ΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ   Άρθρο 1 Σκοπός  

  1. Με τις διατάξεις του Μέρους Β΄ επιδιώκονται η ενίσχυση της απασχόλησης καθώς και ο εκσυγχρονισμός του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), ο οποίος μετονομάζεται σε Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.). Ο εκσυγχρονισμός του Ο.Α.Ε.Δ. κρίνεται απολύτως απαραίτητος, προκειμένου, αφενός, να βοηθηθούν οι άνεργοι, και ιδίως οι μακροχρόνια άνεργοι, να βρουν δουλειά με νέα ψηφιακά εργαλεία και να επιβραβευθούν όσοι αναζητούν ενεργά ή βρίσκουν εργασία, αφετέρου, να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα κατάχρησης που έχουν εντοπιστεί και συνδέονται με την ιδιότητα του εγγεγραμμένου ανέργου στα Μητρώα του Ο.Α.Ε.Δ. και τις παροχές και τα ωφελήματα που τη συνοδεύουν και, εκ τρίτου, να διασφαλιστεί ότι τα επιδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης θα συμβάλλουν αποτελεσματικά στη βελτίωση του προβλήματος που έχει η χώρα στον τομέα των δεξιοτήτων, ώστε να καλυφθούν οι θέσεις εργασίας που έως τώρα δεν μπορούν να καλυφθούν.
  2. Με τις διατάξεις του Μέρους Γ’ επιδιώκεται η δημιουργία και οργάνωση χώρων φύλαξης βρεφών εντός επιχείρησης, επιλύονται ζητήματα για τη διασφάλιση της συνέχειας των παρεχόμενων υπηρεσιών από τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών ατόμων με ειδικές ανάγκες που έχουν ενταχθεί στη δράση «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής περιόδου 2021-2022» και των Κέντρων Διημέρευσης Ημερήσιας Φροντίδας, καθώς και για την προστασία των θέσεων εργαζομένων που απασχολούνται στις δομές αυτές, ενισχύεται το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης και δίνεται η δυνατότητα στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων να προχωρήσει στην ψηφιακή και αυτόματη απονομή και των μερισμάτων στους δημοσίους υπαλλήλους.
  • Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης επί του Σχεδίου Νόμου «Δουλειές Ξανά: Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση των δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις», η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), η οποία, όπως άλλωστε γνωρίζετε, αποτελεί την τριτοβάθμια κοινωνική και συνδικαλιστική οργάνωση του αναπηρικού κινήματος της χώρας, με το παρόν σας υποβάλλει το σύνολο των αιτημάτων της. Τα αρχικά αιτήματα της Ε.Σ.Α.μεΑ. επί του εν λόγω Σχεδίου Νόμου υποβλήθηκαν σε εσάς με το υπ. αριθ. πρωτ. 397/18.03.2022 έγγραφό μας. Τα αιτήματα που περιλαμβάνονται στο παρόν υποβλήθηκαν και ηλεκτρονικά στις 29.03.2022 στον διαδικτυακό τόπο της ανοιχτής διακυβέρνησης http://www.opengov.gr.
    Καταρχάς με απογοήτευση διαπιστώσαμε ότι το Σχέδιο Νόμου δυστυχώς:

    Α. αγνοεί παντελώς τη διάσταση της αναπηρίας ή/και χρόνιας πάθησης, παρά το γεγονός ότι στις Τελικές Παρατηρήσεις της στην αρχική έκθεση της Ελλάδας για το άρθρο 27 «Εργασία και Απασχόληση» της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, η αρμόδια Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών εκφράζει την ανησυχία της για:
    «(α) Το υψηλό ποσοστό ανεργίας μεταξύ των ατόμων με αναπηρία και τις ανεπαρκείς προσπάθειες για να διασφαλιστεί η ένταξή τους στην ανοιχτή αγορά εργασίας, ειδικότερα των γυναικών με αναπηρία.
    (β) Την έλλειψη αποτελεσματικών μέτρων για τη βελτίωση και τη διευκόλυνση της παροχής βοηθημάτων και εξατομικευμένης στήριξης στο χώρο εργασίας, και για πιο αποτελεσματικές και προσβάσιμες υπηρεσίες στα άτομα με αναπηρία που αναζητούν εργασία» (παρ.38),

