Άρθρο 32 Διοικητής του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων – Αντικατάσταση άρθρου 4 π.δ. 422/1981

 

Το άρθρο 4 του π.δ. 422/1981 (Α΄ 114), περί κωδικοποιήσεως των διατάξεων περί του Μετοχικού Ταμείου των Πολιτικών Υπαλλήλων, αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 4
Διοικητής του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων

1. Ο Διοικητής του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.) ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κατόπιν αναλογικής εφαρμογής των άρθρων 20 έως 23 του ν. 4735/2020 (Α’ 197). Ο Διοικητής είναι κάτοχος πτυχίου Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) της ημεδαπής ή της αλλοδαπής αναγνωρισμένου από αρμόδιο όργανο ή βάσει του π.δ. 38/2010 (Α’ 78), και διαθέτει ακαδημαϊκή εξειδίκευση ή επαγγελματική εμπειρία συναφή με θέματα κοινωνικής ασφάλισης ή δημόσιας διοίκησης ή με θέματα αρμοδιοτήτων του Μ.Τ.Π.Υ..

2. Δεν διορίζεται Διοικητής όποιος έχει τα κωλύματα του άρθρου 69 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133). Για τον Διοικητή ισχύουν τα ασυμβίβαστα των παρ. 2 έως 4 του άρθρου 70 του ν. 4622/2019 και οι υποχρεώσεις του άρθρου 71 του ν. 4622/2019.

3. Η θητεία του Διοικητή είναι τριετής με δυνατότητα ανανέωσης για μία φορά. Εάν λήξει η θητεία του Διοικητή, αυτή παρατείνεται αυτοδικαίως μέχρι τον διορισμό νέου Διοικητή για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες. Ο Διοικητής μπορεί να παυθεί πριν από τη λήξη της θητείας του με αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για σπουδαίο λόγο. Σε περίπτωση θανάτου, παραίτησης ή αντικατάστασής του πριν λήξει η θητεία του, η θητεία του προσώπου που διορίζεται στη θέση του διαρκεί μέχρι να συμπληρωθεί η τριετία από τον διορισμό του αντικατασταθέντος Διοικητή.

4. Ο Διοικητής:
α) Ασκεί τη διοίκηση του Μ.Τ.Π.Υ., αποφασίζει για τα ζητήματα διοικητικής οργάνωσης και οικονομικής διαχείρισής του, διασφαλίζει και φέρει την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία του και την αποτελεσματική επίτευξη των σκοπών του.
α) Εκπροσωπεί το Μ.Τ.Π.Υ. δικαστικώς και εξωδίκως. Αναθέτει τις υποθέσεις του Μ.Τ.Π.Υ. σε δικηγόρους, δίνοντας την εντολή και την πληρεξουσιότητα εκπροσώπησης και παράστασης ενώπιον των Δικαστηρίων ή άλλων αρχών. Υποβάλλει ερωτήματα προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και κάνει δεκτές τις γνωμοδοτήσεις επ’ αυτών.
γ) Είναι προϊστάμενος όλων των υπηρεσιών και του προσωπικού του Μ.Τ.Π.Υ., διευθύνει και ελέγχει το έργο τους και ασκεί τις πειθαρχικές αρμοδιότητες που προβλέπονται στη νομοθεσία. Αποφασίζει για την κατανομή των θέσεων προσωπικού ανά εργασιακή σχέση, κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα σε οργανικές μονάδες, εκδίδει τις πράξεις προαγωγής, τοποθέτησης, απόσπασης και μετακίνησης, με βάση τις κείμενες διατάξεις, την αποστολή κάθε οργανικής μονάδας και τις ανάγκες της υπηρεσίας.
δ) Ασκεί τα καθήκοντα του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Μ.Τ.Π.Υ., ορίζει την ημερήσια διάταξη και διευθύνει τη συζήτηση.
ε) Ορίζει ομάδες εργασίας ή ομάδες διοίκησης έργου, για τη συνδρομή στην επίτευξη των σκοπών του Μ.Τ.Π.Υ. και προσδιορίζει το ειδικότερο αντικείμενό τους.
στ) Είναι κύριος διατάκτης των πιστώσεων του προϋπολογισμού του Μ.Τ.Π.Υ., μπορεί να ορίζει δευτερεύοντες διατάκτες και να θέτει στη διάθεσή τους πιστώσεις με επιτροπικά εντάλματα.
ζ) Ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις για τον Πρόεδρο του Μ.Τ.Π.Υ.

