Το άρθρο 7 του π.δ. 422/1981 (Α΄ 114), περί λήξης θητείας και αδικαιολόγητης απουσίας μελών, αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 7
Διοικητικό Συμβούλιο του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων
1. Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.) συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, και αποτελείται από εννέα (9) μέλη και τους αναπληρωτές τους ως εξής:
α) Τον Διοικητή του Μ.Τ.Π.Υ. ως Πρόεδρο, με αναπληρωτή του έναν εκ των προσώπων της περ. β).
β) Τρία (3) πρόσωπα, κατόχους πτυχίου Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή της αλλοδαπής αναγνωρισμένου από αρμόδιο όργανο ή βάσει του π.δ. 38/2010 (Α’ 78), με εμπειρία στην κοινωνική ασφάλιση ή στη δημόσια διοίκηση ή στα ζητήματα των αρμοδιοτήτων του Μ.Τ.Π.Υ.,
γ) Έναν (1) εκπρόσωπο της Τράπεζας της Ελλάδος, με τον αναπληρωτή του, που ορίζονται από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μετά από πρόταση του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.
δ) Έναν (1) αιρετό εκπρόσωπο των εργαζομένων στο Μ.Τ.Π.Υ., με τον αναπληρωτή του,
ε) Έναν (1) εκπρόσωπο της Ανώτατης Διοίκησης Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (Α.Δ.Ε.Δ.Υ.), με τον αναπληρωτή του,
στ) Έναν (1) εκπρόσωπο των μερισματούχων, με τον αναπληρωτή του.
ζ) Έναν (1) υπάλληλο προϊστάμενο Διεύθυνσης ή Τμήματος της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με τον αναπληρωτή του.
2. Τα μέλη της περ. β) της παρ. 1 επιλέγονται από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, εκτελεί χρέη Προέδρου το ορισθέν μέλος της περ. β) και ο αναπληρωτής αυτού συμμετέχει ως μέλος στην εν λόγω συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Το μέλος της περ. δ) της παρ. 1 και ο αναπληρωτής του υποδεικνύονται μετά από εκλογή από το σύνολο των εργαζομένων του Μ.Τ.Π.Υ.. Το μέλος της περ. ε) της παρ. 1 με τον αναπληρωτή του προτείνονται από την Α.Δ.Ε.Δ.Υ.. Το μέλος της περ. στ) της παρ. 1 με τον αναπληρωτή του προτείνονται από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτικών Συνταξιούχων (Π.Ο.Π.Σ.). Σε περίπτωση παράλειψης υπόδειξης των μελών των περ. δ), ε) και στ) της παρ. 1 από τις οικείες οργανώσεις εντός προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από τη διαβίβαση σχετικού αιτήματος από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τα μέλη επιλέγονται και ορίζονται από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων χωρίς την ανωτέρω υπόδειξη. Το μέλος της περ. ζ) και ο αναπληρωτής του ορίζονται από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Το Διοικητικό Συμβούλιο θεωρείται ότι έχει συγκροτηθεί και στην περίπτωση που δεν έχουν υποδειχθεί τα μέλη των περ. δ), ε) και στ) της παρ. 1 εντός της ταχθείσας προθεσμίας και η απαρτία υπολογίζεται επί των μελών που έχουν ορισθεί.
3. Με απόφαση του Διοικητή του Μ.Τ.Π.Υ. ορίζεται ένας υπάλληλος του Μ.Τ.Π.Υ., με τον αναπληρωτή του, ο οποίος εκτελεί χρέη γραμματέα του Δ.Σ.
4. Τα μέλη του Δ.Σ. ορίζονται για τριετή θητεία, η οποία παρατείνεται μέχρι τον ορισμό νέου Δ.Σ., όχι όμως πέραν του εξαμήνου από τη λήξη της θητείας τους.
5. Αν μέλος του Δ.Σ. αποβιώσει, εκπέσει, παραιτηθεί ή απωλέσει την ιδιότητα με την οποία ορίσθηκε, το Δ.Σ. συνεδριάζει νομίμως με τα υπόλοιπα μέλη, όχι όμως πέρα από ένα εξάμηνο, τηρουμένων των διατάξεων περί απαρτίας. Τα μέλη του Δ.Σ. που ορίζονται προς αντικατάσταση μελών που απεβίωσαν, εξέπεσαν, απώλεσαν την ιδιότητα υπό την οποία διορίστηκαν ή για οποιονδήποτε λόγο αποχώρησαν, ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τον υπόλοιπο χρόνο της θητείας των μελών που αντικαθιστούν.
6. Αν μέλος του Δ.Σ. υποπέσει σε παράβαση των καθηκόντων του, δύναται να απαλλάσσεται των καθηκόντων αυτών με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μετά από εισήγηση του Δ.Σ. του Μ.Τ.Π.Υ. Ως παράβαση θεωρείται και η χωρίς σοβαρό λόγο μη προσέλευση σε τέσσερις (4) συνεχόμενες συνεδριάσεις ή σε οκτώ (8) συνεδριάσεις κατ’ έτος του Διοικητικού Συμβουλίου.
7. Ο Διοικητής ή το μέλος του Δ.Σ. που τον αναπληρώνει ασκεί όλες τις αρμοδιότητες του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου και εισηγείται τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Μπορεί να αναθέτει την εισήγησή τους σε άλλο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ή σε προϊστάμενο οργανικής μονάδας του Μ.Τ.Π.Υ., ο οποίος παρευρίσκεται κατά τη συζήτηση του θέματος που εισηγείται.
8. Στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου παρευρίσκεται, μετά από πρόσκληση του Διοικητή και χωρίς δικαίωμα ψήφου, οποιοσδήποτε μπορεί να παράσχει πληροφορίες ή διευκρινίσεις προς το Διοικητικό Συμβούλιο σχετικά με ένα υπό συζήτηση θέμα.
9. Το Δ.Σ. συγκαλείται και συνεδριάζει στην έδρα του Μ.Τ.Π.Υ., κατόπιν πρόσκλησης του Διοικητή, τακτικά, τουλάχιστον τρεις (3) φορές τον μήνα και ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες, και εκτάκτως, κατά την κρίση του Διοικητή ή μετά από έγγραφη αίτηση τριών (3) τουλάχιστον μελών του.
10. Το Δ.Σ. συνεδριάζει νομίμως εκτός της έδρας του, εάν στη συνεδρίαση παρίστανται ή αντιπροσωπεύονται όλα τα μέλη του ή οι αναπληρωτές τους και συμφωνούν στην πραγματοποίηση της συνεδρίασης. Το Δ.Σ. μπορεί να συνεδριάζει και με χρήση ηλεκτρονικών μέσων (τηλεδιάσκεψη). Στην περίπτωση αυτή η πρόσκληση προς τα μέλη του Δ.Σ. περιλαμβάνει τις αναγκαίες πληροφορίες για τη συμμετοχή τους στη συνεδρίαση.
11. Το Δ.Σ. μπορεί, με απόφασή του, να μεταβιβάζει στον Διοικητή ή στα μέλη του ή σε Προϊσταμένους των οργανικών μονάδων του Μ.Τ.Π.Υ. αρμοδιότητές του ή το δικαίωμα να υπογράφουν κατά περίπτωση «με εντολή Δ.Σ.».
12. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζεται η μηνιαία αποζημίωση του Προέδρου, των μελών και του Γραμματέα του Δ.Σ.».
Όλες οι ανιστόρητες διατάξεις του παρόντος μορφώματος που θεωρείται σχέδιο νόμου μπορούν και πρέπει να προσβληθούν δικαστικά από τους έχοντες έννομο συμφερον , τους 300.000 μετόχους και μερισματούχους και τους υπαλλήλους του ΜΤΠΥ.
Η υποβάθμιση των προσόντων και της λειτουργίας του ΔΣ είναι σε πλήρη συμφωνία με την υποβάθιση των προσόντων του Διοικητή και του γραφείου του. Δεν μπορεί ένας απλός πτυχιούχος πανεπιστημίου να είναι κατταληλότερος από έναν αρεοπαγίτη, ή δυο απλοί πτυχιούχοι πανεπιστημίου από ανώτερους υπαλλήλους υπουργείων. Δε μπορεί να επιλέγοτναι και από τον ιδωτικό τομέα τέτοια ρπόσωπα σε τόσο κρίσιμες θέσεις που μπορουν να ξεπουλήσουν τα πάντα. Ομοίως και για τις άλλες θέσεις του ΔΣ.
Εκπρόσωπος της Τράπεζας της Ελλάδος; Τι δουλειά έχει; Έρχεται η Τράπεζα να σας πει πως θα διαχειριστείτε την περιουσία σας;
Φυσικά εκεί φυλάσσονται και τώρα τα αποθεματικά και ταμειακά διαθέσιμα, αλλά γιατί να έχει η τράπεζα αποφασιστικό ρόλο; Δεν είναι δικά της τα χρήματα ή η περιουσία.
Τρία μέλη ορισμένα από τον Υπουργό που να έχουν σχέση με την κοινωνική ασφάλιση! Ακόμα τρία άσχετα άτομα που δεν γνωρίζουμε αν θα έχουν και ποια θα είναι η έννομη σχέση τους με το Ταμείο.