    και συνιστά στη χώρα:
    «[…] να λάβει αποτελεσματικά μέτρα για να διασφαλίσει την ένταξη των ατόμων με αναπηρία, και ειδικά των γυναικών με αναπηρία, στην ανοιχτή αγορά εργασίας, με σκοπό την επίτευξη του υποστόχου 8.5 των Στόχων για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Συνιστά, επίσης, στο συμβαλλόμενο Κράτος να διασφαλίσει την πρόβλεψη μέτρων και εξατομικευμένης στήριξης στο χώρο εργασίας, να προωθήσει μεταξύ των εργοδοτών το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην εργασία σε ίση βάση με τους άλλους, να συμπεριλάβει τη διάσταση της αναπηρίας σε όλες τις πολιτικές, τα μέτρα και τα προγράμματα για την απασχόληση, συμπεριλαμβανομένου του πολιτικού σχεδιασμού του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ)» (παρ. 39), και

    Β. δεν περιλαμβάνει διατάξεις που να βασίζονται στις προτάσεις του Πορίσματος που εκπονήθηκε τον Μάρτιο του 2021 από την «Ομάδα Εργασίας για Θέματα Ατόμων με Αναπηρία» που συγκροτήθηκε με την υπ. αριθ. 51172/01.09.2020 απόφαση του Διοικητή του Ο.Α.Ε.Δ. (εφεξής Πόρισμα Ομάδας Εργασίας-ΟΑΕΔ), και στην οποία συμμετείχαν υπηρεσιακά στελέχη του Οργανισμού και εκπρόσωποι της Ε.Σ.Α.μεΑ., η σύσταση της οποίας μάλιστα προβλέπεται στον Στόχο 14 «Εργασία και Απασχόληση για Όλους», και πιο συγκεκριμένα στη Δράση 2 «Ενσωματώνουμε τη διάσταση της αναπηρίας σε όλες τις πολιτικές του Ο.Α.Ε.Δ.», του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (σ. 38).

    Όσον αφορά μάλιστα στις Συστάσεις της Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, ο βαθμός υλοποίησή τους θα αξιολογηθεί από την εν λόγω Επιτροπή στο πλαίσιο νέου εποικοδομητικού διαλόγου που θα έχει με το ελληνικό κράτος. Για την Ε.Σ.Α.μεΑ. δεν υφίσταται πραγματικός «εκσυγχρονισμός» του Ο.Α.Ε.Δ. δίχως την υλοποίηση αφενός των συστάσεων της ως άνω Επιτροπής, αφετέρου των προτάσεων του Πορίσματος της Ομάδας Εργασίας-ΟΑΕΔ.

    Αξίζει να επισημανθεί ότι πέραν του άρθρου 27 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες και των Τελικών Παρατηρήσεων της αρμόδιας Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών, στις οποίες προαναφερθήκαμε, η συμβολή των υπηρεσιών απασχόλησης στη διευκόλυνση της ένταξης των ατόμων με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις στην αγορά εργασίας αναγνωρίζεται τόσο στην Αρχή 17 «Ένταξη των ατόμων με αναπηρία» του Ευρωπαϊκού Πυλώνα Κοινωνικών Δικαιωμάτων, στην οποία αναφέρεται ότι «Τα άτομα με αναπηρία έχουν δικαίωμα σε εισοδηματική στήριξη που διασφαλίζει αξιοπρεπή διαβίωση, υπηρεσίες που τους επιτρέπουν να συμμετέχουν στην αγορά εργασίας και στην κοινωνία, και εργασιακό περιβάλλον προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους» όσο και στην Ανακοίνωση της Επιτροπής προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο, την Ευρωπαϊκή Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή και την Επιτροπή των Περιφερειών «Ένωση ισότητας: στρατηγική για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία 2021-2030», στην οποία αναφέρεται ότι: «Η Επιτροπή καλεί τα κράτη μέλη: […] να ενισχύσουν τις δυνατότητες των υπηρεσιών απασχόλησης για τα άτομα με αναπηρία και να βελτιώσουν τη συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους και οργανώσεις ατόμων με αναπηρίες για τον σκοπό αυτό». Πάνω από όλα όμως, σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 6 του Συντάγματος της χώρας «Τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας».
    Στη βάση λοιπών των προαναφερθεισών συστάσεων, προτάσεων, απαιτήσεων και επιταγών, η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει ανά άρθρο τα εξής:
    1. Άρθρο 1- Σκοπός & Άρθρο 2-Αντικείμενο
    Η εσφαλμένη επωνυμία «Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης παιδιών με ειδικές ανάγκες», όπως αντικατασταθεί από την επωνυμία «Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών και Ατόμων με Αναπηρία» (Κ.Δ.Α.Π. Α.μεΑ.), η οποία περιλαμβάνεται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση με Αριθμ. Γ.Π.Δ11 οικ./31930/2021 (Αρ. ΦΕΚ 2240/Β/31.5.2021).

  • 29 Μαρτίου 2022, 16:31 | ΜΑΚΡΙΔΟΥ

    Από το πρώτο ήδη άρθρο οι άνεργοι / άνεργες αντιμετωπίζονται ως εν δυνάμει καταχραστές. Δεν
    γίνεται λόγος για τη μη χρήση υπηρεσιών από πολίτες που τις δικαιούνται (μη ενημέρωση,
    γραφειοκρατικά εμπόδια κλπ.) , ούτε διερευνώνται τέτοια φαινόμενα.

  • 29 Μαρτίου 2022, 12:03 | Γεώργιος

    Συμφωνώ με την προσπάθεια του νομοσχεδίου για τακτοποίηση διαφόρων θεμάτων (όπως των ανέργων “κατ΄ επάγγελμα” κλπ). Αλλά, χρειάζεται διάκριση, γιατί έχουμε να κάνουμε με ανέργους. Επισημάνσεις-παρατηρήσεις:
    – Το προφίλ των ανέργων που έχουν παραμείνει στην Ελλάδα δεν έχει την ίδια δυναμική με τους 500.000 που έφυγαν για δουλειές στο εξωτερικό.
    – Το νομοσχέδιο θα λειτουργήσει σε μία αγορά εργασίας η οποία πλήττεται εδώ και αρκετά χρόνια με απανωτά χτυπήματα (μνημόνια, κορονοϊός και τώρα πόλεμος). Το κάθε ένα από αυτά τα προβλήματα προσθέτει και νέες ομάδες ανέργων.
    – Στο άρθρο 38 ζητείται από τα ΚΔΒΜ2 “τουλάχιστον το πενήντα τοις εκατό (50%) των καταρτισθέντων να βρήκε εργασία εντός 12 μηνών”. Tότε, τι να πούμε για τα
    τμήματα των ΑΕΙ-ΤΕΙ που ενώ συνεχίζουν να βγάζουν 600 πτυχιούχους/χρόνο, εργασία βρίσκουν μόλις 7 άτομα (το 1%)? Να κλείσουν?
    – Οι άνεργοι χρειάζονται βοήθεια, στήριξη, ενθάρρυνση και κινητοποίηση. Όχι άλλη τιμωρία. Φυσικά έλεγχο και αξιολόγηση, αλλά με τη φιλοσοφία – λειτουργία των Bonus (επιβράβευση κλπ). Εξάλλου μιλάμε για Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο. Νοσοκομείο ανέργων, που λειτουργεί θεραπευτικά, για τους εκτός εργασίας μη ανταγωνιστικούς υποψήφιους εργαζόμενους.

  • 29 Μαρτίου 2022, 09:14 | Ρίγλης Βασίλειος

    Η αλλαγή του ονόματος είναι κάτι που δεν προσφέρει τίποτα ουσιαστικό και θετικό. Είναι κίνηση χωρίς ουσία. Η ονομασία ΟΑΕΔ δεν θεωρώ ότι δημιουργεί αρνητική διάθεση. Η αλλαγή θα προκαλέσει και άλλες που θα είναι πολλές, με σημαντικό οικονομικό κόστος και χιλιάδες χαμένες εργατοώρες για να υλοποιηθεί. Αλλαγές σε κάθε έντυπο και όπου αλλού υπάρχει η ονομασία, εκτυπώσεις, επιστολόχαρτα, κάρτες, νέες πινακίδες, διαδίκτυο, email, αποφάσεις, νομοθεσία, ενημέρωση δε Ελλάδα και εξωτερικό και άλλα πολλά χωρίς νόημα και ουσία.

  • 25 Μαρτίου 2022, 22:04 | ΣΕΡΜΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

    Θα μπορούσε να παραμείνει το όνομα, αλλιώς αν θέλετε να επισημάνετε το νέο να περάσει ως ΝΕΟΣ ΟΑΕΔ. Σε κάθε περίπτωση είτε ως ΟΑΕΔ, ΝΕΟΣ ΟΑΕΔ ή ως ΔΥΠΑ αν επιμείνετε(στην Κύπρο βέβαια είναι ΔΥΑ)χρειάζεται να προστεθούν τα εξής:

    Η ΔΥΠΑ διακρίνεται σε 4 βασικές βασικούς τομείς. 1. Τον Τομέα της Απασχόλησης 2. Τον τομέα της Επιδοματικής πολιτικής 3. Τον τομέα της Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και 4. Τον τομέα της Στεγαστικής Πολιτικής.

  • Αγαπητοί κύριοι, αξιότιμοι Υπουργοί, κατά την ταπεινή μου άποψη τόσες μετονομασίες δεν είναι αναγκαίες όταν ο θεσμός παραμένει ίδιος και η υπηρεσία αναφέρεται στις βασικές αρχές του. Δίνεται έμφαση στην υπηρεσια με την αλλαγή αυτή του ονόματος, όμως πάλι αφορά τους ίδιους άνεργους ανθρώπους, το εργατικό μας δυναμικό. Ή μήπως με αυτή την κίνηση προσπαθείτε να διευκολύνετε μόνο εργαζόμενους πολίτες; Παρακαλώ, ποιός τότε θα διαχειρίζεται την ανεργία;
    Πρέπει άλλωστε να γίνει σεβαστή η συνήθεια των μέχρι τώρα πολιτών να αναφέρονται στον ΟΑΕΔ

    Τα σέβη μου,
    Πλευριά Δέσποινα

  • 22 Μαρτίου 2022, 16:52 | Λουπάσης Εμμανουήλ

    Προσωπικά θεωρώ απαράδεκτη και άστοχη την όποια αλλαγή του ονόματος ΟΑΕΔ σε ο,τιδήποτε άλλο. Ίσως θα μπορούσατε να αλλάξετε το ΚΠΑ σε ΔΥΠΑ.
    «Οργανισμός Απασχολήσεως Εργατικού Δυναμικού». Τέσσερις λέξεις που περικλείουν όλο το έργο και το νόημα ύπαρξης του συγκεκριμένου Οργανισμού.
    Οι άνθρωποι της εποχής που δημιουργήθηκε ο συγκεκριμένος Οργανισμός, όπως και τόσοι άλλοι οργανισμοί, π.χ. ΙΚΑ – ΟΕΚ – ΟΕΕ – ΟΣΕ, γνώριζαν πολύ καλά την ετυμολογία των λέξεων, καθώς και την σημασία τους.
    Άλλωστε ένας ήταν ο εθνάρχης Κωνσταντίνος Καραμανλής που επί εποχής του δημιουργήθηκαν όλοι αυτοί οι Οργανισμοί και κανείς μέχρι σήμερα δεν τον έχει φτάσει στα οράματα και στα έργα του.
    Η Ελλάδα έβγαινε από τα «ερείπια» ζωντανή και αναπτυσσόταν ραγδαία.
    Κάποια ονόματα που είναι σύμβολα του Έθνους μας, δεν επιτρέπεται σε κανέναν να τα αλλάζει προσπαθώντας να βάλει την στάμπα του για την υστεροφημία του.
    Μην ξεχνάτε κ. Υπουργέ ότι και το ΙΚΑ άλλαξε όνομα και έγινε ΕΦΚΑ, αλλά στην συνείδηση του ελληνικού λαού παραμένει όπως είχε.
    Υπάρχει ευρύ πεδίο να ασχοληθείτε για να αφήσετε πολύτιμο έργο.
    Μην πειράζετε όμως τα στοιχεία εκείνα που αποτελούν την ταυτότητα του Έθνους μας.
    Σας ευχαριστώ.

  • 21 Μαρτίου 2022, 20:51 | νικος

    αυτήν την στιγμή η κυβέρνηση με την ανεργία να καλπάζει απαγορεύει σε απόφοιτους Δημοσίων σχολών ΙΕΚ Φοροτεχνικών Λογιστικής με 3,5 χρόνια σπουδές και πιστοποίηση να ασκήσουν το επάγγελμα που έχουν εξειδικευθεί με το σκεπτικό ότι δεν ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

    Αντιθέτως σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είτε είναι ΤΕΙ είτε ΚΑΤΕΕ είτε ΑΕΙ και σε ειδικότητες πληροφορικής, στατιστικής, Εμπορίας διαφήμισης, αλλά και ασφαλιστικής με ΚΑΝΕΝΑ μάθημα λογιστικής και καθόλου εξειδίκευση στο επάγγελμα του λογιστή παίρνουν αυτεπαγγέλτως άδεια λογιστή φοροτεχνη με το πτυχίο και σε λίγο καιρό άδεια Α τάξης, ενώ τα ΙΕΚ λογιστικής ποτέ.

    ερωτάστε

    Εχει δικαίωμα ενας απόφοιτος Λυκείου ο οποίος δεν ειναι κάτοχος κάν πτυχίου ΙΕΚ να γίνει Υπουργός αλλά δεν έχει το δικαίωμα να γίνει λογιστής Α τάξης

    Το να γίνεις Υπουργός δεν χρειάζεται πτυχίο στην Ελλάδα αλλά το να γίνεις λογιστής μόνο αν ειναι απο πανεπιστήμιο.

    Αν συμφωνείτε γιατί δεν συμμορφώνεσθε με ευρωπαικες οδηγίες ίδίως όταν η ΕΕ την έχει εγκαλέσει για μη συμμόρφωση με Ευρωπαικές οδηγίες που αφορούν τα κλειστά επαγγέλματα.

  • 19 Μαρτίου 2022, 13:53 | Ζαχαριάδης Ανδρέας

    Σκοπός:
    Από το σκοπό του Οργανισμού αφαιρέθηκε ο αναπτυξιακός προσδιορισμός όπως αυτός υπήρχε στο Ν.Δ. 212/1969, η επιδίωξη «ενίσχυσης και διευκόλυνσης της ένταξης του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας στην αγορά εργασίας», η «πνευματική και κοινωνική ανάπτυξη του εργατικού δυναμικού» καθώς και η «συνδρομή στη συλλογική οργάνωση και δράση του, εν όψει της βελτίωσης του βιοτικού του επιπέδου» όπως υπήρχε στο ν. 2956/2001 και διατηρήθηκε στο Π.Δ. 11/2022.
    Αυτό στην πράξη σηματοδοτεί πως ο νέος φορέας (Δ.Υπ.Α.) έχει ως μόνο σκοπό την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής βάσει ενός έωλου «εκσυγχρονισμού» χωρίς να προσδιορίζεται ποιοτικά αυτός. Κατά συνέπεια σε μια μελλοντική κυβέρνηση με απολυταρχικά χαρακτηριστικά η νέα υπηρεσία θα είναι υποχρεωμένη στην εφαρμογή των όποιων κυβερνητικών πολιτικών χωρίς να έχει δικλείδες ασφαλείας ως προς το είδος και την ποιότητα αυτών. Τούτο καθίσταται ενάντια στις ευρωπαϊκές αρχές και πολλώ δε μάλλον όταν η νέα υπηρεσία καλείται να αξιοποιήσει με τη γένεση της κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ το οποίο στη συλλογιστική του έχει βασιστεί στους στόχους της Agenda 2030 του ΟΗΕ. Ο νέος αυτός φορέας δηλαδή έχει επιτηδευμένα οριστεί ως «άχρωμος» αναπτυξιακά.
    -> Προτείνεται η ένταξη στο σκοπό των στοιχείων της ανάπτυξης (μάλιστα της αειφόρου αναπτύξεως), της ενίσχυσης και διευκόλυνσης ένταξης του ανθρώπινου δυναμικού, της συνδρομής στη συλλογική οργάνωση και δράση και της βελτίωσης του βιοτικού και πνευματικού επιπέδου του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας.

    Προϋπολογισμός:
    Από την επιχειρηματολογία του σκοπού δεν κρίνεται εύλογος ο λόγος αλλαγής του ονόματος. Ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού μέσα στα 51 χρόνια λειτουργίας του έχει επιδείξει πολύ σημαντικό έργο. Το όνομα «Ο.Α.Ε.Δ» δεν φαίνεται να στέκεται εμπόδιο:
    i. Στον εκσυγχρονισμό, δεδομένου ότι ως Οργανισμός έχει εισάγει αυτά τα 51 χρόνια δράσεις καινοτόμες και διαρκώς εκσυγχρονίζεται, χωρίς το όνομα να αποτελεί εμπόδιο σε αυτό.
    ii. Τα τελευταία 20 χρόνια ο Οργανισμός έχει υιοθετήσει μια σειρά από ψηφιακά εργαλεία που έχουν βοηθήσει στην διαδικασία εύρεσης εργασίας
    iii. Δεν γίνεται σαφές με ποιόν τρόπο η αλλαγή του ονόματος θα διασφαλίζει την αποτελεσματική βελτίωση του προβλήματος της ανεργίας μέσω των προβλημάτων κατάρτισης.
    Αντίθετα, η αλλαγή του ονόματος θα επιφέρει δημοσιονομικό κόστος. Τα τελευταία χρόνια έχουν δαπανηθεί περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ στην προβολή του Οργανισμού. Αλλάζοντας το όνομα θα απαιτηθεί ένα ποσό μεγαλύτερο των 2,5 εκατομμυρίων προκειμένου για να εξοικειωθούν οι πολίτες με το νέο όνομα και τον νέο τρόπο επικοινωνίας τους με την υπηρεσία. Επιπροσθέτως η αλλαγή σημάτων στα επιμέρους καταστήματα, σφραγίδων, ιστοτόπων κτλ θα μεγαλώσουν το δημοσιονομικό κόστος. Οι παραπάνω δράσεις κρίνεται πως μπορούν να υλοποιηθούν χωρίς την αλλαγή του ονόματος, η οποία θα αναγκάσει τους πολίτες σε μια βίαιη περίοδο προσαρμογής ενώ παράλληλα θα επιβαρύνει το ελληνικό δημόσιο με μη αναγκαίο κόστος.
    -> Προτείνεται η αφαίρεση της διάταξης μετονομασίας του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) σε Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.Υπ.Α)

  • 18 Μαρτίου 2022, 21:33 | Μαρία

    Και μόνο η μετάβαση από Οργανισμός σε Υπηρεσία είναι υποβιβασμός. Στο μυαλό όλων σηματοδοτεί υποβάθμιση από μόνη της η λέξη Υπηρεσία.

  • 17 Μαρτίου 2022, 17:58 | George Arctouros

    Tο σκεπτικό της μετονομασίας του ΟΑΕΔ σε ΔΥΠΑ, πώς και από πού προκύπτει; Θα σας πω εγώ. Η μετονομασία, το μόνο που καταφέρνει είναι να περάσει στο κοινό το μήνυμα της μη εμπιστοσύνης απέναντι σε μια από τις αρχαιότερες υπηρεσίες του ελληνικού κράτους. Αυτό επιτυγχάνεται με δύο τρόπους. Πρώτον, υπάρχει η μερίδα που θα χάσει πλήρως την εμπιστοσύνη της απέναντι στον ΟΑΕΔ, υπό την έννοια ότι αυτή είναι ήδη κλονισμένη, οπότε η αλλαγή στο όνομα θα επιβεβαιώσει απλώς το προφανές. Η δεύτερη μερίδα κοινού δεν θα πιστέψει ούτε μισή λέξη από τα 54 άρθρα αυτού του νόμου-εκτρώματος, και δικαίως, υπό την έννοια ότι όταν παίρνεις την απόφαση να αλλάξεις κάτι, υποτίθεται προς το καλύτερο, το τελευταίο που του αλλάζεις είναι το όνομα. Όταν, ας πούμε, η Άννα Βίσση αποφασίζει να αλλάξει ορισμένα από τα μέλη της προσωπικής της ομάδας τεχνικών (κομμωτών, κλπ.) και συμβούλων, δέχεται με την σειρά της να της αλλάξουν τα πάντα, στην εμφάνισή της, εκτός προφανώς από το όνομά της. Αυτό λέγεται διεθνώς και διακαώς «Marketing». Ούτε τις βασικές του αρχές δεν γνωρίζετε.

  • 16 Μαρτίου 2022, 19:06 | αρης

    οταν επίπεδο 6 παιρνουν μόνο τα πανεπιστημια ΤΕΙ ΚΑΤΕΕ ΚΑΤΕ κολλεγια με όλα τα επαγγελματα κλειστά
    για το επίπεδο 6 μόνο, οτι και παρεμβασεις να κάνεις πάνε κενό.
    Στην ΕΕ επίπεδο 6 δινουν και άλλοι φορείς στην Ελλάδα μ,ονο η κεραμέως με τον συρίγο θέλει για να μην παρουν δια της πλαγίας δικαίωμα στην εργασία τα ΙΕΚ.
    Η κεραμεως απεχθάνεται τα ΙΕΚ για αυτο τα βαστάει λυκειο
    Ντροπη

  • 16 Μαρτίου 2022, 09:06 | Κούρτης Παναγιώτης

    Καλημέρα σας. Για να πετύχουν οι στόχοι που βάζει το υπουργείο χρειάζεται συνδυασμό του σχεδιασμού με την πράξη. Σχηματικά μόνο, οτιδήποτε μπορεί να αποτύχει όσο καλά σχεδιασμένο και αν είναι εκ των προτερων. Έχει μεγάλη σημασία η διερεύνηση της αγοράς εργασίας να γίνεται όχι μόνο με στατικό τρόπο επειδή και τα ατομικά σχέδια δράσης μπορεί να λιμνάσουν, κάνοντας δύσκαμπτη την λύση προβλήμάτων τα οποία τελικά θα χρονίζουν. Όπως σωστά έγινε με την οικονομική βοήθεια όσων νέων μπαίνουν στην αγορά εργασίας κάτω από 29 ετών, έτσι χρειάζεται να δούμε και πιο διαρθρωτικά το ζήτημα.
    Διαρθρωτικά , εννοώντας σημαίνει πως θα λειτουργεί ως ένα βαθμό αυτοδίκαια , αυτοματισμένα η αγορά εργασίας για να βρίσκει τις ανάγκες και μόνη της , σε συνδυασμό με την κρατική παρέμβαση.
    Υπάρχουν νέοι σήμερα που κάνουν ευκαιριακές δουλειές για διάφορους λόγους. Ένα ατομικό σχέδιο δράσης για έναν νέο 20 χρονών ίσως και να μην είναι καλή ιδέα γιατί τότε διευρύνει τους ορίζοντές του. Επίσης ένα άλλο είναι η παροδικότητα των εργασιών η οποία πρέπει να αντιστοιχίζεται με το ασφαλιστικό σύστημα. Εάν δουλέψεις ένα εφτάμηνο στο δημόσιο είναι όλα συγκεκριμμένα (μισθοδοσία, ασφαλιστικές εισφορές) , αλλά στον ιδιωτικό τομέα είναι συγκεχυμένο.
    Μπορεί να δημιουργηθεί το εξής έντυπο εργασίας : ΔΕΛΤΙΟ ΕΡΓΑΤΟΩΡΩΝ το οποίο θα είναι σαν τιμολόγιο λήψης ή παροχής υπηρεσιών στο οποίο θα μπαίνει η ωρομίσθια αμοιβή συν τον συντελεστή του ΙΚΑ (13% απλά , 26% μεικτά βαρέα κτλ.) .Εάν είναι περιστασιακή η εργασία παίρνει στο χέρι και τις ασφαλιστικές εισφορές ο εργαζόμενος και τις καταθέτει στον ΕΦΚΑ. Παράλληλα μπορεί να παίρνει ένα βοήθημα από τον ΟΑΕΔ μέχρι ένα όριο ωρών (π.χ. 300 τον χρόνο). Εάν η εργασία τραβήξει περισσότερο από 300 ώρες τότε τις παρακρατά ο εργοδότης.Δηλαδή έχουμε ένα τριπλότυπο έγγραφο το οποίο ένα αντίγραφο πάει στον ΕΦΚΑ και ένα στον ενδιαφερόμενο ή με την ψηφιακή διακυβέρνση μπορεί να υφίσταται και ηλεκτρονικά αυτό το βιβλίο. Ώστε η παροδικότητα της εργασίας να μην πηγαίνει χαμένη αλλά και σαν ευέλικτο σχήμα. Με αυτόν τον τρόπο καθορίζει την τιμή μόνο προς τα πάνω ο εργοδότης εάν θέλει δηλαδή αντί για 4 ευρώ την ώρα μπορεί να δώσει 7 ευρώ επί 0,26% = 1,82 ευρώ την ώρα και έτσι επιπλέον ανεβαίνει και ασφαλιστική κατηγορία αυτόματα με βάση τις εισφορές που δίνει. Με βάση τις εισφορές θα βγεί η άδεια και η σύνταξη. Επίσης εάν λειτουργήσει αυτο το σκεπτικό θα μπορούσε να δίνει προώθηση η δημόσια υπηρεσία απασχόλησης σε αυτούς που είναι μεγάλοι σε ηλικία 55-60 ετών και θέλουν 1-2 χρόνια να κατοχυρώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα.