1. Η διαχείριση και αξιοποίηση μέρους ή του συνόλου των χρηματοοικονομικών προϊόντων του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.), καθώς και η σύνταξη σχετικών προτάσεων και μελετών, μπορούν να ανατεθούν, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Μ.Τ.Π.Υ., στην ανώνυμη εταιρεία του άρθρου 12 του ν. 2768/1999 (Α΄ 273) με την επωνυμία «Εταιρεία Διαχείρισης Επενδυτικών Κεφαλαίων Ταμείων Ασφάλισης – Ανώνυμη Εταιρεία Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών».
2. Η διαχείριση και αξιοποίηση μέρους ή του συνόλου της ακίνητης περιουσίας του Μ.Τ.Π.Υ., καθώς και η σύνταξη σχετικών προτάσεων και μελετών μπορούν να ανατεθούν, με απόφαση του Δ.Σ. του Μ.Τ.Π.Υ., στην ανώνυμη εταιρεία του άρθρου 10 του ν. 4892/2022 (Α΄ 28) με την επωνυμία «Εταιρεία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) Μονοπρόσωπη Α.Ε..».
Το ΜΤΠΥ δεν είναι Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης, δεν είναι ασφαλιστικό ταμείο, είναι ειδικό Ταμείο.Άρα δεν μπορεί να δοθεί η διαχείριση της περιουσίας στις Ανώνυμες Εταιρείες του ΕΦΚΑ. Η Περιουσία των μετόχων μερισματούχων είναι πλήρως αξιοποιήσιμη . Η προσπάθεια δέσμευσης της περιουσίας του ΜΤΠΥ η οποία έχει δημιουργηθεί από αποκλειστικές εισφορές των εργαζομένων και από κληροδοτήματα αποτελεί παραβίαση των περιουσιακών δικαιωμάτων των μετόχων – μερισματούχων.
Το ΜΤΠΥ δεν είναι Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης, δεν είναι ασφαλιστικό ταμείο, είναι ειδικό Ταμείο.Άρα δεν μπορεί να δοθεί η διαχείριση της περιουσίας στις Ανώνυμες Εταιρείες του ΕΦΚΑ. Η Περιουσία των μετόχων μερισματούχων είναι πλήρως αξιοποιήσιμη . Η προσπάθεια δέσμευσης της περιουσίας του ΜΤΠΥ η οποία έχει δημιουργηθεί από αποκλειστικές εισφορές των εργαζομένων και από κληροδοτήματα αποτελεί παραβίαση των περιουσιακών δικαιωμάτων των μετόχων – μερισματούχων.
Προτείνω στον ιθύνοντα νου αυτού του άρθρου να αναθέσει τη διαχείριση και αξιοποίηση της δικής του περιουσίας σε αυτές τις ανώνυμες εταιρίες. Η κινητή και ακίνητη περιουσία του ΜΤΠΥ δεν είναι δημόσια περιουσία, είναι ιδιωτική. Ανήκει στους υπαλλήλους που καταβάλλουν κρατήσεις και στους συνταξιούχους που λαμβάνουν μέρισμα.
Για 155 χρόνια οι υπηρεσίες του ΜΤΠΥ διαχειρίζονται και αξιοποιούν μια χαα την περισουσία ΤΟΥΣ.
Επιπλέον η ΑΕ στην οποία θα ανατεθεί η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας ιδρύθηκε μέσα στο 2022 και δεν έχει ξεκινησει καν να λειτουργεί.
Αυτό το άρθρο περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο του πως μπορείς να χαρίσεις σε αρπακτικά περιουσία που δεν σου ανήκει.
Αμέσως να αποσυρθεί.
Οι διατάξεις περί της διαχείρισης της περιουσίας του Μ.Τ.Π.Υ. (κινητής και ακίνητης) παρέλκουν νομικά, μιας και το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο (άρθρο 8 του Π.Δ. 422/1981) είναι άρτιο και δίνει όλες τις δυνατότητες στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου να ασκήσει τις αρμοδιότητές του σε σχέση με τη διαχείριση αυτή. Επίσης, οι συγκεκριμένες διατάξεις είναι φωτογραφικές, οδηγούν ευθέως σε στρέβλωση του ανταγωνισμού και της ελεύθερης αγοράς παροχής υπηρεσιών διαχείρισης και αξιοποίησης περιουσίας και προσκρούουν τόσο στο εθνικό όσο και στο ενωσιακό δίκαιο.
