1. α) Η υποπερ. 27 της περ. στ) της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α΄ 114), περί των αρμοδιοτήτων των Δήμων, καταργείται.
β) Στην περ. ζ) της παρ. Ι του άρθρου 75 του ν. 3463/2006 προστίθεται υποπερ. 4, ως εξής:
«4. Η διακοπή λειτουργίας σχολείων και ανοιχτών δομών κοινωνικής φροντίδας, λόγων έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου, εντός των διοικητικών ορίων του οικείου δήμου.».
2. α) Η υποπερ. 5 της περ. Η της παρ. ΙΙ του άρθρου 186 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87), περί των αρμοδιοτήτων των Περιφερειών, καταργείται.
β) Η υποπερ. 5 της περ. Θ της παρ. ΙΙ του άρθρου 186 του ν. 3852/2010 τροποποιείται, με την προσθήκη της φράσης «και η διακοπή λειτουργίας σχολείων και ανοιχτών δομών κοινωνικής φροντίδας, λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου, στη χωρική αρμοδιότητα της περιφέρειας», και διαμορφώνεται ως εξής:
«5. Η έκδοση αποφάσεων κήρυξης κατάστασης έκτακτης ανάγκης, προκειμένου για τοπικές καταστροφές μικρής έντασης, ύστερα από εξουσιοδότηση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 3013/2002 και η διακοπή λειτουργίας σχολείων και ανοιχτών δομών κοινωνικής φροντίδας, λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου, στη χωρική αρμοδιότητα της περιφέρειας.».
3. Οι φορείς παροχής υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας που χρηματοδοτούνται από τους Φορείς της Γενικής Κυβέρνησης ή μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, δύναται να λαμβάνουν πλήρη ή μειωμένη χρηματοδότηση για τα χρονικά διαστήματα που, χωρίς υπαιτιότητά τους, επιβλήθηκε η λειτουργία τους με μειωμένη δυναμικότητα ή η διακοπή της λειτουργίας τους με απόφαση του οικείου Δήμου ή Περιφέρειας.
Επί του συγκεκριμένου άρθρου σημειώνουμε:
(α) τη δρομολόγηση της διόρθωσης στο ορθό της χρονολογίας του ν.3852, σε 2010, στην κεφαλίδα,
(β) στην παράγραφο 3 (όπου γίνεται μνεία στη δυνατότητα πλήρους ή μερικής χρηματοδότησης των φορέων παροχής κοινωνικής φροντίδας από τους φορείς της γενικής κυβέρνησης ή μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, για τα διαστήματα που, χωρίς υπαιτιότητά τους, επιβάλλεται διακοπή της λειτουργίας τους ή λειτουργία με μειωμένη δυναμικότητα), να εξεταστεί αν η επιδιωκόμενη ρύθμιση μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση των υφιστάμενων εξουσιοδοτήσεων και αν όχι, να υπάρξει μέριμνα στις διατυπώσεις της για τις ειδικές ή ορισμένες εξουσιοδοτικές διατάξεις που απαιτούνται.
Σημειώνεται ότι, κατά περίπτωση, σύστοιχη πρόβλεψη για συγκεκριμένη χρονική περίοδο αναφορικά με την καταβολή του νοσηλίου – τροφείου σε φορείς Κ.Δ.-Η.Φ. είχε προηγηθεί και από το άρθρο 5 του ν.4756/2020 (Φ.Ε.Κ. 235/τ.Α΄/26.11.2020), με τις τότε διατυπώσεις, ωστόσο, ήδη από το επίπεδο του συγκεκριμένου νομοθετήματος, να προσδιορίζουν καθ’ ύλην το αντικείμενο της ρύθμισης.