5. Ο Διοικητής, με απόφασή του, δύναται να μεταβιβάζει αρμοδιότητες στους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων του Μ.Τ.Π.Υ., έχοντας τη δυνατότητα να ορίσει ότι εξακολουθεί και ο ίδιος να ασκεί παράλληλα τις μεταβιβαζόμενες αρμοδιότητες, καθώς και να εξουσιοδοτεί τα ως άνω όργανα να υπογράφουν, με εντολή του, πράξεις ή άλλα έγγραφα της αρμοδιότητάς του. Με απόφασή του, δύναται να αναθέτει την αρμοδιότητα εξώδικης εκπροσώπησης του Μ.Τ.Π.Υ. σε μέλος του Δ.Σ. ή σε προϊστάμενο οργανικής μονάδας του Μ.Τ.Π.Υ. ή σε δικηγόρο.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζονται οι πάσης φύσεως αποδοχές, αποζημίωση και έξοδα κίνησης του Διοικητή του Μ.Τ.Π.Υ.».

  • 20 Οκτωβρίου 2022, 16:44 | Ειρήνη Ξ.

    Μόνο ένα πτυχίο ΑΕΙ ο Διοικητής;
    Οι περισσότερες/οι υπάλληλοι στο ΜΤΠΥ έχουν πολύ περισσότερα προσόντα από αυτά που απαιτούνται για να ορισθεί κάποιος Διοικητής στο ΜΤΠΥ.
    Δεν αναφέρει πουθενά το άρθρο ότι ο Διοικητής θα πρέπει να είναι μέτοχος του Ταμείου. Τι δουλειά έχει ένας άνθρωπος που δεν έχει έννομο συμφέρον να διαχειρίζεται ξένη περιουσία;
    Τι να σχολιάσει κανείς για τις υπερεξουσίες του Διοικητή;
    Φρόντισαν να δημιουργήσουν άλλη μία θέση Διοικητή να βολέψουν οικονομικά έναν ακόμα δικό τους άνθρωπο.

  • 20 Οκτωβρίου 2022, 12:56 | Σάντυ Παπαδοπούλου

    Θυμίζουμε ότι με παρούσα σύνθεση του ΔΣ το ΜΤΠΥ λειτουργεί εδώ και 155 χρόνια και η πορεία του είναι εξαιρετική όπως είναι καθολικά αποδεκτό. Γεννάται το εύλογο ερώτημα λοιπόν από που προκύπτει η ανάγκη αλλαγής σύστασης του ΔΣ .
    Η μόνη αλλαγή που πρέπει να γίνει είναι ότι το ΔΣ του ΜΤΠΥ πρέπει να αποτελείται αποκλειστικά από μετόχους – μερισματούχους οι οποίοι σαφώς και θα υπερασπίζονται καλύτερα τα συμφέροντα του Ταμείου.
    Πως ορίζονται οι διακριτές εξουσίες όταν Διοικητής και Πρόεδρος του ΔΣ είναι το ίδιο πρόσωπο ; Υπάρχει ανάγκη ορισμού των ρόλων του κάθε οργάνου .

  • 19 Οκτωβρίου 2022, 13:52 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    Η συγκέντρωση πολλών εξουσιών στα χέρια ενός ατόμου, όσο ικανού και να είναι αυτό, ποτέ δεν αποτελεί καλό σημάδι. Μέχρι τώρα το Δ.Σ. του ΜΤΠΥ δεν αντιμετώπιζε κανένα πρόβλημα στο να διαχειρίζεται τις υποθέσεις του ταμείου.

  • 18 Οκτωβρίου 2022, 15:32 | ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