Μόνο προβληματισμό προκαλεί η αναφορά σε δύο συγκεκριμένες ΑΕ, στις οποίες «δύναται» να εκχωρείται μέρος ή το σύνολο της διαχείρισης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΜΤΠΥ. Η ακίνητη Περιουσία του ΜΤΠΥ είναι αξιοποιημένη σχεδόν στο 100% και το μόνο που θα έπρεπε να απασχολεί τον Υπουργό και τη Διοίκηση του Ταμείου είναι, αν τα ενοίκια που εισπράττει ανταποκρίνονται στις σημερινές συνθήκες της αγοράς και θα αρκούσε μια απλή έρευνα των αρμόδιων στελεχών του ΜΤΠΥ για αυτό. Σε ότι αφορά την κινητή περιουσία, το πρόβλημα δεν είναι διαχειριστικό, αλλά το ότι τις τελευταίες δεκαετίες το ΜΤΠΥ ήταν έρμαιο των λανθασμένων επιλογών της εκάστοτε κυβέρνησης, οι οποίες οδήγησαν τελικά στο άδειασμα των αποθεματικών του. Τι παραπάνω λοιπόν θα του προσφέρουν ΑΕ που θα καθοδηγούνται και πάλι από τον εκάστοτε Υπουργό;;; Δίχως μάλιστα να λογοδοτούν πουθενά! Επομένως, το ΜΤΠΥ δεν χρειάζεται κανέναν διαχειριστή, παρά μόνο εμπιστοσύνη στα στελέχη του και κυβερνητική βούληση για αύξηση των εσόδων του. Και ας μην γελιέται ο Υπουργός, τα έσοδα δεν πρόκειται να αυξηθούν με την προαιρετική ασφάλιση υπαλλήλων σε ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, ΟΤΑ και υπαλλήλων ΙΔΑΧ, αλλά με το ξεπάγωμα των προσλήψεων νέων μετόχων σε Φορείς και Υπουργεία του Δημοσίου, όπου πλέον υπάρχουν τρομακτικές ανάγκες σε προσωπικό.
Παρακαλώ να προστεθεί τροπολογία για τον υπολογισμό του μερίσματος του ΜΤΠΥ.
Στον υπολογισμό του μερίσματος του ΜΤΠΥ να υπαχθούν στην ανταποδοτικότητα του μερίσματος, με αναδρομική ισχύ, από όλα τα επιδόματα που υπήρξαν κρατήσεις υπέρ του ΜΤΠΥ.
Οπως :Οικογενειακή παροχή, ανθυγιεινή εργασία, και άλλα.
Το ΜΤΠΥ εδώ και χρόνια λειτουργεί και διαχειρίζεται την περιουσία των Δημοσίων Υπαλλήλων, με το 60% των υπαλλήλων που θα έπρεπε να έχει. Παρόλο που παραμένει υποστελεχωμένο σκόπιμα, δεν έχουν υποβαθμιστεί στο ελάχιστο οι υπηρεσίες που προσφέρει και η διαχείριση της περιουσίας του. Αντιθέτως όλα τα ακίνητα – «φιλέτα» που κατέχει είναι μισθωμένα και αποδίδουν σημαντικά έσοδα στο ταμείο. Η περιουσία αυτή του Ταμείου είναι αποκλειστικά των δημοσίων υπαλλήλων και δεν μπορεί να περάσει ‘εν μια νυκτί’ σε εταιρείες διαχείρισης ΑΕ.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αποτελεί τμήμα μίας προοδευτικής αποδόμησης της δημόσιας διοίκησης, δηλώνοντας ότι αυτή αποτελείται από ανίκανα και άπειρα στελέχη.
Στην περίπτωση του Μ.Τ.Π.Υ., υιοθετεί την απαξίωσή του, απομυζώντας την ιστορία του, τον χαρακτήρα του και τέλος την περιουσία των Μετόχων και των Μερισματούχων του.