Ώστε το ΔΣ θα μπορεί να διεξάγει τις συνεδριάσεις του και εκτός του κτιρίου των υπηρεσιών του Μετοχικού Ταμείου; Πολλή διαφάνεια πάλι δια-φαίνεται. Αν δεν το μάθουν έγκαιρα οι εκπρόσωποι των συνταξιούχων, εργαζομένων, ΑΔΕΔΥ, τόσο το χειρότερο για αυτούς. Έτσι κι αλλιώς το δσ μπορεί μια χαρά να αποφασίζει και χωρίς αυτούς.
Ααα εισήγηση μπορεί να κάνει ο οποιοσδήποτε έχει κάποια σχέση με το θέμα που συζητείται. Φέρνουμε έναν περαστικό που ξέρει από μερίσματα να μας κάνει μια εισήγηση.
Ντροπή και μόνο.
Με τις τροποποιήσεις του ΠΔ. 422/81 που προτείνoνται, θίγονται πρωτίστως χιλιάδες μέτοχοι, περίπου 300.000 μερισματούχοι με τις οικογένειές τους αλλά και το σύνολο των υπαλλήλων που υπηρετούν στο ΜΤΠΥ.
Δεν θα έπρεπε τουλάχιστον να υπάρξει ένας στοιχειώδης διάλογος πριν ενταχθούν οι όποιες αποφάσεις σε νομοσχέδιο; Δεν θα έπρεπε να έχει ενημερωθεί το ΜΤΠΥ για τις επικείμενες αλλαγές αντί να το μαθαίνει από τις εφημερίδες; Δεν θα έπρεπε να συμμετέχει σ’ αυτές; Πού είναι η διαφάνεια που τόσο ευαγγελίζεστε;
κ. Υπουργέ, αν μη τι άλλο, προκύπτουν ερωτηματικά, από την επιχειρούμενη άλωση ενός φορέα που είναι Ειδικό Ταμείο του Κράτους και όχι ασφαλιστικό ταμείο. Ερωτηματικά που χρήζουν άμεσης απάντησης:
• Ποιά η ανάγκη νομοθέτησης θέσης Διοικητή στο ΜΤΠΥ, που συγκεντρώνει πάνω του ΟΛΕΣ τις εξουσίες διοικητικές, οικονομικές, πειθαρχικές, με μόνη υποχρέωση λογοδοσίας στον/στην Υπουργό που τον όρισε;
• Ποιά η ανάγκη σύστασης 9μελούς Δ.Σ., με τα 5 μέλη να ορίζονται απευθείας από τον/την εκάστοτε Υπουργό;
• Γιατί απαξιώνετε το ρόλο του Δ.Σ., καθιστώντας το στην ουσία διακοσμητικό στοιχείο;
• Ποια η σκοπιμότητα της διαχείρησης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΜΤΠΥ από ΑΕ; Μιας περιουσίας που είναι ΜΗ κρατική και που αποκτήθηκε από κληροδοτήματα (διαθήκες) και από τις καταθέσεις των μετόχων (δημοσίων υπαλλήλων). Το ΜΤΠΥ είναι απολύτως ικανό να διαχειρίζεται το ίδιο την περιουσία του με τη συμβολή των αρμοδίων τμημάτων που είναι στελεχωμένα με υπαλλήλους, που είναι ειδικοί επιστήμονες, απόφοιτοι Πολυτεχνείου, και με υπαλλήλους με σπουδές στην οικονομική επιστήμη, στα χρηματοοικονομικά και μεταπτυχιακές σπουδές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Δεν είναι ικανοί αυτοί οι υπάλληλοι; Δεν τους εμπιστεύεστε; Τι θα γίνει με τις οργανικές τους θέσεις;
Αυτό το νομοσχέδιο «νομιμοποιεί» και «ξεπλένει» μια καθόλα αυταρχική διοίκηση, που δεν θα λογοδοτεί σε κανέναν και πουθενά, καταλύοντας κάθε δημοκρατική αρχή.
Η άμεση ΑΠΟΣΥΡΣΗ όλων των διατάξεων, που αφορούν στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων είναι μονόδρομος.
ΨΗΦΙΣΜΑ
Στις 6 Οκτωβρίου 2022 αναρτήθηκε για Διαβούλευση, έως τις 20 Οκτώβρη, σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τίτλο «Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις». Στο εν λόγω σχέδιο νόμου και ειδικά στο κεφάλαιο Ζ, στα άρθρα 30 έως και 35 και στο κεφάλαιο ΙΒ, στα άρθρα 58 έως 60 επιχειρείται η διάλυση του δημόσιου χαρακτήρα του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων και τίθεται σε κίνδυνο η ίδια η ύπαρξή του.
Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου των υπαλλήλων του ΜΤΠΥ ομόφωνα αποφάσισε:
• Καμία ανάγκη νομοθέτησης θέσης Διοικητή στο ΜΤΠΥ, πολλώ δε μάλλον ενός προσώπου που συγκεντρώνει πάνω του ΟΛΕΣ τις εξουσίες διοικητικές, οικονομικές, πειθαρχικές, με μόνη υποχρέωση λογοδοσίας στον/στην Υπουργό που τον όρισε.
• Καμία αλλαγή στην υφιστάμενη σύσταση του Διοικητικού Συμβουλίου. Στην επιχειρούμενη νέα 9μελή σύσταση του ΔΣ, τα 5 από τα 9 μέλη δεν έχουν σχέση μετόχου – μερισματούχου με το ΜΤΠΥ, τα 6 δε, ορίζονται απευθείας από την/ον Υπουργό, άρα έχουν την πλειοψηφία και στα χέρια τους περνούν οι τελικές αποφάσεις για την μοίρα της περιουσίας όλων μας.
• Η κινητή και ακίνητη περιουσία του ΜΤΠΥ, δηλαδή η περιουσία των μετόχων – μερισματούχων, είναι ΜΗ κρατική περιουσία από την ίδρυση του ΜΤΠΥ έως και σήμερα. Αποκτήθηκε από κληροδοτήματα (διαθήκες) και από τις καταθέσεις των μετόχων (δημοσίων υπαλλήλων). Ιδιοκτήτες της ακίνητης περιουσίας του ΜΤΠΥ είναι εν ενεργεία δημόσιοι υπάλληλοι, συνταξιούχοι δημόσιοι υπάλληλοι, χήρες, χήροι, ορφανά και ανάπηρα τέκνα. Παρέμβαση σε αυτήν συνιστά ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ των περιουσιακών τους δικαιωμάτων και καταλύει την έννοια της ιδιοκτησίας, όπως αυτή περιγράφεται στο Σύνταγμα της Ελλάδας, στον Αστικό και Ποινικό Κώδικα και στο Κληρονομικό Δίκαιο.
Απαιτούμε την άμεση ΑΠΟΣΥΡΣΗ όλων των διατάξεων που αφορούν στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων.
κ. Υπουργέ, ο αείμνηστος κ. ΛΕΒΙΔΗΣ ο ιδρυτής του Μ.Τ.Π.Υ, ως διορατικός άνθρωπος θέλοντας να εξασφαλίσει την βιωσιμότητα του ΜΤΠΥ και προτάσσοντας το συμφέρον των μετόχων του και των οικογενειών τους, πρότεινε τη σύσταση 7μελούς Δ.Σ και τα τέσσερα μέλη του να είναι Μέτοχοι έτσι ώστε οι αποφάσεις να μη θίγουν τα συμφέροντά του.
Τώρα με Διοικητή και τέσσερα (4) μέλη διορισμένα από τον εκάστοτε υπουργό (σύνολο πέντε (5)) χάνεται το δικαίωμα στην λήψη αποφάσεων για το συμφέρον του Ταμείου και των Μετόχων του.
Με το άρθρο αυτό κύριε Υπουργέ απαξιώνετε το ρόλο του Δ.Σ. και το κάνετε όργανο του εκάστοτε Διοικητή.
Ποια είναι η σκοπιμότητα: α) της 9μελούς σύνθεσης εκ των οποίων τα 5 είναι μη μέτοχοι του ΜΤΠΥ, β) της εκπροσώπησης της Τράπεζας της Ελλάδος, γ) πως είναι δυνατό να συγκροτείται το σώμα με τα έξη (6) μέλη στη περίπτωση που δεν έχουν ακόμα οριστεί ο εκπρόσωπος των Εργαζομένων του ΜΤΠΥ, ο εκπρόσωπος της ΑΔΕΔΥ και ο εκπρόσωπος της ΠΟΠΣ, και δ) το ΔΣ μπορεί να συνεδριάζει και εκτός έδρας δηλαδή πού; σε κάποια αίθουσα ακριβού ξενοδοχείου και θα πληρώνει το ΜΤΠΥ και οι μέτοχοί του τα έξοδα παράστασης από τον προϋπολογισμό του Ταμείου; Όταν δεν μπορούν να παρευρεθούν κάποια μέλη υπάρχει και η τηλεδιάσκεψη.