    Με τις τροποποιήσεις του ΠΔ. 422/81 που προτείνoνται, θίγονται πρωτίστως χιλιάδες μέτοχοι, περίπου 300.000 μερισματούχοι με τις οικογένειές τους αλλά και το σύνολο των υπαλλήλων που υπηρετούν στο ΜΤΠΥ.
    Δεν θα έπρεπε τουλάχιστον να υπάρξει ένας στοιχειώδης διάλογος πριν ενταχθούν οι όποιες αποφάσεις σε νομοσχέδιο; Δεν θα έπρεπε να έχει ενημερωθεί το ΜΤΠΥ για τις επικείμενες αλλαγές αντί να το μαθαίνει από τις εφημερίδες; Δεν θα έπρεπε να συμμετέχει σ’ αυτές; Πού είναι η διαφάνεια που τόσο ευαγγελίζεστε;
    κ. Υπουργέ, αν μη τι άλλο, προκύπτουν ερωτηματικά, από την επιχειρούμενη άλωση ενός φορέα που είναι Ειδικό Ταμείο του Κράτους και όχι ασφαλιστικό ταμείο. Ερωτηματικά που χρήζουν άμεσης απάντησης:
    • Ποιά η ανάγκη νομοθέτησης θέσης Διοικητή στο ΜΤΠΥ, που συγκεντρώνει πάνω του ΟΛΕΣ τις εξουσίες διοικητικές, οικονομικές, πειθαρχικές, με μόνη υποχρέωση λογοδοσίας στον/στην Υπουργό που τον όρισε;
    • Ποιά η ανάγκη σύστασης 9μελούς Δ.Σ., με τα 5 μέλη να ορίζονται απευθείας από τον/την εκάστοτε Υπουργό;
    • Γιατί απαξιώνετε το ρόλο του Δ.Σ., καθιστώντας το στην ουσία διακοσμητικό στοιχείο;
    • Ποια η σκοπιμότητα της διαχείρησης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του ΜΤΠΥ από ΑΕ; Μιας περιουσίας που είναι ΜΗ κρατική και που αποκτήθηκε από κληροδοτήματα (διαθήκες) και από τις καταθέσεις των μετόχων (δημοσίων υπαλλήλων). Το ΜΤΠΥ είναι απολύτως ικανό να διαχειρίζεται το ίδιο την περιουσία του με τη συμβολή των αρμοδίων τμημάτων που είναι στελεχωμένα με υπαλλήλους, που είναι ειδικοί επιστήμονες, απόφοιτοι Πολυτεχνείου, και με υπαλλήλους με σπουδές στην οικονομική επιστήμη, στα χρηματοοικονομικά και μεταπτυχιακές σπουδές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Δεν είναι ικανοί αυτοί οι υπάλληλοι; Δεν τους εμπιστεύεστε; Τι θα γίνει με τις οργανικές τους θέσεις;

    Αυτό το νομοσχέδιο «νομιμοποιεί» και «ξεπλένει» μια καθόλα αυταρχική διοίκηση, που δεν θα λογοδοτεί σε κανέναν και πουθενά, καταλύοντας κάθε δημοκρατική αρχή.
    Η άμεση ΑΠΟΣΥΡΣΗ όλων των διατάξεων, που αφορούν στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων είναι μονόδρομος.

  • 14 Οκτωβρίου 2022, 21:33 | Σύλλογος Υπαλλήλων ΜΤΠΥ

    ΨΗΦΙΣΜΑ

    Στις 6 Οκτωβρίου 2022 αναρτήθηκε για Διαβούλευση, έως τις 20 Οκτώβρη, σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τίτλο «Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις». Στο εν λόγω σχέδιο νόμου και ειδικά στο κεφάλαιο Ζ, στα άρθρα 30 έως και 35 και στο κεφάλαιο ΙΒ, στα άρθρα 58 έως 60 επιχειρείται η διάλυση του δημόσιου χαρακτήρα του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων και τίθεται σε κίνδυνο η ίδια η ύπαρξή του.
    Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου των υπαλλήλων του ΜΤΠΥ ομόφωνα αποφάσισε:
    • Καμία ανάγκη νομοθέτησης θέσης Διοικητή στο ΜΤΠΥ, πολλώ δε μάλλον ενός προσώπου που συγκεντρώνει πάνω του ΟΛΕΣ τις εξουσίες διοικητικές, οικονομικές, πειθαρχικές, με μόνη υποχρέωση λογοδοσίας στον/στην Υπουργό που τον όρισε.
    • Καμία αλλαγή στην υφιστάμενη σύσταση του Διοικητικού Συμβουλίου. Στην επιχειρούμενη νέα 9μελή σύσταση του ΔΣ, τα 5 από τα 9 μέλη δεν έχουν σχέση μετόχου – μερισματούχου με το ΜΤΠΥ, τα 6 δε, ορίζονται απευθείας από την/ον Υπουργό, άρα έχουν την πλειοψηφία και στα χέρια τους περνούν οι τελικές αποφάσεις για την μοίρα της περιουσίας όλων μας.
    • Η κινητή και ακίνητη περιουσία του ΜΤΠΥ, δηλαδή η περιουσία των μετόχων – μερισματούχων, είναι ΜΗ κρατική περιουσία από την ίδρυση του ΜΤΠΥ έως και σήμερα. Αποκτήθηκε από κληροδοτήματα (διαθήκες) και από τις καταθέσεις των μετόχων (δημοσίων υπαλλήλων). Ιδιοκτήτες της ακίνητης περιουσίας του ΜΤΠΥ είναι εν ενεργεία δημόσιοι υπάλληλοι, συνταξιούχοι δημόσιοι υπάλληλοι, χήρες, χήροι, ορφανά και ανάπηρα τέκνα. Παρέμβαση σε αυτήν συνιστά ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ των περιουσιακών τους δικαιωμάτων και καταλύει την έννοια της ιδιοκτησίας, όπως αυτή περιγράφεται στο Σύνταγμα της Ελλάδας, στον Αστικό και Ποινικό Κώδικα και στο Κληρονομικό Δίκαιο.
    Απαιτούμε την άμεση ΑΠΟΣΥΡΣΗ όλων των διατάξεων που αφορούν στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων.