Η πρόφαση περί νέου τρόπου διοίκησης και καλύτερης διαχείρισης της περιουσίας των Μετόχων και των Μερισματούχων του, στοχεύει με συνοπτικές διαδικασίες στην μεταβίβαση της σε χέρια Ανωνύμων Εταιρειών με γνώμονα το κέρδος τους.
Οι Μέτοχοι και οι Μερισματούχοι του Μ.Τ.Π.Υ. θα είναι εξιλαστήρια θύματα στον βωμό μίας πολιτικής εκπτώσεων.
Το Μ.Τ.Π.Υ. δεν πρέπει να περιλαμβάνεται στις διατάξεις του πιο πάνω νομοσχεδίου διότι:
1. Δεν είναι Ασφαλιστικός Φορέας.
2. Διαθέτει δικό του Προϋπολογισμό.
3. Δεν βαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
4. Είναι αυτάρκες και στελεχωμένο με ικανά και καταρτισμένα στελέχη.
5. Έχει δομή με διακριτές διευθύνσεις και τμήματα που επαρκούν για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων και υπηρεσιών που καλείται να παράσχει στους Μετόχους και τους Μερισματούχους του.
6. Έχει δική του ακίνητη περιουσία (περίπου 39.000,00 m2) την οποία διαχειρίζεται οικονομοτεχνικά, ανήκει στους Μετόχους και τους Μερισματούχους του και επ΄ ουδενί τρόπω δεν είναι κρατική περιουσία.
7. Έχει μισθωμένο το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του, που αποφέρει έσοδα.
8. Έχει Μέλλον και λειτουργεί με γνώμονα το συμφέρον των Μετόχων και των Μερισματούχων του.
Σύμφωνα με τα ανωτέρω, το να γίνεται επέμβαση, με νομοθετικές τακτικές μίας στοχευόμενης στρατηγικής απαξίωσης, σε ένα Ταμείο το οποίο λειτουργεί άνευ προβλημάτων, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην εξαφάνισή του.
Μετά από 155 χρόνια συνεχούς και δημιουργικής πορείας, αρκεί ένα νομοσχέδιο να την απαξιώσει και να οδηγήσει το Μ.Τ.Π.Υ. στην διαγραφή του, επικαλούμενο την πρόοδο.
«Αναρωτιέμαι γιατί η πρόοδος μοιάζει τόσο πολύ με καταστροφή» (Τζών Στάινμπεκ)
Η περιουσία του ΜΤΠΥ δε προέρχεται από κρατικά κεφάλαια και δεν έχει νόημα να τη διαχειρίζεται κανένας άλλος οργανισμός πέρα από το ίδιο το ΜΤΠΥ.
Με τις τροποποιήσεις του ΠΔ. 422/81 που προτείνoνται, θίγονται πρωτίστως χιλιάδες μέτοχοι, περίπου 300.000 μερισματούχοι με τις οικογένειές τους αλλά και το σύνολο των υπαλλήλων που υπηρετούν στο ΜΤΠΥ.
Δεν θα έπρεπε τουλάχιστον να υπάρξει ένας στοιχειώδης διάλογος πριν ενταχθούν οι όποιες αποφάσεις σε νομοσχέδιο; Δεν θα έπρεπε να έχει ενημερωθεί το ΜΤΠΥ για τις επικείμενες αλλαγές αντί να το μαθαίνει από τις εφημερίδες; Δεν θα έπρεπε να συμμετέχει σ’ αυτές; Πού είναι η διαφάνεια που τόσο ευαγγελίζεστε;
κ. Υπουργέ, αν μη τι άλλο, προκύπτουν ερωτηματικά, από την επιχειρούμενη άλωση ενός φορέα που είναι Ειδικό Ταμείο του Κράτους και όχι ασφαλιστικό ταμείο. Ερωτηματικά που χρήζουν άμεσης απάντησης:
• Ποιά η ανάγκη νομοθέτησης θέσης Διοικητή στο ΜΤΠΥ, που συγκεντρώνει πάνω του ΟΛΕΣ τις εξουσίες διοικητικές, οικονομικές, πειθαρχικές, με μόνη υποχρέωση λογοδοσίας στον/στην Υπουργό που τον όρισε;
• Ποιά η ανάγκη σύστασης 9μελούς Δ.Σ., με τα 5 μέλη να ορίζονται απευθείας από τον/την εκάστοτε Υπουργό;
• Γιατί απαξιώνετε το ρόλο του Δ.Σ., καθιστώντας το στην ουσία διακοσμητικό στοιχείο;
• Ποια η σκοπιμότητα της διαχείρησης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΜΤΠΥ από ΑΕ; Μιας περιουσίας που είναι ΜΗ κρατική και που αποκτήθηκε από κληροδοτήματα (διαθήκες) και από τις καταθέσεις των μετόχων (δημοσίων υπαλλήλων). Το ΜΤΠΥ είναι απολύτως ικανό να διαχειρίζεται το ίδιο την περιουσία του με τη συμβολή των αρμοδίων τμημάτων που είναι στελεχωμένα με υπαλλήλους, που είναι ειδικοί επιστήμονες, απόφοιτοι Πολυτεχνείου, και με υπαλλήλους με σπουδές στην οικονομική επιστήμη, στα χρηματοοικονομικά και μεταπτυχιακές σπουδές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Δεν είναι ικανοί αυτοί οι υπάλληλοι; Δεν τους εμπιστεύεστε; Τι θα γίνει με τις οργανικές τους θέσεις;
Αυτό το νομοσχέδιο «νομιμοποιεί» και «ξεπλένει» μια καθόλα αυταρχική διοίκηση, που δεν θα λογοδοτεί σε κανέναν και πουθενά, καταλύοντας κάθε δημοκρατική αρχή.
Η άμεση ΑΠΟΣΥΡΣΗ όλων των διατάξεων, που αφορούν στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων είναι μονόδρομος.
ΨΗΦΙΣΜΑ
Στις 6 Οκτωβρίου 2022 αναρτήθηκε για Διαβούλευση, έως τις 20 Οκτώβρη, σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τίτλο «Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις». Στο εν λόγω σχέδιο νόμου και ειδικά στο κεφάλαιο Ζ, στα άρθρα 30 έως και 35 και στο κεφάλαιο ΙΒ, στα άρθρα 58 έως 60 επιχειρείται η διάλυση του δημόσιου χαρακτήρα του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων και τίθεται σε κίνδυνο η ίδια η ύπαρξή του.
Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου των υπαλλήλων του ΜΤΠΥ ομόφωνα αποφάσισε:
• Καμία ανάγκη νομοθέτησης θέσης Διοικητή στο ΜΤΠΥ, πολλώ δε μάλλον ενός προσώπου που συγκεντρώνει πάνω του ΟΛΕΣ τις εξουσίες διοικητικές, οικονομικές, πειθαρχικές, με μόνη υποχρέωση λογοδοσίας στον/στην Υπουργό που τον όρισε.
• Καμία αλλαγή στην υφιστάμενη σύσταση του Διοικητικού Συμβουλίου. Στην επιχειρούμενη νέα 9μελή σύσταση του ΔΣ, τα 5 από τα 9 μέλη δεν έχουν σχέση μετόχου – μερισματούχου με το ΜΤΠΥ, τα 6 δε, ορίζονται απευθείας από την/ον Υπουργό, άρα έχουν την πλειοψηφία και στα χέρια τους περνούν οι τελικές αποφάσεις για την μοίρα της περιουσίας όλων μας.
• Η κινητή και ακίνητη περιουσία του ΜΤΠΥ, δηλαδή η περιουσία των μετόχων – μερισματούχων, είναι ΜΗ κρατική περιουσία από την ίδρυση του ΜΤΠΥ έως και σήμερα. Αποκτήθηκε από κληροδοτήματα (διαθήκες) και από τις καταθέσεις των μετόχων (δημοσίων υπαλλήλων). Ιδιοκτήτες της ακίνητης περιουσίας του ΜΤΠΥ είναι εν ενεργεία δημόσιοι υπάλληλοι, συνταξιούχοι δημόσιοι υπάλληλοι, χήρες, χήροι, ορφανά και ανάπηρα τέκνα. Παρέμβαση σε αυτήν συνιστά ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ των περιουσιακών τους δικαιωμάτων και καταλύει την έννοια της ιδιοκτησίας, όπως αυτή περιγράφεται στο Σύνταγμα της Ελλάδας, στον Αστικό και Ποινικό Κώδικα και στο Κληρονομικό Δίκαιο.
Απαιτούμε την άμεση ΑΠΟΣΥΡΣΗ όλων των διατάξεων που αφορούν στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων.
Η Γενική Συνέλευση των Υπαλλήλων του ΜΤΠΥ
Το ΔΣ της ΟΣΥΠΕ
κ. Υπουργέ, το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων εδώ και 155 χρόνια συνεχίζει να λειτουργεί επιτελώντας με συνέπεια το έργο του και αξιοποιώντας την περιουσία του χωρίς να χρειάζεται Α.Ε. για την διαχείρισή της. Η περιουσία του προέρχεται από εισφορές των μελών του καθώς και από εκμετάλλευση των ακινήτων του.
Το Ταμείο σήμερα διαθέτει άρτιο στελεχιακό δυναμικό, καθώς και την απαραίτητη τεχνογνωσία και καταβάλλει συνεχή προσπάθεια, προκειμένου να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους μετόχους, στους μερισματούχους και στις οικογένειές τους. Η ακίνητη περιουσία του, αξιοποιείται με το βέλτιστο τρόπο, τόσο από πλευράς εκτεταμένων και εξειδικευμένων συντηρήσεων και αναπαλαιώσεων, όσο και από πλευράς οικονομικής διαχείρισης και απόδοσης χωρίς να υπάρχει η ανάγκη διαχείρισής της από μία εταιρία ΑΕ.
κ.. Υπουργέ για όλους αυτούς τους λόγους παρακαλούμαι να αποσύρεται από το νομοσχέδιο τις διατάξεις για το ΜΤΠΥ συνολικά.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το ΜΤΠΥ είναι Ειδικό Ταμείο του Κράτους και όχι ασφαλιστικό ταμείο.
Όσον αφορά την περιουσία του ΜΤΠΥ, αυτή έχει αποκτηθεί από τις εισφορές των μελών του και το Ταμείο το ίδιο είναι ικανό να διαχειρίζεται την περιουσία του όπως κάνει όλα αυτά τα χρόνια και όχι να περάσει στα χέρια κάποιας ανώνυμης εταιρείας η οποία θα την εκποιήσει σύμφωνα με τα σύμφεροντά της.
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το ΜΤΠΥ δεν είναι ασφαλιστικό ταμείο όπως ο ΕΦΚΑ. Η περιουσία του ταμείου έχει δημιουργηθεί από τις εισφορές των μετόχων του ΜΤΠΥ οι οποίοι είναι οι Πολιτικοί Υπάλληλοι του Δημοσίου. Συνεπώς δεν μπορεί την περιουσία του να τη διαχειρίζονται κάποιες ΑΕ, οι οποίες διαχειρίζονται κεφάλαια ασφαλιστικών ταμείων.
Ως προς το σημείο 1, αναφέρεται ότι η συγκεκριμένη εταιρεία έχει συσταθεί με το άρθρο 12 του ν. 2768/1999, που όποιος/α ανατρέξει σε αυτό το άρθρο θα διαπιστώσει ότι αναφέρεται στην ίδρυση μιας εταιρείας με επωνυμία ΕΔΕΚΤ ΟΤΕ ΑΕ χωρίς να αναφέρεται σε κανένα σημείο ποιες μεταγενέστερες αποφάσεις τροποποιούν την αρχική έτσι ώστε να φτάσουμε στην εταιρεία ΕΔΕΚΤ Α.Ε.Π.Ε.Υ. Βεβαία όπως προκύπτει από την ιστοσελίδα της εταιρείας, η ΕΔΕΚΤ Α.Ε.Π.Ε.Υ. σύμφωνα με το καταστατικό της έχει σκοπό τη διαχείριση αποθεματικών ασφαλιστικών ταμείων στην Ελλάδα και σε Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης. Δηλαδή οι εισφορές μας θα επενδύονται από μία Α.Ε. (σας θυμίζω τι είχε συμβεί με τα δομημένα ομόλογα) με ρίσκο και με τον κίνδυνο να χαθούν οι αποταμιεύσεις των μετόχων. Ειδικά η τωρινή περίοδος όποιος έχει επαγγελματικό ταμείο γνωρίζει πολύ καλά τι κόστος έχει αυτό και πως μπορεί από τη μία στιγμή στην άλλη να χαθούν οι αποταμιεύσεις του. Αυτή η εταιρεία μπορεί να εγγυηθεί κέρδος από προϊόντα στα οποία θα επενδύει; Μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα ζημιωθεί το Ταμείο από τα προϊόντα στα οποία θα επενδύει; Θα υπάρχει και αμοιβή της εταιρείας αυτής; Ευθύνη θα έχει για το αποτέλεσμα της διαχείρισης των κεφαλαίων του ταμείου;
Ως προς το σημείο 2, θα επαναλάβω ότι το ΜΤΠΥ δεν είναι φορέας κοινωνικής ασφάλισης ούτε ανήκει στον ΕΦΚΑ, έτσι ώστε την περιουσία του να τη διαχειρίζεται η Εταιρεία Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) Μονοπρόσωπη Α.Ε. Τα έσοδα από τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας ανήκουν στο ταμείο και στους μετόχους του. Εξάλλου τι να αξιοποιήσει ακριβώς αυτή η εταιρεία όταν αυτή τη στιγμή η ακίνητη περιουσία του ΜΠΤΥ αξιοποιείται στο σύνολό της με τη συμβολή των αρμοδίων υπαλλήλων του ταμείου; Επιπλέον, αυτή η εταιρεία θα πληρώνεται για τις υπηρεσίες που θα παρέχει. Δηλαδή, εμείς οι μέτοχοι θα επωμιστούμε ένα κόστος που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει και αντί να προσλάβει μόνιμους υπαλλήλους δημιουργεί χρυσοπληρωμένους υπαλλήλους σε διάφορες ΑΕ!
Οι παρεμβάσεις είναι ακραίες, νεοφιλελεύθερες με κίνδυνο να χαθούν οι αποταμιεύσεις (κινητή, ακίνητη) των μετόχων και τα μερίσματα των συνταξιούχων-μερισματούχων του ταμείου. Πρέπει να αποσυρθούν στο σύνολό τους.
Ένεκα της διαχείρισης του ΜΤΠΥ (περιλαμβάνονται τα τελευταία χρόνια των πολλαπλών κρίσεων), αντελήφθηκαν οι κυβερνώντες ότι αντέχει! Γι αυτό θα παραχωρηθεί στις Α.Ε. για ‘αξιοποίηση’ με πιθανότητα να χρεοκοπήσει και να φτωχοποιηθούν ετι περαιτέρω τα μέλη, δηλ. ο απλός απονήρευτος υπάλληλος.
Αν δεν ισχύει αυτό τότε ερωτώ: Ποιά ΑΕ (όχι το κράτος παρακαλώ) δίνει εγγύηση ότι δεν θα απομειωθεί η περιουσία των μελών του ΜΤΠΥ και ότι αυτή θα αυξάνεται με μεγαλύτερο βαθμό απ ότι συμβαίνει σήμερα (χωρίς ρίσκα και εκποιήσεις).
Αν αυτές οι ΑΕ δεν λογοδοτούν στα μέλη του ΜΤΠΥ -όπως επιχειρείται- τότε είναι πασιφανές ότι θα καταλήξουμε σε φιάσκο.
Πρόταση: Νομοθετήστε να μπορεί να λειτουργήσει σαν ΑΕ το ΜΤΠΥ, αν έτσι, του παρέχετε εργαλεία ώστε να μπορεί να λειτουργήσει ασφαλώς και αποδοτικότερα.
Το ΜΤΠΥ διαθέτει άρτια καταρτισμένους υπαλλήλους οι οποίοι ήταν υπάλληλοι του υπουργείου οικονομικών και είχαν διοριστεί σε αυτό με γραπτές εξετάσεις για το υπουργείο Οικονομικών ή με διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ που κατείχαν τις πρώτες θέσεις των επιτυχόντων λόγω των πτυχίων και της επαγγελματικής τους προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα. Στο ΜΤΠΥ απασχολούνται υπάλληλοι με σπουδές στην οικονομική επιστήμη αλλά και στα χρηματοοικονομικά πιο συγκεκριμένα, με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό (με masters και διδακτορικά). Στο ΜΤΠΥ εργάζονται ειδικοί επιστήμονες, απόφοιτοι Πολυτεχνείου που ασχολούνται με τη διαχείριση της ακίνητης περιουσία.
Οι υπάλληλοι του ΜΤΠΥ όπως γνωρίζει ο κάθε Έλληνας πολίτης διαχειρίζονται μέχρι σήμερα την άκρως κερδοφόρα κινητή και ακίνητη περιουσία του η οποία έχει αποκτηθεί από τις μηνιαίες καταθέσεις των δημοσίων προς το ΜΤΠΥ. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για την διάθεση της περιουσίας των μετόχων του ΜΤΠΥ σε καμία Ανώνυμη Εταιρεία παρά μόνο εάν ο σκοπός είναι το ξεπούλημα ή μεταβίβαση σε ξένα συμφέροντα της περιουσίας αυτής ή η αύξηση των εσόδων της εταιρείας αυτής εις βάρος των εσόδων του ΜΤΠΥ που προορίζονται ΜΟΝΟ για τους Εν ζωή συνταξιούχους ή για τη διαβίωση ορφανών ανήλικων τέκνων θανόντων συνταξιούχων.
Από τα υπερήφανα γηρατειά και το κοινωνικό κράτος φαίνεται πως περνάμε στα πεινασμένα ορφανά και γηρατειά για τα κέρδη των Ανωνύμων Εταιρειών.
Το ΜΤΠΥ διαθέτει άρτια καταρτισμένους υπαλλήλους οι οποίοι διορίστηκαν στο Υπουργείο Οικονομικών με γραπτές εξετάσεις ή με διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ που κατείχαν τις πρώτες θέσεις των επιτυχόντων λόγω των πτυχίων και της επαγγελματικής τους προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα.
Στο ΜΤΠΥ απασχολούνται υπάλληλοι με σπουδές στην οικονομική επιστήμη αλλά και στα χρηματοοικονομικά πιο συγκεκριμένα, με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό (με masters και διδακτορικά). Στο ΜΤΠΥ εργάζονται ειδικοί επιστήμονες, απόφοιτοι Πολυτεχνείου που ασχολούνται με τη διαχείριση της ακίνητης περιουσία.
Οι υπάλληλοι του ΜΤΠΥ όπως γνωρίζει ο κάθε Έλληνας πολίτης διαχειρίζονται μέχρι σήμερα την άκρως κερδοφόρα κινητή και ακίνητη περιουσία του Ταμείου η οποία έχει αποκτηθεί από τις μηνιαίες καταθέσεις των δημοσίων υπαλλήλων προς το ΜΤΠΥ. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για την διάθεση της ιδιωτικής περιουσίας των μετόχων του ΜΤΠΥ σε καμία Ανώνυμη Εταιρεία παρά μόνο εάν ο σκοπός είναι το ξεπούλημα ή μεταβίβαση σε ξένα συμφέροντα της περιουσίας αυτής ή η αύξηση των εσόδων των προτεινόμενων εταιρειών εις βάρος των εσόδων του ΜΤΠΥ που προορίζονται ΜΟΝΟ για τους εν ζωή συνταξιούχους ή για τη διαβίωση των ορφανών ανήλικων τέκνων θανόντων συνταξιούχων.
Από τα υπερήφανα γηρατειά και το κοινωνικό κράτος φαίνεται πως περνάμε στα πεινασμένα ορφανά & γηρατειά για την αποτύπωση κερδών στον Απολογισμό Ανωνύμων Εταιρειών.
Με το επίμαχο άρθρο μεταβιβάζεται η κινητή και η τεράστια ακίνητη περιουσία του Μ.Τ.Π.Υ. σε δύο ανώνυμες εταιρίες. Ξεχνάτε κύριε Υπουργέ ότι το ΜΤΠΥ είναι Μετοχικό Ταμείο επικουρικής ασφάλισης και την περιουσία του την οφείλει στις εισφορές των μελών του στους οποίους και ανήκει. Δεν είναι Φ.Κ.Α. για να διαχειρίζονται την περιουσία του οι εταιρίες που συστήσατε.
Θέτω υπόψιν σας την αιτιολογική έκθεση του Ν.4052/2012 όπου αναφέρονται τα εξής: «…δεδομένου ότι το Μ.Τ.Π.Υ. δεν είναι ασφαλιστικός οργανισμός και έχει εξαιρεθεί ρητά –σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 11 παρ.2 του Ν.2227/1994 –από το συνταξιοδοτικό νόμο 2084/1992 με την αιτιολογία ότι δεν πρόκειται για Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης αλλά περί ειδικού ταμείου του Κράτους, όπως προκύπτει και από 1 του Π.Δ. 422/1981 και την παρ.1 του άρθρου 19 του Ν.2386/1996,όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.5 του άρθρου 12 του Ν. 2443/1996…»
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι καταθέσεις των Μετόχων δεν αποτελούν ασφαλιστική εισφορά αλλά συμμετοχή στα κεφάλαια του Ταμείου. Η συμμετοχή αυτή αποτελεί και τη βασική προϋπόθεση, για να έχουν δικαίωμα επιστροφής των κεφαλαίων τους υπό μορφή μερίσματος» (Γνωμ.Ν.Σ.Κ. 58/2013).
Με τις τροποποιήσεις του ΠΔ. 422/81 που προτείνετε, θίγονται 297.000 μέτοχοι και περίπου 300.000 μερισματούχοι με τις οικογένειές τους.
Σε συνδυασμό με το άρθρο 32 περί ορισμού Διοικητή του Μετοχικού Ταμείου στα πλαίσια μιας δήθεν νέας αντίληψης για εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης, που απώτερο σκοπό έχει την υφαρπαγή της δημόσιας περιουσίας και της εκχώρησής της σε ιδιώτες, το συγκεκριμένο άρθρο έρχεται να επιβεβαιώσει αυτήν ακριβώς την πρόθεση της κυβέρνησης. Η επιβεβαίωση των προθέσεων της σημερινής κυβέρνησης έρχεται από το καταστατικό της ίδιας της ανώνυμης εταιρίας του δημοσίου, που διαχειρίζεται και την ακίνητη περιουσία του e-ΕΦΚΑ και προβλέπει καθαρά στους σκοπούς της (άρθρο 11, Ν.4892/2022) ακόμα και την εκποίηση ακινήτων. Όμως, η κινητή και ακίνητη περιουσία του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων ανήκει αποκλειστικά και μόνο στους μετόχους του και έχει αποκτηθεί μέσα από τις χρόνιες καταθέσεις τους στο Ταμείο. Σήμερα, το Μ.Τ.Π.Υ. βρίσκεται στην προνομιακή θέση να εκμεταλλεύεται πλήρως τα ακίνητά του και να εισπράττει ικανοποιητικές προσόδους λαμβάνοντας υπόψη και της κρίσης που πέρασε η χώρα. Είναι λοιπόν, φανερό ότι ως εξυγίανση της δημόσιας διοίκησης από την τωρινή κυβέρνηση εννοείται το μοίρασμα της περιουσίας των δημοσίων οργανισμών σε ημετέρους με αποκλειστικό σκοπό τη διάλυσή αυτών και του κοινωνικού τους χαρακτήρα.
Η περιουσία του ΜΤΠΥ ανήκει στους μετόχους του και στους μερισματούχους του και δεν μπορεί να δοθεί σε καμιά ΑΕ που μάλιστα μπορεί να την εκποιήσει ή να την διαθέσει κατά το δοκούν!