Πρόκειται για προσπάθεια που αποβλέπει στην αλλοίωση του «μετοχικού» χαρακτήρα του Δ.Σ., μέσω της πρόβλεψης για είσοδο ατόμων που θα διορίζονται απευθείας από τον υπουργό και δεν θα έχουν κατ’ ανάγκη οποιαδήποτε σχέση με το δίπτυχο μέτοχος – μερισματούχος. Αυτή η προσπάθεια για ανατροπή των ισορροπιών στο Δ.Σ., σε συνδυασμό με τη δυνατότητα, πλέον, για εκχώρηση της κινητής και ακίνητης περιουσίας στην ανώνυμη εταιρία του δημοσίου που διαχειρίζεται αντίστοιχα την περιουσία του e-ΕΦΚΑ, προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες για τη σκοπιμότητά της και μπορεί να έχει μόνο μακροπρόθεσμες επιβλαβείς συνέπειες για το μέλλον του Ταμείου.
Δεν καταλαβαίνουμε ποιός ο λόγος ο πρόεδρος του Δ.Σ να γίνει Διοικητής και γιατί πρέπει να έχει τόσες πολλές αρμοδιότητες.
Το Δ.Σ του ΜΤΠΥ στην πλειοψηφία του πρέπει να απαρτίζεται από μετόχους και όχι από άτομα διορισμένοι από τον εκάστοτε Υπουργό.
Τι σημαίνει «το μέλος της περ. δ) της παρ. 1 και ο αναπληρωτής του υποδεικνύονται μετά από εκλογή από το σύνολο των εργαζομένων του Μ.Τ.Π.Υ..». Δηλαδή στις εκλογές που θα διεξάγονται θα πρέπει να ψηφίσει το σύνολο των εργαζομένων (ασθενείς κλπ). Εάν η συμμετοχή στις εκλογές αυτές δεν ανέρχεται στο 100% τότε το αποτέλεσμα των εκλογών θα θεωρείται άκυρο; Μήπως υπάρχει συντακτικό λάθος και αντί του «από το σύνολο των εργαζομένων του Μ.Τ.Π.Υ..» έπρεπε να αναφέρεται το «από το Σύλλογο των εργαζομένων του Μ.Τ.Π.Υ..»;
Πόσο δημοκρατικό είναι όταν ο πρόεδρος του ΔΣ είναι ο Διοικητής και η συντριπτική πλειοψηφία των μελών του ΔΣ έχουν επιλεγεί από τον υπουργό;
Πόσο δημοκρατικό είναι να ορίζει ο υπουργός μέλη στο ΔΣ μετά την παρέλευση 20 ημερών από τη διαβίβαση (δηλαδή πρωτοκόλληση) του εγγράφου και ότι από την ημερομηνία που αυτό παραλήφθηκε; Μήπως θέλει ο υπουργός να ορίζει και τα εννέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου;
Τι σημαίνει «Το Διοικητικό Συμβούλιο θεωρείται ότι έχει συγκροτηθεί και στην περίπτωση που δεν έχουν υποδειχθεί τα μέλη των περ. δ), ε) και στ) της παρ. 1 εντός της ταχθείσας προθεσμίας και η απαρτία υπολογίζεται επί των μελών που έχουν ορισθεί»; Είναι δηλαδή υποχρεωτική η συμμετοχή τρίτων στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΜΤΠΥ για να διαχειρίζονται την περιουσία των δημοσίων υπαλλήλων και είναι προαιρετική η συμμετοχή εκπροσώπων των μετόχων και μερισματούχων; Αφαιρείται δηλαδή η δυνατότητα από εκείνους που επί 155 έτη χρηματοδοτούν το ΜΤΠΥ να συμμετέχουν στη διαχείρισή του και στη λήψη αποφάσεων για την τύχη της κινητής και ακίνητης περιουσίας τους;
Στην παρ. 12 αναφέρεται ότι « Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζεται η μηνιαία αποζημίωση του Προέδρου, των μελών και του Γραμματέα του Δ.Σ.». Δηλαδή ο Διοικητής θα λαμβάνει και έξτρα εισόδημα ως πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, πέραν εκείνου του Διοικητή που αναφέρεται σε προηγούμενο άρθρο του προτεινόμενου νομοσχεδίου;
Δεν μπορεί η πλειοψηφία του ΔΣ να μην είναι μέτοχοι και μάλιστα να διορίζεται από τον εκάστοτε υπουργό! Οι υπάλληλοι του ταμείου δε διαθέτουν περισσότερα τυπικά προσόντα από τα μέλη του ΔΣ όπως περιγράφονται!