜΠΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
ΣΙΑΚΑΒΕΛΛΑ ΕΛΕΝΗ
ΣΚΙΑΔΑ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΟΥΦΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ
ΣΤΑΜΟΥ ΕΥΑΝΘΙΑ
ΤΑΜΠΟΥΚΑΣ ΑΔΑΜΟΣ
ΤΕΝΤΟΛΟΥΡΗ ΜΑΡΙΑ
ΤΖΙΑΤΖΙΑ ΑΛΚΗΣΤΙΣ
ΤΗΤΗΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΤΣΟΥΓΚΑΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΑΚΗ
ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΗ
ΨΑΡΕΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η Ομαδική Συμβουλευτική είναι μία από τις παροχές του ΟΑΕΔ η οποία έχει κριθεί ως άκρως επιτυχημένη, καθώς διά αυτής επιτυγχάνεται τόσο η ενημέρωση και η συμβουλευτική των ανέργων όσο και η δικτύωση τους και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ικανοτήτων.
1. Στο ν. 4837/2021 στο αρ. 63 που αφορά στις παρεχόμενες από τους/τις συμβούλους του ΟΑΕΔ ομαδικές συμβουλευτικές, αναφέρεται πως «σκοπός των ομαδικών συμβουλευτικών υπηρεσιών είναι η κινητοποίηση και ενδυνάμωση των μελών της ομάδας, ώστε να ενταχθούν με επιτυχία στην αγορά εργασίας το συντομότερο δυνατό, ιδίως μέσω της ενίσχυσης στην ανάπτυξη νέων ικανοτήτων και δεξιοτήτων και της στοχευμένης πληροφόρησης σχετικά με τις νέες τάσεις της αγοράς εργασίας, τους τρόπους αναζήτησης εργασίας, τις μεθόδους προσέγγισης των επιχειρήσεων με στόχο την επιτυχή διεκδίκηση θέσης εργασίας και τους τρόπους υλοποίησης μίας επιχειρηματικής ιδέας σε επιχειρηματικό σχέδιο με απώτερο στόχο τη δημιουργία βιώσιμης επιχείρησης.» «Οι ομαδικές συμβουλευτικές υπηρεσίες στηρίζονται σε σύγχρονες αρχές της επαγγελματικής συμβουλευτικής και αφορούν ενδεικτικά:
a. στη συμβουλευτική επαγγελματικού προσανατολισμού,
b. στη συμβουλευτική τεχνικών αναζήτησης εργασίας και
c. στη συμβουλευτική ανάληψης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών.
Οι ομαδικές συμβουλευτικές υπηρεσίες μπορούν να εμπλουτίζονται και να εξειδικεύονται σύμφωνα με τις νέες διαπιστωμένες ανάγκες των αναζητούντων εργασία, καθώς επίσης και με τις αλλαγές που συντελούνται στην αγορά εργασίας.»
2. Στο Π.Δ. 11/2022 αναφέρεται «η υλοποίηση συμβουλευτικών υπηρεσιών σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο» από τις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ
3. Στο ΦΕΚ 34/ΑΣΕΠ/2017 στα καθήκοντα των Εργασιακών συμβούλων αναφέρεται πως ο/η Εργασιακός/ή Σύμβουλος Ανέργων παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες (Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Συμβουλευτικής Αναζήτησης Εργασίας και Συμβουλευτικής Ανάληψης Επιχειρηματικών Πρωτοβουλιών) σε ομαδικό επίπεδο για την ένταξη/επανένταξη του ανέργου στην αγορά εργασίας.
Μετά τιμής
ΑΚΡΙΒΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΑΛΕΒΙΖΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
ΑΡΑΒΑΝΗ ΒΕΑΤΡΙΚΗ
ΑΣΛΑΝΟΓΛΟΥ ΕΥΤΥΧΙΑ
ΒΑΣΤΑΡΟΥΧΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΒΕΡΒΕΡΟΓΛΟΥ ΣΤΑΜΑΤΙΑ
ΒΡΑΝΙΑ ΧΑΡΑ
ΓΑΒΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΓΕΩΡΓΟΥΛΑ ΙΩΑΝΝΑ
ΓΙΑΖΙΤΖΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΓΙΔΑΡΟΥ ΖΩΗ
ΓΙΟΒΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ
ΓΚΛΑΒΙΝΑ ΘΩΜΑΗ
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ ΜΑΡΙΑ
ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΣΟΦΙΑ
ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ ΧΡΥΣΟΥΛΑ
ΔΕΒΕΤΖΙΔΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ
ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ
ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΔΡΑΚΟΥΛΙΝΑΚΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ-ΓΕΩΡΓΙΑ
ΕΞΑΡΧΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΡΙΔΙΚΗ
ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΖΙΤΤΗ ΕΛΕΝΗ
ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΝΝΑ
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
ΚΑΡΑΪΣΑΡΙΔΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ
ΚΑΡΑΤΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΚΑΣΙΜΑΤΗ ΣΤΑΜΑΤΙΝΑ
ΚΑΤΗΡΤΖΙΔΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
ΚΕΡΑΜΑΡΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
ΚΙΟΡΠΕ ΣΟΦΙΑ
ΚΙΡΑΤΖΗ ΑΪΣΕ
ΚΟΪΔΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΚΟΝΔΥΛΑΚΗ ΘΑΛΕΙΑ
ΚΟΝΤΑΚΙΔΟΥ ΕΡΜΙΔΟΥ
ΚΟΝΤΟΥ ΑΓΛΑΪΑ
ΚΟΥΤΡΗ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ
ΚΟΥΦΙΩΤΗ ΙΩΑΝΝΑ
ΚΡΑΣΑΔΑΚΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
ΚΩΣΤΑΚΗ ΣΟΦΙΑ
ΛΕΚΑΤΗ ΑΝΘΗ
ΛΕΜΠΙΔΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ
ΛΙΑΚΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΜΑΚΡΙΔΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ
ΜΑΛΤΕΖΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
ΜΑΡΙΟΛΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΠΙΣ
ΜΕΛΑ ΖΑΦΕΙΡΙΑ
ΜΟΥΖΑΚΙΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΜΟΥΣΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
ΜΟΥΧΑΛΗΣ ΠΑΣΧΑΛΗΣ
ΜΠΑΛΩΜΕΝΟΥ ΟΛΓΑ
ΜΠΑΣΑΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΜΠΑΤΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΜΠΟΖΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΜΠΟΧΩΡΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΜΥΣΤΑΚΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΜΩΥΣΙΔΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
ΝΟΥΝΟΥ ΑΝΝΑ
ΝΤΕΚΕΛΕ ΕΥΓΕΝΙΑ
ΝΤΕΡΜΑΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΞΕΝΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΠΑΛΜΟΥ-ΤΣΑΓΚΑΝΕΛΙΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
ΠΑΥΓΕΛΟΥ ΕΛΕΝΗ
ΠΛΑΡΙΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΕΡΜΠΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
ΣΙΑΚΑΒΕΛΛΑ ΕΛΕΝΗ
ΣΚΙΑΔΑ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΣΟΥΦΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ
ΣΤΑΜΟΥ ΕΥΑΝΘΙΑ
ΤΑΜΠΟΥΚΑΣ ΑΔΑΜΟΣ
ΤΕΝΤΟΛΟΥΡΗ ΜΑΡΙΑ
ΤΖΙΑΤΖΙΑ ΑΛΚΗΣΤΙΣ
ΤΗΤΗΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΤΣΟΥΓΚΑΤΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΑΚΗ
ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΗ
ΨΑΡΕΛΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
8. Άρθρο 20-Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας προς αναζητούντες εργασία
Στο άρθρο 20 να προστεθεί νέα παρ. 3 ως ακολούθως:
«3. Η Δ.ΥΠ.Α. αναφορικά με τις υπηρεσίες των περιπτώσεων β & γ της παρ. 1 οφείλει να λαμβάνει υπόψη τις απαιτήσεις προσβασιμότητας και προσαρμογών που σχετίζονται με ενδεχόμενη αναπηρία ή χρόνια πάθηση του εγγεγραμμένου ατόμου».
Να υπάρχει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ ξεχωριστός χώρος ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΖΕΥΞΗΣ των ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ στον οποίο θα μπορούν να προσέρχονται οι ΕΝΕΡΓΟΙ ΑΝΕΡΓΟΙ για να τηρείται το απόρρητο της συνομιλίας και η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών συμβουλευτικής.
Το 1γ του άρθεου 20 χρήζει διόρθωσης. Αντί ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ εξατομικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού, πρέπει να γραφεί το πραγματικό υποκείμενο που ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙ τις ως άνω εργασίες (στον οαεδ/ ή ενδεχόμενα δυπα), δηλαδή οι ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ.
Α) Από την παράγραφο 1α, δεν προβλέπεται η χορήγηση των επιδομάτων/βοηθημάτων του ΟΑΕΔ που απορρέουν από τον ν. 1836/89 (αποφυλακισμένων, επίσχεσης εργασιών εργοδότη, διαθεσιμότητας, τρίμηνης παραμονής στα μητρώα ανέργων και μετά τη λήξη τακτικής επιδότησης). Δεδομένων:
i. Της αναγκαιότητας οικονομικής βοήθειας ως μέτρο κοινωνικής επανένταξης που συμβάλλει στην εργασιακή επανένταξη των αποφυλακισμένων
ii. Της πιθανής αναστάτωσης από την απότομη οικονομική διαφοροποίηση που προκαλείται από την επίσχεση εργασιών και τη βίαιη διαθεσιμότητα εργαζομένων
iii. Των ήδη πολύ αυστηρών οικονομικών κριτηρίων (αυστηρότερων του άρθρου 2 της απόφασης υπό στοιχεία A. 1243/15.11.2021 (Β’ 5298)) που αφορούν το Ειδικό βοήθημα μετά την τρίμηνη παραμονή στο μητρώο ανέργων και το Ειδικό βοήθημα μετά τη λήξη της τακτικής επιδότησης ανεργίας
iv. Της αναγκαιότητας οικονομικής βοήθειας ως εργαλείο για την επανένταξη των ανέργων στην αγορά εργασίας
→ Κρίνεται απαραίτητη η συνέχιση των βοηθημάτων αυτών και προτείνεται η προσθήκη τους στην παράγραφο 1α.
Β) Τα επιδόματα και βοηθήματα στα οποία αναφέρεται η παράγραφος 4ε του άρθρου 3 και τα οποία δεν απαιτούσαν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία διατήρηση δελτίου ανεργίας όπως η Ειδική Παροχή Προστασίας της Μητρότητας, το Συμπληρωματικό Επίδομα Μητρότητας, Ειδικά Εποχικά Βοηθήματα και άλλα βοηθήματα ειδικών εποχικών κλάδων καθώς και το επίδομα Αφερεγγυότητας είναι απαραίτητο να προστεθούν στο Άρθρο 20 σε μια νέα παράγραφο η οποία θα κατοχυρώνει τη διατήρηση της παροχής των βοηθημάτων αυτών τα οποία κρίνονται ως απαραίτητα για τη διατήρηση της ομαλής κοινωνικής και οικογενειακής ζωής.
Γ) Το καταρτισμένο προσωπικό Εργασιακών Συμβούλων του ΟΑΕΔ είναι σε θέση να παρέχει υπηρεσίες εξατομικευμένης συμβουλευτικής και υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού. Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες που προσφέρονται από τον ΟΑΕΔ γίνεται από υπαλλήλους που είναι κάτοχοι στην πλειοψηφία τους μεταπτυχιακών ή διδακτορικών τίτλων πάνω στο αντικείμενο με πολλά έτη σχετικής προϋπηρεσίας. Κατά συνέπεια η προώθηση της συμβουλευτικής σε ιδιωτικά κέντρα με μη πιστοποιημένους συμβούλους εργασίας καθίσταται κοστοβόρα και αμφίβολων ποιοτικών αποτελεσμάτων.
→ Προτείνεται η αντικατάσταση στην παράγραφο 1γ του όρου “προώθηση” με τον όρο “παροχή”
Δ) Οι πράξεις που αφορούν την υποστήριξη των Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων υπερβαίνουν τα όρια της εξατομικευμένης συμβουλευτικής. Η επικοινωνία με τον εργοδότη, ο έλεγχος της επιχείρησης κτλ αποτελούν υπηρεσίες που παρέχουν τα Γραφεία ΕΚΟ του ΟΑΕΔ και θα πρέπει να περάσουν και στη ΔΥΠΑ. Εάν δε υπάρχει πρόβλεψη για ημι-υποστηριζόμενη εργασία ή υποστηριζόμενη εργασία από τα γραφεία ΕΚΟ θα πρέπει να καταγραφεί στο άρθρο 20
→ Προτείνεται ο εμπλουτισμός του άρθρου με τις ειδικές υπηρεσίες που παρέχουν τα Γραφεία Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων και σχετίζονται με τη διαδικασία επιτυχούς σύζευξης
Ε) Ο ΟΑΕΔ κατέχει επίσης ένα υψηλά ειδικευμένο προσωπικό Εργασιακών Συμβούλων Εργοδοτών (επίσης με κατοχή μεταπτυχιακού διπλώματος στην πλειοψηφία τους και μακρά προϋπηρεσία πάνω στο αντικείμενο). Οι σύμβουλοι παρέχουν υπηρεσίες που αφορούν συμβουλευτική επιχειρηματικότητας (έναρξη επιχείρησης), διάγνωση αναγκών αγοράς, αξιολόγηση δυναμικών επιχείρησης και στρατηγικών προσλήψεων κ.α.
→ Κατά συνέπεια χρειάζεται να προστεθεί ένα νέο άρθρο που θα αφορά τις υπηρεσίες της ΔΥΠΑ προς τις επιχειρήσεις και τους νέους επιχειρηματίες.
Υποχρεωτικός έλεγχος των εργοδοτών που συνεργάζονται με τον Οργανισμό.
Καταγραφή τυχόν παραπόνων και καταγγελιών σε βάρος εργοδοτών. Θα πρέπει οι εργασιακοί σύμβουλοι να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες για το προφίλ των εργοδοτών.
Όταν τιμωρείται ο άνεργος για άρνηση θέσης, θα πρέπει να γνωρίζουμε αν αυτή η θέση και οι συνθήκες είναι αξιοπρεπείς. Υπάρχουν πολύ συχνά άτυπες καταγγελίες για εργοδότες. Για ασχημες συνθήκες εργασίας, για οικονομική εκμετάλλευση ακόμα και για κακοποίηση εργαζομένων. Δεν είναι δυνατόν ο άνεργος να οφείλει να δεχτεί θέση σε έναν τέτοιο εργοδότη. Είναι υποχρέωση του ΟΑΕΔ να ελέγχει και τους εργοδότες.
Όταν υπάρχει αποδεδειγμένη απώλεια εργασίας ενός μέλους ή και των δυο μελών μιας οικογένειας -κάτι που αυτονόητα θα σημαίνει ραγδαία και άμεση μείωση του οικογενειακού εισοδήματος- τοτε η μέριμνα του κράτους για την λήψη επιδομάτων και των όποιων παροχών γίνεται ζωτικής σημασίας.
Όμως η εφαρμογή των εισοδηματικών κριτηρίων βάση δηλωθέντων εισοδήματων του προηγουμένου έτους δρουν ανασταλτικά στην χορήγηση κάθε ειδους επιδοματων και βοηθημάτων!
Πρέπει πολιτικά να προβλεφτεί ότι η βεβαιωμένη ανεργία καταργεί τα εισοδηματικά κριτήριά για την λήψη κάθε επιδόματος ή βοηθήματος/παροχής
ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΗΣ ΔΥΠΑ ΝΑ ΒΡΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΑΜΕΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΝΕΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ 1.200 ΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΜΕΑ, ΕΜΜΕΣΑ ΑΜΕΑ, ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ, ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Οι υποχρεώσεις της νέας δημόσιας υπηρεσίας απασχόλησης θα πρέπει να έρθει σε επαφή με τους επαγγελματικούς φορείς, το οικονομικό επιμελητήριο του κάθε τόπου π.χ. της Δωδεκανήσου.
Οι αλυσίδες πολυκαταστημάτων από σουπερμάρκετ ,μέχρι καταστήματα με ρούχα ,πολυεθνικές εταιρείες ,θα πρέπει να προσλαμβάνουν προσωπικό συστημένο από τη δημόσια υπηρεσία της απασχόλησης.
Επίσης καλό θα ήταν, όταν ο ΟΑΕΔ – ΔΥΠΑ, βγάζει ένα πρόγραμμα – Κοινωφελή, πχ: αρχές Ιανουαρίου 2022, να τελειώνουν όλες οι διαδικασίες μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, ώστε να μπορεί ο άνεργος να πιάνει δουλειά από 1η Μαρτίου.
Και όχι να γίνεται παράταση στην παράταση και να έρχεται χειμώνας για να πιάσει δουλειά.
Επίσης, ένα ακόμα θέμα, σχετικά με τις Ημέρες Καριέρας του ΟΑΕΔ που γίνονται μόνο Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η Ελλάδα έχει 54 νομούς, πρέπει στην πρωτεύουσα του κάθε νομού ξεχωριστά, που διαθέτει ΚΠΑ ΟΑΕΔ, να γίνονται τακτικά Ημέρες Καριέρας, καθ΄όλη την διάρκεια του χρόνου.