  • 14 Οκτωβρίου 2022, 12:53 | ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΓΝΗΣΙΟΣ

    Το ΜΤΠΥ δεν χρειάζεται διεύρυνση του ΔΣ που το διοικεί, ούτε και τη συγκέντρωση όλων των αρμοδιοτήτων σε ένα πρόσωπο. Χρειάζεται όμως ένα ΔΣ που δεν θα αφήσει τα τμήματα υποστελεχωμένα και τους εργαζόμενους εκτεθειμένους απέναντι σε μετόχους και μερισματούχους.
    Δεν μπορεί ένας άνθρωπος (Διοικητής) να αναλάβει αρμοδιότητες που είναι κρίσιμες και στην καθημερινή τους βάση διεκπεραιώνονται άριστα με τον αγώνα και το φιλότιμο των εργαζομένων του ταμείου.
    Όταν ο υπουργός επισκέφτηκε το ταμείο το καλοκαίρι δήλωσε ικανοποιημένος από το έργο που παρέχουν οι εργαζόμενοι. Φαίνεται ότι αυτό δεν ήταν αρκετό προκειμένου να μην προβεί σε αλλαγές που δεν εξυπηρετούν τον πυρήνα του ΜΤΠΥ, δηλαδή μετόχους και μερισματούχους.

  • 14 Οκτωβρίου 2022, 11:42 | ΒΑΣΙΛΙΚΗ Γ.

    Κύριε υπουργέ , γιατί να αντικατασταθεί το θεμελιώδες άρθρο 4 του Π.Δ. 422/1981 και να οριστεί διοικητής στο ΜΤΠΥ, ο οποίος θα αμείβεται με το υπέρογκο ποσό τον 7.500€ όπως ορίζεται από τον Νόμο 4892/2022 και ισχύει για τον διοικητή του ΕΦΚΑ. Επίσης του δίνετε υπερεξουσίες που υποβιβάζουν τον ρόλο του Διοικητικού Συμβουλίου το οποίο είναι συλλογικό όργανο όπως αρμόζει σε μια δημοκρατία.

  • 14 Οκτωβρίου 2022, 11:12 | Στέλιος

    Πρόκειται για προσπάθεια που αποβλέπει στην αλλοίωση του «μετοχικού» χαρακτήρα του Δ.Σ., μέσω της πρόβλεψης για είσοδο ατόμων που θα διορίζονται απευθείας από τον υπουργό και δεν θα έχουν κατ’ ανάγκη οποιαδήποτε σχέση με το δίπτυχο μέτοχος – μερισματούχος. Αυτή η προσπάθεια για ανατροπή των ισορροπιών στο Δ.Σ., σε συνδυασμό με τη δυνατότητα, πλέον, για εκχώρηση της κινητής και ακίνητης περιουσίας στην ανώνυμη εταιρία του δημοσίου που διαχειρίζεται αντίστοιχα την περιουσία του e-ΕΦΚΑ, προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες για τη σκοπιμότητά της και μπορεί να έχει μόνο μακροπρόθεσμες επιβλαβείς συνέπειες για το μέλλον του Ταμείου.

  • 13 Οκτωβρίου 2022, 13:07 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Στην εποχή μας, δεν μπορείς να διοριστείς ούτε ως απλός υπάλληλος αν δεν έχεις ένα και δυο πτυχία, και ένα και δύο μεταπτυχιακά, και ξένες γλώσσες και προϋπηρεσία, ενώ ως Διοικητής δημόσιας υπηρεσίας μπορεί να τοποθετηθεί ο οποιοσδήποτε με ένα μόνο πτυχίο;
    Είναι δυνατόν ένας Διοικητής να έχει χαμηλότερα προσόντα και επαγγελματική εμπειρία από τον τελευταίο υπάλληλο μιας υπηρεσίας;
    Ως Διοικητής μπορεί να τοποθετηθεί μη ευρωπαϊκής ιθαγένειας και υπηκοότητας;
    Γιατί να μην αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τον Διοικητή του ΜΤΠΥ να είναι μέτοχος ή μερισματούχος του ΜΤΠΥ;
    Δεν είναι σαφές από το νομοσχέδιο αν με την αλλαγή της κυβέρνησης θα αλλάζει και ο Διοικητής ή αν ο εκάστοτε αρμόδιος υπουργός θα πρέπει να αναμένει τη λήξη της θητείας του Διοικητή. Όμως, η συνολική διάρκεια της θητείας του Διοικητή θα ανέρχεται σε 6 χρόνια και 6 μήνες; Δηλαδή ο υπουργός των επόμενων (ενδεχομένως) δύο κυβερνήσεων δεν θα έχει το δικαίωμα επιλογής/τοποθέτησης νέου Διοικητή;
    Ποιος μπορεί να είναι ο σπουδαίος λόγος της παύσης του Διοικητή; Η παύση θα είναι η μόνη ποινή του; Σε ποιους θα λογοδοτεί ο Διοικητής; Μόνο στον υπουργό που τον τοποθέτησε θα λογοδοτεί; Μόνο ο υπουργός τον παύει, και πότε; Αφού θα έχει προηγηθεί απόφαση δικαστηρίου ή δεν θα έχει λόγο η δικαιοσύνη στην παύση του Διοικητή από τα καθήκοντά του; Εκτός από τον υπουργό, ποιος ή ποιοι άλλοι θα έχουν το δικαίωμα της άσκησης κριτικής στις πράξεις του Διοικητή; Ποιος θα γνωρίζει το τι θα αποφασίζει ο Διοικητής και σε ποιον και πως θα απευθύνονται οι υπάλληλοι του ΜΤΠΥ για να καταγγείλουν ή απλά να κρίνουν τις πράξεις του Διοικητή όταν μάλιστα αυτός είναι και πειθαρχικά προϊστάμενος τους;
    Στην παράγραφο 4.α αναφέρεται ότι ο Διοικητής «Ασκεί τη διοίκηση του Μ.Τ.Π.Υ., αποφασίζει για τα ζητήματα διοικητικής οργάνωσης και οικονομικής διαχείρισής του, διασφαλίζει και φέρει την ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία του και την αποτελεσματική επίτευξη των σκοπών του.». Αν ο Διοικητής αποφασίσει μόνος του για όλα αυτά τα ζητήματα τότε ποιος ο λόγος ύπαρξης Διοικητικού Συμβουλίου ή ακόμη και προϊσταμένων Τμημάτων και Διευθύνσεων; Με αυτή τη διάταξη το ΜΤΠΥ μετατρέπεται σε Μονομετοχική Ανώνυμη Εταιρεία με ιδιοκτήτη τον εκάστοτε Διοικητή.
    Αντίστοιχα, στην παράγραφο 4.β (η οποία έχει ορθογραφικό λάθος) αναφέρεται ότι ο Διοικητής θα αναθέτει από μόνος του τις υποθέσεις του Ταμείου σε δικηγόρους. Επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση; Εκείνος μόνος του, ο Διοικητής, θα αποφασίζει για την άσκηση προσφυγής; Το δικαστικό γραφείο του ΝΣΚ που υπάρχει στο ΜΤΠΥ θα κλείσει; Θα μείνει άνεργος ο δικηγόρος που έχει προσληφθεί; Ο Διοικητής δεν θα έχει το δικαίωμα να μην αποδεχθεί τη γνωμοδότηση του ΝΣΚ εάν υπάρχει πασιφανές εκ παραδρομής λάθος σε αυτή;
    Στην προτεινόμενη διάταξη 4.γ αναφέρεται ότι ο Διοικητής «Είναι προϊστάμενος όλων των υπηρεσιών και του προσωπικού του Μ.Τ.Π.Υ., διευθύνει και ελέγχει το έργο τους και ασκεί τις πειθαρχικές αρμοδιότητες που προβλέπονται στη νομοθεσία. Αποφασίζει για την κατανομή των θέσεων προσωπικού ανά εργασιακή σχέση, κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα σε οργανικές μονάδες, εκδίδει τις πράξεις προαγωγής, τοποθέτησης, απόσπασης και μετακίνησης, με βάση τις κείμενες διατάξεις, την αποστολή κάθε οργανικής μονάδας και τις ανάγκες της υπηρεσίας».
    Με την προβλεπόμενη αυτή διάταξη ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ οι Προϊστάμενοι Διευθύνσεων και οι Προϊστάμενοι Τμημάτων;
    Πως μπορεί ένα Διοικητής με ένα απλό πτυχίο να αποφασίζει όχι μόνο για τους Διευθυντές, του Προϊσταμένους Τμημάτων, τους λοιπούς υπαλλήλους αλλά και για την καθημερινή διαχείριση εκατομμυρίων ευρώ, εκατοντάδων χιλιάδων μετόχων και μερισματούχων, χιλιάδων χηρών και χήρων και χιλιάδων ανήλικων ορφανών, και χιλιάδων ορφανών φοιτητών αλλά και ανάπηρων ορφανών, εκατομμυρίων μηνιαίων καταθέσεων μετόχων και εκατομμυρίων μηνιαίων μερισμάτων, και χιλιάδων αιτήσεων μετόχων και μερισματούχων και εκκαθαριστών μισθοδοσίας δημοσίων υπηρεσιών, κλπ;
    Στην παράγραφο 4.ε αναφέρεται ότι ο Διοικητής «Ορίζει ομάδες εργασίας ή ομάδες διοίκησης έργου, για τη συνδρομή στην επίτευξη των σκοπών του Μ.Τ.Π.Υ. και προσδιορίζει το ειδικότερο αντικείμενό τους.». Ειδικότερο αντικείμενο ποιων; Των σκοπών του Ταμείου; Των καταστατικών σκοπών του Ταμείου; Δηλαδή, ο εκάστοτε Διοικητής θα αλλάζει το περιεχόμενο των καταστατικών σκοπών του Ταμείου; Και ποιοι θα συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας και ομάδες διοίκησης έργου; Υπάλληλοι του Ταμείου θα συμμετέχουν ή εξωτερικοί συνεργάτες; Με ποια διαδικασία θα ανατίθεται το έργο αυτό σε εξωτερικούς συνεργάτες; Με απευθείας ανάθεση;
    Με αυτό το προτεινόμενο νομοσχέδιο το ΜΤΠΥ θα γίνει ιδιοκτησία του εκάστοτε Διοικητή και τίθεται εν αμφιβόλω εάν θα υπάρξει και ποτέ δεύτερος Διοικητής.
    Με ποια προσόντα (του ενός απλού πτυχίου) θα μπορεί ο Διοικητής να αποφασίζει για την κατανομή των θέσεων προσωπικού ανά εργασιακή σχέση, κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα σε οργανικές μονάδες, αλλά και να εκδίδει τις πράξεις προαγωγής, τοποθέτησης, απόσπασης και μετακίνησης του προσωπικού;
    Στην προτεινόμενη διάταξη 5 αναφέρεται για τον Διοικητή ότι «…εξουσιοδοτεί τα ως άνω όργανα να υπογράφουν, με εντολή του, πράξεις ή άλλα έγγραφα της αρμοδιότητάς του.» Δηλαδή οι Διευθυντές και οι Προϊστάμενοι Τμημάτων θα υπογράφουν ό,τι θέλει ο Διοικητής; Σε ποιον θα ανήκει η ευθύνη και ποιος θα την αναλαμβάνει; Θα παραβαίνουν τον όρκο τους οι Προϊστάμενοι Τμημάτων και Διευθύνσεων και θα υπογράφουν ό,τι θα διατάζει ο Διοικητής;
    Γιατί στην παρ. 6 αναφέρεται ότι «με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζονται οι πάσης φύσεως αποδοχές, αποζημίωση και έξοδα κίνησης του Διοικητή του Μ.Τ.Π.Υ.».»; Δεν θα λαμβάνει ένα συγκεκριμένο μηνιαίο ποσό ο Διοικητής; Για ποιο λόγο θα λαμβάνει και επιπλέον αποζημίωση και έξοδα κίνησης; Που θα πηγαίνει ο Διοικητής; Θα λαμβάνει αντίστοιχα ποσά και ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου;
    Φαίνεται πως πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που έγινε στο πόδι χωρίς καν να γίνει προσπάθεια να συγκαλυφθούν κάπως τα εξόφθαλμα.

  • 13 Οκτωβρίου 2022, 09:22 | Θεοδώρα Θεοδωροπούλου

    Πως είναι δυνατόν να σωρεύονται όλες οι εξουσίες, διοικητικές, οικονομικές και πειθαρχικές σε ένα μόνο άτομο; Επειδή διαχειρίζεται την περιουσία των μετόχων του πρέπει να έχει διαφάνεια και έλεγχο! Οχι μοναρχία!

  • 12 Οκτωβρίου 2022, 17:59 | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΤΕΡΗΣ

    Στο παρόν άρθρο αποκαλύπτεται πλήρως η αυταρχική αντίληψη περί διοίκησης της παρούσας κυβέρνησης. Ο Διοικητής πλέον κάνει σχεδον τα πάντα και το Διοικητικό Συμβούλιο θα καταλήξει διακοσμητικό στοιχείο.
    Στην παρ. 1 το μοναδικό αντικειμενικό και σαφές προσόν που απαιτείται είναι η κατοχή πτυχίου ΑΕΙ!!! Ούτε διδακτορικό , ούτε μεταπτυχιακό ούτε τίποτε άλλο. Η απαίτηση τόσο μειωμένων προσόντων για τόσο αναβαθμισμένη και ενισχυμένη από άποψη εξουσιών θέση είναι οξύμωρο σχήμα! Θα ανέμενε κανείς τουλάχιστον έναν μεταπτυχιακό αν όχι διδακτορικό τίτλο και άριστη γνωση μιας ξένης γλώσσας. Η εμπειρία που ζητείται είναι πολύ αόριστη έννοια και εύκολα παρακαμπτόμενη ή αποκτούμενη γιατί χιλιάδες έχουν παρόμοια εμπειρία η οποία στα άρθα που παραπέμπει 20-23 του ν.4735 μπορεί να είναι και από τον ιδιωτικό τομέα! Οπότε ένας ιδιώτης θα βεβαιώσει ότι ο Χ υποψήφιος έχει τη σχετική εμπειρία! Αυτό αντιλαμβάνεται ο καθένας πόσο αξιοκρατικό είναι. Η αναξιοκρατία αποκτά πλέον νομική υπόσταση και στήριξη.
    Με την παρ. 2 τα κωλύματα αντί να είναι περισσότερα όπως θα ανέμενε κανείς για ένα προσωπο με αυξημένες αμροδιότητες και εξουσίες είναι λιγότερα! Πειθαρχικά κωλύματα δεν αναφέρονται καθόλου! Μόνο ποινικά και μόνο πολύ βαριά! Τέτοια που ούτως ή άλλως δε θα διοριζόταν ούτε υπάλληλος ο Διοικητής. Δηλαδή για τα μάτια του κόσμου αναφέρονται αυτα τα κωλύματα τα οποία φήνουν ελέυθερο το πεδίο να έχει κάνει χίλιες δυό άλλες παρανοπμίες ή ατασθαλίες ένας από τον ιδωτικό τομέα υποψήφιος. Οικονομικά εγκλήματα που δεν ειναι κακουργήματα επιτρέπονται ακόμη και καταδικασμένος να είναι κανείς! Τα κακουργήματα απαιτούν να υπάρχει δόλος. Έτσι όποιος άσκησε κακοδιοίκηση πχ λόγω λαθών ή άγνοιας μπορεί να είναι υποψήφιος ακόμη και αν ζημίωσε κατά εκατομμύρια ευρώ το Δημόσιο ή ιδιώτες αλλά έχει υπαχθείσ το άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα. Που είναι η αξιολόγηση και η αξιοκρατία εδω; Φαίνεται πως είναι ένα πρόχειρο κατασκεύασμα που ούτε διεκπεραιωτικά δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον.